Newsweek-lehti uutisoi helmikuussa (13.2.2012), että muslimimaissa tapetaan kristittyjä heidän uskonsa tähden. Artikkelissa ilmiötä nimitetään kristofobiaksi. Artikkelin kirjoittaja on muslimista ateistiksi kääntynyt Ayaan Hirsi Ali. Hirsi Alin mukaan muslimien vihaajaksi eli islamofobikoksi leimautumisen pelko estää länsimaisia toimittajia ja vaikuttajia kritisoimasta islamia silloinkin kun siihen olisi aihetta.
Hirsi Ali kirjoitaa: ”Viime vuosina kristittyjen vähemmistöjen väkivaltaista alistamisesta on tullut muslimienemmistöisissä maissa normi.” Vuosina 2003 – 2010 kristittyihin kohdistuneiden terrorin määrä Afrikassa, Lähi-idässä ja Aasiassa nousi yli 300 %. Newsweekin artikkelissa kerrotaan esimerkkitapauksia eri puolilta maailmaa Nigeriasta Indonesiaan. Hirsi Alin mukaan kysymyksessä ei ole suunniteltu sota, vaan kristinuskon vastainen ilmapiiri synnyttää spontaaneja väkivallan tekoja. Hän vaatii länsimaiden vallanpitäjiä suojelemaan kristittyjä samalla tavalla kuin se suojelee muslimivähemmistöjä maissaan. Länsimaat voivat painostaa muslimimaita suitsemaan ääriliikkeitä esimerkiksi kauppasopimusten avulla.
Ayaan Hirsi Ali on muslimitaustainen ateisti ja feministi, joka tunnetaan ehkä parhaiten musliminaisten asemaa käsittelevästä kirjastaan Neitsythäkki. Hollantilainen ohjaaja Theo van Gogh ohjasi Hirsi Alin kirjan pohjalta elokuvan naisten alistamisesta islamissa. Marokkolaissyntyinen hollantilainen muslimi murhasi van Goghin elokuvan tähden. Islamistit ovat usein uhanneet Hirsi Alin henkeä hänen kirjoitustensa takia.
Lähde Newsweek artikkeli 6.2.2012, Ayaan Hirsi Ali: The Global War on Christians in the Muslim World
www.thedailybeast.com/newsweek/2012/02/05/ayaan-hirsi-ali-the-global-war-on-christians-in-the-muslim-world.html
Kristityt vähemmistöt kärsivät islamilaisesta fundamentalismista
5
156
Vastaukset
- Giideon
Noinhan se menee, Hirsi Ali tietää ja on itse käynyt läpi kiirastulen eriydyttyään muslimien valtavirrasta ja mielettömyyksistä. Koraani antaa selkeät ohjeet - aloita tappaminen juutalaisita ja sen jälkeen kristityt ja kommunisteille sama tulkinnallinen tuomio. Miksi näin, tietenkin siihen vaikutti arabien kiero koston kulttuuri ja mentaliteetti. Juutalaiset ja kristityt kauppiaat olivat osoittaneet lukutaidottoman kauppiaan vääräksi profeetaksi, niin johan siinä meni kauppiaalla herne nenään. Omaan valheeseen perustunut kunnia vaati kostoa, kollektiivista kostoa ja niin hän puki omat näivettyneet ajatuksensa ilmotuksen mutoon ja vaati, että hänen sanojaan ei saa epäillä ja alkoi tappamisen. Hänestä tuli verisen sotapäällikkö, jolle kaikki vastustajiksi koetut olivat kuoleman omia. Muslimeille on iskostettu se harha, että islamia uhkaa joku koko ajan, ja siksi on taisteltava. Islam ei itsessään ole mitään, fiktio, jossa jumalakin on ihmisen tuottama itsensä näköinen fiktio.
- ttkk
Vaan ei pahanteosta ole mitään hyötyä, vaan joutuu vain tuomituksia!
Uuden Testamentin mukaan Matteuksen Evankeliumin 25.luku on tuo ilmoitettu etukäteen!
25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Pakstori
Kristittyjen maiden sekularisaatio ja maallistuminen tappaa uskon myös muslimilta, kun hän tulee länsimaihin. Se ei ole niin paha tappo, mitä itse tekevät kristityille, että tappavat koko äijän tai ämmän kehoineen, mutta melkein....
Itse asiassa Koraani ei anna lupaa hävittää "kirjan uskontoja", joihin kuuluu myös kristinusko, mutta tekee sitä silti, eikä heillä ole siihen välttämättä lupaa Muhammediltakaan. Ainoastaan kuvatunlainen "uskottomuus Jumalaa(Allahia) kohtaan ja maalistuminen", on ne syyt missä muhamettilainen saa surmata ketä heistä haluaa - luulisin. - Suomessa syntynyt
Kyllähän siellä varsinkin Nigerian pohjois- ja koillisosissa kristittyihin kohdistuvat murhahyökkäykset ovat aika lailla suunniteltuja operaatioita.
- Atteisti
Ja niinkin "sivistyneessä" länsimaassa kuin Yhdysvalloissa fundamentalistikristityt sortavat etenkin ateisteja surutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123650MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar711928Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811214Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja651035Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778