"State-owned Dong Energy trades on its green image at home while outsourcing the dirty end of its energy portfolio with coal-fired power stations elsewhere in Europe"
http://www.guardian.co.uk/environment/cif-green/2009/sep/17/greenwash-dong-energy
Miksi turskanpurijat ostavat hiilisähköä muualta vaikka heillä paikat täynnä tuulivoimaa?
Tanskan likainen salaisuus
12
181
Vastaukset
- Mitäs luulisit
Pelkällä tuulivoimalla Tanska pysähtyisi lyhyesti sanottuna.Todellinen maailma on aina erilainen kuin satuilun haahuilu.
- Pakkorako vain
Likaista on Tanskankin touhu kulisseissa, mutta pakkohan se ettei tuotanto pysähtyisi.
Kaikki pysähtyi pelkällä tuulivoimalla. Mutta yhden tuulimyllyn vioittuminen ei voisi aiheuttaa satojen tuhansienb ihmisten kuolemaa tai syöpää heille. Lisäksi: Vain iidiootti rakentaisi vähänkään suuremman sähköjärjestelmän tuulivoimalla. Tiesithän sen?
- Mitäs luulisit
Tottakai tiedän ja olen tiennyt kauan.Kyllä sen tietää suurin osa ihmisistä Suomessa.Varmaan läntisessä Euroopassakin.
Mitäs luulisit kirjoitti:
Tottakai tiedän ja olen tiennyt kauan.Kyllä sen tietää suurin osa ihmisistä Suomessa.Varmaan läntisessä Euroopassakin.
Todella upea juttu. Tarkentava kysymys vielä.
"Tottakai tiedän ja olen tiennyt kauan (että "Vain iidiootti rakentaisi vähänkään suuremman sähköjärjestelmän tuulivoimalla")"
Hienoa. Upeaa. Mahtavaa. Nyt sitten vain tarkentava kysymys: Kun sanoit, että
"Pelkällä tuulivoimalla Tanska pysähtyisi lyhyesti sanottuna."
niin kertoisitko, millainen käsitys sinulla on Tanskan sähköverkosta?
Mikä ihmeen salaisuus? Samanlainen kuin se, että ydinvoimayhtiöt Suomessa suunnittelevat jopa kolmea(?) uutta hiilivoimalaa, vaikka ydinvoimaa tulee niin että kohta ei missään ole ydinvoimalasäteilyltä turvapaikkaa?
Selitä nyt se salaisuus, jookosta?- sshh-shhh
Älä kerro kellekään salaisuutta. Tanskalainen firma rakentaa Saksaaan ja Skotlantiin hiilivoimaloita ja on sijoittajana muuallakin. Saksallakin on salaisuus, jota ei saa kertoa. Saksa sijoittaa Suomen Fennovoiman ydinvoimalaan. Lupaa ettet kerro.
- Putin kiittää
sshh-shhh kirjoitti:
Älä kerro kellekään salaisuutta. Tanskalainen firma rakentaa Saksaaan ja Skotlantiin hiilivoimaloita ja on sijoittajana muuallakin. Saksallakin on salaisuus, jota ei saa kertoa. Saksa sijoittaa Suomen Fennovoiman ydinvoimalaan. Lupaa ettet kerro.
Venäjä sijoittaa Saksaan uusiutuvaa maakaasua.Todella salainen tieto.
- Putin kiittää lisää
Putin kiittää kirjoitti:
Venäjä sijoittaa Saksaan uusiutuvaa maakaasua.Todella salainen tieto.
Erittäin salaista tietoa.Venäjältä rakennetaan kaksi putkea lisää Saksaan maakaasua varten.
- vihreitä saloja
Hys hys,
Tanskan valtion omistama energiajätti Dong Energy on aikeissa rakentaa isoja 1600 MW hiilivoimaloita muihin maihin osallistuen siten ansiokkkasti ilmaston ja muun ympäristön pilaamiseen maapallolla.
Muistakaa, että Dong Energyn aikeista ei sitten kerrota niille, jotka fanittavat Tanskaa vihreän energian maana.
Pidetään samalla salaisuutena, etä Suomessa uusiutuvien osuus energiantuotannossa on suurempi kuin Tanskassa. Ja ei kerrota , että tuotettua energiayksikköä kohti CO2-päästöt ovat Tanskassa lähes kaksinkertaiset Suomeen verrattuna.- Hyss hyss
Ei saa myöskään kertoa kansalaisille että täällä suomessakin Ruokohelpi tukkii voimaloita ja sen korjaaminen on kalliimpaa mitä maanviljelijä saa Suo oy:ltä tukiaisista huolimatta.
- Jokin mättää
Hyss hyss kirjoitti:
Ei saa myöskään kertoa kansalaisille että täällä suomessakin Ruokohelpi tukkii voimaloita ja sen korjaaminen on kalliimpaa mitä maanviljelijä saa Suo oy:ltä tukiaisista huolimatta.
Eikös tuon surullisen kuuluisan ruokohelpen käyttö enegiana lopetettu toimimattomana.Joillakin viljelijöillä on sopimukset ja siinä tukiaiset sovittuna määrävuosiksi,joten karjat saavat tuettua kuiviketta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as983792Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna373263- 603219
- 683039
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)682894Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.672819On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632524Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802331- 692168
- 452162