Ihmeellinen luomakunta

Me ihmiset emme aina ajattele sitä kaikkea moninaisuutta,mitä
luomakunnassa ilmenee.Laitan tähän otteen raamatusta 1. Mooseksen kirja 1:11:"
Ja jumala sanoi edelleen ; "Versokoon maa ruohoa, siementä tekeviä kasveja,
hedelmäpuita, jotka maan päällä lajiensa mukaan kantavat hedelmää, jossa niiden siemen on. "
12 Ja maa alkoi tuottaa ruohoa, kasveja, jotka tekivät siementä
lajiensa mukaan, ja puita, jotka kantoivat hedelmää, jossa niiden siemen on ,
lajiensa mukaan. Jumala näki sitten, että niin oli hyvä. "
Tämä otus, jonka tässä mainitsen ei ole sieni, eikä kasvi tai
eläin. Kuitenkin se on olemassa ja elää ja etsii ravintonsa.
Kyseessä on "limasieni". Lainausmerkit siksi, että nimestään
huolimatta kyseessä ei ole sieni. Tässä solueliössä ei ole aisteja, hermostoa, lihaksia tai suuta.
Silti se liikkuu ja hakee itselleen ravintonsa. Mitä ajattelet
tästä luomakunnan ihmeestä ?

3

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *hytre*
      >>Me ihmiset emme aina ajattele sitä kaikkea moninaisuutta,mitä
      luomakunnassa ilmenee>>

      Monet kyllä ajattelee, ja osa heistä jopa tutkii maapallon elämänkirjoa työkseen. He vain eivät usko, että sen on tehnyt jokin ihmisenkaltainen yli-inhimillinen Olento. Käsittääkseni tähän on olemassa periaatteessa kaksi pääsyytä: eniksikin eliökunnassa nähdään kaikkialla selviä viitteitä evoluutiosta. Toiseksi luoja-hahmosta ei ole olemassa mitään todellista, objektiivista näyttöä. Ihmisten muinoin kirjoittamat tarustot eivät ole todisteita todellisen Jumalan olemassaolosta (muutoinhan maahiset, esi-isät, humanoidit ja joulupukkikin olisivat todella olemassa).

    • Lisään hieman. (voimantornille) Olen samaa mieltä, että kyllä luontoa monet työkseen tutkivat. Myös tätä "otusta" jonka mainitsin. Monet ovat myös eri mieltä
      siitä asiasta mistä elämä tuli tänne maan päälle.

      • jaakobista

        Luomiskertomus on Jumalan henkeyttämä ilmoitus ja se on tarkoitettu, kuten muukin Raamattu, tulkittavaksi.
        On Raamatun hengen ja ilmoituksen mukaista "laskea" luomispäivien kestoksi "1000-vuotta" jotta voimme laskea Raamatullisen ajanlaskun aina luomisesta nykypäivään saakka.
        Aivan tarkkaa lukua ei ole kuitenkaan mahdollisuutta saada, sillä on olemassa virheenmahdollisuus, tämäkin Jumalan sallimana.

        Sitten tulee tiede ja sen tuoma tieto jonka valossa voimme tehdä sen johtopäätöksen että elämä maapallolla on huomattavassa määrin vanhempaa kuin Raamatullisen ajanlaskun osoittamat 12-13 000 -vuotta.

        Menneet sukupolvet joita tieto ei ollut valistaneet, luottivat siihen että luomispäivä oli kirjaimellinen yksipäivä ja siitä tieto, myös Raamatuntutkimuksellinen, on edistynyt siinä määrin että Raamatuntutkijat ovat tulleet siihen johtopäätökseen: 1p/1000v

        On siis Jumalan tahto että Raamatullisessa mielessä uskomme todella näin saattaaksemme Jumalan suunnitelman tiettäväksi.
        - tämä ajatus ei siis ole millääntavalla ristiriidassa Jumalan tarkoituksen suhteen, sillä on varmasti tarkoitettu että ihminen käyttää hänelle suotua järkeä.

        Voimme olla täysin kiitollisia tästä kauniista ja tarkoituksenmukaisesta luomakunnasta taivaalliselle Isällemme.

        Psalm. 65:12-14
        Sinä kaunistat vuoden hyvyydelläsi, ja sinun askeleesi tiukkuvat lihavuutta.
        Erämaan laitumet tiukkuvat, ja kukkulat vyöttäytyvät riemuun.
        Kedot verhoutuvat lammaslaumoihin, ja vilja peittää laaksot.
        Riemuitaan ja lauletaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1499
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1126
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      47
      961
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      180
      837
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      720
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      605
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      588
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe