Rakastakaa homot kirkkoon!

Diak. vapaaehtoinen

Toista ihmistä vahingoittava käyttäytyminen on väkivaltaa. Seksuaalisiin vähemmistöihin kohdistuu yhteiskunnassamme yhä rakenteellista väkivaltaa, joka ilmenee halveksuntana, torjuntana ja vaatimuksena kieltää oma seksuaalinen identiteetti. Tämä aiheuttaa turhaa häpeää, sitoo energiaa tarpeettomaan salailuun ja vaikeuttaa kestävien ihmissuhteiden solmimista ja ylläpitämistä. Tämän väkivallan seurauksista kärsivät sadat tuhannet suomalaiset.

Kirkko voi taistella vielä pontevammin tätä väkivaltaa vastaan tukemalla homoja ja lesboja tulemaan ulos kaapistaan ja saarnata syrjintää ja halveksuntaa vastaan. Kirkko voi rohkaista heitä sitoutumaan keskinäiseen kumppanuuteen ja siten pitämään huolta toisistaan. Odotamme vielä parisuhteensa rekisteröineiden siunaamisen kaavan virallista hyväksymistä kirkossa. Tässä seuraava kirkolliskokous voi toimia tasa-arvon, suvaitsevaisuuden ja ihmisoikeuksien edistäjänä kristillisen etiikan mukaisesti.

8

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ällö trolli

Etkö trolli osaa mistään muusta puhua kuin homoista.

• pistetähän laalux

Ev.lut kirkolla oli palsta hiiala hiiala hoi.
      Kirkko se hoiteli trollejansa hiiala hiiala hoi.
      trol trol siellä ja
      hom hom täällä
      siellä trol'
      täällä hom
      hiipuka hoolola hoo

• Diak. vapaaehtoinen sanoi :
      Rakastakaa homot kirkkoon!
      _________
      Kauhistusten tekijöitä ei voi ottaa seurakuntaan muutoin kuin parannuksen teon
      jälkeen.

• ...

Pertsaperäkammarinpoika haluaa että häntä, mielenterveysongelmaista suvaitaan, mutta hän ei halua itse suvaita muita

• PERTSA ei vieläkään tunne Raamattuaan. Ei homo automaattisesti ole kauhistuksen tekijä, jos 3 Moos 18 ajattelee. Vain jos makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan. Muussa tapauksessa homot ovat yhtä hyväksyttyjä kuin muutkin.

Pertsalle homot kauhistusten kauhistus, vaikka VT:ssä ei ole yhtään esimerkkiäkään, mitä tehtiin, jos oli homoseksuaali. Jeesuskaan ei antanut mitään omaa esimerkkiä eikä ohjetta. Ainakin on selväksi tullut, ettei pelkkä homona oleminen ole "kauhistus" kuten Pertsa yritää esittää.

Homot ovat tervetuuleita kirkoon kuten muutkin. Eivät kaikki homot sentään makaa "niin". Taitavat heterot panna naisiaan sinne toiseen paikkaan lukumääräisesti paljon enemmän kuin homot tosisiaan.

• rakkauden puolesta

Hyvin sanottu. Näin kirkon jäsenenä haluan toimia juuri näin. Vähän kerrassaan asiat muuttuvat oikeudenmukaisempaa suuntaan, sekä kirkossa että yhteiskunnassa laajemminkin.

• lukija kirkon jäsen

aloittaja on ihan oikeassa.

avioliittoa en itse allekirjoita myöskään. mutta siunaus olisi ok.

• Jochanan (Ei kirj.)

Homot menevät kohta takas kaappiin kun Venäjä tulee näyttämään kaapin paikan!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      167
      2106
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2012
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1419
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      120
      1413
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      Kreationismi ja älykäs suunnittelu
      457
      1254
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      69
      996
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      881
    8. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      876
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      223
      780
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      354
      769
    Aihe