Venäjä ei luovuta/myy maa-aluietaan kenellekkään.
On aivan tuhaa edes uneksia, että saisimme karjalan takaisin.
Siitä tulisi vain lisää tapoudellisia ongelmia.
Ja vuosien saatossa venäläiset hakevat sen meiltä asein takaisin.
Pitäkööt karjalan ja olkoot tyytyväisiä.
Minulla on karjalaiset sukujuuret.
Syntynyt 81. neuvostoliiton vielä ollessa pystyssä.
Kommunismi on koullut.
Veneäjä on heiam nkehitymaan yläpuolella toimiva arvaamaton suurvalta.
On syytä harkita tarkkan miten olla provosoimata heitä tulemasta Suomenrajojen yli.
Karjalan palautus ei onnistu ikinä
14
133
Vastaukset
- Voi toteutua
Taas yksi joka näkee Karjalan taloudellisena taakkana. Luulen että tarvitsemme muutaman ekonomin keskustelukaveriksi. He ehkä osaisivat pedagookisesti selvittää Karjalan palautuksen taloudelliset edut ja että Karjalan palautus oikeassa muodossa tehtynä maksaa itse itsensä. Luulen että Venäjä voisi Karjalasta luopuakin kun vain jotain konkreettista hyötyä heille palautuksesta löytyy. Never say never. Mull ei oo juuria Karjalassa mut palautukseen uskon!!!
- Kauhistunut
Minusta on naiivia ja lapsellista ajatella, että voisimme mennä Venäjältä kysymään, että" saisimmekin Karjalan takaisin?" Mitä Venäjä vastaisi? Tietysti Venäjä. Vastaisi kylmästi ei. Kuka Karjalaan olisi muuttamassa? Se sukupolvi on kuollut, joka Karjalasta on aikoinaan evakkoon lähtenyt (miltei kokonaan). Sota on käyty ikipäiviä sitten eikä sitä pitäisi muistella joka päivä. Mihin muuttaisivat Karjalassa nykyään asuvat, sinne syntyneet, venäläiset?
- Hauskaa
Katsokaapa mitä t-kadulla tapahtuu mutanttien parissa:
http://www.youtube.com/watch?v=82GUjPConiE&feature=fvwrel Ikävä kyllä ei venäläiset tyhmiä ole.
Venäläiset tietävät että suomalaiset kuitenkin kaavoittavaisit maat ja myisivä kesämökkitontit takaisin venäläisille.
Maa-alue on mukavan automatkan päässä Pietarista ja siellä olisi suomalainen järjestys.- Karjalaan
voi silti palata: asumaan ja olemaan - joskus.
- Aika tulee
Kyllä Karjala vielä palautuu ja eipä silloin palautuksen syynä enää tule olemaan vanha viite että kun se pakkoluovutettiin, kansa siirrettiin...vaan taloudelliset kysymykset. Venäjän hallinnon alla tämä alue ei kehity niin kuin se voisi tehdä Suomeen kuuluvana jolloin myös Venäjä siitä hyötyisi, niin Pietari kuin Karjalan tasavaltamme. Aika tulee....
- Koroljov
Kun Suomi aikanaan liittyy Euraasian Unioniin, koko ns. palautuskysymyksestä tulee merkityksetön. Nykyinen rajantakainen Karjala integroituu Suomeen samaan tahtiin kuin Suomi integroituu Euraasiaan.
- tuloksia ja tehoa
Katsotaan, mitä uusi presidenttimme saa aikaan!!!!
- Koroljov
Aivan. Venäjä odottaa Niinistöltä aktiivista Venäjän-politiikkaa. On paljon yhteisiä mahdollisuuksia, joita suomalaiset ja venäläiset voisivat hyödyntää. Nyt on yhteistyön ja lähentymisen aika. Halonen oli sittenkin liian passiivinen, pyrki ainoastaan säilyttämään status quon. Niinistöllä on edessään historiallinen tilaisuus avata Suomi uudelleen kohti itää, nousevaa Euraasia, maailman kasvun ja kehityksen moottoria.
- Tottakai kannattaa
Kannattaako edes miettiä, että mitä palauttaminen maksaa, koska eihän se oikeasti mitään maksa. Alueelle ei ole pakko tehdä mitään, ellei halua eikä varaa ole. Se lieneekin vallitseva tilanne siellä nykyään.
Mutta kun sinne investoidaan kumminkin pääomia huikeita määriä, tulee myös inhimmillinen pääoma alueella kasvamaan voimakkaasti, joten kyllä sijoitukset takaisin tulevat varmasti.
Ei mene kauaakaan, kun alue pyörii jo omillaan ja alkaa tuottamaan myös verotuloja infransa kehittämiseen.
Omituinen on logiikka, jos kuvittelee, ettei varastetun omaisuuden takaisin saaminen ole kannattavaa. Varsinkin kun sen ryöstämiskuluista maksettiin jo aikanaan sotakorvaukset Venäjälle.
Kaikki suuret yhteiskunnalliset ongelmat ovat aina ratkaistavissa. Sen on Suomen historia osoittanut aiemminkin. Se on suomalaisten vahvin laji historian valossa.
Karjala tulee palauttettuna vahvistumaan voimakkaasti ja tuottamaan kehityskulunsa takaisin 10-20 v. kuluessa. Sen jälkeen se olisi kansantaloutemme vahvuus ja osa hyvinvointivaltiota.- Niin tai näin
Kyllä siellä voidaan aika paljon investoida yksityisellä suomalaisella pääomalla. Karjalan alueella karttojen mukaan on aika paljon valtion maata suota ja metsiä ja vesialueita. Siellä on kauniita luonnonkohteita, maasto on kumpuilevaa, tulisi Laatokan rantaa ja Viipuri ym ym . Kyllä matkailu kukoistaisi suomalaisten käsissä. Siitä hyötyisi venäläiset itsekin esim työpaikkoina jäisihän sinne venäläisväestöä. Alue pitäisi saada Suomen rajojen sisäpuolelle, ei Venäjän "vapaa-alueeksi".
- Järkeä---
Järkipuhetta. Haluaisin lisätä että Karjala todellakin maksaa itse itsensä. Siellä tulisi olemaan monta uutta työpaikkaa. Ajatellaan nyt kansainvälisiä suuria yrityksiä. Mikä unelma sijainti suurille yrityksille tehtaineen, turvallisessa Suomen maassa ilman yhtä kattavaa korruptiota ja byrokratiaa kuin Venäjällä ja lähellä Pietaria, miljoonalaupunkia. Viipurin seutu saaminen. Jaa monta on hyötypuolta karjalan palautukseen. Kyl se vielä palautuu ja ei todellakaan olisi hullumpi idea jos Venäjän kanssa yhteistyötä alueella tehtäisiin mut Suomen hallinnon alla! Sais nyt edes Niinistö jotain aikaan. Onkohan hän palautuksia vastaan vai myötä?
- ystävyys lujittuuuuu
Koroljov tuli taas neuvomaan suomalaisia, kas näin:
"Venäjä odottaa Niinistöltä aktiivista Venäjän-politiikkaa. On paljon yhteisiä mahdollisuuksia, joita suomalaiset ja venäläiset voisivat hyödyntää."
Siis meidän pitää mennä nuoleskelemaan Putinia! Olemme nöyriä Venäjän orjia! Hyi hitto!
Jos Venäjä tosissaan haluaisi parantaa yhteistyötä niin sen pitäisi aloittaa yhteistyön parantaminen omalta osaltaan. Esim. tahalliset rekkajonot, suomalaisten yrittäjien kiusaaminen Venäjällä kaikin mahdollisin tavoin, tonttien osto ym.
Tarviiko meidän käydä Ruotsissa vakuuttamassa ystävyyttä?
Neukut vaativat ystävyyden vakuuttelua ja nyt koroljovit ja putinit tekevät samaa.- Mietityttää
Yks asia mietityttää. Kun lähialuetyöapu nyt loppuu 2012 on rajaalue helvetin leveä ja suomalaisten kiinteistöjen omistusoikeus raja alueella ilmeisesti häviää. Mikä oli tämän yhteistyön päämäärä? Eihän Suomi tästä paljoakaan hyötynyt kun nyt rajatkin korkenee eikä madaltu. Kyllä karjalaan on tukiaisia työnnetty jo sellaisen summan edestä ettekö se sillä summalla oltaisiin voitu Venäjältä ostaa. Olisi ollut kivempi tukea aluetta joka Suomeen kuuluu...Viipurin viemäristöäkin taas rahoitetaan Suomesta. Saadaanko me viipuri joskus takaisin? Muuten ei kannata....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271477
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238