kannatatteko sitä että kurdit itsenäistyvät ja että heille tulee oma maa kurdistan???
kurdistan
8
329
Vastaukset
- he haluavat..
Haluavatko he?
- kurdi
kai ne nyt haluaa.
- Suvitatti
Kannatan itsenäistä Kurdistania. Sen toteuttaminen on kuitenkin miltei toivotonta. Kurdien aseman parantaminen on tällä hetkellä olennaisempaa kuin itsenäisyys.
- yksi
ja siitä käydään vielä sotia paljon. Vai käykö niin kuin Assyyrialaisille? On lippu ja kieli, vaan ei ole omaa kansallisaluetta, ei omaa maata? Kurdit ovat raskaasti maksaneet niistä sopimuksista jotka toisen maailmansodan voittajavaltiot tekivät. Ilmeisesti nämä länsimaat halusivatkin kriisialueen joka pysyy heikkona. Ja siten he pääsevät hallitsemaan alueella olevia öljyvaroja paremmin. Itse olen erittäin pettynyt näihin päätöksiin ja toivon että suuri Kurdistan olisi todellisuutta.
- Suvitatti
Kurdistan sijoittuu tietääkseni neljän nykyisen valtion, Irakin, Iranin, Turkin ja Syyrian alueille. Lisäksi on tietysti Kurdistan, joka joskus vielä voi olla valtakunta :)
Onko kenelläkään muuten mitään hyviä linkkejä kurdien historiaa käsitteleville sivustoille?
- oxox
olisihan se kiva että voisi mennä "kotiin" ja lakata olemasta piikki muiden lihassa ilman omaa syytään...
- faktoja
Kyllähän Kurdistan olisi jo olemassa jos kansaivälisissä asioissa voittaisi järki eikä valtapeli/lehmäkaupat. Kurdeja on 10 miljoona ja ne asuvat erillisellä alueella, joka on jaettu Turkille, Irakille ja Iranille.
- kurdilainen
VIRUN HOMOT ETTEKSTE TIENNEET ETTÄ KURDEJA ON 40 MILJOONA ???????????? MÄ ITE OON KURDILAIEN SAATANA JA TIIEN PALJON PAREMMIN KUN TE KURDISTANISTA !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916