pohdiskeltavaa

Juufatson

ilo, voi, kuinka me kaikki haluaisimme kokea sen tunteen yhä uudelleen ja uudelleen välittämättä siitä että se katoaa joskus, vaikka haluaisimme sen kestävän ikuisesti ja eihän se oikeastaan voi kestää ikuisesti, koska silloin ihmisistä tulisi aina vain onnellisempia ja onnellisempia, mutta oikeastaan suoraan sanottuna nykyäänhän on niin että kun koemme ilon tunteen jonkun asian vuoksi niin me emme iloitse siitä seuraavalla kerralla kun olemme kokeneet sen asian, niin paljon, kuin edellisellä kerralla, ja sille ei ihminen voi mitään, silläsellainen asia on. piste. asia loppuun käsitelty, hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille

5

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • one birdie

      minäkin, iloa. Sain sen kokoea jälleen kerran, viimeviikolla kun pitkästä aikaa näin erään henkilön. Muistan kuinka ilahduin aiemminkin, mutta ei tämä ilo tästä kohtaamisesta ollut yhtään laimeampi, päin vastoin. Viikkovillissä sekoittelin asioita joita itse myöhemmin nauroin ja harmittelin. Minulle aina sattuu, mietin. Hänessä oli sitä jotakin, tiedätkö. Taisin mennä hieman lukkoon, hetken päästä ajatus kirkastui,mutta hieman liian myöhään. Ilta loppui ja minulle jäi jotakin hampaan koloon. Viikolla pyörittelin mielessäni ja lauantaina huomasin kaipaavani häntä. En voinut lähteä toisen matkaan. Mieleeni tuli että kumpa näkisin pian uudelleen niin sanoisin hieman suoremmin mitä mielessäni liikkui. Odotellaan uusia iltoja, eikövain?

      • Juufatson

        On paljon helpompi puhua vastakkaista sukupuolta edustavan henkilön kanssa, kun on juuri tavannut hänet, eikä ole ehtinyt kuvitella mitään yhtenäistä tulevaisuutta tms. Oonpahan vaan huomannu, että jos on kovasti ihastunut johonkin, jota ei tunne vielä, on tavannut kerran tai pari ja vaihtanut muutaman sanan tms, niin sitten kun taas tapaa hänet niin menee ihan lukkoon ja on mieluimmin vähäpuheinen, kuin ottaa sen riskin, että möläyttää jotain epäviisasta, tai että kieli menee umpisolmuun, tai yrittää sönköttää jonkin liian fiksun vitsin tuhannen mutkan kautta mitä tämä toinen osapuoli ei tajua ja pahimmassa tapauksessa ottaa sen vaikka loukkauksena. Siis sitä pelkää antavansa huonon kuvan itsestänsä. Meikäläisellekin tapahtu niin täs vähä aikaa sitte, ku tapasin yhen ihmisen, jonka näen ikävä kyllä vain harvoin. Tilanne tuli yllättäen (hän lähestyi selustastani ja sanoi jotain, että terve tms.) tervehdin tietysti takaisin, mutta hätäännyin ja pidin turpani suhteelisen kiinni koko keskustelun ajan, yritin vaikuttaa normaalilta päällepäin , hymyilin, yms. ja pian hän taas lähtikin. Myöhemmin harmittelin, miten paljon puhuttavaa olisi ollut, mutta olin silti kohtalaisen iloinen. Pitäisi osata ottaa rennosti kaikki tilanteet, niin juttu luistaisi paremmin.


      • one birdie
        Juufatson kirjoitti:

        On paljon helpompi puhua vastakkaista sukupuolta edustavan henkilön kanssa, kun on juuri tavannut hänet, eikä ole ehtinyt kuvitella mitään yhtenäistä tulevaisuutta tms. Oonpahan vaan huomannu, että jos on kovasti ihastunut johonkin, jota ei tunne vielä, on tavannut kerran tai pari ja vaihtanut muutaman sanan tms, niin sitten kun taas tapaa hänet niin menee ihan lukkoon ja on mieluimmin vähäpuheinen, kuin ottaa sen riskin, että möläyttää jotain epäviisasta, tai että kieli menee umpisolmuun, tai yrittää sönköttää jonkin liian fiksun vitsin tuhannen mutkan kautta mitä tämä toinen osapuoli ei tajua ja pahimmassa tapauksessa ottaa sen vaikka loukkauksena. Siis sitä pelkää antavansa huonon kuvan itsestänsä. Meikäläisellekin tapahtu niin täs vähä aikaa sitte, ku tapasin yhen ihmisen, jonka näen ikävä kyllä vain harvoin. Tilanne tuli yllättäen (hän lähestyi selustastani ja sanoi jotain, että terve tms.) tervehdin tietysti takaisin, mutta hätäännyin ja pidin turpani suhteelisen kiinni koko keskustelun ajan, yritin vaikuttaa normaalilta päällepäin , hymyilin, yms. ja pian hän taas lähtikin. Myöhemmin harmittelin, miten paljon puhuttavaa olisi ollut, mutta olin silti kohtalaisen iloinen. Pitäisi osata ottaa rennosti kaikki tilanteet, niin juttu luistaisi paremmin.

        kirjoitit kuin minun suullani, niin tutulta kuullosti. Toisaalta itse olen jo möhlinyt niin monta kertaa että viimeinen pisara on tietenkin pian edessä, ellei jo ollut. Itse asiassa sain viikolla kokea melkoisen pettymyksen omasta malttamattomuudestani. Ilon palsta, no jotain opetusta minulle, täytynee ajatella näin. Matkatessani erääseen tilaisuuteen viikolla kaasujalkani oli väärässä paikassa hieman liian raskas. Seurauksena tietenkin lappu maksettavaksi. Harmitti, paikka oli vielä niin ristiriitainen nopeuksien suhteen, tämä ei ollut minun tapaistani. Maltti olisi aina valttia. Mielessäni pyöri maksut auton korjauksesta kuin monesta muustakin laskusta, setelit saivat siivet ja lähtivät lentoon.
        Tilannekartoitus menemisiin sun muihin asioihin olisi paikallaan, ajattelin. On pakko elää ja hoitaa tärkeimmät asiat, onko minun pakko mennä, olisiko minulla muita mahdollisuuksia. Menemisistäkin tulee tapa, tilalle voisi kehitellä jotain muuta, ilman pääsymaksujakin voisi keksiä kaikenlaista kivaa. Jokin kuitenkin vetää, joskus kaipaa seuraa, vaihtelua normaaleihin päiviin. Suomen kesä on lyhyt, toivon mukaan loppukesä lämpimämpi alkukesää. Jotain mielekästä tekemistä tämänkin sijaan ennenkuin huomataan että on synkkä syys ja kylmät ilmat. Niin, rentoutua voi niin monissa paikoissa, kuin monenlaisessa seurassa, välillä hiljaisuuskin voi olla rauhoittavaa.


      • Juufatson
        one birdie kirjoitti:

        kirjoitit kuin minun suullani, niin tutulta kuullosti. Toisaalta itse olen jo möhlinyt niin monta kertaa että viimeinen pisara on tietenkin pian edessä, ellei jo ollut. Itse asiassa sain viikolla kokea melkoisen pettymyksen omasta malttamattomuudestani. Ilon palsta, no jotain opetusta minulle, täytynee ajatella näin. Matkatessani erääseen tilaisuuteen viikolla kaasujalkani oli väärässä paikassa hieman liian raskas. Seurauksena tietenkin lappu maksettavaksi. Harmitti, paikka oli vielä niin ristiriitainen nopeuksien suhteen, tämä ei ollut minun tapaistani. Maltti olisi aina valttia. Mielessäni pyöri maksut auton korjauksesta kuin monesta muustakin laskusta, setelit saivat siivet ja lähtivät lentoon.
        Tilannekartoitus menemisiin sun muihin asioihin olisi paikallaan, ajattelin. On pakko elää ja hoitaa tärkeimmät asiat, onko minun pakko mennä, olisiko minulla muita mahdollisuuksia. Menemisistäkin tulee tapa, tilalle voisi kehitellä jotain muuta, ilman pääsymaksujakin voisi keksiä kaikenlaista kivaa. Jokin kuitenkin vetää, joskus kaipaa seuraa, vaihtelua normaaleihin päiviin. Suomen kesä on lyhyt, toivon mukaan loppukesä lämpimämpi alkukesää. Jotain mielekästä tekemistä tämänkin sijaan ennenkuin huomataan että on synkkä syys ja kylmät ilmat. Niin, rentoutua voi niin monissa paikoissa, kuin monenlaisessa seurassa, välillä hiljaisuuskin voi olla rauhoittavaa.

        No, kai sitä kesällä sopii "lennätellä" vähä suurempia seteleitä, kun se niin hienoo aikaa, ja se täytyy elää täysillä. En tiä mikä on mutta kevät ja kesä saa meikäläisen romanssihalut aina uuteen uskoon pimeän talven jälkeen, ja näiltä sivuilta oon oppinu, etten ole ainut.
        Arkena on hieno painaa duunia, ku tietää, että osa siitä työstä saadusta rahasta tuottaa huvia viikonloppuna tms. ja että ilman rahaa on heikommat mahdollisuudet nauttia viikonlopusta kunnolla (vaikka ei se tietysti mahdotontakaan ole). tms. kyllä mullakin on tänä kesänä palanut rahaa ihan tarpeeksi/liikaa, ja normaalista kesästä poiketen nyt on odotettavissa, että syksyllä sitä kuluu vielä rutkasti enemmän

        Meikäläinen ei ole tienannu viä toistaiseksi yhtäkään sakkoa mistään mutta uskon kyllä, että se tiketti ei nostattanut tämän "erään tilaisuuden" tunnelmaa kattoon sinun osaltasi. Ne taitaa olla niitä epämukavia laskuja, joita maksaessa ei voi välttyä ajattelemasta, että jos olis silloin ja silloin tehny jonku pienen asian toisin, niin tämän rahan voisi käyttää johonkin muuhun. Vähän sama periaate kun tietyt heräteostokset, viikkojen/vuosien päästä ajattelee, että "ei perr..., tämäkin tuli silloin ostettua siinä uskossa (ja sen ALE-hintalapun sokaisemana) että joskus tulee joku hirveän kova tarve tällaselle, vaikka viäkään en oo kertaakaan käyttäny." tms. Yleensä en tee heräteostoksia, oikeastaan aika harvoin loppujenlopuksi verrattuna moniin muihin, mutta joskus sopivassa mielentilassa saattaa tulla jotain viimesen päälle turhaa kannettua kotiin. tosiaan, lause "maltti on valttia" pitää paikkansa monessa muussakin tilanteessa, kuin liikkuvan poliisin läheisyydessä ja poistomyymälöissä.
        ps. juttujen taso johtuu kellonajasta


      • one birdie
        Juufatson kirjoitti:

        No, kai sitä kesällä sopii "lennätellä" vähä suurempia seteleitä, kun se niin hienoo aikaa, ja se täytyy elää täysillä. En tiä mikä on mutta kevät ja kesä saa meikäläisen romanssihalut aina uuteen uskoon pimeän talven jälkeen, ja näiltä sivuilta oon oppinu, etten ole ainut.
        Arkena on hieno painaa duunia, ku tietää, että osa siitä työstä saadusta rahasta tuottaa huvia viikonloppuna tms. ja että ilman rahaa on heikommat mahdollisuudet nauttia viikonlopusta kunnolla (vaikka ei se tietysti mahdotontakaan ole). tms. kyllä mullakin on tänä kesänä palanut rahaa ihan tarpeeksi/liikaa, ja normaalista kesästä poiketen nyt on odotettavissa, että syksyllä sitä kuluu vielä rutkasti enemmän

        Meikäläinen ei ole tienannu viä toistaiseksi yhtäkään sakkoa mistään mutta uskon kyllä, että se tiketti ei nostattanut tämän "erään tilaisuuden" tunnelmaa kattoon sinun osaltasi. Ne taitaa olla niitä epämukavia laskuja, joita maksaessa ei voi välttyä ajattelemasta, että jos olis silloin ja silloin tehny jonku pienen asian toisin, niin tämän rahan voisi käyttää johonkin muuhun. Vähän sama periaate kun tietyt heräteostokset, viikkojen/vuosien päästä ajattelee, että "ei perr..., tämäkin tuli silloin ostettua siinä uskossa (ja sen ALE-hintalapun sokaisemana) että joskus tulee joku hirveän kova tarve tällaselle, vaikka viäkään en oo kertaakaan käyttäny." tms. Yleensä en tee heräteostoksia, oikeastaan aika harvoin loppujenlopuksi verrattuna moniin muihin, mutta joskus sopivassa mielentilassa saattaa tulla jotain viimesen päälle turhaa kannettua kotiin. tosiaan, lause "maltti on valttia" pitää paikkansa monessa muussakin tilanteessa, kuin liikkuvan poliisin läheisyydessä ja poistomyymälöissä.
        ps. juttujen taso johtuu kellonajasta

        mieltä olen noista"lennättelyistä" kesän aikana, on helpompi liikkua kauempanakin ja talvella on aikaa nyhjöttää sisällä lämpimässä. Kirja tai lehti, TV, videot tai käsityö seurana. Ehkä jotain peliä pelaten. Se tärkee ulkolenkki kun tulis kans tehtyä. Mikä syksyn tekee rahan tarpeessa vaativammaksi?
        Mä en voi uskoo omaa tuuriani, lappuja mulle on kertyny nyt kolme ajan mittaan. Kerran aatoksissani ajoin ja just hiljensin kun huomasin et alan lähestyä kaupunkia ja mietin rajoituksia, en ehtinyt tarpeeksi hiljentää ku samassa oli, ässh. Juupa juu, sit kerran olin myöhässä ja tietäen ailloin ajoin ylinopeutta, eipä olisi pitänyt. Eivät todellakaan ole niitä mieltä nostattavia juttuja.
        Noista ale- tai poistomyynneistä voi joskus löytää jopa "helmiä" itselleen, tosin hengarissa on myös hamonen jota en koskaan ole pitänyt. On hyvänä muistona et miettii mitä kantsii ostaa.
        Ilon aihekkin ois kun pääsis ja ehtis vielä souteleen viikolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      251
      2330
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1911
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      76
      1569
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      134
      1343
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1200
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1155
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      990
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe