yksiä kukkahameisia Hyacinth Bucketeja.
Palstan naiset ovat
100
254
Vastaukset
Monellakohan lie uudet parin päivän ikäiset kankaat...
* itse olen yhden kankaan velkaa mutten tämän palstan kirjoittajalle *- naakka vai kottarain
Miksi poistit tulkun? Oliko se liian läski?
naakka vai kottarain kirjoitti:
Miksi poistit tulkun? Oliko se liian läski?
Tulkkua en poistanut, se oli tilhi. Kuva löytyy yhä profiilistani.
Ja pörröinen se oli koska kuvatessa oli pakkasta paljon.- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Tulkkua en poistanut, se oli tilhi. Kuva löytyy yhä profiilistani.
Ja pörröinen se oli koska kuvatessa oli pakkasta paljon.Vau, olenpas minä lintuasiantuntija. Mutta eikö se olisi voinut olla naarastulkkukin?
Mikä tuo nykyinen on? - ?+
Vau, olenpas minä lintuasiantuntija. Mutta eikö se olisi voinut olla naarastulkkukin?
Mikä tuo nykyinen on?Oiskoon se pyryharakka?
Vau, olenpas minä lintuasiantuntija. Mutta eikö se olisi voinut olla naarastulkkukin?
Mikä tuo nykyinen on?Mustarastas siinä.
Sehän alkaa jo laulella mukavasti näinä aikoina, täällä etelässä ainakin.- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Mustarastas siinä.
Sehän alkaa jo laulella mukavasti näinä aikoina, täällä etelässä ainakin.Jo toinen väärin tiedetty lintu! Kyllä nyt ei kunnian kukko laula...
Oletko muka itse kuvannut nuo? - naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Mustarastas siinä.
Sehän alkaa jo laulella mukavasti näinä aikoina, täällä etelässä ainakin.Onko muuten mustarastas sama kuin räkättirastas? Muistan, että vanhemmat haukkuivat niitä, kun olin pieni, mutta ei niin kiinnostanut silloin tuijotella lintuja.
Onko muuten mustarastas sama kuin räkättirastas? Muistan, että vanhemmat haukkuivat niitä, kun olin pieni, mutta ei niin kiinnostanut silloin tuijotella lintuja.
No ei ole. Eri lajeja.
Ja tietysti olen ne itse kuvannut.
Ja kunnian kukonkin määrittäisit varmaan väärin joten mitäpä väliä sillä...- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
No ei ole. Eri lajeja.
Ja tietysti olen ne itse kuvannut.
Ja kunnian kukonkin määrittäisit varmaan väärin joten mitäpä väliä sillä...Miksi olet kiinnostunut juuri linnuista, kun niitä joutuu katsomaan niska kenossa.
Miksi olet kiinnostunut juuri linnuista, kun niitä joutuu katsomaan niska kenossa.
olen kiinnostunut tähdistäkin, ja niitä katsoessa vasta niska väsyykin, jos ei ymmärrä hakea sopivaa tuolia alle tai käydä peräti pitkäkseen nurmikolle...
- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
olen kiinnostunut tähdistäkin, ja niitä katsoessa vasta niska väsyykin, jos ei ymmärrä hakea sopivaa tuolia alle tai käydä peräti pitkäkseen nurmikolle...
Mutta minkä takia juuri tuollainen takakenoharrastus (vai ammatti), kun yleensä ihmiset työskentelevät etukenossa.
Juksaatko vai käytättekö tuoleja ja muuta makuualustaa? naakka vai kottarain kirjoitti:
Mutta minkä takia juuri tuollainen takakenoharrastus (vai ammatti), kun yleensä ihmiset työskentelevät etukenossa.
Juksaatko vai käytättekö tuoleja ja muuta makuualustaa?En ole huomannut harrastukseni rasittavan niskaa, paitsi nyt sillä että mukana on koko ajan kiikareita, kaukoputkia, kameroita ja ties mitä ehkä juuri niskan varassa roikkumassa, mutta tuokin on järjestelykysymys. Enemmän niskassa ja hartioissa tuntuu ihan normaali työhistoria.
Tuoli on ihan järkevä jos muuten joutuu seisomaan paikallaan tuntikausia, siis jalkojen säästämiseksi...- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
En ole huomannut harrastukseni rasittavan niskaa, paitsi nyt sillä että mukana on koko ajan kiikareita, kaukoputkia, kameroita ja ties mitä ehkä juuri niskan varassa roikkumassa, mutta tuokin on järjestelykysymys. Enemmän niskassa ja hartioissa tuntuu ihan normaali työhistoria.
Tuoli on ihan järkevä jos muuten joutuu seisomaan paikallaan tuntikausia, siis jalkojen säästämiseksi...Bongasin kerran Lasse Pöystin tuolla keskemmällä Suomea.
Bongasin kerran Lasse Pöystin tuolla keskemmällä Suomea.
No oliko mukana tuoli tai makuualusta... vai oliko työmatkalla...
- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
No oliko mukana tuoli tai makuualusta... vai oliko työmatkalla...
Hän oli yhdessä kahvilassa valtatie 12:n varrella, mutta ilmeisesti bongausmatkalla.
Hän oli yhdessä kahvilassa valtatie 12:n varrella, mutta ilmeisesti bongausmatkalla.
Nooo, viimeksi osallistuin isompaan bongausprojektiin pari päivää sitten. Ainoastaan yhdellä kuudestakymmenestä oli mukanaan tuoli, ja hänellä on niin huono selkä ettei hommasta tule mitään ilman sitä...
- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Nooo, viimeksi osallistuin isompaan bongausprojektiin pari päivää sitten. Ainoastaan yhdellä kuudestakymmenestä oli mukanaan tuoli, ja hänellä on niin huono selkä ettei hommasta tule mitään ilman sitä...
Eikö ne linnut säiky tuollaista laumaa? Tehän olette kuin norsut posliinikaupassa.
Ruokitko lintuja? naakka vai kottarain kirjoitti:
Eikö ne linnut säiky tuollaista laumaa? Tehän olette kuin norsut posliinikaupassa.
Ruokitko lintuja?Jaaha, tuomioita tulee asiaa lainkaan tuntematta. Eihän tietysti lintua voi pelottaa, siinä saisi saman tien selkäänsä niiltä jotka eivät lintua nähneet, ja myöhemmin niiltä jotka eivät vielä paikalle ehtineet. Käyttäytymistä seurataan tiukasti.
Onhan minulla ruokaa linnuille, ja pönttöjä pesäpaikoiksi, satamäärin...- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Jaaha, tuomioita tulee asiaa lainkaan tuntematta. Eihän tietysti lintua voi pelottaa, siinä saisi saman tien selkäänsä niiltä jotka eivät lintua nähneet, ja myöhemmin niiltä jotka eivät vielä paikalle ehtineet. Käyttäytymistä seurataan tiukasti.
Onhan minulla ruokaa linnuille, ja pönttöjä pesäpaikoiksi, satamäärin...Tunnen vain yhden lintubongarin ja hän liikkui aina yksin. Osaavatko suomalaiset muka liikkua äänettömästi, kuin intiaanit?
Tunnen vain yhden lintubongarin ja hän liikkui aina yksin. Osaavatko suomalaiset muka liikkua äänettömästi, kuin intiaanit?
Ehkäpä käytät sanaa 'bongari' omalla tavallasi. Yleensä noiden harvinaisuuksien ilmaantuessa paikalla ei voi yksin oleskella, siellä on jatkuvasti väkeä katsomassa ja linnun jo lähdettyä vielä myöhästyneitäkin etsijöitä riittää.
Ja tärkeämpää kuin liikkua hiljaa on olla liikkumatta, erityisesti niin ettei lintu häiriinny, eivätkä sivulliset. Esimerkiksi tuo viimeisin keikka oli alueella missä normaalisti on kulkukielto, ja siellä piti siis noudattaa myös alueen haltijan antamia ohjeita liikkumisesta.- naakka vai kottarain
yohuuhkaja kirjoitti:
Ehkäpä käytät sanaa 'bongari' omalla tavallasi. Yleensä noiden harvinaisuuksien ilmaantuessa paikalla ei voi yksin oleskella, siellä on jatkuvasti väkeä katsomassa ja linnun jo lähdettyä vielä myöhästyneitäkin etsijöitä riittää.
Ja tärkeämpää kuin liikkua hiljaa on olla liikkumatta, erityisesti niin ettei lintu häiriinny, eivätkä sivulliset. Esimerkiksi tuo viimeisin keikka oli alueella missä normaalisti on kulkukielto, ja siellä piti siis noudattaa myös alueen haltijan antamia ohjeita liikkumisesta.No, ei hän mitenkään järjestäytynyt ollut. Lintujen pällistelyn lisäksi ripusti puihin linnunpönttöjä, ehkä kymmeniä tai satoja.
- Sivusta kysyisin
yohuuhkaja kirjoitti:
Jaaha, tuomioita tulee asiaa lainkaan tuntematta. Eihän tietysti lintua voi pelottaa, siinä saisi saman tien selkäänsä niiltä jotka eivät lintua nähneet, ja myöhemmin niiltä jotka eivät vielä paikalle ehtineet. Käyttäytymistä seurataan tiukasti.
Onhan minulla ruokaa linnuille, ja pönttöjä pesäpaikoiksi, satamäärin...Miksi lintuja pitäisi ruokkia ?
Tai laittaa jotain pönttöjä joihin muuttaa kuitenkin orava.
Minusta tuo touhu on yhtä turhaa kun tuoda Suomeen muualta vieras työvoimaa, tai noita laiskoja pakolaisia. Sivusta kysyisin kirjoitti:
Miksi lintuja pitäisi ruokkia ?
Tai laittaa jotain pönttöjä joihin muuttaa kuitenkin orava.
Minusta tuo touhu on yhtä turhaa kun tuoda Suomeen muualta vieras työvoimaa, tai noita laiskoja pakolaisia.Turhaa?
Kaikki mitä täällä teemme on turhaa. Henki lähtee kuitenkin.
Ja kaikki palaa ennalleen kun lajimme kuolee sukupuuttoon...- Sivusta kysyisin
yohuuhkaja kirjoitti:
Turhaa?
Kaikki mitä täällä teemme on turhaa. Henki lähtee kuitenkin.
Ja kaikki palaa ennalleen kun lajimme kuolee sukupuuttoon...Juuri niin. Se on mielestäni oikeata elämää. Vahvat pärjää niin kauan kun pärjäävät ja silvu blee.
Sivusta kysyisin kirjoitti:
Juuri niin. Se on mielestäni oikeata elämää. Vahvat pärjää niin kauan kun pärjäävät ja silvu blee.
Mutta se ei pakota olemaan itsekäs omaan napaan tuijottaja, joten voi sitä vaikka lintujakin ruokkia tai laittaa niille pönttöjä, niin turhaa kuin se onkin. Pelti pitää oravat loitolla ja ruokintapaikkaankin voi rakentaa niiltä suojaavia virityksiä.
- Sivusta kysyisin
yohuuhkaja kirjoitti:
Mutta se ei pakota olemaan itsekäs omaan napaan tuijottaja, joten voi sitä vaikka lintujakin ruokkia tai laittaa niille pönttöjä, niin turhaa kuin se onkin. Pelti pitää oravat loitolla ja ruokintapaikkaankin voi rakentaa niiltä suojaavia virityksiä.
Noista linnunpöntöistä en ymmärrä mitään vaikka yksi sellainen on naapuri laittanut minun pihaan ilman lupaani ?
Sitten ottivat kissan joka popsin noita linnunpoikasia, oravia ja jopa jäniksen on teurastanut tuo katti.
Toinen naapuri rakensi autotallin ja joutui kaatamaan kuusen, jossa oli kai hänen laittama linnunpönttö, pöntössä asu orava perhe. pöntössä oli neljä oravanpoikasta, kun hän oli siirtämässä pönttöä toiseen kuuseen.
Meinasi kuulema pudota puusta, kun orava emo hyökkäsi hänen kimppunsa puussa. ;)
Meilläkin oli joskus sellainen ruokintalinnunlauta puun oksalla roikkumassa, siellä kävi oravat ja ehkä myös jotkut linnutkin silloin. Mutta kielsin sen silloin, kun puhuivat niistä kaikenmaailman lintujen tuomista sairauksista.
Niin ja kyllä niitä talvilintuja oli silloin paljon näillä nurkilla ja auton ikkunat linnunpaskoissa ?
Joten ei mitään hyötyä ole noista punatulkuista sun muista viherpiiperöistä. Sivusta kysyisin kirjoitti:
Noista linnunpöntöistä en ymmärrä mitään vaikka yksi sellainen on naapuri laittanut minun pihaan ilman lupaani ?
Sitten ottivat kissan joka popsin noita linnunpoikasia, oravia ja jopa jäniksen on teurastanut tuo katti.
Toinen naapuri rakensi autotallin ja joutui kaatamaan kuusen, jossa oli kai hänen laittama linnunpönttö, pöntössä asu orava perhe. pöntössä oli neljä oravanpoikasta, kun hän oli siirtämässä pönttöä toiseen kuuseen.
Meinasi kuulema pudota puusta, kun orava emo hyökkäsi hänen kimppunsa puussa. ;)
Meilläkin oli joskus sellainen ruokintalinnunlauta puun oksalla roikkumassa, siellä kävi oravat ja ehkä myös jotkut linnutkin silloin. Mutta kielsin sen silloin, kun puhuivat niistä kaikenmaailman lintujen tuomista sairauksista.
Niin ja kyllä niitä talvilintuja oli silloin paljon näillä nurkilla ja auton ikkunat linnunpaskoissa ?
Joten ei mitään hyötyä ole noista punatulkuista sun muista viherpiiperöistä.No kukin tyylillänsä. Eivätköhän linnut pärjänne ilman sinun myötämielisyytäsikin...
- Sivusta kysyisin
yohuuhkaja kirjoitti:
No kukin tyylillänsä. Eivätköhän linnut pärjänne ilman sinun myötämielisyytäsikin...
Varmaan pärjäävät, olihan niitä jo ennen syntymäni.
- käki=kaakana
Bongasin kerran Lasse Pöystin tuolla keskemmällä Suomea.
"naakka vai kottarainen"
Minusta oli hauska lukea lintutietämystäsi, kun aina menit ns. "lankaan". Toivottavasti tunnet sen kaakanan?
Epäilen minäkin tuota Lasse Pöystin tapaamista lintuharrastusten parista, koska käsittääkseni hän enimmäkseen katselee näitä Pariisin varpusia.
Paljonhan Pöysti muistuttaa Pirkka Pekka Peteliusta, joten olisiko sittenkin ollut hän? käki=kaakana kirjoitti:
"naakka vai kottarainen"
Minusta oli hauska lukea lintutietämystäsi, kun aina menit ns. "lankaan". Toivottavasti tunnet sen kaakanan?
Epäilen minäkin tuota Lasse Pöystin tapaamista lintuharrastusten parista, koska käsittääkseni hän enimmäkseen katselee näitä Pariisin varpusia.
Paljonhan Pöysti muistuttaa Pirkka Pekka Peteliusta, joten olisiko sittenkin ollut hän?Olen muuten havainnut spontaanisti kummankin linturetkellä. Tosin vain kerran, pari.
- ;D
käki=kaakana kirjoitti:
"naakka vai kottarainen"
Paljonhan Pöysti muistuttaa Pirkka Pekka Peteliusta, joten olisiko sittenkin ollut hän?Kaakana on savolainen harvinainen lintulaji, jota metsästäjät mielellään saalistaisivat, mutta hyvin harvoin siihen osuvat.
En ole vielä tähän ikääni mennessäni kuullut että joku olisi saanut kaakanan saaliikseen.
;DD - Outo lintu ?
;D kirjoitti:
Kaakana on savolainen harvinainen lintulaji, jota metsästäjät mielellään saalistaisivat, mutta hyvin harvoin siihen osuvat.
En ole vielä tähän ikääni mennessäni kuullut että joku olisi saanut kaakanan saaliikseen.
;DD"Tuli mieleeni tämä
Juppi etelästä meni viikonlopuksi Savoon kaukaisia sukulaisiaan tapaamaan. Talon isäntä oli kova metsämies, ja heti lauantai-aamuna otettiin molemmille haulikot ja paineltiin hallin kanssa metsälle. Juppi nyt ei paljoa lintuja tuntenut, ja ensimmäisen siivekkään nähdessään otti sen tähtäimeen. Savolaisukko painoi haulikon piipun alas ja sanoi jupille:
- Älä sinä sitä ammu, se on kaakana.
Juppi jätti homman sikseen. Kotimatkalla juppia alkoi vaivata, että mikä se kaakana oikein on. Juppi muisti kyllä piekanan ja metsäkanan, mutta ei kaakanaa. Ei auttanut muu kuin soittaa ornitologiystävälle ja kertoa koko juttu. Ornitologi mietti ja mietti, selasi vielä pari lintukirjaakin, mutta kaakanaa ei löytynyt. Asia jäi melkein vuodeksi, kunnes ornitologi seuraavana kesänä soitti jupille Savosta:
- Nyt minä tiedän mikä se kaakana on. Se on käki. Kuulin juuri kun täällä laulettiin, että "kukkuu kukkuu kaakana kukkuu. "
Lähde vuosien takaa "voe halavatun halavattu"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3303933#comment-17213478 Outo lintu ? kirjoitti:
"Tuli mieleeni tämä
Juppi etelästä meni viikonlopuksi Savoon kaukaisia sukulaisiaan tapaamaan. Talon isäntä oli kova metsämies, ja heti lauantai-aamuna otettiin molemmille haulikot ja paineltiin hallin kanssa metsälle. Juppi nyt ei paljoa lintuja tuntenut, ja ensimmäisen siivekkään nähdessään otti sen tähtäimeen. Savolaisukko painoi haulikon piipun alas ja sanoi jupille:
- Älä sinä sitä ammu, se on kaakana.
Juppi jätti homman sikseen. Kotimatkalla juppia alkoi vaivata, että mikä se kaakana oikein on. Juppi muisti kyllä piekanan ja metsäkanan, mutta ei kaakanaa. Ei auttanut muu kuin soittaa ornitologiystävälle ja kertoa koko juttu. Ornitologi mietti ja mietti, selasi vielä pari lintukirjaakin, mutta kaakanaa ei löytynyt. Asia jäi melkein vuodeksi, kunnes ornitologi seuraavana kesänä soitti jupille Savosta:
- Nyt minä tiedän mikä se kaakana on. Se on käki. Kuulin juuri kun täällä laulettiin, että "kukkuu kukkuu kaakana kukkuu. "
Lähde vuosien takaa "voe halavatun halavattu"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3303933#comment-17213478Ei se kyllä käki ole, olen monta kertaa nähnyt sen mutta se on aina ollut liian kaukana tarkan lajin määrittämiseksi. Mutta käki se ei ainakaan ole ollut...
- Outo lintu ?
yohuuhkaja kirjoitti:
Ei se kyllä käki ole, olen monta kertaa nähnyt sen mutta se on aina ollut liian kaukana tarkan lajin määrittämiseksi. Mutta käki se ei ainakaan ole ollut...
Vai niin on asiantuntia ollut viärässä taas ?
Täällä pohjanmaalla käkiki laulaa notta hukkuu hukkuu
oravalta on karva lähtenyt hännästä,kun on
niin köyhää paikkaa,nottei ole oravlle oksaa
missä istuu. Outo lintu ? kirjoitti:
missä istuu.Ei ole käki kyllä tuonkaan lähteen mukaan:
http://urbaanisanakirja.com/word/kaakana/- ;D
Outo lintu ? kirjoitti:
missä istuu.Ei ole käki, ei. Onpahan vaan sellainen harvinainen lintu.
Oravilta on metsät kaadettu siksi sillä on pylly karvaton koska joutuu hyppimään kiveltä kivelle ja käkikin kukkuu kannon päässä seljällään kun ei enää puita ole.
Haha ei kankaita. Muuten Ruotsissa ei anneta hamekangasta vaan hyvät käsineet. Olis kantsinut, mun vanhat on hieman risat ja toiset hukassa. Mutta olen niin ujo (molemmat naapurini ovat yksieläviä sinkku-ukkoja)
- täällä ..
länsirannikolla olisit saanut kunnon rukkaset.
- hatuttamaton
Jaas, vai niin, en ole nähnyt ainuttakaan, eikä itsellänikään ole kukkahametta, saati kukkahattua.
Voi jos olisikin kukkahame,
mutta ei ole kuin yksi ruusu..... :))
Eikä Hyacintissa mitään vikaa ole,
rehevä ja komea nainen, eikös vaan.
Jos mies on hiiri, eikä uskalla pitää puoliaan,
joutaakin olla tossun alla.
Siellähän on hyvässä turvassa,
tekee kuten käsketään,
niin hyvin menee
ja sopu säilyy.Kukkahatuista...mulla on yksi, mustaa esipestyä farkkukangasta, suuri, hyvin tummanpunaninen tekoruusu....se oli sitä aikaa. Saksalainen lentoemäntäkin ihastui siihen kotilennolla O'Haresta Tukholmaan Lufthansalla.
Hyacinth on aivan ihana, mun suursuosikki. Siis brittikopio mun anopista, kukkaleninkejä ja silmien pyöritystä myöten. Hautaan saakka tiukka ylähuuli ja tyyli muutenkin. Sarjassamme unohtumattomia ihmisiä elämän varrelta.Paloma.se.co kirjoitti:
Kukkahatuista...mulla on yksi, mustaa esipestyä farkkukangasta, suuri, hyvin tummanpunaninen tekoruusu....se oli sitä aikaa. Saksalainen lentoemäntäkin ihastui siihen kotilennolla O'Haresta Tukholmaan Lufthansalla.
Hyacinth on aivan ihana, mun suursuosikki. Siis brittikopio mun anopista, kukkaleninkejä ja silmien pyöritystä myöten. Hautaan saakka tiukka ylähuuli ja tyyli muutenkin. Sarjassamme unohtumattomia ihmisiä elämän varrelta.Ei ole kukkahattua, varmaan olisi hieno. Minä taidan olla sellainen pipo/lippis-linjan ihminen.
Oliko meillä joskus puhetta Gudrun Sjödenin suunnittelemista vaatteista, molemmilla taisi olla niitä kaapissaan? Ellen muista ihan väärin, mutta minulla on kyllä hyvä muisti.
Niissä on kukkasia aika runsaasti, kivan näköisiä, rentoja ja myös melko kalliita.
Minä en ole anoppiani koskaan nähnytkään, oli kuulemma ihana ihminen.
Ja Hyacinth on mahtava tapaus.Anceli kirjoitti:
Ei ole kukkahattua, varmaan olisi hieno. Minä taidan olla sellainen pipo/lippis-linjan ihminen.
Oliko meillä joskus puhetta Gudrun Sjödenin suunnittelemista vaatteista, molemmilla taisi olla niitä kaapissaan? Ellen muista ihan väärin, mutta minulla on kyllä hyvä muisti.
Niissä on kukkasia aika runsaasti, kivan näköisiä, rentoja ja myös melko kalliita.
Minä en ole anoppiani koskaan nähnytkään, oli kuulemma ihana ihminen.
Ja Hyacinth on mahtava tapaus.Sinulla on todella hyvä muisti, kyllä, tykkään Gudrun Sjödenin leningeistä, ostin hiljakkoin uuden, turkoosin kesäleningin, todella kaunis. Muutama roikkuu vaatekaapin perällä, liian "hienoja" mun duuniin lasten kaa. Ainoa miinuspuoli on todella hinta ja että koot ovat usein aika runsaat.
Paloma.se.co kirjoitti:
Sinulla on todella hyvä muisti, kyllä, tykkään Gudrun Sjödenin leningeistä, ostin hiljakkoin uuden, turkoosin kesäleningin, todella kaunis. Muutama roikkuu vaatekaapin perällä, liian "hienoja" mun duuniin lasten kaa. Ainoa miinuspuoli on todella hinta ja että koot ovat usein aika runsaat.
Eihän siitä ole aikaa kuin muutama vuosi, helppo muistaa pari viestiä 50 palstalta.
Täytyykin pistäytyä Gudrunin nettisivuilla ihailemassa uutuuksia.
Jospa innostun hankkimaan kesäisen kukkamekon, kyllä sille jotain käyttöä löytyisi. Vaikka kesällä riippukeinussa istuskellessa ja lueskellessa, helmat tuulessa liehuen.
Ostin viikolla kauniin harmaasävyisen hennoilla pinkinvärisillä kukkasilla koristellun ameen. Se sopii hyvin harmaaseen silkkijakkuuni, jonka sain lahjaksi edesmenneeltä ystävältäni Marianilta.
Rakastan kukkahameita. Entisenä pitkisten suurkuluttajana olen muuttanut parin viime vuoden aikana täysin tyyliäni, tykkään nykyään hameista etenkin hillityista kevyistä kankaista valmistetuista kukkahameista, aivan kuin Hyacinthikin ; )Kukkafarkut olis makeet. Ne vois yhdistää mustaan toppiin ja leveälieriseen olkihattuun kesällä. Ei muuta kuin sandaalit jalkaan laukku olkapäälle tai reppu selkään ja menox.
Paloma.se.co kirjoitti:
Kukkafarkut olis makeet. Ne vois yhdistää mustaan toppiin ja leveälieriseen olkihattuun kesällä. Ei muuta kuin sandaalit jalkaan laukku olkapäälle tai reppu selkään ja menox.
Asukokonaisuus on tosi makee.
Olemme aikeissa mennä Petzen tyttären kaa kuuluisalle kirpparille Amsterdamiin. Rikkaat tuovat sinne ylijäämävaatteitaan. On kuulemma huippu hyvä astospaikka ja hinnat edullisia.
Tiedä minkälaisia kukajuttuja ja asuyhdistelmiä vielä ylläni näettekään ; )
Rycksack mieluusti. Minulla on päivittäisessä käytössä ruskea nahkainen reppu, mutta kaiketi sellainen kukkajuttu voisi olla kesän hitti. Hatut niitä rakastan, musta huopainen herrainhattu kiersi aikoinaan mukanani ympäri maailmaa. Sekin löytyi Oulusta kirpputorilta.
Missähän lie, lapset leikkivät sen kaa pienenä cowboyta.korppis kirjoitti:
Asukokonaisuus on tosi makee.
Olemme aikeissa mennä Petzen tyttären kaa kuuluisalle kirpparille Amsterdamiin. Rikkaat tuovat sinne ylijäämävaatteitaan. On kuulemma huippu hyvä astospaikka ja hinnat edullisia.
Tiedä minkälaisia kukajuttuja ja asuyhdistelmiä vielä ylläni näettekään ; )
Rycksack mieluusti. Minulla on päivittäisessä käytössä ruskea nahkainen reppu, mutta kaiketi sellainen kukkajuttu voisi olla kesän hitti. Hatut niitä rakastan, musta huopainen herrainhattu kiersi aikoinaan mukanani ympäri maailmaa. Sekin löytyi Oulusta kirpputorilta.
Missähän lie, lapset leikkivät sen kaa pienenä cowboyta.Olikse oikein borsalino? Mä rakastan kans hattuja, etenkin herrainhattuja. Ruskea nahkareppu arkikäytössä vaihtelen sitä ja vihreää nahkareppua sen mukaan mitä takkia käytän, tykkään värjätystä nahasta sekä hanskoissa, saappaissa että repuissa. Yks kukkareppu, kangasta, tytär toi Lontoontuliaisia.
- '''''*''''
Hyvä, ettei kaksia.
En pidä kukkahameista, en totta tosiaankaan.
Niistä tulee mieleen mummoni ja nutturaverkko,
sekä nutturaneulat. Asiasta kolmanteen, ihmettelen kyllä kovin mikä tuossa hahmossa voi suomalaisia naurattaa, tämä maahan on sosiaalisesti paljon tasa-arvoisempi kuin Iso-Britannia, minkä säätykierron vaikeuksista tuokin sarja naurettavuutensa etsii. Vähän samoin keinoin kun ennen vanhaan lehdissä ollut sarjakuva Vihtorista ja Klaarasta. Molempien viestihän oli että alaluokkainen pysyy alaluokkaisena vaikka mitä tekisi ja mikä yrittäisi olla.
Mä tykkään että Patricia Routledge on aivan mahtava Hyacinthina ja muutkin roolihahmot ovat kaikessa yliampuvassa räikeydessään parasta brittihuumoria mitä olen tv:stä nähnyt. Minun mielestäni sarja tekee pilaa nousukkaista kuten Hyacinth, mutta hänen sisarensa ja etenkin Onslow ovat lähes hellyttäviä hahmoja.
Paloma.se.co kirjoitti:
Mä tykkään että Patricia Routledge on aivan mahtava Hyacinthina ja muutkin roolihahmot ovat kaikessa yliampuvassa räikeydessään parasta brittihuumoria mitä olen tv:stä nähnyt. Minun mielestäni sarja tekee pilaa nousukkaista kuten Hyacinth, mutta hänen sisarensa ja etenkin Onslow ovat lähes hellyttäviä hahmoja.
Noooo, mie olen sen verran demokraattinen sielu etten naura heikommille. Ei näitä sarjoja ole tehty itseironisiksi vaan ylhäältä alas naurettaviksi.
yohuuhkaja kirjoitti:
Noooo, mie olen sen verran demokraattinen sielu etten naura heikommille. Ei näitä sarjoja ole tehty itseironisiksi vaan ylhäältä alas naurettaviksi.
Kyllä minäkin demokraattiseksi itseni koen...ja mielestäni sarjassa ei naureta heikommille vaan koko brittiyhteiskunnalle (itseironinen) mutta sehän on tulkintakysymys. Sinä tulet autuaaksi omalla uskollasi ja minä omallani :)
- tiedän tämän
yohuuhkaja kirjoitti:
Kyllä Hyacinthille nauraa tavallinen kadunmies ja työtätekevä nainenkin, fag huulessa, höröttää
Ei pidä nostaa itseään niin ylös tiedän tämän kirjoitti:
Kyllä Hyacinthille nauraa tavallinen kadunmies ja työtätekevä nainenkin, fag huulessa, höröttää
Ei pidä nostaa itseään niin ylösNiin, viesti on juuri tuo: älä yritä nousta itseäsi ylemmäs. Ja se on huomattavasti tylympi briteille kuin ehkä täällä missä kaikki ovat keskieurooppalaisen eliitin mielestä metsäläisiä...
- tiedän tämän
yohuuhkaja kirjoitti:
Niin, viesti on juuri tuo: älä yritä nousta itseäsi ylemmäs. Ja se on huomattavasti tylympi briteille kuin ehkä täällä missä kaikki ovat keskieurooppalaisen eliitin mielestä metsäläisiä...
Ei vaan ei pidä katsoa itse ylhäältäpäin.
Britit ovat niin tottuneita nousukkaisiin ja aatelisiin, ettei heitä hetkauta.
Sitäpaitsi he osaavat nauraa itselleen, niinkuin sarja todistaa.
... asun täällä ja luulen että tajuan jo kansanluonteen. tiedän tämän kirjoitti:
Ei vaan ei pidä katsoa itse ylhäältäpäin.
Britit ovat niin tottuneita nousukkaisiin ja aatelisiin, ettei heitä hetkauta.
Sitäpaitsi he osaavat nauraa itselleen, niinkuin sarja todistaa.
... asun täällä ja luulen että tajuan jo kansanluonteen.Roy Clarke taitaa olla itsekin aateloitu...
Vielä virtaa on hauskempi sarja, jos hänen käsikirjoittamisistaan pitää valita.- tiedän tämän
yohuuhkaja kirjoitti:
Roy Clarke taitaa olla itsekin aateloitu...
Vielä virtaa on hauskempi sarja, jos hänen käsikirjoittamisistaan pitää valita.Vielä virtaa on kerrassaan mainio.
Itse rakastan sitä ja olen imuttanut sarjan netistä.
... last of summer wine
http://en.wikipedia.org/wiki/Last_of_the_Summer_Wine
Siinä tapahtuu sarjalle outo ilmiö
uusimmat ovat miltei parempia kuin ensimmäiset
yleensä sarjoille käy toisinpäin tiedän tämän kirjoitti:
Vielä virtaa on kerrassaan mainio.
... last of summer wine
yleensä sarjoille käy toisinpäinNooo, sitä sarjaa on kyllä helppoa katsella itseironisestikin, tässä iässä.
Ja haastavaa hommaa tehdä sarjaa kun näyttelijät kuolevat oikeassa elämässä yksi toisensa perään...tiedän tämän kirjoitti:
Vielä virtaa on kerrassaan mainio.
... last of summer wine
yleensä sarjoille käy toisinpäinKiitos tuntemattomalle, sain paljon lukemista suosikkisarjastani.
- Naakka
yohuuhkaja kirjoitti:
Nooo, sitä sarjaa on kyllä helppoa katsella itseironisestikin, tässä iässä.
Ja haastavaa hommaa tehdä sarjaa kun näyttelijät kuolevat oikeassa elämässä yksi toisensa perään...Lykkään kysymykseni tähän, kun en aikasemmin ehtinyt.
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, olet kiinnostunut linnuista?
Mutta miksi juuri linnuista?
;) Naakka kirjoitti:
Lykkään kysymykseni tähän, kun en aikasemmin ehtinyt.
Mikäli olen asian oikein ymmärtänyt, olet kiinnostunut linnuista?
Mutta miksi juuri linnuista?
;)Höh, no, kai siksi että joskus viisi vuosikymmentä sitten oli helpointa hankkia lintukirjoja ja alkaa seurata niitä tarkemmin. Ja koulujen siihen aikaan pakollinen kasvienkeruu vei innon siihen harrastukseen. Luin kyllä siihen aikaan paljon tähdistäkin mutta se harrastus vaatii pikkuisen enemmän ikää ja perustietoja joten sitten myöhemmin niitäkin aloin seurata...
- Naakka
yohuuhkaja kirjoitti:
Höh, no, kai siksi että joskus viisi vuosikymmentä sitten oli helpointa hankkia lintukirjoja ja alkaa seurata niitä tarkemmin. Ja koulujen siihen aikaan pakollinen kasvienkeruu vei innon siihen harrastukseen. Luin kyllä siihen aikaan paljon tähdistäkin mutta se harrastus vaatii pikkuisen enemmän ikää ja perustietoja joten sitten myöhemmin niitäkin aloin seurata...
Höh...linnut tähtien korvikkeena. :) Tuo kyllä kuulostaa melkoisen tutulta selitykseltä.
Kaukoputken puuttuessa, kelpaa lintukiikari, mutta kiinnostaako luonto? Naakka kirjoitti:
Höh...linnut tähtien korvikkeena. :) Tuo kyllä kuulostaa melkoisen tutulta selitykseltä.
Kaukoputken puuttuessa, kelpaa lintukiikari, mutta kiinnostaako luonto?Vaikka noita putkia on, mieluummin katson edelleen tähtiäkin kiikarilla. Taivas näyttää niin kauniimmalta, makuasia tosin. Tähtihän pysyy pisteenä vaikka putki olisi ihan minkä kokoinen tahansa.
Se matematiikkapuoli oli aiemmin tähtiharrastuksessa haaste, nykyisin välineistö avaa kaiken esiin juntillekin jos raha riittää.- Naakka
yohuuhkaja kirjoitti:
Vaikka noita putkia on, mieluummin katson edelleen tähtiäkin kiikarilla. Taivas näyttää niin kauniimmalta, makuasia tosin. Tähtihän pysyy pisteenä vaikka putki olisi ihan minkä kokoinen tahansa.
Se matematiikkapuoli oli aiemmin tähtiharrastuksessa haaste, nykyisin välineistö avaa kaiken esiin juntillekin jos raha riittää.Minä katselen huuli pyöreenä, kuten viisaalla ystävälläni on tapana sanoa, noita universumin selitysmalleja.
Minun taivaani on kauneimmillaan Lapissa, pilvettömänä tammikuun yönä, revontulien loisteessa. Tai kesäkuussa, viikon sadekuuron jälkeen, kun aurinko taas paistaa. Naakka kirjoitti:
Minä katselen huuli pyöreenä, kuten viisaalla ystävälläni on tapana sanoa, noita universumin selitysmalleja.
Minun taivaani on kauneimmillaan Lapissa, pilvettömänä tammikuun yönä, revontulien loisteessa. Tai kesäkuussa, viikon sadekuuron jälkeen, kun aurinko taas paistaa.Revontulia on tänä talvena ollut taas monta edellistä paremmin tarjolla. Tänä yönä ei ole vielä tullut hälytystä sähköpostiin, täällä etelässä kun ovat harvinaisempia.
Tähtiä näkyy kuitenkin hyvin nytkin...
Iän puolesta kyllä, mutta taitaa näissä palstan naisissa olevat tyyppejä ja tyylejä joka lähtöön, ihan kuten miehissäkin. Ja niin on hyvä.
- Naakka
Meistä on moneksi. Meistä äideistä.
Naisiakin meissä on joka lähtöön. ;)
Mutta vakavasti puhuen, nelikymppisten maailma on ehkäpä jossain muualla?
Jos kuitenkin nuoremmat täällä haluavat olla, niin olkaa sitten ikäisiämme kunnioittaen. ;) Naakka kirjoitti:
Meistä on moneksi. Meistä äideistä.
Naisiakin meissä on joka lähtöön. ;)
Mutta vakavasti puhuen, nelikymppisten maailma on ehkäpä jossain muualla?
Jos kuitenkin nuoremmat täällä haluavat olla, niin olkaa sitten ikäisiämme kunnioittaen. ;)Olipa sivistynyt oven osoitus.
- Naakka
DaddyFrank kirjoitti:
Olipa sivistynyt oven osoitus.
Ei ollut oven osoitus vaan pyyntöni kunnioittamaan sukupolvien erilaisuutta.
Kymmenen vuotta iässä on kymmenen vuotta asenteissakin vielä nykyisinkin meidän , neljä- ja viiskymmentäluvulla syntyneiden keskuudessa. Naakka kirjoitti:
Ei ollut oven osoitus vaan pyyntöni kunnioittamaan sukupolvien erilaisuutta.
Kymmenen vuotta iässä on kymmenen vuotta asenteissakin vielä nykyisinkin meidän , neljä- ja viiskymmentäluvulla syntyneiden keskuudessa.Osoittaessasi pyyntösi minulle annat samalla ymmärtää että olen sitä ikäryhmien erilaisuutta jotenkin käsitellyt epäkunnioittavasti. Mielestäni en ole, ja siksi pakko todeta kommenttisi epäkunnioittavaksi.
En tosin pyydä mitään kunnioitusta itselleni enkä muidenkaan puolesta. Se kun on aina ansaittava, pyytämällä tai vuosia täyttämällä sellaista ei saa. Koskee niin sinua kuin muitakin.- *
DaddyFrank kirjoitti:
Osoittaessasi pyyntösi minulle annat samalla ymmärtää että olen sitä ikäryhmien erilaisuutta jotenkin käsitellyt epäkunnioittavasti. Mielestäni en ole, ja siksi pakko todeta kommenttisi epäkunnioittavaksi.
En tosin pyydä mitään kunnioitusta itselleni enkä muidenkaan puolesta. Se kun on aina ansaittava, pyytämällä tai vuosia täyttämällä sellaista ei saa. Koskee niin sinua kuin muitakin.Anteeksi, kun tunkeudun keskinäiseen keskusteluunne.
Minusta ikävuodet eivät tankkaa kunnioitusta, vaan omat ominaisuudet, käytös, asenne muita kohtaan, arvostus, tai sen puute. - olemme omalla palsta
DaddyFrank kirjoitti:
Olipa sivistynyt oven osoitus.
Tänne on jo useasti tultu nuoremmilta palstoilta suorastaan takki auki ja kertoen miten elämä tänäpänä skulaa. Onko ihme jonsemme ole kaikille käsiojossa toivottamassa tervetuloa?
Viihtykää ikäisissänne , mikäli seuramme ei kelpaa on ihan looginen ajatus. - ''''''''''''
olemme omalla palsta kirjoitti:
Tänne on jo useasti tultu nuoremmilta palstoilta suorastaan takki auki ja kertoen miten elämä tänäpänä skulaa. Onko ihme jonsemme ole kaikille käsiojossa toivottamassa tervetuloa?
Viihtykää ikäisissänne , mikäli seuramme ei kelpaa on ihan looginen ajatus.Useimmat tänne tulleet, niin uskon, ovat rauhaarakastavia, fiksuja ihmisiä, joilla ei riidän jyvä kaiherra silmässään.
Ihmisiä, joille viihtyisä keskustelu, ilman jatkuvaa ilkeilyä, on mieleen. - Naakka
* kirjoitti:
Anteeksi, kun tunkeudun keskinäiseen keskusteluunne.
Minusta ikävuodet eivät tankkaa kunnioitusta, vaan omat ominaisuudet, käytös, asenne muita kohtaan, arvostus, tai sen puute.Ikävuodet, muokkaavat ominaisuuksiamme, käytöstämme, asenteitamme ja arvostustamme muita kohtaan. Kokemuksien lisäksi.
Miten sinä suhtaudut leikki-ikäisiin? Ikäsi vai ominaisuuksiesi mukaisesti? ;) - Naakka
DaddyFrank kirjoitti:
Osoittaessasi pyyntösi minulle annat samalla ymmärtää että olen sitä ikäryhmien erilaisuutta jotenkin käsitellyt epäkunnioittavasti. Mielestäni en ole, ja siksi pakko todeta kommenttisi epäkunnioittavaksi.
En tosin pyydä mitään kunnioitusta itselleni enkä muidenkaan puolesta. Se kun on aina ansaittava, pyytämällä tai vuosia täyttämällä sellaista ei saa. Koskee niin sinua kuin muitakin.Jes, jes. Kuulostat pikkuvanhalta ja siksi olet minulle mieluinen. :)
- *
Naakka kirjoitti:
Ikävuodet, muokkaavat ominaisuuksiamme, käytöstämme, asenteitamme ja arvostustamme muita kohtaan. Kokemuksien lisäksi.
Miten sinä suhtaudut leikki-ikäisiin? Ikäsi vai ominaisuuksiesi mukaisesti? ;)Ketä muokkaa mikin, monia ei mikään. Moni on kovaa savimaata, jolla on vain omat arvonsa, tai arvottomuutensa maansa lannoitteena.
Leikki-ikäisiin ei ole ollut tarvetta syventyä. Näin äkikseen arvelisin suhtautuvinani heihin sydämellisen sallivasti?
Kuin aina.
Sydämen saa syntyissään, ikä ehkä parhaimmillaan hienosäätä sitä. olemme omalla palsta kirjoitti:
Viihtykää ikäisissänne , mikäli seuramme ei kelpaa on ihan looginen ajatus.Omituinen höpöttäjä. Ole silti alati tarkkana ettei kukaan ota sinulta pois vuottakaan iästäsi. Uhka on tosin pien, mutta siihen kannattaa varautua totisen vakavasti.
- dekamerone---50
DaddyFrank kirjoitti:
Omituinen höpöttäjä. Ole silti alati tarkkana ettei kukaan ota sinulta pois vuottakaan iästäsi. Uhka on tosin pien, mutta siihen kannattaa varautua totisen vakavasti.
Eiköhän jokainen vähänkin palstaa lukenut tunnista kirjoittajan.
Varsinainen päälle päsmäri. Nyt muuttunut linnuksi ja milloin
miksikin.Aina sama jäkätys. Et ole mieleinen,mene pois. DaddyFrank kirjoitti:
Omituinen höpöttäjä. Ole silti alati tarkkana ettei kukaan ota sinulta pois vuottakaan iästäsi. Uhka on tosin pien, mutta siihen kannattaa varautua totisen vakavasti.
FRANK@
Mielestäni olet aina kirjoittanut asiallisesti ja ystävällisesti. Tuokin viesti johon Naakka kompastui oli asiaa.
Muistanpa kun yritin ystävänä lähestyä muutama vuosi sitten 70-palstaa, turpaan tuli, että mäsähti. Olin alaikäinen vaille kuuskymppinen. Ei vieläkään suvaita jos sinne eksyn. On siellä toki muutama kamu joista pidän ja joiden kanssa chattailen.
Minulla on live elämässä kaikenikäisiä ystäviä, mutta pääsääntöisesti nuorenpia, koska avioiduin tein esikoiseni kolmevitosena ja kuopuksen neljäkakkosena. Pikkuisten kanssa ystävystyin pitkälti yli kymmenen vuotta nuorenpiin perheisiin. Miehenikin oli kahdeksan vuotta minua nuorenpi joten en ole henkisesti juurikaan ikäiseni.
Älä välitä näiden "homekorvien" nuhteluista. He odottavat arvostusta ja kunnioitusta, voi rähmä mitä helkkarin kunnioitusta ja arvostusta.
Petzeni on taas yli kymmenen vuotta minua vanhempi, ainainen "nulikka" pojankossi, eikä vanhene henkisesti, onneksi ei.
Minä en ymmärräsitä, että täällä pitäisi anoa kunnioitusta nuoremmilta, naurettavaa.
Siis huomentapäivää Korvesta. Aurinko paistaa pitänee lähteä kohta lenkille.
- meeriamanda
Ja...ja...jaa kyllä... oletko rikas? Me olemme ihania kukkahameisia... ja... ja... ja ihania, sitähän sä kysyit! En ole seurannut niin paljon et tietäisin kuka on hajusintti, mut yksi mies (pappa ) siinä on ammoisesta sarjasta Mennään Bussilla se tarkastaja.
Kehuitko vai moititko? Pistä fotoo esiin :)))- ??
Etkö tosiaan ole koskaan katsonut Pokka Pitää-sarjaa?
Harmi.
Parhaita TV-sarjoja, ever, mielestäni. - meeriamanda
?? kirjoitti:
Etkö tosiaan ole koskaan katsonut Pokka Pitää-sarjaa?
Harmi.
Parhaita TV-sarjoja, ever, mielestäni.No myönnän , en o. Tai silleen oon selatessa pysähtynyt hetken katsoon et tunnistin tuon kertomani esimiehen.
Kattelen paljon realityohjelmia ja haen niitä kanavilta ja kortinkautta, leffat myös ... vallankin kun ne ovat vanhoja ja ei kotimaisia.
Myös Fakta kanava on mieluinen. - ??
meeriamanda kirjoitti:
No myönnän , en o. Tai silleen oon selatessa pysähtynyt hetken katsoon et tunnistin tuon kertomani esimiehen.
Kattelen paljon realityohjelmia ja haen niitä kanavilta ja kortinkautta, leffat myös ... vallankin kun ne ovat vanhoja ja ei kotimaisia.
Myös Fakta kanava on mieluinen.Vielä virtaa-sarjassa on tarkastaja Blakey Mennään bussilla-sarjasta.
Hyasintin sisarta näytteli sarjan alussa Emmerdalen Edna. - meeriamanda
?? kirjoitti:
Vielä virtaa-sarjassa on tarkastaja Blakey Mennään bussilla-sarjasta.
Hyasintin sisarta näytteli sarjan alussa Emmerdalen Edna.Onko hän se minihame nainen, tupeeraatutukkainen...miestä etsivä? Hymyilin kun silmiin osui, pitääpä ottaa ja katella, kiitos virikkeestäsi :))
- Veltto-Viola
meeriamanda kirjoitti:
No myönnän , en o. Tai silleen oon selatessa pysähtynyt hetken katsoon et tunnistin tuon kertomani esimiehen.
Myös Fakta kanava on mieluinen.No. Sä olet ihan yhtä tyhmä kuin minäkin.
Et muka tiedä, mutta tiedät kuitenkin ja sillä perusteella olet asiantuntija asiassa kuin asiassa.
Aina valmiina neuvomaan muita ja hätistämään häiriötekijät ulemmas jonnekin bittiavaruuteen.
Mä olen prikulleen kuin sä, huomenna, laiskana kommentoijana. ;) - ??
meeriamanda kirjoitti:
Onko hän se minihame nainen, tupeeraatutukkainen...miestä etsivä? Hymyilin kun silmiin osui, pitääpä ottaa ja katella, kiitos virikkeestäsi :))
Jeps, juuri hän, Rose.
Ednalla on aina hattu tiukasti päässä, ettei näy komeita kiharia. - meeriamanda
Veltto-Viola kirjoitti:
No. Sä olet ihan yhtä tyhmä kuin minäkin.
Et muka tiedä, mutta tiedät kuitenkin ja sillä perusteella olet asiantuntija asiassa kuin asiassa.
Aina valmiina neuvomaan muita ja hätistämään häiriötekijät ulemmas jonnekin bittiavaruuteen.
Mä olen prikulleen kuin sä, huomenna, laiskana kommentoijana. ;)veltto-viola, vastasitkohan minulle? Kerroin et selailen kaukosäätimellä ja torpannut hetken tuohonkin ohjelmaan, mutten ole seurannut sehän kai tuli selväksi?
Minä ketään hätistele, hauskaa keskustella ikäistensä kanssa, vai kuijaa?
Toivotaan et huomenna teet sitä mitä jaksat, hyvää lauantaita :)
- virva-tuulia***
En ole koskaan katsonut "hyisinttiä", enkä paljon muitakaan sarjoja. Kukkahameessa kuljen useinkin.
Hyvä kun muistutit, mun pitääkin ettiä se mun yks kukkahame. Tänään yhdessä odotushuoneessa selasin lehtiä ja siellä luki että juuri sellaiset kukkahameet on tulevan kesän muotia.
Hyasintti (Bukee, vai oliks se geellä) on mahtava nainen, niinkun ne muutkin siellä :))- ??
Bucket, ämpäri. Siksi kai rouva haluaakin nimen äännettävän hyperkorrektisti omalla laillaan.
- Bukeeperkule
Muutaman vuosikymmenen itseäni ruotien, olen tullut siihen lopputulokseen että olen hyasintti bukee.
Se otti voimille sekä luonnolle, mutta oli samalla vapauttava tunne.
Voin suositella samaa parille, kolmelle, neljälle, viidelle muullekin palstan miekkoselle ja naikkoselle. Bukeeperkule kirjoitti:
Muutaman vuosikymmenen itseäni ruotien, olen tullut siihen lopputulokseen että olen hyasintti bukee.
Se otti voimille sekä luonnolle, mutta oli samalla vapauttava tunne.
Voin suositella samaa parille, kolmelle, neljälle, viidelle muullekin palstan miekkoselle ja naikkoselle.Ja ja ja, minä(kinkö) olisin Bukee, öööh jaaa. Ehkä jonkun mielestä.
Mutta, mutta. Autossa istun ja nautin maisemista ja hyvästä musiikista jos sitä sattuu löytymään. En jaksa kyllä seurata ajaako kuski tien vierellä kulkevan päälle vai onnistuuko menemään ohi.
Mutta voihan sitä jotain samaistumispohjaakin löytyä jos OIKEIN tarkkoja ollaan.Heh, mä tilasin just eilen postimyynnistä kukkapaitiksen.
Joku pieni ääni pään sisällä yritti inttää, ettei se oo mun tyyliä, mut tilasin uhallakin.
- RosaLiiin
Kukkahameita löytyy, ne on helppoja vaatteita varsinkin kesällä. Olo tuntuu niin kevyeltä. Ei purista eikä ahdista.
Voi, kun kesä jo tulisi, saisi kukkahelmat hulmuten pyöräilla pitkin kylän raittia ja hiljaa rallatella omia aarioitaan siinä ajaessa.
Bukee kyllä huvittaa sarjana ja rouvan edesottamuksia on kiva seurata.
Mutta, että olisin kuin Bukee, no jaa... - g½§
Minä olen joskus ilmetty Hyasintti.
Varsinkin jos huomaan itseäni aliarvioitavan esim. ikäni takia.
Heittäydyn tahallani vaivalloiseksi. - :))/
On minulla mummumallinen kukkapyjama, päivällä en kukkiin pukeudu.
- :|:
Olet sie piässyt helemoja heiluttelloon?
Minen ole nähnyt ainoankaan jatsarihousuja, saati kukkahattua, olkoon kukin puettu vaikka jätesäkkiin. - Pirre*
En ole kuin rva pukee, vaikka omistankin yhden kukkahameen, en yritä olla hienompi tai muuta kuin olen, en yritä väkisin telläytyä itseäni rikkampien ja lukeneempien pariin, niinkuin kys. rva roolissaan. Tykkäsin sarjasta..siinä on ironiaa..niin mie sen sanoman koen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1642042
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141952- 1191375
- 981352
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4401212- 65945
- 49861
- 50856
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221751Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa338724