Asiantuntijoiden mukaan vastasyntyneen surmaaminen ei eroa abortista
Hyväksytkö vastasyntyneen "jälkiabortin" ääritilanteessa?
Kyllä Ei
26% 74%
Ääniä 23625
Journal of Medical Ethics -lehdessä julkaistun artikkelin mukaan vastasyntyneet eivät ole vielä "oikeita ihmisiä" eikä heillä ole "moraalista oikeutta elämään". Journal of Medical Ethics on varsin arvostettu julkaisu.
Artikkelin ovat kirjoittaneet Oxfordin yliopistoon kytköksissä olevat Alberto Giublini ja Francesca Minerva, joiden mukaan vanhemmilla pitäisi olla oikeus antaa lapsensa surmattavaksi, jos lapsi syntyy yllättäen vammaisena. Esimerkkinä kirjoittajat mainitsevat Downin syndrooman, jota ei aina huomata sikiöseulannassa.
- Tällaisten lasten kasvattaminen on taakka sekä vanhemmille että yhteiskunnalle joka tukee heitä, artikkelissa sanotaan.
Telegraph-lehden mukaan kirjoittajat ovat saaneet tappouhkauksia artikkelin julkaisun jälkeen.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012030215275735_ul.shtml
Etiikan asiantuntijat: TAPPAKAA MONGOLOIDIVAUVAT!
17
124
Vastaukset
- ..........
Niinpä...
http://blogs.elcomercio.pe/eljovennostalgico/corky.jpg - Maximum jee & jee
Eppu Normaali keksi uudissanan jälkiabortti laulussaan Kuolleet kakarat (1979):
"Kuolleet kakarat ei huuda yöllä
Tehdään siitä selvää nahkavyöllä
Se ei oo rikollista
Eks oo kuullu jälkiabortista? "
http://www.lyricsfreak.com/e/eppu normaali/kuolleet kakarat_20889178.html- mikael agrikola
Eput lauloi siitä todellisuudesta mitä suomessa on harrastettu kätilöopistolla 40 vuotta, kaikessa hiljaisuudessa.
- Ei kai?
mikael agrikola kirjoitti:
Eput lauloi siitä todellisuudesta mitä suomessa on harrastettu kätilöopistolla 40 vuotta, kaikessa hiljaisuudessa.
Enpä usko että on harrastettu.
- mikael agrikola
Ei kai? kirjoitti:
Enpä usko että on harrastettu.
Siihen n. 500 000 abortoituun mahtuu monenmoista murhaa...nyt itketään kun väestö vanhenee eikä ole tarpeeksi työikäisiä...oliso pitänyt tukea niitä murheellisia tulevia yksinhuoltajia enemmän ja antaa mahdollisuus äitiyteen
- mahdollisuu.s
On opittava poistamaan se ylimääräinen kromosomi aiheuttamalla hallittu mutaatio. Tämän jälkeen on tuettava elimistön sopeutumista hermosolujen kasvua ja uusiutumista auttavilla aineilla.
kepulaaset vois ainakin jälkiabortoida
- sitähän mää sanoin
Kehareille kuula kalloon.
- Piäpiru
Myös alle 30vrk:ta nuoremmat poikalapset.
- Kuningas Herodes
Tarpeen vaatiessa myös kaikki kaksivuotiaat ja sitä nuoremmat poikalapset pitää tapettaman ja virtaan heitettämän.
Millä oikeudella ihminen voi päättää tälläisestä asiasta! taakka ja raha,,ei jaksestta hoitaa vauvaa,,ja raha,raha,,,voi näitä ihmisiä jotka tälläsiä puhuvat, tuomio tulee heille olemaan raskas.
- Tuomio on jo
tullut. Kuten uutisen lopusta käy ilmi, nämä huippueetikot ovat jo saaneet uhkauksia, joissa heidän aiotaan jälkiabortoida.
- todellisuus karannut
Keinolla millä hyvänsä yritetään saada lakipohjainen oikeus tappamiseen. Valvontahan on suomessa huippuluokkaa. Valelääkäreistä lähtien.
Sen jälkeen työläisten tenavat kokee lyhyen elon. Tilaa ja rahaa riittää vain yläluokalle. Kokoomuksen linjauksen mukaan.
Vaikuttaa Kiinan ratkaisulta. Siellähän vastasyntyneet tyttölapset heitetään tunkiolle.- Tämä käytäntö
tulee Suomeen, haluamme tai emme, se ajetaan läpi.
- rekisteröitymätön**
Aika rankka mielipide. Hyvin rohkeaa kyllä. Antaa ajattelun aihetta.
Tosiasia on, että tuossa vaiheessa lapsi ei ole tietoinen olemassaolostaan, ei osaa pelätä kuolemaa, eikä tiedä jotain olevan tulossakaan. Eli lapsen kannalta mitään ei menetetä. Myöhemmin sitten tulee kipu ja kaipaus, pettyneet unelmat ja toiveet. Lapsen menetys ihan alussa koskee hänen läheisiinsä, ei itse lapseen. Jos vanhemmat olisivat sen elämän lopettaneet laillisena aborttiaikana, mikäli olisivat tienneet lapsen sairaudesta, eikö se nyt sitten ole ihan yksi ja sama lopettaa se hieman myöhemmin? Jos lapsi voidaan nukuttaa kivuttomasti pois, mitä eroa lopputulemassa?
Tosin itse kallistuisin adoptioon , kun kerran on se raskaus läpikäyty jo - vanhempien voimavaroja säästyy ihan yhtälailla. Vain silloin, kun geenivirhe huomataan raskauden aikana, on sikiön abortoiminen naisen voimavarojen säästämistä. Adoption myötä vastuu ja rahoitusongelmat siirtyvät sitten jollekin muulle perheelle ja/tai valtiolle. Mielestäni oikeastaan kaikki aborttia vastustavat pitäisi velvoittaa sijaisperheiksi tai adoptiovanhemmiksi sellaisille, joita kukaan ei halua adoptoida. Tai vaihtoehtoisesti maksamaan lisäveroa yhteiskunnan kulujen paikkaamiseksi.
Tuo on kyllä huvittavaa, että artikkelin kirjoittajat saavat tappouhkauksia: Ihmiset, jotka siis kunnioittavat kaikkea elämää, eivät kunnioita heidän elämäänsä. Tekopyhiä paskoja.- Helvettikö maanpääll
Ja sinulla sitten on niitä selviä muistikuvia syntymäsi hetkeltä, kun niin hyvin tiedät että vastasyntynyt ei osaa pelätä kuolemaa. Minä oon neljän lapsen äiti ja tiedän ihan hiton tarkkaan, että vastasyntynyt se vasta osaakin pelätä ja hakee alituiseen turvaa emostaan!
Voi kun tulis Luoja ja poistais sellaset ihmiset jotka on sydämmessään paantuneita eikä heissä ole ihmisyyttä nimeksikään.
- rekisteröitymätön**
Sinä pyydät luojaa välikädeksi... ajatus on kuitenkin sama. Meistä kummastakin on olemassa ihmisiä, joiden ei tarvitsisi olla olemassa. Olemme ihan samanlaisia. Minä vaan olen vähemmän tekopyhä kuin sinä.
Tuosta tuntemisesta... vastasyntyneen hermosto on hyvin kehittymätön. Sillä ei ole tunteita siinä mielessä kuin tunteista yleensä puhutaan. Vaistonvaraista käytöstä kyllä. Ihan kuin laakamadolla tai hiirenpoikasella. Pyrkii kohti jotain ärsykettä, pois toisesta. Ääntelee vaistonvaraisesti, koska se herättää emon hoivavietin. Ajattelu ja mieli kehittyvät paljon myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as493103Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232934- 502810
- 562628
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582528Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482510On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532291Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782178- 692068
- 452062