Katso, kenguru loikkaa

Hiski+naapurin.kissa

Piiskahäntävallabi, piiskavallabi, sirokuonokenguru, sirokuonovallabi, kenguruvallabi, cookinvallabi.

Montako eri lajia?

13

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ltte piru

Ensimmäinen mieleen tuleva arvaus on neljä, mutta asiassa on varmaan jotain kieroa. Arvataan siis että kenguruvallabi on jonkin suomentajan sekaannus ja jonkin muun rinnakkaisnimi, ja että lajeja onkin vain kolme.

• Torjun kiusauksen tarttua referenssiteoksiin. Piiska(häntä)sellainen ja sirokuonosellainen ovat luultavasti eri lajit, mutta kengurusellainen ja cookinsellainen ovat rinnakkaisnimiä tai alalajeja. Vastaan siis: kaksi.

• JC

Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.

• JC kirjoitti:

Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin. Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta. Ihmisen tietämys on kovin vajavaista niin tässä kuin muissakin Luomakuntaa sivuavissa kysymyksissä ilman Raamatun opastusta.

Puhut kuin pastori vanhassa suomi-filmissä. Pakko sinun olla trolli.

• JC kirjoitti:

Onko siellä raamatussasi kaikki kenguruiden lajitkin?

Eli edustatko komiikkaa vai/ja kreationismia?

• JC kirjoitti:

>Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta.

Ei poskettomat väitteesi minusta olleet mitään opetuksia, ellei opetus ollut se, että puheissasi ei ole päätä eikä häntää eikä ehkä koskaan tule olemaankaan.

(Joo, edelleen JC on hyvällä todennäköisyydellä trolli. Tai sitten hän on niin pahasti raamattunsa sokaisema, että sitä voi jo verrata mielenterveysongelmaan.)

• JC kirjoitti:

"Muistakaa kuitenkin taannoisen keskustelun opetukset aiheesta."

Kukahan siinä opetti ja kenelle... No, jälkimmäiseen on selvä vastaus: niille sivullisille joiden silmiä Raamattu ei ole sokaissut.

• JC kirjoitti:

> Vain itse Jumala voi tietää. Hiski ja naapurin kissa ovat selvästi
        > kovin mieltyneitä taksonomiaan ja lajien määrityksiin.

Kun nisäkkäiden suomalaisia nimiä laatinut työryhmä oli aktiivinen 2000-luvun alussa, Hiski oli vähällä päästä ryhmän eräänlaiseksi ulkojäseneksi tuomaan mukaan muuten puuttuvaa toimittajan ja suomentajan näkökulmaa. Valitettavasti vakava sairastuminen tuli väliin.

Mieti siitä mitä voit Hiskille opettaa.

• Hiski+naapurin.kissa

Macropus canguru, Macropus elegans, Macropus parryi, Protemnodon elegans, Wallabia canguru, Wallabia elegans, Wallabia parryi - montako lajia?

• töttöröö!

3

• töttöröö! kirjoitti:

3

Millaisin perustein?

• ltte piru
    • Hiski+naapurin.kissa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      222
      6404
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      171
      1725
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1517
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      70
      1084
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      105
      1000
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      937
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      125
      882
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      867
    9. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      100
      826
    10. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      789
    Aihe