Mitkä ovat asiakirjoituksia...mikä on asiaketju?

Jotkut tuntuvat olevan ihan onnessaan, kun palstalla on "asiakirjoituksia."

Ainahan meillä tänne kirjoittaessamme on asiaa. Siis asiakirjoitus?
Minä vaan jatkan tätä minä-minä-minä-linjaa, onhan mullakin asiaa....miettimättä kuitenkaan kirjoitanko asiaa vai "vain" minä-höpöä. Eikö minä-sana saisi vilahtaakaan kirjoituksissa, mitenhän sen oppisi...kirjoittaako vain lukijoiden mieliksi. Ettei vain leimattaisi itsekeskeiseksi itsensä rakastajaksi...miekö niin kovasti tykkään itsestäin.

Toinen kovastikin askarruttanut kysymys olisi: Millaista on kunniallisten ihmisten kirjottelu? Kunniallinen ihminen - höh.
Niissä juuri kerrotaan, miten erinomainen ihminen on, jos ei ole sellainen kunnoton kuin esimerkiksi minä. Kunnoton, kun kirjoittelen, mitä mieleen juolahtaa kunnioittamatta lainkaan, jospa vaikka saattaisin ärsyttää jonkun kunniallisen ihmisen herkkää mieltä.

Kunnialliset ihmiset eivät ole elämässään tehneet mitään, kirjoitusten perusteella, kunniatonta...käytös on aina ollut kymppi. Kaikki on hyvin, on omin ansioin hankittu asunto (jossain on vilahtanut huomautus, että vuokralla asuvat ovat rupusakkia), on kunnialliset hyvin menestyneet lapset (kodin rakkautta nääa annettu kylliksi), on perintöjä jaettavaksi. Ei ole ns. paheita elämässä ollut koskaan, tupakointia, viinan maistelua, ylensyöntiä, hairahduksia sinne sun tänne.
Kunnon kunnon ylläpitäminen, lenkilläkäynnit, kunnialliset jopa yläkulttuuriset harrastukset, kuuluvat myös kunniallisten ihmisten kunnollisuuteen.
Kunniallisten ihmisten kunniallisesta elämästä ja käyttäytymisestä sinänsä tulisi pitkä jaaritus. Miksi pitäisi olla kunniallinen, hyveellinen ihminen.

Mielenkiintoisempaa on olla minä - kunniaton ihminen, kaikkine "paheineni"...edelleen. Mikäs sen mielenkiintoisempi kuin oma minä !!! (Naurua ilmentävä tämä kolme huutomerkkiä, toisilla taitaa olla jokin D !!!)

Kysynkin siis uudelleen - mikä on asiaketju, asiakirjoitus. Samalla voisi selitellä kunniallisen ihmisen meriittejä, kiitos.

47

186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • texsanell ek

      No olihan hyvää tuulta aikaansaava, ajankohtainenkin aloitus:D Minäkin olen yrittänyt häivyttää itseni olemattomuuteen, mutta salaa ajatellut mites sitten osaisin kertoa muuten kuin itse kokemisen kautta?

      Siinä sitä oliskin osaamista pysyä pelkissä muiden toteamissa asioissa.
      Meni jo niin kuivaksi yrityskin!
      Kunniallinen ihminen? Herra Jestas sentään, siihen pitääkin vastata.

      Rehellinen ihminen on ainakin kunniallinen. Pysyy totuudessa, eikä levittele vääriä tietoja toisille, päinvastoin auttaa jos voi, jonkun ongelmassa.
      Siihen nyt liittyy niin paljon, että käy näin aamutuimaan jo liian vaativaksi, kun niin hyväntuulen aamu on meneillään, ettei viitsi luetella niin paljoa:D

      Oikeastaan senkin voi jättää korkeimman käteen punnittavaksi, riittänee, kun on tyytyväinen omaan itseensä, kun on se omatunto aikanaan ohjannut mikä sopii, ja mikä ei.


      Oikein oli terveellistä lukea tämä aloitus, kun alunperin oli tuo huudahdus: minä minä minä kanssa, ihan hauska,---ihan kuin lapsena kun haluttiin olla mukana innokkaina:D
      Joku sitten väänsi sen negaatioksi niinkuin aina! Se siitä, ja lisää ens kirjeessä!

    • Hienoa susmorsian, juuri noin;)

    • mandiacxz

      Missä ei panetella ja haukuta toisia,kitosta ja ylistystä vaan.

    • EI tahallaan riitaa!

      Niin, sinulla on aina ollut omakohtaisia kirjoituksia, ne ovat hyviä, mutta toisiin "palstalla kirjoittaviin henkilöihin menevistä" kirjoituksista on käytetty tuota "minä-minä"-vertausta, koska kyseinen "minä-mimä" usein syyttää muita oman "minä-minänsä" parjaamisesta, se on pyydetty lopettamaan.
      (Sinä, sus, et ole niitä tehnyt. Ihan hyviä viestejä sinulla!)

      Varsinkin jos "minä-minä" itse aloittaa riitaketjuja ja tekee luetteloita palstahenkilöistä, se on pyydetty lopettamaan.
      Sitten syyttää muita omista riidan aiheuttamisistaan!

      Emme tarvitse riitaketjuja!

    • Ramoona*

      Asiakirjoituksen päätarkoitus on käsittääkseni jakaa tietoa, faktaa. Asiaketju pysyttelee samoilla linjoilla. Asiallisuus on taas mielestäni tilanteen huomioonottavaa käytöstä täällä kirjoittelussakin. Nämä tekstithän on tarkoitettu hyvinkin laajan ja monenkirjavan joukon luettaviksi, myös yksityiselämästä kertovat, ja täytyy varautua myös monenkirjavaan palautteeseen. Siinä on yksi syy siihen, etteivät kaikki mielellään yksityisasioitaan paljon kertoile, ei ainakaan arkaluonteisia.

      Suuri osa kirjoituksista on eräänlaista kimaraa : kokemuksia, tietoa, kuvausta, fiktiotakin.Minäkin joskus innostun jostain aiheesta ja etsin tietoa netistä tai tietokirjoista omien kokemusteni lisäksi, ja tuo "lainattu" tieto tuntuu olevan joillekin punainen vaate. Runoja ja novellin tapaisia tuotoksiakin täältä löytyy, nehän voi lukea luovan kirjoittamisen piiriin, olisko niissä joskus ihan kaunokirjallisuuteen luettavia helmiä.
      Vaikea on löytää täältä puhdasta asiakirjoittamista, ainakin mielipiteet sekottuvat niihin enemmän tai vähemmän. Luetun ymmärtäminen tuottaa suuriakin ongelmia, joko tahattomasti tai tahallisesti.

      Yleensähän täällä kirjoitetaan omasta näkökulmasta, ja kun kirjoittajia on paljon ja erilaisista taustoista, syntyy kiinnostava kudelma. Selvästi erottuu ns. samanhenkiset, jotka vastailevat toistensa kirjoituksiin ja viihtyvät samoissa ketjuissa. Samanhenkisyys syntyy hyvinkin erilaisten ihmisten välille, jos on syntyäkseen, eikä se ole mielestäni yksimielisyyttä eikä aina niin sopusointuistakaan. Eniten ainakin minulla ratkaisee, millaisen asenteen koen toisilla olevan, onko se hyväksyvä vai torjuvan vihamielinen.

      Kunniallisen ihmisen mallia tai määritelmää on vaikea antaa. Minusta se on ennenkaikkea itsekunnioitusta, käyttäytyä niin että voi katsoa peilikuvaansa ja toisia suoraan silmiin. Kukaan ei ole läheskään täydellinen, mutta myös sovinnaista elämää viettäneet ovat ihan yhtä arvokkaita ja onnellisia kuin boheemimmat tyypit. Jos kertoo kulttuuriharrastuksistaan, vaikkapa ihan korkeakulttuurista tai ruumiinkulttuurista, ei sen pitäisi ärsyttää ketään, eikös täällä olla kokemuksia jakamssa. Saahan täällä kertoa filosofisten teosten lukemisestaan ja kalssisen musiikin kuuntelustaan, miksei sitten opperassa käynneistään tai lavatansseista ja telkkarin viihdesarjoista. Me seniori-ikäiset olemme kulttuurin suurkuluttajia, eikä siinä ole useimmiten edes elitismin leimaa.

      Ei siinäkään ole mitään pahaa, jos on työllään tai vaikka perintönä saanut asunnon ja kesämökin. Moni kieltäytyy paljosta, esim. nautintoaineista, jotta saisi oman katon päänsä päälle. Mikä jollekin on tylsää, on jollekin toiselle hyvin tyydytystä tuottavaa. Onkohan palstalla mitään muuta pilkattu niin paljon kuin sitä, jos "erehtyy" kertomaan taloudellisesta hyvinvoinnistaan. Lasten ja lastenlasten menestyminen on varmasti jokaisen toive, saahan siitäkin kertoa. Varmasti jokaisella on pettymyksiä ja kärsimystä elämässään, kaikki vain eivät halua siitä julkisesti kertoa.

      Kun ilmoitan lapsenlapsille paistavani lettuja, saan vastaukseksi : "Asiaa!"

      • näinhän se on

        Jokaisella on omat valinnan paikkansa, nyt nautitaan tai kärsitään valinnoistamme.
        Kaikkeen ei tietysti voi itse vaikuttaa, esim. millaiseen kotiin syntyy. Mutta aika hyvät mahdollisuudet on Suomessa kaikilla saada hyvä elämä.
        Asiallisuus on todella tuota toisten huomioon ottamista, minä-minä asenteella ei pärjää missään.


    • .

      Lue kymmenen käskyä raamatusta,
      siinä on tyhjentävästi kerrottu kuika ihmisestä kehittyy kunniallinen ihminen.
      Ihminen on lakeevainen, mutta jumala on armollinen,
      kuitenki ihmisen on syytä pyrkia pelkästään hyvyteen.

    • Ramoonan tavoin asioita ajattelen. Olemme kaikki erilaisia yksilöitä ja omat toiveet ja haaveet. Oma elämän historia joka muokkaa omaa ajattelutapaa, ja suhtautumista elämään.
      Pitäisi sallia myös iloita jos on jotain mistä iloita. Eihän se ole keneltäkään pois.
      Minusta on mukava lukea ihmisten "elämänkertaa", ja tekemisiä .sehän on aina ok. jos joku tuntee saavuttaneensa elämässä jotain. Ololkoon vaikka oma koti tai lapset ,tai pienenpieniä lastenlapsia. mitä kenelläkin.
      Asiakirjoituksista en tiedä, kun en osaa niitä kirjoittaa.
      muuten asiallisia pyrin laittelemaan ( tai asian vierestä) .
      Aurinkoista sunnuntaita kaikille.

    • Minä täällä, heh!

      Enkä ole ollut kaikien mielestä aina elämässäni "kunniallinen." Kyllä vastakkain asettelua polkuni varrella on sattunut, mutta kaikkihan on tullut jotenkin hoidettua. Ristiriitoja on tullut ja tulee lähtökohdista, sanoisinko luokka- asemasta. Samaistuminen johonkin yhteisöön yhtenä joukosta on mielestäni ihan kunniallista. Niin myös asioiden hoitaminen tällä tavalla, ei siinä tarvitse olla kyseessä yksistään oman edun tai kunnian tavoittelu. Tuhannet ihmiset tekevät palkatonta työtä erilaisissa järjestöissä tavoitteena saada laajemmin oikeuksia ja elämisen ehtoja.

      Yksilöllisyyttä ja yksilön vapauttahan korostetaan. Hyvä niin, yksilöistähän joukotkin muodostuvat. Joillakin on avuja, tietoa ja taitoa enemmän, jotkut näkevät vaivaa hankkiakseen näitä avuja. Eikä siinäkään pahaa ole, jos näin saa myös elämänsä kuntoon ja kohtuullisen toimeentulon työllään ja säästäväisyydellään. Eikä se merkitse sitäkään, että onohtaa toiset silloin, kun toteaa että rahapussiinkin on jotain jäänyt.

      Joku viisas on sanonut että moni on köyhä, kun on ollut liian rehellinen. Eihän se koko totuus ole, mutta monesti pitää paikkansa. Ei ole käyttänyt tilaisuutta hyväkseen pienellä vilpillä. Koskee tämä myös perinnön jakoja, mutta myös eräänlaista "yrittäjyyttä." Ei tarvitse mennä vanhoihin pirtukauppiaihin, myös .laajan muuttoliikkeen aikana trokarit huijasivat mökkejä ja pieniä tiluksia pilkkahintaan.Voihan sitä selitellä, että "tyhmyydestä sakotetaan", mutta voihan takana olla myös hädänalaisen aseman hyväksi käyttö.

      Saamaan sarjaan" yrittäjyyttä"kuuluu harmaa talous. Monesti jo lähtökohta on se, että veroja ja palkkoja ei makseta. Otetaan niin kauan kaikki irti kuin mahdollista, sitten firma katoaa. Uusia valmiita firmojahan on myynnissä, nimiä voi vaihdella.
      Kotuullisen rehellinen ei tähän veivaamiseen lähde. Ei junaile epämääräisiä keräyksiä, ei edes rahasta ennustuksilla. Kuitenkin näillä puuhilla on syntynyt " kunnioitettuja" varakkaita "yksilöllisiä" sankareita, joilla ainoa päämäärä ja menestyksen mitta on raha.

      Minusta riittää tämän iän tilinpäätöseen ja kunniallisuuteen se, jos on onnistunut työllään saamaan elämänsä järjestykseen, ja uskaltaa tavata vanhoja tuttujaan pelkäämättä, että saa aiheestakin annettua arvostelua. Aiheetontahan voi tulla, mutta sehän on helpompi kestää.

      Sus teki hyvän aloituksen. Minä taisin karkailla vähän sivuunkin, mutta eikös kaikki työ ole arvokasta.

    • katleija

      Sus, tuo oli oikeaa asiaa. Parempi kirjoittaa omista kokemuksista ja ajatuksistaan ja mielipiteistään kuin keskittyä etsimään vinoiltavaa palstan muista kirjoittajista.
      Soisi tuon minä-minä-minä hokijan kirjoittavan hänkin omista touhuistaan ja menoistaan ja jättävän toiset henkilöt rauhaan.

      Omalla tavallamme luomme palstan ja kirjava tämä onkin. Toinen kirjoittaa huolellisesti asian niin täydellisest ja monipuolisesti analysoiden, ettei siihen kertakaikkiaan pysty muuta sanomaan kuin tack, tuossa oli kaikki, yhdyn edelliseen puhujaan :-))))

      Toinen, no sus, kirjoittelee värikkäästi ja minä ainakin saan tuntuman hänen sen hetkiseen mielentilaansa ja tunteeseen. Saattaa se tuntemus vikaankin mennä, olethan sanonut että emme me sinua oikeesti tunne millainen olet.

      Näin se on muuten meidän kaikkien kanssa.

      Tiedän että omat viestini tuntuvat pisteleviltä, mutta minäkin olen aika kiltti ihminen. Pitkämielinen ja kärsivällinen. Elokutsumukseni on ollut olla emo.

    • *Kukkahame*

      Olenko kunniallinen en kehu en kiitä en moiti.
      Jokainen kirjoittaa mitä hän haluaa ja millä tyylillä, , kaikki kirjoitukset jotka ovat ymmärrettäviä ovat asiaa, sen kummemmin sitä enää alalysoimatta.
      Minä, minä minä saipas sanottua, eikä kai enää voi keksiä mitään kun kaikki on juurta jaksain jo esitetty, monisanaisesti ja hienosti.

    • katileija

      Älä hättäile *Kukkahame*, jospa joku vielä jotain keksii ja miksei keksisi. Mukava on panna kortensa kekoon tuttujen nikkien seurassa. Jokainen omalla tyylillään niinkuin sanoit.

    • *Kukkahame*

      Noku, noku kaikki oli sanottu ;-D..
      Aloitus on tosi mielenkiintoinen ja meille sopiva.

    • sukulaissielu

      On kahdenlaisia kirjoituksia, mukavia tai kuivia.

    • nii-iii

      ja niitä kuiviakin tarvii että teidän hyvien jutut pääsee oikeuksiinsa.

    • Teijo Tapaninen

      Ramoona klo 8.56 kirjoitti aivan loistavasti, hieno viesti!

    • KumpiJompi

      "Vaikea on löytää täältä puhdasta asiakirjoittamista, ainakin mielipiteet sekottuvat niihin enemmän tai vähemmän. Luetun ymmärtäminen tuottaa suuriakin ongelmia, joko tahattomasti tai tahallisesti."


      Siinä se on, totta helvetissä asiaa on myös mielipiteiden vaihto, ymmärrys mukaan luettuna tässäkin.
      Taitaa Tapaninen olla näitä jotka eivät ymmärrä luettua.


      Näyttää kahvipirttikin olevan haltioissaan tästä ketjusta.


      Mitä sanoikaan aloittaja
      "Ainahan meillä tänne kirjoittaessamme on asiaa"

      Jompi kumpi on oikeassa eivät molemmat.

      • nojaa.

        Kyllähän puhdas asiateksti on faktaa ilman mielipiteitä.
        Mutta asia on niin kovin montaa asiaa merkitsevä sana.


    • Asiakirjoitus perustuu faktaan, yleensä siitä saa kuivan ja ketään kiinnostamattoman.

      Kun asiakirjoitukseen ripautetaan suolana minä minää kirjoitus voi nappata mukaansa. Sama päteenee asiaketjuihin.

      Tämä suskin ketju on asiaketju johon on tullut asiallisia vastauksia. Asiallisten vastausten sisään on hienosti piilotettu minä minää.

      Kokemuksista jokainen asiantynkä alkaa, jonkun tason faktaa taas löytää esim. wikipediasta ja kun sitä sitten hämmentää kokemuksen soppaan se on siinä.

      Huumoria ei saa unohtaa.

    • he

      SEURUSTELLAAN ja höpötellään,mitä milloinkin mieleen tulee eihän se niin vakavaa tartte olla. Ei kuitenkaan keljuluakaan.Elettyä elämää,sitähän on kertynyt
      kuitenkin mielessä säilyvät mukavat muistot,Kuuntelevat nuo nuoremmat
      mielellään meidän vanhjojen " örinöitä" ja muisteloita, mistä 50 luvulla
      ruokaa ja vaatetta keksittiin.

    • 888_3

      Fakta ei ole suomea.

    • asiaan !!!

      Kyllä se niin on että asiat asioina ja mielipiteet mielipiteinä ja kuvitelmat kuvitelmina !

    • Toisessa viestissäni puntaroin Kunniallista ihmistä.

      Pitääkö kunniallista ihmistä kunnioittaa? Monastihan saa lukea, että nuoremmat ihmiset eivät kunnioita vanhempia ihmisiä Miksi ihmeessä pitäisi, ketä sellainen kunnioitus palvelisi, kunniallista ihmistä vai kunnioittajaa?

      Kunniallinen wikin määritelmä:

      säädyllinen, rehellinen, nuhteeton, kunnollinen.

      Minäminänä ei ole kunniallinen eikä säädyllinen. Rehellinen ja nuhteeton, no jaa siinä ja siinä. Kunnollinen ainakin näin vanhemmiten ; )

      Suski kysyi "kunniallisen ihmisen meriittejä"

      En tunne yhtään kunniallista ihmistä. Joten tämä pohdiskeluni ei hyvövännyt näin uskon ketään.

      Mielestäni olemme herramme pieniä muurahaisia, jok´ikinen. ; )

      • sopusijaaantaa

        Hyvät tavat ovat kuin etiketti. Kun niitä oppii käyttämään pienestä pitäen, tulee hyvin
        toimeen ihmisten kanssa.

        Kunnioitus ruokkii kunnioitusta puolin ja toisin, samoin kuin saa aikaan sopua.


      • sopusijaaantaa kirjoitti:

        Hyvät tavat ovat kuin etiketti. Kun niitä oppii käyttämään pienestä pitäen, tulee hyvin
        toimeen ihmisten kanssa.

        Kunnioitus ruokkii kunnioitusta puolin ja toisin, samoin kuin saa aikaan sopua.

        Eihän nyt keskustella hyvistä tavoista.

        Pääseehän vangitkin vankilasta vapauteen ennen varsinaista vapautumistaan kun ovat käyttäytyneet hyvin. Eikä se anna heille kunniallisen ihmisen leimaa.

        Kunnioitus ruokkii kunnioitusta. Valtakunnan sovittelija on näin ollen kunniallinen ihminen kun sovittelee kiperiä tilanteita ja saa aikaan esim. työrauhan ; )..


      • * * *
        korppis kirjoitti:

        Eihän nyt keskustella hyvistä tavoista.

        Pääseehän vangitkin vankilasta vapauteen ennen varsinaista vapautumistaan kun ovat käyttäytyneet hyvin. Eikä se anna heille kunniallisen ihmisen leimaa.

        Kunnioitus ruokkii kunnioitusta. Valtakunnan sovittelija on näin ollen kunniallinen ihminen kun sovittelee kiperiä tilanteita ja saa aikaan esim. työrauhan ; )..

        Toisen ihmisen kunnioittamiseen kuuluvat hyvät tavat, yleensä ainakin.


      • nyt tulikin
        korppis kirjoitti:

        Eihän nyt keskustella hyvistä tavoista.

        Pääseehän vangitkin vankilasta vapauteen ennen varsinaista vapautumistaan kun ovat käyttäytyneet hyvin. Eikä se anna heille kunniallisen ihmisen leimaa.

        Kunnioitus ruokkii kunnioitusta. Valtakunnan sovittelija on näin ollen kunniallinen ihminen kun sovittelee kiperiä tilanteita ja saa aikaan esim. työrauhan ; )..

        korppis ketjuun määräilemään, mistä saa keskustella.


    • nojaa.

      Kyllähän se niin on, että jos ihminen ei itse kunnioita itseään, ei sitä muutkaan tee.
      Ihmiset pyrkivät yleensä olemaan kunniallisia, vainajatkin pitää haudata kunniallisesti.
      Suomen kansalaiseksi pääsevän täytyy olla nuhteeton, joten eiköhän meidän pidä koettaa olla esimerkkinä.Täydellinen ei kukaan olekkaan, sehän on selvä.
      Hyvin näkee tästäkin ketjusta, miten eri tavalla tulkitaan toisten viestejä ja miten eri asioita sanat merkitsevät eri ihmisille.

      • *!* & `0´

        Kiva, "no jaa" että ajattelet juuri kuten minäkin, olen naureskellut tässä vieraani kanssa näitä juttuja.

        Kun joku kirjoitti, ettei "... enää jaksa noita minä-minä-viestejä,
        joissa syytetään ja syyllistetään muita parjaamisesta",
        niin siitä on saatu kyllä oikein soppa keitettyä!

        Voi hyvät hyssykät sentään! hihih! *!* & `0´


    • kumpi teistä

      on tuo nolla ????

      • Minä-minä-minä!

        - Eipäs kun minä-minä-minä!


    • totanoinniin!!!

      Mistäs se Korppi tänne tuli??

    • Tähän viestiin yhdyn

      täysillä, samoin tuntein täällä olen päivällä käynyt.

      >>
      Kiva, "no jaa" että ajattelet juuri kuten minäkin, olen naureskellut tässä vieraani kanssa näitä juttuja.

      Kun joku kirjoitti, ettei "... enää jaksa noita minä-minä-viestejä,
      joissa syytetään ja syyllistetään muita parjaamisesta",
      niin siitä on saatu kyllä oikein soppa keitettyä!

      Voi hyvät hyssykät sentään! hihih!

      • siittä siis kyse

        että täällä on tällaisia henkilöitä, jotka on ikäänku marttyyreita. Ja muut on sitten kyllästyny tähän valitusvirteen minäminäminäkärsiinkunminuamollataankun minulleollaanniin kateellisia.
        Nämähän on kaikki ymmärtäny ketjun otsikon ihan väärin, ilmankos nauratti nyt naurattaa min uakin. DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


    • susmorsian ek.

      Kiitos vaan osallistumisistanne, kyllä ihan hyvää tekee lukea toisten napakoitakin mielipiteitä, en sentään ihan niin omaan "tärkeyteeni" ole juuttunut...oikeestaan kaukana siitä. Tuosta lapsenomaisesta rehellisyydestäni mielipiteissäni en taida enää kasvaa mihinkään päin. Ensin meinasin selitellä tuota kunniallinen-ihminen-käsitettäni, mutta mitäpä siitä sen enempää. Tiedän, että tahallanikin liioittelen omaa "kunniattomuuttani", kunnollisuuttani, ihan vain ärsytyskynnykseni on joskus niin matalalla, etten halua "käyttäytyä sivistyneesti", ja itsehillinnän puute vaivaa, jota ns. kunnolliset ihmiset pitävät kunniallisena.

      Pari tuntia sitten jo heräsin kylliksi levänneenä, eilinen liiallinenkin hapen saanti painoi pään tyynyyn niin aikaisin. Nyt olen jo pitkään ottanut tavakseni nukkua silloin kun nukuttaa, valvoa silloin kun valvottaa. Ennen tuli otettua paineita yöllisestä aikaisesta heräämisestä. Pääasia, että yhtäpäätä nukkumista tulee ainakin sellainen kuusi tuntia.Tykkään tästä, että aistit ovat herkimmillään aamuyöstä, tuleekin puhuttua vielä rehellisemmin kuin valon aikaan. Omasta mielestäni se on "asiaa" parhaimillaan.

      Lämmöllä minä ajattelen meitä palstan kirjoittelijoita, erityisesti asian vierestä kirjoittavia minä-minä-minä-ihmisiä....eikä minua tarvitse ottaa niin tosissaan, kun en ittekään ota.
      Mitäs tulikaan sanottua, hymyilyttävän naiivinkin tosissaan vaikka välillä kirjoittelen, niinkuin pieni lapsi, jonka sanomisille voi vaikka päätä silittäen sannoo...juu, juu pikku-sus, puhu vaan rauhassa, jos se helpottaa !!!

      • Kirjoitin jo "Huumoria ei saa unohtaa."

        Itselleen nauramisen taito on lahja, jota ei saa peittää. Et ota tosissasi itseäsi en ota minäkään. Näin on hyvä elää ei tule paineita etsiä kunnioitusta.

        Eikös se joku ole sanonut, että kun kunnia häviää niin maine kasvaa. On hyvä olla tunnettu silloin saa huomiota. Huomiotahan kaikki hakee kirjoituksillaan.

        Tässäkin saamassani kommentissa haettiin huomiota. "Fakta ei ole suomea." Eli kirjoittaja ei ollut kiinnostunut keskusteltavasta aiheesta. Hän asetti kysymyksen odottaen saavansa vastauksen. Hetki huomiota ei vie aikaa ja voi pelastaa yksinäisen päivän.

        Tänään korpeen on nousemassa komia aurinkoinen päivä.


      • sinä oletkin
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kirjoitin jo "Huumoria ei saa unohtaa."

        Itselleen nauramisen taito on lahja, jota ei saa peittää. Et ota tosissasi itseäsi en ota minäkään. Näin on hyvä elää ei tule paineita etsiä kunnioitusta.

        Eikös se joku ole sanonut, että kun kunnia häviää niin maine kasvaa. On hyvä olla tunnettu silloin saa huomiota. Huomiotahan kaikki hakee kirjoituksillaan.

        Tässäkin saamassani kommentissa haettiin huomiota. "Fakta ei ole suomea." Eli kirjoittaja ei ollut kiinnostunut keskusteltavasta aiheesta. Hän asetti kysymyksen odottaen saavansa vastauksen. Hetki huomiota ei vie aikaa ja voi pelastaa yksinäisen päivän.

        Tänään korpeen on nousemassa komia aurinkoinen päivä.

        korpikirjailija mielestäsi ainoa, joka tietää huumorin olemassa olon. Ei sinua kukaan norteerannut, mutta pitipä vaan tulla uudestaan muistuttamaan, että MINÄ sen kirjoitin.
        Mutta sama tuo mitä kirjoittaa, sus nauraa kun toisssaan jotkut vastaa.
        Onko sekään niin rehellistä ensin puhua muuta ja sitten selitellä ettei ollut tosissaan.


      • Korppis*
        sinä oletkin kirjoitti:

        korpikirjailija mielestäsi ainoa, joka tietää huumorin olemassa olon. Ei sinua kukaan norteerannut, mutta pitipä vaan tulla uudestaan muistuttamaan, että MINÄ sen kirjoitin.
        Mutta sama tuo mitä kirjoittaa, sus nauraa kun toisssaan jotkut vastaa.
        Onko sekään niin rehellistä ensin puhua muuta ja sitten selitellä ettei ollut tosissaan.

        Eikö noteerannut? ; ))


        Sinä taidat olla minäminäminä ja tosikko minä, mutta kukin tavallaan.


    • Asiaketju on sellainen, jossa ei haukuta ruuneperiä ja potkita häntä pois.
      Tämä on siis asiaketju.

    • Katleija

      Sanon vaan jotta tämä palstakirjoittelu, jota keskusteluksi nimitetään, on korvaavaa toimintaa muutamalle inhimmilliselle perustarpeellemme. Tiedättehän Maslow'n tarvehierarkiasta ne kolme viimeistä nimittäin:

      Yhteenkuuluvuuden ja rakkauden tarpeet
      Arvonannon tarpeet
      Itsensä toteuttamisen tarpeet

      Kukin tavallaan, tunnistaisivatkohan kanssakulkijamme elinympäristössämme meidät, hyvä kysymys.

    • T.T.

      Tämä viestijä ymmärsi asian oikein:

      "siittä siis kyse
      että täällä on tällaisia henkilöitä, jotka on ikäänku marttyyreita. Ja muut on sitten kyllästyny tähän valitusvirteen minäminäminäkärsiinkunminuamollataankun minulleollaanniin kateellisia.
      Nämähän on kaikki ymmärtäny ketjun otsikon ihan väärin, ilmankos nauratti nyt naurattaa min uakin. DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD"

    • Minä sinä minä

      Hyvä on ASIOITA miettiä myös tämän avauksen näkökulmasta. Siis on olemassa muitakin ASIOITA kuin mitä Ruuneperi peräänkuuluttaa. Hän kun tuntuu mieltävän asioiksi vain jotkut yhteiskunnalliset asiat, mutta

      ASIOITA OVAT KAIIKKI KIRJOITUKSET !!! Jos minä puhun vaiikkapa vain minusta, on sekin asiaa ja tosi tärkeää! Henkilökohtaisella tasolla liikkuva keskustelu on aina kaikkein mielenkiintoisinta, aamen. Smool took - yäk.

    • Asi allinen
    • En ite olis kyllä enää välittänyt jatkaa tätä keskustelua, mutta satuin viimeisen repliikin jälkeen vilkaisemaan Wikipediaan ja löysin sieltä hauskan näytteen humoristisesta kirjallisuudesta vuodelta 1889, kirjoittajana Alfred Hedenstierna. Otsikkona on Täydellinen ja kunniallinen nainen.

      Näkyipä olevan tämä meidänkin keskustelumme Wikissä, kunniallinen -sanan yhteydessä.

      • Hyvän asian puolesta

        Kunniallinen teko oli tehdä tuo avus, kunnian ja omantunnon kautta tämän totean. Täyttä asiaa on tämä.


    • Minäkin ihmettelen tätä "asiakirjoitusten" vaatimista alvariinsa tällekin palstalle. No hyvänen aika!
      Näillä kymmenillä sitä ihminen on saanut olla rekenä ja kelkkana...ja vielä pitäis vaan posottaa asennossa seisten yhä pelkkää faktaa. En ala.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1825
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1437
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1237
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1115
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1017
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      953
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      40
      860
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      195
      854
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      828
    Aihe