Suhtaudun vahvasti tunteella köyhien asemaan kehitysmaissa. On uskomatonta että jotkin maat eivät huolehdi lapsistaan, eivätkä myöskään auta näiden lasten vanhempia huolehtimaan heistä.
He kun ovat samanlaisia lapsia kuin meidän suomalaistenkin lapset; herkkiä, haavoittuvia, heikkoja. Ei mitään erikoisvahvoja yksilöitä jotka kyllä selviytyvät ilman apua.
Näiden lasten vanhemmat ja huoltajat ovat myös samanlaisia ihmisiä kuin mekin. Heidän sydäntään raastaa yhtä raskaasti kuin meidänkin, tieto siitä että he eivät voi antaa lapsilleen ihmisarvoista elämää. Jos he ovat sairaita ja tietävät kuolevansa pian, todennäköisesti he myös tietävät että heidän lapsensa tulee joko kuolemaan tai kärsimään suuresti.
Kaikista voimakkaimmin minua koskettaa ihmiskauppa. Se herättää sekä suunnatonta raivoa että pohjatonta surua. Raivoa niitä kohtaan jotka kykenevät hyväksikäyttämään viattomia ihmisiä, ja surua niiden uhreja kohtaan.
Olen lahjoittanut rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta haluaisin tehdä enemmän. Haluaisin pystyä "antamaan kaikkeni", olemaan paikalla siellä missä apua tarvitaan ja elämään auttamista varten. Uskon, että suurin osa länsimaisen ihmisen tylsistymisestä johtuu siitä että elämässä millään ei ole varsinaista merkitystä. Suoritamme täällä vain jotain yhteiskunnan antamaa tehtävää, mutta se on loppujen lopuksi täysin merkityksetöntä. Tiedämme että jossain on ihmisiä joiden elämä ei ole ihmisarvoista, mutta emme koe voivamme tehdä muuta kuin lahjoittaa rahaa.
Olen tällä hetkellä kouluttamaton ja suunnittelen vasta tulevaa "uraani". Mietinkin että mitkä olisivat sellaisia ammatteja, joista olisi kehitysavussa suurinta hyötyä. Tarvitaanko psykologeja? Opettajia? Kuka näitä sitten palkkaa kehitystyöhön? Lääkärin tai sairaanhoitajan ammatit eivät ole minua varten. Onko muita mahdollisia ammatteja?
Minkä alan ammattilaisia tarvitaan kehitysmaissa?
kajfghjklgh
1
151
Vastaukset
- Kipeimmin tarvitaan
niitä huippuosaajia, jotka saavat viritettyä nuotion kamelinpaskasta.
Yhtään loisivaa mutakuonoa ei tarvita Suomessa, eihän niistä saa tehdä minkinrehua, minkit saisivat HIV:n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576394
- 501826
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381514- 521097
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241039Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48961Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13940Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75885