Minkä alan ammattilaisia tarvitaan kehitysmaissa?

kajfghjklgh

Suhtaudun vahvasti tunteella köyhien asemaan kehitysmaissa. On uskomatonta että jotkin maat eivät huolehdi lapsistaan, eivätkä myöskään auta näiden lasten vanhempia huolehtimaan heistä.

He kun ovat samanlaisia lapsia kuin meidän suomalaistenkin lapset; herkkiä, haavoittuvia, heikkoja. Ei mitään erikoisvahvoja yksilöitä jotka kyllä selviytyvät ilman apua.

Näiden lasten vanhemmat ja huoltajat ovat myös samanlaisia ihmisiä kuin mekin. Heidän sydäntään raastaa yhtä raskaasti kuin meidänkin, tieto siitä että he eivät voi antaa lapsilleen ihmisarvoista elämää. Jos he ovat sairaita ja tietävät kuolevansa pian, todennäköisesti he myös tietävät että heidän lapsensa tulee joko kuolemaan tai kärsimään suuresti.

Kaikista voimakkaimmin minua koskettaa ihmiskauppa. Se herättää sekä suunnatonta raivoa että pohjatonta surua. Raivoa niitä kohtaan jotka kykenevät hyväksikäyttämään viattomia ihmisiä, ja surua niiden uhreja kohtaan.

Olen lahjoittanut rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta haluaisin tehdä enemmän. Haluaisin pystyä "antamaan kaikkeni", olemaan paikalla siellä missä apua tarvitaan ja elämään auttamista varten. Uskon, että suurin osa länsimaisen ihmisen tylsistymisestä johtuu siitä että elämässä millään ei ole varsinaista merkitystä. Suoritamme täällä vain jotain yhteiskunnan antamaa tehtävää, mutta se on loppujen lopuksi täysin merkityksetöntä. Tiedämme että jossain on ihmisiä joiden elämä ei ole ihmisarvoista, mutta emme koe voivamme tehdä muuta kuin lahjoittaa rahaa.

Olen tällä hetkellä kouluttamaton ja suunnittelen vasta tulevaa "uraani". Mietinkin että mitkä olisivat sellaisia ammatteja, joista olisi kehitysavussa suurinta hyötyä. Tarvitaanko psykologeja? Opettajia? Kuka näitä sitten palkkaa kehitystyöhön? Lääkärin tai sairaanhoitajan ammatit eivät ole minua varten. Onko muita mahdollisia ammatteja?

1

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kipeimmin tarvitaan

      niitä huippuosaajia, jotka saavat viritettyä nuotion kamelinpaskasta.
      Yhtään loisivaa mutakuonoa ei tarvita Suomessa, eihän niistä saa tehdä minkinrehua, minkit saisivat HIV:n.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2810
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2030
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      42
      1543
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      989
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe