Missä vaiheessa Sam vammautui?

17v sitten..

Tuli mieleen kun katsoin näitä vanhoja jaksoja, että onko Sam Dingle ollut joskus normaali (linkki alhaalla), missä vaiheessa se vammautui tai tuli semmoiseksi "vajakiksi" kuten se on nyky jaksoissa?

http://www.youtube.com/watch?v=prmxnGf0Cl8

22

4652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Däh ?

      Ei hän minusta ole koskaan vammautunut. Sam on ollut aina Sam.

    • onhyvälinkki!

      Minunkin mielestä Sam on ollut tuollainen syntymästä saakka. En tosin ole seurannut sieltä asti, mutta näin olen ymmärtänyt sarjasta...

      Hyvä linkki, pitääpä katsoa ajan kanssa. Miltähän vuodelta tuo on?

      • 17v sitten..

        Vuodelta 1995


    • Sammyzoe

      Kyllä Sam tosiaan näyttää tuossa ihan "normaalilta", jopa komeahkolta. Kyllä hänelle jotain on täytynyt tapahtua.

    • Linkkihuomio

      Iän myötä Sam on kyllä mennyt vartaloltaankin jotenkin kumaraksi ja tullut höperömmäksi.Tuossa linkissä Sam on vielä nuori ja energinen vielä ja kroppakin melko timmissä kunnossa.
      Nykyään enemmänkin vaan sellainen ressukka.

      • 17v sitten..

        Minusta näyttää tuon linkin videossa kuin semmoiselta jalkapallo huligaanilta ja rohkeammalta muutenkin kuin mitä nykyään on.


    • *************
    • jepss

      Sam on paras näyttelijä juuri tuon osansa takia joka on varmasti aika vaikeaa näytellä noin sujuvasti ja uskottavasti vuosikymmeniä hahmoaan. Oikeassa elämässäänhän Sam ei ole "vajavainen"

      • kjnckjnb

        "Oikeassa elämässäänhän Sam ei ole "vajavainen" "
        Jos tarkoitat kirjoittaa, että Samia näyttelevä James Hooton ei ole 'vajavainen', miksi et kirjoita niin?


      • jepss

    • Sam on ollut syntymästään älyllisesti heikompi. Mutta selkeesti tämän päivän ohjaajat vaativat (tai ehkä näyttelijä itse haluaa), että tämä tulee paremmin hahmosta päällepäin näkyviin.

    • Kohno on

      Sam on ollut syntymästä asti vatipää.

    • 17v sitten..

      Tietty tuli mieleen, että jos noissa alkujaksoissa missä tuo Sam oli mukana, ei ollut vielä tietoa että onko roolihahmo "vajakki"? Että se on keksitty myöhemmin.

      • takkari

        "ei ollut vielä tietoa että onko roolihahmo "vajakki""
        Kuka ei tiennyt? Sarjan tekijätkö?


      • 17v sitten..
        takkari kirjoitti:

        "ei ollut vielä tietoa että onko roolihahmo "vajakki""
        Kuka ei tiennyt? Sarjan tekijätkö?

        Niin, että jos alussa Sam oli normaali, mutta käsikirjoittajat keksivät tehdä siitä "vajakin" myöhemmin. En muista itse missä vaiheessa tuo muutos tapahtui? Olen kyllä seurannut sarjaa jo 1997, alussa satunnaisesti.


      • takkari
        17v sitten.. kirjoitti:

        Niin, että jos alussa Sam oli normaali, mutta käsikirjoittajat keksivät tehdä siitä "vajakin" myöhemmin. En muista itse missä vaiheessa tuo muutos tapahtui? Olen kyllä seurannut sarjaa jo 1997, alussa satunnaisesti.

        Etkö voi uskoa, että Sam Dingle on ollut lievästi kehitysvammainen syntymästä saakka. Sam tuli Suomen Emmerdaleen kesäkuussa 1998.


    • Anonyymi

      Hävisi nykyisissä jaksoissa ei ja jaksot huononee huononee.

    • Anonyymi

      Hyvin on kuitenkin pärjännyt "normaalien" emmerdalilaisten joukossa, vaikka vähän hitaammalla käy. Monta kertaa on paljon fiksumpi ja empaattisempi kuin monet ns. terveet sarjalaiset.

    • Anonyymi

      Dinglethän tykkäävät pitää asiat suvun sisällä joten olisiko Sam lopputulosta siitä kun on muutama sukupolvi naitu liikaa serkkuja ja pikkuserkkuja? Sukurutsahan tuollaisia tuottaa. Tosin alkuaikoina Sam oli paljon ilkeämpi ja roistomaisempi hahmo mitä nykyään, ikä kaiketi pehmentänyt. Samin näyttelijä on mielestäni yksi sarjan parhaimpia, mutta samalla myös valitettavasti aliarvostetuimpia näyttelijöitä.

      • Anonyymi

        Voi olla, että on aliarvostettu, mutta emme taida tietää, miten arvostettu näyttelijä James Hooton on kotimaassaan.


      • Anonyymi

        Kyllä Sam oni IHAN TERVE DINGLE ainakin siinä mielessä, että on hyvinkin hanakka viinan perään.


    • Anonyymi

      Luulen, että synnynnäinen on tämä Samin tilanne.
      Jos muistan oikein, niin Sam on ollut samanlainen koko Emmerdalessa olonsa ajan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe