Mitäs mieltä olette Korsosta?

Kertokaa korsolaiset

Sinne rakennetaan aivan uusia asuntoa, valmistuvat ensi vuoden alussa. Ei pahan hintaisia joten kovasti kiinnostaa, uusi on aina uusi. Eikö Korson ostarilla ole kaikki mitä tavallinen ihminen tarvitsee, ei tarvitse kauemmaksi lähteä?

Millainen paikka muuten on? Olen asunut Kalliossa, Suvelassa, Kontulassa joten tuskin yhtään sen ihmeellisempi. Noissa kaikissa edellämainituissa viihtynyt, ei mitään ongelmia. Onko Korsossa jotain erityispiirteitä joista olisi hyvä tietää?

40

2453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-korsolainen

      Minne sinne rakennetaan uusia taloja?

      Korso = Suvela = Kontula. Eipä juuri eroja. Ja kuten noissa muissakin lähiöissä, on myös Korsossa eroja alueittain. Löytyy rauhallista omakotitaloaluetta ja sitten kaupungin vuokrataloalueita, jonne on kuulemma jopa vaikeuksia saada ihmisiä muuttamaan, koska maine on niin huono.

      Tosin Korsossa on enemmän baareja kuin missään muussa lähiössä ja se ehkä toisinaan näkyy myös. Ja paljonhan siellä tapellaan ja rötöstellään. Vuosi, pari sitten Korso oli pk-seudun väkivaltaisin paikka Helsingin keskustan ja Tikkurilan jälkeen (väkivaltarikollisuutta lukumääräisestikin enemmän kuin esim. Kalliossa). Mutta sitähän se on ollut aina... Poliisien mukaan Vantaan "aktiivisin" lähiö. Mutta kuten aina Suomessa, kyllä rauhassa saa olla jos vaan haluaa.

      • Kertokaa korsolaiset

      • Kertokaa korsolaiset

        "Tosin Korsossa on enemmän baareja kuin missään muussa lähiössä."

        Oletko Kontulassa käynyt, on aika monta baaria sielläkin, onko Korsossa vielä enemmän?


      • ex-korsolainen
        Kertokaa korsolaiset kirjoitti:

        "Tosin Korsossa on enemmän baareja kuin missään muussa lähiössä."

        Oletko Kontulassa käynyt, on aika monta baaria sielläkin, onko Korsossa vielä enemmän?

        Täytyy myöntää, etten ole Kontulan baareja laskenut. Vielä kun ite asuin Korsossa oli siellä 12 baaria. Ja ainakin vielä parisen vuotta sitten City-lehti mainosti Korsoa pk-seudun baaririkkaimpana lähiönä. Eiköhän se ole sitä vieläkin - ainakin asukaslukuun suhteutetuna. Kontulassa kuitenkin se pari kertaa enemmän asukkaita.


      • ex-korsolainen
        Kertokaa korsolaiset kirjoitti:

        Tuonne rakennetaan, onko hyvässä paikkaa, rauhallinen mutta palvelut lähellä?
        http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6791909

        Toi on ihan Korson ytimessä. Eli ei sitä varmasti voi rauhalliseksi kuvailla, mutta ei toi ihan sitä huonointakaan aluetta ole - vaikka onkin aivan legendaarisen Tanhurinteen vieressä :)

        Kaikki mitä Korsosta löytyy on tossa ihan lähellä, koska toi tosiaan on käytännössä ihan Korson ytimessä. Kattele vaikka Googlen street viewlla maisemia. On tossa kuitenkin Ankkapuisto aivan vieressä ja se on hieno alue kesäisin.


      • Armoton totuus

        Suvela ja Kontula ovat laatuluokan paikkoja verrattuna Korsoon joka on pk-seudun, luultavasti koko Suomen surkein lähiö millä tahansa mittarilla mitattuna! Ei ihme että asunnot ovat halpoja.


      • hhhhhhhhhhhhhhhee
        ex-korsolainen kirjoitti:

        Toi on ihan Korson ytimessä. Eli ei sitä varmasti voi rauhalliseksi kuvailla, mutta ei toi ihan sitä huonointakaan aluetta ole - vaikka onkin aivan legendaarisen Tanhurinteen vieressä :)

        Kaikki mitä Korsosta löytyy on tossa ihan lähellä, koska toi tosiaan on käytännössä ihan Korson ytimessä. Kattele vaikka Googlen street viewlla maisemia. On tossa kuitenkin Ankkapuisto aivan vieressä ja se on hieno alue kesäisin.

        naapurissa myös kotkansiiven nuorten ensikotitalo josta kannetaan tasaiseen tahtiin asukkeja mustissa ruumispusseissa ulos...... paljon huumeita siellä. ja onhan sieltä katolta hypännyt pari ihmistä alaskin.


      • Onkohan...
        ex-korsolainen kirjoitti:

        Täytyy myöntää, etten ole Kontulan baareja laskenut. Vielä kun ite asuin Korsossa oli siellä 12 baaria. Ja ainakin vielä parisen vuotta sitten City-lehti mainosti Korsoa pk-seudun baaririkkaimpana lähiönä. Eiköhän se ole sitä vieläkin - ainakin asukaslukuun suhteutetuna. Kontulassa kuitenkin se pari kertaa enemmän asukkaita.

        Korsossa 12 baaria?! Millaisia ne ovat, siinä on kyllä nakkikiskatkin otettu mukaan!


      • ....................
        hhhhhhhhhhhhhhhee kirjoitti:

        naapurissa myös kotkansiiven nuorten ensikotitalo josta kannetaan tasaiseen tahtiin asukkeja mustissa ruumispusseissa ulos...... paljon huumeita siellä. ja onhan sieltä katolta hypännyt pari ihmistä alaskin.

        Joo, olen ollut siinä töissä yläkerrassa, jossa oli neulojen vaihtopiste.


      • jepjepjepjep.
        Onkohan... kirjoitti:

        Korsossa 12 baaria?! Millaisia ne ovat, siinä on kyllä nakkikiskatkin otettu mukaan!

        Snägäreitä Korsossa on tasan yksi. Kyllä noita tosiaan oli vielä n. 3 vuotta sitten se 12. Nykyään taitaa olla 10. Tai 11 jos haluaa laskea Ravintola Olohuoneen mukaan.


      • minä sydän korso
        jepjepjepjep. kirjoitti:

        Snägäreitä Korsossa on tasan yksi. Kyllä noita tosiaan oli vielä n. 3 vuotta sitten se 12. Nykyään taitaa olla 10. Tai 11 jos haluaa laskea Ravintola Olohuoneen mukaan.

        "Snägäreitä Korsossa on tasan yksi."

        jep. ja sen yhteydessä - ylläri, ylläri - baari! :D


      • En ostaisi
        hhhhhhhhhhhhhhhee kirjoitti:

        naapurissa myös kotkansiiven nuorten ensikotitalo josta kannetaan tasaiseen tahtiin asukkeja mustissa ruumispusseissa ulos...... paljon huumeita siellä. ja onhan sieltä katolta hypännyt pari ihmistä alaskin.

        Tuo aloittajaa kiinnostava asunto on ensimmäisessä kerroksessa, parveke maan tasalla. Kesällä ei voi parvekkeen ovea pitää auki, rikolliset rynnivät sisään ja ryöstävät. Eipä taida auttaa vaikka olisi ovi kiinni, huumehörhot tulee lasin läpi!


    • bibibibidaa

      Mikä on Korson ostari?

      • aaaaaaaaaaaaaaaaasss

        varmaan se radan länsipuolen s-market kokonaisuus. vaikka eipä sekään varsinainen ostari ole. eihän korsossa sellaista ole.


    • ....................

      Helsinki on parempi paikka asua, itse asunut kalliossa aikoinaan.

      • mun 5 centtiä

        Jonkun kantakaupunkialueen ja lähiön vertaaminen on ihan turhaa hommaa. Ne on aivan erilaisia alueita aivan kaikilta osin.


      • Kertokaa korsolaiset
        mun 5 centtiä kirjoitti:

        Jonkun kantakaupunkialueen ja lähiön vertaaminen on ihan turhaa hommaa. Ne on aivan erilaisia alueita aivan kaikilta osin.

        Entä jos verrataan Kontulaa, Korsoa ja Suvelaa, onko kaikki periaatteessa samanlaisia, ei mikään näistä ole huonompi tai parempi?


      • paha mennä sanomaan
        Kertokaa korsolaiset kirjoitti:

        Entä jos verrataan Kontulaa, Korsoa ja Suvelaa, onko kaikki periaatteessa samanlaisia, ei mikään näistä ole huonompi tai parempi?

        Sanoisin, että se riippuu ihan siitä millä alueella kutakin lähiötä asuu. Kaikkien noiden lähiöiden ongelma-alueet on varmasti hyvin samankaltaisia; työttömyyttä, päihteitä, syrjäytymistä, avohoitopotilaita, jne. Lisäksi tietysti vaikuttaa se missä piireissä itse pyörii. Korson "ongelma" on ehkä se, että alueella on yleisesti ottaen pk-seudun halvimmat kämpät (oli kyse sitten vuokrasta tai omistusasunnosta), joten kyllähän alueelle valuu jatkuvasti sitä kuuluisaa epäsosiaalista ainesta ihan halpojen hintojen houkuttelemana.

        Täytyisi varmaan asua noissa kaikissa lähiöissä pari vuotta kerrallaan ennen kuin noita voisi laittaa oikeesti mihinkään järjestykseen. Rikos- ja väkivaltatilastojen valossa Korso näyttää ehkä heikoimmalta yhdessä Kontulan kanssa, mutta tilastot taas harvoin kertoo koko totuutta... Kyllä mä ainakin ihan viihdyin Korsossa sen aikaa kun siellä asuin.


      • paha mennä sanomaan
        paha mennä sanomaan kirjoitti:

        Sanoisin, että se riippuu ihan siitä millä alueella kutakin lähiötä asuu. Kaikkien noiden lähiöiden ongelma-alueet on varmasti hyvin samankaltaisia; työttömyyttä, päihteitä, syrjäytymistä, avohoitopotilaita, jne. Lisäksi tietysti vaikuttaa se missä piireissä itse pyörii. Korson "ongelma" on ehkä se, että alueella on yleisesti ottaen pk-seudun halvimmat kämpät (oli kyse sitten vuokrasta tai omistusasunnosta), joten kyllähän alueelle valuu jatkuvasti sitä kuuluisaa epäsosiaalista ainesta ihan halpojen hintojen houkuttelemana.

        Täytyisi varmaan asua noissa kaikissa lähiöissä pari vuotta kerrallaan ennen kuin noita voisi laittaa oikeesti mihinkään järjestykseen. Rikos- ja väkivaltatilastojen valossa Korso näyttää ehkä heikoimmalta yhdessä Kontulan kanssa, mutta tilastot taas harvoin kertoo koko totuutta... Kyllä mä ainakin ihan viihdyin Korsossa sen aikaa kun siellä asuin.

        Lisäksi oon ite henk. koht. sitä mieltä, että Suomessa voi ihan rauhassa muuttaa minne vaan ja elää rauhassa jos vaan haluaa. Turha täällä on mitään tiettyjä lähiöitä tai alueita pelätä. Hyvin harvoin täysin sivulliset joutuu kohtaamaan mitään oikeasti ikäviä asioita.


      • Pieni ja heikko
        paha mennä sanomaan kirjoitti:

        Lisäksi oon ite henk. koht. sitä mieltä, että Suomessa voi ihan rauhassa muuttaa minne vaan ja elää rauhassa jos vaan haluaa. Turha täällä on mitään tiettyjä lähiöitä tai alueita pelätä. Hyvin harvoin täysin sivulliset joutuu kohtaamaan mitään oikeasti ikäviä asioita.

        Uskaltaako pieni ja heikko nainen kävellä iltaisin ja viikonloppuisin Korson keskustassa?


      • tietysti
        Pieni ja heikko kirjoitti:

        Uskaltaako pieni ja heikko nainen kävellä iltaisin ja viikonloppuisin Korson keskustassa?

        No totta kai uskaltaa.


    • pian pois

      Olen nyt asunut 4kk Korsossa, ja voin sanoa, että tämä paikka on todella perceestä, ja syvältä!

      Mutta vuokrat on halvat, siksi täällä asun.

      • Kysyn vaan

        Mikä siellä nyt niin kamalaa on kun muka on aivan "perceestä"? Soitit suutasi ja joku antoi isällisen avokämmenen, sellaista sattuu. Pidä ensi kerralla mölyt mahassasi.


    • korso ja kontula

      Itse ole asunut Kontulassa ja ny Korsossa, Kyl kontulan ostari on rauhattomampi ja kapakoita on paljon molemmissa. Olen myös asunut espoon keskuksessa ja se oli kyl pahin mis olen asunu. Mut ihan itsestä kiinni jos haluaa noissa kaupungeissa ongelmia haluaa, sitä myös saa... muuten saa olla rauhassa.

      • rauhassa saanut olla

        ite espoon keskuksessa asuneena en ikinä osannut pitää sitä mitenkään pahana paikkana. kontulasta ei ole asumiskokemuksia.... mutta niinhän se tosiaan on, että ihan itestä on kiinni mikä paikka tuntuu pahalta ja mikä ei. meitä on moneen lähtöön.


      • Itsestä kiinni

        Asun Suvelassa ja viikonloppuisin käyn Espoon keskuksen ravintoloissa, lähinnä Britanniassa vai mikä sen nimi on, entinen Kruunu. Eipä kovin ihmeellistä menoa ole, ei kukaan ole tullut vittuilemaan eikä edes rahaa pummaamaan. Monta vuotta olen täällä asunut, se todellakin on itsestä kiinni tuleeko riitaa. Hullujen ja humalaisten kanssa ei kannata alkaa kinastelemaan, kävelee vain pois.


    • Nyt en ymmärrä kyllä tätä puhetta, että tää olis väkivaltanen paikka!
      Yksin asuvana naisena en oo pelänny kulkee korsossa kertaakaan, en edes yöllä. Enemmän pelottaa jossain Helsingin rautatieasemalla. Ja olen asunut täällä nyt puolitoista vuotta.
      En sitten tiedä, onko juuri tuo radan toinen puoli, eli ankkalammen puoli jotenkin "pahempi". Ainakin tämä toinen puoli on hirmu rauhallinen ja olen todella tykännyt! Ennakkoluulot..

      • ölkjasdf

        Asut siis Metsolassa. :-) Siinä radassa, kun menee raja.


      • jepjepjooo

        No sitähän se on suomalaisten lähiöiden todellisuus. Kyllä rauhassa saa olla jos niin haluaa. Asui sitten Korsossa, Suvelassa, Kontulassa tai Hervannassa. Ihan sama. Itestä se on kiinni.


      • ölkjasdf kirjoitti:

        Asut siis Metsolassa. :-) Siinä radassa, kun menee raja.

        No sittenhän tämäkin selvisi. Täytyy alkaa sanomaan kaikille, että asun Metsolassa, niin kukaan ei tiedä missä se on.


      • imjustme kirjoitti:

        No sittenhän tämäkin selvisi. Täytyy alkaa sanomaan kaikille, että asun Metsolassa, niin kukaan ei tiedä missä se on.

        Todella harva tietää missä Metsola on kun kerron asuvani siellä.


    • Kyrsämies

      Korsossa on sentään Alko!

      • Turha elvistellä!

        On Kontulassakin Alko!


      • hah!
        Turha elvistellä! kirjoitti:

        On Kontulassakin Alko!

        ei varmasti oo niin hieno ku korson alko!


    • 12v. Korsossa asunut

      Eniten häiritsevät mölyävät päihdeongelmaiset pienemmän s-marketin tasanteella.
      Ulkomaalaistaustaisille en suosittelisi Korson baareja.Ulkomaalaisia ainakin pahoinpidelty Korson Diamondin edessä olevalla pysäkillä.Kerran yöllä snägärin baarista tuli pari miestä ulos ja veivät pysäkiltä nuoren naisen mukaansa...

    • Anonyymi

      Korso on mukava paikka oon ite 16v ja viihdy täällä oikein mukavasti vaikka Korson juna tunnelissa haisee melkein aina kusi niin jos muuttaisin pois sitäki tulis ikävä täällä tykkää tulla muistoja jos koti sohvasta irti pääsee ja siis baareja on en voi sanoa onko hyviä koska olen 16 mutta kyllä niissä päivittäin porukkaa on nii ei ne niin hirveitä oo ja pyörä pitää pitää lukossa jos haluut ajella sillä vielä huomenna :)

      • Anonyymi

        Onko Lippasuolla pillerin vaihtoviikot nyt menollaan?


    • Anonyymi

      Vieläkö talot on pystyssä? Mulla on tylsää, niin ajattelin muuttaa Korsoon.

    • Anonyymi

      Jos haluatte välttää luteet ja alkoholistit ja pihapoliisit niin näätäkuja 2 välttäkää.. muutettiin vaimon kanssa pois kun ihan hirveä meno!

    • Anonyymi

      Pääseekö siihen muutkin kuin tunkeutujat, kotimaiset luuserit ym.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18459
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3145
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1860
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      272
      1416
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      83
      1091
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe