Onko KOKEMUKSIA seuraavasta:
Vene on rekisterissä aiemmalla omistajalla, nykyinen pitänyt pari vuotta ilman rekisteröintiä ja tehnyt kuitenkin luovutuskirjan. Jos ostan veneen pitääkö tehdä luovutuskirja rekisterissä olevan kanssa, vai nykyisen kanssa ja pitääkö maistraatissa esittää väliluovari?
Kiitos!!
Kokemusia rekisteröinnistä
15
338
Vastaukset
- kauppakirja riitti
Kun itse rekisteröin veneeni, ei tarvittu kuin se nykyinen kauppakirja, jolla veneen ostin. Tuskin voidaan velvottaa sinua korjaamaan aikaisempien omistajien mokia. Soita maistraattiin, jos pelkäät hukkareissun tekemistä.
- sdkjaskdaskdjaskdk
Miksi et soita maistraattiin?
- ap.,-.
Maistraatissa sanottiin: entinen rekisteritodistus, väliluovutuskirja ja uusi luovutuskirja sekä ilmoituslomake. Piste
- ei näin
ap voisi ajatuksella sisäistää nuo maistraatin ohjeet,
eikä antaa väärää tietoa. PISTE
- cxxcxx
Kyllä maistraatti vaatii selvityksen jolla omistusoikeus varmistetaan, ei niitä muuten rekisteröidä
- kjflajtgrklshj
Koko rekisteröinti on ihan pelleilyä. Siihen kaavakkeeseen voi täyttää ihan mitä tahansa liirum laarumia, eikä kukaan tarkista ovatko esim moottorin sarjanumerot tai veneen runkonumerot edes todellisia. Näin varastetunkin veneen saa näppäristi ja laillisesti rekisteriin. Sitten vaan koodit viilailee kohilleen. Helppoa!
- Näin meillä
Tämä on muuten ihan totta, ainoastaan jos tarvii vakuutuksen
niin saattaa olla ongelmia.
Kauppakirja ja henkkarit riittää maistraattiin.
- AP.,-.,-
Edelleen: soitin Maistraattin ja näin: Maistraatissa sanottiin: entinen rekisteritodistus, väliluovutuskirja ja uusi luovutuskirja sekä ilmoituslomake. Piste ...Tämä sivusto on tosiaankin perseestä, mikäli haluaa oikeaa tietoa..,
- Älä viitsi
Kerrotko, oi guru, mistä entisen luovutuskirjan saan?
On vain kauppakirja.
Venetä ei ole aiemmin rekisteröity, eli a.o dokumenttia
ei ole tehty.
Sisäistä nuo ohjeet, ei nuo viranomaisetkaan tyhmiä ole.
Tarkista valintasi, väärä numero.
Tänäänkö soitit?- AP-.,.,
Hei haloo, lue alkuperäinen kysymys ja sisäistä teksti: Vene on rekisterissä kolmannen osapuolen nimissä ja minun Maistraatissa saatu ohje koskee tuota ensimmäistä kysymystä.
Haloo kertaa kaksi, luovutuskirja=kauppakirja...voi sinua...Ja soitin ihan Perjantaina maistraattiin, jos tuosta päivästäkin haluat vinoilla. Toivottavasti tämä nyt valaisi edes joitakin muita samassa tilanteessa olevia.
Kysyit miten saat aiemmat kauppakirjat/ luovarit, se on ostajan ongelma ja nämä kaikki paperit kuuluvat olla nykyisellä myyjällä, jos ei ole = ÄLÄ OSTA!
- sdsewopwwi
No, laissa kerrotaan, että: "Rekisteriin merkitsemisen yleisenä edellytyksenä on, että vesikulkuneuvon omistusoikeudesta ja haltijasta on esitetty tarpeellinen ja luotettava selvitys."
Maistraatti sitten on soveltanut lakia siten, että vaatii muutoksessa katkeamattomat luvutuskirjasarjat ja aiemman rekisteröintitodistuksen. Niillä homma sujuu. Jos niitä ei ole, joutuu asiaa selvittelemään ajan kanssa pitemmän kaavan mukaan. Laki ei sinänsä aseta estettä, etteikö venettä sasi rekisteriin, vaikka aiempi todistus puuttuisikin.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060976?search[type]=pika&search[pika]=vesikulkuneuvo rekisteri
http://www.maistraatti.fi/fi/Palvelut/vesikulkuneuvorekisteri/Perustiedot/ - näin onn
"Laki ei sinänsä aseta estettä, etteikö venettä sasi rekisteriin, vaikka aiempi todistus puuttuisikin."
Näin on, eräät eivät vain sisäistä tuota tekstiä.
Kyllä valtiolle raha kelpaa.
Mutta vaikka rekisteriinmerkitty on merkitty omistaja, niin jos
myöhemmin osoittautuu todistettavia epäselvyyksiä omistussuhteissa,
eli ostaja ei ole tarkistanut myyjän luotettavuutta esim. kysymällä
henkilöpapereita, niin välttämättä et omistakkaan rekisteröimääsi venettä.
Maistraatilla ei ole resursseja eikä mahdollisuutta todeta onko ent.omistaja
oikea vai ei.
Ostatteko esim auton ym kysymättä myyjän henk,papereita ja vertaamalla
niitä otteen tietoihin.
Ostajalla on selonottovelvoite, jättäisin kaupat tekemättä, mikäli myyjällä
henkkareita ei ole "matkassa", sekä kauppakirjaa ei tehdä. - justiinsa joo
Itse menin rekisteröimään anastettua moottoria , ei muuten onnistunut .. tuli samantien poliisijuttu... miksi täällä annetaan kokoajan tietoa, joka ei pidä paikkaansa, pidättekö viranomaisia idiootteina , itse en pidä, enään.... selvitin asian ostosta, enkä itse voinut muuta kuin luovuttamaan moottorin viranomaisille, ilman seuraamuksia , koska olin ostanut moottorin hyvässä uskossa , käyvästä hinnasta, josta oli onneksi kauppakirja ... myyjä on linnassa
- kakola
Kyllä valitettavasti meistä rehellisistä ostajista varmaan 10 % varmistaa,
onko moottori anastettu.
Mutta onneksi tuonkaltaisia kauppoja tulee harvemmin.
Suomalainen luottaa liikaa tuttuihin a tuntemattomiin. - Rosvo Roope
kakola kirjoitti:
Kyllä valitettavasti meistä rehellisistä ostajista varmaan 10 % varmistaa,
onko moottori anastettu.
Mutta onneksi tuonkaltaisia kauppoja tulee harvemmin.
Suomalainen luottaa liikaa tuttuihin a tuntemattomiin.Laitetaan nyt tähän vielä linkki listaan, josa on varastettuja perämoottoreita. Älä osta, jos moottorisi löytyy tästä, vaan ilmoita poliisille:
https://sites.google.com/site/pienvene/varastettujen-veneiden-ja-peraemoottorien-listat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232