ST1 ja katevaraus!!!

Minäkö joku Pankki?

Päätin julkaista asiani täällä, koska googlaamalla ei löydy juuri vastaavaa. Jos vaikka jollekin muulle käyny sama outo flaksi!

Kävin siis ST1:n automaatilla tankkaamassa. Summa veloitettiin tililtäni 1.3. mutta katevaraus on tililläni yhä! Ihmeissäni Soitin Osuuspankkiin -> pyysivät soittamaan ST1. ST1 ->kehotti soittamaan Osuuspankkiin. Ihme pompottelun jälkeen pankista sanottiin että katevaraus poistuu aikaisintaan kolmen viikon kuluttua, vaikka tankkaamani summa veloitettiin tililtäni jo viikko sitten. Eli käytännössä: Minulla on rahaa tililläni, mutten voi käyttää niitä kolmeen viikkoon koska: ST1 on tavallaan lainannut ne minulta, korottomasti. Siis mitä! Onko tää nyt ihan laillista? Ja käykö näin joka kerta? Onkohan muille käynyt vastaavaa?

14

4738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellasta se on?

      Kunei ole oikean pankin asiakas.

    • Normaaliafjdasd

      Kyllä noin voi käydä. Sen katevarauksen pitäisi purkautua silloin veloitusvaiheessa, mutta aina ei niin käy. Tällöin se katevaraus katoaa automaattisesi noin kolmessa viikossa. ST1 ei niitä kuitenkaan ole lainannut, ne rahat ovat sinun tililläsi ja niille kertyvä korko maksetaan aikanaan sinun tilillesi.

    • voikäydä

      juu, ihan huoletta vaan, s-kaupoissa voi kanssa muuten tuollain käydä sitten ihan koska vaan, meillä jo kahdella perheenjäsenellä vuoden sisällä... se on joku tietoliikennehäiriö... kyllä ne siellä pankissa sen olis saanut purettua noin 30sekunnissa sen varauksen, mutta kun se tuppaa aiheuttamaan ylimääräisen puhelinsoiton sinne st1 reskontraan, ja kukas nyt ylimääräsiä alkais tehdä? ihan henkilökohtaisuuksiin menen, jättänyt osuuspankit ja muut vihreät koivunlehtipehkot aikaa sitten, nuurdea on hoitanu hommansa kiitettävästi ainakin täällä päässä =)

    • Minulle kävi samoin viime perjantaina, 6.5. Katevaraus -150€ näkyy tililläni vielä. Laitoin kankkiin meiliä tästä. Eivät ole vielä vastanneet mitään. Ehkä minua pompotellaan kuten sinua.

      • Anonyymi

        Sama juttu eilen.


    • Anonyymi

      Tankkaus 19.12.2022. Nyt 29.12. tilillä katevaraus 150 eur.
      Pankin sivulta näkee kortin numeron ja hups....se ei ollut edes minun korttini???
      Asema Loimaa st1.

    • Anonyymi

      Kyllä, ja vituttaa. Toivottavasti joku ajaa kuorma-autolle ne Shellin, eli käytännössö ST1:n mittarit nurin, itsellä ei tässä kohtaa valitettavasti ole C-luokan korttia (, sillä enhän nyt liikennesääntöjä toki halua rikkoa vaan niiden 'apinoiden' polttoainemittarikentän).

      Kahtena päivänä olen tankannut 20:llä €:lla, yksi 20 € on veloitettu ja edelleen 3x20 eli yhteensä 60 € katevarauksia eli 40 € ylimääräistä katevarausta.

      Aspa ei kestä enää kuunnella edes vittuilua aiheesta vaan katkaisee puhelun. viestini onkin, että laittakoot yhteytensä pankkeihin kuntoon sillä ei muiden asemilta ole tullut katevarauksia koskaan tuplana ja ovat poistuneet todellisen veloituksen tapahtuessa.

    • Anonyymi

      Sama täällä. 150€ katevaraus nyt viikon. Asiakaspalvelu vastailee ja neuvoo miten minun olisi pitänyt valita ensin summa jolla tankkaan ja sitten vasta laittaa kortti. Olen siis itse syyllinen. Olen joka päivä lähetellyt sähköpostia, jotta ymmärtävät, että tämä ei ole ihan yhdentekevää vaan iso raha, joka voi olla monelle iso ongelma kun se on pois budjetista.
      Tein ilmoituksen kuluttajaneuvontaan, lähetin dokumentit iltapäivälehteen, jätin soittopyynnön St1 asiakaskokemusjohtajalle, soitin pankkiin ja edelleen odotan omaa rahaani. En suostu menemään kyykkyy!

    • Anonyymi

      Tankkasin lentokentällä.Kokeilin kolmesti 50 € Pikamaksua.Joka kerta tuli ilmoitus että pikamaksu ei onnistu.Otin käyttöön PIN koodin ja sain tankattua,mutta kas kummaa,tililtä oli veloitettu 150€ ja tankattua määrää/summaa ei näy missään.Kukaan ei vastaa tiedusteluihin,että silleen.

    • Anonyymi

      Itselle tuli OP-mobiilin viesti että yrittivät ottaa katevarauksia 150€ vaan onneksi ei köyhänä opiskelijana ollut niin paljon tilillä ja velvoittivat vaan sen 20€ mitä tankkasin.

    • Anonyymi

      Tankkasin 60€:dieseliä St1 asemalla mobiilisovelluksella 30.6, katevaraus meni 4 kertaan tillleni. 1.7 soitin asiakaspalveluun aiheettomista katevarauksista. 2.7 todellinen 60€ tankkaus poistui tililtäni, mutta turhat 3x60€ jäivät roikkumaan. 8.7 olin yhteydessä uudelleen St1 asiakaspalveluun, jossa puhuttiin palturia syyttäen Osuuspankkia. Tein kirjallisen reklamaation St1 ja 9.7 aiheettomat katevatsukset poistuivat ja saldoni korjaantui. Laitoin reklamaation myös Osuuspankille ja sieltä tuli selkeä vastaus, että OP:llä ei ole mitään tekemistä katevarausten tai niiden poistamisen kanssa. Siis St1 on keksinyt kivan jipon parantaa taloutta lainata minun rahojani 9 vuorokaudeksi. Poistin kaikki tietoni St1 järjestelmistä enkä tankkaa enää St1 enka Shell asemilla

      • Anonyymi

        Näin vastasi OP:

        Hei ja kiitos viestistäsi!

        Pankin järjestelmässä näkyy, että näma aiheettomat katevaraukset ovat purkautuneet 30.6. ja 9.7. Kortiltasi **7393 on veloitettu van kerran 60 euron maksu tähän tankkaukseen liittyen, eli asia on tältä osin kunnossa.

        Huomaathan, että St1 myyjäliikkeenä muodostaa kortille katevaraukset, ei OP. Myyjäliike on itse vastuussa tekemistään katevarauksista ja niiden oikeellisuudesta. Pankki ei voi vaikuttaa siihen, että kortillesi on alun perin muodostunut useita 60 euron varauksia, koska tämä on ollut St1:sen järjestelmän tekemä toimenpide. Siitä, miksi he ovat näin toimineet, tulee tiedustella heiltä päästään.

        Yleisesti ottaen aiheettomat katevaraukset purkautuvat automaattisesti 14 päivän kuluttua ostopäivästä. Mikäli sinun tarvitsee purkaa aiheeton katevaraus ennen sen automaattista purkautumista, tulee sinun ensisijaisesti olla yhteydessä varauksen tehneeseen myyjäliikkeeseen. Voit myös olla meihin yhteydessä manuaalisen purkamisen tiimoilta varmistuttuasi, ettei myyjäliike ole veloittamassa näitä.


    • Anonyymi

      Olen laittaa 4-6-2024 diesel 41 € mutta meny 150€ st1 tattarisuo pitää takaisin 110
      Ter Jamel cheffi

    • Anonyymi

      Kyllä minä lopetan tankkaukset tuolla vitun St1: llä.
      Se on AINA tappelua noiden katevarausten kanssa.
      Jo alkaa riittämään!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe