Paljon taitaa olla puhetta että minkä aikaa menee raskautumiseen. Sehän on ihan yksilöllistä, mutta meinasin laittaa tälläisen kyselyn.
Kauanko meni pillereiden lopetuksen jälkeen aikaa kun tulit raskaaksi?
Kauanko yritystä ennen raskaaksi tuloa?
45
8985
Vastaukset
- .............
Siis koskeeko kysely nimenomaan vain pillerit lopettaneita?
- kyselyvaan
Ei ei, kyllä kaikki saa vastata. :) Lähinnä sitä että kauanko on mennyt aikaa siitä kun se yritys on alkanut :)
- nopsakka
heti pillereiden lopettamisesta raskaaksi :)
- tuleva äippä
aikaisemmassa suhteessa yritettiin lasta melkein 4 vuotta tuloksetta..(ei kokeiltu hedelmöityshoitoja tms..) ajattelin jo että minussa on vikaa kun entinen puolisoni sai lapsen nykyisen kumppaninsa kanssa melko piankin..nykyisen puolisoni kanssa emme varsinaisesti yrittäneet raskaaksituloa vaan ajattelimme että pienokainen tulee jos on tullakseen..no,olimme olleet ilman ehkäisyä noin 8kk kun se sitten tapahtui, tulin kuin tulinkin raskaaksi.. :) kesä-vaavi tulossa
- Jdfo
Ensimmäisen kerran kun päätimme, että vauva saa tulla jos on tullakseen, yritimme varmaan 4 kuukautta. Sitten aloitin pillerit uudestaan kun koulusta valmistumiseeni ei ollut enää pitkä aika, joten päätimme, että valmistun ensin ja jatketaan yritystä sitten. No sitten Kun jätin taas pillerit pois niin tulin raskaaksi heti tyhjennysvuodon jälkeen eli en kerennyt saamaan normaalia kuukautisvuotoa. Joskus olen kuullut, että kun lopettaa pillerit niin yritys kannattaa aloittaa heti eikä odotella "kierron tasaantumista".
- N0RA
Jätin ehkäisyrenkaan pois kevääällä ja raskaaksi tulin n 6kk jälkeen. Eli heinäkuulle odotellaa esikoista :)
- rv30.............
Pillereiden lopetuksesta ekaan raskautumiseen meni 6kk mutta tämä päätyi keskeytyneeseen keskenmenoon, uudestaan raskauduin 6kk myöhemmin ja tästä syntyi terve vauva. Toisen yritykseen ei mennyt kun 3kk.
Yleensä menee niin että ekaa yritetään kauimmin ja sitä seuraavat raskaudet alkavat huomattavasti nopeammin :)- Jjffgjkjdf
Millä viikolla keskeytynyt km?
- toinen tulossa
Olen ollut 3kertaa raskaana ja jokainen kerta ollut vahinko, 2viimeisintä onnellisia sellaisia :) Eka tapahtui 16vuotiaana ja silloin päädyin aborttiin.
3kertaa seksiä ilman suojausta ja joka kerta samantien PAM raskaaksi, tähän viimeisimpään hain vielä jälkiehkäisyn 24h sisällä ja silti tulin raskaaksi. Melko sikiävää sorttia siis !- Kättäpäivää
Millanen vartalorakenne?
- bestmomma
Meillä kesti kunnon yrittäminen kaksi vuotta. Sitä ennen vuoden verran oli ehkäisynä keskeytetty yhdyntä ja välillä ei edes sitä.
Varattiin aikakin lääkäriin lapsettomuutta koskien, mutta se piti perua ja tilalle tuli neuvola-aika :) - rv 10
Meillä lasta yritettiin 2 vuotta. Menimme vuoden jälkeen tutkimuksiin, mitään vikaa ei löytynyt. Sain clomifenit joista ei ollut kuin haittaa. Sitten toisesta pistoskierrosta tuli meidän ihme ; )
- fisutt
3 yrityskiertoa molemmissa raskauksissa.
- Angel8427
Minä lopetin pillerit elokuussa -11 ja lokakuun alussa tehtiin laparoskopia, jossa poltettiin endometrioosia..
Marraskuun (-11) alussa tein positiivisen raskaustestin..
Eli tosi nopeaa, kun ajattelin että tuon endometrioosin takia menee kauan aikaa... - 22+2
Itsellä oli takana n.9 vuotta pillereiden syöntiä...lopetin pillerit toukokuussa 2010 häiden jälkeen ja siihen loppui kuukautisten tulo...käytiin yksityisellä lapsettomuushoidoissa ja sinnehän meni 1000€/kk joten oli lopetettava, eikä ne tuottanut meille toivottua tulosta. Sitten alkoi taas kuukautiset tulemaan ja kun vuosi yritystä tuli täyteen päästiin kunnalliseen lääkäriin selvittämään missä vika. Kävin munatorven avauksessa ja seuraavasta kierrosta naps...kaksi viivaa!
- 34+6
Yksi ainoo kerta ilman kondomia ja heti paukahti. Sitä ennen e-rengas jätetty pois 3 kk aiemmin, mutta ei siis sinä aikana kokeiltu ilman kumia.
- täällä odotellaan
Eka raskaus pillereiden lopettamisen jälkeen tärppäs 7kk yrityksen jälkeen, mutta meni kesken rv8 ja sitten tärppäs niin, että keskenmenon jälkeen oli yhet menkat ja sen jälkeen niitä ei kuulunutkaan vaan olin raskaana ja silloin oli 3kk mennyt keskenmenosta, nyt masuvauva 30 1, joten kesävauva tulossa
- pikku neiti
mä käytin pillereitä jokusen 7 vuotta.. lopetin ne joulukuussa 2010 ja tein positiivisen testin maaliskuussa 2011.. sellaset 2kk oli menny aikaa ennenku tärppäs :) nyt ihana 4kk ikänen tytsy tuhisee vieressä :)
- kikka90
1,4v meni ennen kuin tulin raskaaksi.olin syönnyt 5vuotta e-pillereitä..saattaa olla että meijän painon pudotuksellakin oli vaikutusta,mies laihtui 31kg ja minä 14kg...
- nanne90
Neljännestä kierrosta tärppäsi meillä :) elokuun -11 lopussa lopetin pillerit ja tammikuun -12 alussa plussasin :D La 9.9
- öööä
kierukan poisoton jälkeen 3 yhdyntää, yhden kuukautiset, 2 kuukautsen. uudemmasta vanhempaan
- reipasemäntä
Kaksi vuotta yritettiin ensimmäistä (ei hoitoja), toista 3 kuukautta.
- Muumipeikko
Olen raskautunut 7 kertaa joista neljä lasta synnyttänyt. Ensimmäisen raskauden kohdalla meni 4 kuukautta ennen kuin tärppäsi mutta seuraavat ovat alkaneet käytännössä heti kun on ehkäisy jätetty pois. Siis helposti sikiävää sorttia minäkin.
- szergt
en syönyt pillereitä (korsua käytettiiin enne lapsia) ja uskokaa tai älkää, mutta eka lapsi sai alkunsa kahdesta kerrasta ilman kortsua ja toinen lapsi tärppäsi heti ensimmäisestä kerrasta :-). Olemme kait sikiäviä ihmisiä kun ei tarvinnut edes "yrittää" . Lapset olivat siis suunniteltuja ja toivottua kuitenkin.
Mulla ehti olla rengas n. viisi vuotta (hetken tauko syksyllä -09, mutta laitoin takaisin) ja otin pois nyt tammikuussa, jonka jälkeen tuli normaalisti menkat. Seuraavia ei sitten tullutkaan ja tein positiivisen testin :) Vähän varauksella asennoidun kuitenkin, sillä olen kuullut juttuja, että niillä joilla ollut rengas käytössä ja ovat tulleet pian raskaaksi, ovat saaneet myös keskenmenon hetken päästä. Tuttu terveydenhoitaja kuitenkin sanoi, että keskenmeno on yhtä yleistä, kuin sekin, että saisi terveen lapsen.
- hömmö
Eka sai alkunsa ekasta kierrosta ja kakkonen toisesta kierrosta. Kumi oli ennen yrityksiä käytössä.
- Pikku-Leijona
Lopetin e-pillerit marraskuussa 2008. Postitiivisen testin maaliskuussa(3 kiertoa ehti olla). Se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon sitten toukokuussa.
Keskenmenon jälkeen ehti olla yhdet kuukautiset, ja heinäkuussa tein positiivisen testin, ja poika syntyi maaliskuussa 2010.
Ensimmäisen lapsen jälkeen ehkäisynä oli kondomi, ja toinen lapsi sai alkunsa heti, kun aloitettiin "yrittäminen"
Jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että noi pillerit haittaavat sitten raskaaksi tuloa.. Vaikka lääkärit ei sitä myönnä... - minävaaaaa
5kk :)
- Kapusha
Pillerit lopetin 08/10 ja positiivinen raskaustesti 11/11,että reilu vuosi siinä meni :) Itellä oli niin sekasin koko kierto,että vasta 9kk jälkeen lopetuksesta tasaantui kierto ja ei ollut edes varmaa ovuloinko :P Heinäkuulla pientä poikaa odotan :>
- Ohopsista
Ensimmäinen kuukausi ilman pillereitä ja toinen kerta ilman kortsua tuotti masuasukin
- Inssin mama
Meillä tuli lapsi perseseksistä eli yrittämäti. Pojastamme tulee siis insinööri.
- äjgherfszhjh
Minä plussasin kahdeksannesta kierrosta.
- kkk
10 vuoden pillereiden syönnin jälkeen tärppäsi heti ekojen "luomumenkkojen" jälkeen.
- ytrewqz
Vuoden verran meni. Tosin raskaus vielä niin alussa, etten neuvolassakaan ole vielä ehtinyt käydä. Eli en tiedä vielä yhtään, että jos onkin kohdunulkoinen tai tuulimuna. Keskenmenokin mietityttää, mutta kyllä sen sitten näkee :) Itselläni ei ovistestit näyttäneet plussaa ja testasin koko viime kierron, joten siksi epäilys on suuri.
- Keskeytetty yhd
Kahdeksan vuotta tuli enempi tai vähempi vedettyä riskillä.
- Kahden äityli
Esikoinen sai alkunsa heti kun lopetin pillerit 10v.syömisen jälkeen. Toisen yrittämiseen menikin sitten jo lähes 3vuotta :)
- sfghkj
Mulla oli joku vuoden verran kierukka ja kävin sit ottaa sen pois ja siitä on nyt sellanen 1,5v ja eilen tein testin ja positiivista näytti :)
- yllättävän helposti
Ekasta kerrasta , siis yhdestä yritys kerrasta. En ole koskaan syönyt pillereitä vaan ehkäisykeinona on ollut "keskeytetty".
Tulin raskaaksi, vaikka käytin pillereitä. Joten ei tarvinnut edes yrittää! Kuitenkin olemme iloisia mieheni kanssa tästä tulevasta pienestä ihmeestä :)
- Onnellinen odottaja
Olin syönyt pillereitä 7 vuotta. Lopetin pillerit joulukuussa -2011. Raskaustestin tein uuden vuoden jälkeen eli ekasta kierrosta tärppäs. :)
- näin meillä....
Meillä meni 8kk pillerien lopetuksesta. Alussa vasta ollaan, eka neuvola ens viikolla. Kierto oli hetken aikaa alkuun sekaisin ja sitten taas viimeisinä parina kiertona ei kenties osunut ihan kohdilleen yritys, mutta siis edellisestä kyllä tärppäsi :)
- missä vyyhti
Yritystä 1,5 vuotta eikä vieläkään ole tärpännyt...
- rv 14
Pillereitä söin 5v, pillerit lopetin keväällä 2010 ja plussasin tammikuussa 2012 :) Eli 2v siinä menin ennen kuin tulin raskaaksi..
- RV 5+3
6 vuotta pillereitä syötyäni, heitin loput nurkkaan Lokakuussa 2011. Ensimmäisen kerran tärppäs tammikuun lopulla, mutta kesken meni heti alussa.
Nyt toinen tärppi maaliskuussa. - Mimmi1986
13 vuotta ehkäisypillereitä käytetty ja toisesta normaalikierrosta tulin raskaaksi. LA marraskuun lopulla, jos kaikki menee hyvin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872