Kuollut ihminen

mies-37v..

Onko kuinka moni nähnyt kuolleen omaisen tai ihmisen yleensä?

Minä olen. Näin äitini kuolleena, hänen arkussaan. Äitini teki itsemurhan elokuussa 2009. Kuolleen äitini näkeminen oli ensimmäinen koskaan näkemäni kuollut ihminen. Pelkäsin aluksi mennä katsomaan äitini ruumista, mutta rohkaisin itseni. Se kannatti.

Teille jotka ette ole koskaan nähneet kuollutta ihmistä, kuollut ihminen ei muistuta OLLENKAAN nukkuvaa ihmistä, se selvisi minulle 200%:sti.

Kuollut omainen on kuin lytistynyt nukke, kuihtunut kasvi. Siinä kehossa ei ole enään sitä elämää jäljellä minkä näet elollisessa ihmisessä, vaikka ihminen nukkuisi. Se keho on pelkkä nukke tai "patsas"

Tämä oli minulle sikäli "herättävä" kokemus, KOSKA! Mihin oli hävinnyt äitini? Hän EI OLLUT siinä kuolleessa kehossa? Se keho oli pelkkä nukke!

Poissa oli kaikki se "henki ja elämä" jonka näin äidissäni hänen ollessa elossa. Sitä on vaikeaa kuvailla, mutta jos katsot elävää ihmistä, sinä näet hänen sielun, et ruumista, näet oikeasti elävän ihmisen sielun! Ruumis on pelkkä kone.

Kun poistuin kirkosta, olin jotenkin iloinen, että tiesin äitini poistuneen pos! Ainut minkä hautasimme oli äitini "kone", eli ruumis :)

Tämä on siis ulkopuolinen kokemus kuolemasta, mutta me kaikki tulemme kokemaan kuoleman myös henkilökohtaisesti, sitä emme voi välttää. Sekin on varmasti mielenkiintoinen kokemus :)

17

2765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isikuoli

      Monet kokevat asian juuri noin, se helpottaa nähdä ja tuntea ettei pelkkä ruumis ole "Hän".
      Mitä luulet, miten tunnistat äitisi mahdollisesti "taivaassa"? Tunnistatko äitisi äänestä, olemuksesta, vai rakkaudesta jonka parhaimmillaan äidin kohdalta koit?

    • katoavainen keho

      Samoin koin, kun oma äitini makasi sairaalan sängyllä kuolleena. Olin teini-ikäinen silloin ja siitä on jo kauan. Ajattelin kuollutta ruumista katsellessa, ettei tämä ole äitini. Joku jonka tunnistin äidikseni oli poistunut. Ruumis oli kuin vahanukke. Keho on työkalu täällä fyysisessä liikkuessa, jota ohjaa mieli. Keholla ei ole mitään arvoa, vain hengellä.

      Vuosia äidin kuoleman jälkeen hän on tullut unessa keskustelemaan. Sisarelleni hän ilmestyi, kun täytti tasa vuosia. On niitä tullut henkinä ilmoittamaan, että se mitä jonkun kanssa oli suunniteltu toteutettavan tässä "elämässä", on saatu onnistuneesti päätökseen. Ei niitä täällä "eläessä" muista niitä sopimuksia.

      Hyvän keskustelun aiheen valitsit.

    • kaikki vuorollaan

      Minä näin ensimmäisen kerran kuolleena isäni äidin. Mummo kuoli aivokalvontulehdukseen ja oli kuollessaan kovassa kuumeessa. Oli tietenkin hieman järkyttävä kokemus: kasvot olivat porkkanan punaiset ja silmät umesa pinuneet ympärillä tummat renkaat. Mummo oli kuin patsas.
      Sitten näin isäni. Hän oli myös jo muuttunut.
      Kun minulle soitettiin, että äitini oli menehtynyt yövuoteelleen ja kun kiirehdin paikalle, hän oli kuin olisi ollut syvässä unessa. Kuolema oli tapahtunut vasta muutama tunti sitten ja ruumis oli vielä entisellään.
      Niin se on. Ihmisellä on ruumis, sielu ja henki. Kun sielu ja henki lähtevät niin kotelo jää.
      Kristittynä en pelkää kuolemaa. Tätini on nyt loppusuoralla kuolemassa syöpään. Lähden juuri häntä katsomaan, jos vielä ehdin. On vain ajan kysmys, milloin lähdön hetki lyö. Ei hänkään pekää, koska luottaa Jumalaan ja elämään kuoleman jälkeen.

    • Emme kaikki kuole mutta kaikkime muutumme,jumalanpojan kaltaisuudeen,ne joitka uskovat häneen.

    • jupukka

      Olen nähnyt useitakin kuolleita ihmisiä ja tuo tietynlainen muodonmuutos johtuu tietysti ruumiin kuivumisesta. Vettä haihtuu kuolleesta ja se saa ruumiin näyttämään jotenkin erilaiselta. Monesti se ilmiselvin selitys on myös oikea. Ei siihen mitään "kummallisia" selityksiä tarvita. Ihmisen elämä päättyy kuolemaan. Näen kuolleitten sukulaisten elämän jatkuvan niissä monissa kukissa ja kasveissa joita haudan päällä ja vieressä kasvaa. Heidän maatuneet ruumiinsa jatkavat elämää ikuisessa kiertokulussa luonnon suuressa katedraalissa. Tiedän omankin elämäni jatkuvan jossain aurigonkeltaisessa voikukassa tai leinikissä. Tai vihreässä nurmikossa. Ja niin on mielestäni hyvä.

    • emme kuole koskaan

      Jupukka ei nyt ole tietoinen tästä kaikesta. Ei sinun eikä minun atomit mitään elämää pidä sisällään kuoleman jälkeen. Ne ovat olleet ainetta jo silloin kun olimme ruumiissa ja ovat sitä samaa tavaraa senkin jälkeen kun sielu ja henki erkanevat siitä.

      Ei meidän elämämme ole koiranputkessa ja horsmassa kun lähdemme täältä. Älää ainakaan Jupukkaa uskoko, vaikka jokaisella saa olla vakaumuksensa.

      • jupukka

        Atomeissamme on ainoa tae jatkuvuudestamme. Ne kiertävät lähes ikuisesti. Muuta ei ole. Tietoisuutemme perustuu elinaikanamme atomien ja niistä muodostuneiden molekyylien välisiin vuorovaikutuksiin. Kuollessamme tämä toiminta loppuu. Aikojen saatossa maatunut ruumiimme hajoaa uudestaan atomeiksi ja molekyyleiksi jotka luonto käyttää uudelleen esim. kasvien kasvuun. Minusta tuo hengen ja sielun erkaantuminen on täysin uskon asia. Olen ymmärtänyt että vain sielu lähtisi joidenkin oppien mukaan ruumiista ihmisen kuoltua. Minä en tiedä mihin ne voisivat mennä. Eikä minua ole mikään pakko uskoa. Maailmassahan on jo tuhansia uskontoja ja tämä kotimainen kristinuskommekin on varmuuden vuoksi jakautunut satoihin eri lahkoihin. Valinnanvaraa riittää. Ei minulla ole mitään tarvetta uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Eihän se ole kuin unta josta ei herätä. Mitä kauheaa siinä voisi olla ?.


      • Jesus_love_us
        jupukka kirjoitti:

        Atomeissamme on ainoa tae jatkuvuudestamme. Ne kiertävät lähes ikuisesti. Muuta ei ole. Tietoisuutemme perustuu elinaikanamme atomien ja niistä muodostuneiden molekyylien välisiin vuorovaikutuksiin. Kuollessamme tämä toiminta loppuu. Aikojen saatossa maatunut ruumiimme hajoaa uudestaan atomeiksi ja molekyyleiksi jotka luonto käyttää uudelleen esim. kasvien kasvuun. Minusta tuo hengen ja sielun erkaantuminen on täysin uskon asia. Olen ymmärtänyt että vain sielu lähtisi joidenkin oppien mukaan ruumiista ihmisen kuoltua. Minä en tiedä mihin ne voisivat mennä. Eikä minua ole mikään pakko uskoa. Maailmassahan on jo tuhansia uskontoja ja tämä kotimainen kristinuskommekin on varmuuden vuoksi jakautunut satoihin eri lahkoihin. Valinnanvaraa riittää. Ei minulla ole mitään tarvetta uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Eihän se ole kuin unta josta ei herätä. Mitä kauheaa siinä voisi olla ?.

        ''Minusta tuo hengen ja sielun erkaantuminen on täysin uskon asia''
        Tässä hyvin lyhyesti minun tosi-tarina!
        Niih kunpa olisikin vaan Uskon asia?! mutta ei ,itse uskoin, uskon alkutaipaleella vain Jumalaan ,en tiennyt oikeastaan kuka on jeesus/ tai mikä on hänen roolinsa suhteessa meihin ihmislapsiin?!,yksi Jumalaan jeesukseen uskova Mies(nykyisin uskon veli) sanoi aina minut nähdessään.Jeesus rakastaa minua! noh ajattelin että taitaa kaveri olla vähän kaheli! vuoden päivät kuluivat ja minulle tuli voimakas tarve oppia lisää jeesuksesta?! kävin todella monessa seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa,ja myös monessa rukous piirissä olin mukana, halusin tietää aina vain enemmän Jeesuksesta,ja sitten yhdessä seurakunnassa oli puhumassa Pirkko Elovaara hän rukoili ihmisten puolesta, siinä kokousessa jossa olin mukana myös.Se minulle suuri asia- tapahtui, tunsin kuinka Jumalan-henki, kosketi minua ,en kertonut siitä kenellekään vielä silloin! kun pääsiin sitten kotiin sieltä seurakunnalta ,niin se minun usko sai Todellisen vahvistuksen Jumala todella kosketi voimalla sain Pyhän Hengen kasteen ja myös kerkisin näkemään nämä liekit joista apostolien teot kertoo siinä voiman alla ihan selvästi !, seuraavana päivä huomasin myös että olin saanut myös ilmestyksen armolahjan,ja ja vähän näiden ihmeellisten asioiden jälkeen tuli uskon lahjan jälkeen yksi suurimmista lahjoista, Itse Jeesus Kristus ja kaksi hänen enkelinsä tuli minua katsomaan -
        kun olin yksin yöllä piharakennuksessa! kello oli noin 22:30 murruin täysin sen rakkauden ja pyhyyden voiman alla ,Jeesus muistutti meitä ettemme saisi olla huolissaanmurheissaan kenestäkään-Joka uskoo häneen, hän Sanoi Minä pidän huolen teistä luottakaa minuun.
        eli minulle ei usko ole pelkää uskoa! Tiedän että Jumala on ja tiedän että Jeesus on ja elää todella meidän kanssa! Elä enään odota usko Jumalaan Usko Jeesukseen hän todella rakastaa sinua ja odottaa sinua lue vaikka tuolta sivulta lisää Jeesuksesta, http://www.4laws.com/laws/finnish/
        olkaa siunatut kaikki veljet ja siskot Jeesuksessa Kristuksessa aamen

        ,Apt2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

        ja jos uskot Jeesukseen /Jumalaan niin he tulevat asumaan sinun kotiin sinun kanssasi olet todella turvassa saan nähdä ja kohdata heidät joka päivä Jumalan suuresta armosta ja rakkaudesta johtuen Kiitos Jeesus aamen
        Joh 14:23
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan


      • Jesus_love_us
        Jesus_love_us kirjoitti:

        ''Minusta tuo hengen ja sielun erkaantuminen on täysin uskon asia''
        Tässä hyvin lyhyesti minun tosi-tarina!
        Niih kunpa olisikin vaan Uskon asia?! mutta ei ,itse uskoin, uskon alkutaipaleella vain Jumalaan ,en tiennyt oikeastaan kuka on jeesus/ tai mikä on hänen roolinsa suhteessa meihin ihmislapsiin?!,yksi Jumalaan jeesukseen uskova Mies(nykyisin uskon veli) sanoi aina minut nähdessään.Jeesus rakastaa minua! noh ajattelin että taitaa kaveri olla vähän kaheli! vuoden päivät kuluivat ja minulle tuli voimakas tarve oppia lisää jeesuksesta?! kävin todella monessa seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa,ja myös monessa rukous piirissä olin mukana, halusin tietää aina vain enemmän Jeesuksesta,ja sitten yhdessä seurakunnassa oli puhumassa Pirkko Elovaara hän rukoili ihmisten puolesta, siinä kokousessa jossa olin mukana myös.Se minulle suuri asia- tapahtui, tunsin kuinka Jumalan-henki, kosketi minua ,en kertonut siitä kenellekään vielä silloin! kun pääsiin sitten kotiin sieltä seurakunnalta ,niin se minun usko sai Todellisen vahvistuksen Jumala todella kosketi voimalla sain Pyhän Hengen kasteen ja myös kerkisin näkemään nämä liekit joista apostolien teot kertoo siinä voiman alla ihan selvästi !, seuraavana päivä huomasin myös että olin saanut myös ilmestyksen armolahjan,ja ja vähän näiden ihmeellisten asioiden jälkeen tuli uskon lahjan jälkeen yksi suurimmista lahjoista, Itse Jeesus Kristus ja kaksi hänen enkelinsä tuli minua katsomaan -
        kun olin yksin yöllä piharakennuksessa! kello oli noin 22:30 murruin täysin sen rakkauden ja pyhyyden voiman alla ,Jeesus muistutti meitä ettemme saisi olla huolissaanmurheissaan kenestäkään-Joka uskoo häneen, hän Sanoi Minä pidän huolen teistä luottakaa minuun.
        eli minulle ei usko ole pelkää uskoa! Tiedän että Jumala on ja tiedän että Jeesus on ja elää todella meidän kanssa! Elä enään odota usko Jumalaan Usko Jeesukseen hän todella rakastaa sinua ja odottaa sinua lue vaikka tuolta sivulta lisää Jeesuksesta, http://www.4laws.com/laws/finnish/
        olkaa siunatut kaikki veljet ja siskot Jeesuksessa Kristuksessa aamen

        ,Apt2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

        ja jos uskot Jeesukseen /Jumalaan niin he tulevat asumaan sinun kotiin sinun kanssasi olet todella turvassa saan nähdä ja kohdata heidät joka päivä Jumalan suuresta armosta ja rakkaudesta johtuen Kiitos Jeesus aamen
        Joh 14:23
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan

        Jeesus Rakastaa Sinua! vaikka et uskoisikaan häneen hän sinun vierelläsi,odottaa sinua lue lisää :Mitä tarkoitetaan sillä, että Jeesus pelastaa?

        Kysymys: Mitä tarkoitetaan sillä, että Jeesus pelastaa?

        Vastaus: "Jeesus pelastaa" on suosittu lause tarroissa, urheilutilaisuuksien mainoskylteissä ja jopa lentokoneiden perässään vetämissä julisteissa. Valitettavasti harvat tuon lauseen näkevistä todella täysin ymmärtävät sen merkityksen. Noihin kahteen sanaan sisältyy valtaisa määrä voimaa ja totuutta.

        Jeesus pelastaa. Mutta kuka on tuo Jeesus?
        Useimmat ymmärtävät tuon Jeesuksen olleen Israelissa noin 2000 vuotta sitten eläneen miehen. Melkein kaikki maailman uskonnot pitävät Jeesusta hyvänä opettajana ja profeettana. Vaikka se on totta, ne eivät kuitenkaan pidä sisällään Jeesuksen koko olemusta, eivätkä ne selitä kuinka tai miksi Jeesus pelastaa. Jeesus on Jumala ihmisen muodossa (Joh. 1:1, 14). Jeesus on Jumala, joka tuli maan päälle ihmisenä (1. Joh. 4:2). Jumala otti itselleen ihmisen olemuksen Jeesuksessa pelastaakseen meidät. Tästä nouseekin seuraava kysymys: Miksi meidät täytyy pelastaa?

        Jeesus pelastaa, mutta miksi me tarvitsemme pelastusta?
        Raamattu kertoo kaikkien koskaan eläneiden ihmisten tehneen syntiä (Saarn. 7:20; Room. 3:23). Synnin tekeminen tarkoittaa sellaisen tekemistä tai ajattelemista, mikä on ristiriidassa Jumalan täydellisen ja pyhän olemuksen kanssa. Syntiemme tähden me kaikki ansaitsemme Jumalan tuomion (Joh. 3:18, 36). Jumala on täydellisen oikeudenmukainen, niinpä Hän ei voi sallia synnin tekoa ja pahuutta ilman rangaistusta. Koska Jumala on ääretön ja iankaikkinen ja koska kaikki synti on viimekädessä Jumalaa vastaan (Ps. 51:4), vain ääretön ja iankaikkinen rangaistus on riittävä. Iankaikkinen kuolema on ainoa oikea rangaistus synnille. Sen vuoksi me tarvitsemme pelastusta.

        Jeesus pelastaa, mutta kuinka Hän sen tekee?
        Koska me olemme tehneet syntiä ääretöntä Jumalaa vastaan, joko äärellisen ihmisen (meidän) on maksettava syntiemme edestä iankaikkisen pitkän ajan verran, tai äärettömän henkilön (Jeesuksen) on maksettava synneistämme yhden ainoan kerran. Ei ole mitään muita vaihtoehtoja. Jeesus pelastaa kuolemalla meidän sijastamme. Jeesuksen Kristuksen persoonassa Jumala uhrasi itsensä meidän edestämme, maksamalla sen äärettömän ja iankaikkisen rangaistuksen, jonka ainoastaan Hän saattoi maksaa (2. Kor. 5:21; 1. Joh. 2:2). Jeesus otti päällensä sen rangaistuksen, jonka me ansaitsemme. Näin tehdessään Hän pelasti meidät hirvittävästä iankaikkisesta kohtalosta eli syntiemme oikeudenmukaisesta seuraamuksesta. Suuren rakkautensa tähden meitä kohtaan, Jeesus antoi henkensä meidän edestämme (Joh. 15:13). Hän maksoi meidän ansaitsemamme iankaikkisen rangaistuksen, jota me emme olisi pystyneet maksamaan. Jeesus osoitti ylösnousemuksellaan, että Hänen kuolemansa oli todellakin riittävä maksu kaikkien syntiemme edestä (1. Kor. 15).

        Jeesus pelastaa, mutta kenet Hän pelastaa?
        Jeesus pelastaa kaikki Hänen pelastuksensa vastaanottaneet. Jeesus pelastaa ne, jotka todella täysin luottavat yksin Hänen uhriinsa syntiemme maksuna (Joh. 3:16; Ap. t. 16:31). Vaikka Jeesuksen uhri oli täysin riittävä kattamaan koko ihmiskunnan synnit, Jeesus pelastaa ainoastaan ne, jotka henkilökohtaisesti vastaanottavat Hänen kaikkein arvokkaimman lahjansa (Joh. 1:12).

        Jos sinä nyt ymmärrät, mitä Jeesuksen tarjoama pelastus tarkoittaa ja haluat luottaa yksin Häneen henkilökohtaisena Pelastajanasi, varmistu siitä, että sinä ymmärrät ja uskot seuraavaan ja kerrot sen uskon osoituksena Jumalalle. "Jumala, tiedän olevani syntinen ja sen vuoksi ansaitsevani iankaikkisen eron sinusta. Vaikka en ansaitse sitä, kiitän sinua rakkaudestasi minua kohtaan ja Jeesuksen Kristuksen uhrista ja ylösnousemuksesta syntieni vuoksi. Uskon Jeesuksen kuolleen syntieni tähden ja luotan yksin Häneen pelastuakseni. Tästä hetkestä eteenpäin, auta minua elämään elämääni sinulle sen sijaan, että eläisin synnissä ja siitä nauttien. Auta minua elämään loppuelämäni kiitollisena antamastasi ihanasta pelastuksesta. Kiitos Jeesus siitä, että olet pelastanut minut!"

        Oletko päättänyt ottaa Kristuksen vastaan sen perusteella, mitä olet lukenut näiltä sivuilta? Jos näin on, ole hyvä ja klikkaa alla olevaa linkiä ”Olen ottanut Kristuksen vastaan tänään” http://www.gotquestions.org/Suomi/pitaisi-tehda.html


      • Gaizer
        Jesus_love_us kirjoitti:

        ''Minusta tuo hengen ja sielun erkaantuminen on täysin uskon asia''
        Tässä hyvin lyhyesti minun tosi-tarina!
        Niih kunpa olisikin vaan Uskon asia?! mutta ei ,itse uskoin, uskon alkutaipaleella vain Jumalaan ,en tiennyt oikeastaan kuka on jeesus/ tai mikä on hänen roolinsa suhteessa meihin ihmislapsiin?!,yksi Jumalaan jeesukseen uskova Mies(nykyisin uskon veli) sanoi aina minut nähdessään.Jeesus rakastaa minua! noh ajattelin että taitaa kaveri olla vähän kaheli! vuoden päivät kuluivat ja minulle tuli voimakas tarve oppia lisää jeesuksesta?! kävin todella monessa seurakunnassa kuulemassa Jumalan sanaa,ja myös monessa rukous piirissä olin mukana, halusin tietää aina vain enemmän Jeesuksesta,ja sitten yhdessä seurakunnassa oli puhumassa Pirkko Elovaara hän rukoili ihmisten puolesta, siinä kokousessa jossa olin mukana myös.Se minulle suuri asia- tapahtui, tunsin kuinka Jumalan-henki, kosketi minua ,en kertonut siitä kenellekään vielä silloin! kun pääsiin sitten kotiin sieltä seurakunnalta ,niin se minun usko sai Todellisen vahvistuksen Jumala todella kosketi voimalla sain Pyhän Hengen kasteen ja myös kerkisin näkemään nämä liekit joista apostolien teot kertoo siinä voiman alla ihan selvästi !, seuraavana päivä huomasin myös että olin saanut myös ilmestyksen armolahjan,ja ja vähän näiden ihmeellisten asioiden jälkeen tuli uskon lahjan jälkeen yksi suurimmista lahjoista, Itse Jeesus Kristus ja kaksi hänen enkelinsä tuli minua katsomaan -
        kun olin yksin yöllä piharakennuksessa! kello oli noin 22:30 murruin täysin sen rakkauden ja pyhyyden voiman alla ,Jeesus muistutti meitä ettemme saisi olla huolissaanmurheissaan kenestäkään-Joka uskoo häneen, hän Sanoi Minä pidän huolen teistä luottakaa minuun.
        eli minulle ei usko ole pelkää uskoa! Tiedän että Jumala on ja tiedän että Jeesus on ja elää todella meidän kanssa! Elä enään odota usko Jumalaan Usko Jeesukseen hän todella rakastaa sinua ja odottaa sinua lue vaikka tuolta sivulta lisää Jeesuksesta, http://www.4laws.com/laws/finnish/
        olkaa siunatut kaikki veljet ja siskot Jeesuksessa Kristuksessa aamen

        ,Apt2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
        3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
        4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi

        ja jos uskot Jeesukseen /Jumalaan niin he tulevat asumaan sinun kotiin sinun kanssasi olet todella turvassa saan nähdä ja kohdata heidät joka päivä Jumalan suuresta armosta ja rakkaudesta johtuen Kiitos Jeesus aamen
        Joh 14:23
        Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan

        Pirkon kosketus humahti myös lompsalle...pike on nykyään sitten lusimassa noita humahduksiaan.


      • Jesus_love_you

        Ei puhuta samasta Pirkkosta .Minä puhuin Elovaarasta en Pirkko Jalovaara😊


    • jk

      ennole nähnyt

    • lauta-aita

      vein aikoinaan töissä ollessani satoja ruumiita kylmiöön,että onhan noita nähty.

    • Ruumiista kai haihtuu vettä jonkin verran kuoleman jälkeen.
      Jos heti kuoltua pakastettaisiin saattaisi sitten hautajaisissakin näyttää tuoreemmalta.

    • Vasta.70.plus.v

      Kävinpä sairaalassa katsomassa tuttua vanhusta, joka oli eilen saanut aivoverenvuodon.
      Paareilla lepäsi hoitajien tilassa, ei sopinut osastolle, täyttä oli.
      Hengitti katkonaisesti.
      Minulle tuli tunne, että kuljettaja on poissa, juna jatkaa vanhalla vauhdillaan.
      Tädin ruumis kuoli muutaman päivän sisällä. Junan vauhti loppui, kun ei ollut kuljettaja enää paikalla...
      Ei ole ilmoitellut mitään. Eikä ole ilmoitelleet muutkaan täältä poistuneet minulle mitään. En aio itsekään ilmoitella. Ei ole ketään, jolle voisinkaan ilmoitella...

    • HumisevaKoivu

      Pelkäsin mennä vielä isän vuoteen viereen, kun kuulin hänen kuolleen.
      Heti huoneeseen astuessani näin, että isä ei nukkunut. Hänen kehonsa oli kuin tuhjä.
      Seisoessani hänen vuoteensa jalkopäässä, minut valtasi riemu!
      Vihdoinkin sain sinut! Turvassa! Sängyllä oli vain nuortuneet, kuultavat kasvot, rauhaa täynnä.
      Ahdistus, pettymys elämässä, kireys, kaikki oli poissa piinaamasta.
      "Henki oli palannut Jumalan luo,joka sen on antanutkin."
      Isän kehon alkuaineet ovat tätä nykyä sulautuneet maan multaan, kuten
      Jumala sanoo. "Maasta sinä olet. Maaksi sinä tulet."

      Äiti asui toisessa maassa viimeisellä sairasvuoteellaan.
      Minä tietämättä, miten hän voi.
      Kuitenkin istuin kolme päivää hämärässä huoneessa kykenemättä toimimaan.
      Puhuin hänelle, kuuntelin vastausta sisimmässäni.
      Kuulin myöhemmin äidin olleen samaan aikaan viimeisillään.
      Hän oli kai ajatellut minua ja puhuimme asiat selviksi.
      Kerran aiemmin tunsin istuvani hänen sairasvuoteellaan.
      Tunsin hänen halauksensa selvästi. Itkimme sylikkäin.

      Isän syntymäpäivä oli vähän myöhemmin äidin kuoltua.
      Kirkkaita pieniä tähtiä alkoi tanssia riemullisesti ympärilläni.
      Ajattelin sen johtuvan valoista, silmälaseista, ties mistä.

      Kipinöissä oli sama energia kuin isäni naurussa, vapaa, huoleton...
      Menin ulos ja tähtikipinät seurasivat ympärilläni kaikkialle.
      Mieleeni tuli, että isä ilmoitti minulle olevansa onnellinen
      saadessaan olla yhdessä elinkumppaninsa kanssa.
      Jos se kokemus olisi ollut äidin kuoleman yhteydessä,
      olisin yhdistänyt sen häneen. Nyt se oli isän syntymäpäivänä.

      Kuitenkin Raamatussa sanotaan, että kuolleet eivät tiedä mitään?

      Itse olen tilannut paikan muistokoivikossa, että pääsen ylistämään
      Luojaa kuoltuanikin edes koivikon heleissä lehviköissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe