Olen kohta velaton mies :)

Freedoom!

Tralla-lla-laa!

Kohta se on käsillä, olen velaton mies! Olen niin onnellinen!! Saan sanoa hyvästit kaikille verenimiöille! Tsa-tsa-tsaaa!

Haistakaa paska kaikki rahan ahneet pankit, minä en ota ikinä enää velkaa KOSKAAN! Tämän kidutuksen jälkeen kaikki ylimääräinen menee sukan varteen, sieltä otan vähän sitten jos jotakin haluan. Mutta yhtään "nallea" en rikastuta enää, EN KOSKAAN!

Pyrkikää kaikki kanssaihmiset samaan, älkää ikinä ottako velkaa! Jokaisen ihmisen pitää tienata omat rahansa rehellisellä työllä! Älkää olko ahneita!

Ainut asia jossa ymmärrän velan ottamisen on yrityksen perustaminen, että on 120% varma omaan tuotteeseen ja että saa velan maksettua takaisin lisää työpaikkoja.

Henkilökohtainen velka on taasen saatanasta! Älkää ikinä rikastuttako noita verenimiöitä! Jos on töitä, saat kyllä rahaa talteen. Siitä kertyy ISO potti ajan kanssa.

42

2036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vienotuuli

Hienoa, onnittelut sinulle :) Kyllä on hyvä muistaa vanhankansan viisaua, veli on velka ottaessa... renkipoika maksaessa.
      Olen seuraillut em. uusien asuntojen hintoja, ja kauhistellut kuka tuollaisiin velkamääriin uskaltaa sitoutua. Yrittänyttähän ei laiteta, mut järkeilykään ei liene pahasta?

• Freedom!

Varsinkin näinä aikoina minua ihan "pelottaa" kaverini, joka on ottanut velkaa "sikana", että saa talon rakennettua. 300 000 euroa. Hän tekee kahta työtä ja säästää kaikessa ylimääräisessä. Pelkästään valtio vie tuosta 100 000 euroa.

Säälittää poloinen, kun hän haluaa vain toteuttaa unelmansa omasta kodista ja saada perheellensä kunnon kodin, tappaa itsensä työllä että herrat saa massia :(

Inhottaa todella paljon tämä maailman meno nykyään! INHOTTAA!

• vienotuuli
        Freedom! kirjoitti:

Varsinkin näinä aikoina minua ihan "pelottaa" kaverini, joka on ottanut velkaa "sikana", että saa talon rakennettua. 300 000 euroa. Hän tekee kahta työtä ja säästää kaikessa ylimääräisessä. Pelkästään valtio vie tuosta 100 000 euroa.

Säälittää poloinen, kun hän haluaa vain toteuttaa unelmansa omasta kodista ja saada perheellensä kunnon kodin, tappaa itsensä työllä että herrat saa massia :(

Tätäpä tarkoitin tuolla valtavalla velan otolla. Kun terveys ei ole kenellekään itseoikeutettua ja piippuun itsensä vetäminen voi todellakin koitua jopa kirkonkellojen soittoon.
        Miksei voisi edetä hitaammin, ja nauttia elämästä vaatimattomimmissakin puitteissa? Kukaan kun ei mitään mukaansa saa kun simmunsa ummistaa.
        Ymmärrän toki kaverisi tarkoituksen, vaan häneltä jää paljon sivuun perheelämää, joka pitäisi elää silloin kun muksut on pieniä.

• ap.
        vienotuuli kirjoitti:

Tätäpä tarkoitin tuolla valtavalla velan otolla. Kun terveys ei ole kenellekään itseoikeutettua ja piippuun itsensä vetäminen voi todellakin koitua jopa kirkonkellojen soittoon.
        Miksei voisi edetä hitaammin, ja nauttia elämästä vaatimattomimmissakin puitteissa? Kukaan kun ei mitään mukaansa saa kun simmunsa ummistaa.
        Ymmärrän toki kaverisi tarkoituksen, vaan häneltä jää paljon sivuun perheelämää, joka pitäisi elää silloin kun muksut on pieniä.

Kaverillani oli alkuun hieno työ, brutto oli 4600e/kk. Mutta tilanteet muuttuu ja verottaja toki rankaisi häntä ankarasti, verottaja Suomessa kyllä muistaa omansa. Nyt kaverin päätoiminen tulo on 2600e brutto se lisätyö.

Minua inhottaa tämä Suomi, koska täällä on tosi rikkaita ihmisiä joiden työ on pelkkää leikkimistä elämällä. Elämä on leikkiä jos pääset hyvään asemaan. Kaikki rikkaat ihmiset elävät tavalla tai toisella toisten ihmisten kustannuksella.

Olen sen verran uskonnollinen ja tämä tuo lohtua siinä mielessä, että uskon jokaisen ihmisen kohtaavan tuomion kuoleman jälkeen. Ainakin mitä kuoleman rajamailla käyneet ihmiset ovat kertoneet, ovat he ovat nähneet elämänsä kuin "Teatterissa" ja kokeneet miltä elämä on tuntunut muilla ihmisillä.

Vaikka tässä paskassa rahanahneessa maailmassa ei ole oikeutta, tuo minulle lohtua se, että rikkaatkin ihmiset ovat kuolevaisia ja tulevat varmasti kokemaan elämänsä tarkastelun luojansa edessä :)

• Anonyymi
        Freedom! kirjoitti:

Se on oma valinta. Itse tykkään asua vuokralla. On helppo muuttaa. Ei tarvi tehdä lumitöitä. Ei tarvi leikata nurmikkoa. Toiset tappaa itsensä kun rakentavat ylisuuren ja jo kohta jo homeisen talon. Yksi työkaveri sai rakennusvaiheen stressissä vakavan sydänkohtauksen 37 vuotiaana ja nyt 15 vuotta myöhemminkin on huonossa kunnossa kun sydän ei oikein pelistä. Tuumasi että oli liikaa stressiä rakentamisen aikoihin. Niin ja hänen talonsa on homeessa ja vaimo lähtenyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on oma valinta. Itse tykkään asua vuokralla. On helppo muuttaa. Ei tarvi tehdä lumitöitä. Ei tarvi leikata nurmikkoa. Toiset tappaa itsensä kun rakentavat ylisuuren ja jo kohta jo homeisen talon. Yksi työkaveri sai rakennusvaiheen stressissä vakavan sydänkohtauksen 37 vuotiaana ja nyt 15 vuotta myöhemminkin on huonossa kunnossa kun sydän ei oikein pelistä. Tuumasi että oli liikaa stressiä rakentamisen aikoihin. Niin ja hänen talonsa on homeessa ja vaimo lähtenyt.

Jos valitsee oikean paikan, pitää asunnon kunnossa ja on riittävästi säästöjä niin muuttaminen on helppoa ok-talostakin. Omistusasunnoista muutetaan ihan yhtä helposti kuin vuokra-asunnosta, jos ei ihan typerys ole. Ja jotkin lumityöt tai nurmikon leikkuu eivät paljon vie aikaa ja on helppoa. Tuosta valittaa lähinnä laiskat kermaperseet.

Talo ei ole homeessa, jos valitsee talon oikein ja pitää siitä huolta. Ja vaimojen lähtö ei lähes koskaan liity mitenkään taloon vaan johonkin ihan muuhun. Vuokra-asujilla lähtee puolisot ihan yhtä usein kuin omistusasujillakin.

Ja entä jos ajatellaan, että joku asuukin samassa asunnossa yli 40 vuotta. Omat vanhempanikin asuvat edelleen samassa talossa, jonka ostivat yli 40 vuotta sitten. Lainat on maksettu jo kymmeniä vuosia sitten ja talo on täysin velaton. Monet ok-talon ostavat eivät aiokaan muuttaa minnekään kymmeniin vuosiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos valitsee oikean paikan, pitää asunnon kunnossa ja on riittävästi säästöjä niin muuttaminen on helppoa ok-talostakin. Omistusasunnoista muutetaan ihan yhtä helposti kuin vuokra-asunnosta, jos ei ihan typerys ole. Ja jotkin lumityöt tai nurmikon leikkuu eivät paljon vie aikaa ja on helppoa. Tuosta valittaa lähinnä laiskat kermaperseet.

Talo ei ole homeessa, jos valitsee talon oikein ja pitää siitä huolta. Ja vaimojen lähtö ei lähes koskaan liity mitenkään taloon vaan johonkin ihan muuhun. Vuokra-asujilla lähtee puolisot ihan yhtä usein kuin omistusasujillakin.

Ja entä jos ajatellaan, että joku asuukin samassa asunnossa yli 40 vuotta. Omat vanhempanikin asuvat edelleen samassa talossa, jonka ostivat yli 40 vuotta sitten. Lainat on maksettu jo kymmeniä vuosia sitten ja talo on täysin velaton. Monet ok-talon ostavat eivät aiokaan muuttaa minnekään kymmeniin vuosiin.

Lisään... Ja entä jos omistusasunnosta on tasan 0 euroa velkaa? Puolet omistusasunnoista kun on velattomia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuollaisia ihmisiä sanotaan laiskoiksi ja kateellisiksi = kommunisti.

Siinä olet oikeassa, velat pitää maksaa aina pois. Mutta ne jotka osaa hoitaa talouttaan ja ottaa velkaa maltillisesti, tekevät sillä omaisuuksia, jos korko on 1% ja tuotto 4%, niin kyllä se pitkässä juoksussa kerää ison potin. Rahalla saa vapautta, siksi sitä pitää olla riittävästi, köyhä joutuu nöyristelemään.

• Onni potkii rohkeaa

Minä olen ollut velaton jo yli vuoden. Olen vielä onnellisempi.
      Viimeiset velkapierut haihtuivat reilu vuosi sitten.
      Olihan sitä pahimmillaan lähes 600 000 jouria pitkine korkoineen.
      Mistäs köyhä ja työttömäksi heittäytynyt olisi sen maksanut :D
      Ei, vaikka olisi mennyt verokirjalliseen työhön.

• Onni potkii rohkeaa

Vuoden aikana potkaisi toinen onni.
        Pääsin eläkkeelle. Eipä muuta kuin matkailemaan veli hopiat :D

• pahalta näyttää

Pahinta on tulevaisuuden korkojen nouseminen. Siinä sitä kelpaa sitten velkoja maksella, jos niitä on vaikka 300 000€ ja euribor hyppää vaikka 8%. Korkokulut silloin vuodessa 24 000 ja asuntolainojen korkovähnnys varmaan poistunut. Eli joka kuukausi tuloista menee korkoihin 2000€!!

Siinä sitten saa tienata joku 5000€/kk (käteen jää ehkä n. 3000€/kk) että saa pelkät korot maksettua ja elää kitkutellen.

• Anonyymi

Ei euriborit voi sillain hyppiä, nyt tilanne on se, että keskuspankit joutuvat pitämään korot lähes nollissa vielä hyvin pitkään. Korkojen nousu tuhoaisi velkaantuneita valtioita ja koko EU:n. Siksi korot tullaan pakosta pitämään alhaalla.

• nauti tietämättömyyt

Eipä kannata hyppiä vielä, Jyrki on huolehtinut, että et ikinä ole velaton, eikä sinun lapenlapsenlapsen............
      Tämä on siellä salaisessa muistiossa, jota ei näytetä kuin vilaukselta.

• Late Lapista.

Minä olen ollut jo kohta 8 vuotta velaton mies, nytkin on vain maksamatta 27,50 euron lääkäri lasku, ja siinäkin eräpäivä vasta 30/3, vielä kun pääsisin tuosta rosvoavasta verottajasta eroon, mutta se taitaa olla toiveajattelua !

Late Lapista. SSSS Ry!

• juose porosein

Niinpå niin, late kulkee kauppamatkansakin vetoporolla, siitä saa jonkusortin tukiaista, autokyydistä menis jo muutamaa sorttia veroa, josta hyöty menee EU:n suurpankeille.

• Vode Vantaan Pub
        juose porosein kirjoitti:

Niinpå niin, late kulkee kauppamatkansakin vetoporolla, siitä saa jonkusortin tukiaista, autokyydistä menis jo muutamaa sorttia veroa, josta hyöty menee EU:n suurpankeille.

Onko Late porotaloushallinnon keskusmies? Miksi terve ihminen käy lääkärissä? Eikös Lapin luonnon ihmiset ole maailman terveysjärjestön listalla keulilla?

• salavatuubi
        Vode Vantaan Pub kirjoitti:

Onko Late porotaloushallinnon keskusmies? Miksi terve ihminen käy lääkärissä? Eikös Lapin luonnon ihmiset ole maailman terveysjärjestön listalla keulilla?

Ajoporolla oli piru vie vuokralaisia siellä. Poihan ne piti hoitaa

• 1234mnbvc

Onnittelut täältäkin jo etukäteen :)

• Pankeista et vaan

pääse eroon ennen kuin haudassa ja kuolemasi jälkeenkin kuppaavat osansa jossain muodossa, kun maksat vaikka laskun pankki vetää välistä omansa.

• Velaton-1

Minulla ei ole ollut koskaan penniäkään velkaa. Luin jo lapsena jostain viisauden, että jos et voi ostaa käteisellä, jätä ostamatta. Sitä olen tinkimättä noudattanut.
      Tuo yhdistettynä "Jos sinun täytyy kysyä hintaa, niin sinulla ei ole varaa siihen" estää suuruudenhullut ostokset, kuten jättiläismäiset asunnot tai Ferrarit.

Yrittäjä olen ja tuloni ovat vaihdelleet nollasta kymppitonniin, eikä seuraavan vuoden tiliä voi ikinä tietää. Jos saat pahan kilpailijan, hän voi viedä puolet.
      Myös valtio panee usein kapuloita rattaisiin säätämällä erilaisia maksuja, yleensä hunoina aikoina ja se voi katkaista kamelin selkärangan.

Toistaiseksi olen pärjännyt ja loppusuora on menossa.

Onnea kaikille velattomille kuin myös velallisille!

• Tsemppiä siltikin.

ja aattele jos et olisi maksanut veroja, OLISIT JO VELATON JA ONNELLINEN MIES.

• Käyn ahon laitaa....

Kevyt on olo täälläkin, oravanpyörästä pois päässeellä. Velkaa 0€.

• velka kasvaa
      • Mitäs vittua...

Kappas, muistelisin että viimeksi oli vielä jotain 7000 egee per naama. On se Jyrki ollu ahkera poika.

• velkaa velan päälle

Niin, no tohon ei ole laskettu mukaan EU tukipaketteja. Sijoittajat joutuivat nyt pakosta leikkaamaan velkojaan, mutta seuraavaksi leikkauslistalla onkin veronmaksajien pussista vipatut rahat. Suomi tulee tekemään näistä vipeista vähintään 50 mrd tappiot, suomenpankin vastuut lisättynä mukaan. Ja lisää tulee koko ajan.

• Late Lapista.

• V Elaton

Oletko jo maksanut pois myös osuutesi valtiomme yhteisestä velasta?

Jos olet, sitten olet todellinen vapaaherra.

• Mies pohjolasta

Kun olin vaimoni kanssa miettimässä oman asunnon tai talon ostoa piti istua pitkään iltaisin keittiön pöydän ääressä vuokrakaksiossa keskustelemassa siitä mitä oikeasti tarvitsemme omalta asunnolta. Elämme kahdestaan ja emme tule lapsia saamaan ellemme adoptoi, jota tuskin teemme. Tarvitsemmeko 200 neliön omakotitaloa? Emme, tarvitsemmeko 100 neliön asuntoa ison kaupungin keskustasta? Emme. Päädyimme ostamaan tilavan 70 neliön kaksion 10km kaupungista poispäin pienestä kylästä, remppasimme asunnon lattiasta kattoon kahdestaan ja oli ehkä paras asia mitä olemme koskaan tehneet. Asunto oli aivan nauretavan halpa ja velkaa ei ole juuri ollenkaan. Ystäväni osti juuri uuden auton ja hänellä on enemmän autolainaa mitä minulla ja vaimolla asuntolainaa :D
      (Lisäksi täydellisen remontin jälkeen asunnon arvo nousi huimasti. :)

Asunnot, autot yms. tuntuvat olevan nykyään egon kohottajia, statussymboleita.
      Onneksi itsellä ja vaimolla ei ole koskaan ollut moista tarvetta vaan auto, asunto ja muu tavara hankitaan aina tarpeen mukaan ajatellen hankinnan järkevyyttä ja funktionaalisuutta.

Ja mitä tulee valion velkaa, en ota kantaa koska ei ole minun velkani. Valtio on saanut minulta verorahoja vuosikymmenet, koulutin itseni ulkomailla omalla rahalla jonka sielä tienasin työllä joten "Suomen valtio on sinutkin kouluttanut" argumentti ei päde. Juu Suomessa kävin peruskoulun mutta en laske sitä koulutukseksi vaan pikemmin aivopesuksi.

Noudatan omassa elämässä yksinkertaista kaavaa, vähemmän on enemmän.

• ONNITTELUT!!

Luulen, että jokainen joka on OIKEASTI käväissyt pohjalla raha-asioiden kanssa, niin he välttävät ottamasta uutta lainaa ja säästävät palkastaan.
      Minäkin käväisin aikas paskassa, mutta nyt.. Ah =) Tätä en pois vaihda. Kerran sen paskan kokeneena opin arvostamaan rahaa, itaeäni tuplasti enemmän.

• velkakello.fi

Mitä syvemmälle Suomi painuu velkakierteessään sitä epävarmemmaksi yksityisomaisuuden suoja käy.

Liekö sellaista paikka jossa raha, yhä syvenevässä työväensosialismissamme... olisi turvassa?

• Late Lapista.

Minä olen ollut täysin velaton jätkä jo 9 vuotta eikä ole valittamista !

Late Lapista. SSSS Ry!

• s rahikainen

Freedoom!

Sama tässä rahikaisella. Velattomuus tapahtuu siinä vaiheessa kun lekuri toteaa ns. kynttilän sammuneeksi. Lainoja jää jälkeeni enemmän kuin mitä omaisuutta on.
      Tännehän jäävät sumplimaan 6 numeroisia saataviaan.

• nykytilanne

Oletko vielä velaton?

• Anonyymi

60000 TUHATTA ÄX!

• Anonyymi

Kun köyhä suomalinen ottaa velkaa, vastaa köyhä suomalainen siitä itse. Kun ökyrikkaat kokoomuslaiset veronkiertäjä-sijoittajat ja päättäjät ottavat velkaa satoja miljoonia ja miljardeja, ovat veronmaksajat vastuussa noiden veronkiertäjien veloista. Poliitikko joka eniten pystyy kansalta varastamaan rosvoellitille, saa komissaarin viran, kuten Katainen. Juuri tällainen on LÄPIMÄTÄ Suomi, joka on osa LÄPIMÄTÄÄ Eurooppaa.

• Anonyymi

Älä huoli,sitä on aina sanottu vain kapitalismiksi.
        Viisaat vain vie,tyhmät vikisee,niin on aina vikissyt,muuta ei ole.
        Noo,jos velat kasvaa liian suuriksi valtiolla,niin ne voidaan aina nollata valtio konkurssin kautta kuten monessa maassa on tapahtunut ja peli jatkuu samana huomennakuin mitään ei olisi tapahtunut.
        Pieni yksittäinen velanottaja on mr/mrs nobody joka joko selviytyy taloveloistaan tai häneltä otetaan vain velan panttina ollut omaisuus pois ja se myydään jollekin rikkaammalle ja entinen velallinen joutuu vähän maksaan ehkä hinnanpudotusta mutta aloittaa elämänsä alusta jossain muualla halvemmalla kuin alunperin.

Uusi talonomistaja teki hyvät kaupat ja sai hyvän uuden talon kohtuuhalvalla,sellaista se elämä on,yhden epäonni ,on aina toisen onni.

Näin se menee ja näin se tulee menemään aina kapitalismin tappiin asti,turha noista kuvioista on mieltänsä pahoittaa tai stressaantua.
        Jokaiselle löytyy aina ainakin jotakin,toisille vähän enemmän ,toisille vähän vähemmän mutta aina jotakin.

• Anonyymi

Mistähän saisi lisää velkaa?
      Vajaat sata tonnia sijoitusluottoa 2,49% korolla.
      Halvempaakin kuulemma löytyy.

Kuukaudessa Helsingin pörssin pääindeksi nousi 3,04%
      2,49 %:n vuosikorkokin kannattaa maksaa.

• Anonyymi

Kuulostaa aika korkealta huomioiden nykykorot. Varmasti saa paljon halvemmallakin lainaa. Siis ainakin vakuudellista lainaa. Toki silloin vakuuden kannattaa olla kiinteää omaisuutta...

• Anonyymi

Talousjärjestelmä pitää huolen siitä, että velattomatkin joutuvat ottamaan velkaa ja tavisten omaisuudet imaistaan parempiin taskuihin. Velattomuus on vain väliaikaista asuntovelkansa maksaneellekin.

• Anonyymi

Taas on joku nostanut meikeläisen vanhan aloituksen ylös, tunnistan oman kirjoitustyylini ja "Freedooom" tulee Bravehardista. No täytyy sanoa etten aivan pystynyt pitämään lupaustani. Olin tuolloin juuri aloittanut uudessa työpaikassa, palkka oli noin 2400e/kk brutto. Sain tuolloin juuri opintolainani maksettua pois. Nyt brutto on yli 4000e/kk riippuen lisistä ja velaton olen edelleen, ihan kivasti jää säästöön, Visa-kortilta maksan korkeintaan Netflixin ja Viaplayn -palvelut.

Niin Auto tuli ostettua velkaa ottamalla tässä välissä, mutta sekin kuitattu puoli vuotta sitten pois.

• Anonyymi

En suosittele kenellekkää asuntolainaa taikka lainaa ylipäätään.. Jos tosiaan ei ole pakko. Säästää mielummin palkasta tai sijoittaa ja ostaa sitten mitä tarvitsee asunnon tai mitä se sitten onkaan..

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe