Minulla ei ollut rahaa ruokaan ja pyysin kävelyllä, että auta minua Jumala 50 euron summalla jotenkin, niin kirjoitan nettiin tapahtuman. No sitten kävelin ja ajattelin, että Jumala tekee asian omalla tavallaan ja nyt näyttäisi että sitä 50 eurosta ei tulisi. Mutta olin myymäsässä erästä tuotette netissä ja sitä ei ollut kukaan kysellyt ja halunnut ostaa, kunnes tulin kotiin ja kului vähän aikaa, kun puhelin soi ja eräs ostajaehdokas tinkasi tuotteeni vielä TASAN 50 euroon. Joten Jumala kuuli rukoukseni ja lupasin kirjoittaa nettiin. Nämä on niitä Jumalan ihmeitä, mitä tapahtuu rukoilemalla ja uskomalla Häneen.
Jumala vastasi rukoukseeni hädässä
33
1730
Vastaukset
- JuuliaMaria
Kyllä, juuri näin. Kiitos Herralle. Jos pyydät 50 euroa, saat sen, koska se on juuri sopiva "ruokaraha".
Erään tuntemani uskonsisaren piti maksaa eräs lasku, josta puuttui myös juuri tuo 50 e. Hän rukoili, että Jumala täyttäisi häneltä puuttuvan summan. Samassa hänen luokseen tuli eräs toinen sisar 50 euron kanssa ja sanoi, että ajattelin tuoda sinulle tämän rahan. Se oli juuri se summa, joka uskonsisarelta puuttui.
Jeesus on käytännöllinen, ei mitään ylimääräisiä eikä ylisuuria summia, vaan juuri sen verran kuin tarvitaan. Hän täyttää kunkin päivän ja hetken senkertaisen tarpeen. Koska me ihmiset elämme täällä päivän kerrallaan, emmehän me edes tiedä, olemmeko me täällä vielä huomispäivänä.
Kiitos Jeesukselle näistä kaikista todistuksista ja rukousvastauksista! Kun vain aina muistaisimme, että Hän on auttanut ennenkin, Hän auttaa siis tänäänkin.- jaikal.se
Aika erikoista. Olen itse juuri hetki sitten lisännyt kotisivulleni omia kokemuksia näistä raha-asioista. http://www.jaikal.se/48683127
Huomaa että kaikki mitä kerron on täysin totta. - +++
jaikal.se kirjoitti:
Aika erikoista. Olen itse juuri hetki sitten lisännyt kotisivulleni omia kokemuksia näistä raha-asioista. http://www.jaikal.se/48683127
Huomaa että kaikki mitä kerron on täysin totta.Luin jaikal sinun todistuksesi. Kuulostaa tutulta. Minäkin olin uskoontuloni alkuaikana niin varma, että Jeesus esimerkiksi pitää huolen minun polkupyörästäni, ettei minun tarvitse sitä lukita :) vaikka asuin kaupungissa. Ja pitihän se, sitä pyörää minulta ei varastettu, vaikka pari muuta onkin.
Minulle on käynyt niin, että olen saattanut löytää rahaa jostain taskunpohjalta, silloin, kun minulla ei muuten ole ollut rahaa. Olen kokenut sen rukousvastaukseksi. Kerran minulle kävi niin, että ostin kirpputorilta erään vaatekappaleen ja siellä oli taskunpohjalla rahaa! Tuo vaatekappale oli pesty noiden rahojen ollessa taskussa! Raha ei ollut kuitenkaan kärsinyt mitään vahinkoa. Tuo raha ei ollut euroja vaan markkoja, mutta koska niitä Suomen Pankki otti vielä vastaan, laitoin ne seurakuntamme uhrilahjakeräykseen. :)Jumala varmaan sitten tarvitsi noita rahoja?
Kymmenysten ja uhrilahjojojen lahjoittamiseen sisältyy salattu siunaus. Sen ymmärtää vain lahjan antaja. Eräs vanha pariskunta sanoi, että tuntuu siltä kuin esimerkiksi kaupungilla ostoksilla käydessä lompakossa on enemmän rahaa sieltä palatessa (vaikka on ollutkin ostoksilla) kuin sinne mennessä. - +++
Ajattelin vielä tuosta Jeesuksen käytännöllisyydestä, että kun Jeesus siunasi ne viisi leipää ja kaksi kalaa, niin hänhän olisi voinut järjestää siinä valtavat pidot, "taikoa" esiin täytekakkuja ja mahtavia notkuvia juhlapöytiä. Mutta ei. Jeesus antoi ihmisille sitä, mitä he tarvitsivat: leipää ja kalaa - aivan tavallista arkiruokaa, joka on terveellistä, tuttua ja täyttää vatsan.
Ei tuo tavallinen kansa, joka Jeesusta siellä kuunteli ja halusi olla hänen lähellään, edes varmaan ollut koskaan syönyt esim. täytekakkua tai kaiken maailman herkkuja, jota suurissa pidoissa tarjoillaan, tai jota sen aikaiset hallitsijat ym. nauttivat aterioillaan. On tietenkin mahdollista, ettei siihen aikaan vielä syöty täytekakkua, mutta se on tässä esimerkkinä ylellisestä ruuasta.
Jeesus siis tarjosi juuri sitä, mitä kansa tarvitsi: aivan tavallista ruokaa. Juuri sillä tavalla Jeesus tahtoo meitä auttaa: hyvin käytännöllisesti ja kulloisenkin tarpeen mukaan. - JuuliaMaria
+++ kirjoitti:
Luin jaikal sinun todistuksesi. Kuulostaa tutulta. Minäkin olin uskoontuloni alkuaikana niin varma, että Jeesus esimerkiksi pitää huolen minun polkupyörästäni, ettei minun tarvitse sitä lukita :) vaikka asuin kaupungissa. Ja pitihän se, sitä pyörää minulta ei varastettu, vaikka pari muuta onkin.
Minulle on käynyt niin, että olen saattanut löytää rahaa jostain taskunpohjalta, silloin, kun minulla ei muuten ole ollut rahaa. Olen kokenut sen rukousvastaukseksi. Kerran minulle kävi niin, että ostin kirpputorilta erään vaatekappaleen ja siellä oli taskunpohjalla rahaa! Tuo vaatekappale oli pesty noiden rahojen ollessa taskussa! Raha ei ollut kuitenkaan kärsinyt mitään vahinkoa. Tuo raha ei ollut euroja vaan markkoja, mutta koska niitä Suomen Pankki otti vielä vastaan, laitoin ne seurakuntamme uhrilahjakeräykseen. :)Jumala varmaan sitten tarvitsi noita rahoja?
Kymmenysten ja uhrilahjojojen lahjoittamiseen sisältyy salattu siunaus. Sen ymmärtää vain lahjan antaja. Eräs vanha pariskunta sanoi, että tuntuu siltä kuin esimerkiksi kaupungilla ostoksilla käydessä lompakossa on enemmän rahaa sieltä palatessa (vaikka on ollutkin ostoksilla) kuin sinne mennessä.Eräs uskonsisar kertoi, että hänelle saattaa käydä niin, että esimerkiksi bussi pysähtyy juuri sellaisen kaupan eteen, jossa näyteikkunalla on joku juuri sellainen vaatekappale, jota hän on etsinyt ja niin edullisesti, että hänellä on varaa ostaa se, ja että hän aivan hämmästyy asiasta.
Minun teki kerran kovasti mieli tietynlaista aika kallista takkia. Tiesin, että minulla ei koskaan tulisi olemaan niin paljon rahaa, että voisin sellaisen ostaa, ja vaikka olisikin, en malttaisi yhteen takkiin laittaa niin paljon rahaa.
Olin sitten saanut joululahjaksi rahaa ja vielä syntymäpäivälahjaksikin. Oli alennusmyyntien aika ja siinä kaupassa, jossa myytiin sellaisia takkeja, joista olin vain haaveillut, oli ikkunalla enää kaksi takkia jäljellä, jotka tietenkin myytiin aivan polkuhintaan. Toinen takki oli juuri minun kokoa ja hinta oli juuri niin paljon, kuin minulla oli noita lahjarahoja! :) Ajattelin, näinkö minä nyt saan tuon ylellisen lahjan itselleni? Niin menin ostamaan takin, jonka siis sain lahjaksi! Ei minun itse tarvinnut maksaa siitä mitään! :) - kiitos jos muistat
JuuliaMaria kirjoitti:
Eräs uskonsisar kertoi, että hänelle saattaa käydä niin, että esimerkiksi bussi pysähtyy juuri sellaisen kaupan eteen, jossa näyteikkunalla on joku juuri sellainen vaatekappale, jota hän on etsinyt ja niin edullisesti, että hänellä on varaa ostaa se, ja että hän aivan hämmästyy asiasta.
Minun teki kerran kovasti mieli tietynlaista aika kallista takkia. Tiesin, että minulla ei koskaan tulisi olemaan niin paljon rahaa, että voisin sellaisen ostaa, ja vaikka olisikin, en malttaisi yhteen takkiin laittaa niin paljon rahaa.
Olin sitten saanut joululahjaksi rahaa ja vielä syntymäpäivälahjaksikin. Oli alennusmyyntien aika ja siinä kaupassa, jossa myytiin sellaisia takkeja, joista olin vain haaveillut, oli ikkunalla enää kaksi takkia jäljellä, jotka tietenkin myytiin aivan polkuhintaan. Toinen takki oli juuri minun kokoa ja hinta oli juuri niin paljon, kuin minulla oli noita lahjarahoja! :) Ajattelin, näinkö minä nyt saan tuon ylellisen lahjan itselleni? Niin menin ostamaan takin, jonka siis sain lahjaksi! Ei minun itse tarvinnut maksaa siitä mitään! :)Minä tarvitsen Jumalan vastausta taloudelliseen tilanteeseen.
- Snugg
Luin näitä vähäsen vanhempia juttuja ! Olen rukoillut yötä päivää apua että voisin maksaa kolme ulosmittauksessa olevaa asiaa. Apua ei kuulu. Olen rukoillut apua voidakseni ostaa ruokaa poikani ja minä näemme nälkää apua Ei kuulu....
- solution
Snugg kirjoitti:
Luin näitä vähäsen vanhempia juttuja ! Olen rukoillut yötä päivää apua että voisin maksaa kolme ulosmittauksessa olevaa asiaa. Apua ei kuulu. Olen rukoillut apua voidakseni ostaa ruokaa poikani ja minä näemme nälkää apua Ei kuulu....
Sitten kun Jumala on auttanut, varo ottamasta enää lainaa. Elä pienesti.
Jos johonkin ei ole varaa, sitten olet ilman. Jumala auttaa, mutta tahtoo, että sinä teet elämäntapaparannuksen. Ei kevytmielisiä vippejä enää koskaan.
Kiitos molemmista todistuksista. Jeesus auttaa ja tekee ihmeitä tänäänkin :)
- huomasinpa tämän
Alkuperäinen puhui Jumalasta eikä Jeesuksesta, vaikka kylläkin ovat yhtä niinkuin itsekin olet.
- JuuliaMaria
Kiitos juhani1965. Ihmeitä tapahtuu tänäänkin.
Jos esimerkiksi leivon ja laitan leivän tai pullan uuniin siunauksen kera, se onnistuu ja siitä tulee kuohkeaa ja hyvää. Eräs rouva tekee kuulemma aina ristinmerkin leivän päälle. Kuvaahan leipä Jeesuksen ruumista. Minun kotonani ei saanut esim. leipää koskaa laittaa väärinpäin, se oli leivän häpäisemistä(=Jeesuksen ruumiin häpäisemistä). Vieläkin aina, kun näen, että leipä on väärinpäin, korjaan ja laitan sen oikeinpäin.
Nämä todistukset saattavat kuulostaa aivan hassuilta uskomattomasta, mutta meille uskoville nämä ovat jokapäiväistä elämää. JuuliaMaria kirjoitti:
Jos esimerkiksi leivon ja laitan leivän tai pullan uuniin siunauksen kera, se onnistuu ja siitä tulee kuohkeaa ja hyvää. Eräs rouva tekee kuulemma aina ristinmerkin leivän päälle. Kuvaahan leipä Jeesuksen ruumista. Minun kotonani ei saanut esim. leipää koskaa laittaa väärinpäin, se oli leivän häpäisemistä(=Jeesuksen ruumiin häpäisemistä). Vieläkin aina, kun näen, että leipä on väärinpäin, korjaan ja laitan sen oikeinpäin.
Nämä todistukset saattavat kuulostaa aivan hassuilta uskomattomasta, mutta meille uskoville nämä ovat jokapäiväistä elämää.Totta, me uskovat elämme joka päivä Jumalan johdatuksessa. Itse aloitan joka päivän rukouksella ja Raamatun lukemisella, se on hyvä ja rauhoittava tapa aloittaa päivä. Saan nuista aamuhetkistä paljon, kiitos Jumalalle :)
Siunausta ja Jumalan johdatusta elämääsi Juulia :)Juhani..
Niin on hän luvannut,sanansa kautta anova saa etsivä löytää.
On nyös koettelemuksia,se olen tuntenut jota rakastaa sitä mös kurittaa.
Tärkein kiitos aihe on pelastus,emme ole maailmasta vaikka elämme maailmassa.- ...
JuuliaMaria kirjoitti:
Nämä todistukset saattavat kuulostaa aivan hassuilta uskomattomasta, mutta meille uskoville nämä ovat jokapäiväistä elämää.Miten voi leipä olla väärinpäin?
- vast, odottava
... kirjoitti:
Miten voi leipä olla väärinpäin?
" Miten voi leipä olla väärinpäin? "
Pohja ylöspäin. Isäni oli ja tästä tarkka, itse en silloin lapsena ymmärtänyt mitä väliä sillä on miten päin leipä on pöydällä.
Itse olen saanut myös rukousvastauksia aiemmin, mutta nyt ei ole tullut, laskut on odottaneet maksamista jo reilusti yli määräpäivän...:(
- S
Lapsena minulle tapahtui tällaista: Rahat olivat loppu, hädässä rukoilin. Kotiin palattuani löysin lukitusta laatikosta setelin. Oli vain yksi avain ja se oli mukanani.
Monta muutakin kertaa olen rukoillut selviämistä kun rahat olivat vähissä jo alkukuusta - ihme kyllä tämä pikkuraha riitti koko kuukaudeksi. - antihihhuli
Keskustelun aloittaja olisi saattanut saada enemmän kuin 50 tuotteestaan ilman jumalallista väliintuloa. Hänhän kirjoittaa että ostaja tinkasi hinnan tasan viiten kymppiin.
Uskomatonta miten te järkeilette asioita. Tiesittehän, että ateistitkin löytävät taskupohjalta rahaa ja näyteikkunoista sattumalta juuri mitä etsivät? Tuo teidän tapanne järkeillä, pitää vain sisällään vaarallisen potentiaalin kamaliin tekoihin. Tulee mieleen raamatun tarina eräästä isästä joka lähti sotaan ja palattuaan tappoi lapsensa kiitokseksi jumalan suomasta sotaonnesta.
Opetelkaa ajattelemaan, te pimeälle keskiajalle jumiutuneet.- Jumalan armosta
Valituissa Paloissa oli aikoinaan tarinaa miten uskovainen jätti tahallaan autonsa lukitsematta mennessään ostoksille kaupunkiin. Aluksi homma toimi ja Jumala antoi varkaiden olla tulematta.
Lopulta varkaat huomasivat lukistemattoman auton, johon oli tahallaan jätetty myös auton avain, ja ajoivat tiehensä muijan autolla.
Järkeäkin saa käyttää ja aivan kaikesta Jumala ei tule pelastamaan, jos tahallaan koettaa hänen armoaan koetella. - S
Miten sitten järkeilet tämän kuinka seteli oli joutunut lukittuun laatikkoon, vanhanaikaisia lukkoja ei voida tiirikoida auki.
"Hätäsi päivänä huuda minua avuksesi, ja minä tahdon auttaa sinua.."
Monta muuta tapausta on ollut, jota ei voida selittää järjellä eikä logiikalla.
Ja olen aina ollut sellainen, että lasken kaiken varman päälle, siis en ota turhia riskejä. - Hirvi
Kysy Jumalalta omassa mielessäsi jokin sinua vaivaa asia, Jumala kyllä vastaa,ei ehkä heti,vastaa kuitenkin silloin kun sitä vähiten odotat.
Olen kaksi kertaa kokeillut. - +++
S kirjoitti:
Miten sitten järkeilet tämän kuinka seteli oli joutunut lukittuun laatikkoon, vanhanaikaisia lukkoja ei voida tiirikoida auki.
Ja olen aina ollut sellainen, että lasken kaiken varman päälle, siis en ota turhia riskejä.Olet oikeassa S. Näitä asioita ei voi ymmärtää sellainen, jolle uskon salaisuus ei ole auennut.
Kirjoitin tuosta polkupyörästäni ja siitä, etten ollut sitä lukinnut. Se oli tietenkin naiivia, mutta sehän on tyypillistä sellaiselle, joka on juuri tullut uskoon.
Jumala on antanut meille järjen, että sitä käyttäisimme. Ei ole tarkoitus, että teemme ihan kahjoja temppuja ja sitten odotamme Jumalan vaan varjelevan meitä. Ei. Järkeä saa aivan vapaasti käyttää.
Jumala kuitenkin suojelee ja varjelee silloinkin, kun emme ole sitä edes pyytäneetkään. Sen voin kokemuksesta sanoa, ja ihmeitten aika ei ole ohi. Hädän päivänä saa huutaa Herraa avuksi. Kerro sinä S vaan kokemuksiasi, koska näitä palstoja lukee myös sellaiset, jotka ovat herätyksessä ja haluavat vahvistusta uskolleen. Kaikkihan me sitä tarvitsemme. - +++
Hirvi kirjoitti:
Kysy Jumalalta omassa mielessäsi jokin sinua vaivaa asia, Jumala kyllä vastaa,ei ehkä heti,vastaa kuitenkin silloin kun sitä vähiten odotat.
Olen kaksi kertaa kokeillut.Kiitos Hirvi! Tämä oli uusi ja hyvä kehotus meille kaikille.
- ei muuta
Jumalan armosta kirjoitti:
Valituissa Paloissa oli aikoinaan tarinaa miten uskovainen jätti tahallaan autonsa lukitsematta mennessään ostoksille kaupunkiin. Aluksi homma toimi ja Jumala antoi varkaiden olla tulematta.
Lopulta varkaat huomasivat lukistemattoman auton, johon oli tahallaan jätetty myös auton avain, ja ajoivat tiehensä muijan autolla.
Järkeäkin saa käyttää ja aivan kaikesta Jumala ei tule pelastamaan, jos tahallaan koettaa hänen armoaan koetella." Järkeäkin saa käyttää ja aivan kaikesta Jumala ei tule pelastamaan, jos tahallaan koettaa hänen armoaan koetella. "
täysin totta ! Ei vakuutuskaan vastaa jos jättää ovet auki ja avaimet lukkoon. Se on jo tyhmyyttä. S kirjoitti:
Ja olen aina ollut sellainen, että lasken kaiken varman päälle, siis en ota turhia riskejä."Miten sitten järkeilet tämän kuinka seteli oli joutunut lukittuun laatikkoon, vanhanaikaisia lukkoja ei voida tiirikoida auki."
Ei tarvi kauheemmin järkeillä. Joko itse olit sen joskus sinne laittanu ja unohtanut taikka sitten jollakulla on TOINEN avain josta sä et ole vaan tietoinen :)
Toistetaan sun "koe" uudestaan todistajien läsnäollessa siten, että suljetaan tyhjä laatikko ja sä rukoilemalla saat viiskymmpisen laatikkoon. Sitten avataan laatikko todistajien läsnäollessa.....katsotaan miten käy :)- nyt.ei.ole.vielä.aika
code_red kirjoitti:
"Miten sitten järkeilet tämän kuinka seteli oli joutunut lukittuun laatikkoon, vanhanaikaisia lukkoja ei voida tiirikoida auki."
Ei tarvi kauheemmin järkeillä. Joko itse olit sen joskus sinne laittanu ja unohtanut taikka sitten jollakulla on TOINEN avain josta sä et ole vaan tietoinen :)
Toistetaan sun "koe" uudestaan todistajien läsnäollessa siten, että suljetaan tyhjä laatikko ja sä rukoilemalla saat viiskymmpisen laatikkoon. Sitten avataan laatikko todistajien läsnäollessa.....katsotaan miten käy :)Vielä tulee aika, jolloin ateistitkin saavat Jumalalta selvät ja suorat vastaukset ihmeistä. Usko vaan.
nyt.ei.ole.vielä.aika kirjoitti:
Vielä tulee aika, jolloin ateistitkin saavat Jumalalta selvät ja suorat vastaukset ihmeistä. Usko vaan.
>Vielä tulee aika, jolloin ateistitkin saavat Jumalalta selvät ja suorat vastaukset ihmeistä. Usko vaan.
Ei tule. Nyt olisi hyvä hetki saada selvät ja suorat vastaukset, mutta ei. Usko vaan.
- JuuliaMaria
Kiitos risurasu tästä aloittamastasi todistusketjusta!
Lisää tälläisiä! :)
Siunausta kaikille keskusteluun osallistuneille, kaikille lukijoille ja kaikille niille, jotka saivat näiden kirjoitusten perusteella ajattelemisen aihetta ja rohkaisua elämäänsä!
Ja muistakaa, että Jeesus on arki-Jeesus. Hän on myös pyhä-Jeesus, mutta ennenkaikkea Hän on arki-Jeesus, koska arkea on niin paljon enemmän. Hän haluaa tulla sinunkin elämään, sinun arkeesi mukaan lohduttamaan, auttamaan, neuvomaan, varjelemaan ja siunaamaan sinua.- Siipiveikot!
Menkää töihin laiskat niin rahatkin riittää ruokaan ja elämiseen.
- ei aina siipi...
Siipiveikot! kirjoitti:
Menkää töihin laiskat niin rahatkin riittää ruokaan ja elämiseen.
No minäpä kerron sinulle sitten tytöstä, joka oli töissä ja jolla oli pankissa rahaa, mutta tarvitsi käteistä ja Jumala sitä hänelle järjesti.
Tyttäreni oli juuri alkanut lapsenlikaksi vieraassa maassa, vieraassa kaupungissa. Kerran hän oli viettämässä vapaapäiväänsä kaupungilla. Illan tullen hän oli lähtemässä asunnolleen, mutta ensin hänen piti ottaa rahaa ulos junalippua varten. Mutta, mites kävi, hänen pankkikorttinsa ei toiminutkaan, tai luultavasti pankkiautomaatti ei toiminut. Eikä toiminut toinenkaan, jonka hän pitkän etsimisensä jälkeen löysi.
Siinä hän istahti läheiselle penkille ja soitti minulle surkeana: -- mitä minä teen, äiti? En jaksaisi millään lähteä etsimään enää uutta automaattia, kun en tiedä edes missäpäin niitä olisi, enkä tiedä, onko korttiin tullut vika.
Isäntäväki, joitten luona hän asui, oli lähtenyt viikonlopuksi reissuun, niin ettei hän voinut pyytää heitäkään hakemaan häntä, eikä hän halunnut alkaa kerjäämäänkään niltä harvoilta ihmisiltä, joita vielä ohitse kulki.
Sanoin hänelle, että odottaa hetkisen ja kokeilee vielä kerran uudestaan. Sinä välillä rukoilin, että Jumala auttaisi lastani.
Kohta hän soitti uudestaan ja kertoi, että oli sattunut kumallinen asia. Joku mies oli pyöräillyt kovaa vauhtia, ilman päälystakkia ja lakkia, automaatin luokse ja aivan kuin hänellä olisi ollut kamala kiire, hypännyt takaisin pyörän päälle ja lähtenyt polkemaan takaisin sinne mistä oli tullutkin.
Kun tyttäreni meni kokeilemaan korttiaan uudestaan, niin hän huomasi, että automaatin luukussa oli seteli, ei iso, mutta tarpeeksi, että hän pääsisi asunnolleen. Epävarmana siitä, uskaltaisiko hän sen pitää, hän istui vielä puoli tuntia penkillä ja odotteli, jos se mies huomaisi unohtaneensa rahan ja tulisi takaisin etsimään sitä. Ei miestä kuitenkaan alkanut näkymään takaisin. Päättelimme, että kyllä se raha varmaan oli hänelle sitten tarkoitettu junalippuun.
Seuraavana päivänä hänen pankkikorttinsa toimi taas. Vika oli siis niissä kummassakin automaatissa, joita hän kokeili. Mutta sitten ihmetyttää, miten se mies pystyi saamaan siitä rahaa ulos.
Uskomme, että hän oli Jumalan lähetti. - S
ei aina siipi... kirjoitti:
No minäpä kerron sinulle sitten tytöstä, joka oli töissä ja jolla oli pankissa rahaa, mutta tarvitsi käteistä ja Jumala sitä hänelle järjesti.
Tyttäreni oli juuri alkanut lapsenlikaksi vieraassa maassa, vieraassa kaupungissa. Kerran hän oli viettämässä vapaapäiväänsä kaupungilla. Illan tullen hän oli lähtemässä asunnolleen, mutta ensin hänen piti ottaa rahaa ulos junalippua varten. Mutta, mites kävi, hänen pankkikorttinsa ei toiminutkaan, tai luultavasti pankkiautomaatti ei toiminut. Eikä toiminut toinenkaan, jonka hän pitkän etsimisensä jälkeen löysi.
Siinä hän istahti läheiselle penkille ja soitti minulle surkeana: -- mitä minä teen, äiti? En jaksaisi millään lähteä etsimään enää uutta automaattia, kun en tiedä edes missäpäin niitä olisi, enkä tiedä, onko korttiin tullut vika.
Isäntäväki, joitten luona hän asui, oli lähtenyt viikonlopuksi reissuun, niin ettei hän voinut pyytää heitäkään hakemaan häntä, eikä hän halunnut alkaa kerjäämäänkään niltä harvoilta ihmisiltä, joita vielä ohitse kulki.
Sanoin hänelle, että odottaa hetkisen ja kokeilee vielä kerran uudestaan. Sinä välillä rukoilin, että Jumala auttaisi lastani.
Kohta hän soitti uudestaan ja kertoi, että oli sattunut kumallinen asia. Joku mies oli pyöräillyt kovaa vauhtia, ilman päälystakkia ja lakkia, automaatin luokse ja aivan kuin hänellä olisi ollut kamala kiire, hypännyt takaisin pyörän päälle ja lähtenyt polkemaan takaisin sinne mistä oli tullutkin.
Kun tyttäreni meni kokeilemaan korttiaan uudestaan, niin hän huomasi, että automaatin luukussa oli seteli, ei iso, mutta tarpeeksi, että hän pääsisi asunnolleen. Epävarmana siitä, uskaltaisiko hän sen pitää, hän istui vielä puoli tuntia penkillä ja odotteli, jos se mies huomaisi unohtaneensa rahan ja tulisi takaisin etsimään sitä. Ei miestä kuitenkaan alkanut näkymään takaisin. Päättelimme, että kyllä se raha varmaan oli hänelle sitten tarkoitettu junalippuun.
Seuraavana päivänä hänen pankkikorttinsa toimi taas. Vika oli siis niissä kummassakin automaatissa, joita hän kokeili. Mutta sitten ihmetyttää, miten se mies pystyi saamaan siitä rahaa ulos.
Uskomme, että hän oli Jumalan lähetti.Eräs nainen tuskaili mistä saisi ruokarahaa, hän löysi maasta pudonneen kaksikymppisen, arvatkaa hänen tunteensa.
- JuuliaMaria
S kirjoitti:
Eräs nainen tuskaili mistä saisi ruokarahaa, hän löysi maasta pudonneen kaksikymppisen, arvatkaa hänen tunteensa.
Tämä on tapahtunut minulle:
Olin kerran noin 10 vuotta sitten kaukana ulkomailla. Olin valvonut melkein koko yön, olin huonossa kunnossa ja minulla oli nälkä. Tiesin, ettei jääkaapissa ollut syötävää. Olimme erään ystävän luona ja hän itse oli poissa. Rukoilin hartaasti, että saisin jostain ruokaa.
Aamulla, kun nousin sängystä, oli pöydälle ilmestynyt pussillinen sämpylöitä.
--------------------
Tämän kuulin seurakunnassa:
Eräällä uskovalla pariskunnalla oli lastenkoti. Eräänä päivänä heillä ei ollut yksinkertaisesti mitään syötävää. Silloin he rukoilivat lasten kanssa hartaasti, että Jumala lähettäisi heille sitä.
Eräs leipomoauto oli ajanut siitä ohi, en muista oikein mitä siinä tapahtui, oliko lunta tiellä, niin ettei auto päässyt määränpäähänsä, vai mitä, mutta jokatapauksessa lastenkoti sai sen kertaisen leipomoautolastin itselleen. - JuuliaMaria
JuuliaMaria kirjoitti:
Tämä on tapahtunut minulle:
Olin kerran noin 10 vuotta sitten kaukana ulkomailla. Olin valvonut melkein koko yön, olin huonossa kunnossa ja minulla oli nälkä. Tiesin, ettei jääkaapissa ollut syötävää. Olimme erään ystävän luona ja hän itse oli poissa. Rukoilin hartaasti, että saisin jostain ruokaa.
Aamulla, kun nousin sängystä, oli pöydälle ilmestynyt pussillinen sämpylöitä.
--------------------
Tämän kuulin seurakunnassa:
Eräällä uskovalla pariskunnalla oli lastenkoti. Eräänä päivänä heillä ei ollut yksinkertaisesti mitään syötävää. Silloin he rukoilivat lasten kanssa hartaasti, että Jumala lähettäisi heille sitä.
Eräs leipomoauto oli ajanut siitä ohi, en muista oikein mitä siinä tapahtui, oliko lunta tiellä, niin ettei auto päässyt määränpäähänsä, vai mitä, mutta jokatapauksessa lastenkoti sai sen kertaisen leipomoautolastin itselleen.Olen ruvennut rukoilemaan, kun pitää suorittaa jokin asia, että Jumala antaisi voimia, ja kyllä hän antaa. Rukoilen, että jokin asia onnistuisi, ja onnistuuhan se, kun Herra siunaa. Rukoilen, että saisin voimia päivän matkaksi kerrallaan. Rukoilen, että ruoka, jota laitan onnistuisi. Rukoilen, että Herra siunaisi matkani. Rukoilen, että jaksaisin mennä johonkin tilaisuuteen jne.
Mihin me siis tarvitaan Jeesusta Herraamme? Me tarvitaan häntä jatkuvasti, joka päivä. Hän täyttää meidän tarpeemme. Aamen. JuuliaMaria kirjoitti:
Olen ruvennut rukoilemaan, kun pitää suorittaa jokin asia, että Jumala antaisi voimia, ja kyllä hän antaa. Rukoilen, että jokin asia onnistuisi, ja onnistuuhan se, kun Herra siunaa. Rukoilen, että saisin voimia päivän matkaksi kerrallaan. Rukoilen, että ruoka, jota laitan onnistuisi. Rukoilen, että Herra siunaisi matkani. Rukoilen, että jaksaisin mennä johonkin tilaisuuteen jne.
Mihin me siis tarvitaan Jeesusta Herraamme? Me tarvitaan häntä jatkuvasti, joka päivä. Hän täyttää meidän tarpeemme. Aamen.Olisi näiden puuttuvien viisikymppisten sijaan kiva kuulla jostain TODELLISISTA ihmeistä. Miten olisi vaikkapa lasten syöpäosasto joka on täynnä pieniä potilaita joiden vanhemmat ovat jo menettäneet toivonsa.
Siinä olisi teille uskonsankareille hiukan työmaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1383459Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2742960Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2271864- 651822
Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641788- 671563
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa901336Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781272Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3291191Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391072