Ahaa, helluntailaisen "toden "

helluntailaispalstalle kuuluva avaus siirrettiin samalla hetkellä Mormonien palstalle, kun olin laittamassa siihen vastausta (olkoon siellä sitten).

---------------------------------------------------

Kysympähän kuitenkin samalla eräästä eilis-iltaisesta yllättävästä tapahtumasta kun kaksi "ääripäätä" kohtaa.

Olin ravintolassa syömässä ja eräs nainen pyörähti pöytäni viereen.
Hän sanoi "kokeneensa sellaisen tunteen, että oli tultava minun luokseni".

Kysyessäni, hän sanoi olevansa helluntailainen ja minä kerroin olevani ateisti ja tietäväni paljon helluntailaisuudesta.
Mistä hän lienee saanut sellaisen tunteen, että tiesi minut ateistiksi?
Itse olettaisin sen tunteen tulleen hänelle, huomatessaan hyvät täytöstapani ja edessäni olevan terveellisen salaattiaterian, alkoholittomine ruokajuomineen? (joka on yleisesti perin poikkeavaa ravintolassa lauantai-iltana).
Tai sitten se "tunne" kuului hänen totuttuihin vuorosanoihinsa.

Hän antoi minulle alla olevan lentolehtisen (paperimuodossa) ja pyysi lukemaan ja palauttamaan, jotta lähettäisivät lisää materiaalia.
http://www.nic.fi/~kirjap/miten_1024x768.htm

Palautusosoitehan siinä on luterilaiseen yhteisöön, joten jotkut helluntailaiset tekevät yhteistyötä luterilaisten kanssa?

16

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikäännyttäjille

On ne sitten törkeitä... Noita vuorosanoista myös minulle on kaksi naista tullut puhumaan että"saatiin tunne että on tultava puhumaan sinulle abortista." Pieleen meni en ollut raskaana, enkä kyllä näyttänytkään siltä.
      Samoin sinun hellarisi vain arvasi että olet ateisti, sanoi sen sen jälkeen kun jo tiesi, eli kyllä ne on kieroja.

Täällä päin kaksi jetskua kävi joka oven takana, en päästänyt sisälle.

• tode*

eivätkös sinun viestisi täällä ole myös jonkin sortin käännyttämistä? Et sentään ole lähtenyt kaduille iskulauseita jakamaan, vaan teet työn tuntemattomana ja paljon helpommalla.

• todelle.
        tode* kirjoitti:

eivätkös sinun viestisi täällä ole myös jonkin sortin käännyttämistä? Et sentään ole lähtenyt kaduille iskulauseita jakamaan, vaan teet työn tuntemattomana ja paljon helpommalla.

Nyt riitti sun ilveilysi. Olet kyllä ilkein ja häijyin akka minkä tiedän. Nyt sait minut suuttumaan, kauan sitä jaksoikin sinun sääntöjen vastaista piruilua ja aivokääpiön sienijuttuja. Eikö täällä saa keskustella rauhassa?

Katsoisit peiliin etkä aina olisi ränkymässä jonkun eriuskoisen niskassa.

• En minäkään ole raskaana.

• tode*
        todelle. kirjoitti:

Nyt riitti sun ilveilysi. Olet kyllä ilkein ja häijyin akka minkä tiedän. Nyt sait minut suuttumaan, kauan sitä jaksoikin sinun sääntöjen vastaista piruilua ja aivokääpiön sienijuttuja. Eikö täällä saa keskustella rauhassa?

Katsoisit peiliin etkä aina olisi ränkymässä jonkun eriuskoisen niskassa.

niin, kyllä täällä käännyttäjiä riittää, niitäkin, jotka käännyttävät meitä uskovia. Mikä tässä aiheessa sinua nyt noin suivaannuttaa?

• todelle
        tode* kirjoitti:

niin, kyllä täällä käännyttäjiä riittää, niitäkin, jotka käännyttävät meitä uskovia. Mikä tässä aiheessa sinua nyt noin suivaannuttaa?

Se että katsot oikeudeksesi arvostella koko ajan muita, katso peiliin!!

PS.en ajatellut käännyttää ketään niinkuin sinulla on jatkuvasti taka-ajatuksena, kunhan otin pekun kirjoitukseen kantaa. Voisit pyytää anteeksi, onko sinusta siihen?

• Pe.ku kirjoitti:

En minäkään ole raskaana.

"En minäkään ole raskaana. " ai kun minä oletin että olet, kun sen lehdykäisen eilen sinulle annoin.

• pakis__ kirjoitti:

"En minäkään ole raskaana. " ai kun minä oletin että olet, kun sen lehdykäisen eilen sinulle annoin.

Voihan rähmä, jos tuon tiesin, niin en olisi julkistanut asiaa.

Tarkemmin iltaa muistellessani, huomasin silmänurkastani tiirailusi jo pidemmän aikaa ja ajattelinkin sinun tuntevan minua kohtaan niin suurta vetoa, että olet pakotettu tulemaan luokseni jonkun tekosyyn varjolla.

• Pe.ku kirjoitti:

Voihan rähmä, jos tuon tiesin, niin en olisi julkistanut asiaa.

Tarkemmin iltaa muistellessani, huomasin silmänurkastani tiirailusi jo pidemmän aikaa ja ajattelinkin sinun tuntevan minua kohtaan niin suurta vetoa, että olet pakotettu tulemaan luokseni jonkun tekosyyn varjolla.

""tekosyy""

juu, tekosyy se oli ja oli myös alku jollekin sellaiselle asiallle joka on vain kahdenkeskeistä, katselin sinua pitkään ja sitten iskin, koska tiesin kuka olet ja mikä on herkkää aluetta, mutta mitä vielä, et edes kaljaa piuannut vaikka kuinka sitä kinusin.

Salaattia et syönyt vaan pariloitua porsasta pernaisekastikkeella lisäkkeenä ranskanperunat majoneesill ja isoooo tuoppi oli nenäsi alla, ei siinä ollut vettä.

Ja vielä ihmettelet miksi luulin että olet raskaana. Kun näin sinut livenä, niin totesin että sinulta on ne yhdet jutut jo loppuneet presidentti Sthålberg aikaan.

• tode*
        todelle kirjoitti:

Se että katsot oikeudeksesi arvostella koko ajan muita, katso peiliin!!

PS.en ajatellut käännyttää ketään niinkuin sinulla on jatkuvasti taka-ajatuksena, kunhan otin pekun kirjoitukseen kantaa. Voisit pyytää anteeksi, onko sinusta siihen?

johan minä yhden kerran olen pyytänyt anteeksi. Anteeksi vielä toisen kerran.

Minusta sinun viestisi nimimerkillä "eikäännyttäjille" oli aika tavalla negatiivinen, ja niinpä tulkitsin sen niin, että olet täällä arvosteluinesi (katse peiliin myös siellä) eräänlaisessa käännytystyössä.

Mutta viestistäsi huolimatta oletkin puolustamassa helluntailaisparkoja kun meitä syytetään milloin mistäkin, tällä kertaa Pekun ruokarauhan häiritsemisestä.

• pakis__ kirjoitti:

""tekosyy""

juu, tekosyy se oli ja oli myös alku jollekin sellaiselle asiallle joka on vain kahdenkeskeistä, katselin sinua pitkään ja sitten iskin, koska tiesin kuka olet ja mikä on herkkää aluetta, mutta mitä vielä, et edes kaljaa piuannut vaikka kuinka sitä kinusin.

Salaattia et syönyt vaan pariloitua porsasta pernaisekastikkeella lisäkkeenä ranskanperunat majoneesill ja isoooo tuoppi oli nenäsi alla, ei siinä ollut vettä.

Ja vielä ihmettelet miksi luulin että olet raskaana. Kun näin sinut livenä, niin totesin että sinulta on ne yhdet jutut jo loppuneet presidentti Sthålberg aikaan.

Ehhehhehe ei se ole vatsa mikä pullotti, vaan hyvin kehittynyt kohottajalihas ja kuntoa kohottaakseni olen harrastanut yöjuoksua:)

• Todelle.
        tode* kirjoitti:

johan minä yhden kerran olen pyytänyt anteeksi. Anteeksi vielä toisen kerran.

Minusta sinun viestisi nimimerkillä "eikäännyttäjille" oli aika tavalla negatiivinen, ja niinpä tulkitsin sen niin, että olet täällä arvosteluinesi (katse peiliin myös siellä) eräänlaisessa käännytystyössä.

Mutta viestistäsi huolimatta oletkin puolustamassa helluntailaisparkoja kun meitä syytetään milloin mistäkin, tällä kertaa Pekun ruokarauhan häiritsemisestä.

Olen kaikenlaista käännyttämistä ehdottomasti vastaan. Tuo nainen (tuskin se mieskään oli)on nolannut lähinnä itsensä. En siis ole kaikkia hellareita vastaan niinkun luulit.

Kunhan kerroin oman vastaavanlaisen kokemuksen, ei se käännyttämistä ollut. Toivon Todella että ymmärrät.

• tode*

ko. viesti lipskahti vahingossa tänne, pyysin poistoa itse, ja aika vilikkaastihan tuo katosi.

Traku-juttu menee näin:

Helluntailaisilla itsellään ei ole liiemmin "trakuja", joita jakaa, joten ne muutamat uskovat, jotka niitä vielä tykkäävät jaella tilailevat ne juuri esim. Herätyskirjapainon kautta. Monet rustaavat traktaatin grafiikan itse ja painattavat niitä sitten omalla kustannuksellaan.

Heimo Enbuska on tehnyt hyvän laulun aiheesta nimeltään Traktaatti-Reiska. En tiedä, löytyykö sitä You tubesta? Itsellä sen etsiminen sieltä on juuri nyt vähän hankalaa...

• todelle.

Eipä taida muita, ateistia... hmm... kiinn.sinun traktaatti-Reiskasi. Vai että hyvä laulu? Heh-heh.

• pekulle.

Saas nähdä jospa se sinun ravintolasta bongannut hellari huomais tämän aloituksen.

• Se olisi ihan toivottavaa.
        Ei minusta jäänyt hänelle muita tunnistetietoja kuin ulkonäkö ja meitä komeita miehiä on maailma väärällään:)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      97
      1615
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      420
      1031
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      762
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      79
      680
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe