Eli starttiraha on jo myönnetty, ensimmäinen tilitys tuli tappelun kautta, mutta toista ei nyt vaan kuulu. Työkkäriltä saamaan numeroon ei vastata, mutta maksu kyllä menee odotusajasta!
Mihin tällaisessa tilanteessa voin ottaa yhteyttä? Näenkö jostain netistä omia starttiraha tietojani?
Starttirahat hukassa
22
1829
Vastaukset
- Rinkaa vaan
Kyllä työkkäriltä joku puhelin lopulta vastaa. Soittele vaan.
- milläelän
No ei vastata!
Onko niillä joku tietty päivämäärä milloin ne niitä makselee? - lkjkkljkl
Eihän ne niitä maksele sen mukaan, kun sä haluaisit, vaan niillä on tietyt maksatuspäivät. Eiks niissä papereissa ollut mainintaa maksupäivästä?
- Tappele, ukko/ämmä
> No ei vastata!
Mitenkä moneen eri numeroon olet koettanut soittaa? Vai oletko niitä uusavuttomia, jotka ei osaa soittaa muuta kuin yhteen ainoaan numeroon joka niillä on nokan edessä jossakin paperilla.
Puhelinluettelot ja numeropalvelut osaa kyllä yhdistää sinut johonkin muuhunkin, saman työkkärialueen numeroon.
Sillä joku osaa neuvoa, että miksei puhelin vastaa, ja että mihkä sun soitella seuraavaksi, ja mihin kellonaikaan. - milläelän
Papereissa ei lue mitään maksatuspäivistä eikä työkkärissäkään sellaisesta puhuttu. Tiedätkö että mikähän päivä se maksupäivä mahtaisi olla? edellinen tuli 17 päivä..
Kolmeen eri numeroon yrittänyt. Kaikkiin viisi kertaa ja odottanut niin kauan että puhelu katkeaa kun ei vastata - fajshfljsahfljfh
Voi Luoja tätä yksinkertaisuutta. Mene käymään, jos ei muuten selviä!
- kmlöklökö
No jospa se tulee tässäkin kuussa 17. pv. Olethan anomuksen jättänyt ajoissa? Jos sen jättää myöhässä, menee maksatuskin seuraavaan ajoon.
- millä mää elän..eihh
Ei juma, jos tämä aloitus ei ole provo, olisi sinun totisesti pitänyt pysyä kortistossa, jossa työkkärin täti pitää vaikka kädestä kiinni, jos tarvitaan.
Vastuutonta tunkea näin avuttomia ihmisiä starttirahoille ja yrittäjiksi. Jos tie nousee pystyyn jo starttirahojen kanssa, on aika olemattomat mahdollisuudet elättää itsensä yrittäjänä. - ap
Mene käymään -- joo, helpommin sanottu kun tehty.
Niin, nyt kun tietää maksutavan niin pitää odottaa ja katsoa tuleeko ne. :) Lähetin sen heti toinen päivä.
Ei ole provo. Onneksi sinä osaat ja tiedät kaiken. Olisipa minunkin elämä yhtä helppoa, ruusuilla tanssimista.- 3 vuotta sitten
Olen kyllä 100 x kovempi yrittämään selviytyä itse ja rahaakin oli varattuna sen verran, että vähintään vuoden pärjään, vaikka ei tuloja olisi, starttiraha oli vain lisänä.
Sitä ei voi sanoa ruusuilla tanssimiseksi, vaan järjen käytöksi ja asenteeksi. - ap
3 vuotta sitten kirjoitti:
Olen kyllä 100 x kovempi yrittämään selviytyä itse ja rahaakin oli varattuna sen verran, että vähintään vuoden pärjään, vaikka ei tuloja olisi, starttiraha oli vain lisänä.
Sitä ei voi sanoa ruusuilla tanssimiseksi, vaan järjen käytöksi ja asenteeksi.no, tämä on minun tapani yrittää selviytyä. Haluan oppineilta ja kokeneilta oppeja ja kokemuksia. Arvostan ihmisiä jotka ystävällisesti neuvovat tyhmempiänsä.
Kyllä minäkin olin säästänyt, vuoden vuokriin ym. kustannuksiin, mutta elämä voi yllättää. - jjhgfc
3 vuotta sitten kirjoitti:
Sitä ei voi sanoa ruusuilla tanssimiseksi, vaan järjen käytöksi ja asenteeksi.mitä alottajan sit olis pitäny tehdä toisin? justiinha se on yrittäny hoitaa asioitaa oma toimisesti soittelemalla ja ku ei vastata ni miksi ei tääl saa kysellä ei se sult ole pois. ärsyttää ttälläset parruperset jotka vaa provoo tääl
- Raiva tai ohita este
>>mitä alottajan sit olis pitäny tehdä toisin? justiinha se on yrittäny hoitaa asioitaa oma toimisesti soittelemalla >>
Oikeesti, noista kaikista kysyjistä ei tosiaan pysty päättelemään että mitä kaikkea ovat tähän mennessä yrittäneet. Josko ovat vaan orjallisesti soitelleet samaan numeroon, ja kun ei vastaa niin sitten ollaan ihan neuvottomia.
Monet alkuyrittähät ovat vielä pahemmasti tätäkin onnettomampia. Kun luulevat/toivovat että kaikki hoituu netin kautta asioimalla.
Ei ne aina hoidu. Puhelimella pitää yrittävän osata ja uskaltaa soitella, ja ajaa ja hoitaa omia asioitansa.
Jos ei yksi numero vastaa, niin soittaa seuraavaan. Jos ei tämän oman kaupungin Työkkäri koskaan vastaa puhelimeen, niin soittaa naapurikunnan työkkäriin. Tai soittaa Helsinkiin työkkäriin tms. ja kysyy sieltä.
Jos nekään ei vastaa, niin sitten soittaa Työministeriöön, ja kysyy että mikä hitto on kun teillä ei vastata. Jos nekään ei vastaa, niin sitten ajaa autolla oman kuntansa työkkärille.
Jos niillä on sielläkin lappu luukulla, niin sitten ajelee Helsingin Työvoimaministeriöön Lauri Ihalaisen juttusille. Että eikö tälle asialle voisi tehdä jotakin.
Tää nyt tarkoittaa vaan, että jos joku este, mikä tahansa tulee yrittämisessä vastaan, niin sen kiertämiseksi tai raivaamiseksi on koetettava keksiä keinot.
Vaikka puolväkisin, ellei muuten.
Niiden keinojen keksiminen ja vaikeuksien voittaminen on juuri sitä yrittämisen ja urittäjän arkiduunia. Eikä se ole aina edes vastenmielistä, vaan voi olla hyvinkin palkitsevaa. Varsinkin siinä vaiheessa kun huomaa että sai jonkin vaikeuden selätettyä, ihan kunkku olo. - ap
Halvemmalla ja helpommalla pääsin kysymällä asiaa täällä. ;)
Kiitos vain teille joille auttaminen ei ollut ylivoimainen homma! - .,.,.,
Ei kai sillä ole mitään säännöllistä maksupäivää.
Itsellä on vielä viemättä viime kuun hakemuskin.En ole seurannu mut muistelisin et viikko tai pari menee ennen ku maksavat. - jjjtkjet
Niissä on tietyt kiinteät maksupäivät tämän vuoden alussa ne ovat:
20.2.
16.3
16.4
16.5
15.6
16.7
16.8
Tuo tietysti edellyttää sen, että se tilityslappu jätetään kuun viiminen tai kuun ensimmäinen päivä viimeistään, muuten maksu lykkääntyy. En tiedä kuinka paljon lykkääntyy mutta maksupäivät ovat tiettyjä...- fldghd
kiitos! :) hyvä tietää nämä. Ja tulivat ne rahat eilen.
- te/espoo
Jokainen jolle on myönnetty starttiraha niin on saanut tuon tiedon maksupäivistä.
- hhhmmmm
Minä en saanut.
- jjetjitje
Enkä minäkään saanu, ennenkuin soitin työkkäriin ja kyselin että milloinkohan mahtaa tulla... ystävällinen täti sitten luetteli nuo päivät...
- meikku83
Netistä löytyy esim.uudenmaan tilityspäivät.
taitaa olla eri paikoissa eri ajat.Itse olen saanut starttirahan aina 15.päivä,mutta tänään ei tullutkaan.Meillä ei ole viralisia maksupäivä annettu. - Halavatun pappa
Minä olen Espoon työkkärin kanssa saanut vääntää joka kerta kun rahat eivät kertaakaan ole tullut siten kun on ilmoitettu. Siihenkin on pitänyt varautua että näiden instanssien kanssa ei kaikki aina toimi kuten pitäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214