Olen luonteeltani hirvee miettijä ja stressaan vähän jokaisesta asiasta ja tekemisestä. Nyt mä olen tajunnut jatkuvasti reippaasti koholla olevan verenpaineen takia että tästä kroonisesta stressaamisesta ja ahdistuksista on päästävä jotenkin eroon, ei meinaa ole tällaiset verenpaineet terveellisiä.
Ongelma on vaan siinä että mikä olis järkevä reitti lähteä purkamaan tätä vyyhtiä? Jotenkin vieroksuttaa kysyä yleislääkäriltä neuvoja, kun tuntuu että ne hoitavat asiat vain reseptilääkkeillä, enkä haluais lähtee napeilla hoitamaan hommaa..
Mistä lähteä hakemaan apua stressiin?
2
521
Vastaukset
- jk
en tiedä
- pirkkaliisa
Eipä ole helppo juttu ja voit tarvita apua,ammatti-auttaja tai ystävä jonka kanssa voi puhua.Itsekin stressaavaa tyyppiä ja olen todennut että pitää muuttaa toimintatapoja.
Joogasta voi olla hyötyä,itse käyn tai-chissä.
Jos raha-tilanne sallii mene hierojalle,intialainen päähieronta,akupuntio että saat kehon jännitykset laukeamaan.
Sisäinen puhe on tärkeää...ethän koko ajan mollaa itseäsi tai ajattele että jotain kauheaa tapahtuu jos et koko ajan tee jotain tai hoida miljoonaa asiaa kerralla?
Opettele rentoutumaan ja ota oppia positiivisilta ihmisiltä.
Perusluonteellemme ei kait mitään voi mutta voi oppia eroon tuhoavista tavoista kuten minulla esim se että yritän hoitaa niin montaa asiaa yhtenä päivänä että väsähdän,stressaannun ja lopulta en saa mitään aikaiseksi ja taas stressaan ja moitin itseäni ja tästä tulee kierre.
Nyt opettelen että teen yhden tärkeän asian alta pois ja pyrin siihen ettei asiat kasaantuisi.
Sitten ne huolet muista ja itsestä.Pelkään sairastuvani,kuolevani tai että lapsille sattuu jotain.Stressaan jo etukäteen vanhempieni kuolemaa.Nyt pitäisi siis oppia että nämä asiat tapahtuu joka tapauksessa ( siis se että kaikkihan me kuollaan joskus ) enkä voi sille mitään eli stressi on turhaa ja pitäisis nauttia elämästä.Tämä on minulla hakusessa mutta uskon että työllä pääsen tasapainoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865