Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mistä lähteä hakemaan apua stressiin?

röppös

Olen luonteeltani hirvee miettijä ja stressaan vähän jokaisesta asiasta ja tekemisestä. Nyt mä olen tajunnut jatkuvasti reippaasti koholla olevan verenpaineen takia että tästä kroonisesta stressaamisesta ja ahdistuksista on päästävä jotenkin eroon, ei meinaa ole tällaiset verenpaineet terveellisiä.

Ongelma on vaan siinä että mikä olis järkevä reitti lähteä purkamaan tätä vyyhtiä? Jotenkin vieroksuttaa kysyä yleislääkäriltä neuvoja, kun tuntuu että ne hoitavat asiat vain reseptilääkkeillä, enkä haluais lähtee napeilla hoitamaan hommaa..

2

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

      en tiedä

    • pirkkaliisa

      Eipä ole helppo juttu ja voit tarvita apua,ammatti-auttaja tai ystävä jonka kanssa voi puhua.Itsekin stressaavaa tyyppiä ja olen todennut että pitää muuttaa toimintatapoja.
      Joogasta voi olla hyötyä,itse käyn tai-chissä.
      Jos raha-tilanne sallii mene hierojalle,intialainen päähieronta,akupuntio että saat kehon jännitykset laukeamaan.
      Sisäinen puhe on tärkeää...ethän koko ajan mollaa itseäsi tai ajattele että jotain kauheaa tapahtuu jos et koko ajan tee jotain tai hoida miljoonaa asiaa kerralla?
      Opettele rentoutumaan ja ota oppia positiivisilta ihmisiltä.
      Perusluonteellemme ei kait mitään voi mutta voi oppia eroon tuhoavista tavoista kuten minulla esim se että yritän hoitaa niin montaa asiaa yhtenä päivänä että väsähdän,stressaannun ja lopulta en saa mitään aikaiseksi ja taas stressaan ja moitin itseäni ja tästä tulee kierre.
      Nyt opettelen että teen yhden tärkeän asian alta pois ja pyrin siihen ettei asiat kasaantuisi.
      Sitten ne huolet muista ja itsestä.Pelkään sairastuvani,kuolevani tai että lapsille sattuu jotain.Stressaan jo etukäteen vanhempieni kuolemaa.Nyt pitäisi siis oppia että nämä asiat tapahtuu joka tapauksessa ( siis se että kaikkihan me kuollaan joskus ) enkä voi sille mitään eli stressi on turhaa ja pitäisis nauttia elämästä.Tämä on minulla hakusessa mutta uskon että työllä pääsen tasapainoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe