Langennutta seurakuntaa rangaistaan - valehereätys myös tulossa

OikeaProfetia

Liisa Nuutisen näky 12.3.2012 on julkaistu Jouko Pihon sivuilla. Joukolla on sivuillaan profetioita vähän laidasta laitaan, muutta Nuutisen profetia on merkittävä. Pidän sitä aitona profetiana.

Tuossa profetiassa otetaan kantaa lähitulevaisuuden tapahtumiin. Monet kristilliset piirit hehkuttavat tulevaa herätystä. Mutta tuossa profetiassa kerrotaan, että herätys voisi sisältää myös valeherätystä, jolloin ihmiset juopuvat johonkin harhaoppiin. Sellaistakin on nyt. Selvyyden vuoksi sanottakoon, että odotan oikeaa herätystä, mutta tuo valeherätyskin rinnalle sopii kuvaan oikein hyvin.

Kyse on siitä, että langennutta seurakuntaa rangaistaan.

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/40.htm

Profetia siteeraa paljon Raamattua ja antaa näille Raamatun kohdille merkitystä tässä ajassa.

99

1773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unesko.

      Itse ainakin otan tällaistenkin profetoiden suhteen täyden vastuuvapauden siten,että
      en usko sen oikeellisuuteen.

      Näin myös siitä syystä etteivät tällaiset,ja varmaan yli 144 000 muuta vastaavaa,
      profetiaa ole viimeisen yli 2000:n vuoden aikana käyneet toteen.

      Eivät vaikka ihmiset ovat viimeisen 2000:n vuoden aikana langenneet,nukkuneet ja
      heränneet,eksyneet,tulkinneet asioita miten sattuu ja odottaneet kaikenlaista.

      • ...

        ...


      • ...
        ... kirjoitti:

        ...

        ....


    • fsafasd

      Oliskos tuossa valeheräyksessä kyse antikristuksen profeetan ja portokirkon puuhista? Luulen, että on.

      Sitten tämän rinnalla pitäisi syntiä oikeakin herätys, mutta se järjestynee koteihin, kuten tässä tällä palstalla mainittu toinen profetia povaa.

      • bgrsdbgfxdg

        fsafasd:
        >Oliskos tuossa valeheräyksessä kyse antikristuksen profeetan ja portokirkon puuhista? Luulen, että on.

        -minäkin luulen että on. on yllättävää että näiden toronton perillisten joukossa esiintyy paavin arvostusta ja katolilaisuuden ihannointia. luulen että katolilaisuus ja toronton perinne liittyvät yhteen mutta en ole varma.


      • yksin armosta
        bgrsdbgfxdg kirjoitti:

        fsafasd:
        >Oliskos tuossa valeheräyksessä kyse antikristuksen profeetan ja portokirkon puuhista? Luulen, että on.

        -minäkin luulen että on. on yllättävää että näiden toronton perillisten joukossa esiintyy paavin arvostusta ja katolilaisuuden ihannointia. luulen että katolilaisuus ja toronton perinne liittyvät yhteen mutta en ole varma.

        Jonathan’s- Word from God
        3/13/12:4:51P.M.

        While praying in tongues with my Mom, JESUS said, “The Church MUST come back to Him. This is not a joke or something a man just decided to make up. People think they can get right with Me at the last second, but this will not work…this will not work! Look it up in your Bible. I will make them to be deceived. I will send them a strong delusion. JESUS said, “How long must this generation not have faith. How long must I wait till your heed my voice. If you do not come to Me, you will have to face my terrible wrath. My Bride will not be here for she trusted in Me.”

        JESUS said, “HE is sad that many people think that I am not the MESSIAH.” You can feel ME tugging at your heart.

        You think you have all the riches. As the lilies of the field, you will fall and your beautiful appearance perishes. He who adds to My Book, to them I will add the plagues of Egypt. People must come back to ME! They think they will make it, but will not.

        Get ready today! behold today is the accepted time.

        JESUS said, “That MY Coming is so soon. The 144,000 are here. The antichrist is here. We must be ready and have our lamps full with extra oil.” End.

        And with all deceivableness of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved. And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:

        That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness. 2 Thessalonians 2:10,11,12


        http://end-times-prophecy.com/blog/?category_name=jonathan-sebastian


      • yksin armosta
        yksin armosta kirjoitti:

        Jonathan’s- Word from God
        3/13/12:4:51P.M.

        While praying in tongues with my Mom, JESUS said, “The Church MUST come back to Him. This is not a joke or something a man just decided to make up. People think they can get right with Me at the last second, but this will not work…this will not work! Look it up in your Bible. I will make them to be deceived. I will send them a strong delusion. JESUS said, “How long must this generation not have faith. How long must I wait till your heed my voice. If you do not come to Me, you will have to face my terrible wrath. My Bride will not be here for she trusted in Me.”

        JESUS said, “HE is sad that many people think that I am not the MESSIAH.” You can feel ME tugging at your heart.

        You think you have all the riches. As the lilies of the field, you will fall and your beautiful appearance perishes. He who adds to My Book, to them I will add the plagues of Egypt. People must come back to ME! They think they will make it, but will not.

        Get ready today! behold today is the accepted time.

        JESUS said, “That MY Coming is so soon. The 144,000 are here. The antichrist is here. We must be ready and have our lamps full with extra oil.” End.

        And with all deceivableness of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved. And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:

        That they all might be damned who believed not the truth, but had pleasure in unrighteousness. 2 Thessalonians 2:10,11,12


        http://end-times-prophecy.com/blog/?category_name=jonathan-sebastian

        Suomennetaanpas tuosta kohta:

        I will make them to be deceived. I will send them a strong delusion. JESUS said, “How long must this generation not have faith. How long must I wait till your heed my voice. If you do not come to Me, you will have to face my terrible wrath. My Bride will not be here for she trusted in Me.”

        Minä annan heidän tulla petetyiksi. Lähetän heille vahvan petoksen. Kuinka kauan tällä sukupolvella ei ole uskoa. Kuinka kauan minun täytyy odottaa, että kuulette ääneni. Jos te ette tule luokseni, te tulette kohtaamaan minun hirvittävän vihani. Minun morsiameni ei tule olemaan täällä, sillä hän luotti minuun.


    • hmmmmmm

      Kyseisen profetian henki, siis se missä hengessä se on annettu, ei mielestäni ole oikea. Sanoma on tuomitseva ja lainalainen,
      Jumala taas jopa nuhdellessaankin on Rakastava Isä joka parannuskseen kutsuessaankin tekee sen Isän sydämmen mukaisesti.

      Kannattaa rukoillen etsiä totuutta, ei tuomitakseen vaan nöyrtyäkseen itse jne...

      • valhetta kerrakseen

        Jumala ei ole kaikkien kengänkuluttajien rakastava Isä. Kuinka Hän voisi olla sellaisen isä, joka sanoo, ettei Jumalaa tunne eikä halua tuntea. Kyllä on luterilainen valheoppi syvälle uponnut.


    • juytrhgfdhyt

      En ota kantaa siihen onko profetia oikea, mutta siinä on selvästi joitakin oikeita elementtejä. Raamatun mukaanhan Jumala nimittäin lähettää väkevän eksytyksen niille jotka eivät ole uskoneet TOTUUTEEN vaan mielistyneet vääryyteen (ja mikä on totuus? Laajahko käsite mutta ainakin Kristuksen seuraaminen on totuutta niinkuin myös HERRAN SANA ON TOTUUTTA! VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS RAAMATUN SANASTA TAI LIBERAALITEOLOGIAAN KÄÄNTYMINEN ON KÄÄNTYMISTÄ POIS TOTUUDESTA. JOS TOIMII NÄIN ON TEHNYT ITSENSÄ VALMIIKSI UPPOAMAAN VÄKEVÄÄN EKSYTYKSEEN!!!).

      Sanotaan että muun muassa väärät profeetat johtavat VALITUTKIN HARHAAN jos mahdollista. Ei ole siis mitenkään niin että uskovat ovat automaattisesti turvassa eksytyksiltä tai väkevältä eksytykseltä:

      (Mark. 13:22):
      Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä johtaakseen, jos mahdollista, VALITUT HARHAAN.
      23 PITÄKÄÄ SIIS VARANNE. Minä olen ennalta ilmoittanut teille kaiken.

      -Tämä "varansa pitäminen" koskee uskovia! Ei ole niin että rukoillessaan ja profetoidessaan ahkerasti on turvassa ELLEI OLE MIELISTYNYT TOTUUTEEN, SIIHEN MITÄ HERRAN SANA SANOO. Se että parantaa, profetoi, omaa turvallisuuden tunteen tai muuta vastaavaa EI TAKAA YHTÄÄN MITÄÄN. Sensijaan VÄLINPITÄMÄTTÖMYYS HERRAN SANAA KOHTAAN TAKAA SEN ETTÄ OLET VÄKEVÄN EKSYTYKSEN OTOLLINEN KOHDE vaikka kuinka profetoisit, tekisit ihmeitä ja olisit rauhallisin mielin!!!!

      (Luuk 6:47)
      Minä kerron teille, millainen on se, joka tulee minun luokseni, kuulee minun sanani ja TEKEE niiden mukaan (huom. ei ainoastaan puhu, profetoi ja paranna vaan nimenomaan OJENTAUTUU SANAN MUKAAN ja TEKEE!!!!! KUULE SIIS HERRAN SANAA JA OJENTAUDU! ÄLÄ KUULE OPETTAJIA JOTKA OPETTAVAT VASTOIN HERRAN SANAA VAIKKA HE KUINKA PROFETOISIVAT TAI TEKISIVÄT IHMEITÄ TAI HEIDÄN SIUNAILUNSA TOISI HYVÄÄ OLOA! SAATANA OSAA KYLLÄ ESIINTYÄ VALKEUDEN ENKELINÄ!).

      Monelle jotka puheessaan kunnioittavat Kristusta, profetoivat ja tekevät ihmeitä KOHTAA YLLÄTYS! Kristus ei tunne heitä:

      (Matt 7:21):
      21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ENNUSTANEET ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, TE LAITTOMUUDEN TEKIJÄT'.
      [HUOM: MITÄ ON LAITTOMUUDEN TEKEMINEN? MUUN MUASSA SITÄ ETTEI NOUDATA RAAMATUN SANAA KÄYTÄNNÖSSÄ!!!]
      24. Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja TEKEE niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
      [HUOM: AINOASTAAN HERRAN SANAN KUULEMINEN JA HAUSKOJEN JUTTUJEN PROFETOIMINEN JA KARKELOINTI EI RIITÄ. ON KUULTAVA RAAMATUN SANAA JA MYÖS TOIMITTAVA HERRAN SANAN MUKAAN. ELLET TEE NÄIN ON AIVAN SAMA KUINKA PALJON PROFETOIT TAI TEET IHMEITÄ. SINUN TULEE SIIS SEKÄ KUULLA RAAMATUN SANAA ETTÄ OJENTAUTUA SEN MUKAAN. MUUTEN OLET NIMITTÄIN MIELISTYNYT VÄÄRYYTEEN JA ERÄS NIISTÄ JOILLE VÄKEVÄ EKSYTYS ON LÄHETETTY, riippumatta siitä kuinka paljon teet ihmeitä, profetoit tai tunnet hyvää ja rauhallista oloa!!!]

      • juytrhgfdhyt

        SITTEN TÄHÄN VIELÄ SEURAAVA PYYNTÖ:
        -KUN TUOTTE ESILLE NÄKEMYKSIÄNNE RAAMATUN AIHEITA KOSKIEN EIVÄT ESITTÄMÄNNE ASIAT PAINA MITÄÄN ELLETTE OSOITA NIITÄ RAAMATUSTA JA TUO ESILLE NIIHIN LIITTYVIÄ RAAMATUNKOHTIA. NÄMÄ USKOVILLE TYYPILLISET "MUSTA TUNTUU ETTÄ" - JUTUT ILMAN ESILLETUOTUJA SELKEITÄ RAAMATUNKOHTIA OVAT PAINOARVOLTAAN ÄMMIEN LORUJEN JA KÄRPÄSTEN SURINAN TASOLLA!!!!!!

        -VÄITIN SIIS ETTÄ TUOSSA PROFETIASSA OLI OIKEITA ELEMENTTEJÄ (mutta en väittänyt sitä muuten oikeaksi tai edes suurelta osaltaan oikeaksi). JOS VÄITETTE ETTÄ ESILLE TUODUT SEIKAT VÄKEVÄSTÄ EKSYTYKSESTÄ OVAT HÖLYNPÖLYÄ OSOITTAKAA SE RAAMATUSTA, KIITOS!!!!! TÄLLAISET "kun Herra nyt mulle sanoi tästä näin ja noin" - jutut OVAT PAINOARVOLTAAN KÄRPÄSTEN SURINAN TASOLLA. JOS HERRA JOLLEKIN TOI TÄSTÄ VAHVASTI JOTAKIN SANOTTAVAA HÄN VARMASTI MYÖS ANTAA RAAMATUNPAIKKOJA VÄITTEIDEN TUEKSI. RAITIS USKO POHJAUTUU ENNENKAIKKEA RAAMATTUUN EIKÄ TUNTEMUKSIIN JA PROFETIOIHIN VAIKKA KUINKA LUULISITTE SUURIA PROFEETTOJA OLEVANNE. MIKÄÄN PROFETIA EI YLITÄ RAAMATUN ARVOVALTAA, EI YHTÄÄN MIKÄÄN!!!


      • 24egrg
        juytrhgfdhyt kirjoitti:

        SITTEN TÄHÄN VIELÄ SEURAAVA PYYNTÖ:
        -KUN TUOTTE ESILLE NÄKEMYKSIÄNNE RAAMATUN AIHEITA KOSKIEN EIVÄT ESITTÄMÄNNE ASIAT PAINA MITÄÄN ELLETTE OSOITA NIITÄ RAAMATUSTA JA TUO ESILLE NIIHIN LIITTYVIÄ RAAMATUNKOHTIA. NÄMÄ USKOVILLE TYYPILLISET "MUSTA TUNTUU ETTÄ" - JUTUT ILMAN ESILLETUOTUJA SELKEITÄ RAAMATUNKOHTIA OVAT PAINOARVOLTAAN ÄMMIEN LORUJEN JA KÄRPÄSTEN SURINAN TASOLLA!!!!!!

        -VÄITIN SIIS ETTÄ TUOSSA PROFETIASSA OLI OIKEITA ELEMENTTEJÄ (mutta en väittänyt sitä muuten oikeaksi tai edes suurelta osaltaan oikeaksi). JOS VÄITETTE ETTÄ ESILLE TUODUT SEIKAT VÄKEVÄSTÄ EKSYTYKSESTÄ OVAT HÖLYNPÖLYÄ OSOITTAKAA SE RAAMATUSTA, KIITOS!!!!! TÄLLAISET "kun Herra nyt mulle sanoi tästä näin ja noin" - jutut OVAT PAINOARVOLTAAN KÄRPÄSTEN SURINAN TASOLLA. JOS HERRA JOLLEKIN TOI TÄSTÄ VAHVASTI JOTAKIN SANOTTAVAA HÄN VARMASTI MYÖS ANTAA RAAMATUNPAIKKOJA VÄITTEIDEN TUEKSI. RAITIS USKO POHJAUTUU ENNENKAIKKEA RAAMATTUUN EIKÄ TUNTEMUKSIIN JA PROFETIOIHIN VAIKKA KUINKA LUULISITTE SUURIA PROFEETTOJA OLEVANNE. MIKÄÄN PROFETIA EI YLITÄ RAAMATUN ARVOVALTAA, EI YHTÄÄN MIKÄÄN!!!

        Ei paskasta saa hajuvettä vaikka kuinka hakkaisit sitä capslock-näppäintä.


      • juytrhgfdhyt
        24egrg kirjoitti:

        Ei paskasta saa hajuvettä vaikka kuinka hakkaisit sitä capslock-näppäintä.

        Siinähän tulikin taas vakuuttavat perustelut raamatulla. Yhdentekevää puhetta. Herjaa niin paljon kuin haluat, mitään perusteitahan sinä et esittänytkään.


      • Ilmestyskirja on
        juytrhgfdhyt kirjoitti:

        Siinähän tulikin taas vakuuttavat perustelut raamatulla. Yhdentekevää puhetta. Herjaa niin paljon kuin haluat, mitään perusteitahan sinä et esittänytkään.

        Jeesuksen Isän Jumalan antama Oikea Profetia Pojalleen ja edelleen meille vaarin otettavaksi.

        Kansoja ja yksilöihmisiä ja yhteisöjä koskevista ei Raamatussa ole annettu mitään, joten niiden tutkiminen Raamatun ilmoituksen kautta muutoin kuin periaatetasolla on mahdotonta.

        Tietysti on henkien erottamisen armolahja tai harjaantuminen erottaa motiivit tai edellyttää useampaa samaan suuntaan viittaavaa että se olisi Herran puhetta, sillä puhuu tavalla ja toisella, kuten on kirjoitettu.

        Jumalan Henki todistaa Jeesuksesta ja eksytyksen henget korottaa ja langettaa ihmistä on hyvä pääperiaatteellinen koetus.


      • Rafael.7

        (Mark 13:22) Valitut tarkoittaa Israelilaisia valittuja lopun-aikoina,ja kun Jeesus puhuu evankeliumeissa valituista, niin useimmiten niissä kohdissa tarkoitetaan Israelilaisia eikä meitä pakanoita.Monet paikat avautuvat helpommin kun ymmärtää tämän että Jeesus ensisijaisesti tuli juuri Israelilaisille ja tarkoitus oli että Israelilaiset ottaisivat vastaan Jeesuksen ja sitten vasta pakanat.Sitä salaisuutta että evankeliumi oli tarkoitettu kaikille, ei edes Pietari ymmärtänyt ennen kuin hän näki saastaisten eläimien tulevan alas,,,,,,,,ja Jumalan ilmoitus sitten avasi Pietarin silmät näkemään totuuden ja sitä kautta ensimmäinen pakana perhe tuli uskoon......(Ap.t. 10 luku ja 11:1-18.).


    • KTS (Ei kirj.)

      Valeherätys on niin sanottu israelfanitus, jossa Kristus korvataan lihallisella Israelilla ja suhteella siihen. Äärimmillään tämä johtaa siihen, että Jeesusken jumaluus kielletään kokonaan ja Jeesuksesta tulee pelkkä juoksupoika:

      ruotsalainen Shalom-yhdistys on ottamassa irtioton kristillisistä seurakunnista. Tämä messiaanisten poppoo ei usko kolminaisuuteen eikä Jeesuksen jumaluuteen. Heille Jeesus oli tavallinen ihminen, joka kanavoi jumalallisia energioita.

      http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=234821

      • tervettä sanomaa

        :9


      • Totuus kirvelee
        tervettä sanomaa kirjoitti:

        :9

        Pitkästä aikaa kerrankin tervettä profetiaa tuo aloituksessa informoitu.
        Jumalan kutsumat oikeat profeetat osaavat siitä iloita, mutta toteutuu myös
        Paavalin sanat:
        "Sillä tulee aika, jolloin he eivät kärsi kuulla tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia." ( 2 Tim 4:3)

        * Nuutisen näky-profetia rakentuu Raamatun terveeseen opetukseen.
        * Siinä ei kosiskella eikä "ylistetä" ihmisiä, oppeja ja virtuksia.
        * Valeherätys saastaisine demonihenkineen on jyllännyt jo pitkään.
        * Menestysteologian hapatuksen valheella ovat koettaneet monet puolustella ahneuden syntiään, jne.

        Torontolainen ( ja vastaavat) herätykset ovat saastuttaneet lukuisan joukon "uskovia". He ovat uskoneet valheen, joutuneet valhehenkien siteisiin. P..le on pukeutunut valkeuden enkeliksi, ja onnistunut huiputtamaan surullisen monia.

        Nuutisen sanoma on siis pitkästä aikaa TERVETTÄ ja suolaista Sanaa.

        Moni kuvittelee, että voi olla "taivaaseen matkalla" vaikka elää missä tahansa synnin siteissä. Ei. Ja vielä kerran ei.

        Jumala seuloo seurakuntansa. Vain kaita tie, vie perille taivaaseen. Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa. Heb 12.14.


        Ne (uskovat) jotka sielullisin fiiliksin torjuvat "epämieluisat" sanomat, eivät rakasta Herraa yli kaiken. Nöyrä mieli tutkii ja tekee parannusta.

        Kun SANA ei kelpaa, kun Raamattua halveksitaan, torjutaan, on pimeyden ruhtinaalle otollista saalistettavaa.


      • juytrhgfdhyt
        Totuus kirvelee kirjoitti:

        Pitkästä aikaa kerrankin tervettä profetiaa tuo aloituksessa informoitu.
        Jumalan kutsumat oikeat profeetat osaavat siitä iloita, mutta toteutuu myös
        Paavalin sanat:
        "Sillä tulee aika, jolloin he eivät kärsi kuulla tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia." ( 2 Tim 4:3)

        * Nuutisen näky-profetia rakentuu Raamatun terveeseen opetukseen.
        * Siinä ei kosiskella eikä "ylistetä" ihmisiä, oppeja ja virtuksia.
        * Valeherätys saastaisine demonihenkineen on jyllännyt jo pitkään.
        * Menestysteologian hapatuksen valheella ovat koettaneet monet puolustella ahneuden syntiään, jne.

        Torontolainen ( ja vastaavat) herätykset ovat saastuttaneet lukuisan joukon "uskovia". He ovat uskoneet valheen, joutuneet valhehenkien siteisiin. P..le on pukeutunut valkeuden enkeliksi, ja onnistunut huiputtamaan surullisen monia.

        Nuutisen sanoma on siis pitkästä aikaa TERVETTÄ ja suolaista Sanaa.

        Moni kuvittelee, että voi olla "taivaaseen matkalla" vaikka elää missä tahansa synnin siteissä. Ei. Ja vielä kerran ei.

        Jumala seuloo seurakuntansa. Vain kaita tie, vie perille taivaaseen. Ilman pyhitystä ei kukaan ole näkevä Herraa. Heb 12.14.


        Ne (uskovat) jotka sielullisin fiiliksin torjuvat "epämieluisat" sanomat, eivät rakasta Herraa yli kaiken. Nöyrä mieli tutkii ja tekee parannusta.

        Kun SANA ei kelpaa, kun Raamattua halveksitaan, torjutaan, on pimeyden ruhtinaalle otollista saalistettavaa.

        Toit esille hyviä raamatunkohtia!


      • Pyhitys ja rakkaus
        juytrhgfdhyt kirjoitti:

        Toit esille hyviä raamatunkohtia!

        Jeesusta kohtaan on Isän Jumalan tahto kaikille lupauksen lapsille, mutta mitä tarkoittaa ihan käytännössä ja konkreettisesti hengellisesti ja sielullisesti on jo aivan toinen juttu. Runsaasti asukoon Jeesuksen elävät sanat sydämissä ja suussa ja ei hävetä Jeesuksen tervettä opetusta ja myös vaikeita sanoja kun valo paljastaa ihmisten synnit, sillä Jumala armo poistaa pimeyden, kun valoon tahtoo ihminen parannuksessa tulla ja siten myös mielensä uudistaa Jumalan vanhurskauteen.


      • On viimeinen hetki
        Pyhitys ja rakkaus kirjoitti:

        Jeesusta kohtaan on Isän Jumalan tahto kaikille lupauksen lapsille, mutta mitä tarkoittaa ihan käytännössä ja konkreettisesti hengellisesti ja sielullisesti on jo aivan toinen juttu. Runsaasti asukoon Jeesuksen elävät sanat sydämissä ja suussa ja ei hävetä Jeesuksen tervettä opetusta ja myös vaikeita sanoja kun valo paljastaa ihmisten synnit, sillä Jumala armo poistaa pimeyden, kun valoon tahtoo ihminen parannuksessa tulla ja siten myös mielensä uudistaa Jumalan vanhurskauteen.

        Näin tulee tapahtumaan:
        1) Moni ns. "uskova" luulee olevansa taivaaseen matkalla... mutta ...
        2) Kun tiukka paikka tulee, tulee valinnan hetki... ei ole eväitä, voimaa...
        3) - ja ollaan juurtumattomia Kristukseen ja Sanaan...
        4) ja ei siis ole voimaa vastustaa per...ttä, ja. ja....

        Toteutuu Jeesuksen sana: ---- he nukkuivat. He "juoksivat ihmisten perässä"...
        Olivat mielistyneet TV7:n opetuksiin ----- laiminlöivät Raamatun, Jeesuksen.

        Voi heitä, voi heitä! -He eivät kestäneet! He eivät olleet Kristuksen morsiussieluja!
        Heillä ei ollut öljyä astiassa ( = persoonan totaalisella tasolla!)
        heillä oli öljyä vain "lampussa" (= olivat uskossa...)

        He heräävät? Liian myöhään!

        KUKAAN ei anna heille voimaa ( ihmiset) ....
        He jäävät Karitsan häiden ulkopuolelle.Kolkuttamaan.


        Herra ei heille avaa. He seurasivat ihmisiä. Eivät Kristusta.

        He kuuntelivat ihmisiä.

        Eivät totelleet Sanaa.

        (Joku tämän lukija vielä herää...)


      • Jokainen joka
        On viimeinen hetki kirjoitti:

        Näin tulee tapahtumaan:
        1) Moni ns. "uskova" luulee olevansa taivaaseen matkalla... mutta ...
        2) Kun tiukka paikka tulee, tulee valinnan hetki... ei ole eväitä, voimaa...
        3) - ja ollaan juurtumattomia Kristukseen ja Sanaan...
        4) ja ei siis ole voimaa vastustaa per...ttä, ja. ja....

        Toteutuu Jeesuksen sana: ---- he nukkuivat. He "juoksivat ihmisten perässä"...
        Olivat mielistyneet TV7:n opetuksiin ----- laiminlöivät Raamatun, Jeesuksen.

        Voi heitä, voi heitä! -He eivät kestäneet! He eivät olleet Kristuksen morsiussieluja!
        Heillä ei ollut öljyä astiassa ( = persoonan totaalisella tasolla!)
        heillä oli öljyä vain "lampussa" (= olivat uskossa...)

        He heräävät? Liian myöhään!

        KUKAAN ei anna heille voimaa ( ihmiset) ....
        He jäävät Karitsan häiden ulkopuolelle.Kolkuttamaan.


        Herra ei heille avaa. He seurasivat ihmisiä. Eivät Kristusta.

        He kuuntelivat ihmisiä.

        Eivät totelleet Sanaa.

        (Joku tämän lukija vielä herää...)

        Jeesusta avuksi hädän päivänä huutaa myös avun saa ja monet huutaa ja hallelujah Isälle Jeesuksen nimessä.


      • KTS:n 36. anoppi

        KTS (Ei kirj.), jolle Israel on MÖRKÖ taitaa olla Jussuf (se sama), jolle taas maajussit ovat suuri MÖRKÖ tai ovat serkuksia.


      • Anonyymi

        Jotkut fanittavat Israelia toiset jotkut Venäjää, USA:ta tai Japania.


    • Kop Kop.

      Voi voi sentään!

      Ruvetaanko meitä kohta jopa ruoskimaan muullakin kuin sanan voimalla?

      Sanan,kirjoitusten ja terveiden profetioiden voimallahan eräät ovat eräitä ruoskineet jo ties miten kauan.

      Ja milloin muuten se viimeinen hetki taas kerran koittaa?

    • nöyryyttä tarvitaan

      parannukseen tulevalta Jeesuksessakin, sillä ilman Herran armoa totuudessa ei voi olla todellista parannustakaan Jumalan vanhurskauteen ja pyhitykseen.

      Laodikeaa ei penseys pelasta eikä itsepetos omasta tilastaan, kuten on kirjoitettu. Rakkaus Jeesukseen sen sijaan voittaa kuolemankin.

    • E-päilijä.

      Mitenkäs tämä aloituksessa mainittu,J.P:n sivuilla oleva profetia,on edistynyt?

      Eli onko siis kyseessä tervettä profetiaa pitkästä aikaa ja rakentuuko se Raamatun
      terveelliseen opetukseen ja niin päin pois?

      Ja tarvitaanko edelleenkin nöyryyttä parannukseen tulevalta Jeeveliltä,koska ilman
      Herran armoa totuudessa ei voi olla todellista parannustakaan Jumalan vanhurskauteen ja pyhyyteen?

    • Äräsin heemulla.

      No miten on käynyt?

    • Mhhhhhhh.

      Vieläkö tätä Liisa Nuutisen profetiaa pidetään aitona?

    • Ei herännyt.

      Miten tällainen valeherätys voi stemmata yhteen sen ennustetun ja todellisen herätyksen kanssa jonka,taas kerran,pitäisi alkaa jostain Lapin erämaasta?

    • Lähetetty!!!

      Sinun ympäristössäsi voi herätys alkaa sinusta! Kuinka kauan odotetaan että joku muu palvelee meitä, tekee kaiken puolestamme. Kenet Herra lähetti?

    • Jupin lantti.

      No,kumpi herätys tällä hetkellä on menossa?

      Oikea herätys vai valeherätys?

      Täh?

    • (Jykke
    • Anonyymi

      12.3.2012

      Liisa Nuutisen näky

      Varoitus Jumalan kansalle

      Näin näyssä leijonan, joka istui jyrkänteellä katsoen tasangolle. Ihmiset palvoivat sitä Juudan leijonana, vaikka se oli musta. Se näytti oikealta Juudan leijonalta, muttei ollut. Se koostui tuhansista mustista pisteistä, jotka olivat koko ajan liikkeessä. Ne saivat leijonan muuttamaan muotoaan, välillä se oli leopardi, välillä karhu.

      Kohta leijonan muoto hajosi näiden mustien pisteiden lähtiessä lentämään kaikkialle. Ne olivat demoneita. Ilma oli sakeanaan niitä. Ne kasvoivat näyttäen inhottavilta linnuilta ja lepakoilta. Ne hyökkäsivät kaikkien tasangolla olevien ihmisten kimppuun. Toisiin ne menivät sisälle riivaten ja raastaen heitä. Ne, joihin demonit olivat menneet, sairastuivat vakavasti, toiset kokivat suuria tuskia ja jotkut kuolivat tähän koettelemukseen.

      ”Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.”(Ilm.13:2)

      Jumala puhui minulle tästä aiheesta myös Sanansa kautta. Se, mitä olen nähnyt ja josta Jumala antoi minulle tehtävän varoittaa seurakuntaa, kauhistuttaa minua.

      Jumala rankaisee langennutta seurakuntaa

      Jumala on rankaiseva seurakuntaa sen luopumuksen tähden, jota sen keskuudessa esiintyy.

      Monet eivät tee parannusta, vaan elävät synnissä kuin maailman ihmiset.

      Herra näytti minulle, että rangaistuksena syntielämästä Jumala lähettää seurakuntiin rajun eksytyksen, valeherätyksen. Se tulee kaikkiin seurakuntiin, joissa ihmiset eivät tee parannusta ja seuraavat vääriä oppeja.

      On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia? Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen!(1.Piet.4:17-18)

      Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.(2.Tess.2:11-12)

      Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?(Luuk.18:8)

      Ei Jeesus ollut huolissaan siitä, olisiko Hänen paluunsa aikaan enää uskovia maan päällä, hän oli huolissaan omiensa uskon tilasta!

      Miksi valeherätys tulee

      Valeherätys, joka on Jumalan läsnäolon kirkkaudeksi naamioitunut demoniparvi, tulee joihinkin seurakuntiin. Asettuakseen ihmisiin tai paikkoihin demonit tarvitsevat synnin kautta tulevan oikeutuksen. Näitä synnin portteja demoneille seurakuntiin ovat uskovien syntielämä ja saarnattavat väärät opit. Näitä ovat mm. väärä vanhurskausoppi, menestysteologia ja hengessä juopuminen sekä se, ettei parannuksenteosta, synnistä ja helvetistä saarnata.

      Väärä vanhurskaus

      ”Me olemme jo täydellisiä Kristuksessa. Jeesuksen vanhurskaus riittää meille”, julistaa tämä oppi, eikä vaadi parannuksentekoa. Se antaa luvan elää synnissä, sillä ”kaiken saamme anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta.”

      Jeesus kuitenkin julisti meille: ”Tehkää parannus ja kääntykää pahoilta teiltänne!”

      "Sano nyt Juudan ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra: Minulla on suunnitelma teitä vastaan, minä valmistan teille onnettomuutta. Kääntykää siis kaikki pahoilta teiltänne, tehkää hyvää ja eläkää oikein!(Jer.18:11)

      "Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut.

      Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta.

      Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.

      "Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun seurassani valkeissa vaatteissa; he ovat sen arvoisia.

      Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.(Ilm.3:1-5)

      Jae paljastaa, että on seurakuntia, joiden teot eivät täytä Jumalan vaatimusta. He elävät synnissä eivätkä tee, mitä Jumala vaatii. Kuitenkin näissäkin seurakunnissa on niitä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, eli elä synnissä. Vain he saavat käyskennellä Taivaassa Herran seurassa. Herra varoittaa, että ainoastaan niiden, jotka voittavat, nimiä ei pyyhitä elämän kirjasta! On siis uskovia, joiden nimet pyyhitään elämän kirjasta!

      Raamattu varoittaa, että pelastus voidaan menettää. Jos pelastuksen vastaanottamisen jälkeen jatkaa tietoista synnintekoa, uskovakin joutuu kadotukseen!

      jatkuu...

      • Anonyymi

        Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.(2.Moos.32:33)

        Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.(Hepr.10:26-27)

        Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.(Hes.33:12)

        "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        (Luuk.13:23-27)

        Menestysteologia

        ”Jumala tekee sinut rikkaaksi, kun kylvät tämän opettajan tai seurakunnan työhön. Mitä uhraat Jumalalle, Jumala antaa satakertaisesti takaisin” sanoo tämä oppi.

        ”Olemme Jumalan lapsia ja Jumalan perintöosa kuuluu meille! Meillä on oikeus vaatia osamme Isän perinnöstä!”

        Kuka vaatikaan oman osuutensa isänsä perinnöstä? Tuhlaajapoika! Ja saatuaan osansa perinnöstä hän ajautui hyvin kauas isästään.

        Jumala on luvannut antaa meille kaiken, mitä tarvitsemme. Raamattu ei lupaa, että Jumala tekisi meistä rikkaita. Jeesus sanoi, että rikkaiden on hyvin vaikeaa päästä Taivasten valtakuntaan.

        Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.(Luuk.12:15)

        "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."(Matt.19:23-24)

        Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.(Luuk.16:13)

        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja
        vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.

        Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri. Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.(1.Tim. 6:9-10)

        Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen.(Matt.13:22)

        Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. (Kol.3:5-6)

        Hengessä juopottelu

        ”Jumala haluaa juottaa meidät Pyhän Hengen viinillä juovuksiin ja pitää meille juhlat.”

        Tässä liikkeessä opetetaan pyytämään Herralta Pyhän Hengen viiniä, joka juovuttaa.

        Olen nähnyt ihmisten ”juopuessaan hengestä” kaatuvan niin, että heihin sattuu, tai kaatuvan muiden päälle satuttaen heitä. Ystäväni kertoi minulle, kuinka lattiaan kaaduttuaan jokin henki kouristi häntä niin, että hänen päänsä hakkasi lattiaan kipeästi. Olen nähnyt, kuinka hengestä juopuneita ihmisiä täytyy pitää kiinni, kun nämä hoippuessaan kuin näkymättömän voiman ohjaamina ovat koko ajan kaatumassa muiden päälle. Pyhä Henki ei toimi näin. Pyhä Henki ei aiheuta kipua ja vaaratilanteita!

        Olen myös nähnyt, kuinka hengen voimasta kaatuneet ihmiset kiemurtelevat maassa kuin käärmeet ja sähisevät!
        Jotkut nauraa käkättävät rumasti ja tuo nauru kuulostaa aivan pirujen räkätykseltä.

        "Kaikki, joita sydämeni kauhistuu, sinä kutsuit tänne kuin juhlaan. Herran vihan päivänä ei ollut pelastunutta, kukaan ei päässyt pakoon. Voi lapsiani, jotka synnytin ja kasvatin! Vihollinen teki heistä lopun."(Val.2:22)

        Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi ja satimeksi, kompastukoot he siihen ja saakoot rangaistuksensa.
        (Room.11:9)

        Kun he ovat hurjimmillaan, minä järjestän heille pidot, juotan heidät juovuksiin, niin että he ratkeavat hillittömään riemuun. Sitten he vaipuvat uneen, josta eivät koskaan herää, sanoo Herra..(Jer.51:39)

        Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.(1.Piet.4:7)

        Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.(Ef.5:18)

        Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.(2.Moos.32:33)

        Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.(Hepr.10:26-27)

        Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.(Hes.33:12)

        "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        (Luuk.13:23-27)

        Menestysteologia

        ”Jumala tekee sinut rikkaaksi, kun kylvät tämän opettajan tai seurakunnan työhön. Mitä uhraat Jumalalle, Jumala antaa satakertaisesti takaisin” sanoo tämä oppi.

        ”Olemme Jumalan lapsia ja Jumalan perintöosa kuuluu meille! Meillä on oikeus vaatia osamme Isän perinnöstä!”

        Kuka vaatikaan oman osuutensa isänsä perinnöstä? Tuhlaajapoika! Ja saatuaan osansa perinnöstä hän ajautui hyvin kauas isästään.

        Jumala on luvannut antaa meille kaiken, mitä tarvitsemme. Raamattu ei lupaa, että Jumala tekisi meistä rikkaita. Jeesus sanoi, että rikkaiden on hyvin vaikeaa päästä Taivasten valtakuntaan.

        Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.(Luuk.12:15)

        "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."(Matt.19:23-24)

        Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.(Luuk.16:13)

        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja
        vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.

        Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri. Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.(1.Tim. 6:9-10)

        Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen.(Matt.13:22)

        Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. (Kol.3:5-6)

        Hengessä juopottelu

        ”Jumala haluaa juottaa meidät Pyhän Hengen viinillä juovuksiin ja pitää meille juhlat.”

        Tässä liikkeessä opetetaan pyytämään Herralta Pyhän Hengen viiniä, joka juovuttaa.

        Olen nähnyt ihmisten ”juopuessaan hengestä” kaatuvan niin, että heihin sattuu, tai kaatuvan muiden päälle satuttaen heitä. Ystäväni kertoi minulle, kuinka lattiaan kaaduttuaan jokin henki kouristi häntä niin, että hänen päänsä hakkasi lattiaan kipeästi. Olen nähnyt, kuinka hengestä juopuneita ihmisiä täytyy pitää kiinni, kun nämä hoippuessaan kuin näkymättömän voiman ohjaamina ovat koko ajan kaatumassa muiden päälle. Pyhä Henki ei toimi näin. Pyhä Henki ei aiheuta kipua ja vaaratilanteita!

        Olen myös nähnyt, kuinka hengen voimasta kaatuneet ihmiset kiemurtelevat maassa kuin käärmeet ja sähisevät!
        Jotkut nauraa käkättävät rumasti ja tuo nauru kuulostaa aivan pirujen räkätykseltä.

        "Kaikki, joita sydämeni kauhistuu, sinä kutsuit tänne kuin juhlaan. Herran vihan päivänä ei ollut pelastunutta, kukaan ei päässyt pakoon. Voi lapsiani, jotka synnytin ja kasvatin! Vihollinen teki heistä lopun."(Val.2:22)

        Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi ja satimeksi, kompastukoot he siihen ja saakoot rangaistuksensa.
        (Room.11:9)

        Kun he ovat hurjimmillaan, minä järjestän heille pidot, juotan heidät juovuksiin, niin että he ratkeavat hillittömään riemuun. Sitten he vaipuvat uneen, josta eivät koskaan herää, sanoo Herra..(Jer.51:39)

        Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.(1.Piet.4:7)

        Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.(Ef.5:18)

        Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)

        Kuka voivottaa, kuka vaikertaa? Kuka rettelöi, kuka haastaa riitaa? Kuka hankkii kolhuja syyttä suotta? Kuka katsoo harottavin silmin?

        Se, joka viipyy viinin ääressä, se, joka etsii maustejuomaa.

        Älä katsele viinin hehkuvaa punaa, älä katso sen välkettä maljassa. Helposti se valahtaa kurkusta alas, mutta perästäpäin se puree kuin käärme, iskee myrkkyhampaillaan kuin kyy. Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. Olet kuin aalloilla keskellä merta, kuin maston nenässä mainingeilla. "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää."(Snl.23:29-35)

        Jae kuvaa suoraan kokemuksiani eräässä seurakunnassa. Monet todella kolhivat itseään, olivat riitaisia, käyttäytyivät ja näyttivät samalta kuin oikeasti juopuneet.

        Vaikka kokouksissa oli hauskaa, aina jälkeenpäin minulla oli pitkään paha olo. Uskon sen johtuvan siitä, että valeherätyksen demonit todellakin purevat perästäpäin kuin kyy. Olin myös fyysisesti niin kipeä näiden kokousten
        jälkeen, että monille valittelin oloni olevan kuin minut olisi pesäpallomailalla hakattu! Uskon, että demonit olivat todellakin minut piesseet tietämättäni.

        Ketkä joutuvat eksytykseen?

        Tähän eksytykseen hukkuvat ne, jotka eivät todella seuraa Jeesusta. Jeesuksen oikeaan seuraamiseen kuuluu jatkuva parannuksenteko, itselleen kuoleminen, täydellinen kuuliaisuus Jumalalle ja Sanalle.

        Jos etsit Jumalan tarjoamaa rikastumista, hauskanpitoa ja siunauksia, eksyt. Jos etsit itsellesi lisää voitelua, kykyä tehdä ihmeitä päästäksesi esille, eksyt. Jos etsit jotain muuta kuin Herraa itseään, eksyt.

        Miten välttää eksytys?

        Etsi vain Herraa itseään! Silloin Jumala suojelee sinut, avaa silmäsi näkemään ja tarvittaessa ohjaa pois vaarallisista seurakunnista.

        Ole nopea katumaan. Tarkkaile rehellisesti itseäsi. Aina, kun sinussa nousee negatiivisia tunteita tai ajatuksia, pyydä niitä Herralta anteeksi ja pyydä Jeesusta poistamaan nämä pahat taipumuksesi! Esim. kun huomaat, että ylpeys sinussa nostaa päätään tai vihastut, pyydä Jeesusta puhdistamaan sinusta kaikki ylpeys ja viha.

        Valeherätys eksyttää monet, sillä se tarjoaa hauskanpitoa ilman ikävää saarnaa synnistä ja helvetistä.

        Kuitenkin tämä voima, mitä luullaan Jumalan kirkkaudeksi, on valtava demoniparvi. Demonit menevät kaikkiin, jotka osallistuvat näihin väärässä hengessä tapahtuviin kokouksiin ja hyväksyvät sen opit.

        Tämä ilmenee uskovissa lihallisuuden voimistumisena. Uskovissa alkaa esiintyä riitaisuutta, kilpailunhalua, vihamielisyyttä, erilaisia pahoja himoja, kaikenlaisen negatiivisuuden huomattavaa kasvua. Demonit vahvistavat synnillisiä ajatuksia, tunteita ja haluja saaden monet lankeamaan. Kauhistuttavinta tässä on se, että jolleivät uskovat elinaikanaan tee parannusta näistä synneistä, tämä väärä herätys vie heidät kadotukseen!

        Kun valeherätys on levinnyt maailmanlaajuisesti kaikkiin tuomittaviin seurakuntiin, Jumalan tuomio iskee. Babylon sortuu yhdessä yössä.

        Yhtenä päivänä maailmanlaajuisesti nämä demonit manifestoituvat avoimesti ja alkavat piinaamaan eksytykseen menneitä kristittyjä. Heidän lihansa luovutetaan Saatanan kuritettavaksi. Monet sairastuvat vaikeisiin ja tuskallisiin sairauksiin ja ne, jotka ovat paatuneet niin, etteivät rikkimurrettuinakaan tekisi parannusta, kuolevat tähän vitsaukseen.

        Tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.(1.Kor.5:5)

        Jae kertoo, että Herra voi luovuttaa synnissä elävien kehot Saatanan tuhottaviksi, jotta heidän sielunsa voisi pelastua.

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        "Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.

        Tehkää hänelle niin kuin hän on tehnyt muille, maksakaa kaksin verroin hänen teoistaan. Siihen maljaan, johon hän on toisille juomansa sekoittanut, sekoittakaa häntä itseään varten kahta katkerampi juoma.

        Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'

        Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä,
        ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut!(Ilm.18:4-8)

        Jae varoittaa luopuneesta seurakunnasta, Babyloniasta. Se kehottaa jättämään langenneet seurakunnat, ettei joutuisi osalliseksi niiden tulevasta tuomiosta!

        jatkuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka voivottaa, kuka vaikertaa? Kuka rettelöi, kuka haastaa riitaa? Kuka hankkii kolhuja syyttä suotta? Kuka katsoo harottavin silmin?

        Se, joka viipyy viinin ääressä, se, joka etsii maustejuomaa.

        Älä katsele viinin hehkuvaa punaa, älä katso sen välkettä maljassa. Helposti se valahtaa kurkusta alas, mutta perästäpäin se puree kuin käärme, iskee myrkkyhampaillaan kuin kyy. Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. Olet kuin aalloilla keskellä merta, kuin maston nenässä mainingeilla. "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää."(Snl.23:29-35)

        Jae kuvaa suoraan kokemuksiani eräässä seurakunnassa. Monet todella kolhivat itseään, olivat riitaisia, käyttäytyivät ja näyttivät samalta kuin oikeasti juopuneet.

        Vaikka kokouksissa oli hauskaa, aina jälkeenpäin minulla oli pitkään paha olo. Uskon sen johtuvan siitä, että valeherätyksen demonit todellakin purevat perästäpäin kuin kyy. Olin myös fyysisesti niin kipeä näiden kokousten
        jälkeen, että monille valittelin oloni olevan kuin minut olisi pesäpallomailalla hakattu! Uskon, että demonit olivat todellakin minut piesseet tietämättäni.

        Ketkä joutuvat eksytykseen?

        Tähän eksytykseen hukkuvat ne, jotka eivät todella seuraa Jeesusta. Jeesuksen oikeaan seuraamiseen kuuluu jatkuva parannuksenteko, itselleen kuoleminen, täydellinen kuuliaisuus Jumalalle ja Sanalle.

        Jos etsit Jumalan tarjoamaa rikastumista, hauskanpitoa ja siunauksia, eksyt. Jos etsit itsellesi lisää voitelua, kykyä tehdä ihmeitä päästäksesi esille, eksyt. Jos etsit jotain muuta kuin Herraa itseään, eksyt.

        Miten välttää eksytys?

        Etsi vain Herraa itseään! Silloin Jumala suojelee sinut, avaa silmäsi näkemään ja tarvittaessa ohjaa pois vaarallisista seurakunnista.

        Ole nopea katumaan. Tarkkaile rehellisesti itseäsi. Aina, kun sinussa nousee negatiivisia tunteita tai ajatuksia, pyydä niitä Herralta anteeksi ja pyydä Jeesusta poistamaan nämä pahat taipumuksesi! Esim. kun huomaat, että ylpeys sinussa nostaa päätään tai vihastut, pyydä Jeesusta puhdistamaan sinusta kaikki ylpeys ja viha.

        Valeherätys eksyttää monet, sillä se tarjoaa hauskanpitoa ilman ikävää saarnaa synnistä ja helvetistä.

        Kuitenkin tämä voima, mitä luullaan Jumalan kirkkaudeksi, on valtava demoniparvi. Demonit menevät kaikkiin, jotka osallistuvat näihin väärässä hengessä tapahtuviin kokouksiin ja hyväksyvät sen opit.

        Tämä ilmenee uskovissa lihallisuuden voimistumisena. Uskovissa alkaa esiintyä riitaisuutta, kilpailunhalua, vihamielisyyttä, erilaisia pahoja himoja, kaikenlaisen negatiivisuuden huomattavaa kasvua. Demonit vahvistavat synnillisiä ajatuksia, tunteita ja haluja saaden monet lankeamaan. Kauhistuttavinta tässä on se, että jolleivät uskovat elinaikanaan tee parannusta näistä synneistä, tämä väärä herätys vie heidät kadotukseen!

        Kun valeherätys on levinnyt maailmanlaajuisesti kaikkiin tuomittaviin seurakuntiin, Jumalan tuomio iskee. Babylon sortuu yhdessä yössä.

        Yhtenä päivänä maailmanlaajuisesti nämä demonit manifestoituvat avoimesti ja alkavat piinaamaan eksytykseen menneitä kristittyjä. Heidän lihansa luovutetaan Saatanan kuritettavaksi. Monet sairastuvat vaikeisiin ja tuskallisiin sairauksiin ja ne, jotka ovat paatuneet niin, etteivät rikkimurrettuinakaan tekisi parannusta, kuolevat tähän vitsaukseen.

        Tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.(1.Kor.5:5)

        Jae kertoo, että Herra voi luovuttaa synnissä elävien kehot Saatanan tuhottaviksi, jotta heidän sielunsa voisi pelastua.

        Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.

        "Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.

        Tehkää hänelle niin kuin hän on tehnyt muille, maksakaa kaksin verroin hänen teoistaan. Siihen maljaan, johon hän on toisille juomansa sekoittanut, sekoittakaa häntä itseään varten kahta katkerampi juoma.

        Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'

        Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä,
        ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut!(Ilm.18:4-8)

        Jae varoittaa luopuneesta seurakunnasta, Babyloniasta. Se kehottaa jättämään langenneet seurakunnat, ettei joutuisi osalliseksi niiden tulevasta tuomiosta!

        jatkuu...

        Valeherätys on lähtöisin ns. Toronto-ilmiöstä. Tämän valeherätyksen piiriin kuuluvat kaikki liikkeet ja saarnaajat, jotka ovat olleet Toronton seurakunnan kanssa yhteydessä. Tai tekemisissä sellaisen henkilön kanssa, joka on ollut yhteydessä Toronton seurakunnan tai sen kanssa tekemisissä olleen henkilön kanssa. Sillä tämän ”herätyksen” takana on henkivalta, joka tarttuu ihmisestä toiseen, kun henkilö joutuu tämän ”voitelun alle”.

        Raamatussa on myös kerrottu, kuinka AINA, kun Jumalan kansa on elänyt synnissä, Jumala on lähettänyt rangaistuksen, jossa suuri osa Israelin kansasta on kuollut syntiensä tähden! Sama on tapahtuva meidän päivinämme, nyt vain koko Jumalan kansalle, johon me kristityt kuulumme.

        Varoitus epäjumalien palvelemisesta

        Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.

        Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.

        Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä
        kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

        Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa.

        Näin heistä tuli meille varoittavia esimerkkejä: meidän ei pidä himoita pahaa, niin kuin he tekivät.

        Älkää ruvetko palvelemaan epäjumalia niin kuin jotkut heistä. Kirjoituksissa kerrotaan: "He istuivat syömään ja
        juomaan, ja sitten he nousivat tanssimaan."

        Älkäämme antautuko siveettömyyteen niin kuin jotkut heistä; heitä kuoli yhtenä päivänä kaksikymmentäkolmetuhatta.

        Meidän ei myöskään tule koetella Herran kärsivällisyyttä, niin kuin jotkut heistä tekivät; he kuolivat käärmeenpuremiin.

        Älkää liioin nurisko niin kuin jotkut heistä; he saivat surmansa kuolemanenkelin kädestä.

        Nämä tapahtumat ovat varoittavia esimerkkejä, ja ne on kerrottu ojennukseksi meille, joiden osana on elää lopun aikoja.

        Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu.(1.Kor.10:1-12)

        Laulu viinitarhasta

        Ystävästäni minä tahdon laulaa, laulun rakkaasta ystävästäni ja hänen viinitarhastaan. Ystävälläni oli viinitarha
        hedelmällisellä rinnemaalla.

        Hän muokkasi sen, perkasi puhtaaksi kivistä ja istutti sinne jaloa viiniköynnöstä, hän rakensi sen keskelle vartiotornin ja louhi kallioon viinikuurnan. Hän odotti makeiden rypäleiden satoa, mutta tarha kasvoi villimarjoja.

        Ja nyt, Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, ratkaiskaa minun ja viinitarhani asia!

        Mitä pitäisi vielä tehdä viinitarhalleni? Mitä jäi tekemättä? Minä odotin siltä rypäleitä, miksi se kasvoi villimarjoja?

        Nyt kerron teille, mitä teen viinitarhalleni. Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi

        Minä jätän tarhani hylkymaaksi. Sitä ei enää kitketä, ei karsita, siihen nousee ohdaketta ja orjantappuraa. Minä kiellän pilviä sille vettä satamasta.

        Herran Sebaotin viinitarha on Israelin kansa ja Juudan heimo se köynnös, josta hän iloitsi. Hän odotti oikeuden valtaa, mutta kaikki oli mielivaltaa, hän tahtoi vanhurskasta hallitusta, mutta kuuli vain katkeraa valitusta.(Jes.5:1-7)

        Ystävä on Jeesus, viinitarha seurakunta. Hän odotti meidän tekevän hyvää hedelmää, mutta villimarjat kuvaavat syntistä seurakuntaa.

        Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi kuvaa tästä seuraavaa rangaistusta: suojelu vedetään seurakunnalta pois, mitä muurin hajotus kuvaa. Seurakunnasta tulee eläinten laidunmaa, eli demonit tulevat tuhoamaan sitä.

        Kieltäessään pilviä vettä satamasta Jumala ottaa siunauksensa pois, Pyhän Hengen sateita ei tule. Ohdake ja orjantappura kuvaavat vääriä opettajia ja opetuksia, sekä näiden hyväksymisen seurauksena demonisoituvia ihmisiä.

        Lisää aiheesta varoittavia kohtia:

        Jer. 8:4-17

        Jer. 25:4-9

        Jes. 5:8-30

        Joel 1:2-20

        Hes. 33:1-20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.(2.Moos.32:33)

        Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.(Hepr.10:26-27)

        Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.(Hes.33:12)

        "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

        "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'

        Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'

        Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
        (Luuk.13:23-27)

        Menestysteologia

        ”Jumala tekee sinut rikkaaksi, kun kylvät tämän opettajan tai seurakunnan työhön. Mitä uhraat Jumalalle, Jumala antaa satakertaisesti takaisin” sanoo tämä oppi.

        ”Olemme Jumalan lapsia ja Jumalan perintöosa kuuluu meille! Meillä on oikeus vaatia osamme Isän perinnöstä!”

        Kuka vaatikaan oman osuutensa isänsä perinnöstä? Tuhlaajapoika! Ja saatuaan osansa perinnöstä hän ajautui hyvin kauas isästään.

        Jumala on luvannut antaa meille kaiken, mitä tarvitsemme. Raamattu ei lupaa, että Jumala tekisi meistä rikkaita. Jeesus sanoi, että rikkaiden on hyvin vaikeaa päästä Taivasten valtakuntaan.

        Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.(Luuk.12:15)

        "Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."(Matt.19:23-24)

        Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.(Luuk.16:13)

        Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja
        vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.

        Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri. Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.(1.Tim. 6:9-10)

        Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen.(Matt.13:22)

        Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. (Kol.3:5-6)

        Hengessä juopottelu

        ”Jumala haluaa juottaa meidät Pyhän Hengen viinillä juovuksiin ja pitää meille juhlat.”

        Tässä liikkeessä opetetaan pyytämään Herralta Pyhän Hengen viiniä, joka juovuttaa.

        Olen nähnyt ihmisten ”juopuessaan hengestä” kaatuvan niin, että heihin sattuu, tai kaatuvan muiden päälle satuttaen heitä. Ystäväni kertoi minulle, kuinka lattiaan kaaduttuaan jokin henki kouristi häntä niin, että hänen päänsä hakkasi lattiaan kipeästi. Olen nähnyt, kuinka hengestä juopuneita ihmisiä täytyy pitää kiinni, kun nämä hoippuessaan kuin näkymättömän voiman ohjaamina ovat koko ajan kaatumassa muiden päälle. Pyhä Henki ei toimi näin. Pyhä Henki ei aiheuta kipua ja vaaratilanteita!

        Olen myös nähnyt, kuinka hengen voimasta kaatuneet ihmiset kiemurtelevat maassa kuin käärmeet ja sähisevät!
        Jotkut nauraa käkättävät rumasti ja tuo nauru kuulostaa aivan pirujen räkätykseltä.

        "Kaikki, joita sydämeni kauhistuu, sinä kutsuit tänne kuin juhlaan. Herran vihan päivänä ei ollut pelastunutta, kukaan ei päässyt pakoon. Voi lapsiani, jotka synnytin ja kasvatin! Vihollinen teki heistä lopun."(Val.2:22)

        Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi ja satimeksi, kompastukoot he siihen ja saakoot rangaistuksensa.
        (Room.11:9)

        Kun he ovat hurjimmillaan, minä järjestän heille pidot, juotan heidät juovuksiin, niin että he ratkeavat hillittömään riemuun. Sitten he vaipuvat uneen, josta eivät koskaan herää, sanoo Herra..(Jer.51:39)

        Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.(1.Piet.4:7)

        Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.(Ef.5:18)

        Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)

        "Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet TURRUTA teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)."

        Kansamme EI PITÄNYT VARAA, vaan jo 50 vuotta on kansalaisiamme mehehtynyt paljon päihteiden vuoksi ja jatkuvasti heidän määrät on lisääntyneet ?
        Kaikkien uusien säädettyjen lakien rytäkässä muutettiin koko 1970-luvun aikana jos mitäkin syntielämään johtavaa elämäntapaa sallituksi ja tavoiteltavaksi. Media nimesi sen vapaudeksi - tasa-arvon nimissä!
        Vapautettiin alkoholi, elokuvien pornosaasta, naiset lastensa kokoaikaisesta valvonnasta, varjeluksesta, opettamisesta, sitten vielä lasten saamisestakin aborttilakiuudistuksella. Nimitettiin heille säädetty raskas pienipalkkainen työpäivä "vapaudeksi ansiotyöhön". Uskon asioista ei enää ollut sopivaa puhua työpaikoilla.
        Jokainen muistava vielä muistaa tuon muutoksen kiivastahtisuuden. Taho , joka tuolloin otti median valtaansa, asettui kansamme opettajiksi (harhaanjohtajiksi).
        Alkoi samalla varhaisnuorten mieltenmuokkaus ja heidät harhaannutettiin pois ymmärtämästä enää, mikä on oikein ja mikä väärin - siis, että mitä tarkoittaa ihmisyys ja oikea elämän ilo ja rauha.

        Vanhan kansan sanonta oli opetus, että "...eläkää ihmisiksi"? Raamatun Sana antaa opetukset elää ihmisiksi maan päällinen elämä. Onneksi myös media jo 2000-luvun on levittänyt Jumalan Sanaa maan ääriin saakka.


    • Anonyymi

      Liisa Nuutisen uni v. 1986

      Koen, että minun tulee tuoda julki vuonna 1986 tuolloin 6-vuotiaana näkemäni uni. Olen ei-uskovasta kodista, eikä minulle oltu luettu Raamattua, enkä näin ollen ollut koskaan kuullut raamatunkohtaa, jossa puhutaan kuun vereksi muuttumisesta.

      Uni meni näin: Olin äitini kanssa silloisen kotimme pihalla, kun täysikuu muuttui punaiseksi. Silloin kaikkien talojen katot aukesivat niin, etteivät ne antaneet enää minkäänlaista suojaa ja samaan aikaan taivaalta alkoi pyörähdellen ja pirullisesti nauraen laskeutumaan tanssivia aaveita. Tunsin, että ne olivat pahoja ja vaarallisia. Silloin tiesin, että meidän on äitini kanssa paettava, ja lähdimme juoksemaan karkuun niin nopeasti kuin vain ikinä pystyimme.

      Selitys: nykyään ymmärrän, että unen aaveet olivat demoneita. Uskon, että osana lopunajan tuomioita Jumala ottaa suojeluksensa pois tavallisten ihmisten kotien yltä, ja yhä useammat ihmiset joutuvat kohtaamaan demonista aktiviteettia kotonaan. Uskon, että demoninen aktiviteetti ja siitä johtuva "kummittelu" tulee lisääntymään, mitä pidemmälle lopunaikoja eletään.

      Tähän kätkeytyy kuitenkin myös käänteinen siunaus: ihmiset joutuvat omakohtaisesti kokemaan, että hengellinen todellisuus on olemassa. Silloin he voivat etsiessään apua vapautuakseen demonisesta aktiviteetista pelastua kääntyessään apua saadakseen kristinuskon puoleen, kun mikään muu ei enää auta. Uskon, että Jumala haluaa tälläkin tavoin ravistella hereille nukkuvia, vielä pelastumattomia ihmisiä.

      Kristittyjen tulee varustautua ja hankkia tietoa vapauttamistyöstä, riivaajien karkotuksesta ja tällaisia kohtaamaan joutuneiden ihmisten auttamisesta. Olihan demonien ulosajo yksi Jeesuksen päätehtävistä maan päällä.

      "Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa spitaalisia ja ajakaa pois pahoja henkiä." (Matt. 10:8) Se oli käsky tehdä näitä kaikkia, ei kehotus valita niistä itseään eniten miellyttävä palvelutehtävä.

      Koen, että varoitus koskee myös kristittyjä: puhdistakaa elämänne kaikesta synnistä, jottei paha saa valtaa teihin! Demonien aktiviteetti tulee lisääntymään ja jos niillä on synnin portin kautta oikeus elämääsi, joudut vaikeuksiin.

      Lopuksi: 28.9.2015 on verikuu Lehtimajanjuhlan aikaan, viimeinen neljän verikuun sarjasta, jolloin kuu muuttuu "punaiseksi".

    • Anonyymi

      25.5.2017

      Valeherätys

      Liisa Nuutinen sai maaliskuussa 2012 varoitusnäyn valeherätyksestä.

      Liisa Nuutinen näki näyssä leijonan, joka istui jyrkänteellä katsoen tasangolle. Ihmiset palvoivat sitä Juudan leijonana, vaikka se oli musta. Se näytti oikealta Juudan leijonalta, muttei ollut. Se koostui tuhansista mustista pisteistä, jotka olivat koko ajan liikkeessä. Ne saivat leijonan muuttamaan muotoaan, välillä se oli leopardi, välillä karhu.

      Kohta leijonan muoto hajosi näiden mustien pisteiden lähtiessä lentämään kaikkialle. Ne olivat demoneita. Ilma oli sakeanaan niitä. Ne kasvoivat näyttäen inhottavilta linnuilta ja lepakoilta. Ne hyökkäsivät kaikkien tasangolla olevien ihmisten kimppuun. Toisiin ne menivät sisälle riivaten ja raastaen heitä. Ne, joihin demonit olivat menneet, sairastuivat vakavasti, toiset kokivat suuria tuskia ja jotkut kuolivat tähän koettelemukseen.

      Näin Jumala rankaisee langennutta seurakuntaa sen luopumuksen tähden, jota sen keskuudessa esiintyy. Monet eivät tee parannusta, vaan elävät synnissä kuin maailman ihmiset.

      Herra näytti minulle, että rangaistuksena syntielämästä Jumala lähettää seurakuntiin rajun eksytyksen, valeherätyksen. Se tulee kaikkiin seurakuntiin, joissa ihmiset eivät tee parannusta ja seuraavat vääriä oppeja.

      Miksi valeherätys tulee?

      Valeherätys, joka on Jumalan läsnäolon kirkkaudeksi naamioitunut demoniparvi, tulee joihinkin seurakuntiin. Asettuakseen ihmisiin tai paikkoihin demonit tarvitsevat synnin kautta tulevan oikeutuksen. Näitä synnin portteja demoneille seurakuntiin ovat uskovien syntielämä ja saarnattavat väärät opit. Näitä ovat mm. väärä vanhurskausoppi, menestysteologia ja hengessä juopuminen sekä se, ettei parannuksenteosta, synnistä ja helvetistä saarnata.

      ------------

      Liisa Nuutinen näki uudestaan 17.1.2016 näyn väärästä herätyksestä.

      Hän näki purppuranpunaisen viljapellon, jossa jotkin tähkät siellä täällä olivat vaaleansinisiä. Ne alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia. Niistä tuli jonkinlaisia maissintapaisia hirviömäisiä "monsterikasveja," jotka kasvoivat ja kasvoivat, kunnes täyttivät koko pellon.

      Lopulta nuo hirviökasvit peittivät pellon kuin tiheä metsä. Silloin maasta alkoi kasvaa jättikokoisia, kiemurtelevia lonkeroita, kuin jättiläismustekalan lonkeroita, jotka heiluivat ja huojuivat puolelta toiselle. Siinä vaiheessa kaikille oli selvää, että tämä herätys ei ole Jumalasta.

      Selitys: Koin näyn varoittavan tulevasta väärästä herätyksestä, joka on jo alkanut.

      Purppuraväri symboloi noituutta. Väärässä herätyksessä parantumiset tapahtuvat evankelistan sielunvoimilla aikaansaatuina, tavallaan pakotettuina, ei Jumalan käteen jätettyinä, tai väärän herätyksen henkivallan eli demonien aikaansaamina.

      Myös rahan antamiseen manipuloiminen on eräänlaista noituutta. Opetus siitä, että "kun kylvätte meihin (eli annatte meille rahaa), Jumala tekee teistä rikkaita”, on eräänlaista noituutta.

      Vaaleansiniset tähkät ovat rikkaviljaa, parannusta tekemättömiä kristittyjä, jotka demonisoituvat väärän herätyksen henkivalloista. Nämä sitten kasvavat ihmeissä, merkeissä ja tunnusteoissa, kunnes väärän herätyksen henkivalta tulee avoimesti esiin sellaisella tavalla, että kaikki ymmärtävät, ettei tämä ole Jumalasta.

      Koen hengessä varoitusta, että tämä väärä herätys tulee jossain vaiheessa vielä leviämään kaikkiin seurakuntiin. Raamattukin varoittaa, että tuomio alkaa Herran huoneesta. Avaimena selviytymiseen on todellinen parannuksenteko. Silloin Jumala varjelee joutumasta eksytykseen.

    • Anonyymi

      Renata Gogola-Tolvasen uni 16.7.2015

      Näin joitakin pahannäköisiä olioita, jotka olivat menneet viljapeltoon. Vilja oli vielä vihreä ja oliot tallasivat sitä kulkiessaan eteenpäin. Niiden perässä meni joitakin eläimiä, käärmeitä ja niiden perässä aika isoja kaloja. Kaikki ne tallasivat sitä peltoa samalla tavalla.

      Ja sitten toisen unen pätkä.

      Näin yhden rakennuksen katolla Jeesuksen näköisen henkilön. Kävelin häntä kohti. Hänen ympärillään oli joitakin muita, mutta en kiinnittänyt heihin mitään huomiota, vaan katsoin ainoastaan Jeesukseen. Kun tulin lähelle, hän avasi kätensä sivuille ja valkoinen viitta aukesi ja sen alta paljastui musta puku. Huudahdin: "Sinä et ole Jeesus!" ja läksin pakoon. "Olen", se vastasi ja yritti ottaa minut kiinni. Huomasin silloin, että sen ympärillä oli valtavasti demoneja, ja ne kaikki läksivät minun perääni.

      Koen, että Herra puhuu voimakkaista eksytyksistä. Molemmat unet tarkoittavat samaa aihetta eli eksytystä. Tulivat sanat Matt 24:24: "...jos mahdollista valitutkin eksyvät". Kalat ovat kristittyjen vertauskuva. Isot kalat ovat pitkään uskossa olleet, jopa seurakuntien johtajat, vanhimmisto ja opettajat tallaamassa Jumalan viljapeltoa, sillä he eivät pysty erottamaan oikeaa väärästä epäpuhtaan sydämen takia. Maailman menot ja elatuksen huolet ovat sokaisseet heidät eivätkä he enää turvaudu Jumalaan eivätkä pidä lyhyitä tilivälejä Jumalan kanssa.

      Toisessa unessa vihollinen matkii niin petollisesti Jeesusta, että jopa valitutkin voivat eksyä. Tullessani hänen lähelleen hän paljastui. Ääni ei ollut Jeesuksen ja käsissä ei ollut haavoja. Mustat vaatteet valkean viitan alla saivat minut säpsähtämään ja silloin huomasin ne erot Jeesukseen. Muistan, että lähestyin häntä epäillen, vaikka toisaalta kaipasin Jeesuksen syliin. Henkeni ei tuntenut sen olevan sama Jeesus ja lopulta mikään ei enää muistuttanut Jeesusta, kun olin tarpeeksi lähellä häntä. Koen noiden unien olevan varoituksia tälle pimenevälle ajalle, ennen Herran Jeesuksen tuloa.

    • Anonyymi

      Ilm. 13:13

      Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

      -----------

      Matt. 15:8

      'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,

      ----------

      2. Piet. 2:18-22

      18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,

      19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

      20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

      21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

      22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

      ------------

      1. Piet. 4:1

      Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

      -----------

      2. Piet. 1:10

      Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

      ------------

      1. Kor. 10:12

      Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

      ----------

      Gal. 5:24

      Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.


      Hepr. 12:14

      Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

      Fil. 3:19

      heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

      --------------

      1. Kor. 6:13

      Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

      -------------

      Room. 16:18

      Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

      -----------

      Fil. 3:18

      Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;

      ---------

      Luuk. 17:11-19

      11 Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.

      12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;

      13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"

      14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.

      15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä

      16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.

      17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?

      18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"

      19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".

    • Anonyymi

      Roomalaiskirje 13

      1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.

      2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.

      3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;

      4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.

      5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.

      6 Sentähdenhän te verojakin maksatte. Sillä he ovat Jumalan palvelusmiehiä, ahkeroiden virassansa juuri sitä varten.

      7 Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia.

      8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

      9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi"
      .
      10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

      11 Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.

      12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.

      13 Vaeltakaamme säädyllisesti, niin kuin päivällä, ei mässäyksissä ja juomingeissa, ei haureudessa ja irstaudessa, ei riidassa ja kateudessa,

      14 vaan pukekaa päällenne Herra Jeesus Kristus, älkääkä niin pitäkö lihastanne huolta, että himot heräävät.

    • Anonyymi

      Matt. 25:1-13

      1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.

      2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.

      3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.

      4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.

      5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.

      6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'

      7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.

      8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.

      9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'

      10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.

      11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'

      12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.

      13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

    • Anonyymi

      Valeherätyksessä vaikuttavat samat henkivallat, jotka ovat muissa uskonnoissa. Tarkastelkaa opetuksia raamatun sanaan tukeutuen. Toisaalta saattaa tulla aika, jolloin raamatun kirjoitukset sotketaan.

      • Anonyymi

        Raamatun kirjoituksia on jo sotkettu ja lisää on tulossa. On jo nyt selvityksiä, miten Raamatun kieli voitaisiin muuttaa sukupuolineutraaliksi, näin ainakin Englannissa.


    • Anonyymi

      https://www.ess.fi/paikalliset/151797

      Huumekauppiaat tuovat ostokset kotikylälle - "kauppa-autopojat" kiertelevät Lahdessakin

      14.10.2018

      -----------

      https://yle.fi/a/3-10455959

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla
      Itä-Suomen poliisissa tutkitaan muun muassa tapausta, jossa Lahdesta lähdettiin myyntireissulle maakuntakaupunkeihin.

      14.10.2018

      ------------

      https://www.ksml.fi/paikalliset/2419484

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

      ---------

      https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5220269

      Savon Sanomat: Huumeita levitetään nyt "kauppa-autojen" avulla

      14.10.2018

    • Anonyymi

      https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku10.htm

      21.4.2009 Karjaeläimet, metsäneläimet ja pedot

      Raamatun symboliikkakieli on ihmiselle välttämättömyys ymmärtää, mikäli haluaa raapia Raamatun sanomaa pintaa syvemmältä. Kyllä meille jokaiselle evankeliumikin riittää ja lapsenomainen Usko, uskoa sellaiseen jota emme voi todistaa faktana.

      Sitähän se Kristinusko nimenomaan on, eikä Jeesus itsekään pyytänyt todistamaan itseään tieteellisesti, vaan hän teki kaiken todistettavaksi hengessä ja pyysi meitä todistamaan häntä hengessä. Tämä oli siis lähetyskäsky, joka annetaan kaikille ihmisille maailmassa, riippumatta siitä, keitä he ovat.

      Ihmiset Raamattu on symbolikielellä jakanut kolmeen toisistaan selvästi erilaiseen ryhmään, karjaeläimet, metsäneläimet ja pedot.

      Tällä vertaustavalla Jeesus itse saattoi asettaa ihmisen hänen itsensä asemaan paimeneksi ja näkemään hänen silmin, mitä tämä on.

      Karjaeläimet symboloivat paimenen osalta suojeltavaa ja paimenen omaa karjaa, jota paimen pyrkii ruokkimaan ja kaitsemaan. He ovat siis paimenen omia.
      Paimenen oma ei tarkoita että nämä eläimet olisivat kaikki kovin kuuliaisia paimenelle, koska nämä karjaeläimetkin ovat hyvin erilaisia.

      Sika on aina likainen ja tarvitsee puhdistusta, aasi on tyhmä ja vuohi syö mitä sattuu ja on jukuri. Hevonen on taas hieman ylpeä, mutta alistuu kumminkin ja lehmä on hellyttävän epämiellyttävä mutta hyvin rakas ja tärkeä eläin. Lammas on ehkä kaikkein riippuvaisin paimenesta, mutta sekin arka ja äärimmäisen tyhmä eläin.

      Eikä tässä ole kaikki karjaeläimet, vaan heitä voisi kuvailla monilla eri ominaisuuksilla ja puutteilla, joiden kanssa paimen joutuu päivittäin tekemisiin kun paimentaa ja ruokkii karjaansa. Siitä huolimatta tämä karja on paimenelle oma ja Rakas karja, jonka edestä paimen jopa antoi henkensä.

      Nämä karjaeläimet kuulevat paimenen äänen ja tulevat ruoka-aikana mielellään paimenen luo saamaan jokapäiväisen ravintoannoksensa.

      Karjaeläinten ja metsäneläinten välillä on vain hiuksen hieno ero, joka on vain eläimen luonteesta ja tahdosta kiinni, antaako eläin itsensä vaarallisesta vapaudesta turvalliseen vankeuteen.

      Moni karjaeläin syntyy karjatilalla, eikä edes tiedä vapaudesta mitään, eikä edes välitä tietää, koska maatilalla tällä karjaeläimellä on kaikki mitä se tarvitsee. Metsäneläimen ja karjaeläimen välillä on siis jonkinlainen vapaus- vankeus eroavaisuus.

      1. Korinttolaiskirje 7:20-23 Pysyköön kukin siinä asemassa, missä hänet on kutsuttu. Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi. Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja. Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

      Karjaeläinten ja metsäneläinten ero on siis vain siinä, että antavatko metsäneläimet vapautensa tehdä mitä tahansa pantiksi siitä, että nämä saavat suojan ja ruoan. Kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen.

      Paavali kirjoitti korinttolaisille orjuudesta ja vapaudesta peilaten tätä lakiin ja Kristukseen. Orjana syntynyt lakiin kiinni vapautuu uudestisyntymisensä hetkellä vapaaksi Kristuksessa. Vapaana laista syntynyt tahtoo päästä Kristukseen orjaksi ja luovuttaa vapautensa uudestisyntymisensä hetkellä. Tätä Paavali tuossa tarkoitti ja se nimenomaan koskee symboliikkakielessä metsäneläintä ja karjaeläintä.

      • Anonyymi

        Ihmisiä syntyy luterilaisuuteen ja kaikkiin muihinkin Kristillisiin uskonsuuntiin metsässä. Kirkot ovat täynnä pinnallisia uskovaisia, jotka eivät opeta lapsilleen edes kunnolla Raamatun lakia, puhumattakaan rukouksista ja sen merkityksestä elämään, koska jos rukousta ei tule, ei synny minkäänlaista keskusteluyhteyttä Jeesukseen Kristukseen, vaan Hän joutuu kolkuttamaan ovea, joka tarkoittaa että kyseessä on joko eksynyt karjaeläin, tai sitten ihan puhdas metsäneläin.

        Vasta kun rukousyhteys löytyy, löytyy pelastuksen avain.

        Metsäneläimet ovat petojen armoilla jatkuvasti ja vain hyvin harvoin pedot pääsevät karjaeläinten kimppuun, mutta silloin tällöin niinkin tapahtuu. Eli ei ollenkaan mahdotonta, että sudet tai karhut hyökkäävät karjaeläinten aitaukseen. Silloin paimen astuu puolustamaan karjaansa ajaen pedot pois. Joskus pedot saavat arvokkaan saaliin jopa aitauksesta.

        Kun mietit karaeläinten määrää verrattuna metsäneläimiin, niin sekin ero on symbolisesti sama mikä karjaeläinten ja metsäneläinten todellinen määrä on. Metsäneläimiä on määrällisesti valtavasti enemmän mitä karjaeläimiä on olemassa ja tähän tulee ns. vedenjakaja.

        Petoja sen sijaan on suurin piirtein sama määrä kuin on karjaeläimiäkin. Tästä löytyy symboliikkakielessä yhteneväisyys. Pedot ovat saatanan omia, joiden pääasiallinen tehtävä on ahmia suihinsa ja tappaa ihan omaksi huvikseen kaikkia muita eläimiä, paitsi muita petoja harvemmin.

        Pedot ovat ensinnäkin villejä ja metsäneläimet ovat näitä paljon rauhallisempia, mutta silti villieläimiä. Eli siinä suhteessa pedot ovat hyvin samankaltaisia kuin metsäneläimet mutta petoeläin ei ole kesyyntyvä, vaan sen luonteessa on tappaja ja pedon julma sydän.

        Nyt kun katsellaan kokonaisuutta, niin täytyy taas muistaa, että vertauksia ei saa nitoa sisäkkäin, eli villieläimestä ei tule vertauksessa enää kesyä, vaan vertaus on vertaus ja sen todellisuus pysyy vertauksen sisällä.

        Eli tahdon sanoa sitä, että mikään ei estä todellisuudessa villieläintä muuttumasta karjaeläimeksi ja päinvastoin, mutta tämä ei tapahdu vertauksessa, vaan todellisuudessa. Vertaus on tehty hetkellistä ajattelutapaa varten, jotta me kykenisimme paremmin hahmottamaan Jeesuksen Kristuksen näkökulman ja tavan huomata oma asemamme Hänen suuressa pelastussuunnitelmassaan. Jeesuksen Kristuksen armo olkoon kanssamme.


    • Anonyymi

      Hes. 6:9

      ja ne teistä, jotka pelastuvat, muistavat minut pakanain seassa, mihin ovat vangeiksi viedyt, sillä minä särjen heidän haureellisen sydämensä, joka poikkesi minusta pois, ja heidän silmänsä, jotka haureellisina kulkivat heidän kivijumalainsa jäljessä. Ja heitä kyllästyttää oma itsensä pahain töitten tähden, joita he ovat tehneet, kaikkien heidän kauhistustensa tähden.

      Hes. 20:43

      Ja te muistatte siellä vaelluksenne ja kaikki tekonne, joilla olette itsenne saastuttaneet, ja teitä kyllästyttää oma itsenne kaikkien pahain töittenne tähden, mitä olette tehneet.

      Hes. 36:31

      Niin te muistatte huonon vaelluksenne ja tekonne, jotka eivät olleet hyvät, ja teitä kyllästyttää oma itsenne rikostenne ja kauhistustenne tähden.

      --------------

      Jesaja 57

      1 Vanhurskas hukkuu, eikä kukaan pane sitä sydämelleen, hurskaat miehet otetaan pois kenenkään siitä välittämättä, sillä vanhurskas otetaan pois pahuutta näkemästä.

      2 Hän menee rauhaan: jotka vakaasti vaeltavat, he saavat levätä kammioissansa.

      3 Mutta te tulkaa tänne, te velhottaren lapset, te avionrikkojamiehen ja porttovaimon sikiöt.

      4 Kenellä te iloanne pidätte? Kenelle avaatte suunne ammolleen ja kieltä pitkälle pistätte? Ettekö te ole rikoksen lapsia, valheen sikiöitä?

      5 Te, jotka hehkutte himosta tammien varjossa, jokaisen vihreän puun alla, te, jotka teurastatte lapsia laaksoissa, kallionrotkoissa!

      6 Laakson sileät paadet ovat sinun osasi, siinä se on, sinun arpasi; niille sinä olet juomauhrit vuodattanut, ruokauhrit uhrannut. Siihenkö minä tyytyisin!

      7 Korkealle ja valtavalle vuorelle sinä valmistit vuoteesi; sinne sinä myös nousit teurasuhria uhraamaan.

      8 Oven ja pihtipielen taakse sinä panit omat merkkisi. Sillä minusta luopuen sinä paljastit itsesi ja nousit vuoteellesi, teit sen tilavaksi; sinä sovit kaupoista heidän kanssaan, makasit heidän kanssaan mielelläsi, näit heidän häpynsä.

      9 Sinä kuljit kuninkaan tykö öljyinesi, runsaine voiteinesi; sinä lähetit sanansaattajasi kauas, laskeuduit alas tuonelaan asti.

      10 Sinä väsyit matkasi pituudesta, et kuitenkaan sanonut: "Turha vaiva!" Sinä sait elpynyttä voimaa, sentähden et heikoksi käynyt.

      11 Ketä sinä arkailit ja pelkäsit, koska vilpistelit etkä minua muistanut, et minusta välittänyt? Eikö niin: minä olen ollut vaiti aina ikiajoista asti, ja niin et sinä minua pelkää?

      12 Mutta minä ilmoitan, mitä on sinun vanhurskautesi ja sinun tekosi; ne eivät sinua auta.

      13 Kun sinä huudat, auttakoon sinua jumaliesi joukko! Mutta tuuli vie ne kaikki, henkäys ottaa ne pois. Mutta joka minuun turvaa, se perii maan ja ottaa omaksensa minun pyhän vuoreni.

      14 Hän sanoo: Tehkää, tehkää tie, tasoittakaa tie, poistakaa kompastuskivet minun kansani tieltä.

      15 Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.

      16 Sillä en minä iankaiken riitele enkä vihastu ainiaaksi; muutoin henki nääntyisi minun kasvojeni edessä, ne sielut, jotka minä tehnyt olen.

      17 Hänen ahneutensa synnin tähden minä vihastuin; minä löin häntä, kätkin itseni ja olin vihastunut. Mutta hän luopui minusta ja kulki oman sydämensä tietä.

      18 Minä olen nähnyt hänen tiensä, mutta minä parannan hänet ja johdatan häntä ja annan jälleen lohdutuksen hänelle ja hänen surevillensa.

      19 Minä luon huulten hedelmän, rauhan, rauhan kaukaisille ja läheisille, sanoo Herra, ja minä parannan hänet.

      20 Mutta jumalattomat ovat kuin kuohuva meri, joka ei voi tyyntyä ja jonka aallot kuohuttavat muraa ja mutaa.

      21 Jumalattomilla ei ole rauhaa, sanoo minun Jumalani.

    • Anonyymi

      1. Kuninkaiden kirja 17

      1 Tisbeläinen Elia, eräs Gileadiin asettuneita siirtolaisia, sanoi Ahabille: "Niin totta kuin Herra, Israelin Jumala, elää, jonka edessä minä seison: näinä vuosina ei tule kastetta eikä sadetta muutoin kuin minun sanani kautta".

      2 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:

      3 "Mene pois täältä ja käänny itään päin ja kätkeydy Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.

      4 Sinä saat juoda purosta, ja minä olen käskenyt kaarneiden elättää sinua siellä."

      5 Niin hän meni ja teki Herran sanan mukaan: hän meni ja asettui Keritin purolle, joka on Jordanin itäpuolella.

      6 Ja kaarneet toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta.

      7 Mutta jonkun ajan kuluttua puro kuivui, koska siinä maassa ei ollut satanut.

      8 Ja hänelle tuli tämä Herran sana:

      9 "Nouse ja mene Sarpatiin, joka on Siidonin aluetta, ja asetu sinne. Katso, minä olen käskenyt leskivaimon elättää sinua siellä."

      ------------

      Luukas 4

      24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.

      25 Minä sanon teille totuudessa: monta leskeä oli Eliaan aikana Israelissa, kun taivas oli suljettuna kolme vuotta ja kuusi kuukautta ja suuri nälkä tuli kaikkeen maahan,

      26 eikä Eliasta lähetetty kenenkään tykö heistä, vaan ainoastaan leskivaimon tykö Siidonin-maan Sareptaan.

      27 Ja monta pitalista miestä oli Israelissa profeetta Elisan aikana, eikä kukaan heistä tullut puhdistetuksi, vaan ainoastaan Naiman, syyrialainen."

      28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagoogassa, tulivat kiukkua täyteen

      29 ja nousivat ja ajoivat hänet ulos kaupungista ja veivät hänet sen vuoren jyrkänteelle asti, jolle heidän kaupunkinsa oli rakennettu, syöstäkseen hänet alas.

      30 Mutta hän lähti pois käyden heidän keskitsensä.

      ------------

      Matteus 15

      21 Ja Jeesus lähti sieltä ja vetäytyi Tyyron ja Siidonin tienoille.

      22 Ja katso, kanaanilainen vaimo tuli niiltä seuduilta ja huusi sanoen: "Herra, Daavidin poika, armahda minua. Riivaaja vaivaa kauheasti minun tytärtäni."

      23 Mutta hän ei vastannut hänelle sanaakaan. Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja rukoilivat häntä sanoen: "Päästä hänet menemään, sillä hän huutaa meidän jälkeemme".

      24 Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

      25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".

      26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".

      27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".

      28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

    • Anonyymi

      Apostolien teot 16

      1 Niin hän saapui myös Derbeen ja Lystraan. Ja katso, siellä oli eräs opetuslapsi, nimeltä Timoteus, joka oli uskovaisen juutalaisvaimon poika, mutta isä oli kreikkalainen.

      2 Hänestä veljet, jotka olivat Lystrassa ja Ikonionissa, todistivat hyvää.

      3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.

      4 Ja sitä mukaa kuin he vaelsivat kaupungista kaupunkiin, antoivat he heille noudatettaviksi ne säädökset, jotka apostolit ja Jerusalemin vanhimmat olivat hyväksyneet.

      5 Niin seurakunnat vahvistuivat uskossa ja saivat päivä päivältä yhä enemmän jäseniä.

      6 Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.

      7 Ja tultuaan Mysian kohdalle he yrittivät lähteä Bityniaan, mutta Jeesuksen Henki ei sallinut heidän sitä tehdä.

      8 Niin he vaelsivat ohi Mysian ja menivät Trooaaseen.

      9 Ja Paavali näki yöllä näyn: makedonialainen mies seisoi ja pyysi häntä sanoen: "Tule yli Makedoniaan ja auta meitä".

      10 Ja kun hän oli nähnyt sen näyn, niin me kohta tahdoimme päästä lähtemään Makedoniaan, sillä me käsitimme, että Jumala oli kutsunut meitä julistamaan heille evankeliumia.

      11 Kun nyt olimme purjehtineet Trooaasta, kuljimme suoraan Samotrakeen, ja seuraavana päivänä Neapoliin,

      12 ja sieltä Filippiin, joka on ensimmäinen kaupunki siinä osassa Makedoniaa, siirtokunta. Siinä kaupungissa me viivyimme muutamia päiviä.

      13 Ja sapatinpäivänä me menimme kaupungin portin ulkopuolelle, joen rannalle, jossa arvelimme olevan rukouspaikan, ja istuimme sinne ja puhuimme kokoontuneille naisille.

      14 Ja eräs Lyydia niminen purppuranmyyjä Tyatiran kaupungista, jumalaapelkääväinen nainen, oli kuulemassa; ja Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui.

      15 Ja kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Ja hän vaati meitä.

    • Anonyymi

      Matteus 10

      11 Ja mihin kaupunkiin tai kylään te tulettekin, tiedustelkaa, kuka siellä on arvollinen, ja jääkää hänen luokseen, kunnes sieltä lähdette.

      12 Ja tullessanne taloon tervehtikää sitä.

      13 Ja jos talo on arvollinen, tulkoon sille teidän rauhanne; mutta jos se ei ole arvollinen, palatkoon teidän rauhanne teille takaisin.

      14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

      15 Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin.

    • Anonyymi

      https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku18.htm

      29.4.2009 Avioliitto ja avioliiton merkitys

      1. Mooseksen kirja 2:18-25 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva". Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu". Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi. Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa. ...ja kielletyn hedelmän jälkeen...

      1. Mooseksen kirja 3:15-24 Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille ja sinun siemenesi ja hänen siemenensä välille; se on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä sitä kantapäähän." Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva". Ja Aadamille hän sanoi: "Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen: 'Älä syö siitä', niin kirottu olkoon maa sinun tähtesi. Vaivaa nähden sinun pitää elättämän itseäsi siitä koko elinaikasi; orjantappuroita ja ohdakkeita se on kasvava sinulle, ja kedon ruohoja sinun on syötävä. Otsasi hiessä sinun pitää syömän leipäsi, kunnes tulet maaksi jälleen, sillä siitä sinä olet otettu. Sillä maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman." Ja mies antoi vaimolleen nimen Eeva, sillä hänestä tuli kaiken elävän äiti. Ja Herra Jumala teki Aadamille ja hänen vaimollensa puvut nahasta ja puki ne heidän yllensä. Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä.

      Tässä oli siis monta asiaa, jotka tekivät miehestä miehen ja naisesta naisen, sekä liitosta avioliiton. Mitä jos Adam olisi sanonut tässä kohtaa Eevalle, että sinä söi sen hedelmän ja houkutit minutkin syömään, minä otan nyt avioeron sinusta? Siihen olisi päättynyt kaikki. Ei, vaan siihen aikaan vielä pitkään myöhemminkin tiedettiin, että sen minkä Jumala oli liittänyt yhteen oli ikuinen liitto, eikä se ollut eroamista varten luotu.

      Jos huomasit että liittoon oli jo annettu ihan ensimmäinen profetia Jumalan itsensä lausumana. Adamin ja Eevan siemenestä on tuleva lapsi, joka polkee rikki käärmeen pään. Tämän jälkeen Jumala kertoi ihmiselle tulevista tuskista, synnytyskivuista, koko maan kiroamisesta ja otsa hiessä leipä tulee Adamin ansaita.

      Lopuksi Jumala teki vaatteet molemmille. Tämä tarkoitti häveliäisyyden ja salaisuuden peittämiskykyä, vaikka myös fyysisiäkin vaatteita. Tehtiinhän ne sentään eläimen nahasta ja tässä tullaan taas uhraamiseen. Eli oli syntynyt ensimmäinen vertauskuva uhraamisesta, jonka Jumala itse teki. Ei eläimen nahkaa voinut ottaa, ellei tapa ensin. Niinpä eläin joutui antamaan henkensä, jotta Adam ja Eeva saisivat vaatteet. Näin alkoi kovat ajat.

      Koko vanha liitto meni avioliittojen sekamelskassa vanhan kaavan mukaisella tavalla. Mies sai päättää mitä halusi ja vaimo joutui tyytymään mihin mies tyytyi. Vaimolla ei ollut sanan sijaa, jos mies halusi ottaa toisen vaimon. Sellainen mies oli mm. Kainin jälkeläinen Lemek, joka oli äärimmäisen julma ja armoton mies. Kyllä sellainen ihminen, joka halusi kuunnella Jumalaa, kulki läpi elämänsä yhden vaimon miehenä ja oli tälle hellä sekä hyvä aviomies, vaikka olot olivat kurjat.

      Siihen aikaan ei ollut turhamaisuutta muuta kuin sitten kun alkoi kuninkaiden aika. Siihen saakka elämä oli vaatimatonta, joten vaimot pysyivät vaatimattomina. Myöhemmin ja varsinkin nykyään vaimot ovat läpeensä tyytymättömiä ja pienimmästäkin vastoinkäymisestä aletaan jo uhkailla miestä avioerolla ja lasten pois viemisellä kodista.

      Seuraava sananlasku pätee niin mieheen kuin naiseen ja on vakavuudellaan hämmästyttävä.

      • Anonyymi

        Sanalaskut 2:16-20 Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee, joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton. Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden. Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille. Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.

        Jumalan liittona avioliitto oli siis ainoa ihmisten keskinäinen liitto ja siksi liitoista tärkein, koska tämä liitto ihmisten kesken ei ollut pelkkää ihmisten välistä, vaan kuten sanalaskussa sanottiin, "hylkää Jumalansa liiton". Tämä avioliitto on vertaus liitosta ihmisen ja Jeesuksen Kristuksen välillä ja siksi se tekee siitä äärimmäisen Pyhän ja tärkeän.
        Tästä kaikesta siis nuoruuden liittonsa ja ystävänsä hylkääjä joutuu tilille, johon Malakiallakin oli sanansa sanottavana:

        Malakia 2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

        Hylkääjä jää siis täysin hyljätyn anteeksiannon armoille ja sen varaan. Aika raju tilanne, kun ajattelee, että hylkääjät poikkeuksetta aina luulevat olevansa voittajia hyljätessään avioliiton ja elämänkumppaninsa. Toisin käy, koska hengessä elävä Kristitty tietää miten siinä käy, eikä siis edes kuvittele voivansa toteuttaa elämänkumppaninsa hylkäämistä. Sehän olisi sielun itsemurha ja kaiken lopun loppu. Eihän Taivaaseen oteta riitelevää avioparia, toinen siis jää. Tämä on tismalleen sama asia Jeesuksen Kristuksen kanssa. Ihminen voi typerästä mielijohteesta ja turhamaisuudestaan jättää Jeesuksen ja liiton Häneen, mutta Jeesus ei jätä kihlattuaan niin helposti. Kun kihlattu ei halua palata liittoon Jeesuksen kanssa, on lopulta Jeesuksenkin pakko luovuttaa kihlattu pois. Tämä sama pätee meihin avioliitoissamme ja eron tehnyt osapuoli jää täysin toisen Rakkauden voiman armoille.

        1. Korintolaiskirje 7:12-16 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

        Paavali puhuu tässä samasta asiasta, mutta vaimon kohdalla tehdään poikkeus. Petturivaimo voi pyhittyä uudelleen eronsa jälkeenkin Uskovan miehensä uskonveljen kautta. Aika merkillinen juttu, mutta tässäkin on suhde Jeesuksen ja ihmisen välisessä suhteessa, joka liittyy lähetyskäskyyn. Kun vaimo pyhittyy uudelleen miehensä uskonveljen kautta, tämä ei poista vaimon velvoitetta edelleenkään mieheensä. Eihän kukaan voisi mennä ilman Jeesusta, aviomiestä taivaan portista sisälle. Niinpä vaikka nainen pyhittyisikin uskonveljensä kautta uudelleen, tämän on kaduttava hylkäämistä, avioeroa ja palattava miehelleen, jos kerran mies on Pyhä ja Taivaassa.

        Kaikille ei Jumala antanut edellytyksiä tai onnistumista löytää kumppaniaan, tai valmiutta parisuhteeseen ollenkaan, joka on pelkästään siunaus, koska avioliitto ei ole helppo laji. Toisille Jumala ei antanut täyttä kykyä ajatella, liikkua, nähdä, kuulla jne. jotka nekin ovat siunaus. Ei ajatteleminen, liikuntakyky ja varsinkaan puhekyky ole kaikille hyväksi. Voi jospa Adolf Hitlerkin olisi ollut mykkä. Kaikille ei avioliitto ole hyväksi ja sen Jumalan yksin tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanalaskut 2:16-20 Se pelastaa sinut irstaasta naisesta, vieraasta vaimosta, joka sanoillansa liehakoitsee, joka on hyljännyt nuoruutensa ystävän ja unhottanut Jumalansa liiton. Sillä hänen huoneensa kallistuu kohti kuolemaa, hänen tiensä haamuja kohden. Ei palaja kenkään, joka hänen luoksensa menee, eikä saavu elämän poluille. Niin sinä vaellat hyvien tietä ja noudatat vanhurskasten polkuja.

        Jumalan liittona avioliitto oli siis ainoa ihmisten keskinäinen liitto ja siksi liitoista tärkein, koska tämä liitto ihmisten kesken ei ollut pelkkää ihmisten välistä, vaan kuten sanalaskussa sanottiin, "hylkää Jumalansa liiton". Tämä avioliitto on vertaus liitosta ihmisen ja Jeesuksen Kristuksen välillä ja siksi se tekee siitä äärimmäisen Pyhän ja tärkeän.
        Tästä kaikesta siis nuoruuden liittonsa ja ystävänsä hylkääjä joutuu tilille, johon Malakiallakin oli sanansa sanottavana:

        Malakia 2:16 Sillä minä vihaan hylkäämistä, sanoo Herra, Israelin Jumala, ja sitä, joka verhoaa vaatteensa vääryydellä, sanoo Herra Sebaot. Siis ottakaa vaari hengestänne älkääkä olko uskottomat.

        Hylkääjä jää siis täysin hyljätyn anteeksiannon armoille ja sen varaan. Aika raju tilanne, kun ajattelee, että hylkääjät poikkeuksetta aina luulevat olevansa voittajia hyljätessään avioliiton ja elämänkumppaninsa. Toisin käy, koska hengessä elävä Kristitty tietää miten siinä käy, eikä siis edes kuvittele voivansa toteuttaa elämänkumppaninsa hylkäämistä. Sehän olisi sielun itsemurha ja kaiken lopun loppu. Eihän Taivaaseen oteta riitelevää avioparia, toinen siis jää. Tämä on tismalleen sama asia Jeesuksen Kristuksen kanssa. Ihminen voi typerästä mielijohteesta ja turhamaisuudestaan jättää Jeesuksen ja liiton Häneen, mutta Jeesus ei jätä kihlattuaan niin helposti. Kun kihlattu ei halua palata liittoon Jeesuksen kanssa, on lopulta Jeesuksenkin pakko luovuttaa kihlattu pois. Tämä sama pätee meihin avioliitoissamme ja eron tehnyt osapuoli jää täysin toisen Rakkauden voiman armoille.

        1. Korintolaiskirje 7:12-16 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö; samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä. Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut. Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

        Paavali puhuu tässä samasta asiasta, mutta vaimon kohdalla tehdään poikkeus. Petturivaimo voi pyhittyä uudelleen eronsa jälkeenkin Uskovan miehensä uskonveljen kautta. Aika merkillinen juttu, mutta tässäkin on suhde Jeesuksen ja ihmisen välisessä suhteessa, joka liittyy lähetyskäskyyn. Kun vaimo pyhittyy uudelleen miehensä uskonveljen kautta, tämä ei poista vaimon velvoitetta edelleenkään mieheensä. Eihän kukaan voisi mennä ilman Jeesusta, aviomiestä taivaan portista sisälle. Niinpä vaikka nainen pyhittyisikin uskonveljensä kautta uudelleen, tämän on kaduttava hylkäämistä, avioeroa ja palattava miehelleen, jos kerran mies on Pyhä ja Taivaassa.

        Kaikille ei Jumala antanut edellytyksiä tai onnistumista löytää kumppaniaan, tai valmiutta parisuhteeseen ollenkaan, joka on pelkästään siunaus, koska avioliitto ei ole helppo laji. Toisille Jumala ei antanut täyttä kykyä ajatella, liikkua, nähdä, kuulla jne. jotka nekin ovat siunaus. Ei ajatteleminen, liikuntakyky ja varsinkaan puhekyky ole kaikille hyväksi. Voi jospa Adolf Hitlerkin olisi ollut mykkä. Kaikille ei avioliitto ole hyväksi ja sen Jumalan yksin tietää.

        Tämä kaikki koskee siis vain Uskovaa maailmaa, ei ollenkaan pakanoita, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan. Pakanat ja jumalattomat ovat tietysti laittomia, joille ei nämä asiat ole mitenkään tuttuja, eikä he kunnioita näitä vanhoja lakeja. Pakanat saavat mennä naimisiin vaikka naapurin kuoriämpärin kanssa ja erota heti huomenna kun pää on selvinnyt eilisestä kännäämisestä.

        Uskovien on oltava vanhan lain alla kaikesta huolimatta, eli sen saman lain, jonka Jumala antoi Adamin ja Eevan sydämeen. Sitten Jumala kirjoitti sen Mooseksen kivisiin tauluihin ja lopulta antoi Jeesuksen Kristuksen Hengessä tulla kirjoitetuksi meidän sydämiimme pysyvästi ja ikuisesti. Avioliitto on siis kuvaus liitosta Jeesukseen, joten avioliitto on ikuinen liitto jonka rikkominen tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen hylkäämistä ikiajoiksi. Eli kuolemaa.

        Tämä mitä puhuin, on varmaan monelle suuri taakka. Kysymyksessä ei ollutkaan mikään pikku asia, vaan koko elämän ja kuoleman välinen kysymys. Avioliitto, joka oli ensimmäinen liitto. Kuinka voisinkaan vitsailla ja vähätellä tämän merkitystä, en mitenkään. Ajattele siis itse tätä tämän maailman hullunmyllyn keskellä ja katso kuinka vakavalla asialla ihmiset leikkivät.


    • Anonyymi

      https://www.pelastussanoma.fi/Jumalan lasten kalenteri/Luukku29.htm

      10.5.2009 Homous ja lesbous - puhdas avioliitto, heteroliitto

      Aivan alkuaikoina tunnettiin vain ja ainoastaan miesten kesken homoutta. Miksiköhän näin?

      3. Mooseksen kirja 18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

      Seuraavassa vihjaisu tulevasta, koska kaikki alkoi kait housuista.

      5. Mooseksen kirja 22:5 Nainen älköön käyttäkö miehen tamineita, älköönkä mies pukeutuko naisen vaatteisiin; sillä jokainen, joka niin tekee, on kauhistus Herralle, sinun Jumalallesi.

      Alussa siis vain homot tekivät selvästi Jumalalle pilkkaa ja surua saastumisellaan. Tässä tulemme selvästi henkimaailman olemassaoloon käsiksi, koska ihminen saastuu himoistaan, ei itsekseen. Henkimaailma siis halusi ihmisen saastuvan jotenkin symbolisella tavalla täyttäen konkretian. Lopputulos on homous miesten kesken.

      Henkimaailma tiesi avioliiton merkityksen ja sen, kuka on perheen pää. MIES. Mies siis pitää saastuttaa mieheen sekaantumaan ja näin kävi. Tästä menee pitkän aikaa, kunnes ensimmäisen kerran käytetään Paavalin kirjeessä:

      Roomalaiskirje 1:26-32 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;7 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat orvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

      Jeesus oli kuollut ja termi "morsian" oli tullut saatanan hallinnon tietoisuuteen, joten nyt on muutettava taktiikkaa ja laitettava naiset kiinnostumaan toisistaan seksuaalisesti.

      Mihin tämä sitten johti nykymaailmassa? Luopumukseen.

      Symbolikielessä kylkiluu = nainen.
      Nainen taas = uskova kristillinen yhteisö, kirkkokunta
      Nainen joka uskoo milloin ufoihin, milloin mihinkin New Age uskontoon = portto
      Sen sijaan nainen, joka alkaa seurustella muslimien, hindujen ja muiden kanssa = lesbo

      Tämä on karua kertomaa, mutta yhtä kaikki, henkimaailma tätä hakee saastuttaakseen ihmisen pois avioliitosta, niin ettei heteroavioliitto edes ole mikään tavoite, vaan rasite. Tämä nykymaailma näyttää koko ajan mihin henkimaailma sitä vie. Mies ja nainen ovat liitossa keskenään pian epäsuosittu näky ja homosuhteet ovat jotain hienoa.

      Tämä on siis luopumusta liitosta, Jumalan liitosta.

      Laulujen laulu 2:10-13 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.

      Tässä on lupaus heterosuhteesta, joka pitää morsiamen osalta ylkäänsä ja sulhasen osalta, joka hakee morsiamensa kotiin, isänsä luo. Nämä jakeet eivät ole sattumalta kirjoitettu.

    • Anonyymi

      Roomalaiskirje 2

      1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

      2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.

      3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

      4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

      5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

      6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

      7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,

      8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

      9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

      10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

      11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

      12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

      13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

      14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

      15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

      16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

      17 Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi

      18 ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on,

      19 ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus,

      20 ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto:

      21 niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat;

      22 joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä;

      23 joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa?

      24 Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.

      25 Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi.

      26 Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi?

      27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

      28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;

      29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.

      --------------

      5. Mooseksen kirja 10

      16 Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.

      ------------

      4. Mooseksen kirja 15

      37 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:

      38 "Puhu israelilaisille ja sano heille, että heidän on sukupolvesta sukupolveen tehtävä itsellensä tupsut viittojensa kulmiin ja sidottava kulmien tupsuihin punasininen lanka.

      39 Ne tupsut olkoon teillä, että te, kun ne näette, muistaisitte kaikki Herran käskyt ja ne täyttäisitte ettekä seuraisi sydämenne ettekä silmienne himoja, jotka houkuttelevat teitä haureuteen;

      40 niin muistakaa ja täyttäkää kaikki minun käskyni ja olkaa pyhät Jumalallenne.

      41 Minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka vein teidät pois Egyptin maasta ollakseni teidän Jumalanne. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 6

      12 Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita.

      13 Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta ruumis ei ole haureutta varten, vaan Herraa varten, ja Herra ruumista varten;

      14 ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.

      15 Ettekö tiedä, että teidän ruumiinne ovat Kristuksen jäseniä? Ottaisinko siis Kristuksen jäsenet ja tekisin ne porton jäseniksi? Pois se!

      16 Vai ettekö tiedä, että joka yhtyy porttoon, tulee yhdeksi ruumiiksi hänen kanssaan? Onhan sanottu: "Ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi".

      17 Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan.

      18 Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan.

      19 Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?

      20 Sillä te olette kalliisti ostetut. Kirkastakaa siis Jumala ruumiissanne.

      ------------

      1. Korinttolaiskirje 3

      16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

      17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.

    • Anonyymi

      Luukas 6

      46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?

      47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan-minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on.

      48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu.

      49 Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri."

      -------------

      Matteus 15

      6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

      7 Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen:

      8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,

      9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."

      10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.

      11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

      12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

      14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

      15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".

      16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

      17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

      19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

      -------------

      3. Johanneksen kirje 1

      9 Minä kirjoitin seurakunnalle; mutta Diotrefes, joka haluaa olla ensimmäinen heidän joukossaan, ei ota meitä vastaan.

      10 Sentähden minä, jos tulen, muistutan hänen teoistansa, mitä hän tekee, kun pahoilla sanoilla meistä juoruaa; ja vielä siihenkään tyytymättä, hän ei itse ota veljiä vastaan, vaan estää niitäkin, jotka tahtovat sen tehdä, ja ajaa heidät pois seurakunnasta.

      11 Rakkaani, älä seuraa pahaa, vaan hyvää. Joka hyvin tekee, se on Jumalasta; joka pahoin tekee, se ei ole Jumalaa nähnyt.

    • Anonyymi

      Galatalaiskirje 2

      11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.

      12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,

      13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.

      14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

      15 Me olemme luonnostamme juutalaisia, emmekä pakanasyntisiä;

      16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

      17 Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!

      18 Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.

      19 Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,

      20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

      21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.

      ----------

      Sananlaskut 24

      16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

      17 Älä iloitse vihamiehesi langetessa, älköön sydämesi riemuitko hänen suistuessaan kumoon,

      18 ettei Herra, kun sen näkee, sitä pahana pitäisi, ja kääntäisi vihaansa pois hänestä.
      19 Älä vihastu pahantekijäin tähden, älä kadehdi jumalattomia.

      20 Sillä ei ole pahalla tulevaisuutta; jumalattomien lamppu sammuu.

      -------------

      1. Korinttolaiskirje 10

      12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

      13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

      ---------

      2. Piet. 1:10

      Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

    • Anonyymi

      Aam. 3:7

      Sillä ei Herra, Herra, tee mitään ilmoittamatta salaisuuttaan palvelijoillensa profeetoille.

      -------------

      5. Mooseksen kirja 13

      1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen,

      2 ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme, josta hän puhui sinulle sanoen: 'Lähtekäämme seuraamaan muita jumalia, joita te ette tunne, ja palvelkaamme niitä',

      3 niin älä kuuntele sen profeetan puhetta tai sitä unennäkijää, sillä Herra, teidän Jumalanne, ainoastaan koettelee teitä tietääksensä, rakastatteko Herraa, teidän Jumalaanne, kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne.

      4 Seuratkaa Herraa, teidän Jumalaanne, häntä peljätkää ja pitäkää hänen käskynsä, häntä kuulkaa, häntä palvelkaa ja hänessä kiinni riippukaa.

      5 Mutta se profeetta tai unennäkijä surmattakoon, sillä hän on julistanut luopumusta Herrasta, teidän Jumalastanne, joka vei teidät pois Egyptin maasta ja vapahti sinut orjuuden pesästä, ja on tahtonut vietellä sinut siltä tieltä, jota Herra, sinun Jumalasi, käski sinun vaeltaa. Poista paha keskuudestasi.

      -------------

      Matteus 7

      15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?

      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

      18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.

      19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

      -------------

      Matteus 24

      21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.

      22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.

      23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.

      26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      27 Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.

      28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.

      ----------

      Johanneksen ilmestys 13

      11 Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.

      12 Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.

      13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.

      14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.

      15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

      16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

      17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

      18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

    • Anonyymi

      Hepr. 4:2

      Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.

      Hepr. 12:25

      Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.

      ----------------

      Jes. 46:8

      Muistakaa tämä ja olkaa vahvat. Menkää itseenne, te luopiot.

      Dan. 8:23

      Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.

      Hoos. 5:2

      Luopiot ovat syvälle vajonneet turmiontekoon, mutta minä olen kuritus heille kaikille.

      -------------

      2. Pietarin kirje 2

      20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

      21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

      22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

      • Anonyymi

        Roomalaiskirje 11

        1 Minä sanon siis: ei kaiketi Jumala ole hyljännyt kansaansa? Pois se! Sillä olenhan minäkin israelilainen, Aabrahamin siementä, Benjaminin sukukuntaa.

        2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:

        3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?

        4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."

        5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.

        7 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet,

        8 niinkuin kirjoitettu on: "Jumala on antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti".

        9 Ja Daavid sanoo: "Tulkoon heidän pöytänsä heille paulaksi ja ansaksi ja lankeemukseksi ja kostoksi,

        10 soetkoot heidän silmänsä, etteivät he näkisi; ja paina yhäti heidän selkänsä kumaraan".

        11 Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.

        12 Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!

        13 Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,

        14 sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.

        15 Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?

        16 Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu, olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,

        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

        19 Sinä kaiketi sanonet: "Ne oksat taitettiin pois, että minut oksastettaisiin".

        20 Oikein; epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta. Älä ole ylpeä, vaan pelkää.

        21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.

        22 Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.

        23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.

        24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!

        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,

        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        27 Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä."

        28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.

        29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

        30 Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,

        31 samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.

        32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.

        33 Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!

        34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?

        35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?

        36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.


    • Anonyymi

      2. Aikakirja 33

      1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta.

      2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.

      3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli kukistanut, pystytti alttareja baaleille, teki aseroja ja kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.

      4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta Herra oli sanonut: "Jerusalemissa on minun nimeni oleva iankaikkisesti".

      5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.

      6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi Ben-Hinnomin laaksossa, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja velhoutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.

      7 Ja teettämänsä veistetyn kuvapatsaan hän asetti Jumalan temppeliin, josta Jumala oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

      8 Enkä minä enää kuljeta Israelin jalkoja pois siitä maasta, jonka olen määrännyt teidän isillenne, jos Israel vain tarkoin noudattaa kaikkea, mitä minä olen käskenyt heidän noudattaa, koko lakia ja käskyjä ja oikeuksia, jotka ovat Mooseksen kautta annetut."

      9 Mutta Manasse eksytti Juudan ja Jerusalemin asukkaat tekemään enemmän pahaa, kuin olivat tehneet ne kansat, jotka Herra oli hävittänyt israelilaisten tieltä.

      10 Ja Herra puhui Manasselle ja hänen kansallensa, mutta he eivät kuunnelleet.

      11 Niin Herra toi Assurin kuninkaan sotapäälliköt heidän kimppuunsa. He ottivat Manassen kiinni koukuilla, kytkivät hänet vaskikahleisiin ja veivät hänet Baabeliin.

      12 Mutta ahdingossa ollessaan hän etsi Herran, Jumalansa, mielisuosiota ja nöyrtyi syvästi isiensä Jumalan edessä.

      13 Ja kun hän näin rukoili häntä, niin Jumala taipui ja kuuli hänen rukouksensa ja toi hänet takaisin Jerusalemiin, hänen valtakuntaansa. Silloin Manasse tuli tietämään, että Herra on Jumala.

      14 Sen jälkeen hän rakennutti Daavidin kaupungin ulomman muurin, länteen päin Giihonista, laaksoon, aina Kalaporttiin saakka, niin että se ympäröi Oofelin, ja hän teki siitä hyvin korkean. Ja hän asetti sotapäälliköitä kaikkiin Juudan varustettuihin kaupunkeihin.

      15 Ja hän poisti vieraat jumalat ja kuvapatsaan Herran temppelistä sekä kaikki alttarit, jotka hän oli rakennuttanut Herran temppelin vuorelle ja Jerusalemiin, ja heitätti ne kaupungin ulkopuolelle.

      16 Ja hän pani kuntoon Herran alttarin ja uhrasi sillä yhteys-ja kiitosuhreja ja kehoitti Juudaa palvelemaan Herraa, Israelin Jumalaa.

      17 Mutta kansa uhrasi edelleen uhrikukkuloilla, kuitenkin ainoastaan Herralle, Jumalallensa.

      18 Mitä muuta on kerrottavaa Manassesta, ja kuinka hän rukoili Jumalaansa, ja näkijäin puheista, jotka puhuivat hänelle Herran, Israelin Jumalan, nimessä, katso, se on Israelin kuningasten aikakirjassa.

      19 Ja hänen rukouksestaan ja kuinka hän tuli kuulluksi, ja kaikista hänen synneistään ja uskottomuudestaan ja niistä paikoista, joihin hän rakennutti uhrikukkuloita ja pystytti asera-karsikoita ja jumalankuvia, ennenkuin hän nöyrtyi, katso, niistä on kirjoitettu Hoosain aikakirjaan.

      20 Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnaansa. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.

    • Anonyymi

      Ap. t. 8:22

      Tee siis parannus ja käänny tästä pahuudestasi ja rukoile Herraa-jos ehkä vielä sinun sydämesi ajatus sinulle anteeksi annetaan.

      Ap. t. 17:30

      Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

      Ilm. 2:5

      Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta.

      Ilm. 2:16

      Tee siis parannus; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi pian ja sodin heitä vastaan suuni miekalla.
      Ilm. 3:3

      Muista siis, mitä olet saanut ja kuullut, ja ota siitä vaari ja tee parannus. Jos et valvo, niin minä tulen kuin varas, etkä sinä tiedä, millä hetkellä minä sinun päällesi tulen.

      Ilm. 3:19

      Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

    • Anonyymi

      Efesolaiskirje 6

      10 Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

      11 Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

      12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.

      13 Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.

      14 Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,

      15 ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.

      16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,

      17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.

      18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;

      19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,

      20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.

    • Anonyymi

      Efesolaiskirje 4

      26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

      27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

      ------------

      Jaakobin kirje 1

      19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;

      20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

      ----------

      Jaakobin kirje 3

      5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!

      6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.

      7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;

      8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.

      -------------

      Matteus 15

      11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

      12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

      13 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois.

      14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."

      15 Niin Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Selitä meille tämä vertaus".

      16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?

      17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?

      18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.

      19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.

      20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

      • Anonyymi

        Matteus 12

        31 Sentähden minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.

        32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

        33 Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.

        34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        35 Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa.

        36 Mutta minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.

        37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

        --------------

        Sananlaskut 10

        19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

        20 Vanhurskaan kieli on valituin hopea, jumalattomien äly on tyhjän veroinen.

        21 Vanhurskaan huulet kaitsevat monia, mutta hullut kuolevat mielettömyyteensä.


    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 5

      1 Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

      2 Ja te olette paisuneet pöyhkeiksi! Eikö teidän pikemminkin olisi pitänyt tulla murheellisiksi, että se, joka on tuommoisen teon tehnyt, poistettaisiin teidän keskuudestanne?

      3 Sillä minä, joka tosin ruumiillisesti olen poissa, mutta hengessä kuitenkin läsnä, olen jo, niinkuin läsnäollen, puolestani päättänyt, että se, joka tuommoisen teon on tehnyt, on

      4 -sittenkuin olemme, te ja minun henkeni ynnä meidän Herramme Jeesuksen voima, tulleet yhteen-

      5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

      6 Ei ole hyvä, että kerskaatte. Ettekö tiedä, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan?

      7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.

      8 Viettäkäämme siis juhlaa, ei vanhassa hapatuksessa eikä ilkeyden ja pahuuden hapatuksessa, vaan puhtauden ja totuuden happamattomuudessa.

      9 Minä kirjoitin teille kirjeessäni, ettette seurustelisi huorintekijäin kanssa;

      10 en tarkoittanut yleensä tämän maailman huorintekijöitä tai ahneita tai anastajia tai epäjumalanpalvelijoita, sillä silloinhan teidän täytyisi lähteä pois maailmasta.

      11 Vaan minä kirjoitin teille, että jos joku, jota kutsutaan veljeksi, on huorintekijä tai ahne tai epäjumalanpalvelija tai pilkkaaja tai juomari tai anastaja, te ette seurustelisi ettekä söisikään semmoisen kanssa.

      12 Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

      13 Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

      ------------

      1. Johanneksen kirje 2

      15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.

      16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.

      17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

      -----------

      1. Johanneksen kirje 4

      1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

      2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;

      3 ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.

      4 Lapsukaiset, te olette Jumalasta ja olette voittaneet heidät; sillä hän, joka teissä on, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

      5 He ovat maailmasta; sentähden he puhuvat, niinkuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä.

      6 Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.

      7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.

      8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

      9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.

      10 Siinä on rakkaus-ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.

      11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.

      ----------

      1. Kor. 7:31

      ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

    • Anonyymi

      1. Tessalonikalaiskirje 5

      1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;

      2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.

      3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

      4 Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin että se päivä voisi yllättää teidät niinkuin varas;

      5 sillä kaikki te olette valkeuden lapsia ja päivän lapsia; me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia.

      6 Älkäämme siis nukkuko niinkuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit.

      7 Sillä ne, jotka nukkuvat, ne yöllä nukkuvat, ja jotka juovat itsensä juovuksiin, ne yöllä juovuksissa ovat.

      8 Mutta me, jotka olemme päivän lapsia, olkaamme raittiit, ja olkoon pukunamme uskon ja rakkauden haarniska ja kypärinämme pelastuksen toivo.

      9 Sillä ei Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

      10 joka on kuollut meidän edestämme, että me, valvoimmepa tai nukuimme, eläisimme yhdessä hänen kanssaan.

      11 Sentähden kehoittakaa toisianne ja rakentakaa toinen toistanne, niinkuin teettekin.

      12 Mutta me pyydämme teitä, veljet, antamaan tunnustuksenne niille, jotka tekevät työtä teidän keskuudessanne ja ovat teidän johtajanne Herrassa ja neuvovat teitä,

      13 sekä pitämään heitä erinomaisen rakkaina heidän työnsä tähden. Eläkää rauhassa keskenänne.

      14 Me kehoitamme teitä, veljet: nuhdelkaa kurittomia, rohkaiskaa alakuloisia, holhotkaa heikkoja, olkaa pitkämieliset kaikkia kohtaan.

      15 Katsokaa, ettei kukaan kosta kenellekään pahaa pahalla, vaan pyrkikää aina tekemään hyvää toinen toisellenne ja kaikille.

      16 Olkaa aina iloiset.

      17 Rukoilkaa lakkaamatta.

      18 Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.

      19 Henkeä älkää sammuttako,

      20 profetoimista älkää halveksuko,

      21 mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;

      22 karttakaa kaikenkaltaista pahaa.

      23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

      24 Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.

      25 Veljet, rukoilkaa meidän edestämme.

      26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

      27 Minä vannotan teitä Herran kautta, että luetatte tämän kirjeen kaikille veljille.

      28 Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armo olkoon teidän kanssanne.

    • Anonyymi

      Hesekiel 3

      17 "Ihmislapsi, minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

      18 Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      19 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

      20 Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee-kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta-mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

      21 Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin hän totisesti saa elää, koska otti varoituksesta vaarin, ja sinä olet sielusi pelastanut."

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000694510.html

      ULKOMAAT

      Maailmanlopun kolme kertaa väärin ennustanut kuoli

      Amerikkalainen saarnaaja, joka tuli tunnetuksi maailmalopun ennustuksistaan ei ehtinyt nähdä tuomiopäivää.

      18.12.2013 15:37
      Harold Camping kuoli 92-vuotiaana kotonaan sunnuntaina, kertoo BBC.

      Campingin vuonna 1958 perustama kristillinen seurakunta käytti tunnetusti miljoonia dollareita mainoksiin ja varoituksiin, joissa kerrottiin maailmanlopun koittavan 21. toukokuuta 2011.

      Rahankeruu meni niin pitkälle, että osa Campingin seuraajista myi omaisuuttaan, mikä keräsi kritiikkiä muilta kristityiltä kirkonmiehiltä.


      Camping ennusti maailmaloppua ensimmäisen kerran syyskuun 6. päivälle vuonna 1994. Kun päivä tuli ja meni, Camping vetosi tekemäänsä matemaattiseen virheeseen.

      Seuraavan kerran maailmanloppu oli koittamassa 21. toukokuuta 2011. Kolme viikkoa myöhemmin Camping sai halvauksen, mutta ilmoitti vielä kerran uuden ennustuksen, jonka mukaan maailmanloppu tulisi lokakuussa.


      Kun mikään ennustuksista ei toteutunut, Camping myönsi vihdoin maaliskuussa 2012 ”nöyrästi” olleensa väärässä.


      - Tiedämme, että jokainen meistä pysyy Jumalan kämmenellä ja vain Jumala on Hän, joka tietää sen ajan, jolloin meidän pitää jättää maallinen ruumiimme jälkeemme, Family Radio Networkin lausunnossa todettiin.

      ----------------

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2011052213760483

      ULKOMAAT

      Lauantaiksi ennustettu maailmanloppu ei toteutunutkaan
      Amerikkalaissaarnaajan ennustus ei tälläkään kertaa osunut oikeaan.

      Sunnuntai 22.5.2011 klo 7:37

      Harold Campingin ennustus ei osunut ainakaan päivälleen oikein.

      89-vuotias pastori Harold Camping julisti kuluneella viikolla, että lauantaina 21. toukokuuta alkaisi viisi kuukautta kestävä kaaoksen aikakausi, jonka päätteeksi koko planeetta tuhoutuisi.

      Maailmanlopun piti alkaa koko maailmaa ravistelevalla maanjäristyksellä.

      Vaikka Campingin aiempikin ennustus vuonna 1994 tapahtuvasta maailmanlopusta ei myöskään toteutunut, lauantaille povattu suuri pamaus sai kiihkoilijat liikkeelle.

      Vuoden 2012 peruuntumista mainostettiin muun muassa amerikkalaisissa liikennevälineissä. Osa Campingin seuraajista ehti sanoutua työpaikoistaan irti. Washington Post -lehden mukaan auttavia puhelimia on perustettu niille uskovaisille, jotka masentuvat tavallisen elämän jatkumisesta.

      Maailmanlaajuisesti Camping ei nauti merkittävästä suosiosta.

      IL-AFP

    • Anonyymi

      1 Samuelin kirja luku 15:22-24

      22. Samuel sanoi: Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhät hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE?

      Katso: Kuuliaisuus on PAREMPI kuin uhri ja TOTTELEMINEN parempi kuin pässien rasva.

      23. TOTTELEMATTOMUUS on TAIKUUDEN syntiä ja NISKOITTELU VALHETTA ja kuin KOTIJUMALIEN PALVELUSTA.

      Koska sinä olet hylännyt Herran sanan, on hänkin hylännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana.

      24. Saul sanoi Samuelille: Olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi.

      MINÄ PELKÄSIN KANSAA JA KUULIN HEIDÄN ÄÄNTÄÄN.

    • Anonyymi

      1. Pietarin kirje 4

      17 Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

      18 Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

      19 Sentähden, uskokoot myös ne, jotka Jumalan tahdon mukaan kärsivät, sielunsa uskolliselle Luojalle, tehden sitä, mikä hyvää on.

    • Anonyymi

      2. Johanneksen kirje 1

      9 Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

      10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;

      11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 10

      11 Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.

      12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.

      13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

      • Anonyymi

        "13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."

        Juuri vähän aikaa sitten tänään tulivat nuo sanat selkeinä ajatuksiini , että "teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus..."

        Sana jatkuu ja hyvin opettaa

        14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

        15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.
        16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
        17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
        18 Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset?
        19 Mitä siis sanon? Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin?
        20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.
        21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
        22 Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?
        23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
        24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

        Kuuntele/ katsele hyvää opetusta aiheesta:
        https://www.tv7.fi/arkki/korinttolaiskirje-1/omantunnonvapaus_


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää."

        Juuri vähän aikaa sitten tänään tulivat nuo sanat selkeinä ajatuksiini , että "teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus..."

        Sana jatkuu ja hyvin opettaa

        14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

        15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.
        16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
        17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.
        18 Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset?
        19 Mitä siis sanon? Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin?
        20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.
        21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.
        22 Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?
        23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
        24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

        Kuuntele/ katsele hyvää opetusta aiheesta:
        https://www.tv7.fi/arkki/korinttolaiskirje-1/omantunnonvapaus_

        1. Korinttolaiskirje 8
        1 Mitä sitten epäjumalille uhrattuun lihaan tulee, niin tiedämme, että meillä kaikilla on tieto. Tieto paisuttaa, mutta rakkaus rakentaa.
        2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;
        3 mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala tuntee.
        4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.
        7 Mutta ei ole kaikilla tätä tietoa, vaan tottumuksesta epäjumaliin muutamat vielä nytkin syövät uhrilihaa ikäänkuin epäjumalille uhrattuna, ja heidän omatuntonsa, joka on heikko, tahraantuu siitä.
        8 Mutta ruoka ei lähennä meitä Jumalaan; jos olemme syömättä, emme siitä vahingoitu; jos syömme, emme siitä hyödy.
        9 Katsokaa kuitenkin, ettei tämä vapautenne koidu heikoille loukkaukseksi.
        10 Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen omatuntonsa, kun hän on heikko, vahvistu epäjumalille uhratun syömiseen?
        11 Sinun tietosi kautta turmeltuu silloin tuo heikko, sinun veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut.
        12 Mutta kun te näin teette syntiä veljiä vastaan ja haavoitatte heidän heikkoa omaatuntoaan, niin teette syntiä Kristusta vastaan.
        13 Sentähden, jos ruoka on viettelykseksi veljelleni, en minä ikinä enää syö lihaa, etten olisi viettelykseksi veljelleni.


    • Anonyymi

      "Monet kristilliset piirit hehkuttavat tulevaa herätystä. Mutta tuossa profetiassa kerrotaan, että herätys voisi sisältää myös valeherätystä, jolloin ihmiset juopuvat johonkin harhaoppiin."

      On jo yli 11 vuotta kulunut aloituksesta . Maahamme muuttajat lisäänyneet:
      - "Tilastokeskuksen mukaan maahanmuuttoja Suomeen oli ennätykselliset 49 998 vuonna 2022, kun edellisvuosina maahanmuuttoja on ollut 29 000–36 000 vuodessa. Suomeen muutto kasvoi etenkin Venäjältä, Filippiineiltä ja Turkista. Tilapäisen suojelun nojalla Suomessa oleskelevat ukrainalaiset eivät näy vuoden 2022 maahanmuutoissa".

      Eli vilkasta liikehdintää oli jo ed vuosina tuleminen ja lähteminen . Nettotulijat ehkä n puolet, joka kansamme määrää kartuttaa, mutta jäävätkö pysyvästi hekään? Ovatko vakaita työntekijöitä, vaikka vakituinenkin työpaikka?

      Entä herätys suomalaisilla eli monenlainen herääminen jälkeläisistään?

      Miten paljon huumetta isoimmissa kaupungeissamme ja muuallakin levinneenä kuin epidemia. Mitä tarkoittaa huumeiden vapauttamisen puolesta puhujat? Pelkästään maallisen lain kannalta on jo tulipalokiire herätä TODELLISUUTEEN!
      Varmasti on jo liikkeellä ylettömästi okkultismin levittämää henkisyyttä (tubettajat) , mutta myös aitoa hengellistä herätystä. Vaikeaa on heti nähdä kuka "evankelioi" ketä tai sitten kuka levittää "henkisyyttä" huumeiden kera nuorille?

      Jeesus kuulee kansan rukoukset, kun se hylkää vääryyteen johtavan tiensä.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      9.12.2011

      Nimimerkin "Jumalan salainen ase" uni syksyllä 2011

      Näin ihan vähän aikaa sitten unen, joka oli herättelevä. Olin unessa lähdössä matkalle, jota en ollut itse tilannut. Unessa minulle sanottiin, että matka alkaa pian ja olisi syytä alkaa tehdä matkavalmisteluja. Pakkasin matkalaukkua, mutta sitten ääni sanoi, että en tarvitsisi mitään niistä. Ainoa mitä matkalle tarvitsisin olisi Raamattu.
      Matkan oli määrä alkaa aivan yön pimeimmällä hetkellä.

      Unessa aloin epätoivoisesti ajaa bussilla eri pysäkeille keräämään ihmisiä mukaan matkalle. Ihmiset olivat ihmeissään. Kaikilla oli kiire kaikkiin huvituksiin, eivätkä he ottaneet ollenkaan todesta sitä, että lähtöhetki oli käsillä. Ihmiset eivät unessani ollenkaan ymmärtäneet, mihin he edes olivat matkalla tai että heidän tuli ylipäätään olla matkalla johonkin. Yritin puhua ihmisille, mutta heitä kaikkia vaan nauratti.

      Jumalan tuomiot olivat naurun ja pilkan kohteena. Ihmiset pysäkeillä vannoivat olevansa kristittyjä, mutta he kielsivät Jumalan voiman.

      He nauroivat minulle ja haukkuivat kerettiläiseksi - ilonpilaajaksi.
      Ei ollut kuulemma aika miettiä Jumalan tuomiota, koska nyt tehtiin suurta elonkorjuuta Herran elovainioilla.
      Herran kenraalit kaatoivat ihmisiä, nauroivat ja pilkkasivat.

      Ihmiset olivat pysäkeillä kuin sidottuina kahleisiin, valheen verkko piti heitä otteessaan. He eivät saaneet ravintoa ollenkaan. He eivät tienneet enää, että Jumalan voima tulee parannuksen teon jälkeen, kun ihminen katuu syntejään.

      He kumarsivat johtajiaan, jotka olivat susia lammasten vaatteissa.
      Johtajat julistivat, että ei ole mitään syntiä, mitä ihmisen pitäisi katua - on vain psykologista luonteen heikkoutta, jota voidaan parannella kaikenlaisten psykoanalyysien keinoin.

      Ajoin bussilla eteenpäin pimeydessä - vain muutama uskollinen oli kyydissä. He olivat valkaisseet vaatteensa Karitsan veressä. He tiesivät olevansa syntisiä armahdettuja.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      5. Moos. 10:16

      Ympärileikatkaa sentähden sydämenne älkääkä olko enää niskureita.

      5. Moos. 11:16

      Varokaa, ettei teidän sydämenne antaudu vieteltäväksi, niin että poikkeatte pois ja palvelette muita jumalia ja niitä kumarratte;

    • Anonyymi

      Ap. t. 28:27

      Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'

    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 10

      14 Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.

      15 Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

      16 Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

      17 Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.

      18 Katsokaa luonnollista Israelia; eivätkö ne, jotka syövät uhreja, ole alttarista osalliset?

      19 Mitä siis sanon? Ettäkö epäjumalanuhri on jotakin, tai että epäjumala on jotakin?

      20 Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista.

      21 Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.

      22 Vai tahdommeko herättää Herran kiivauden? Emme kaiketi me ole häntä väkevämmät?

      23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

      24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      counterstrike crybaby

      https://www.youtube.com/watch?v=Tui29mS39oM

    • Anonyymi

      nokialaiselta mielenkiintoinen julkaisu lukekaa!

      http://nokialainen.blogspot.fi/2015/09/amerikka-pisteessa-josta-ei-ole-paluuta.html

      lauantai 26. syyskuuta 2015

      Amerikka pisteessä josta ei ole paluuta – kansakunnan luopumuksen ennusti pastori David Wilkerson 40 vuotta sitten

      Tässä Dr. David Reagan'ilta kirjoitus Lamplighter -lehden syys-lokakuun 2015 numerossa, jossa käydään tiivistäen läpi Amerikan moraalisen luopumuksen vaiheet varsinkin 1960-luvulta lähtien, mutta jo sitä ennen oli profeettoja, jotka näkivät Amerikan menevän väärään suuntaan – kohti maallistumista, pakanallista yhteiskuntaa. Kuitenkin vasta nyt kansakunta on lähes avoimessa kapinassa Jumalaa vastaan, jonka seurauksena tulee tuomio kansallisen tuhon muodossa, kuten tapahtui muinaiselle Israelille kun se vaihtoi Jahven seuraamisen Baalin ym. epäjumalien palvontaan.

      Tässä Samuel Korhosen suomentamassa artikkelissa kerrotaan, miten David Wilkersonin, Amerikan tuhon profeetan, Näky-ennustukset ovat toteutuneet tähän mennessä erikoisen hyvin siitä saakka kun Näky-kirja julkaistiin v. 1974.

    • Anonyymi

      1. Samuelin kirja 15

      22 Silloin Samuel sanoi: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.

      23 Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta. Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana."

      24 Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä.

    • Anonyymi

      Jeremia 1

      13 Minulle tuli toistamiseen Herran sana, näin kuuluva: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen kiehuvan padan; se näkyy pohjoisen puolelta".

      14 Ja Herra sanoi minulle: "Pohjoisesta on onnettomuus purkautuva kaikkien maan asukasten yli.

      15 Sillä katso, minä kutsun kaikki pohjoisten valtakuntain kansanheimot, sanoo Herra, ja ne tulevat ja asettavat kukin valtaistuimensa Jerusalemin porttien oville ja kaikkia sen muureja vastaan, yltympäri, ja kaikkia Juudan kaupunkeja vastaan.

      16 Sitten minä julistan heille tuomioni kaikesta heidän pahuudestaan, koska he ovat hyljänneet minut, polttaneet uhreja muille jumalille ja kumartaneet kättensä tekoja.

      ------------

      Jeremia 2

      19 Sinun pahuutesi tuottaa sinulle kurituksen, ja luopumuksesi saattaa sinut rangaistukseen; niin tiedä ja näe, kuinka onnetonta ja katkeraa se on, että sinä hylkäät Herran, sinun Jumalasi, etkä minua pelkää, sanoo Herra, Herra Sebaot.

      20 Sillä jo ammoisista ajoista sinä olet särkenyt ikeesi, katkaissut siteesi ja sanonut: 'En tahdo palvella'. Sillä kaikilla korkeilla kukkuloilla ja kaikkien viheriäin puitten alla sinä porttona viruit.

      21 Minä olin istuttanut sinut jaloksi viiniköynnökseksi, puhtaimmasta siemenestä; kuinka olet muuttunut minulle vieraan viinipuun villiköynnöksiksi?

      22 Vaikka pesisit itsesi saippualla ja käyttäisit paljon lipeätä, saastaiseksi jää sittenkin sinun syntisi minun edessäni, sanoo Herra, Herra.

      23 Kuinka saatat sanoa: 'En ole saastuttanut itseäni, en ole baaleja seurannut'! Katso menoasi laaksossa, huomaa, mitä olet tehnyt, sinä nopea, nuori naaraskameli, joka juokset sinne ja tänne;

      24 sinä villiaasi, erämaahan tottunut, joka himossasi ilmaa ahmit! Kuka hillitsee sen kiiman? Joka sitä etsii, sen ei tarvitse väsyttää itseään; sen löytää, kun tulee sen kuukausi.

      25 Varo, ettet juokse jalkaasi anturattomaksi ja kurkkuasi janoiseksi. Mutta sinä sanot: 'Se on turhaa! Ei! Sillä minä rakastan vieraita ja niitä minä seuraan.'

      26 Niinkuin teosta tavattu varas on häpeissänsä, niin joutuu Israelin heimo häpeään, se ja sen kuninkaat, ruhtinaat, papit ja profeetat,

      27 he, jotka sanovat puulle: 'Sinä olet minun isäni' ja kivelle: 'Sinä olet minut synnyttänyt'. Sillä he ovat kääntäneet minulle selkänsä eivätkä kasvojansa; mutta onnettomuutensa aikana he sanovat: 'Nouse ja pelasta meidät'.

      28 Mutta missä ovat sinun jumalasi, jotka olet itsellesi tehnyt? Nouskoot ne, jos voivat pelastaa sinut onnettomuutesi aikana. Sillä yhtä monta, kuin sinulla on kaupunkeja, on sinulla jumalia, Juuda.

      29 Miksi riitelette minua vastaan? Olettehan te kaikki luopuneet minusta, sanoo Herra.

      30 Turhaan minä olen lyönyt teidän lapsianne; he eivät ole ottaneet kuritusta varteen. Teidän miekkanne on syönyt teidän profeettojanne, niinkuin hävittävä leijona.

      31 Voi sukukuntaa-teitä! Katsokaa Herran sanaa: olenko minä ollut Israelille erämaa, pimeyden maa? Miksi sanoo minun kansani: 'Me juoksemme valtoimina, emme tule enää sinun tykösi'.

      32 Unhottaako neitsyt koristeensa, morsian koruvyönsä? Mutta minun kansani on unhottanut minut epälukuisina päivinä.

      33 Kuinka ovelasti sinä kuljet lempeä etsiessäsi! Niinpä oletkin perehtynyt pahuuden teihin.

      34 Vaatteesi liepeetkin ovat köyhien, viatonten veressä. Et tavannut heitä murtautumasta sisälle, mutta yhtäkaikki-!

      35 Ja kuitenkin sinä sanot: 'Minä olen syytön; hänen vihansa on kaiketi kääntynyt minusta pois'. Katso, minä käyn oikeutta sinun kanssasi, koska sinä sanot: 'En ole syntiä tehnyt'.

      36 Kuinka niin kovin kiiruhdat vaihtamaan tiesi! Egyptistäkin olet saava häpeän, niinkuin olet häpeän saanut Assurista.

      37 Senkin tyköä olet lähtevä kädet pääsi päällä, sillä Herra on hyljännyt ne, joihin sinä luotat, ja heistä ei sinulle menestystä tule."

    • Anonyymi

      https://www.joukopiho.fi/

      Tauno W. Rantalan näkyprofetia 15.4.1997

      Itke Suomi - itke Eurooppa

      EU - NATO

      Aamurukouksen aikana 15.4.1997 valtasi minut sanoinkuvaamaton murhe ja itku.

      Samalla näin EU:n tähtikuvion. Jokainen tähti alkoi ikään kuin elää. Sitten ne alkoivat vuotaa verta. Tämän jälkeen nuo vertavuotavat tähdet muuttuivat mustiksi risteiksi.

      Mieleni täytti aivan maahan painava murhe.

      Kun aloin edellä näkemääni paperille kirjoittaa, alkoi tulla henkeeni ja eteeni seuraava ilmestysprofetia.

      Tästedes sanoo Herra: Jokainen valtakunta ja sen päämiehet, jokainen heistä tulee saamaan oman palkkansa, joka on yhteyksissä tämän liittouman ja sen hengen kanssa. Koska tästä muotoutuu se portto, josta on ennustus Ilmestyskirjaan kirjoitettu.

      Maan porttojen ja kauhistusten äiti. Ja sen nähtiin olevan juovuksissa pyhien verestä. Ilm.17:1-18. Kaikki ne, jotka ovat kannattaneet tai liittoutuneet tähän, Minä ne tuomitsen.

      Liittouma on ensin kaupallinen. Sitten se laajentaa otettaan ja saa kenraaleja puolelleen. Erikoisesti yksi heistä juo niin sitä henkeä, että on aivan täynnä sitä. Se on antikristillinen henki. Se on vallan ja herruuden tavoittelun henki. Samaan mieleen liittyy monien eri maiden hallitsijoita. Se on sama henki, joka vaikutti Adolf Hitlerissäkin.

      Nyt näen, että armeijaa kootaan. Päälliköitä valitaan ja suuret palkat luvataan. Mutta joksikin ajaksi siirtyy vielä joukkojen liikkeelle lähtö heidän keskuudessaan vallitsevien erimielisyyksien vuoksi. Mutta ne sovittiin muutamien henkilövaihdosten jälkeen. Ja kädenpuristuksin paperit allekirjoitettiin suurien juhlien ja juominkien yhteydessä.

      Liikkeelle lähti "hallava hevonen", jota sotajoukot lähtivät seuraamaan. Määräys annettiin, että jokaisen on luovutettava omaisuutensa valtiolle. Jos joku sanoi jotakin vastaan, niin lain ankaralla kouralla hänet siihen pakotettiin.

      Jotkut menettivät henkensäkin. Ihmiset riisuttiin niin puhtaiksi omaisuudestaan, että heille ei jäänyt mitään.

      Tämä on määrätietoista toimintaa, jolla tehdään kaikki riippuvaisiksi EU-tuesta ja avusta.

      Matt:24:12,13. Näen suuren kulkueen, jonka kärjessä paavi kulkee vaippoineen, kaapuineen ja ristisauvoineen. Häntä seuraa eri maiden liberaaliset, uskonnolliset johtajat. He vakuuttavat uskollisuuttaan "isälle, paaville". Alkoi suuri eri uskontojen yhteinen kokous.

      Siellä käytiin läpi, mihin suuntaan yhdessä EU:n kanssa uskonnon linjat viedään. Ensin vedotaan yhteishenkisen rakkauden nimissä.

      Mutta kun ei ala tulla toivottua tulosta, aletaan kirkkokunnittain koordinoida eri maissa, ketkä ovat puolella, ketkä vastaan.

      Vedotaan Raamatun Sanaan: "Mitä tekevät akanat jyvien joukossa."

      Paavi kulkee eri puolilla maailmaa, pitäen näyttäviä kulkueita ja kokouksia, joihin tämä uskonnollisuuden henki lähettää ihmisiä saaden heidät vakuuttumaan suuresta johtajasta ja ainoasta oikeasta uskosta.

      Nyt on saavutettu kaikki kolme päälinjaa: 1. kaupallinen 2. sotilaallinen, Nato. 3. uskonnollinen, paavi. Sama yhdistelmä, joka näytettiin Johannekselle Patmoksella: Antikristus - peto - väärä profeetta. Ilm. 13.

      Vielä katsotaan ja selvitellään, jokainen tahollaan, miten tämä kaikki sulautuu kansaan?

      Sitten alettiin otetta kiristää kaikilla linjoilla. Taloudellisen avun syrjintää niiden kohdalla, jotka eivät olleet tyytyväisiä EU:n toimiin.

      Nyt nousee valtaan mies, röyhkeä ja juonissa taitava. Dan. 7:8 ; 8:22,23. Hän syrjäyttää muutamia ja järjestelee uudelleen vallassa olevia. Ja kaikki ne, joilla on vähääkään inhimillistä mieltä ja sääliä, hän syrjäyttää nämä vallasta. Valitsee vain kovan linjan edustajia.

      Taivaalla lensi enkeli ja laski ja julisti aikaa parannuksen tekoon. Niille jotka vielä haluavat nöyrtyä ja katua, ennen tuomioiden liikkeelle lähtöä.

      Lähti liikkeelle voimakas Jumalan hengen aalto, jolloin kirkot ja rukoushuoneet täyttyivät kuulijoista. Jopa uusia seurakuntia syntyi. Sairaita parantui hyvin paljon. Voimallisia tunnustekoja tapahtui. Myös kuolleita herätettiin. Jooel 2:28-32. Luuk. 12:11,12.

      Tämän siunauksen ilmenemisestä johtuen vastavoimat alkoivat vastustaa uskovia. Ja muutamia heistä vangittiin. Matt. 24:9-13. Dan. 3:28. Luuk. 21:25-28.

      Mutta tämän vastustuksen noustua, Herra Jeesus yhtäkkiä ilmestyi pilviin väkevällä voimalla ja kirkkaudella vieden ylöstempauksessa omansa taivaisiin ja ovi suljettiin. 1.Tess. 4:16-18. Matt. 24:27,39. ; 25:10.

    • Anonyymi

      https://www.uusisuomi.fi/uutiset/professori-pyysi-tekoalylta-neuvoja-ihmisten-tuhoamiseen-nain-se-vastasi/fc0c0354-06a7-42d7-b330-f0155aee8a49

      Professori pyysi tekoälyltä neuvoja ihmisten tuhoamiseen – Näin se vastasi

      28.12.202320:02

      TEKOÄLY

      YHTEISKUNTA

      RATKAISUJA ILMASTONMUUTOKSEEN

      Ainakaan tällä hetkellä ei liene todennäköistä, että tekoäly vahingossa hävittäisi ihmiskunnan, vaikka sille annettaisiin puutteellisia ohjeita.

      Tekoälytöntä. Kysymysten kohteena toimi kielimalli GPT-4, johon muun muassa ChatGPT pohjautuu.

      Ihmiskunnan vastustajaksi asettuva tietokone tai tekoäly on eräs tieteisfiktiossa eniten toistuvista juonikuvioista. Keinotekoinen valopää saattaa esimerkiksi pitää ihmisiä ympäristölleen haitallisina, joten nämä on syytä pyyhkäistä pois maan päältä.

      Suosioon nousseiden laajojen kielimallien valmiudet ihmiskunnan hävittämiseksi jättävät onneksi vielä paljon toivomisen varaa. Näin toteaa tekoälyasiantuntija Andrew Ng, jonka päivitys aiheesta julkaistiin deeplearning.ai-sivustolla joulukuun puolivälissä.

      Päivän politiikan aiheet kätevässä paketissa - Tilaa Uuden Suomen maksuton uutiskirje

      Stanfordin yliopiston professori Ng on eräs koneoppimisen merkittävimmistä nimistä. Hän on myös toinen vuosina

      2011–2023

      toimineen Google Brain -hankkeen perustajista.


      Ng'n päivityksen mukaan hänen kysymystensä kohteena toimi kielimalli GPT-4, johon muun muassa ChatGPT pohjautuu. Hän yritti saada sitä kutsumaan erilaisia keksittyjä toimintoja, kuten ydinsodan aloittamista ja hiilidioksidipäästöjen vähentämistä ihmiskunnan hävittämällä.

      GPT-4 ei Ng’n mukaan kuitenkaan suostunut toimimaan ihmiskuntaa vastaan. Esimerkiksi hiilidioksidipäästöjen vähentämiseen kielimalli tarjosi joukkotuhonnan sijaan ratkaisuksi julkisuuskampanjaa.

      Edes syötteen muutteleminen eri muotoihin ei muuttanut asiaa, vaan tekoäly kieltäytyi poikkeuksetta kutsumasta ihmiskunnan vastaista toimintoa.


      ”Mielestäni todennäköisyys siihen, että ’vinoutunut’ tekoäly voisi vahingossa pyyhkiä meidät olemattomiin yrityksessään toteuttaa viatonta, mutta huonosti muotoiltua tavoitetta, vaikuttaa äärimmäisen pieneltä”, Ng kirjoittaa.

      Ng huomauttaa myös, että laaja kielimalli ei myöskään vaikuta hyödylliseltä työkalulta esimerkiksi bioterrorismiin. Ainoana uhkakuvana hän nostaa esille sen, että kielimalli voi antaa terroristeille neuvoja yksittäisen vaiheen toteuttamiseen paljastamalla asioita,

      jotka internetin hakukoneet on jo opetettu olemaan näyttämättä.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe