Näitä otsikon veneitä olen katsellut seuraavaksi veneeksi. Minorin kyydissä olen ollut, samoin pienemmän Marinon 8000.
-veneiden asuttavuus 2-4 hengen porukalla.
-Mallien tyyppiviat.
-Ideaaliset moottorikoot em. Veneille.
Kertokaa omia kokemuksia.
Kokemuksia Marino 9000, Utö31, Minor28
9
4560
Vastaukset
- kuumevene
ihan hyvin tehtyjä veneitä kai kaikki, mutta ainakaan marinon ja utön kulkuominaisuudet eivät ole tätä päivää. liikaa painoa kokoonsa nähden ja todella vanhan koulun runkomuoto (semmonen outo puolipyöreä poikkileikkaus, olisko kopioitu vanhoista storebroista tai jostain, en tiedä edes mikä on teoria ao. muodon takana). toimiihan ne toki jos ei muuta kaipaa ja tämä taitaa mennä vähän sivuun aiheesta.
ideaali moottorikoko on vaikea kysymys. toisaalta pitäisi olla paljon tehoa, ettei veneiden jyrkkään ylämäkeen ajaminen hajota konetta, mutta toisaalta marino ja utö on parhaimmillaan uppoumanopeuksissa, johon ei taas tartte paljon tehoa.
asuttavuus 2-4 hengelle on varmasti kunnossa, vaikka nykyään samaan käyttöön tehdään metrin pitempi vene.Tuota tuota, oletko joskus nähnyt Marino 9000 pohjaa, epäilyttää koska väität sitä puolipyöreäksi (kuten esim.joissain Nordic 7900 on).
Myöskään Utön pohja ei ole puolipyöreä. Kummatkin allokossa totella hyviä.
Veneen pohjathan on keksitty jo aikoja sitten joten niihin ei tule faceliftejä kuten autoihin joten esim. 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta vaikkapa 85 on samanlainen kuin 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta 2009.
Marinon pohjan suunnittelija on Eero Harilainen ja vene on tehty PUOLILIUKUVAKSIi, max koneteho 165hv, min 90hv. Jos ja kun niihin laitetaan esim 302 hv valmet (isoin minkä tiedän laitetun) niin ei varmaan pohjakaan ole parhaimmillaan. Omistaja kertoi että menee helposti 26 solmua mutta koska nousee pintaan liikaa niin ajo tuntuu vaappuvalta.
Utötä en ole ajanut mutta kuultujen mukaan on tosi jykevä, vain yhdellä tutulla on. Marinoita on tutuilla 3 9000:sta ja yksi 8000:n
Vene lehdessä -83 oli Marinon testi (löytyy minultakin). Itsellä ollut ko. vene vuodesta -97. Ja jos kiinnostaa kuulla jotain niin laita osoitteesi. Myös Kipparin kokemuksia veneestäni pitäisi löytyä.
Täältä kyselemällä saa kyllä vastauksia joista 10-15% asiallisiakin mutta valitettavasti aika usein kommentoijat eivät ole olleet koskaan edes kyydissä tai juurikaan nähneet niitä. Kuten vaikkapa tuo puolipyöreyskin, kuvalinkkiä en nopeasti löytänyt kuin lähinnä omista kansiosta.
Minorista ei mitään tietoa kuin että arvostettu merkki- Uto
jrsj kirjoitti:
Tuota tuota, oletko joskus nähnyt Marino 9000 pohjaa, epäilyttää koska väität sitä puolipyöreäksi (kuten esim.joissain Nordic 7900 on).
Myöskään Utön pohja ei ole puolipyöreä. Kummatkin allokossa totella hyviä.
Veneen pohjathan on keksitty jo aikoja sitten joten niihin ei tule faceliftejä kuten autoihin joten esim. 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta vaikkapa 85 on samanlainen kuin 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta 2009.
Marinon pohjan suunnittelija on Eero Harilainen ja vene on tehty PUOLILIUKUVAKSIi, max koneteho 165hv, min 90hv. Jos ja kun niihin laitetaan esim 302 hv valmet (isoin minkä tiedän laitetun) niin ei varmaan pohjakaan ole parhaimmillaan. Omistaja kertoi että menee helposti 26 solmua mutta koska nousee pintaan liikaa niin ajo tuntuu vaappuvalta.
Utötä en ole ajanut mutta kuultujen mukaan on tosi jykevä, vain yhdellä tutulla on. Marinoita on tutuilla 3 9000:sta ja yksi 8000:n
Vene lehdessä -83 oli Marinon testi (löytyy minultakin). Itsellä ollut ko. vene vuodesta -97. Ja jos kiinnostaa kuulla jotain niin laita osoitteesi. Myös Kipparin kokemuksia veneestäni pitäisi löytyä.
Täältä kyselemällä saa kyllä vastauksia joista 10-15% asiallisiakin mutta valitettavasti aika usein kommentoijat eivät ole olleet koskaan edes kyydissä tai juurikaan nähneet niitä. Kuten vaikkapa tuo puolipyöreyskin, kuvalinkkiä en nopeasti löytänyt kuin lähinnä omista kansiosta.
Minorista ei mitään tietoa kuin että arvostettu merkkiJos veneily on sinulle nopeata liikkumista paikasta toiseen, niin unohda Utö. Mutta jos olet valmis panostamaan myös ajallisesti veneeseen, eikä sinulla ole veneillessä kiire, niin se on varteenotettava vaihtoehto.
Utö:n konetehon osalta voisi todeta, että jos haluaa pitää matkanopeutena 12 kn tai yli,
tarvitaan tehoa vähintään200 hp ja mielellään yli. Ja 10-11 solmua on taas siinä rajoilla, että kannattaako tuota nopeusaluetta ajaa ollenkaan. - Venekuuma
jrsj kirjoitti:
Tuota tuota, oletko joskus nähnyt Marino 9000 pohjaa, epäilyttää koska väität sitä puolipyöreäksi (kuten esim.joissain Nordic 7900 on).
Myöskään Utön pohja ei ole puolipyöreä. Kummatkin allokossa totella hyviä.
Veneen pohjathan on keksitty jo aikoja sitten joten niihin ei tule faceliftejä kuten autoihin joten esim. 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta vaikkapa 85 on samanlainen kuin 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta 2009.
Marinon pohjan suunnittelija on Eero Harilainen ja vene on tehty PUOLILIUKUVAKSIi, max koneteho 165hv, min 90hv. Jos ja kun niihin laitetaan esim 302 hv valmet (isoin minkä tiedän laitetun) niin ei varmaan pohjakaan ole parhaimmillaan. Omistaja kertoi että menee helposti 26 solmua mutta koska nousee pintaan liikaa niin ajo tuntuu vaappuvalta.
Utötä en ole ajanut mutta kuultujen mukaan on tosi jykevä, vain yhdellä tutulla on. Marinoita on tutuilla 3 9000:sta ja yksi 8000:n
Vene lehdessä -83 oli Marinon testi (löytyy minultakin). Itsellä ollut ko. vene vuodesta -97. Ja jos kiinnostaa kuulla jotain niin laita osoitteesi. Myös Kipparin kokemuksia veneestäni pitäisi löytyä.
Täältä kyselemällä saa kyllä vastauksia joista 10-15% asiallisiakin mutta valitettavasti aika usein kommentoijat eivät ole olleet koskaan edes kyydissä tai juurikaan nähneet niitä. Kuten vaikkapa tuo puolipyöreyskin, kuvalinkkiä en nopeasti löytänyt kuin lähinnä omista kansiosta.
Minorista ei mitään tietoa kuin että arvostettu merkkiYritinkin tilata netistä lukuaikaa lehdelle, missä oli Marino 9000 testi/omia kokemuksia. 3 e meni, lukuaikaa ei tullut :o
Laitan myöhemmin osoitteen mihin voi tietoa laittaa. Mielelläni kuulen omistajan ajatuksia omasta veneestään.
Itsellä on ajatus että vene toimisi hieman mökin korvikkeena. Lähellä on muutamia kivoja satamia, mihin voi vkl:ksi mennä. Suurimmat vaatimukset asuttavuuden kannalta tulee vaimolta. Tälläerää ei ole haaveissa taivaltaa pitkiä matkoja veneellä. Tok,i jos siihen tulee mahdollisuus, niin miksei.
Ed. purjevene olemassa, johon vaimo ei halua tulla. Siksipävene seisoo tyhjänpanttina laiturissa. Itse haluan kuitenkin merelle; ja vaimo pitää saada mukaan.
Tärkeintä tietenkin on päästä veneen kyytiin, minkä aikoo ostaa. Mutta, lähdetään tästä... - Venekuume
jrsj kirjoitti:
Tuota tuota, oletko joskus nähnyt Marino 9000 pohjaa, epäilyttää koska väität sitä puolipyöreäksi (kuten esim.joissain Nordic 7900 on).
Myöskään Utön pohja ei ole puolipyöreä. Kummatkin allokossa totella hyviä.
Veneen pohjathan on keksitty jo aikoja sitten joten niihin ei tule faceliftejä kuten autoihin joten esim. 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta vaikkapa 85 on samanlainen kuin 17 asteen pohja nousulistoilla vuodelta 2009.
Marinon pohjan suunnittelija on Eero Harilainen ja vene on tehty PUOLILIUKUVAKSIi, max koneteho 165hv, min 90hv. Jos ja kun niihin laitetaan esim 302 hv valmet (isoin minkä tiedän laitetun) niin ei varmaan pohjakaan ole parhaimmillaan. Omistaja kertoi että menee helposti 26 solmua mutta koska nousee pintaan liikaa niin ajo tuntuu vaappuvalta.
Utötä en ole ajanut mutta kuultujen mukaan on tosi jykevä, vain yhdellä tutulla on. Marinoita on tutuilla 3 9000:sta ja yksi 8000:n
Vene lehdessä -83 oli Marinon testi (löytyy minultakin). Itsellä ollut ko. vene vuodesta -97. Ja jos kiinnostaa kuulla jotain niin laita osoitteesi. Myös Kipparin kokemuksia veneestäni pitäisi löytyä.
Täältä kyselemällä saa kyllä vastauksia joista 10-15% asiallisiakin mutta valitettavasti aika usein kommentoijat eivät ole olleet koskaan edes kyydissä tai juurikaan nähneet niitä. Kuten vaikkapa tuo puolipyöreyskin, kuvalinkkiä en nopeasti löytänyt kuin lähinnä omista kansiosta.
Minorista ei mitään tietoa kuin että arvostettu merkkiTässä osoite:
[email protected]
Tänne voi laittaa tietoja. Kiitoksia.
- Wickström W 3
Veneilyssä on ne kaksi koulukuntaa. Kiireelliset, joiden päämäärä on olla "moottoritien vasemman kaistan ajajia" Vantaalta Heinolaan. Sitten ne, joilla köyden irrotus antaa jo tunteen vapaudesta ja meri-ilman erilaisuudesta kaupungin pölyyn ja meteliin.
Pyöreä muoto pohjassa näyttää palaavan suosioon. Huvi- ja hyötyveneilyn kahdessa suurmaassa Norjassa ja Hollannissa tekevät "teelusikkapohjaa" uudelleen.
Mainoksissaan kertovat noin vapaasti suomennettuna: "Pohjaratkaisu ei ole the best missään, mutta keskivertoa parempi kaikissa venetyypeissä, nopeuksissa ja keleissä."
Luontokin pyrkii pisaramuotoon aina, kun kappale putoaa / liikkuu aineessa. olkoon se vesipisara tai meteoriitti. - Max. 165hv???
Onko Marino 9000 max. teho tosiaan vain 165hv?? Luulisi, että tuollaiseen veneeseen pitää olla joku 250-300hv niin ei tarvitse rääkätä pienitehoista konetta liikaa.
Mihinköhän tuo ilmoitettu maksimiteho perustuu, onko rakenne liian heikko isommalle moottorille vai onko kyse vain sen aikaisten moottoreiden painosta? Vanha iso moottori liian painava tai jotain.- Reikä päässä
Ei sillä veneellä ole tarkoitus ajaa kovaa. Siksi suurta moottoria ei tarvita.
- Anonyymi
Trafin tiedoissa maksimi teho 400 hv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va146268Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!
🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen1645703Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko665110Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas914702Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan
Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht2274661Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!
Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu1834567Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64539Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa654412Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä153999Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast423925