Muuttakaa lähemmäs

Asiat hyvin

Ostin omakotitalon hyvältä, mutta rauhalliselta paikalta.

Palvelut ja työpaikka ovat sen verran lähellä, että 2-litrainen pirtsakka bensiiniautoni vie tankillisen kuukaudessa eli n. 80 €.

Minä olen valmis siihen, että bensiinin hinta tuplautuu neljään euroon per litra. Silloin bensaan menisi 160 €/kk eikä se tunnu 3 k€:n nettotuloissa hirveästi. Tähän tulee muidenkin kansalaisten pyrkiä eikä olla orientoitunut pitkiin matkoihin. Nyt pitää asua lähellä.

Kannattaa siis miettiä työpaikan tai asuinpaikan vaihtamista, jos nykypalkalla bensa tuntuu kalliilta.

Auttaa huomattavasti paremmin kuin itkeminen Suomi24:ssa...

13

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen työtön

Mutta minäpä sanoin irti työstä ja elelen työttömyyskorvauksella ei tarvi autoa ollenkaan. 8viikon karessi ja se on jo kärsitty, nyt vain ootellaan ko rahat kilahtaa tilille, ei tarvi muuta ko 4viikon välein laittaa liittoon lappu Työtön ,työtön jne, Nyt on aikaa hoitaa omaa metsää, pyri siien. Niin ja vielä talo on maksettu traktori on metsäkärry kuormaajalla klapikone ja moottorisaha.Sitte vielä myyn kaupunkilaisille polttopuut.Joten on jollain paremmin kuin sulla. Kittuuttele sinä vain sillä pienellä autollasi,minä ajan Hiacella joka on vuosimallilta2012.

• toinenkin ketju

Paljonko maksoit omakotitalosta? 400 000, vaiko enemmän?

• Asiat hyvin

Ostin siis omakotitalon enkä pihamökkiä. Minkä omakotitalon muka tuolla hinnalla saa hyvältä paikalta? Sen verran voin kertoa että hinta alkoi ykkösellä ja sen jälkeen oli kuusi muuta numeroa ennen pilkun paikkaa. Ja toinen numero ei ollut nolla.

• Asiat paremmin

On siinä miehellä asiat hyvin, ei voi muuta sanoa.Pieni auto ja velekanen talo.

• ISO AUTO PITKÄ TYÖ M

Hihi hihi hihi Buaa hi.

• orjax..

kannattaa ostaa asuntoauto voi liikkua missä huvittaa ja asua samoin ja ei oo maisema sam jos tympii olla samassa pidempään, ekaks kierrät sukulaiset ja syöt siellä aina viikon ja vaihdat sukulaista ja väliin pimeetä hommaa jne..

• Rekkitukka

Entäpä jos kävelee työpaikalle?? Se nimittäin sijaitsee tuolla pihalla. Kun astun yritykseni konttoriin ja käännän virta-avaimesta alkaa armoton polttoaineen kulutus. Puita tehtaalle 55-60l/100km dieseliä. Ja työpaikkani liikkuu tuhansia kilometrejä vuodessa. Polttoaineen hinnankorotus nostaa kuluja 15000- 16000 euroa vuodessa. Yritän siitä osan saada laskutukseen lisättyä mutta vaikeaa on. Tosin hinnan nosto aiheuttaa paperitehtaallekkin kuluja, jolloin kilpailukyky heikkenee ja todennäköisesti tuotanto siirtyy halvempiin maihin. Näin ollen työttömäksi jäävät tehtaan henkilökunta, puunkaatoporukat metsässä, sekä minä puutavara-autoilija. Ja mikä hienointa kenenkään ei tarvitse ostaa bensiiniä mennäkseen töihin!! Eli polttoaineiden hinnat ylös vaan. Sitähän sä tarkoitit??

• Järkevien Ihmisten M

Kyllä jos lisääntyviä kustannuksia ei saa hintoihin tai muualta ei pysty säästämään niin sitten täytyy lopettaa.
      Ei ihmisen ole pakko olla yrittäjä jos ei tietotaito tai kyvyt piisaa.

• Ei itketä lauantaina

Taisit itkeä Suomi 24:ssa

• Bruno xv

Vieläkö asut talossa ja ajat pikkuautolla.

• Kes.. mök..

Mitenkäs nyt menee? Vieläkö asiat hyvin?

• Brummbär

-- Bensa-auton saa helposti kulkemaan myös maa-, tai biokaasulla, jos bensan hinta hirvittää. Minä asun täällä pk-seudulla ja täällä on 5 asemaa, joista voin kaasua tankata. Bensa-autoni kulkee yhtä hyvin kaasulla kuin bensallakin, mutta koska kaasu on vajaat puolet halvempaa kuin bensa, niin sillä minä enimmäkseen ajelen. Autoni polttoainekulut ovat n. 5€ / 100 km.

• Ei enää lähellä

Entäs sitten kun se virma päättääkin muuttaa toiselle puolelle kaupunkia tai 100 km? Ja nyt vaikka, kun tuo talokauppa näyttää hiipuvan ja ottaa helposti takkiinsa myydessä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      142
      6743
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2468
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      47
      1690
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1391
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      89
      1242
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1087
    7. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      1055
    8. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1053
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1029
    10. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      63
      966
    Aihe