Tarkeneekos Playa del Inglesissä uida meressä?

Matkalleeeeeh!

Hei,

tämä tietysti kovin yksilöllistä mutta tarkeneeko siis Gran Canarialla jo uida meressä? Matkalle lauantaina, jeeee!

15

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • don Luis

      Kyllä tarkenee.Lokakuussa ,marraskuussa ,joulukuussa tammikuussa ,helmikuussa,maaliskuussa,huhtikuussa ,kesäkuussa ja heinäkuussa on kokeiltu.En ole mikään avantouimari,en siis pidä liian kylmästä vedestä!

    • kylmää se on

      tarkenee jos 17-18C on sinun mielestä sopivan lämmöistä. Minä en uisi ja en ui edes Suomessa alle 20 asteisessa ja minun matkakohteissa on aina vähintään 30C...siinä voi ja oikein mielellään.
      Täällä saa yleensä vastauksia joihin kannattaa suhtautua varauksella mutta sinäkin sitten tiedät kun olet perillä.

      • don Luis

        Aina kun olen veteen mennyt on sinne pyrkinyt myös runsaasti muitakin,se siis kelpaa mukavasti rantakansalle.


      • ei voi olla
        don Luis kirjoitti:

        Aina kun olen veteen mennyt on sinne pyrkinyt myös runsaasti muitakin,se siis kelpaa mukavasti rantakansalle.

        ihan totta? Voi kun näkisi?


    • Hyvin tarkenee, uidaanhan Suomessakin läpi talven, vaikka vesi ei ole häävin lämmintä. Ei muuta kuin rohkeasti sekaan!

      • pulinat pois

        Siis uidaan Suomessa? Jos ei nyt uimahalleja lasketa nin 0,001 % suomalaisista harrastaa avantouintia mutta ihmettelen mitä tällä on tekemistä Kanarian meressä uinnin kanssa? Alle 20C asteen vedssä uinti ei ole miellytävää ja pulinat pois. Uikaa vaikka jäissä mutta minä en ui..kun ei ole pakko eikä ole myöskään pakko kärvistelle 10 C lämmöissä kuten Kanarilla on.


    • Olimme viikolla 9 Lanzarotella Playa Blancassa. Merivesi oli useimpina päivinä 18. Riippui tuulista. Tyynellä säällä laguunissa oli lämpimämpää ja puljasimme lapsen kanssa aika paljon. Välillä oli vesi liian viileää vaikka muuten oli lämmintä.
      Hotellin altaalla uitiin jonkin verran. Lastenaltaassa vesi oli 25 ja isoissa altaissa 22.

    • Ap

      Kiitos asiallisista vastauksista :) Tosiaan meilläkin lähinnä kyse enemmän lasten kanssa pulikoinnista kuin pitkäaikaisesta kuntouinnista. Eli 18 astetta kuulostaa kyllä siltä, että on kipurajan yläpuolella, tuollaistahan se uimavesi taitaa tosiaan kesäisin olla Suomessa...

      • tämä totuus

        Suomessa on joka kesä järvissä yli 20C ja viime kesinä jopa liki 25C. Toukokuussa on vielä 16-18C mutta juhannuksena yli 20C. Voihan sitä kokeilla lasten kanssa kotona ja laittaa kylpyvedeksi sen 18C...siinä tulee muuten palaute nopeasti.


      • dgssdgds
        tämä totuus kirjoitti:

        Suomessa on joka kesä järvissä yli 20C ja viime kesinä jopa liki 25C. Toukokuussa on vielä 16-18C mutta juhannuksena yli 20C. Voihan sitä kokeilla lasten kanssa kotona ja laittaa kylpyvedeksi sen 18C...siinä tulee muuten palaute nopeasti.

        Merivesi ei ole talvella kanarialla mielyttävän lämmin uimista varten. Aivan turha kuvitella, että mennään talvella kanarialle polskimaan lämpimään mereen.


      • Barraquito = ei kirj
        dgssdgds kirjoitti:

        Merivesi ei ole talvella kanarialla mielyttävän lämmin uimista varten. Aivan turha kuvitella, että mennään talvella kanarialle polskimaan lämpimään mereen.

        Ei välttämättä lämpimään veteen, mutta useimmille uitavaan.
        Joka päivä ympäri talven on täällä rannalla uimareita. Ilmeisesti sitten muut kansalaisuudet ovat ronskimpia kuin suomalaiset, jotka kaikki haluavat uida lämmitetyissä altaissa.

        Merivesi on täällä tietysti lämpimintä lokakuussa, kun aurinko on porottanut koko kesän ja porottaa vielä lokakuussakin. Marraskuussa vasta alkaa pikkuhiljaa viilenemään.

        Harmi kun pikkuipanat ei voi tänne kirjoitella uimisistaan, minulla oli talvivieras - pieni 4-vuotias suomalaistyttö joka ui meressä joka ikinen päivä joulu, tammi- ja osa helmikuutakin!! Lapset näkyvät olevan reppaita, suomalaiset aikuiset ei..


      • näin on
        Barraquito = ei kirj kirjoitti:

        Ei välttämättä lämpimään veteen, mutta useimmille uitavaan.
        Joka päivä ympäri talven on täällä rannalla uimareita. Ilmeisesti sitten muut kansalaisuudet ovat ronskimpia kuin suomalaiset, jotka kaikki haluavat uida lämmitetyissä altaissa.

        Merivesi on täällä tietysti lämpimintä lokakuussa, kun aurinko on porottanut koko kesän ja porottaa vielä lokakuussakin. Marraskuussa vasta alkaa pikkuhiljaa viilenemään.

        Harmi kun pikkuipanat ei voi tänne kirjoitella uimisistaan, minulla oli talvivieras - pieni 4-vuotias suomalaistyttö joka ui meressä joka ikinen päivä joulu, tammi- ja osa helmikuutakin!! Lapset näkyvät olevan reppaita, suomalaiset aikuiset ei..

        Atlantin lämpötila on todella tasalämpöinen Kanariankin kohdalla ja se johtuu golf-virrasta. Ei lämpötila voi vaihdella kuin muutaman asteen eli se 18-19C on läpi vuoden. Jos merivesi olisi liki 25C niin jäät sulaisi hetkessä Gönlannissa.
        Älkää siis alkako väittää ihan mahdottomia sillä se olisi luonnon vastaista. Samaan se perustuu myös Kanarian muu lämpötila eli hyvin tasalämpöistä.


      • barbar
        näin on kirjoitti:

        Atlantin lämpötila on todella tasalämpöinen Kanariankin kohdalla ja se johtuu golf-virrasta. Ei lämpötila voi vaihdella kuin muutaman asteen eli se 18-19C on läpi vuoden. Jos merivesi olisi liki 25C niin jäät sulaisi hetkessä Gönlannissa.
        Älkää siis alkako väittää ihan mahdottomia sillä se olisi luonnon vastaista. Samaan se perustuu myös Kanarian muu lämpötila eli hyvin tasalämpöistä.

        Kanarian kohdalta menee nimenomaan Golf-virran kylmä vastavirta. Golf-virran tuoma lämmin merivesi palaa tätä virtaa myöden takaisin Etelään. Tämä selittää Kanarian ilmaston kuivuuden, kun viileä meri kuivattaa säätä. Vesi taitaa olla kylmimmillään 18-19 astetta, mutta heinäkuussa kuitenkin yli 25...


    • GC:n kävijä

      Kyllä tarkenee hyvin uida. Hieman viileältä saattaa alussa tuntua, mutta pian tottuu. Aurinko lämmittää jo kuumasti ja mukava mennä viileään mereen. Ei se niin kylmää ole. Jos Suomessa juhannuksena uit, niin samoja lämpöjä.

      Jos tuolla rannalla makoilee ja ottaa aurinkoa, täytyykin välillä mennä viilentämään kehoa, olla meressä niin kauan että vesi ei tunnu kylmältä.

      Sinne matka viikon kuluttua, eli perässä tullaan. Hyvää matkaa.

    • vitsi-Simppa.

      Aloittajalle vaan sen verran että totta kai se on uitava meressä muutenhan se aallokko vie sinua mihin haluaa, uimalla voit itse vaikuttaa suuntaan:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      123
      1172
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1028
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      862
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      808
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      268
      712
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      675
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      657
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      584
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      569
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe