INSINÖÖRI AJO

Jampe...

Onko kukaan koskaan mietiskellyt asiaa, kun menet ajamaan insinööriajoa, ja sattuu inssille huono päivä, taikka naamasi ei miellytä, poliittinen kantasi, taikka mikä hyvänsä tökkii, ja vaikka ajaisit miten hienosti, ja vielä opettajasikin istuu mukana autossa. Ja kun inssi sitten, lähestulkoon jumalan jälkeen numero kakkosena julistaa, että HYLÄTTY.
Suut jää auki molemmilta, mutta inssipä teki taas hiukan tiliä juuri sille katsastus asemalle, jossa työskentelee,( ja sehän on hyvä, kun ei noita katsastuksia oikein olekkaan.)
Vaan saiko ajokokelas rahoilleen vastinetta? Onko olemassa mitään instanssia, jonne voisi valittaa? Eikä tollasta asiaa voi mitenkään valvoa, jos suoraan sanotaan, niin siinä sitä taas suomalainen pyrokratia, taikka mikä lieneekin, kukoistaa. Ottakaa kantaa joku muukin.

12

3929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 87k

      Vaikka aina väitetään "ei inssin pitäjä vaikuta lopputulokseen" niin kyllä se vaikuttaa....

      Esim Turussa semmonen kuin Jani Hurme, täys idiootti, joskus ei edes lähdetä kierrokselle ennenkuin Jani keksii jotain valittamista ja jää ajokoe ajamtta

      Toinen on yks vanha rasvanaama, nimi oli joku Raija, erään tytön kanssa he pääsi koulukadulle asti, ennenkuin inssi loppui siihen.

      Sitten on myös leppoisia tapauksia, esim Seppo Hirvensalo, aivan mahtava vanha "kentlemän" ei höpise mitään turhia, vastaa jos kysytään, ei puutu epäoleellisuuksiin, eikä koita ajattaa mihinkään "miinoihin"

      Mutta paras on jos saa inssiksi Sakari Savolaisen, siinä on sitten mukava nuorehko mies, hyvä huumorintaju yms. oikeastaan minulla on youtubessa palaute nauhoitettuna hänen inssiajostaan, heti alkuun totee "ookkei hei kyl tä hyväsytty suoritus oli" ja sen jälkeen VIISI minuttia luettelee puutteita ajotavassani, ja NAURAHTAA kohdassa jossa hän kertoo etten päästänyt rouvaa lastenvaunujen kanssa tien yli pääkirjaston kohdalla.

      Harmi vaan ettei inssin pitäjää saa valita itse...

      • Anonyymi
        UUSI

        Miten sulla on kokemusta noin monesta inssistä? Oletko ajanut useamman kerran vai kaikki mahdolliset kortit korottanut, että tiedät näin monen eri inssin toiminnasta kertoa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sulla on kokemusta noin monesta inssistä? Oletko ajanut useamman kerran vai kaikki mahdolliset kortit korottanut, että tiedät näin monen eri inssin toiminnasta kertoa?

        En ole jolta kyselet mutta viimeeksi opetusluvalla opetneella tuli ongelma insissä.
        Hän oli lukenut somessa eri insseistä ja heidän persoonoista.
        Yhtä oli haukuttu töykeäksi ja tiukskai yms., no se sattui sitten oppilaani inssiksi ja oppilaani meni ikäänkuin lukkoon ja teki lukusia virheitä jo heti ensi risteyksestä lähtien.
        Ihmettelin inssin jälkeen että miksi tuli niin paljon virheitä ja oppilas kertoi että oli ihan paniikissa kun inssi oli muidenkin mielestä tosi paha.
        No muutamia lisätunteja ajossa ja uusi inssi ja tällä kertaa somen mukaan mukava inssi ja meni heittämällä läpi.

        Omasta mielestä tuo ensimmäinen inssi ei ollut mitenkään hanakala mutta ei ilmeisesti osannut keskustella ja suhtautua nuoriin siten että se olisi rentouttanut heitä, eli vanhan ajan inssi.


    • 87k

      http://www.youtube.com/watch?v=N9wPjBZwgF0

      unohtui toi linkki tosta inssiajon palautteesta, ja Sakari ei tosiaan tiennyt että juttu nauhoitetaan.

      Ja nyt kun taas kuuntelin tuon niin huomasin että miten hyvin Sakari perustelee kaikki virheet, ja kertoo miten niitä voisi korjata, kun taasen joku raija olisi sanonut "teit väärin krijaston edessä suojatiellä, koe hylätty, hyvästi!!"

    • Kantasi

      Älä kerro poliittistasi kantaasi muualla kuin äänestyskopissa.

    • kisu

      Kaivokselassa ainakin on inssejä jotka toimivat mielivaltaisesti ja hylkäävät ajon mitättömistä syistä..kannattaa välttää..autokoulun opettaja voi vaan pyöritellä päätään..kaipa ttekevät hyvän tilin ja saavat nautinnon kun voivat olla ilkeitä:(

      • Driver License

        Eivät insinöörit ole ilkeitä, koska kyse on oppilaan halusta saada ajolupa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti, jotta pääsee kaahaamaan uuden karhealla BMV:llä (virtsarakon jatkeella) tai muulla Euro-koslalla maita ja mantuja. Ajokoulu 1:n vuoden pituiseksi, kuullun ymmärtämisen kokeilla höystettynä. Eli, oppilas kertoo omin sanoin ajokoulun opettajalle perustellen, miten missäkin tilanteessa toimitaan. Sitten vasta kun oppilas on valmis, händet voidaan päästää suorittamaan insinööri-ajo kadulle, jossa oppilaan teoriataidot punnitaan.


      • Loisto

        Yllä oleva on totta, Kaivokselassa et pääse läpi, jos inssi ei halua päästää, vaikka ei mitään hylkäysperustetta olisi!


      • foope

        jep näin on, vitutti kun pientä sikaa kun inssi valitti jopa siitä, että vanhukst vähän pysähtyivät vain varmistaakseen, että ihan varmasti päästän heidät ja vaari vaan huikkasi kättään... Kaivokselan inssin mielestä en katsonut edes tarpeeksi ymprilleni, vaikka kuikin joka paikkaan, kun oli risteys... Ope vain ihmetteli et imiten voi olla mahdollista! Seuraavan inssiajon varasin sitten ihan toisaalle, toivottavasti saan myös vähemmän mielivaltaisen inssin!


    • kurvit suooriksi

      Ei huolta. Innsiajo on nykyään liikenneopettajan arvioima ajonäyte. Siis insinöörit eivät enää välttämättä ole ajokokeen vastaanottajia.

      Johtuu varmaan siitä, että inssit ovat oppineet tekemään muutakin, kuin vain istumaan hiljaa ja nostamaan palkkaa tekemättömästä työstä.

      Kyllä ajokokeen läpimeneminen on nykyään korkeamman kädessä, siis ajovarman.

      Tosin vasemmalle kääntyminen on edelleen paha juttu, samoin punaista tai punaisia päin ajamisesta ja jos et muista pysähtyä suojatien eteen varsinkaan vappumarssin aikana. Samoin jos vaihdat kaistan oikealle ilman pään kääntämistä taaksepäin, niin siitä tulee paha miinus. Samoin katseen (pään) on syytä kiertää ympäriinsä ja jatkuvasti, vähän niin kuin suden harrastaessa seksiä (kauniisti sanottuna, kylältä kuultua).

      Ja jos kytkin nousee pehmeästi, pehmeämmin kuin parisuhteesta lähdettäessä, niin onnistumisen mahdollisuudet ovat jo lähen 50 %:sesti.

    • 87k

      Kyllä, eisim Jani Hurme on tällainen, jos hänellä on huono päivä tulee hylkäys, jos hyvä, pääsee läpi.

      Seppo Hirvensalo ja Sakari savolainen on taas paljon leppoisampia, ja puuttuu vain liikennettä vaarantaviin virheisiin

      Ja valitus on maksullinen, saman hintainen kuin uusi inssi, eli ei kannata valittaa, helpoimmalla pääsee kun uutta inssiä varatessa laittaa maininnan esim. "ei jani hurme" tai kuka sen edellisen inssin pitikää

    • Anonyymi
      UUSI

      Miten yleensäkään insinööri liittyy ajamiseen. Ehkä joku insinöörikin osaa ajaa mutta ei kai ne mitään liikennesääntöjen erityisiä asiantuntijoita ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      116
      3755
    2. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      71
      3111
    3. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2714
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      84
      2468
    5. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      19
      2409
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      33
      2328
    7. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      6
      2217
    8. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2191
    9. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      27
      2036
    10. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      90
      1980
    Aihe