Homoraiskataanko Suomen vankiloissa?

Vanginvartija.

Olen toiminut vanginvartijana eli ns. "pamppuna" 20 vuotta. Minua säälittävät ne suomalaisten nuorten miesten keskustelupalstoille kirjoittamat jutut, joiden mukaan tietynlaisille vangeille, kuten raiskaajille ja pedofiileille, on vankilassa odotettavissa "liukastuminen saippuaan suhkussa" jne.

Nämä pojankollit ovat katselleet aivan liikaa amerikkalaisia vankila-aiheisia tv-sarjoja ja vankila-aiheisia elokuvia, ja kuvittelevat tietysti, että meininki on Suomen vankiloissa samanlaista kuin USA:ssa. USA:ssa inhotuimmat (samoin kuin fyysisesti heikoimmat, sekä heikoimmin jengiytyneet) vangit joutuvat homoraiskausten uhreiksi, mutta Suomessa ei sellaista tapahdu.

Tähän on olemassa muutamia syitä. Tärkein syy on se, että Suomessa vangit pääsevät lomille paljon useammin kuin USA:ssa. He siis pääsevät naisiin, joten heidän ei tarvitse homoraiskata. Selleissä tumputtaminenkin on sallittua.

Toinen syy on se, että suomalaisvangit mieluummin hakkaavat pedofiilit ja raiskaajat henkihieveriin kuin yhtyvät heihin. Meillä nyt vain on sellainen kulttuuriero USA:han verrattuna.

Kolmas, ja ehkä tärkein, syy on se, että seksuaalirikolliset pannaan yleensä ns. "rundiin" (johtuu ruotsin kielen sanasta "grund", pohjakerros, kellari). Rundissa lusitaan ikkunattomassa kellarisellissä, eikä sieltä tulla ulos muiden seuraan samaan aikaan, kun muut ovat vapaalla.

Olen ollut satoja kertoja valvomassa vankien yhteissaunomista. Kertaakaan ei ole yksikään vanki "liukastunut saippuaan" eikä ole joutunut homoraiskatuksi.

13

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tommoset

seksuaalifantasijat eivät kuulu tälle palstalle.

• Anonyymi

No jos kääntäisit selkäsi niin jotain saattais tapahtua. Älä valvo liikaa miks näitä piruja pitää suojella. Eihän näillä ole mitään markkinaarvoa. Jaff saa olla loppuelämän täyshoidossa.

• Kiitos ap:lle

No, mun mielestä tää oli täyttä asiaa!

• Bedofiilit valtamere

Bedofiilit sais ainakin laittaa jonnekin valtameren keskelle ihan omalle pirunsaarelleen lusimaan, jonne olisi vain menolippu, ja sitten kun 30v:n jälkeen pääsis pois, niin sais ihan vapaasti lähteä uimaan pois saarelta... :D

• Vai niin?

Ai että islamistien paratiisisaari? Sallitaanko lampaita?

• Vanginvartija.

Se on täyttä asiaa. Minua ärsyttää se, että nuoret pojat kuvittelevat, jenkkiäisiä vankilasarjoja katsottuaan, että Suomessakin toimitaan USA:n tavalla. Ei toimita.

• Oikeus ja kohtuus

Jammuu potkaistiin alas portaita, jos muistan oikein. Täytyy sanoa, että vaikka olisin vartija, niin Jammut ja hänen kaltaisensa kyllä jonain päivänä vahingossa joutuisivat tekemisiin jonkun elinkautissekopään kanssa, ihan vahingossa...

Ja jos ei mitään tapahtuisi useasta yrityksestä huolimatta, niin itse antaisin vauhtia...

• Vanginvartija.

Pedofiilien ja raiskaajien hakkaamista kyllä tapahtuu, ja kaikkia hakkaamisia vartija ei valitettavasti voi millään huomata eikä estää, mutta homoraiskauksia ei tapahdu. Ei tapahdu homoraiskauksia, ne ovat TV:stä tuttua USA:n vankiloiden touhua, ei suomalaisten vankiloiden. Vain teinipojat uneksivat sellaisesta, kun lukevat uutisesta, että joku joutuu vankilaan.

• --!--

"Olen ollut satoja kertoja valvomassa vankien yhteissaunomista. Kertaakaan ei ole yksikään vanki "liukastunut saippuaan" eikä ole joutunut homoraiskatuksi".

Oikeassa olet.
      Itsellänikin on kokemuksia joistakin Suomen vankiloista menneiltä vuosikymmeniltä, ja milloinkaan en edes kuullut kenenkään tulleen raiskatuksi edes mömmöissään vaikka pientä väkivaltaa esiintyikin joitakin kertoja. Tosin ne olivat normaalien suomalaisten ja mustilaisten yhteenottoja joihin vartijat ennättivät väliin. Tulkoon mainituksi että samaiset mustilaiset tuli vapauteen päästyään ammutuksi omiensa toimesta.
      On kylläkin tunnustettava etten tiedä enkä edes välitä vähimmässäkään määrin tietää, minkalainen on nykyinen tilanne tiilitaloissa.

• pelko=tietämättömyys

ei suomessa ole muuta kuin wannabe gangstereita,wannabe rikollisia,wannabe koviksia,wannabe hulluja ja wannabe "kuolemaantuomittuja" !suomessa joutuu vankilaan vaan ja ainoastaan säälittävät AIVOKÄÄPIÖT omaa tyhmyyttään sinne omiensa joukkoon mistä löytävät sen perheensä kun siviilissä pelottaa niin kovasti!
      sit muka pitäisi pelätä jotain "minä olen tappajahullupirisekopääkaikkihakkaavagonginkingi"?
      säälittäviä pelkureita jotka on epävarmoja itsestään ja itkien runkkaavat itsensä selleissään uneen kun pelkäävät jopa itseään!
      suomessa viedään vankilaan vain A-I.V-O-K-Ä-Ä-P-I-Ö-T!!!!!
      Ja kyllä tunnen monia useita jopa satoja suomen,ruotsin ja tanskan vankiloissa istuneita/istuvia "linnanruunia".
      katsokaa kun se on kovin jätkä joka RAKASTAA eniten,se joka OIKEASTI rakastaa itseään eniten!

• Kertoilihan

se Ruotsissa murhaillutkin henkirikos-palstalla seksitouhuistaan.

• Ajattelija koko

Nämähän ovat vain sadististen ihmisten toivomuksia ja jenkkielokuvien pelottelua vankiloista. Eihän nyt kukaan ala toista peppuun lykkimään, vain ideologisista syistä. Vaikka itse olisin kuinka kauan tahansa ilman naista, niin ei tee mieli yhtään alkaa panemaan miestä. Kyllä minä runkkaan sitten.

Eikä vankilassa monikaan halua alkaa yhteiskunnalliseksi rankaisijaksi. Kaikki elävät omaa elämäänsä ja ovat sekaantumatta toisten asioihin.

Onneksi näin on. Mielestäni olisi täysin sairasta rangaista jotain valtion puolelta laittamalla raiskattavaksi. Ihan tarpeeksi on rankaisua, kun joutuvat kylmissä selleissä olemaan ja ongelmatapauksissa ilman vaatteita kylmässä eristyssellissä värjöttelemään 24h valossa.

Vankila ainoastaan arpeuttaa ongelmallisen ihmisen mieltä enemmän. Kun murhamies tulee vankilasta ulos, hän on entistä vaarallisempi.

Lisäksi esim. aineiden kieltolaki aiheuttaa erittäin paljon raakaa rikollisuutta ja väkivaltaa.

Ei kosto ole järkevä asia apua tarvitsevalle. Tietysti pedofilia on aiheista vaikein, kun se seksuaalisuus seuraa mukana ja ilmeisesti paraneminen on hankalaa, mutta ei mahdotonta (vertaistukiryhmät, kuten alkoholisteilla.). Asia kuitenkin paljon vaikeampi kuin päihdeongelmat.

• Jaa-a

Kyllä kahjot paukauttivat kerran teräsovella helvetin enkeliltä niskat nurin. Samoin mattoveitsillä ja putkilla uhkailemisista haaveillaan paljon, sillä tavoin saa kiristettyä aineita joilla voi sekoittaa pään. Väkivalta on vankien ainut henkinen pääoma. Tyhmä on, joka siinä ympäristössä päästää jonkun taakseen päiväunilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe