Valittaen todettava

Pyydän anteeksi

Vaikka olen suomalainen en viihdy Suomessa. Inhoan sanaa Suomi, inhoan sanaa suomalainen etc.

En ole koskaan oppinut ymmärtämään tätä kulttuuria ja lisäksi minusta tuntuu, että elämäni meni piloille täällä.

Tämä on tragedia.

2

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

niinkö

• Pyydän anteeksi

Kyllä vain. Olen kovasti yrittänyt sopeutua ja koska minulla on pari sukulaista ja sen lisäksi ei kannata lähteä kotimaastaan, jossa on terveysolot ym. tarkoitettu mm. itselle ja jos menisi suomalaisena ulkomaille, olisin siellä kuitenkin 2. luokan kansalainen. - mutta en siltikään viihdy.

Ihan kuin olisin syntynyt väärään paikkaan. Eikä siinä auta mitään sanoa, että ole onnellinen, ettet syntynyt Afrikkaan tai jonnekin katulapseksi. Ei vaan auta.

Ihan kuin olisin väärässä paikassa, enkä sen takia ole päässyt täällä mihinkään eteenpäinkään.

Luetellaan nyt muutamia pieniä ongelmia (ei todellakaan sieltä suurimmasta päästä):

1) täällä piti opiskella ruotsin kieltä, vaikka olin kiinnostunut muista kielistä, joita ei minun kouluaikanani ollut tarjolla
        2) täällä on ev.lut. kirkko eikä katolista kirkkoa paitsi pienenä kirkkona
        3) humppa-musiikkia. Sitten kun se loppui kokonaan dominoimasta, tuli pelkkä amerikkalaisen musiikin matkiminen
        4) sarvikuonoihmiset

Ja tässä ovat pienimmät.
        Suomalaisiin ei saa mitään kontaktia. Suomalaiset kehtaavat sanoa ja tehdä sosiaalisessa tilanteessa mitä karmeimpia juttuja, vaikka ovat ujoja.
        Toki tämä eksentrinen kulttuuri pitää säilyttää, se on ihan omaa luokkaansa.
        En silti yhtää ihmettele, että tässä maassa tehdään paljon itsemurhia. (Itsellä ei ole aikomuksena.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2172
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      6
      1826
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1334
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      970
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      960
    6. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      187
      926
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      905
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      750
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      746
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      719
    Aihe