Valittaen todettava

Pyydän anteeksi

Vaikka olen suomalainen en viihdy Suomessa. Inhoan sanaa Suomi, inhoan sanaa suomalainen etc.

En ole koskaan oppinut ymmärtämään tätä kulttuuria ja lisäksi minusta tuntuu, että elämäni meni piloille täällä.

Tämä on tragedia.

2

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

niinkö

• Pyydän anteeksi

Kyllä vain. Olen kovasti yrittänyt sopeutua ja koska minulla on pari sukulaista ja sen lisäksi ei kannata lähteä kotimaastaan, jossa on terveysolot ym. tarkoitettu mm. itselle ja jos menisi suomalaisena ulkomaille, olisin siellä kuitenkin 2. luokan kansalainen. - mutta en siltikään viihdy.

Ihan kuin olisin syntynyt väärään paikkaan. Eikä siinä auta mitään sanoa, että ole onnellinen, ettet syntynyt Afrikkaan tai jonnekin katulapseksi. Ei vaan auta.

Ihan kuin olisin väärässä paikassa, enkä sen takia ole päässyt täällä mihinkään eteenpäinkään.

Luetellaan nyt muutamia pieniä ongelmia (ei todellakaan sieltä suurimmasta päästä):

1) täällä piti opiskella ruotsin kieltä, vaikka olin kiinnostunut muista kielistä, joita ei minun kouluaikanani ollut tarjolla
        2) täällä on ev.lut. kirkko eikä katolista kirkkoa paitsi pienenä kirkkona
        3) humppa-musiikkia. Sitten kun se loppui kokonaan dominoimasta, tuli pelkkä amerikkalaisen musiikin matkiminen
        4) sarvikuonoihmiset

Ja tässä ovat pienimmät.
        Suomalaisiin ei saa mitään kontaktia. Suomalaiset kehtaavat sanoa ja tehdä sosiaalisessa tilanteessa mitä karmeimpia juttuja, vaikka ovat ujoja.
        Toki tämä eksentrinen kulttuuri pitää säilyttää, se on ihan omaa luokkaansa.
        En silti yhtää ihmettele, että tässä maassa tehdään paljon itsemurhia. (Itsellä ei ole aikomuksena.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2498
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1698
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      37
      1442
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      164
      1272
    5. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      120
      1266
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1219
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      148
      1191
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1165
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1091
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      979
    Aihe