Valittaen todettava

Pyydän anteeksi

Vaikka olen suomalainen en viihdy Suomessa. Inhoan sanaa Suomi, inhoan sanaa suomalainen etc.

En ole koskaan oppinut ymmärtämään tätä kulttuuria ja lisäksi minusta tuntuu, että elämäni meni piloille täällä.

Tämä on tragedia.

2

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk

niinkö

• Pyydän anteeksi

Kyllä vain. Olen kovasti yrittänyt sopeutua ja koska minulla on pari sukulaista ja sen lisäksi ei kannata lähteä kotimaastaan, jossa on terveysolot ym. tarkoitettu mm. itselle ja jos menisi suomalaisena ulkomaille, olisin siellä kuitenkin 2. luokan kansalainen. - mutta en siltikään viihdy.

Ihan kuin olisin syntynyt väärään paikkaan. Eikä siinä auta mitään sanoa, että ole onnellinen, ettet syntynyt Afrikkaan tai jonnekin katulapseksi. Ei vaan auta.

Ihan kuin olisin väärässä paikassa, enkä sen takia ole päässyt täällä mihinkään eteenpäinkään.

Luetellaan nyt muutamia pieniä ongelmia (ei todellakaan sieltä suurimmasta päästä):

1) täällä piti opiskella ruotsin kieltä, vaikka olin kiinnostunut muista kielistä, joita ei minun kouluaikanani ollut tarjolla
        2) täällä on ev.lut. kirkko eikä katolista kirkkoa paitsi pienenä kirkkona
        3) humppa-musiikkia. Sitten kun se loppui kokonaan dominoimasta, tuli pelkkä amerikkalaisen musiikin matkiminen
        4) sarvikuonoihmiset

Ja tässä ovat pienimmät.
        Suomalaisiin ei saa mitään kontaktia. Suomalaiset kehtaavat sanoa ja tehdä sosiaalisessa tilanteessa mitä karmeimpia juttuja, vaikka ovat ujoja.
        Toki tämä eksentrinen kulttuuri pitää säilyttää, se on ihan omaa luokkaansa.
        En silti yhtää ihmettele, että tässä maassa tehdään paljon itsemurhia. (Itsellä ei ole aikomuksena.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe