Palstalla näkyy olevan synnittömyysopin lietsojia ja heidän ohessa muutama omista luuloistaan paisunut erehtymätön ei eenokki vaan joku muu.
Sitten ihmettelen näitä kolminaisuuden kieltäjiä kuinka saattavat häpeällisesti kieltää Kristuksen ja koettavat vihansa vimmalla tehdä tyhjäksi Kristuksen työn ja ansion ja sen sijaan heillä ei ole mitään muuta tarjottavana kuin tyhjän pään aineksia ja niitä heillä riittää.
Onko juuri eroa synnittömillä ja erehtymättömillä ovathan molemmat jääräpäisiä omasta uskostaan ja luuloistaan erikoisesti nautiskelevia "hippejä" jotka molemmat ovat innokkaita riitelemään ja puremaan vastustajiaan.
Kolminaisuuden kieltäjät varmaan Luther karkottaisi mekkaan tai medinaan ja Luther olisi varmaankin antanut vauhtia muutamalla kymmenellä ruoskan sivalluksella että tälläisten puupäiden tyhjästä päästä lähtisi pihahtaen ulos kaikki roska ja Jumalanpilkkaaminen.Synnitön luulee menevänsä kultaisessa vaunussa taivaaseen
kun taas erehtymätön luulee läpäisevänsä testit eihän hän mielestään voi erehtyä jos taivaan portilla joku sattuisi kyselemään totuudesta..
Kokematon joukko opettaa vanhempiaan tietämättä itse uskon peruskysymyksistä ja mitä niihin on sisällytetty onhan Jumalan sanassa runsaasti tietoa jota hengen kautta saamme jopa ammentaa sitä itsellemme ja antaaksemme muillekin. Mutta mutta erehtymättömällä ja synnittömillä on pienenpieni kauha kourassaan ja itseuskoisuudessaan he purevat sen ettei jää kuin varsi kouraan.
Synnittömän ja erehtymättömän ero?
20
57
Vastaukset
Oletko huomannut että Jumala nostaa ylös puhdistettu seurakunta ???? Onko Puhdistettu erehtymätön vai synnitön ????
- eenokki 12
On eri asia olla synnitön Jeesuksessa kuin synnitön itsessään?
Liekö savis vielä kynnetönkin? Look at it.- Hetaan oikeutta
Juu. Täällä näyttääkin olevan noita, jotka kertovat olevansa synnittömiä Jeesuksessa. Eivät kehu omilla ansioilla. Miksikähän minä käsitän nuo kirjoitukset ja eenokki12 ei käsitä? Onko siihen syynä jotakin salaista, jota ei voi ymmärtää? Luulisi Jumalan valinnan kohdistuvan kaikkiin, mutta eikö kohdistukaan. Eikö kaikkien yksinkertaisesti anneta käsittää raamattua, eikä raamatullisia kirjoittajia?
Eenokki12 yritäppä tuoda tänne sellaiset kirjoitukset, jossa joku kertoo olevansa itsessään synnitön. Jos et kykene sitä tekemään, niin liity häpäisijöihin. - eenokki 12
Hetaan oikeutta kirjoitti:
Juu. Täällä näyttääkin olevan noita, jotka kertovat olevansa synnittömiä Jeesuksessa. Eivät kehu omilla ansioilla. Miksikähän minä käsitän nuo kirjoitukset ja eenokki12 ei käsitä? Onko siihen syynä jotakin salaista, jota ei voi ymmärtää? Luulisi Jumalan valinnan kohdistuvan kaikkiin, mutta eikö kohdistukaan. Eikö kaikkien yksinkertaisesti anneta käsittää raamattua, eikä raamatullisia kirjoittajia?
Eenokki12 yritäppä tuoda tänne sellaiset kirjoitukset, jossa joku kertoo olevansa itsessään synnitön. Jos et kykene sitä tekemään, niin liity häpäisijöihin.Ne synnittömät ovat itse kertoneen synnittömyydestään monen monta kertaa joten ei minun tarvitse vastata kaltaisillesi...valinnasta vapautetulle.
Harvat ovat valitut ja sinä näytät kuuluvan siihen toiseen joukkoon? - myös oikeutta
eenokki 12 kirjoitti:
Ne synnittömät ovat itse kertoneen synnittömyydestään monen monta kertaa joten ei minun tarvitse vastata kaltaisillesi...valinnasta vapautetulle.
Harvat ovat valitut ja sinä näytät kuuluvan siihen toiseen joukkoon?Eenokki ei löytänyt yhtäkään synnitömien kirjoitusta. Huomasiko olleensa väärässä, vai tahallaanko on valehdellut? Eihän täällä kukaan leuhota olevansa synnitön. Se on paholaisen valhetta. Jos joku vielä väittää täällä kirjoittavan synnittömien niin tuokoon esiin niitä kirjoituksia. Savis tuolla kertoo Jumalalla olevan puhtaan seurakunnan, mutta ei leuhota tehneensä itsestään synnittömän.
Jumala ottaa kotiin puhdistetun seurakunnan ja sille ei kukaan syntiin mielistynyt mitään voi. Jumala myöskin puhdistaa seurakuntansa, mutta ei tietenkään syntiin mieltyneitä.
- haetaan oikeutta 2
Mihis se eenokki nyt pötki? Tuo ne kirjoitukset tänne joissa joku kertoo olevansa synnitön ihminen! Älä tee kuten semperi tekee, kirjoittaa ihmisistä mitä rienaavampia asioita, mutta kun pitäsi vastata kirjoituksistaan, alkaa vain räksyttämään ja lopulta pötkii pakoon. Voi teitä raukkoja.
- Inhottava realisti
Synti on ihmisen kehittelemä käsite. Mitään tekemistä todellisuuden kanssa sillä ei ole. Ahdasmielisimpien uskovaisten silmissä melkein mikä tahansa voi olla syntiä.
Synnintunto ja itsensä ruoskiminen (kuvaannollisesti) ovat tarpeettomia. Jos ihminen elää hyvää, tavallista elämää eikä tee muille pahaa, mitään synnintuntoa ei tarvita. Ihmisen elämään puuttuminen synnin varjolla on vain vallankäyttöä.KIELIOPPIA
PREESENS
”OLEN”- verbi on siis preesensissä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Preesens:
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina.
--
IMPERFEKTI
http://fi.wikipedia.org/wiki/Imperfekti:
”Imperfekti on verbien mennyt aikamuoto, jolla viitataan lähimenneisyyteen...”
>>>
Jostain syystä esim. jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI): "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
Jaikalin kannattaisi opetella vähän lisää verbien aikamuodoista!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat- EIVÄT KAIKKI OPI
Tapio522 kirjoitti:
KIELIOPPIA
PREESENS
”OLEN”- verbi on siis preesensissä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Preesens:
”Preesens on verbin aikamuoto, joka ilmaisee, että jotakin tapahtuu NYT taikka yleisesti, aina.
--
IMPERFEKTI
http://fi.wikipedia.org/wiki/Imperfekti:
”Imperfekti on verbien mennyt aikamuoto, jolla viitataan lähimenneisyyteen...”
>>>
Jostain syystä esim. jaikal muuttaa Paavalin sanomisen (1.Tim.1:15) preesens-aikamuodosta (OLEN) imperfekti-muotoon (OLI): "Paavali OLI SYNTINEN syntisten joukossa ennen uskooontuloa".
Jaikalin kannattaisi opetella vähän lisää verbien aikamuodoista!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flatÄlä opeta toisille tuollaista alkeellista kielioppia, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan miksi Paavali puhui syntisyydestään. Hän, joka toisille opetti Hengessä elämisen pitävän ihmisen pois synnistä. Tämä asia näyttää olevan aivan liian vaikea Tapio522 ymmärtää. Surullsita siinä onkin se, että hänen ymmärtämättömyys saa väärää luuloa aikaiseksi.
- Lisäksi
EIVÄT KAIKKI OPI kirjoitti:
Älä opeta toisille tuollaista alkeellista kielioppia, vaan pyydä Pyhää Henkeä kirkastamaan miksi Paavali puhui syntisyydestään. Hän, joka toisille opetti Hengessä elämisen pitävän ihmisen pois synnistä. Tämä asia näyttää olevan aivan liian vaikea Tapio522 ymmärtää. Surullsita siinä onkin se, että hänen ymmärtämättömyys saa väärää luuloa aikaiseksi.
Galatalaiskirje5 Tapio522:lle
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
26 Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
Jos täällä olisi oikeasti joku synnitön, niin ei hän sitä itse mainostaisi, vaan muut sen hänestä näkisivät. Eikä hän aivan varmasti kävisi jatkuvia taitamattomia väittelyjä ja jopa kinasteluja siitä, onko kristitty synnitön vai ei.
- olette vietävissä
Kukas täällä sellaisia väittelyitä käy? Semperi pilkan tekoa tuo synnittömyys on ja heikot uskovat sen. Hävytöntä, mutta itse he siitä vastaavat. En ole nähnyt kenenkään kirjoittavan synnittömyydestään. Moni kirjoittaa Jeesuksen synnittömyydestä ja kiitää osallisuudestaan Jeesukseen.
- eenokki 12
olette vietävissä kirjoitti:
Kukas täällä sellaisia väittelyitä käy? Semperi pilkan tekoa tuo synnittömyys on ja heikot uskovat sen. Hävytöntä, mutta itse he siitä vastaavat. En ole nähnyt kenenkään kirjoittavan synnittömyydestään. Moni kirjoittaa Jeesuksen synnittömyydestä ja kiitää osallisuudestaan Jeesukseen.
Perisyntikäsitys on hukassa ja synti on vain jotain pinnallista joka ei vahingoita "ratkaisun" tehnyttä, kuuliaista, otollista, taistelevaa, jne.. ja Jeesuksen synnittömyydellä tehdään itsensä sellaiseksi jolla on itsessään oleva kyky tai voima vastustaa syntiä edellä mainittujen tekojen lisäksi.
Hyvät teot poistavat synnin näin ajatellaan.
Oikeat taas tietävät että synnin poistaminen aiheuttaa hyviä tekoja. - valhe?
eenokki 12 kirjoitti:
Perisyntikäsitys on hukassa ja synti on vain jotain pinnallista joka ei vahingoita "ratkaisun" tehnyttä, kuuliaista, otollista, taistelevaa, jne.. ja Jeesuksen synnittömyydellä tehdään itsensä sellaiseksi jolla on itsessään oleva kyky tai voima vastustaa syntiä edellä mainittujen tekojen lisäksi.
Oikeat taas tietävät että synnin poistaminen aiheuttaa hyviä tekoja.OHO. Tuoppas yksikin näyte tuollaisesta kirjoittelemisesta tänne. Muuten kuulut näihin muutamiin, jotka eivät edes vainua syntiä, vaan keksivät sitä. Eenokki12 sinut huomaa helposti ihmiseksi, jolle ei haluaisi edes nuhteita antaa. Ne eivät tuottaisia tulosta. Tuo nyt näytteet tänne.
- Talla,,
eenokki 12 kirjoitti:
Oikeat taas tietävät että synnin poistaminen aiheuttaa hyviä tekoja.Kas, eenokki on niellyt semperin valheet. Muutamat tekevät sitä. Heikot, ei yksikään vahva.
- ovat vietävissä
Talla,, kirjoitti:
Kas, eenokki on niellyt semperin valheet. Muutamat tekevät sitä. Heikot, ei yksikään vahva.
Heikot ovat vietävissä.
- eenokki 12
valhe? kirjoitti:
OHO. Tuoppas yksikin näyte tuollaisesta kirjoittelemisesta tänne. Muuten kuulut näihin muutamiin, jotka eivät edes vainua syntiä, vaan keksivät sitä. Eenokki12 sinut huomaa helposti ihmiseksi, jolle ei haluaisi edes nuhteita antaa. Ne eivät tuottaisia tulosta. Tuo nyt näytteet tänne.
Mene sinä sikalaan ja pyydä sikopaimenelta kuppi kouraan ja mene ottamaan karjulta virtsanäyte.
Siinä sinulle näytteenottoa. - eenokki 12
Talla,, kirjoitti:
Kas, eenokki on niellyt semperin valheet. Muutamat tekevät sitä. Heikot, ei yksikään vahva.
kyllä semperi on niitä selväjärkisimpiä mutte te muut olette sellaisia hengen ja löylynlyömiä sähkötukkia.
Kalasilmäisiä tuijottajia. - siantuntija
eenokki 12 kirjoitti:
kyllä semperi on niitä selväjärkisimpiä mutte te muut olette sellaisia hengen ja löylynlyömiä sähkötukkia.
Kalasilmäisiä tuijottajia.Van jos me tosiaanni ollaan sellaisia niinkuin sanot, niin minkäpä sinä sille asialle mahtanet..
Mies se tulee paskahousustakin, van ei kaltaisestasi tyhjän räkättäjästä.. - eenokki 12
siantuntija kirjoitti:
Van jos me tosiaanni ollaan sellaisia niinkuin sanot, niin minkäpä sinä sille asialle mahtanet..
Mies se tulee paskahousustakin, van ei kaltaisestasi tyhjän räkättäjästä..Onkohan sinulla kärsä kunnossa kun noita juttelet?
Enhän sille mahda mitään, mutta aameneeni lisäksi voin sanoa että paskahousuista kyllä voi syntyä muutakin kuin uudestikastettuja lahkolaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1537164
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505986- 1435229
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484727Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554068- 713264
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633229Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252972- 472467
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182369