Näin se Taivaan Isä johdattaa

O'ou

Tällä tavoin Maailman luoja, Rakas Taivaallinen isämme johdattelee ihmiskunnan kohtaloita jopa joskus henkilökohtaisesti ohjaamalla puuttuen tärkeimmiksi suuressa viisaudessaan katsomiinsa asiohin:

http://www.mtv3.fi/urheilu/muutlajit/uutiset.shtml/2012/03/1514400/nyrkkeilysuuruus-jumala-neuvoi-lopettamaan?nyrkkeily

"- En pysy kauan nyrkkeilyssä, koska Hän (Jumala) sanoi: "Olet tehnyt tarpeeksi. Olet tehnyt itsestäsi kuuluisan, mutta tämä on vahingollista", vakavan oloinen Pacquiao totesi haastattelussa."

Lopuksi tähän vielä pari esimerkkiä asioista, joihin Hänen ei tietenkään ole arvonsa mukaista eikä aiheellista mitenkään puuttua, emmekä me tietysti sellaista Häneltä toivoisikaan:

http://www.axisoflogic.com/artman/uploads/muslim_bodies-iraq_may_28__2003.jpg

http://www.jesus-is-savior.com/Disturbing Truths/starving_child-sudan2.jpg

21

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nyrkkeilijä todistaa "Jumala sanoi", siis puhui hänelle. Samoin on Jumala puhunut laittamistasi kuvista, ettei Hän kannata kumpakaan toimintaa, mutta ihmiset eivät kuuntele ja tottele kuten nyrkkeilijä hemmo teki. Voikin kysyä, että miksi eivät?

• ++++++++++

Jumala ei joko halua tai pysty estämään ihmisiä tai se pystyy mutta sillä on vähän eri arvot kuin perus ihmisellä.

Arvot jotka eivät ansaitse kunnioitusta.

• O'ou

Itseasiassa Jumala ei ole puhunut koskaan kenellekään mitään. Tuo nyrkkelijän väite, että Jumala puhui hänelle ja käski lopettaa nyrkkeilyn kuvaa vain ihmisen ääretöntä itsekeskeisyyttä. Totta kai _minä_ olen niin tärkeä, että maailman luoja kantaa huolta juuri _minun_ tekemisistäni. tahtoo pelastaa _minut_.

Samaan aikaan maailma on pullollaan monin verroin vakavampia asioita, joihin puuttumattomuutta uskova pitää jumalaltaan ihan luontevana toimintana. Ei Jumala ole puhunut mitään noista kuvien aiheistakaan. Tosin Bush on kyllä tiettävästi kuvitellut Jumalan _kehottavan_ ryhtyä Irakin sotaan.

• ++++++++++ kirjoitti:

Jumala ei joko halua tai pysty estämään ihmisiä tai se pystyy mutta sillä on vähän eri arvot kuin perus ihmisellä.

Arvot jotka eivät ansaitse kunnioitusta.

Itse olen kans miettinyt vapaan tahdon suurta arvostusta Jumalan silmissä. Jos Jumala alkaisi estämään kaikki ihmisten pahuudet, ihminen siten kun ymmärämme lakkaisi olemasta, olisi vain rajattuja, ohjattuja olentoja. Ja uskallan arvata että siitä se vasta napina ja kapina alkaisikin.
        Toisaalta ymmärrän myös, että Jumala katsoo asioita iäisyysnäkökulmasta, jota me emme taas näe tai tiedä. Eihän se tätä asiaa tyhjiin selitä, mutta tuo uutta näkökulmaa.

• O'ou kirjoitti:

Itseasiassa Jumala ei ole puhunut koskaan kenellekään mitään. Tuo nyrkkelijän väite, että Jumala puhui hänelle ja käski lopettaa nyrkkeilyn kuvaa vain ihmisen ääretöntä itsekeskeisyyttä. Totta kai _minä_ olen niin tärkeä, että maailman luoja kantaa huolta juuri _minun_ tekemisistäni. tahtoo pelastaa _minut_.

Samaan aikaan maailma on pullollaan monin verroin vakavampia asioita, joihin puuttumattomuutta uskova pitää jumalaltaan ihan luontevana toimintana. Ei Jumala ole puhunut mitään noista kuvien aiheistakaan. Tosin Bush on kyllä tiettävästi kuvitellut Jumalan _kehottavan_ ryhtyä Irakin sotaan.

"Itseasiassa Jumala ei ole puhunut koskaan kenellekään mitään. Tuo nyrkkelijän väite, että Jumala puhui hänelle ja käski lopettaa nyrkkeilyn kuvaa vain ihmisen ääretöntä itsekeskeisyyttä. Totta kai _minä_ olen niin tärkeä, että maailman luoja kantaa huolta juuri _minun_ tekemisistäni. tahtoo pelastaa _minut_."

Itse koen että Jumala on puhunut ja puhuu useinkin minulle. Tutuillani on samanlaisia kokemuksia. Mutta tästä tuskin kannattaa alkaa juupas-eipäs väittelyä, se ei rakenna.

"Samaan aikaan maailma on pullollaan monin verroin vakavampia asioita, joihin puuttumattomuutta uskova pitää jumalaltaan ihan luontevana toimintana. Ei Jumala ole puhunut mitään noista kuvien aiheistakaan. Tosin Bush on kyllä tiettävästi kuvitellut Jumalan _kehottavan_ ryhtyä Irakin sotaan."

Jeesus itse antoi tärkeimmän käskyn, jossa todetaan että "...rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". Jo tässä käskyssä Jumala käy molempia kuvia vastaan. Jos ihmiset uskoisivat ja toteuttaisivat käskyä, emme näkisi kuvien kaltaista toimintaa. Jos Jumala on antanut länsimaille tietotaitoa(tiede) ja varallisuutta ja länsimainen ihminen ei halua käyttää sitä vähäosaisten ja kärsivien hyväksi ei siitä voi Jumalaa syyttää. Ihmisen siinä on katsottava peiliin, kun ihmiseltä juuri puuttuu se halu. Toisaalta jos tästä yhtälöstä poistetaan Jumala, ei ihmisen vastuu mihinkään katua, voisi jopa ajatella että kasvaa.

• +++++++++++
        juhani1965 kirjoitti:

Itse olen kans miettinyt vapaan tahdon suurta arvostusta Jumalan silmissä. Jos Jumala alkaisi estämään kaikki ihmisten pahuudet, ihminen siten kun ymmärämme lakkaisi olemasta, olisi vain rajattuja, ohjattuja olentoja. Ja uskallan arvata että siitä se vasta napina ja kapina alkaisikin.
        Toisaalta ymmärrän myös, että Jumala katsoo asioita iäisyysnäkökulmasta, jota me emme taas näe tai tiedä. Eihän se tätä asiaa tyhjiin selitä, mutta tuo uutta näkökulmaa.

"Jos Jumala alkaisi estämään kaikki ihmisten pahuudet, ihminen siten kun ymmärämme lakkaisi olemasta, olisi vain rajattuja, ohjattuja olentoja. Ja uskallan arvata että siitä se vasta napina ja kapina alkaisikin. "

Kaikki paha mitä tapahtuu ei ole ihmisen aiheuttamaa. Tällä hetkellä Jumala tai jumalat ovat täysin piittaamattomia siitä mitä luoduille tapahtuu.

Jumala suosii ihmisiä yli eläimien mutta pitää myös eläimistä huolta? Sopii.

Jumala estää kaikkein pahimmat tapahtumat ihmislle kuten joukkotuhot johtuen ihmisestä itsestään tai luonnosta. Lievemmät pahat vähintään ilmestymällä ihmiselle/ihmisille joka yrittää pahaa ja suostuttelee tämän luopumaan aikeestaan.

Tämä ei tietenkään tekisi hänestä kaikkihyvää, koska kaikkihyvä tai kaikkivoimainen ei voi olla jos on pahuutta, mutta ainakin hän välittää.

Täydellisen hyvä jumala epätäydellisesä maailmassa ei ole mahdollinen.

• ++++++++++
        juhani1965 kirjoitti:

"Itseasiassa Jumala ei ole puhunut koskaan kenellekään mitään. Tuo nyrkkelijän väite, että Jumala puhui hänelle ja käski lopettaa nyrkkeilyn kuvaa vain ihmisen ääretöntä itsekeskeisyyttä. Totta kai _minä_ olen niin tärkeä, että maailman luoja kantaa huolta juuri _minun_ tekemisistäni. tahtoo pelastaa _minut_."

Itse koen että Jumala on puhunut ja puhuu useinkin minulle. Tutuillani on samanlaisia kokemuksia. Mutta tästä tuskin kannattaa alkaa juupas-eipäs väittelyä, se ei rakenna.

"Samaan aikaan maailma on pullollaan monin verroin vakavampia asioita, joihin puuttumattomuutta uskova pitää jumalaltaan ihan luontevana toimintana. Ei Jumala ole puhunut mitään noista kuvien aiheistakaan. Tosin Bush on kyllä tiettävästi kuvitellut Jumalan _kehottavan_ ryhtyä Irakin sotaan."

Jeesus itse antoi tärkeimmän käskyn, jossa todetaan että "...rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". Jo tässä käskyssä Jumala käy molempia kuvia vastaan. Jos ihmiset uskoisivat ja toteuttaisivat käskyä, emme näkisi kuvien kaltaista toimintaa. Jos Jumala on antanut länsimaille tietotaitoa(tiede) ja varallisuutta ja länsimainen ihminen ei halua käyttää sitä vähäosaisten ja kärsivien hyväksi ei siitä voi Jumalaa syyttää. Ihmisen siinä on katsottava peiliin, kun ihmiseltä juuri puuttuu se halu. Toisaalta jos tästä yhtälöstä poistetaan Jumala, ei ihmisen vastuu mihinkään katua, voisi jopa ajatella että kasvaa.

"Jos Jumala on antanut länsimaille tietotaitoa(tiede) ja varallisuutta ja länsimainen ihminen ei halua käyttää sitä vähäosaisten ja kärsivien hyväksi ei siitä voi Jumalaa syyttää. "

Rajoittunutta jumala tai jumalaa joka ei välitä ei voi syyttää, mutta jumala joka kontrolloi voi syyttää, koska jos on valta vaikuttaa ja kysy vaikuttaa niin on vastuussa.

Jos esimerkiksi et suostu viemään lasta lääkärille jonka kulut pystyt hoitamaan tai kuluja ei ole ja lapsi kuolee niin sinä olet vastuussa lapsen kuolemasta, koska olet se henkilö jolla on valta, kyky ja täten vastuu pitää huolta tästä lapsesta.

• O'ou
        juhani1965 kirjoitti:

"Itse koen että Jumala on puhunut ja puhuu useinkin minulle."

Jos tosiaan näin koet, niin sitten koet. Kuitenkin, jos olet itsellesi rehellinen, et voi mitenkään olla varma, että se juttelija on Jumala. Se jää sinun uskomisesi varaan. Minä sanoisin, että ne ovat omat aivosi, jotka sen juttelun kehittävät. Ihmisellä on todistetusti kyky kuulla ääniä päässään ilman jumalia, joten et voi tietää varmuudella.

"Jeesus itse antoi tärkeimmän käskyn, jossa todetaan että "...rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". Jo tässä käskyssä Jumala käy molempia kuvia vastaan."

Nämä vastaavat sanat ovat lausuneet useat filosofit ja eri uskontojen johtomiehet jo paljon ennen Jeesusta ja tämä on hyvin yleisinhimillinen viisaus. Ei sen keksimiseen jumalia tarvita, joten se on vain omaa kuvitelmaasi, että siinä nyt kristinuskon jumala käy yhtään mitään vastaan.

Itseasiassa kahden lähi-idän uskonnon vastakkainasettelu on ollut suuresti vaikuttamassa toisessa kuvassa olevaan tilanteeseen. Kristinusko taas ehkäisykielteisyydellään on omalta osaltaan syyllinen liikakansoitukseen, (muitakin syitä on) joka on merkittävin syy epätasa-arvon ja nälänhätien syntymiseen. On täysin typerää syyttää yksinomaan ihmisen (länsimaiden) ahneutta ja haluttomuutta auttaa. Ihmiskunnan suurin ongelma on liikakansoitus. Siihen kiertyvät lopulta niin nälänhätä, monet sodat, kuin ympäristöongelmatkin.

"Jos Jumala on antanut länsimaille tietotaitoa(tiede) ja varallisuutta ja länsimainen ihminen ei halua käyttää sitä vähäosaisten ja kärsivien hyväksi ei siitä voi Jumalaa syyttää."

Jumala ei ole antanut mitään tietotaitoa, vaan se on saavutettu Jumalasta huolimatta. Jumaluuksiin uskominen ei ole milloinkaan edistänyt tiedettä, vaan jarruttanut. Jumalaa ei tietenkään voi syyttää, eihän olematonta voi syyttää. Jumaluskoa voi joistakin asioista kritisoida ihan aiheesta.

"Toisaalta jos tästä yhtälöstä poistetaan Jumala, ei ihmisen vastuu mihinkään katua, voisi jopa ajatella että kasvaa."

Nimenomaan kasvaa ja sen pitääkin kasvaa. Ihmiskunnan pitää oppia ottamaan se vastuu koko maapallon elonkehästä, eikä sysätä vastuitaan jonkin jumaluuden kuvitteellisille harteille ja odotella pikaista taivaaseenpääsyä, tai jotain vastaavaa pelastusta. Kun ihminen tajuaa, että hänellä on vain tämä yksi elämä ja sen elämän jatkuminen on vain täällä maapallolla jälkipolvien muodossa, niin silloin hän toivon mukaan myös tajuaa pitää paremmin huolta omasta lajistaan ja ympäristöstä.

Uskontojen ja jumalien poistuminen yhtälöstä poistaisi ainakin yhden merkittävän sotimisen syyn.

• Thronos
        juhani1965 kirjoitti:

Sellaisia rajattuja, ohjattuja olentojako sitten taivaassa on?

• Tämä on totuus
        juhani1965 kirjoitti:

Tuo juhani1965:n kirjoitus osoittaa selkeästi, että Jumala ei todellakaan ole rakastava ja kaikkivoipa koska jos se olisi, niin maailmassa ei olisi pahuutta.

Meidän maailmamme on todella sairas paikka ja sitä on turha perustella millään ihmisen vapaalla tahdolla. Itse olen todellakin rauhaa rakastava ihminen mutta en voi parantaa maailmaa koska maapallo on pullollaan vapaan tahdon omaavia sekopäisiä hulluja jotka tekevät mitä vain tuhotakseen kaiken.

Niin se vain on, että Jumalaa ei ole olemassa. Jos jonkinlainen "jumala" kuitenkin on olemassa niin se ei ole sellainen kuin uskovaiset väittävät.

• K.R.S.
        juhani1965 kirjoitti:

''Jos Jumala alkaisi estämään kaikki ihmisten pahuudet, ihminen siten kun ymmärämme lakkaisi olemasta, olisi vain rajattuja, ohjattuja olentoja. Ja uskallan arvata että siitä se vasta napina ja kapina alkaisikin. ''
        Etkö luota jumalasi kaikkivoipaisuuteen? Kaikkivoivalle jumalalle ei pitäisi olla ongelma luoda ihminen joka ei tiedä pahan olemassaolosta, eikä näin edes voisi haluta pahaa (ja myös pysyisi sellaisena). Ihmisten ''pahuuden'' poistaminen niin, että ihminen ei olisi tietoinen tapahtumasta, ei myöskään luulisi olevan kaikkivoivalle mikään ongelma.

• +++++++++++ kirjoitti:

"Jos Jumala alkaisi estämään kaikki ihmisten pahuudet, ihminen siten kun ymmärämme lakkaisi olemasta, olisi vain rajattuja, ohjattuja olentoja. Ja uskallan arvata että siitä se vasta napina ja kapina alkaisikin. "

Kaikki paha mitä tapahtuu ei ole ihmisen aiheuttamaa. Tällä hetkellä Jumala tai jumalat ovat täysin piittaamattomia siitä mitä luoduille tapahtuu.

Jumala suosii ihmisiä yli eläimien mutta pitää myös eläimistä huolta? Sopii.

Jumala estää kaikkein pahimmat tapahtumat ihmislle kuten joukkotuhot johtuen ihmisestä itsestään tai luonnosta. Lievemmät pahat vähintään ilmestymällä ihmiselle/ihmisille joka yrittää pahaa ja suostuttelee tämän luopumaan aikeestaan.

Tämä ei tietenkään tekisi hänestä kaikkihyvää, koska kaikkihyvä tai kaikkivoimainen ei voi olla jos on pahuutta, mutta ainakin hän välittää.

Täydellisen hyvä jumala epätäydellisesä maailmassa ei ole mahdollinen.

"Kaikki paha mitä tapahtuu ei ole ihmisen aiheuttamaa. Tällä hetkellä Jumala tai jumalat ovat täysin piittaamattomia siitä mitä luoduille tapahtuu."

Ei välttämättä. Sanotaahan että, "It ain't over until the fat lady sings. Eli tässä astuu kuvaan se Jumalan iäisyysnäkökulma. Kuinka asiat ovat loppujen lopuksi usein ratkaisee. Jumalalla on kaikkivaltiaana kyky kääntää paha hyväksi.

• Thronos kirjoitti:

Sellaisia rajattuja, ohjattuja olentojako sitten taivaassa on?

Taivaassa ihminen on muuttunut kokonansa. Täällä vasta kilvoittelemme sitä kohti. Taivassa ei ole pahaa, eikä ikäviä asioita, ei syntiä, eikä syntisiä ihmisiä.

• O'ou kirjoitti:

"Itse koen että Jumala on puhunut ja puhuu useinkin minulle."

Jos tosiaan näin koet, niin sitten koet. Kuitenkin, jos olet itsellesi rehellinen, et voi mitenkään olla varma, että se juttelija on Jumala. Se jää sinun uskomisesi varaan. Minä sanoisin, että ne ovat omat aivosi, jotka sen juttelun kehittävät. Ihmisellä on todistetusti kyky kuulla ääniä päässään ilman jumalia, joten et voi tietää varmuudella.

"Jeesus itse antoi tärkeimmän käskyn, jossa todetaan että "...rakasta lähimmäistä kuin itseäsi". Jo tässä käskyssä Jumala käy molempia kuvia vastaan."

Nämä vastaavat sanat ovat lausuneet useat filosofit ja eri uskontojen johtomiehet jo paljon ennen Jeesusta ja tämä on hyvin yleisinhimillinen viisaus. Ei sen keksimiseen jumalia tarvita, joten se on vain omaa kuvitelmaasi, että siinä nyt kristinuskon jumala käy yhtään mitään vastaan.

Itseasiassa kahden lähi-idän uskonnon vastakkainasettelu on ollut suuresti vaikuttamassa toisessa kuvassa olevaan tilanteeseen. Kristinusko taas ehkäisykielteisyydellään on omalta osaltaan syyllinen liikakansoitukseen, (muitakin syitä on) joka on merkittävin syy epätasa-arvon ja nälänhätien syntymiseen. On täysin typerää syyttää yksinomaan ihmisen (länsimaiden) ahneutta ja haluttomuutta auttaa. Ihmiskunnan suurin ongelma on liikakansoitus. Siihen kiertyvät lopulta niin nälänhätä, monet sodat, kuin ympäristöongelmatkin.

"Jos Jumala on antanut länsimaille tietotaitoa(tiede) ja varallisuutta ja länsimainen ihminen ei halua käyttää sitä vähäosaisten ja kärsivien hyväksi ei siitä voi Jumalaa syyttää."

Jumala ei ole antanut mitään tietotaitoa, vaan se on saavutettu Jumalasta huolimatta. Jumaluuksiin uskominen ei ole milloinkaan edistänyt tiedettä, vaan jarruttanut. Jumalaa ei tietenkään voi syyttää, eihän olematonta voi syyttää. Jumaluskoa voi joistakin asioista kritisoida ihan aiheesta.

"Toisaalta jos tästä yhtälöstä poistetaan Jumala, ei ihmisen vastuu mihinkään katua, voisi jopa ajatella että kasvaa."

Nimenomaan kasvaa ja sen pitääkin kasvaa. Ihmiskunnan pitää oppia ottamaan se vastuu koko maapallon elonkehästä, eikä sysätä vastuitaan jonkin jumaluuden kuvitteellisille harteille ja odotella pikaista taivaaseenpääsyä, tai jotain vastaavaa pelastusta. Kun ihminen tajuaa, että hänellä on vain tämä yksi elämä ja sen elämän jatkuminen on vain täällä maapallolla jälkipolvien muodossa, niin silloin hän toivon mukaan myös tajuaa pitää paremmin huolta omasta lajistaan ja ympäristöstä.

Uskontojen ja jumalien poistuminen yhtälöstä poistaisi ainakin yhden merkittävän sotimisen syyn.

"Jos tosiaan näin koet, niin sitten koet...."

Tokihan ihmisellä on tälläinen kyky. Toisaalta sairauteni vuoksi(masennus) minua on tutkineet monet psykiatrit,psykologit, erik.sairaan.hoitaja ynm. eikä minua ole todettu harhaiseksi, ja aina olen tuonut myös uskoni esiin hoitotapahtumissa.

"Nämä vastaavat sanat ovat ...."

Kyllä ne myös Raamatusta löytyvät kehoitusmuodossa. Eli ne kuuluvat myös kristinuskon perusteisiin. Eli Jumala antaa käskymuodon molempia kuvia vastaan.

"Itseasiassa kahden lähi-idän ..."

Mikään sanomastasi ei poista länsimaiden moraalista vastuuta auttaa. Sillä kellä on pitäisi jakaa ja antaa sille kellä ei ole. Joko aineellisena tai tietotaidollisena apuna. Tästä en voi antaa periksi yhtään.

"Jumala ei ole antanut mitään tietotaitoa..."

Kuitenkin monet tieteen alkuaikojen harjoittajat olivat syvästi uskovaisia ihmisiä. He kokivat että Jumalan luomasta maailmasta voi ja saa etsiä tietua.

"Nimenomaan kasvaa ..."

Tästä olen pitkälti samaa mieltä, ihmisten pitäisi vakaamukseen katsomatta kantaa enemmän vastuuta kanssaihmisistä ja elinympäristöstä. Tässä on jokaisella parantamisen varaa. Pisaroista se merikin syntyy. Toivottavasti opimme.
        Ihminen on kykenevä sotiin ilman uskontojakin. Itse näen sotien yhteisenä nimittäjänä ihmisen ja hänen ahneuden ja suvaitsemattomuuden.

• "Jumala ei joko halua tai pysty estämään ihmisiä tai se pystyy mutta sillä on vähän eri arvot kuin perus ihmisellä.

Arvot jotka eivät ansaitse kunnioitusta."

Jollei Jumala antaisi ravintoa tälle maapallolle, kaikki ihmiset ja eläimet olisivat kuolleet nälkään jo aikoja sitten. Ihmisten rakkaudettomuus ja ahneus saa aikaan sen, että ruoka jakautuu epätasaisesti ihmisten kesken. Toiset elävät yltäkylläisyydessä ja toiset näkevät nälkää.

MIkään tästä ei ole mitenkään ristiriidassa Jumalan olemassaolon ja Jumalan rakkauden kanssa.

• O'ou

Taidat olla ns. sarja- ajattelija.

http://www.tiede.fi/artikkeli/1330/arkijarki_hylkii_tiedetta

"Arkijärkeilyä tutkinut Kalifornian yliopiston poliittisen psykologian professori, The Not So Common Sense -teoksen kirjoittaja Shawn Rosenberg sanoo tulostensa osoittavan, että ehdoton valtaosa ihmisistä ajattelee lineaarisesti eli päättelee asioita yksinkertaisen luokittelun ja syy-seuraussuhteiden avulla.
        – Päättelyketju on varsin yksinkertainen. Jos uskon, että X:n aiheuttaa Y, niin aina kun näen Y:n, oletan, että sitä seuraa X tai jos näen X:n, niin otaksun, että sitä edelsi Y, Rosenberg selittää sähköpostissaan."

"Osa ihmisistä ei Rosenbergin mukaan pysty lineaariseenkaan päättelyyn, vaan keskittyy täysin siihen, mitä heille paraikaa tapahtuu. He ymmärtävät tapahtumat ikään kuin toisiinsa kytkeytyneiden yksittäisten tilanteiden sarjoina."

" Sarjallinen ajattelu ei välitä teorioista, tieteestä tai rationaalisesta argumentoinnista."

• Jos Jumala loi kaiken ihmistä ajatellen niin miksi

99,999999999... Universumista ei sovi ihmiselle elää?

Entä miksi iso osa maapallostakaan ei sovi ihmiselle elää? Ihminen ei pysty elämään meressä, ihmisen on vaikea elää hiekkadyyneillä jne. Jopa Suomessa olisi vaikea elää ellei olisi keinoja lämmittää asuntoja.

"Jollei Jumala antaisi ravintoa tälle maapallolle, kaikki ihmiset ja eläimet olisivat kuolleet nälkään jo aikoja sitten."

Ihmisillä on ruokaa, koska on keksitty mm. kasvijalostus ja kehityneet viljelytekniikat. Ihminen on keksinyt lääkkeet jne. Jumalla ei taida olla ihmisten märän kanssa mitään tekemistä.

Tai ehkä onkin eli lähettäähän Jumala aina välillä tsunameja, nälänhätää ,maanjäristyksiä, myrskyjä sekä kulkutauteja vähentämään ihmisten määrää.

• +++++++++++

"MIkään tästä ei ole mitenkään ristiriidassa Jumalan olemassaolon ja Jumalan rakkauden kanssa. "

Tässä on ristiriita, koska jos et välitä mitä jollekulle henkilölle käy et rakasta tätä henkilöä.

Välinpitämättömyys on rakkauden vastakohta, ei viha kuten usein luullaan.

• -
        kalapagos kirjoitti:

Jos Jumala loi kaiken ihmistä ajatellen niin miksi

99,999999999... Universumista ei sovi ihmiselle elää?

Entä miksi iso osa maapallostakaan ei sovi ihmiselle elää? Ihminen ei pysty elämään meressä, ihmisen on vaikea elää hiekkadyyneillä jne. Jopa Suomessa olisi vaikea elää ellei olisi keinoja lämmittää asuntoja.

"Jollei Jumala antaisi ravintoa tälle maapallolle, kaikki ihmiset ja eläimet olisivat kuolleet nälkään jo aikoja sitten."

Ihmisillä on ruokaa, koska on keksitty mm. kasvijalostus ja kehityneet viljelytekniikat. Ihminen on keksinyt lääkkeet jne. Jumalla ei taida olla ihmisten märän kanssa mitään tekemistä.

Tai ehkä onkin eli lähettäähän Jumala aina välillä tsunameja, nälänhätää ,maanjäristyksiä, myrskyjä sekä kulkutauteja vähentämään ihmisten määrää.

Loiko Jumala kaiken ihmistä ajatellen?

Käsittääkseni ihminen on vain yksi osa maailmankaikkeutta jonka Jumala on Raamatun mukaan luonut.

Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu." (1. Mooseksen kirja 1:26)

Jumala saattoi puhua tuossa jollekin luomukselleen. Siitä ei ole varmuutta mille.

Jos sinä kyseenalaistat Raamatun tai muut uskonnot, kannattaa esittää näistä jotain faktoja. Jos itse luotat tieteeseen tai tiedemiehiin, miksi luotat heihin? Hehän voivat esittää samanlaisia "faktoja" mitä sinä esität. History Channel on hyvä esimerkki siitä mitä nykypäivän tiede tarjoaa nuorille.

Ihminen ovat tosiaan keksineet lääkkeet. Suuri osa lääkkeistä poistaa ainoastaan kivun ja muut oireet, ne eivät välttämättä paranna vaivaa. Lääketiede pohjautuu suurten lääkefirmojen ympärille joissa pyörivät isot rahat. Tämän vuoksi ihmisille ei mielellään tarjota lääkkeitä mitkä parantavat vaivan pysyvästi vaan mieluummin lääkkeitä mitkä poistavat vaivan tilapäisesti.

Raamatun Jumala sanoo maailmasta, lääkkeistä tai elämästä näin:
        Jumalan kunniana on asian salaaminen, ja kuninkaiden kunniana on asian tutkiminen. (Sananlaskut 25:2)

Sananlaskujen mukaan Jumalan tehtävä ei ole antaa ihmisille kaikkea kultatarjottimella. Hyvyys tulee ainoastaan tekemällä hyvää.

Jos ihmiset toimivat moraalittomasti tehden lääkkeitä millä parannetaan vaivoja tilapäisesti, hyötyvät lääkefirmojen työntekijät ja omistajat. Jos ihmiset huijaavat muita esittäen vääränlaista tietoa, jossain vaiheessa valheet paljastuvat kun asiat ovat yhteiskunnassa edenneet erittäin huonoon suuntaan. Usein näitä yhteiskunnan ongelmia korjataan myöhemmin sodilla. Jos ei tule sotaa niin sitten tulee lamaa ja nälänhätää. Miten kukaan jaksaa korjata yhteiskunnassa yhtään mitään nälkäisenä?

En väitä että Raamatun sanaan voisi luottaa. Ihmisten tulisi kuitenkin tarjota selkeitä faktoja perustelujen kanssa, oli kyse sitten tieteestä tai uskon asioista.

• Kuinka monta iskua pitää saada päähän, että jumalat alkavat puhua pään sisällä?
      Onhan noita sarjamurhaajia ollut, joille jumala on ohjeistanut tappamaan kaikki vastaan tulevat ihmiset.
      Huhhuh...

• Jumala- jos luet näitä foorumeita, niin pistä prioriteettisi järjestykseen pliis..... amen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      165
      6302
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      93
      2866
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      92
      1801
    4. Aktivistinainen pysäytti ICE-agentin luodin päällään USA:ssa!

Video ampumistilanteesta: https://edition.cnn.com/2026/01/07/us/video/ice-shooting-minneapolis-digvid "Media: ICE:n am
      Maailman menoa
      43
      1525
    5. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1236
    6. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      49
      1035
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      12
      978
    8. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      958
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      933
    10. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      922
    Aihe