takuusäätiön takaus ja pankkilaina

aa1aa2

voiko pankki vielä evätä takuusäätiön lainan jos se on myönnetty? eli siis haku vaiheessa. Ja pitääkö se hakea pankista johon tulee tili? Minulla on 2 tiliä ja hakisin sieltä minne ei tule palkkaa juuri nyt, mutta lopettaisin toisen tilin siinä vaiheessa ja siirtäisin kaikki yhteen pankkiin...kokemuksia?

10

3173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghfhfhfghkh

      Takuusäätiö ei myönnä lainaa. Takuusäätiö antaa vain takauksen pankista haettavalle järjestelylainalle. Eli siis Takuusäätiöstä haetaan takausta ja pankista itse lainaa. Käytännössä on mahdollista että saa Takuusääntiöstä takauksen, mutta yksikään pankki ei myönnä lainaa takauksesta huolimatta. Lainan saantiin vaikuttaa pankin luotto takaisinmaksukykyyn, joka voi olla heikompi jossakin tapauksessa kuin Takuusäätiön mielestä. Millään pankilla ei ole mitään velvoitetta antaa kuitenkaan lainaa Takuusäätiön takausta tiskillä näyttämällä.

      Pankilla ei ole väliä mistä sen haet. Se otetaan siitä pankista, joka lainan suostuu myöntämään. Käytännössä helpoiten asia onnistuu siinä omassa pankissa, missä hoitaa pääsääntöisesti muutkin asiansa. Ainakin itse sain ihan nikottelematta Takuusäätiön myöntämällä takauksella järjestelylainan omasta pankistani ja näin ilmeisesti pääsääntöisesti tilanne on muillakin takauksen saaneilla.

    • lkhjkkjkjjlj

      En kyllä usko, että se voi jäädä kiinni tuosta pankin lainanannosta, jos kerran takauspäätös on myönteinen. Teoriassa se mahdollista, käytännössä tuskin. Ja sanotaanhan siellä takuusäätiön ohjeissakin, että ota välittömästi yhteyttä takuukäsittelijääsi jos pankin puolelta on suhtautuminen nuivaa. Jostain pankista saat satavarmasti sen lainan vaikka joku sattuisi kieltäytymään.

      • dfghjklöä

        Voin kertoa aivan varmasti ettei asia ole noin. Pankki ei välttämättä lainaa myönnä vaikka on takuusäätiön takaus.


    • Zanna

      Kyllä vaan voi pankki kieltäytyä lainaamasta, vaikka on se takuu päätös. Tänään sain sen omakohtaisesti kokea. Ei tule lainaa omasta pankista, kun en ole heille mitään velkaa... Ulosottovelat yms syntyneet muista kun pankkiveloista... Kehottivat kääntymään jonkun muun rahoistuslaitoksen puoleen tässä asiassa.

      • S-pankki

        Onko pankkisi kenties s-pankki?

        Heitä on mahdollista saada korkeintaan 20 000 euroa velkaa. Näin mainostavat. S-pankkihan ei myöskään myönnä asuntolainoja.


      • Käyppäs uudelleen
        S-pankki kirjoitti:

        Onko pankkisi kenties s-pankki?

        Heitä on mahdollista saada korkeintaan 20 000 euroa velkaa. Näin mainostavat. S-pankkihan ei myöskään myönnä asuntolainoja.

        S- pankissahan on julmettu korko pankkeihin verrattun. Katsottiin että yli 10% Takuusäätiön lainan saa työssäkäyvä, omasta pankista ja valtio on takaajana.
        Sano sinne pankkiin että soittavat takuusäätiöön. Siellä on joku asiaa tuntematon tiskin takana. Kulutusluotto on vakuuksilla 2½%


      • Zanna
        Käyppäs uudelleen kirjoitti:

        S- pankissahan on julmettu korko pankkeihin verrattun. Katsottiin että yli 10% Takuusäätiön lainan saa työssäkäyvä, omasta pankista ja valtio on takaajana.
        Sano sinne pankkiin että soittavat takuusäätiöön. Siellä on joku asiaa tuntematon tiskin takana. Kulutusluotto on vakuuksilla 2½%

        Ei ollut kyseessä S-pankki...


    • Ei ollut helppoa

      Oli yllättävän hankalaa löytää pankkia joka lähti takuu-säätiön takausta vastaan lainaa antamaan. Loppujen lopuksi kaksi pankkia siihen olisivat lähteneet, kumpikaan ei ollut oma pankki. Meinasi oikeasti iskeä paniikki. Minullakin ajankohtana oli syksy 2013.

    • ex_vippaaja

      Nordeasta ainakin itse sain, palkkatili tuossa pankissa. Ja kyseiselle pankille myös velkaa kun hain järjestelylainaa. Laina myönnettiin parissa päivässä ilman mitään ongelmia.

    • Anonyymi

      Itse sain Danskesta, olin sinne pystyssä, mutta takuun avulla sain lainan, jota olen maksanut kolmisen vuotta pois. Tänään meni viimeinen erä ja kuinka mukava olo on nyt kun ei ole senttiäkään velkaa minnekkään.

      Olde

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe