voiko pankki vielä evätä takuusäätiön lainan jos se on myönnetty? eli siis haku vaiheessa. Ja pitääkö se hakea pankista johon tulee tili? Minulla on 2 tiliä ja hakisin sieltä minne ei tule palkkaa juuri nyt, mutta lopettaisin toisen tilin siinä vaiheessa ja siirtäisin kaikki yhteen pankkiin...kokemuksia?
takuusäätiön takaus ja pankkilaina
10
3621
Vastaukset
- ghfhfhfghkh
Takuusäätiö ei myönnä lainaa. Takuusäätiö antaa vain takauksen pankista haettavalle järjestelylainalle. Eli siis Takuusäätiöstä haetaan takausta ja pankista itse lainaa. Käytännössä on mahdollista että saa Takuusääntiöstä takauksen, mutta yksikään pankki ei myönnä lainaa takauksesta huolimatta. Lainan saantiin vaikuttaa pankin luotto takaisinmaksukykyyn, joka voi olla heikompi jossakin tapauksessa kuin Takuusäätiön mielestä. Millään pankilla ei ole mitään velvoitetta antaa kuitenkaan lainaa Takuusäätiön takausta tiskillä näyttämällä.
Pankilla ei ole väliä mistä sen haet. Se otetaan siitä pankista, joka lainan suostuu myöntämään. Käytännössä helpoiten asia onnistuu siinä omassa pankissa, missä hoitaa pääsääntöisesti muutkin asiansa. Ainakin itse sain ihan nikottelematta Takuusäätiön myöntämällä takauksella järjestelylainan omasta pankistani ja näin ilmeisesti pääsääntöisesti tilanne on muillakin takauksen saaneilla. - lkhjkkjkjjlj
En kyllä usko, että se voi jäädä kiinni tuosta pankin lainanannosta, jos kerran takauspäätös on myönteinen. Teoriassa se mahdollista, käytännössä tuskin. Ja sanotaanhan siellä takuusäätiön ohjeissakin, että ota välittömästi yhteyttä takuukäsittelijääsi jos pankin puolelta on suhtautuminen nuivaa. Jostain pankista saat satavarmasti sen lainan vaikka joku sattuisi kieltäytymään.
- dfghjklöä
Voin kertoa aivan varmasti ettei asia ole noin. Pankki ei välttämättä lainaa myönnä vaikka on takuusäätiön takaus.
- Zanna
Kyllä vaan voi pankki kieltäytyä lainaamasta, vaikka on se takuu päätös. Tänään sain sen omakohtaisesti kokea. Ei tule lainaa omasta pankista, kun en ole heille mitään velkaa... Ulosottovelat yms syntyneet muista kun pankkiveloista... Kehottivat kääntymään jonkun muun rahoistuslaitoksen puoleen tässä asiassa.
- S-pankki
Onko pankkisi kenties s-pankki?
Heitä on mahdollista saada korkeintaan 20 000 euroa velkaa. Näin mainostavat. S-pankkihan ei myöskään myönnä asuntolainoja. - Käyppäs uudelleen
S-pankki kirjoitti:
Onko pankkisi kenties s-pankki?
Heitä on mahdollista saada korkeintaan 20 000 euroa velkaa. Näin mainostavat. S-pankkihan ei myöskään myönnä asuntolainoja.S- pankissahan on julmettu korko pankkeihin verrattun. Katsottiin että yli 10% Takuusäätiön lainan saa työssäkäyvä, omasta pankista ja valtio on takaajana.
Sano sinne pankkiin että soittavat takuusäätiöön. Siellä on joku asiaa tuntematon tiskin takana. Kulutusluotto on vakuuksilla 2½% - Zanna
Käyppäs uudelleen kirjoitti:
S- pankissahan on julmettu korko pankkeihin verrattun. Katsottiin että yli 10% Takuusäätiön lainan saa työssäkäyvä, omasta pankista ja valtio on takaajana.
Sano sinne pankkiin että soittavat takuusäätiöön. Siellä on joku asiaa tuntematon tiskin takana. Kulutusluotto on vakuuksilla 2½%Ei ollut kyseessä S-pankki...
- Ei ollut helppoa
Oli yllättävän hankalaa löytää pankkia joka lähti takuu-säätiön takausta vastaan lainaa antamaan. Loppujen lopuksi kaksi pankkia siihen olisivat lähteneet, kumpikaan ei ollut oma pankki. Meinasi oikeasti iskeä paniikki. Minullakin ajankohtana oli syksy 2013.
- ex_vippaaja
Nordeasta ainakin itse sain, palkkatili tuossa pankissa. Ja kyseiselle pankille myös velkaa kun hain järjestelylainaa. Laina myönnettiin parissa päivässä ilman mitään ongelmia.
- Anonyymi
Itse sain Danskesta, olin sinne pystyssä, mutta takuun avulla sain lainan, jota olen maksanut kolmisen vuotta pois. Tänään meni viimeinen erä ja kuinka mukava olo on nyt kun ei ole senttiäkään velkaa minnekkään.
Olde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227