Hylkäsin kissani

Gissu.

Miesystäväni oli allerginen kissalle, en löytänyt sille uutta kotia..pakko oli kissan mennä.

Soitin löytöeläintaloon ja kerroin että olen löytänyt kissan. He pyysivät tuomaan sen löytöeläintalolle, valehtelin kaikki mitä kissasta tiesin.

Terve hyvinhoidettu se oli, nuorikin vasta 2-vuotias. Joskus mä mietin mitä sille kissalle kuuluu?

Harmi, vuoden päästä se mies petti minua ja lähtö tuli sillekkin.

147

3557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

      VAI ´NIIN

      • oooopeliiii

        Olitpa tyhmä! Parhaan kaveris hylkäsit ja otit jonku rentun tilalle , no siitäs nyt sait sitten!


      • ***---
        oooopeliiii kirjoitti:

        Olitpa tyhmä! Parhaan kaveris hylkäsit ja otit jonku rentun tilalle , no siitäs nyt sait sitten!

        Mitä yhdestä kisasta niitä löytyy pilvenpimein, renttuja miehiä harvemmin.


    • missäkissa

      Pala helvetintulessa. Vaihdoit uskollisen ystävän luuseriukkoon.

      • 11..

        Raamattu ei opeta helvetintulta.(Saarnaaja 9:5,10).


      • Synnin palkka on

        No juuri niin tapahtuikin aloittajalle kun ajaa uskollisen kaverin mieron tielle. Aloitttaja on rikollinen muutenkin ajatusmaailmaltaan, kuin keksii noin halpamaisen tavan. Mutta joo, jokainen saa siivota aina sotkunsa. Niin toimii maailmankaikkeuden laki. Ja kaikki kostautuu normaalisti noin 10 kertaisina sanktioina. Noh, aloittajalla siihen on todellakin varaa... Hehe... Tulee viel taloudelliset vaikeudet mukaan niin saapahan maistaa kakkaa... Ja katsoa peiliin miksi kaikki meni sittenkin niin huonosti... Synnin palkka on kuolema. Vaikka sitten henkinen tai taloudellinenkin.


    • tilit tasaksi

      Korjaa tilanne ja hae löytöeläinkodista uusi kissa.

    • kissafani...--

      Hyi hyi sua. Onhan kissa nyt miljoona kertaa tärkempi kuin mies. Se ei petä eikä jätä ja hoitaa sieluakin, ku on masentuut.

    • Kaikki menetetty

      Ja nyt olet sitten yksin.. Menetit parhaan ystäväsi luuseri miehen takia..

    • ei ole todellista

      Toivon todella että kissa on päässyt hyvään kotiin. Samaa en toivo sinulle, nyt enkä tulevaisuudessa.

      • kurrr

        Toivon kissansa hylkääjälle kauniita kissaunia.
        Muistat loppuelämäsi, mitä olet tehnyt ja miksi.
        Miehiä voi kierrättää, kissoja ei.


    • 27

      En olis vaihtanut.

    • MiehetVoikinVaihtua

      Paska nakki. Onneksi ite en ole yhtä tyhmä. Itse olen elänyt kissani kanssa 4 vuotta ja jos siihen väliin tulisi joku lyhytaikainen tuttavuus, niin saa luvan ottaa pakettina. Miksi joku suhteellisen uusi tuttavuus menisi sellaisen edelle, jonka kanssa olen elänyt useamman vuoden ja tiedän, että kissalla on turvallinen olo minun kanssani? Ei kyllä olisi mies minua varten, jos ei eläimistä pitäisi, että senkin vuoksi tuskin ongelmia tulee. Toivon todellakin, että et ole niin idiootti, että nyt hankkisit uuden kissan. Tai jos hankit, niin todellakin ymmärrät ottaa opiksesi aikaisemmasta virheestäsi.

    • DeriDeri

      Jos noin vain voit hylätä lemmikkisi,ÄLÄ KOSKAAN OTA UUTTA LEMMIKKIÄ!Sillä et ole häntä ansainnut.Olet luuseri.

    • Kissanainen

      Minulla on 16v kissa, jota rakastan. Se on paras ystäväni ja mikään ei harmaana päivänä ilahduta enempää kuin pienen tassu käteni päällä. Hän näet silittää takaisin :)
      Eräs mies täällä treffipalstalla oli sitä mieltä, että meillä olisi ollut yhteinen tulevaisuus, jos luovun kissasta..No en luopunut, enkä moista lurjusta edes suostunut tapaamaan. Kyllä sopiva kumppani kelpuuttaa ne lemmikitkin :) kohtuuden rajoissa.

    • vain mies

      Niinpä naistä kommenteista näkyy miesten arvo naisten piirissä. Kehnompi kissa on arvokkaampi naiselle kuin normaali mies. Miesten pitäisi arvostaa ja kunnioittaa naista,rakastaa, osallistua kotitöihin ja yrittää ymmärtää....
      Tajuatteko miksi se on joskus vähän vaikeaa...???

      • MiehetVoikinVaihtua

        Ennemmin kehno kissa, joka pysyy vierellä, kuin normaali mies, joka pettää. Miksiköhän miehet voivat jäädä lemmikille toiseksi? Olkaa uskollisia ja hyväksykää se, että olemme mitä olemme, niin ei tule kumminkaan puolin pettymyksiä.


      • vastaa rehellisesti

        Kuule vain mies. Luopuisitko parhaasta ystävästäsi siis sellaisesta, joka rakastaa sinua koskaan arvostelematta, jopa silloin kun olet huonoimmillasi, eikä jätä sinua ennen kuin kuolema korjaa, naisen takia ?


      • kurrr

        Minä kehrään, minä keskustelen ja ymmärrän sinua, minä rakastan sinua.
        Minä en tee kotitöitä ja joskus haluan olla rauhassa.


      • vain nainen

        Hmmm.... voihan jotkut noista kommenteista olla miehiltäkin, vai?

        Itse olen nainen ja allerginen kissoille, vaikka niistä todella kovasti pidänkin - ei tulisi mieleenikään alkaa seurustella miehen kanssa jolla on kissa, saati vaatia häntä siitä luopumaan.

        Ihmissuhteet nykymaailmassa ovat ikävä kyllä aika lyhyitä, melkein kertakäyttötavaraa. Eläin kiintyy ja osoittaa kiintymyksensä ilman erityisiä vaatimuksia koko elämänsä ajan - kunnioittakaamme lemmikkejämme, niiltä omistajansa saavat pyyteetöntä rakkautta, seillainen on miehen ja naisen välillä niin kovin harvinaista.


    • Sasha ja siili

      Olen törmännyt elämäni aikana useisiin ihmisiin jotka ovat inhonneet kissojani ja ruvenneet käskyttämään minua siihen suuntaan että nyt on valinnan paikka!
      Aina kissat ovat jääneet ja vihaajat saaneet häipyä..
      Näin se menee.Oma elämä ja omat valinnat.Suurta rakkautta ei ole löytynyt mutta kissojeni rakkaus minua kohtaan on pyyteetöntä.

      • AllerginenKomistus

        Aika kurjaa jos valitsit elämän yksin vanhana piikana kissojen kanssa, vaikka kosijoitakin olisi ollut. Olen kovin pahoillaan puolestasi, rakkaudesta joka sinulta jäi elämästä saamatta kissojen takia.


      • RouvaNykyään
        AllerginenKomistus kirjoitti:

        Aika kurjaa jos valitsit elämän yksin vanhana piikana kissojen kanssa, vaikka kosijoitakin olisi ollut. Olen kovin pahoillaan puolestasi, rakkaudesta joka sinulta jäi elämästä saamatta kissojen takia.

        Paljon parempi vanhana piikana, kuin huonon miehen kanssa!

        Jos tämä nimimerkki Sasha löytää hyvän miehen, niin kyllä hyvä mies hyväksyy myös kissat!

        Minunkin mieheni hyväksyi koirani, vaikkei hänellä itsellään ole ollut kotieläimiä.
        Nykyään koirani ovat kovin kiintyneitä häneenkin.


      • :):):):
        AllerginenKomistus kirjoitti:

        Aika kurjaa jos valitsit elämän yksin vanhana piikana kissojen kanssa, vaikka kosijoitakin olisi ollut. Olen kovin pahoillaan puolestasi, rakkaudesta joka sinulta jäi elämästä saamatta kissojen takia.

        Enemmän sitä PIIKA joutuu olemaan MIEHEN kanssa kuin kissan:):)!


    • herraasiallinen

      Ette voi hyvänen aika verrata ihmistä ja eläintä. Itse omistan kissan ja jos (mahdollinen) tuleva naiseni on allerginen, tietysti kissalle uuden kodin hommaan.

      Kertoo jonkinlaisesta yhteiskunnan rappeutumisesta, kun ihminen rinnastetaan kotieläimeen.

      • Iloinen siili

        Hyvin voidaan.Ihmiset ovat itse rappeuttaneet itsensä jatkuvalla kaahaamisella ihmis-suhteissa.Luvataan sitä sun tätä ja sitten jo mennäänkin eteenpäin.
        Lemmikit eivät sitä tee!!!
        Toivottavasti löydät naisen joka ei ole allerginen sun rakkaalle kissalle vaan tykästyy siihen ja auvoisa perhe-elämä voi alkaa.


      • Järkevämpi nainen..

        Voi vitsit, siinä on naisille hyvä valinta kumppaniksi... (herraasiallinen)

        Sopii kysyä, miksi olet ottanut VASTUUN jostain elävästä ja sinusta riippuvaisesta 10-20 vuodeksi, kun kerran sen voit heivata noin vain syrjään kun ei enää huvitakaan huolehtia?

        Älä ainakaan koskaan enää hanki lemmikkejä.. Tee vielä isompi palvelus, äläkä hanki enää lapsiakaan tähän maailmaan.


      • kurrr

        Kissaa ja miestä ei voi verrata samoilla kriteereillä.
        Ihmisen eettisestä rappeutumisesta kertoo, jos rakas lemmikki hylätään tilapäisen seksisuhteen vuoksi.
        Onko millään enään mitään väliä?


      • herraasiallinen
        Järkevämpi nainen.. kirjoitti:

        Voi vitsit, siinä on naisille hyvä valinta kumppaniksi... (herraasiallinen)

        Sopii kysyä, miksi olet ottanut VASTUUN jostain elävästä ja sinusta riippuvaisesta 10-20 vuodeksi, kun kerran sen voit heivata noin vain syrjään kun ei enää huvitakaan huolehtia?

        Älä ainakaan koskaan enää hanki lemmikkejä.. Tee vielä isompi palvelus, äläkä hanki enää lapsiakaan tähän maailmaan.

        Iloinen siili kirjoitti asiallisesti, mut Järkevämpi nainen nätisti sanoen helvetin tyhmästi ;)

        Jos eläisit tässä maailmassa tietäisit että kirjoituksesi on aika kukkuu-luokkaa. Olet omaa luokkaasi.

        "Jostain elävästä ja sinusta riippuvaisesta". Itse kylläkin puhuin ihmisistä ja eläimistä. Miksi se kissan seuraava omistaja olisi hunompi kuin minä?

        Ja kurrr "Ihmisen eettisestä rappeutumisesta kertoo, jos rakas lemmikki hylätään tilapäisen seksisuhteen vuoksi.". En puhunutkaan seksisuhteista. Voihan ne seksin harrastamiset hoitaa siellä toisen luona, voilä!

        Luulette että olen jokin kylmä ihminen joka kohtelee lemmikkiä kaltoin. EN, vaan olen ihminen joka kunnioittaa ihmistä SEKÄ eläimiä, kuitenkin sekoittamatta niitä keskenään.

        "kun kerran sen voit heivata noin vain syrjään kun ei enää huvitakaan huolehtia?"
        -Oletko vajaa? Ei tässä mistään huvista ole kyse, vaan minulla on lemmikki omasta tahdostani, koska pidän kissoista. Mielelläni pidän kissani sen kuolemaan saakka, mutten kuitenkaan ala ihmissuhteitani menettämään sen takia. Mitä kissani menettää jos etsin sille uuden omistajan (joka on todella epätodennäköistä, allergia kuitenkin aika harvinaista)?
        En minäkään kaveruuden tai tuoreen parisuhteen (allergisen kanssa) takia, hankkisi kissalleni uutta kotia.

        Kysymys lopuksi: Jos tapaisit unelmiesi miehen/naisen (ei pelkkä ihastus) jolla on allegia tai lapsesi olisi syntyessään allerginen (tai allergiat puhkeaisi myöhemmin). Pystyisitkö kylmästi hankkiutumaan eroon tästä miehestä/naisesta tai antaan lapsesi adoptioon? Ja vastaukset on: ei ja ei.


    • 123ja niin

      huh huh, itse en kuuna ikänä voisi luopua lemmikeistäni jonkun miehen vuoksi. Se osoittaa valmistautumattomuutta muuttuviin elämäntilanteisiin ja lemmikkiin sitoutumiseen.

      Eräs tapailemani mies on kovasti allerginen koiralleni ja lisäksi astmaatikko. Tästä syystä ei omistanut lemmikkejä, eikä niistä oikein koskaan välittänytkään missään muodossa. Emme voineet koskaan olla saman katon alla kotonani ja monesti mies vaati että viettäisin aikaa hänen luonaan --mikä tarkoittaisi sitä että olisin joutunut jättämään koirani yksin pitkäksi aikaa omaan kotiini. Parin kuukauden jälkeen totesin, että ei tule mitään, sillä en ollut todellakaan valmis uhraamaan lemmikkini hyvinvointia --saatika luopumaan siitä--miehen vuoksi. Harmillista, mutta yhtä valitettavan tosi esimerkki, joka on mielestäni verrattavissa siihen että intressit ja mielenkiinnon kohteet eivät kohtaa. Sillä periaatteella ei kannata mitään ihmissuhdetta kyllä aloittaa!

      Lemmikistä luopumista voisin HARKITA jos lapseni olisi todella allerginen ja siedätyshoidoin mahdottomaksi tapaukseksi todettu. Siinäkin tapauksessa todennäköisesti järjestäisin asumisolosuhteet niin, että voisin pitää koirani ja kissani "omassa siivessään".

      Älä jatkossa elättele mitään ennenkuin olet asunut erillään ja seurustellut min. 1,5-2v miehen kanssa, ehkä sitten on jatkosta jotain varmuutta! ÄLÄKÄ ota enää kissaa -ne ovat ansainneet parempaa kohtelua!

      • siedättäjätär

        Eikös se mahdollinen puolisoehdokas sitten olisi valmis siedätyshoitoon? Miksi vain lapset pitäisi siedättää?


      • Iloinen siili
        siedättäjätär kirjoitti:

        Eikös se mahdollinen puolisoehdokas sitten olisi valmis siedätyshoitoon? Miksi vain lapset pitäisi siedättää?

        Tietty jos puolisoehdokas on motivoitunut.Jos intressit ei näissä asioissa kohtaa niin törmäyksiä tulee muissakin asioissa.
        Yleensä lemmikkien omistajat ovat empaattisia välittäjiä.Eivät kylmäkiskoisia oman edun tavoittelijoita! Näin se vaan menee.Ammatiltani olen hoitaja ja suuri eläinten ystävä.Kissat ovat suosikkini.


      • kurrr

        kiitos kauniista kommentista!


      • SINKKU51
        siedättäjätär kirjoitti:

        Eikös se mahdollinen puolisoehdokas sitten olisi valmis siedätyshoitoon? Miksi vain lapset pitäisi siedättää?

        Itse sain siedätyshoitoa ja olen nyt kissan kans ollut 8v ja eläkepäivillä kiva kaveri saa rakkautta ja lämpöä..minäkin saan....kun sairastan tulee lähelle hoitaa ....ihana eläin....ennen minulla oli heng piiput ja nyt ei yskääkän...ei mitään..Allergiaa nykyään on kun on liian puhdasta ja desifioidaan liikaa...wc tilat toki ja kylpy sauna pitäääkin...mut normaalit elämisen ..ei ihme sanoi lääkärikin...normaali siivous riitää..Minulle paljon iloa kissasta ollut mutta miehistä? SURUA VAIN...EROA ITKUA JA KYYNELEITÄ...VALITETTAVASTI..LUPAUKSET EI TÄYTY MENNÄÄN JO KUN HELMA HEILAHTAA ..vielä ihmetellään että eläimiä monellakin yksin elävällä ja yksin eläviäkin enemmän..kukaan ei enää uskalla luottaa...tätäkö rakkaus....elämen rakkaus luottamuksen arvoista ja kestää koko iän. MIten miehen voinko luottaa? no EN...EI OO TAKUUTA ..LUPAILLAAN VAAN.


    • 1234

      No huh huh.. itse en luopuis lemmikistä miehen takia.

    • catlover<3

      Niin minäkin olisin tehnyt.

      Kyllä ihminen voittaa kissan mennen tullen. Jos mies on allerginen ja häntä silti kovin rakastaa ja suhde on vakava niin kissa saa lähteä. Kunnon kodin kun etsii niin hyvä on! :)

    • Kissallinenx2

      Minä taas toivon että jokainen mies tajuaa jättää noin tasapainottoman naisen, että eläimet lentää löytökotiin uuden hellun takia!

      Mitä mies tuollaisessa naisessa ylipäänsä voi nähdä?
      Samoja naisia jotka heivaa lapsensakin pois uuden suhteen tieltä.

    • Raskain sydämin..

      No täällä hieman samaa tarinaa..

      Aluksi annoin koirani pois, kun mies halusi kaiken huomion enkä ehtinyt siitä kunnolla huolehtia ja mies ei koirasta pitänyt. Parin vuoden päästä oli vuorossa kaksi kissaani, jotka oli olleet minulla jo melkeen 10 vuotta.. Siinä pari vuotta saman katon alla asuessa, mies vaan raivostui ja kyllästyi kissoihin.

      No ei siinä mitään, tulin raskaaksi ja suunniteltiin yhteistä tulevaisuutta lapsen kanssa.. Alkuhuuman jälkeen miestä ei jaksanut enää lapsi kiinnostaa, minä sairastuin masennukseen ym.. Joten raskain mielin päätin luopua lapsestani ja mieheni vaan mukaili päätöstä. Tuo oli jo kolmas menetys, miehen takia ja tuntuu ettei jaksa enää.

      • elävä sydän

        Hyi hirveetä. Repiä kohdusta sykkivä sydän pois. Ei kai karseempaa voi ihminen tehdä. Kuka nyt miehen takia repii kohtunsa hedelmää? Mies mulkoilee, että mikä ämmä se tommonen on.


      • Raskain sydämin..
        elävä sydän kirjoitti:

        Hyi hirveetä. Repiä kohdusta sykkivä sydän pois. Ei kai karseempaa voi ihminen tehdä. Kuka nyt miehen takia repii kohtunsa hedelmää? Mies mulkoilee, että mikä ämmä se tommonen on.

        En koskaan keskeyttänyt raskautta. Vaan tulimme siihen tulokseen kun lapsi oli syntynyt että ei tästä tule mitään ja annoimme hänet rakastaville vanhemmille adoptioon. Kuten annoin kissani ja koiranikin..


      • Lohduttava siili

        Auh! Voimia ja voimahali!


      • kuukukkanen
        Lohduttava siili kirjoitti:

        Auh! Voimia ja voimahali!

        Voi ei! Kunpa olisit tajunnut heti alussa,millainen hirviö mies on?
        Tuohan on täydelliisen narsistin ja hallitsijan prototyyppi.
        Älä enää ikinä erehdy moiseen.
        Jos mies on vielä kuvioissa niin äkkiä eroon!

        Oikeasti olet todellisessa vaarassa joutua täydelliseen henkiseen tuhoon.
        Hän syö sinut ja tekee sinusta mielenterveyspotilaan.
        Usko minua sillä olen kerran eläissäni seurustellut juuri tuollaisen kanssa.
        Hän oli täydellinen ja muut roskaa....

        Myöhemmin tajusin,että hän oli täysi raukka,joka eli muiden kärsimysten kautta...


      • Kissanainen

        Mitä mies teki sinun vuoksesi? Luopuiko mistään? Edes omista menoistaan? Naistenko muka pitäisi aina elää miehen mieleen mukaan, mutta miehet saa tehdä niin kuin lystäävät?

        Tuo sinun mies on itsekäs paskiainen.

        Eikä muuten kannata asua saman katon alla muutenkaan. Suhde pysyy tuoreempana ja saa elää omaa elämäänsä ja pitää lemmikkinsä, samoin huonekalunsa ja tavaransa. En minä ainakaan ottaisi ketään komentelemaan kotiini.

        Yksi mies väitti minulle, että yleensä käy niin päin, että lemmikit menee miehen edelle ja naiset luopuu ennemmin miehestä.

        Kuinka monella miehellä on naisystävä, joka vaatii miestä luopumaan kissoistaan tai koiristaan?


      • elävä sydän
        Raskain sydämin.. kirjoitti:

        En koskaan keskeyttänyt raskautta. Vaan tulimme siihen tulokseen kun lapsi oli syntynyt että ei tästä tule mitään ja annoimme hänet rakastaville vanhemmille adoptioon. Kuten annoin kissani ja koiranikin..

        Siis, että annoitte lapsen pois. Täytyy sanoa, että todellinen luuserimies on kohdallesi osunut.
        Ei tommosella miehellä tee yhtikäs mitään. Ehkä se miehesi on sairas, todella sairas.


      • herraasiallinen
        elävä sydän kirjoitti:

        Siis, että annoitte lapsen pois. Täytyy sanoa, että todellinen luuserimies on kohdallesi osunut.
        Ei tommosella miehellä tee yhtikäs mitään. Ehkä se miehesi on sairas, todella sairas.

        "Joten raskain mielin päätin luopua lapsestani ja mieheni vaan mukaili päätöstä." "Naisen päätös" oli, miehen olisi pitänyt sanoa että ei helvetissä anneta, sääliksi ei käy kumpaakaan (lapselle varmasti loppujen lopuksi parhaaksi, kun vanhemmat eivät olleet vanhempia).

        Taitaa se sairas ihminen olla siellä ruudun toisella puolella.
        Miten pystyit ajattelemaan asian ilmaitsemallasi tavalla, säädä miesvihaasi hieman.


        Ps. Tajuathan että kaltaisesi "aina miehessä vika" asenteelliset naiset on lopullisen tasa-arvon tiellä (vaikkakin se tasa-arvo aikalailla on saavutettu)


      • nainenmhfdk

        Voi hyvää päivää mikä tossukkanainen, olet antanut miehen päättää kaikesta elämässäsi. Mikään eikä kukaan menisi lemmikin edelle omalla kohdalla!
        Mies on luultavasti kyllä henkinen alistaja, mutta kun vihjailu lemmikeistä luopumisesta olisi alkanut, olisin nostanut kytkintä.


      • että näin täällä
        Raskain sydämin.. kirjoitti:

        En koskaan keskeyttänyt raskautta. Vaan tulimme siihen tulokseen kun lapsi oli syntynyt että ei tästä tule mitään ja annoimme hänet rakastaville vanhemmille adoptioon. Kuten annoin kissani ja koiranikin..

        Älä tee lapsia enää koskaan, leikkauta kohtusi pois. Jos noin vain annetaan lapsi pois, ei todellakaan ansaitse yhtään lasta eikä lemmikkiä. Minä olisin pistänyt ukon taipaleelle, jos olisi meidän lapsesta tai lemmikeistä valittanut.


    • Alice4you

      "Raskain sydämin" kirjoittaa joku provoa.
      Ei noin tampiota porukkaa löydy, oikeasti.
      Miehen takia ei kannata lemmikistä, joka siis on perheenjäsen, luopua.
      Kummallinen ajatus.

    • Hyikamala..

      Hyi yäk, hukkaan tuollaset eukot jotka antaa kissan (tai minkä tahansa eläimen) pois vuosien jälkeen suhteen tieltä!! Joka kuitenkin kariutuu sitten myöhemmin ja uus ukko kehiin. Miten tuollaisista muka on mihinkään sitoutumaan.. Kun ei ole kissastakaan vastuuta ottamaan, niin mistäs sitten??

    • koiikkka

      Pakko sanoa, että minusta tällainen on mitä tyhmin ja ällöttävin teko mitä ihminen voi tehdä!

      Ensiksi hommataan lemmikki ja sitten kun löytyy joku tärkeämpi, nii lemmikki heivataan menemään.

      Itse olen päättänyt, että lemmikit ovat ennen rakkautta. Juuri sen takia, että lemmikit eivät mua petä, ja mies voi pettää alta aikayksikön.

    • Kissa ja nainen ovat itsenäisiä eläjiä,
      mies ja koira vain hännän heiluttajia,
      enpä luopuisi edes koirasta,saatikka jostain lemmmikistä
      ja miehen takia,EI..EI ja EI.

      • vitjamuna

        Itsekkäitä paska-akkoja, ette huomaa edes eroa, onko joku toinen allerginen (on eri asia, kuin ei pidä kissoista/koirista), pitäkää vaan tussunne ja mirrinne lepakot...


    • hundsvotti

      En huoli naista, joka pistää eläimet ihmisen edelle, tunnevammaisia ovat, eivät
      pysty osoittamaan tunteitaan ihmiselle, vaan ainoastaan eläimelle..
      " ne on uskollisia" , eli niille voi valehdella vapaasti,
      pussit voin käydä tyhjentämässä, jos ei aivastuta kovasti...
      Tykkään kyllä koirista ja joskus silitän mirriännekin....

      • kurrr

        Teille edellisille;
        millä perusteilla ihminen (nainen) on tunnevammainen, jos hänellä on eläimiä, joita rakastaa?
        Minulla on kyllä kissojen, koiran ja lasten lisäksi mieskin, kukaan ei ole allerginen kenellekään.


    • akkahki

      Itse olen kovin eläinrakas ja minulla onkin erittäin rakas ja tärkeä lemmikkikissa. En huolisi miestä, joka ei kissoista tai ylipäätään eläimistä pitäisi: en usko, että ajatusmaailmamme kohtaisivat muutenkaan. Nykyinen mieheni on myös hyvin eläinrakas ja mikäpäs sen mukavampaa kuin olla kolmistaan kotona. Lapsia emme ole koskaan halunneet eikä niitä ole tulossakaan, mutta kissa kyllä kuuluu perheeseemme. Toki suhde eläimeen on aina erilainen kuin ihmiseen - vaikka mieletsäni ihminenkin on pohjimmiltaan vain eläin - koska eläimet harvemmin ovat ilkeitä, paskapäitä, pettureita jne.

      Toivon, että aloittajan tarina on keksitty. Aika perseestä tehdä noin, mutta sentään tajusit viedä kissan löytöeläinkotiin etkä lempannut sitä luontoon, niinkuin jotkut aivottomat paskamulkut tekevät edelleen. Eläin ei ole lelu! Kissa voi elää yli 20-vuotiaaksi, eli jos kissan päätät ottaa, niin samalla sitoudut hoitamaan sitä niin kauan kuin se elää. Ymmärrän lemmikistä luopumisen esimerkiksi silloin, kun perheessä puhkeaa todella paha allergia tms vastaava.

      Oma kissani on haettu löytöeläinkodista: joku ihmisperse oli jättänyt tämän ystävällisen ja ihanan eläinparan yksin pihalle kylmään nälkiintymään keskellä talvea. Ihmisistä on välillä todella vaikea pitää, kun sekaan mahtuu häiritsevän paljon itsekkäitä mätämunia ja muita perseilijöitä...

    • Kerrankin.

      Fiksu päätös,hävittää karvoja levittävä kissa. Kissa on mitä turhin lemmikki,nukkuu ja syö ja käy välillä kusella. Talouksissa missä kissa on,haistaa jo ulko-ovelta pistävän kusenhajun.

      • Tyrmistynyt siili

        Joopa joo! Miltäköhän sun huushollissa haisee.Varmaankin hikisukalta!!


      • tiikeri..

        Sun kusi haisee vai hyvälle?Meillä sisäkissa ei haise pissi ,kissa oppii monenlaisia asiota kun sille opetetaan,tarvitsee virikkeitä niin kuin koiratkin.Kyllä koirakin makaisi ja haukkuisi jos vaan jätettäisiin yksikseen, eikä olisi mitään toimintaa.Tuo sun kirjotiuksesi viittaa itseäsi varmaan:).


    • ... ...

      Onko se henkilö mitenkään arvokkaampi kissaa joka pistää kissansa arvojärjestyksessä ihmisten edelle ?

      • Kissa ON arvojärjestyksessä ihmisen yläpuolella.


    • saaravv

      Itselläni on neljä kissaa ja ex- miesystäväni vaati niistä luopumista useamman kerran, oli kuulemma allerginen...se oli vale, hän ei ole allerginen, mutta ei muuten vaan pidä kissoista ja ollessani töissä mies hätyytteli ja huusi kissoilleni....siinä vaiheessa pistin miehen kävelemään...ihmettelin miksi kissoistani oli tullut arkoja ja pelokkaita...mies ehti niitä kiusata muutaman viikon pelottelemalla ja hätistelemällä...idiootti mikä idiootti...

    • Kissanainen

      Ex-mieheni laittoi minut valitsemaan itsensä ja kolmen kissani väliltä ja kyse ei ollut allergiasta. Kerroin ukolle, että kissat jää ja sinä lähdet, niin ukko tuli toisiin ajatuksiin ja katseli minua ja kissojani 8v. kunnes minä otin kissani ja lähdin =D Se siitä ukosta.

    • joopa joo

      kyllä oli todella TYHMÄ!!j

    • ymmärtämätöntä.

      Nämä ihmiset, jotka käskevät pitää lemmikin siitä huolimatta, että toinen on allerginen, eivät ymmärrä sairaita. On hirveää, jos jollekin on allerginen. Se aiheuttaa kauheaa nenän tukkeutumista, aivasteluja ja otsan kiristystä sekä päänsärkyä. Itselleni nuo oireet tulevat, jos turvetehtaalta tuulee. Se on oikeasti kamalaa. Ei semmoiseen kidutukseen voi ketään vaatia. Allerginen kutina on myös kamalaa, sellaistakin olen joskus kokenut. Jos haluaa pitää lemmikin, ei katsele allergisia ja astmaattisia ihmisiä. Kissafanit katselkoot toisia kissafaneja, samoin koirafanit.

      • 1+20

        Monet allergiat ovat psyykkisiä ja moniin allergioihin on siedätyshoitoja.


    • KisssaMies

      Minulle on tullu useampi nainen vastaan, jotka eivät ole joko tykänneet kissoista tai ovat allergisia. Kaikki naiset eivät ole kovin eläinrakkaita. En silti koskaan vaihtaisi kehenkään rakasta kissaani

    • ............

      Kissat on iha mukavia ja pidän niistä, mutta jotenkin alkaa säälittää miehet, kun näitä juttuja lukee?

    • Nauuuu

      Äitini vika kun synnytti minut mieheksi. Olisi varmaan ollut paremmat oltavat kissana, no, ehkä ei sittenkää? Olla vain yhden naisen kolli ja syödä silakoita, ei hyvä!

      • kurrr

        jos sinä olisit kolli, me käytäisiin joka kevät mouruamassa luumupuun alla.
        siis minä olen narttu, vaan katselen, kun kollit tappelee.
        sitten vain valitsen sen parhaimman....
        on ihanaa olla kissa....


    • Koirahullu äiti

      Kahden koiran omistajana en todellakaan ymmärrä vaatimuksia hävittää lemmikit jonkin uuden seurustelukumppanin takia. Pakkoko sitä on yhteen muuttaa, asuu kumpikin omassaan ja tapaa jos huvittaa karvattomassa huushollissa. Mieheni on vielä enemmän koiraihminen kuin minä, huvittaa nämä karvaiset ystävät, kuinka ne palvovat miestäni laumanjohtajana. Ei voisi huomiota enää enempää ihminen saada... Jos jäisin esim. leskeksi, en luopuisi koskaan koiristani ja kun vanhenen, olen jo suunnitellut ottavani löytöeläintalosta kaksi kissaa seurakseni. Siinä vaiheessa kun en jaksa enää isoja koiria lenkittää.

    • Taapertaja

      Asuin kerran kommuunissa jossa oli yleensä kymmenkunta kissaa, toisinaan enemmän kun kämppiksinä oleva pariskunta toimi eläinsuojeluyhdistyksessä ja ottivat hylättyjä tai kulkukissoja hoitaakseen. Kerran tuli puheeksi että tämä mies on itse asiassa allerginen kissoille. Naisen tavattuaan vaan alkanut olla jatkuvasti tekemisissä kissojen kanssa ja saanut näin hyvää siedätyshoitoa :d enkä kyllä koskaan huomannut mitään ongelmia joten en olisi osannut arvata.

    • !!!

      En ikinä hylkäisi lemmikkiäni kenenkään vuoksi.

      • niauuuu

        Päivän paras hetki on tulla kotiin ,kissani luokse.


    • lhadotra

      No minä olen viisastunut vahogosta kun aikoinaan luovuin koirasta uuden suhteen vuoksi ja syy oli se että koirasta lähtee karvoja niin kuin yleensä ja kyllähän minäkin sitten jonkin ajan kuluttua lähdin kun niin kylmän naisen kanssa ei viitsinnyt kämpätä ja nyt kyllä on koira ei kylläkään se sama mutta nyt etsitään elämäänne naista minulle ja koiralleni emäntää.
      Saas nähdä löytyykö?

      • ...

        No aika kylmä olit kyllä ihan itsekin, kun koirasta noin vain luovuit. Hyvä, että olet virheesi tajunnut, koira ei siitä tosin enää hyödy. Olikohan uuden ottaminen kovin hyvä idea?


    • erudtryu

      Oikein.

    • kkkaaa

      Eläimet ovat jonkun hyvinvoinnin alapuolella ja kaukana ihmisestä.

      • kurrr

        kkkaaa,
        mitähän tarkoitit kertoa?
        ihmiset ovat eläimiä, kehittynein ruuansulatuselimistö on nautaeläimillä, kehittynein keskushermosto ihmisillä, mitä ei kyllä aina huomaa....


    • ajatus--

      Eikö tää urpo voinut syödä allergialääkkeitä,kissalta piti koti mennä.Eläimillä on tunteet ja ikävä kasvattajaansa,uusi paikka voi ressata eläintä.Kannattas ajatella tarkkaan.

    • hello kitty's

      Tyhmästi ja kylmästi toimittu. Olit kyllä ihan tonttu. Onhan allergialääkkeet keksitty. Vastaisuudessa, jos mies tykkää sinusta tarpeeksi, niin se hommaaa itselleen lääkkeen. Minulla on 2 kissaa. Ja minunkin entinen miesystävä oli niille tosi allerginen, mutta kissoista en olisi hänen takiaan luopunut koskaan. Hän kyllä monet kerrat herjasi, että kissat saavat lähteä. Hän asui muualla ja yritti kovasti painostaa minut valitsemaan kissat tai hän. Toisinaan hän ei edes tarvinnut allergialääkettä.

    • sudse

      Ihan oikein sulle eläinrääkkääjä!!!

    • a-hedgehog

      Toivottavasti jätät ens kerralla ne kissat ostamatta..

    • AllerginenMies

      Ihmiset ovat pitäneet eläimiä tuhansia vuosia, pääsääntöisesti karjana, mutta myös lemmikkinä ja sekä että. Aina tähän nykyaikaan asti ihmiset ja heidän tarpeet ovat menneet eläinten edelle. Oman lajin, parisuhteen muodostaminen, omien ihmislasten elämä on aina mennyt eläinten edelle, paitsi nykyaikana kuin joka toisella naisella on jälkikasvuna vain ja ainostaan toisen lajin yksilöitä, kissoja tai koiria, eikä omia lapsia enää ollenkaan, ja parisuhteet ei kelpaa jos siihen ei kuulu kaiken ajan ja rahan uhraaminen kissan gurmee ruokaan ja muuhun turhuuteen. Tuo on vähintäänkin jollakin tasolla mielisairasta - ei siis lemmikkien pitäminen, vaan oman elämän niille uhraaminen, ja eläinten kohottaminen ihmisten tasolle. Eläimet olkoot eläimiä, karjaa tai lemmikkejä, mutta vain ja ainoastaan eläimiä.

      Aloittajan takia on varmaan tapettu satoja ja satoja eläimiä lihan ja nahan takia, joten miksi yksi kissa pitäisi estää ihmistä etsimästä onnea., parisuhdetta.

      • Taapertaja

        Varmaankin lapsi menee kissan edelle jos lapsi sattuu olemaan allerginen. Mutta ei varmaankaan kissanomistaja nainen jättäisi kissaansa miehen takia? Miehiähän tulee ja menee, ja kuten tässä on nähty, jos kissan hylkää miehen takia niin mies lähtee kuitenkin jossain vaiheessa. Turhaa. Kissamiehiäkin tai sellaisia joita kissa ei sanottavammin haittaa on kuitenkin myös tyrkyllä vaikka kuinka paljon.


    • Eläinrakasko

      Minusta teit kuitenkin oikein, että jätit miehesi kotiisi ja häädit kissan! joku hurja olisi tehnyt toisin päin!

    • saharaaa-

      Minullakin on ollu jo 12v. kissa, joka tosin nyt asustelee porukoille, kun silloin lapsosena hankittii meille eläin, kun vanhempamme halusivat .. ja jos se kissa olis lähten mun mukana, kun muutin pois kotoa.. nii en kyllä itekkää olisi ikinä luopunu kissasta kenenkää miehen takia..Ukon löytää kyllä, mutta ei välttämättä samanlaista ihanaa ja kiltti luonteista kissaa. mikä meillä vieläkin tepastelee :)

    • käytä järkä

      Tiedän tapuksen,nainen tapasi "elämänsä" miehen, naisella oli pieni kääpiöpytykorva, mies ja koira eivät sopine samaan huusholiin, joten koira vietiin lopetettavaksi,aikaa kului, mies lähti,mutta eipä ollut enään koiraakaan.
      Kyllä asia on niin,että oli huushollissa,kissa,koira,hevonen, ne kuulu samaan pakettiin,jos ei,aina on uusia tulijota.
      On minullakin koira 14v,josta on sanottu,"onneksi se
      on jo niin vanha,eli sen päivät on kohta luettu",koira on edelleenkin,mies koettaa onneaan muualla..

    • nimetönnä

      Ei jösses, ei lemmikkiä oteta ellei siitä ole valmis huolehtimaan sen elämän loppuun asti! Ikinä en kissojani heivaisi vaikka unelmieni nainen kävelisi elämääni sitä vaatimaan. Tietenkään mun elämäni nainen ei sellaista edes ajattelisi. Teen aina uusille tuttavuuksille selväksi et parempi tulla kissojen kans toimeen, sillä me ollaan pakettitarjous.

      • Hienoa, "nimetönnä". Näin juuri. Sun unelmien nainen ei todellakaan vaatisi sua luopumaan sun kissoista!

        Ennen eläimet olivat elinehto, päätulon lähde talouksille. Nykyään pääasiassa ihmisestä riippuvaisia perheenjäseniä. Mikäli parisuhteen toinen osapuoli vaatii toista luopumaan lemmikistään, ei suhteella ole todellisia mahdollisuuksia. Kyllä parisuhteessa ihmisillä pitää olla yhteisiä mielenkiinnon kohteita, yhteiset intressit, eikä pelkästään fyysinen kiinnostus toista kohtaan.


      • Iloinen siilipaketti

        TODELLAKIN! KAIKKI TAI EI MITÄÄN!!


    • 4+17

      Kuulostaa ikävältä,
      olet epärehellinen ihminen
      Ihmis- ja eläinsuhteet eivät ole kertakäyttöisiä.
      Kissasi odottaa sinua kissojen taivaassa,
      minne sinulla ei ole koskaan pääsyä...

    • Aviomiesx

      Minä en ainakaan ottaisi naista ja akkaa, jolla on kissa. Hyi helvetti, kaksi naukujaa vierelle.

    • tilkkutäkki

      Yleensä kissaihmiset ovat vanhojapiikoja.

      Joskus voi onnistaa ja saada sekä miehen että kissan. Jos allerginen mies, niin sitten kissa korvaa ihmisen. Eli kissa ja miestä ei

      • kurrr

        aviomiesex tilkkutäkki,
        Meidän perheessä on 3 kissaa, koira, 2 lasta, mies ja naukuva vanhapiika-akka.
        Ihan hyvin menee, sängyssäkin....


      • tilkkutäkki, miauuuu
        kurrr kirjoitti:

        aviomiesex tilkkutäkki,
        Meidän perheessä on 3 kissaa, koira, 2 lasta, mies ja naukuva vanhapiika-akka.
        Ihan hyvin menee, sängyssäkin....

        MIAUUU
        juu kyllä kissat ovat kivoja. en kissan vihaaja ollenkaan..!

        Sivusta todennut,.Jos sinkkinainen ja kisulit , niin usein jäävät vanhaksipiiaksi!

        Jos onnistaa , saa miehen joka tykkää kissoista, niin silloin ok! Saa mieskin mirriä silitellä:) lisäksi.


        Jos allergia vaivaa??????!
        Voi tulla astma ja kaikki sen mirrin takia:)


      • Siili ja ahven

        47 v sinkkumies.Kaksi upeata kissaa.Näin mennään.Toisaalta valinta tämäkin.en ole ikinä ollut kovin pariutumisviettinen.Parasta on lähteä mökille.Ottaa kissat kainaloon ja lämittää sauna.Ongin aina kolleille muutaman ahvenen ja itselleni myöskin savukalaa.Ei kaipaa monimutkaista parisuhdetta pyyntöineen ja vaateineen.Aika itsekästä? Ei musta!


      • kiva kisu
        Siili ja ahven kirjoitti:

        47 v sinkkumies.Kaksi upeata kissaa.Näin mennään.Toisaalta valinta tämäkin.en ole ikinä ollut kovin pariutumisviettinen.Parasta on lähteä mökille.Ottaa kissat kainaloon ja lämittää sauna.Ongin aina kolleille muutaman ahvenen ja itselleni myöskin savukalaa.Ei kaipaa monimutkaista parisuhdetta pyyntöineen ja vaateineen.Aika itsekästä? Ei musta!

        saanko tulla mukaan? Mulla kaks kissaa ja kaks koiraa.


      • Juhannus on pian
        kiva kisu kirjoitti:

        saanko tulla mukaan? Mulla kaks kissaa ja kaks koiraa.

        Auh! Sitten tarvitaan jo ainakin kaksi onkea.Nam!


    • 18

      Mä olen erittäin eläinrakas nainen ja mulla on ihan lapsesta asti ollut aina eläimiä.
      Miehen kanssa hommattiin kissa kun muutettiin yhteen,kissa on nyt 13.v
      Meillä on ollut myös hiiriä,gerbiilejä,liskoja.
      Nyt on enää kissa ja lisko,mutta koira tulossa.
      Rakastan eläimiä enkä voisi elää ilman niitä.
      Ruokin pihan lintuja,oravia ja siilejä.
      Tietenkin ihminen menee eläimen edelle,mutta jos jostain syystä joutuisin joskus etsimään uuden miehen niin olisin mieluummin yksin kuin miehen kanssa joka ei pidä eläimistä.
      Se että joku ei pidä eläimistä kertoo ihmisestä paljon enkä halua sellaista tunnekylmää ihmistä elämääni.
      Ja näin lapsikin oppii kunnioittamaan eläimiä ja luontoa.
      Piste.Turha urputtaa.

    • uskollinen mies

      Olen ilmeisesti ainoa uskollinen mies suomessa joka ei petä tai ei ole ikinä pettänyt.

      • ..

        No ehket sentään, kyllähän teitä on paljonkin!


    • Atshuuu

      Pahalta tuntuu kissan puolesta!
      Olen joutunut luopumaan kahdesta lemmikistä naisen takia, sain tilalle skorpionin myrkkypiikillä.

      Yleinen elämänkokemus on osoittanut minulle, et jos toinen puolisko ei pidä / on allerginen koirille tai kissoille sekä muille lemmikkieläimille, niin antaa mennä mihin lystää.

      Itsestään pitää sen verran tykätä.

    • Miltei sama tilanne

      Itselläni oli kolme kissaa ja miesystävä ei hyväksynyt kissoja asuntoonsa. Jouduin pitää kissat omassa asunnossani ja vierailla vuoroin miesystävällä ja vuoroin käydä hoitamassa kissoja. Kissat ovat nyt kuolleet ja en voi antaa itselleni anteeksi koskaan sitä että suostuin näin kissojani kohtelemaan. Kaiken lisäksi miesystäväni on täysi luuseri paska, mutta taloudellisista syistä joudun sitä idioottia sietämään. En ole kuitenkaan seksiä sille antanut enää vuosiin. En voi antaa kun en kunnioita miestä yhtään. Kärsiköön luuserimies edes tällätavalla siitä, mitä se sai minut manipuloitua tekemään. Haluaisin lähteä koko suhteesta, mutta en uskalla. Kai olisi helpointa liittyä kissojen seuraan, jos vaikka voisi ne taas tavata.

      • Alice4you

        "Miltei sama tilanne":
        Jätä se luuserimies ja harkitse kissan ottamista. Ne kolme enkelikissaa odottavat kyllä siellä sateenkaarisillan päässä, ei tarvitse kiirettä pitää.


    • ulkaari

      nainen hylkäsi kissa saadaksensa hieno elämää... se on hänen päätös... miksi vittu ammat tällä syytävät mies joka tuli ja meni naisen elämästä... se on hänen päätös.... miksi naiset syytävät miehet? eiko niin että jokainen on vastuu omasta elämästä tehdyt päätöstä?

      • ?

        Mitä hienoa elämää?


    • livus

      Ensinnäki ihminen on eläin samalla tavalla kuin kissa tai koira. Ne on vaan kaikki eri lajia. Ihminen laittaa oman lajin edustajan kissan edelle luonnostaan, koska niin tekee kissakin. Lemmikki-ihmisen voi nakata pihalle jos tilalle löytyy parempi lemmikki-ihminen. Se kissa tuskin jäi sinua kaipaamaan ku teit noin katalan tempun.

    • No johan pomppasi

      Joo, jollei hyväksy kissaani niin ei ansaitse minuakaan. Niin se vain menee. En ymmärrä mutta ei tarvitsekaan.

    • kummelis26

      Kissakin häpee sua..

    • :)

      Voimia ja ota virheestä vaari.

      • että silleen

        Toden totta mielestäni tällaisia tilanteita voi syntyä, että joutuu luopumaan lemmikistä toisen ihmisen takia. Kyllä 2 v kissa kotiutuu uuteen kotiin. Itse hain omalle kisulle kaverin joka on melkein 2 v. Ensimmäinen päivä meni saunanlauteilla. Toisena päivänä täällä on ihana kissaralli menossa - ilo katsella ku pikkuiset juoksevat. Niin on minulla kaksi koiraakin.
        Pointti on mielestäni se, että aloittaja oli valehdellut kun oli kissaa vienyt löytöeläintaloon - ei tarvitse valehdella. Useimmiten näin nuorille kissoille löytyy kyllä koti. Itse hain tätä tulokasta monta viikkoa ennenkuin löytyi.
        Itse kyllä en edes aloita suhdetta jos kuuluu pienikin vihjaus että on allerginen tai ei pidä eläimistä.


      • Jorma Molo.
        että silleen kirjoitti:

        Toden totta mielestäni tällaisia tilanteita voi syntyä, että joutuu luopumaan lemmikistä toisen ihmisen takia. Kyllä 2 v kissa kotiutuu uuteen kotiin. Itse hain omalle kisulle kaverin joka on melkein 2 v. Ensimmäinen päivä meni saunanlauteilla. Toisena päivänä täällä on ihana kissaralli menossa - ilo katsella ku pikkuiset juoksevat. Niin on minulla kaksi koiraakin.
        Pointti on mielestäni se, että aloittaja oli valehdellut kun oli kissaa vienyt löytöeläintaloon - ei tarvitse valehdella. Useimmiten näin nuorille kissoille löytyy kyllä koti. Itse hain tätä tulokasta monta viikkoa ennenkuin löytyi.
        Itse kyllä en edes aloita suhdetta jos kuuluu pienikin vihjaus että on allerginen tai ei pidä eläimistä.

        Mutta se muna?


    • kingleon

      Nainen joka asettaa lemmikkinsä ihmissuhteen edelle,on henkisesti sairas eikä pysty kommunikoimaan ihmiselle vaativalla tavalla.Tällätavoin onneksi,luonnonlaki toteutuu,eikä synny lisää sisäänpäin kääntyneitä narsisteja.Eläinrakkaus on aivan jotain muuta.

    • Pikkuvaimo&kisu

      Eläimen ottaminen on elinikäinen sitoumus. Et ole kypsä aikuinen käytöksesi perusteella, joten toivottavasti et hanki lapsia tai muutakaan elollista. Ihminen, joka suhtautuu tekemiinsä sitoumuksiin vakavasti ansaitsee kunnioitukseni. Ymmärtäisin toimintasi paremmin, jos kyseessä olisi ollut jo ennen päätöstä luopua kissasta pitkä suhde ja olisit etsinyt kauemmin kissallesi kotia.

    • uidiots

      En ole koskaan tajunnut miten on mahdollista että ihmiset välittävät elukoista enemmän kuin toisista ihmisistä...oksettavaa lukea näitä kaikkia viestejä,koska ihmiset on täällä mukamas niin eläinrakkaita, vaikka eivät välitä vittuakaan eläimistä eikä ihmisistä jotka näkevät nälkää, tai muuten vaan ihmisistä
      mut osaavat esittää mukama niin sydämmellisiä.

      Mut käy sääliks kissaa kuitenkin, oisit antanu sen mieluummin jollekin tuttavalle, tai puolitutulle :(

    • herää todellisuuteen

      Elukat ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät ymmärrä paremmasta. Voit yrittää tutustua oikeasti älykkäämpiin olentoihin kuten ihmisiin tai uppoutua takaisin satumaailmaan ja elää kissasi kanssa valheessa. Lapsellinen ihminen pitää elukoita elämänkumppanina.

    • Todellakin!!

      10000000X mieluummin vaikka loppelämän yksin kissojen ja koirien kanssa ja vaikka yksinhuoltajana siihen päälle, kuin idiootti miehen kanssa JOKA VAATII LUOPUMAAN KISSOISTA!!! Jos olen vastuun ottanut niin sen kannan.. Vastuun kantaminen ei ole tunnekylmää, elukoiden lykkääminen toisten hoivaan on.

    • nix nax

      Kissat ym eläimet on tyhmiä olentoja,eivätkä kuulu kerrostaloihin.Onneksi ne on helppo lopettaa.

    • siis aivan vitun typerää... itsekkin olen allerginen kissoille mutta jos mulla ois mies ja sil ois kissa nii en mää vaatis miestä luopumaa kissasta vaan sen takia että oon allerginen. Eihän se kivaa oo että kissan karvoista ja hilseestä alkaa silmät valumaan, kaula ja naama kutiaa ja käden taipeisii tulee ihottumaa jonka seurauksena onkin sitten taipeet auki.

      mutta kyllä se kun tuon sun tekstin luki nii ei voi muuta sanoa kun että oma tyhmyys kolahtaa aina omaa nilkkaa.

    • moi ihanat naiset

      En välitä niin paljon eläimistä, mutta jos löytämälläni ihanalla tytöllä ois kissa niin kyllä se kuuluis porukkaan:D ja mun pitäs tehä paljon ennen kuin ohittaisin sen arvojärjestyksessä:3

    • loosterix

      Jos tyttöystävälläni olisi kissa,veisin sen salaa piikille,ensi tlassa.Sitten yhdessä ihmeteltäisiin.Minne mirri katosi?

    • msefr7ute84y6gnfoe

      Olisko pitänyt tehdä toisinpäin? Elämä on valintoja.

      IMHO, ihmiset kiintyvät liikaa lemmikeihinsä. Ja ottavat niitä ylipäätään ihan liian herkästi. Itse ne ottaisi minkäänlaista riippakiveä itselleni rasitteeksi vaikka maksettaisiin...

      Hyvä kun pystyy pitämään itsestään huolta.

    • 18

      Tuolla jo aikaisemmin kerroin meidän perheestä ja eläimistäni.
      Miksi pitää valita eläimen ja ihmisen väliltä?
      Eikö kaikki mahdu elämään sopuisasti yhdessä?
      Mulla ainakin on sellainen periaate että kun on eläimen ottanut niin se myös hyvin hoidetaan loppuun saakka.
      Meillä kissa on kokenut lapsen tulon ja muuton,kissa on perheen jäsen siinä missä muutkin.
      Eläimiä kohdellaan tietysti eläiminä,ei inhimillistetä liikaa eikä mene ihmisen edelle,mutta ei sitä myöskään hylätä.
      Se mikä hankitaan,siitä pidetään huolta loppuun saakka.
      En halua elämääni ihmisiä jotka eivät eläimistä välitä,mielestäni he ovat välinpitämättömiä ja tunnekylmiä.

      Tässä kylmässä ja julmassa maailmassa eläimet tuovat edes vähän lohtua ja lämpöä.

      Ja sitä koiranpentua odotellessani toivotan kaunista kesää kaikille eläinrakkaille.

    • koirat ennen kaikkea

      Siinäpähän riudut omantunnontuskissasi! Ihan oikein sinulle!

      Minä en ikinä IKINÄ luovu koiristani yhdenkään miehen takia! Ihan sama jäänkö vanhaksi piiaksi, mutta koirani, jotka ovat olleet talossa ja elämässäni ennen ja kauemmin mahdollista miestä, en niistä tule luopumaan.

    • zennnnnnnnnnnnnnnn

      Kissoista eivät pidä sellaiset ihmiset, jotka eivät kestä ajatusta elämän tarkoituksemattomuudesta. Kissan elämä koostuu lähinnä olemisesta. Koiran tarkoitus on viihdyttää ja palvella isäntäänsä/emäntäänsä. Se ostaa olemassaolonsa olemalla tarpeellinen. Kissaa ei voi kontrolloida ja se ei toisille sovi ollenkaan. Kissaa ei kiinnosta se että miellyttääko se omistajaansa vai ei. Eihän se edes pidä ketään omistajanaan. Yritän ottaa joka päivä opiksi kissaltani ja päästää irti kontrollintarpeistani - olla vain rauhassa.

    • SSSSS

      ISOLLA I.llä= IDIOOOOOTTI JA AIVAN OIKEIN KUN JÄTTI SINUT JA OLIS OIKEIN ETTÄ TULISIT AINA PETETYKSI JOKA MUTKASSA. TOIVOTTAVASTI JOKA SUHTEESSASI . SAISIT ANSIOITTES MUKAAN Hxxxx!!!!

    • padex

      Kissoista tai (koirista) EI pidä luopua parisuhteen vuoksi!!

    • padex

      Vittu HÄPEÄ, vaikka en ookkaan PETAN:n jäsen ja syön punaista LIHAA, mutta jos oot lemmikin hankkinut PIDÄ SIITÄ HUOLI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • kissa?

      Kyllä nämä vaatijat tiedetään. Ensin vaaditaan kissasta luopumista ja jos siihen suostuu, niin sitten kaikesta muustakin itselle tärkeästä. Nämä ihmiset haluavat vain saada täyden kontrollin toisen elämään, jonka jälkeen voivat hyvinkin häippäistä kun löytävät taas "parempaa" seuraa. Minun elämässäni suhteet perustuvat tasa-arvolle ja molempien osapuolien kuuntelemiselle. Vaikken kissa olekaan, nousevat karvani pystyyn kaikenlaisista vaatimuksista.

    • guhhiijj

      Mun mielestä olit kuitenkin vastuuntuntoinen, kun veit sen sinne löytötaloon... Joku idiootti olis voinut vaan hyljätä ulos. :/ Teit niinkuin parhaaksi katsoit. Mä en ois ikinä voinut viiä sitä vaan pois, mut ei se tarkoita että sä teit väärin.

    • Mirjami

      Olipa surullista kuultavaa...sait minut itkemään kissan vuoksi...tuossa vierelläni katselen omaa lemmikkilöytökissaa...voi sinua toivottavasti otit kuitenkin opiksi

    • justniin

      v*ttu että oot tyhmä ämmä. toivottavasti kissa sai kodin missä sitä AIDOSTI rakastetaan.
      jollet nyt sitten ole trolli.

    • nyan cat

      Ärsyttävän ilkeesti ihmiset tänne kommentoi, teit luultavasti oikean ratkaisun koska se oli vaan kissa, ja kyllä siinä tilanteessa voi olla realisti ja tajuta että kissan kanssa jäis kahdestaa, miehen kanssa vois taas jopa jatkaa sukua, eikä kukaan voi tietää et se mies tulee pettää sua. =/

      • pelle

        vaan kissa? osaat sä ainaki tyhmä olla.


    • Lemmikkit kunniaan

      kerran eräs erittäin hot-nainen suhteemme alussa sanoi että koirani on lähdettävä. En suostunut. Koirani oli hyvin tärkeä, eikä mitenkään kyseilelle naiselle paha, vaikka vaati osan huomiosta.
      Kerran nainen tta kaiken ollessa hyvin esitti että joko koira tai hän.
      Pyysin häneltä avaimen :D Enkä kadu. Pian tapasin ihanan naisen jolle koira oli kuin oma lapsi.

    • hiohinkj

      Lemmikin ottamisen yhteydessä pitää myös ymmärtää se tosiasia että eläin elää monia vuosia ja siitä tulee ottaa vastuu ja sitä pitää jaksaa myös hoitaa sen mukaisesti. Itse en voisi vain jonkun lyhyen parisuhteen vuoksi hylätä kissojani, jotka ovat olleet minu yli 7 vuotta. Hirvittäisi ihan viedä siistejä ja kilttejä kissojani jonnekin löytöeläinkodin eritteille haiseviin looseihin missä ne taatusti saisivat vain jonkun tartunnan.

      Minulla on ollut muutamia suhteita, joissa toinen osapuoli ei ole todellakaan ollut kissaihmisiä ja ovat muutamaan kertaan jopa aikoinaan ehdottaneet että luopuisin kissoistani. En ole sitä kuitenkaan koskaan tehnyt ja lopulta kävi kuin kirjoituksen aloittajalle. Suhde loppui lopulta ihan muista syistä kuin kissojen läsnäolosta. Eiköhän nuo suhdeasiatkin mene niin, että toinen hyväksyy toisen kaikkine juttuineen molemminpuolin. Toki ymmärrän jos on allergiaa jne mutta siltikään ratkaisu ei saisi olla löytöeläinkoti tai lopetus!

    • hyi

      ootko perkeleen huora nyt tyytyväinen? vaihdoit parhaan ystäväsi johonkin saatanan mieheen, onko vittu nyt tyytyväinen??!

      • Nainen olen vain

        Saatanan mies?? Överi-eläinrakkaissa ihmisissä minua järkyttää se, että lemmikkejä pidetään arvokkaampina kuin ihmisiä.
        Minä olen nainen, joka ei koskaan suostuisi ottamaan kotiinsa kissaa saati koiraa asumaan. Laittaisin miehen siis valitsemaan minun ja lemmikkinsä välillä. Ei siinä ole mitään väärää. En minä ketään pakota luopumaan eläimestä takiani.
        Miten joku voi edes pitää eläintä parhaana ystävänään ja miehiä "saatanan miehinä, joita tulee ja menee ja on sikoja ja pettää". Okei, oikeassa ihmissuhteessa voi sydän särkyä. Minä ainakin otan sen riskin mielummin kuin tyydyn luotettavaan mutta vastarakkaudettomaan "lemmikkisuhteeseen".


      • nelivetopedot on pop
        Nainen olen vain kirjoitti:

        Saatanan mies?? Överi-eläinrakkaissa ihmisissä minua järkyttää se, että lemmikkejä pidetään arvokkaampina kuin ihmisiä.
        Minä olen nainen, joka ei koskaan suostuisi ottamaan kotiinsa kissaa saati koiraa asumaan. Laittaisin miehen siis valitsemaan minun ja lemmikkinsä välillä. Ei siinä ole mitään väärää. En minä ketään pakota luopumaan eläimestä takiani.
        Miten joku voi edes pitää eläintä parhaana ystävänään ja miehiä "saatanan miehinä, joita tulee ja menee ja on sikoja ja pettää". Okei, oikeassa ihmissuhteessa voi sydän särkyä. Minä ainakin otan sen riskin mielummin kuin tyydyn luotettavaan mutta vastarakkaudettomaan "lemmikkisuhteeseen".

        Ei ole rakkautta laittaa toista valintatilanteeseen. Ei ole myöskään rakkautta jättää huomiotta toisen allergiat.. Tässä toimii ratkaisuna vain ja ainoastaan PUHDAS JÄRKIAJATTELU. Vaikka kemiat kohtaisivatkin, onko syytä viedä suhdetta millekkään asteelle jos tietää ettei jo muodostuneet elämäntavat ole sovitettavissa kaikkia tyydyttävästi yhteen? Ei realistisuus ole huono juttu kumppania etsiessä, päin vastoin. Minusta ele ottaa kissanvihaaja puolisoksi vaikka itsellä on kissa haiskahtaa molemmin puolin epätoivolta. otetaan se lähin mahdollinen. Maailmassa kun riittää samanhenkisiä ihmisiäkin joiden kanssa jakaa perhe elämää.

        Uudelle ihmisallergikko puolisokokelaalle en antais edes mahdollisuutta, etsisin tyypin jolla ei ole allergiaa eikä huonoa asennetta eläimiin. Jos nykyinen puolisoni allergisoituisi pahasti kissoillemme, etsisimme kissoille uuden kodin, olisi ikävää mutta samassa veneessä olisimme, pidämme kissoistamme kuitenkin molemmat. Juttu vain on niin ettei kukaan vieras/uusi tule sanelemaan mitä eläimilleni teen, monelle eläimen valinta puolison edestä on myös periaatteellista. yllättävän moni kuvittelee että uhkailemalla päästään tavoitteeseen. Ja monelle valintatilanteet ovat myös itsetuntokysymys. Koetaan et rakkaus on suurinta mahdollista kun se uhraa jotakin vuokseni.


    • kissa polo :(

      silmä silmästä, hammas hampaasta

      Saitpahan ansios mukaa, tolta se varmaa tuntu kissastaki ku jätit sen

      • Kisuli rakas

        Hyvä, että veit kissasi löytöeläinkotiin etkä vain lempannut ulos. Luultavasti se sai hyvän kodin. Harmi vain, että suhde, jonka vuoksi kissastasi luovuit ei silti onnistunut.
        Itse en kyllä sellaista kumppania edes harkitsisi, joka ei kissaani sietäisi. Kissani ja minä olimme ystävät ensin, ja jos se ei jollekulle sovi, niin menköön muualle.


    • Kissa Fani 123

      Ettekö te ymmärrä, vai missä vika?!

      Onko se mahdotonta tajuta, että jos olisitte itse samassa tilanteessa, olisitte toimineet samoin? Pakko tulla haukkumaan! Ja mikäs sillä kissalla on olla, hyvässä paikassa jossa pidetään huolta...? Jos on kiva mies, ja kissa, useimmat valitsevat miehen! Eihän sitä kukaan voi ennen petosta tajuta, millainen se mies oikeasti on?! Voitte pitää minua tyhmänä, mutta minulla on kolme kissaa. Uskokaa, ettei kirosanat auta yhtään! Se on mennyt jo, turha tulla haukkumaan! Kaikki tekevät virheitä elämässään; toiset pahempia, toiset lievempiä! Elämä jatkuu...!

    • purrnaaus

      Se on totta, että aloittaja teki erittäin oikean päätöksen siinä, että vei kissan löytöeläinsuojaan. Se on vähintä, mitä voi tehdä, jos joutuu lemmikistään luopumaan, kuka hyvästä, kuka huonosta syystä. Pitää huolehtia, että saa hyvän uuden kodin.

      Se vain siinä on aina, että se kissa löytöeläinsuojassa vie mahdollisesti mahdollisuudet joltakin toiselta, vanhemmalta ja kurjemmalta kodittomalta kissalta päästä ikinä uuteen kotiin... ja sitten on edessä myrkkypiikki ja ikuinen uni.'

      Jos alkaisi kunnolla miettimään sitä kaikkea vääryyttä, mitä suomenmaassakin tapahtuu, niin siinä leviäisi pää lopullisesti. Jo nyt se masentaa päivittäin.

    • Miehet ei tuu mun ja kenenkään väliin - varsinkaan mun kissan. Pikku kisuni on ollut mulla reilut 6kk, ostin sen naiselta, joka ei sitä voinut enää pitää. Vieläkin lähettelen sähköpostia ko. naisen kanssa ja lähetän kuvia kisusta. Kunpa itsekkin olisit tehnyt samoin tai jättänyt koko asian tekemättä. En voisi kuvitella luopuvani kisusta (tai kenestä muustakaan, esim. ystävästä) jonkun äijän takia, muahan ei miehet määräile. Toivottavasti kisu on päässyt hyvään pysyvään kotiin.

    • Vanha rouva

      Rakastan kissoja ylikaiken ja kyllä muutama koirakin on elämässäni ollut. Tällä hetkellä ei oo kissaa. Kuoli joulukuussa 15vuotiaana. Koti on tyhjä kun ei ole ketään vastaan ottamassa tullessani kotiin. Vieläkin on tyyny vierelläni sängyssä jolle rakas ystäväni painoi päänsä. Ei ole maailmassa sellaista miestä jonka takia luopuisin kissasta tai koirasta hänen takiaan. Maailman uskollisimmat ystävät jotka eivät petä eikä jätä kuin kuoleman kautta. Olen sitä mieltä jos lemmikin ottaa siitä on huoli pidettävä koko sen elämän ajan. Olen sen verran iäkäs etten taida enää kotiin kissaa ottaa. Jos sairastun tai kuolen kissa joutus mieron tielle tai huonoon kotiin kärsimään ja ikävöimään.

    • TTT.

      Kyllähän lemmikistä pitäisi kantaa vastuu, kun on kerran sen itselleen ottanut. Vaikka ei löytöeläintaloon vienti ole sama asia kuin tienposkeen jättäminen. Varmaan kissa löysi jonkun rakastavamman omistajan.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe