Mistä tämä kaikki johtuu? Minkä takia viime vuosina ihmisten välinen viha on lisääntynyt? Mihin ihmiskunta on menossa?
Teemme väkivaltaisia tekoja, satutamme sanoilla ja jätämme vähäosaiset yksin. Tekee pahaa lukea monia nykypäivän uutisia ja keskusteluita... Erityisesti internet on paikka missä vihapuheet roihahtavat. Osoietaanhan rakkautta lähimmäisille sekä ei-niin-läheisillekin, joohan?
Miksi viha lisääntyy?
15
101
Vastaukset
- Näin näin..
Kysy itseltäsi. Pikemminkin viha on päättäjiä kohtaan, jotka pilaavat toimillaan elinympäristömme sekä hyvinvointiyhteiskunnan jatkumisen edellytykset.
- Viilee ja Kähee
Viha ilman äksönii on ajan haaskausta....kylymän viileesti vaan puntit tasa
- ei v.tuta
mikä viha.... itse ainakin rakastan miestäni, kissaani, kotiani, puutarhaani, kevättä, kesää,kirjojani, aikaani olla vaan tekemättä mitään mitä en itse halua, grillaamista huvimajassani,valostuvia aamuja, perhosia joita kesällä on paljon puutarhassani, kevät töitä ulkona... ym. kaikkea kivaa mitä vaan voi keksiä. Miksi tuhlata aikaa johonkin kaiken positiivisen energian hävittävään vihaan josta ei saa itselle muuta kuin sen mitä kuulee jokapaikassa.... että voi v. kun v.tuttaa. sitähän se vaan on. ja se v.tutus tuntuu olevan aika monen huulilla, mutta jos huomaisitte ne hyvät ja iloiset asiat elämässänne niin se v.tutus loppuisi ja olisitte onnellisia ihmisiä. Kannattaa kokeilla, vaikka vain vähän aikaa.
- Eläke Timpuri
Yksi syy. Markkinatalous ja hyvinvoivien ahneus .Eivät halua huomioida heikompia ja haluavat alistaa toisia tekemään työtä heikolla palkalla ,jolla ei tule toimeen. Omien voittojen kasvaessa. Jutut on jossain niin törkeitä että se herättää katkeruutta ja vihaa. On ihmisiä jotka ovat joutuneet itsestä riippumattomista syistä ahdinkoon .Ei apua kun nappulaa ei löydy. Jengi on sellasta millainen järjestelmä haluaa heidän olevan. Tämä on mielestäni vain yksi syy .Toivottavasti mikään hallitus ei tee niin huonoa politiikkaa että joudutaan 1918 aikoihin.
- Vihaan on aina syy
Vihan synnyttää se että joutuu kokemaan tavalla tai toisella epäoikeudenmukaisuutta ja valitettavasti monen ihmisryhmittymät ovat toimineet siten, että toiset ihmiset ovat joutuneet heidän takiaan kokemaan epäoikeudenmukaisuutta. Asiat voisivat muuttua jos ihmiset uskaltaisivat rehellisesti tuoda esiin väärät teot ja myös tuomita heidät jotka väärin ovat tehneet, pelkäämättä rasistin leimaa, vaikka joutuisivatkin toumitsemaan sellaisia ihmisiä jotka kuuluvat johonkin etniseen tai uskonnolliseen ryhmään.
Myös ylettömän rikkaat ihmiset ovat yksi ryhmittymä, joka tekee mielettömän paljon vääryyttä muita kohtaa, eikä heitä saa toumittua teoistaa. Tähän on tultava muutos.
Etninen tai uskonnollinen ryhmittymä ei saa olla se muuri jonka taakse vääryyden harjoittajat voivat piiloutua. Eikä valkoisen kristityn tarvitse ikuisesti kantaa häpeää menneiden sukupolvien virheistä, sillä me emme ole se sukupolvi joka tuomitsee uskonnon tai ihonvärin perusteella vaan me olemme se sukupolvi joka vaatii oikeudenmukaisen tuomion uskosta ja ihonväristä riippumatta. - Romanikerjäläinen
Markkinataloudessa kenenkään ei kuulukaan huomioida mitään, eikä ketään, PAITSI jos siitä MAKSETAAN.
Markkinataloudessa OTETAAN mitä tarvitaan, tai sitten valitetaan ja ruikutetaan nurkassa....voi voi kun kukaan ei huomaa...nyyyyyyyyyyyyyhhhhhh - Tässä yksi syy
http://www.taloussanomat.fi/rahoitus/2012/03/19/oikeuslaitos-luovutti-liian-suurten-rikosepailyjen-edessa/201225561/12
Tässä taas yksi syy, miksi viha lisääntyy. Herrat ne kun saa mielinmäärin rellästää, eikä edes oikeus vaivaudu heitä tuomitsemaan, kun rikokset ovat liijan suuria, se kun veisi niin paljon kallista oikeuden aikaa, että saattaisi jäädä muutomat näpistykset tuomitsematta!
Voihan vittu tätä "oikeudenmukaista" maailmaa! - Surullista
Jonkun se pitäis keksiä miten maailmassa voidaan toteuttaa oikeudenmukaisuutta. Kaikki eriarvoisuus pitäisi saada pois. Suurin ongelma maailmassa ovat taluodelliset eriarvoisuudet ja uskonnolliset ristiriidat. Eli nämä kaksi asiaa kun lailla kielletään niin eiköhän ongelma korjaannu. Eli kaikki uskonnot pois ja kaikki raha pois. Jokainen sais uskoo oman pään sisällä ihan mihin tahtoo mutta kaikki uskon liikkeet ja muut pois. Ja kun ei oo rahaa ei oo valtaa alistaa, kaikki omistaminen pitäis perustuu siihen mitä kukin tarvii ja kuinka paljon kukin pystyy antaan itsestään yhteisen hyvän edistämiseksi. Taitaa olla aika utopiaa nää mun haaveet oikeudenmukaisesta maailmasta, kun ottaa huomioon että moni ihminen on älylliseltä tasoltaa heikommilla kuin apinaveljet ja jos katsomme moraalista tajua niin sitä ei löydy kuin muutomalta älyköltä.
- mikä se nyt on
mitä siitä itselle saa vaikka kuinka 'vihaisi herroja', ennenvanhaan oli 'herroja' he olivat tuomari, pankinjohtaja, pappi,poliisi, nykyään ovat vain tavallisia palkansaajia hekin...mikä on 'herra' nykyään.ei mikään, ministerikin on vain ministerin paikalla oleva tyyppi joka vaihdetaan kun tarvetta tulee.
- anton nouvka
sitä oli joskus alle 20vuotiaana itsekin jonkinlainen idealisti joka luuli keksineensä ratkaisut niin sotiin kuin kaikkeen muuhunkin epäoikeudenmukaisuuteen, muut kyllä ne karisee kun aikaa kuluu ja kaikki vaan jatkuu entiseen malliin, mutta kuitenkin itse selviää tavalla tai toisella aika mukavastikin, kyllä siinä viha haihtuu kun kaikki energia kuluu töiden tekoon ja elämästä selviämiseen ja huomaa että pärjää kuitenkin ihan mukavasti.Sitten huomaa että kannattaa nauttia, eikä turhanaikuisia vihajuttuja keräillä mieleensä.
- Tri.Sorbus
-Mikael Lilius
-Björn Wahlroos
-Stefan Wallin
-Astrid Thors
-Sture Fjäder
Päättele yhdistävä tekijä.- narsistinen luonnehä
irö psykopatologisessa muodossaan.
Nuo helvetin liskoaivot saataisiin nykytekniikalla seulottua ja ohjattua suljetuille. Tosin myös kaikki lääkärit on syytä laittaa toiminnalliseen magneettikuvaukseen.
- kyllä kiukuttaa
no nuo nyt ei mitenkään vaikuta minun elämääni, jos ne on jotain saanu vaikkakin vääryyrellä niin minkä minä sille mahtaisin vaikka kuinka v.tuttaisi, en vaan anna sille v.tutukselle valtaa.Näin se vaan menee etkä mahda sinäkään yhtään mitään vaikka kiukuttaisi niin kovasti että haihtuisit savuna ilmaan.
Lue hieman historiaa.
Esimerkiksi Kyösti Virrankosken "Suomen historia 1&2" ja Paavo Castrénin "Uusi antiikin historia" sekä vaikka Bengt Liljegrenin "Aleksanteri Suuri", jos et enempää viitsi. Esitä sitten otsikon kysymys sellaisessa muodossa jonka se mielessäsi saa.- kyllä kiukuttaa
mitä pitää ikivanhoja tikulla tonkia, ei tässä tuoreemmatkaan mitään vihoja pintaan saa.... se on vaan jokaisen omien korvien välissä minkä antaa nousta v.tuttamaan.Minulle ne asiat on paljon konkreettisempia, eli jos jokin juuri minua tai rakastani koskee, niin saattaa v.tuttaa, ei muut täysin minua sivuamattomat asiat... ja senpä takia minua ei v.tuta koko ajan, eli hyvin, hyvin harvoin saattaa sellainen juttu sattua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621143Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108657Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto94618- 54598
- 78571
- 39538