Hallitus on kaikessa hiljaisuudessa valmistellut lainmuutosta, jolla työtön työnhakija voidaan pakottaa vastaanottamaan MIKÄ TAHANSA tarjottu työ karenssin uhalla. Karenssi paukahtaa myös mikäli "työ ei maistu" eli tulokset joita työnantaja haluaa, täyty.
Tiedän ainakin 3 suuren puhelinmyyntifirman jo perustaneen useisiin kaupunkeihin lisäkonttoreita tätä varten, sillä laki astuu voimaan toukokuun alusta.
Palkkauksen on noudatettava harjoitteluajan vaatimuksia, eli käytännössä työtön tekee töitä ilmaiseksi.
Erään suuren keski-suomalaisen kaupungin työkkäri on jo toimittanut luettelon työttömistä työnhakijoista työnantajalle, josta tämä valitsee haastatteluun kenet haluaa.
Myöskään viikonloppu tai iltatöistä ei saa kieltäytyä.
Tätä tapahtuu siis nyt parhaillaan ainakin jo Turussa, Helsingissä, Tampereella, kuopiossa, Joensuussa, Oulussa ja Varkaudessa. Todennäköisesti paljon laajemmaltikin.
Se on menoa nyt...
Puhelinmyynti pakolliseksi!
52
1257
Vastaukset
- tiiiinuska89
ei kutsu haastatteluun. sain just suoran kutsun töihin 2.5. kello 8 ja jollen mene karenssi paukkuu! et silleen. no, katotaan kuinka tyytyväinen pomo on ku pakotetaan lehtimyyntiin! ei jää tähän!!
- ota itseä niskasta
... ja sekö on työantajan vika jos sulla karenssi paukkuu... Kasva jo aikuiseksi.
- Ent. työvoimaviranom
Sua tässä pitäis ottaa niskasta! Missähän suojatyöpaikassa me Sinuakin elätetään.
- ei-työttömyystoimist
Ent. työvoimaviranom kirjoitti:
Sua tässä pitäis ottaa niskasta! Missähän suojatyöpaikassa me Sinuakin elätetään.
Valtion suojatyöpaikassa, samoin kuin työttömyystoimistoissa virkailemassa olevat.
Veronmaksajat elättävät.
- PomotheBoss_pomo
OIkea suunta hallituksella!
Vihdoinkin saadaan lusmu osa lusmuista suomalaisista työttömistä hilaamaan perseeensä töihin eikä vain elämään loisina!!
Totta kai on tapauksia jos on työkyvytön mutta aloitekyvytön lusmusakki nyt töihin, jee jee!!- OrjatheSlave_orja
HEI PomotheBoss_pomo IDIOOTTI !!!!
Ei kyse ole siitä, että työt EI maita. Kyse on siitä että sitä pitäisi tehdä ilmaiseksi. - AAAAAastonaaa
Ilmaiseksi tehty työtä pitää kutsua sen oikealla nimellä, eli harrastus. Enkä ymmärrä kiten hallitus voi pakottaa ketään "harrastamaan" sellaista, joka vie työpaikkoja. Tuolle touhulla taas on oikein nimikin, orjatyö.
- Iloinen eläke 48v
OrjatheSlave_orja kirjoitti:
HEI PomotheBoss_pomo IDIOOTTI !!!!
Ei kyse ole siitä, että työt EI maita. Kyse on siitä että sitä pitäisi tehdä ilmaiseksi.Mitä hitun ilmaiseksi. Siitä saa vastineeksi työmarrkinatukea sekä piiskarahaa 9 euroa päivä. Mitä valitat?
Ei muuta kuin töihin. Mikä parasta, mikäli joutoluuserille ei kelpaa ehdot, myös hänen toimeentulotukeaan voidaan leikata 20 - 40%. Alkaa nuija miettimään, kannattaako mennä työhön mihin osoittavat.
Jos on kotona loispummina elävä, työhaluton kenties juoppo, kannattaa hakeutua eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä. Tai kikkailla, kuten minä tein. Iloinen eläke 48v kirjoitti:
Mitä hitun ilmaiseksi. Siitä saa vastineeksi työmarrkinatukea sekä piiskarahaa 9 euroa päivä. Mitä valitat?
Ei muuta kuin töihin. Mikä parasta, mikäli joutoluuserille ei kelpaa ehdot, myös hänen toimeentulotukeaan voidaan leikata 20 - 40%. Alkaa nuija miettimään, kannattaako mennä työhön mihin osoittavat.
Jos on kotona loispummina elävä, työhaluton kenties juoppo, kannattaa hakeutua eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä. Tai kikkailla, kuten minä tein.Puhelinmyynti ei ole työtä, vaan ihmisten häiritsemistä.
- harmaatyöläinen*
Minä en lusmuile työttömänä, mutta en myöskään osallistu sinun elättämiseen, koska en maksa veroja senttiäkään.
- työt maistumaan
Noin kai se on oltava, että jos ei työt maistu hyvällä, niin sitten pahalla? Siitä ei tule mitään, jos työkykyiset ihmiset kulkevat pää pilvissä ja luulevat olevansa liian "hyviä" tekemään jotain muuta kuin unelmatyötään.
- For ever
Tähän tilanteeseen on tultu kun ihmiset mieluummin opiskelee
vaikka koko ikänsä jollei koulutusta vastaavaa työpaikkaa löydy.
- milllamillami
joo kutsu tuli mullekin ja kun soitin ja kysyin miksi he sanoivat että koska olin aikaisemmin ollut kaupan kassalla mulla on kokemusta asiakaspalvelusta ja sovellun siksi. työt alkaa 2.5. samoin. pakkotyötä orjapalkalla. kivaa!!!!!!!!!!
- laifkoutsi
Onhan se hirveetä kun ei saa maata kotona jos ei muuta työtä ole. Tai ei pääse heti hyvillä liksoilla duuniin. Katsos kun tämä maailma menee niin että ensin saadaan vähemmän ja tehdään enemmän. Siis annetaan näytöt. Kun ne on annettu niin voi itsekin saada enemmän. Kukaan ei maksa liikaa siksi että saatat olla hyvä työntekijä. Ja jos et ole valmis tekemään nyt enemmän kuin mistä maksetaan, ei kukaan tule myöskään maksamaan enempää. Jos teet minimin, saat minimin mukaan.
Maailman laki. Hyväksy se ja ota vastuu niin maailma on palkitsevampi paikka elää. - sdfkjrgjotgij6
laifkoutsi kirjoitti:
Onhan se hirveetä kun ei saa maata kotona jos ei muuta työtä ole. Tai ei pääse heti hyvillä liksoilla duuniin. Katsos kun tämä maailma menee niin että ensin saadaan vähemmän ja tehdään enemmän. Siis annetaan näytöt. Kun ne on annettu niin voi itsekin saada enemmän. Kukaan ei maksa liikaa siksi että saatat olla hyvä työntekijä. Ja jos et ole valmis tekemään nyt enemmän kuin mistä maksetaan, ei kukaan tule myöskään maksamaan enempää. Jos teet minimin, saat minimin mukaan.
Maailman laki. Hyväksy se ja ota vastuu niin maailma on palkitsevampi paikka elää.Paitsi että kukaan ei tule koskaan maksamaan enempää kun voidaan aina ottaa uusi ilmainen harjoittelija tilalle ja kierrättää näitä vuosikausia. Ja puhelinmyynti on aika harvalle mitenkään mielekästä työtä, minusta se on yksi turhimpia töitä koko maailmankaikkeudessa, kiusataan viattomia ihmisiä kaupittelemalla heille jatkuvalla syötöllä tavaraa, jota ei kukaan tarvitse eikä halua. Joka päivä saa sata kertaa luuria korvaan ja haukkuja ihmisiltä, jotka haluaisivat olla myynniltä rauhassa. Se ei kyllä kehitä kenenkään osaamista eikä pidä yllä työkykyä. Puhelinmyyntifirmat riistää etenkin nuoria, palkaa maksetaan vähän miten huvittaa, jos huvittaa ollenkaan, ja jos siitä työstä ei karenssin pelossa voi edes lähteä, niin siinä on todella orjatyövoimaa, jonka käytön pitäisi olla Suomessa laitonta, vaan ei näköjään ole.
Itse olin puhelinmyyjänä 6 viikkoa, ja olin tulla hulluksi. En ollut siinä työssä yhtään hyvä, enkä pystynyt kehittymään, kun koko työ tuntui vain ihmisten kiusaamiselta ja häiriköinniltä. Jos minut sellaiseen työhön pakotettaisiin, olisin varmaan muutaman kuukauden kuluttua valmis työkyvyttmömyyseläkkeelle mielenterveyssyiden takia. Tämä ei ole vitsi, puhelinmyyntityö on etenkin siihen soveltumattomille ihmisille täyttä helvettiä. Sama kuin pakotettaisiin sairaanhoitajaksi ihminen, joka inhoaa veren näkemistä. Aivan typerää.
Ja vielä on todettava, että niillä työelämän näytöillä ei aina ole uran kannalta paskankaan väliä, koska työnantajat kyllä tahtovat asiantuntevaa työvoimaa, mutta eivät läheskään aina ole valmiita siitä maksamaan. Näin on esimerkiksi kääntäjien kohdalla: täysi asiantuntemus pitäisi olla, mutta palkkaa ei saisi pyytää enempää kuin pari euroa tunnilta. Täyttä kusetusta ja työpanoksen aliarviointia. Koeta tässä sitten löytää motivaatiota työn tekemiseen... - Ent työvoimaviranoma
sdfkjrgjotgij6 kirjoitti:
Paitsi että kukaan ei tule koskaan maksamaan enempää kun voidaan aina ottaa uusi ilmainen harjoittelija tilalle ja kierrättää näitä vuosikausia. Ja puhelinmyynti on aika harvalle mitenkään mielekästä työtä, minusta se on yksi turhimpia töitä koko maailmankaikkeudessa, kiusataan viattomia ihmisiä kaupittelemalla heille jatkuvalla syötöllä tavaraa, jota ei kukaan tarvitse eikä halua. Joka päivä saa sata kertaa luuria korvaan ja haukkuja ihmisiltä, jotka haluaisivat olla myynniltä rauhassa. Se ei kyllä kehitä kenenkään osaamista eikä pidä yllä työkykyä. Puhelinmyyntifirmat riistää etenkin nuoria, palkaa maksetaan vähän miten huvittaa, jos huvittaa ollenkaan, ja jos siitä työstä ei karenssin pelossa voi edes lähteä, niin siinä on todella orjatyövoimaa, jonka käytön pitäisi olla Suomessa laitonta, vaan ei näköjään ole.
Itse olin puhelinmyyjänä 6 viikkoa, ja olin tulla hulluksi. En ollut siinä työssä yhtään hyvä, enkä pystynyt kehittymään, kun koko työ tuntui vain ihmisten kiusaamiselta ja häiriköinniltä. Jos minut sellaiseen työhön pakotettaisiin, olisin varmaan muutaman kuukauden kuluttua valmis työkyvyttmömyyseläkkeelle mielenterveyssyiden takia. Tämä ei ole vitsi, puhelinmyyntityö on etenkin siihen soveltumattomille ihmisille täyttä helvettiä. Sama kuin pakotettaisiin sairaanhoitajaksi ihminen, joka inhoaa veren näkemistä. Aivan typerää.
Ja vielä on todettava, että niillä työelämän näytöillä ei aina ole uran kannalta paskankaan väliä, koska työnantajat kyllä tahtovat asiantuntevaa työvoimaa, mutta eivät läheskään aina ole valmiita siitä maksamaan. Näin on esimerkiksi kääntäjien kohdalla: täysi asiantuntemus pitäisi olla, mutta palkkaa ei saisi pyytää enempää kuin pari euroa tunnilta. Täyttä kusetusta ja työpanoksen aliarviointia. Koeta tässä sitten löytää motivaatiota työn tekemiseen...totta. Puhelinmyynti pitäisi kieltää, eikä siihen pakottaa. Ei ihmisten huijaaminen ja kiusaaminen ole työtä
- fgdsgsdgsg
Tekeytyy hulluksi työhaastattelussa. Tai Toureten Syndrooman omaavaksi.
- agheweu
Jep. Ottaa tästä miehestä mallia.http://www.youtube.com/watch?v=_5fQZhv0poU
niin ei työnantaja huoli edes ilmaiseksi. - eghyehy
agheweu kirjoitti:
Jep. Ottaa tästä miehestä mallia.http://www.youtube.com/watch?v=_5fQZhv0poU
niin ei työnantaja huoli edes ilmaiseksi.Tekeytyy hulluksi työhaastattelussa. Tai Toureten Syndrooman omaavaksi.
Jep. Ottaa tästä miehestä mallia http://www.youtube.com/watch?v=_5fQZhv0poU
niin ei työnantaja huoli edes ilmaiseksi.
- jejeh
Jos tää tarina on totta, niin suomella voi olla valosampi tulevaisuus, Pitkästä aikaa olisin positiivisesti yllättynyt tän valtion toimista.
Lohdutuksen sanana teillekin, jotka olette käärmeissään, et olkaa tyytyväisiä jos olettte saaneet ruuan ilmasiksi pöytään tähän mennessä. Ei mene montaa vuotta kun tämä maa on, niin kusisessa tilanteessa, ettei lonkan otosta ole varaa maksaa senttiäkään. Parempia oppia sitä ennen tekemään jotakin sen ruuan eteen, niin ei tarvi sitten tuloitta ettiä sitä työtä.- Uuabbidoo
Peruspäivärahaa saavat työttömät eivät ainakaan tätä maata konkkaan vie, kyllä se on porukka, jolle maksetaan huimia palkkoja - totaalisesta tumpuloinnista. Kts. Politikot palkkioviroissaan, huippujohtajat jne.
Aivan turha työtöntä peruspäiväralla kitkuttavaa syyllistää ja koettaa rangaista. Olisi terveemmällä pohjalla, jos katsottaisiin sinne missä ongelmat ovat, eikä kiinnitettäisi huomiota aivan sivuraiteilla oleviin asioihin. - näin on..
Suomessa on valoisampi tulevaisuus kun lopetetaan kaikienlainen harjoittelu ja tarjotaan palkallisia työpaikkoja.
- Sossusta saa nannaa
Minä saan sossusta kaiken tarvitsemani enkä vaivaa työttömyystoimistoväkeä.
Puhelinnumero on salainen, ettei tule turhia soittoja puhelinmyyjiltä.
- Hemulator
Mul on parempi idea: Pistetään kaikki (siis myös työssä jo olevat) palkattomaan pakkotyöhön. Poliitikot myös!
- kaikkille sama
Joo harjotteluun 9€/päivä myös Katainen, Wharloos, finnairin johtajat jne..
- en menisi
Tämä EI VOI olla totta!!!
- ovensuukyselijä
jos on sanoton miten tehdä puhelimyyntityötä ?
- voi kauheeta
Onko joskus voinut kieltäytyä viikonloppu- tai iltatyöstä ? Itse olen tehnyt monesti, paremmat liksat ja töissä aika kuluu nopeammin, salkkareita ei ole pakko nähdä. Mutta puhelinmyyntityö ei voi tulla pakolliseksi, koska se melkein aina proviikkapalkkaista, jos muuttavat tunti-tai kuukausipalkaksi, niin sitten voi tulla, mutta voi tulla myös tappioita, kun ei lehdet mene kaupaksi.
- gvagag
Näin. Kiinteä palkka niin ok. Provikalla ei ole kenenkään pakko tehdä.
- uudeltamaalta
tota pakottamistahan on tapahtunut jo vuosia.itse olin työssä 10 vuotta ja jouduin työttömäksi työn loputtua.ja kun ilmottauduin työkkäriin jouduin heti lappujen täyttämisen jälkeen puhutteluun.eli minulle lueteltiin kaikkea missä minun on oltava aktiivinen.vaikka vain halusin päiväraha asiat kuntoon.eli en ole koskaan työllistynyt työkkärin kautta..ja kun kysyin miten karenssi määräytyy sain vastaukseksi että sinulle tulee siitä kirje kotiin.sinä olet siis karenssilla jos me niin päätetään.
tuo työhön ohjaaminen on mielestäni hyvä juttu mutta hakijaa on kuunneltava.minun nykyisessä työpaikassa näitä töihin pakotettuja vierailee paljonkin mutta sielläkin sen huomaa,ei ole mitään järkeä laittaa vääränlaisia ihmisiä vääriin hommiin.eli jos hakia esim haluaa varastoon töihin ei ole oikein laitaa sitä bussikuskiksi helsinkiin.kuka viihtyy työssä josta ei pidä,,,,ei kukaan.ja kun sitä pitäisi aina tehdä huonolla palkalla.
työkkärin pitäisi osata katsoa ihmisiä tarkemmin.eli jos ihminen on tehnyt aina töitä häntä pitää kuunnella ja tukea sen oikean työpaikan löytymiseksi vaikka kouluttautumisen kautta.
mutta ne jotka aina kieltäytyy kaikesta eikä omaa työhistoriaa voitaisiin ohjata mielestäni pakolla johonkin hommaan kokeilemaan.tosin jos ihmisellä on työn tekemistä rajoittavia sairauksia tai vammoja ne pitää toki huomioida paikkaa valittaessa.- taxari-raimo
Mutta kun töihin ei mennä viihtymään eikä oleskelemaan. Kuka viihtyy työssä josta ei pidä? Ei perkele. Ei mikään homma ole aina kivaa tai hyväkin homma voi ottaa aivoon huonossa työpaikassa.
Mutta jos asuu jossain ja aikoo syödä, ainoa oikea ratkaisu on ansaita itse rahansa. Jos ei kivaa löydy niin sitten ei-kivaa. Mutta mikä velvollisuus muilla on elättää verovaroista ihmistä jolla ei ole työtä vain siksi ettei "kivaa" hommaa löytynyt.
Itsekin olen kouluttaja ja välillä ei töitä ole. Silloin ajan taksia. Raskasta ja paskamaista hommaa. Mutta moraalisesti parempi kuin olla muiden elätettävänä. Joku sen kaikkien elämisen maksaa. - fgergergdfrg
taxari-raimo kirjoitti:
Mutta kun töihin ei mennä viihtymään eikä oleskelemaan. Kuka viihtyy työssä josta ei pidä? Ei perkele. Ei mikään homma ole aina kivaa tai hyväkin homma voi ottaa aivoon huonossa työpaikassa.
Mutta jos asuu jossain ja aikoo syödä, ainoa oikea ratkaisu on ansaita itse rahansa. Jos ei kivaa löydy niin sitten ei-kivaa. Mutta mikä velvollisuus muilla on elättää verovaroista ihmistä jolla ei ole työtä vain siksi ettei "kivaa" hommaa löytynyt.
Itsekin olen kouluttaja ja välillä ei töitä ole. Silloin ajan taksia. Raskasta ja paskamaista hommaa. Mutta moraalisesti parempi kuin olla muiden elätettävänä. Joku sen kaikkien elämisen maksaa.Kyse tuskin on siitä, ettei työ ole "kivaa", moni on ihan valmis tekemään vähemmänkin kivoja hommia, mutta jos työ on oikeasti pelkkää kärsimystä, niin siitä ei ole sanottavasti hyötyä kenellekään. Totuus nyt vain on se, että kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti kestä sellaista työtä, jonka tekeminen tuntuu paskan syömiseltä. Ja jos ihmisen pää hajotetaan pakkotöillä, niin siitä ei muutaman vuoden päästä ole enää tekemään kivojakaan töitä, kun elämänhalu on kokonaan mennyt. Sekö tulee yhteiskunnalle edulliseksi?
- Uuabbidoo
taxari-raimo kirjoitti:
Itsekin olen kouluttaja ja välillä ei töitä ole. Silloin ajan taksia. Raskasta ja paskamaista hommaa. Mutta moraalisesti parempi kuin olla muiden elätettävänä. Joku sen kaikkien elämisen maksaa.Mikäli työssään ei viihdy, tulee kalliiksi niin työnantajalle kuin yhteiskunnallekin. Mikään työhän tuskin on aina "kivaa", joten sellaista vaatimusta sen ei ole täytettävä, mutta mikäli sillä työllä ei kykene elättämään itseään ja perhettään, sehän ei ole työtä - tai onhan se, mutta meillä suomessa pitäisikin tehdä selvä ero ansiotyölle ja harrastetyölle. Ansiotyöllä on kyettävä itsensä ja perheensä, eli noita pelleilyhommia siihen harvemmin sopii. Jos joku työnantaja haluaa laistaa kunnollisista palkoista, sehän tarkoittaa ettei hän myöskään halua kunnollista työvoimaa - aika simppeliä vai mitä ?
Moraalista nykypäivänä aika harvalla on "munaa" puhua mitään. Palataan asiaan kun tosiaan on taas kaiken kaikkiaan löytynyt sellainen moraali poliitikoilta, huippujohtajilta jne. jne. Aika turhanpäiväistä syyllistää pienellä peruspäivärahalla kitkuttavaa työtöntä, joka ei kelpaa muuhun kuin noihin ilmaisiin riistotöihin. - joopa joo
Ketään ei pakoteta bussikuskiksi, jos ei ole sellaista ajokorttia jolla sitä bussia saa ajaa. Jos taas on bussikortti, on käynyt bussikuskin koulutuksenkin, niin äkkiä kuvitellen haluaa myös ajaa bussia. Ja jos vielä asuu pääkaupunkiseudulla, niin varmaan voidaan pistää ajamaan bussia myös helsingissä.
- kanta-hämeestä
Hyvä kirjoitus, totta puhut. Olen kuullut vastaanvanlaisia tarinoita työkkärin toiminnasta muiltakin. Eli kyykytetään vielä lisää ihmistä, joka on tehnyt vuosikausia töitä ja joutunut sitten työttömäksi. Itse olen ollut työelämässä yli kaksikymmentä vuotta enkä ole koskaan työllistynyt työkkärin kautta.
Kovasti on myös nyt puhuttu siitä, että työn tekemisen täytyy kannattaa eli porkkana täytyy olla. Kuka todellisuudessa haluaa tehdä töitä jos kotona olemisella saa enemmän rahaa, kysyn vaan?
Nuo mainitsemasi työhönpakotetut työpaikoilla todellakin vain vierailevat, eikä siitä kyllä kenellekkään ole mitään hyötyä. Ei pakotetulle eikä työyhteisölle. Sekin on totta, että jos kaikesta kieltäytyy,työ tai opiskelu tai koulutus niin silloin voitaisiin antaa kaksi vaihtoehtoa, tarjottu työ tai tuet loppuu. Näitä ns. ammattityöttömiä on kuitenkin aivan liikaa meidän maassa. - taxari-raimo
fgergergdfrg kirjoitti:
Kyse tuskin on siitä, ettei työ ole "kivaa", moni on ihan valmis tekemään vähemmänkin kivoja hommia, mutta jos työ on oikeasti pelkkää kärsimystä, niin siitä ei ole sanottavasti hyötyä kenellekään. Totuus nyt vain on se, että kaikki ihmiset eivät yksinkertaisesti kestä sellaista työtä, jonka tekeminen tuntuu paskan syömiseltä. Ja jos ihmisen pää hajotetaan pakkotöillä, niin siitä ei muutaman vuoden päästä ole enää tekemään kivojakaan töitä, kun elämänhalu on kokonaan mennyt. Sekö tulee yhteiskunnalle edulliseksi?
No eikös myyntityö (ei vain puhelinmyynti vaan kaikki tulosvastuullinen) ole juuri molempia osapuolia kohtaan sitten reilua? Saat juuri sen mitä työpanoksesi, ajankäyttösi ja osaamisesi summana saat aikaan. Siis ansaitset. Tes:it ja muuthan on juuri suojatyötä varten jossa ollaan tekevinään työtä, vältellään tehokasta työskentelyä ja syytetään työkaveria jos homma menee pieleen. Itse en juuri työnantaja-yrittäjäksi ala ihan vain sen takia että suomalainen työvoima on kallista ja suurelta osin laiskaa ja kelvotonta. Siitä on pitänyt huolen liian hyvä sosiaaliturva jonka ansiosta työttömyys on vaihtoehto ja lisäksi työmarkkinajärjestöt (ammattiliitot) joiden ajamat edut ei perustu siihen mitä saa aikaan vaan siihen mitä lakkoilulla ja kiristystoimilla saadaan jyrättyä läpi. Saa siinä sitten ihmetellä kun työpaikat menee halvempiin maihin. Niissä kun työvoima on halvempaa ja usein vielä työmoraalikin korkeampi. Nykyisin ihmettelen palkkatyöläisenä työkavereiden paskaa asennetta työhön vaikka palkkaa saavatkin ihan mukavasti. Toivottavasti eivät kauan.
- 23232345
Saakos sitten harjottelussa lehtimyynnistä provikat??
Jollei saa, niin itse aion soittaa tosi "hempeitä" myyntipuheluita.. :D - Epäsosiaalinen mies
Aiheuttakaa tuhoa/ongelmia kun olette pakotettuna töihin. Tyhmäilkää enintään kerran päivän(ei päivittäin, vaan satunnaisesti) aikana ja näytelkää että se oli vahinko niin melko varmasti saatte potkut jossakin vaiheesssa koska pomo pitää teitä liian huonona työntekijänä..
- työssä käyvä
Aika harva todellisuudessa haluaa tehdä puhelinmyyntityötä ja jos ei homma kiinnosta niin eihän siitä mitään tule.
Jo nyt näkee kuinka paljon puhelinmyyjiä haetaan töihin koko ajan kun eivät saa työntekijöitä ja itse kukin tietää kuinka paljon nämä soittelijat ärsyttävät.
Ensimmäisessä kommentissa mainitaan kuinka puhelinmyyntifirmat ovat jo varautuneet tähän uuteen lakiin ja tulevat varmasti sitä käyttämään hyödyksi, palkkaakaan ei juuri tarvitse maksaa.
En puolusta terveen ihmisen kotona makoilua yhteiskunnan tuella mutta joku raja pitää kuitenkin pakkotyöllistämiselläkin olla. Moni varmaan menisi ennemmin vaikka vanhusten seuraksi ja tästä olisi jo yhteiskunnallekkin oikeaa hyötyä. - whatever_it_may_be
Onneks mul on niin paljon mielenterveysongelmia että voin niihin vedota ettei tarvii asiakaspalvelutöitä tehdä, en tarkota sitä, etten haluisi tehdä töitä, mutta tohon puhelinmyyntiin en lähde, mielummin etin 247 muita töitä kunnes kohdalle sattuu joku hyvä tai edes kohtalainen.
Lusmuilua on se ettei edes viitti panostaa työn ettimiseen, mutta se että saat edes jotain toimeentuloa samalla kun yrität kouluttaa/etsiä ammatillesi sopivaa työtä on täysin hyväksyttävää.
Ehkä tällä pakottamisella yritetään saada ne pahimmat lusmut ylös sängystä! - RandomTyyppi
Puhelinmyyntityö ei levennä yhteistä leipäämme millään tavalla. Myydään sitä samaa mitä ihmiset muutenkin ostaisivat tai jotain hyödytöntä.
Jo nykyisellään työharjoittelu yms touhulla syödään kymmeniä tuhansia oikeita työpaikkoja, esimerkkejä on runsaasti täysin pätevistä ihmisistä jotka tekevät "harjoittelua" kun työnantaja ei ketään halua palkata. Ja miksi palkkaisi kun ilmaista työvoimaa on usein saatavilla, ja kohta pakottettuna?
Jos harjoitteluun menemisestä saadaan pakollista, työpaikkojen määrä tulee vähenemään merkittävästi. - rakastan rauhaani
No, tämän jutun perusteella mulle valkeni, miksi kaikenkarvaiset henkilöt soittelevat kännykkääni, vaikka mielestäni minulla on mainos- ja markkinointikielto, enkä mielestäni ole kenellekkään antanut lupaa myydä tietojani kolmannelle osapulelle.
Taidanpa antaa akun kulua loppuun ja säästää sähkölaskussa, kun en lataa sitä, silloin ei ainakaan kukaan voi minulle soittaa.
Puhelinmyynti pitäisi lailla kieltää.- Salainen numero
Miksi et vaihda numeroasi salaiseksi: ei häiriste jonninjoutavat soittelijat.
- re
Kyllä se on ihmisarvon alennusta täällä Böljälandissa (suomi) Nuorten ihmisten kyykytys, muitakaa kun pääsette valtaan ei kannata maksaa eläkkeitä tälle omahyväiselle ikäryhmälle , ei se vaadi kun yhden paperin käsittelyn Rosvokoplan talossa (eduskunta), tseppiä nuoret nouskaa valtaan
- korvat heiluu
Täällä meilläpäin kaikki ihmiset sanoo, että se on kamalaa kun tommoset Stigu Valliinit AINA valehtelee nin että niiden korvat heiluvat.
- stretter
Ensimmäisenä työpäivänä saatte seuraavanlaisen kaltaisen kohtauksen niin töihin tuskin tarvitsee enää mennä.
http://www.youtube.com/watch?v=s_A2rX07utY&feature=related
p.s.
Puhelinmyyntityö on syvältä perseestä - Suojatyö
Mutta elääkö tuommoisella pakkotyöllä vai kuoleeko kesken työuran etenkin jos julkaisu ei käy kaupaksi?
Järjestetyn ruokailun hinnanhan tuollainen työnantaja tietenkin vähentää palkasta ja
jo se oli 9Euroa...
Palkatontyöharjottelu on sellainen jotta ilmaiseksi koitetaan teettää ammattilaisen
hommia täysin ammattitaidottomilla..kokemattomilla - perse1111
mää saan tommosen lakupiippu kohtauksen jos pakotetaan puhelin häiriköintiin
- oulunpoeka
varsinaiset kutsut lähetetään ainakin meidän firmasta vasta huhtikuun puolessa välissä niille jotka pakko-otetaan työhön.
joku työnantaja on voinu kutsua aikaisemminkin, mutta tietääkseni se on se 2 viikon varoaika jonka ainakin kaikki suurimmat puhelinmyyntifirmat antavat.
meidän firma on varautunut 145 uudella myyntipisteellä ympäri suomea, eli ei meidän firma ainakaan kaikkia työttömiä työllistä! :) siinähän loppusi matskukin! - ahjsgdjhgasjhgdjhasd
olin ajatellut viettää kunnon kesäloman enne töiden hakua. eihän ketään nyt voi väkisin pakottaa tuollaiseen työhön?! siis mitä tämä nyt on?!
- Mitä valitatte
Te saatte rahaa siitä työstä! -> työttömyystuki
Sehän nyt väärin olisi jos ette tekisi töitä ja saisitte rahaa.
Osalle työnteko on vaan niin rankkaa! - dfgdsgdfsggdfgdsfg
mieluiten valitsen puhelinmyyntipaikkani nyt itse sen sijaan että joku yritys valitsee mut. suosittelen muille samaa toiminaa. kohta mol on takuulla tyhjänä ilmoituksista kun työnantajat voivat ottaa mielin määrin porukkaa mitä lystäävät. nyt saa vielä sovittua järkevät ehdot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1693091Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii441899Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K311884- 1961827
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a261620Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,771266Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja881206Martinan pankkikortti
Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa2111063Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii1801046- 211019