Johan on ihme ja kumma, kun pitää HSL:n oikein Matkarauha-kampanja järjestää, jotta ihmiset eivät häiriköisi metroissa ja ratikoissa! Eikö pitäisi olla itsestään selvyys, että käyttäydytään ihmisiksi ja muita matkustajia kunnioittaen. Pullamössösukupolven vanhemmat ovat tehneet varsinaisen karhunpalveluksen jälkikasvulleen, kun käytöstapoja ei opeteta eikä vaadita kotona! Teinit käyttäytykää! Ja kaljan juominen metrossa ON kiellettyä! Samoin kengät ja jalat pois penkeiltä, sotkevat penkit!
Käyttäytyminen julkisissa liikennevälineissä!
4
149
Vastaukset
//Korjattu kirjoitusvirheitä//
Aivan samaa mieltä, itse tulin järkiini vasta 21-vuotiaana, ja tajusin millaista elämä on. Peruskoulu on ikkuna hyvään ammattiin; Itse sössin sen lintsaamalla ja vasta amiksessa sain kunnon kavereita, koulukiusattu kun olen ollut. Ennen vanhaan olivat vielä hyvät ajat kylien kouluissa. Jo kiroilusta joutui jälki-istuntoon ja koulukiusaamista oli helpompi torjua luokkien koon ollessa vain 6-12 lasta.
Kaipaan niitä hyviä aikoja. Tarvitsisimme pätevän järjestyksen ja peli-säännöt nykyajan yhteiskuntaan.
Itse en pääkaupunkiseudulla asu, mutta voin kuvitella millaista meno nyky-ajan nuorisolla on.
Se mikä tässä on inhottavinta: Huonosti käyttäytyvät nuoret leimaavat ne, jotka eivät ole jalkojansa penkille nostanut.- J K
VAI NIIN
- Piaäiti
Yläasteikäiset valtaavat dösät. Lysähtävät penkkiin kännyköittensä kanssa. Vieressä käytävällä seisoo 70 vuotias reumaattinen vanhus. Kuka tarjoaa istuinpaikkaa? Ei ainakaan se nuori.
Eikö vanhemmilla ole enää aikaa opettaa edes hieman toisten huomioonottamista ja käytöstapoja?
Eihän ne pennut osaa tervehtiäkään eikä kyydistä kiittää.
Onneksi omistani voin olla ylpeä.- Piaäiti31
Itse kun kompuroin dösän käytävällä sauvojeni kanssa, istumapaikkaa tarjoaa 20 vuotta minua vanhempi ja ehkä sairaampikin henkilö. Ei suinkaan ne terveet nuoret.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.834313- 1633532
- 533139
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1951930- 441756
- 271747
- 231744
- 571694
- 191597
- 181591