Vähänhän keskenmenoja sattuu tuon 12 viikon rajapyykin jälkeen, mutta millä prosentilla?
Kohtukuolemia ja synnytyksissä menehtyneiden vauvojen prosentti on 0.5%, joka tekee n. 60000 Suomessa syntyneestä lapesta noin 300 kohtu- tai synnytyskuolemaa per vuosi.
Keskenmenon riskiprosentti 12 viikon jälkeen?
9
7853
Vastaukset
- tämä käsitys
8 viikkoon 10%, sitten pienenee kahteen prosenttiin ja 13 viikolta alken ilmeisesti 0.5%.
Kertokaa joku jos en ole oikeassa? - Haalea vuoto rv 14
Olisiko tietoa?
- 32+1
0-6 pv 25% 56%
7-13 pv 55% 25%
14-20 pv 73% 8%
3-5 rvk 80% 8%
6-9 rvk 96% 7%
10-13 rvk 92%* 4%
14-17 rvk 96% 1%
18-21 rvk 97.5% 37 rvk >99% 0.7%- hmmmmmmmmmmmmmm
Laitatko linkin tuohon taulukkoon tai jonkun lähteen? Miten tuota tulkitaan?
- Tea Lipton
Meillä sanottiin 10 viikolla ultrassa, että korkeintaan 2% on keskenmenoriski enää 13 viikkoon saakka -mitä lie sitten...Oli kokenut kätilö ultraamassa ja tehnyt töitä muuallakin kuin Suomessa.
Ilmeisesti kohdunkaulan vuodoista ja kohdun limakalvojen paksuudesta näkee keskenmenovaaran. Jos kohtu ei kestä, eli on heikko, niin eipä sille mitään voi.
-Onko odottajan kunnolla ja lihaskunnolla miten paljon merkitystä asiaan?
Jotenkin tuntuu, että jos on heikot lihakset, ei lapsikaan sisällä pysy, kun paikat totta kait löysemmät kuten muukin lihaskudos ja muu kroppa? - rweATSYDUKFIGOP
Monihan sanoo, että 12 viikolla tulee eniten keskenmenoja. Asia ei ole niin että 12 viikolla tulisi eniten, mutta ne todetaan yleensä silloin ekassa ultrassa. Todellisuudessa km iskee yleensä ennen viikkoa 8.
- vierailija1234
Mä muistan nähneni ylemmän taulukon tekay.fi sivustoilla ennen niiden uudistamista. Enää en ole löytänyt sieltä. Mutta tossa raskausviikoilla tarkoitetaan sikiön todellista ikää eli itse olen nyt 16 6 mutta pitää katsoa tuosta taulukosta kohtaa 14 rvk. Vasemmalla on selviytymisen prosentit ja oikealla keskenmenon riski. Ja ei, sitä en tajua miksi prosentit eivät täsmää. Taitaa olla mahdollinen virhemarginaali tai muut mahdolliset raskaudenajan komplikaatiot huomioitu.
- Käytännön kokemus
Kai tuossa on kehitysmaat mukana, siellä kun vähän erit nuo tulehdus ym vaarat, kun ei pääse vitunpesulle naaraat, ja jos pääsee, niin johonkin puhvelinkusilammikkoon?
Kylähän se 13 viikolla on jo melkoisen salee että lapsi syntyy elossa, jos äitimammassa on yhtään elinvoimaa.
Naisessako sitten on vika jos keskenmeno tulee 13 viikon jälkeen , vai voiko olla uroksen spermasatsissa huonot siimahännät?
- kaisa20
Prosentit "ei täsmää" koska jälkimmäinen prosentti kertoo keskenmenoriskin KYSEISTEN VIIKKOJEN aikana. Keskenmenoriski kokonaisuudessaan (koko raskauden kesto huomioituna) on siis 100% miinus vasemmalla näkyvä selviytymis%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841