Vaikuttaa siis siltä, että kukaan ei ota asiaa hoitaakseen. Ongelmana on kuulemma AC-nivel. Se on arka, pitää kauheata ääntä ja lonksuu. Olen kiertänyt fysioterapeutit, hierojat, saanut kortisonipiikkejä. Kipu alkaa olla sietämätön, häiritsee "tavallista" elämää. Ortopedi lähettää noihin eli fysioon jne. Ei ole apua.
Onko kellään ollut ongelmia AC-nivelessä? Mitä tehty? Onko saatu kuntoon? Pitäisikö hakeutua kunnon ortopedille.
Vastauksia odotellen.
Olkapää, jota ei saada kuntoon
19
5508
Vastaukset
- takku-ukko
Tervehdys voih ja voih! Onko olkapääsi tutkittu ultralla? Onko Akromioklavikulaari-
nivelessä oikeasti artroosia tai yliliikkuvuutta? Supscapularis-lihaksen jännekalkki
voi myös aiheuttaa kipua ja naksumista nivelen tuntumassa.- Voih ja voih
Olkapäästä otettu magneettikuva....lievää artroosia, ei kuulemma merkitystä. Mitä tarkoitat yliliikkuvuudella? Minulla sellainen tunne, että joku "hyppää pois paikoiltaan" kun teen tietyt liikkeet. Ortopedillä kävin, ei oikein ottanut asiakseen. Taas lähete fysioterapeutille ja jos kipeä, ehdotti taas kortisonia. Tämä ortopedi ei ole erikoistunut olkavaivoihin....mikä onsupscapulari?
- takku-ukko
Voih ja voih kirjoitti:
Olkapäästä otettu magneettikuva....lievää artroosia, ei kuulemma merkitystä. Mitä tarkoitat yliliikkuvuudella? Minulla sellainen tunne, että joku "hyppää pois paikoiltaan" kun teen tietyt liikkeet. Ortopedillä kävin, ei oikein ottanut asiakseen. Taas lähete fysioterapeutille ja jos kipeä, ehdotti taas kortisonia. Tämä ortopedi ei ole erikoistunut olkavaivoihin....mikä onsupscapulari?
Tervehdys voih ja voih! Subscapularis-lihas on sisäkiertäjä, mikä on osa
kiertäjäkalvosinta. Mangneettikuvasta pitäisi näkyä jännekalkki.
Onko niin, että et ole työelämässä ja ketään ei todella kiinnosta vaivasi parantuminen. Kortisoni lievittää aluksi, mutta mikäli helpotusta oleellisesti
ei tapahdu, niin sille ei ole perusteluja. Fysioterapia ei auta jännekalkkiin. - voih ja voih
takku-ukko kirjoitti:
Tervehdys voih ja voih! Subscapularis-lihas on sisäkiertäjä, mikä on osa
kiertäjäkalvosinta. Mangneettikuvasta pitäisi näkyä jännekalkki.
Onko niin, että et ole työelämässä ja ketään ei todella kiinnosta vaivasi parantuminen. Kortisoni lievittää aluksi, mutta mikäli helpotusta oleellisesti
ei tapahdu, niin sille ei ole perusteluja. Fysioterapia ei auta jännekalkkiin.Tervehdys vaan takku-ukko! Kyllä minä olen työelämässä, useita vuosia vielä. Kalkkiakaan ei pitäisi olla, niin minulle sanottiin. Kortisonipiikkejä olen saanut useampiakin, ei apua. Vaikea tilanne. Olen varmaankin valinnut "väärän" ortopedin...
- Lääkäriin, lääkäriin
Sinne aina suositellaaan, kehotetaan jopa määrätään, jos sitä "oikeata hoitoa" haluaa saada. Entä mitä sieltä saa mukaansa? Sinullakin on siitä kokemuksia.
Katsopa tuota:
http://www.youtube.com/watch?v=ExJsAuesz6I- Voih ja voih
Fysioterapiaa on kokeiltu...ei apua. Kolmella eri fysioterapeutilla olen käynyt. Kipu vaan kasvanut liikkeitä thdessäni. Ei kai auta kun hakea jostakin hyvä ortopedi. Sellainen, joka tietää olkapään vaivoista. Tuntuu vaan turhauttavalta.
- leikattu olkapää
Mene ihmeessä magneettikuvien kera olkapäihin erikoistuneelle ortopedille, turha ongelma on pitkitellä.
- Voih ja voih
Hei vaan :) Mikä sinun olkapäässäsi oli vikana? Missä olit leikattavana?
- leikattu olkapää
Voih ja voih kirjoitti:
Hei vaan :) Mikä sinun olkapäässäsi oli vikana? Missä olit leikattavana?
Ojentajalihaksessa oli repeämä ja ahdas olkaluu. Olkaluuta poistettiin vähän ja siloteltiin rispautumia. Leikkaus tehtiin Pulsissa Turussa v. 2008, hintaa tuli kaikkineen noin 4000 euroa - mutta kyllä se kannatti :D
Sinun kannattaa nyt varata aika olkapäihin erikoistuneelle ortopedille, se ei maksa vielä kuin jotain 80. Hän voi kirjoittaa lähetteen magneettikuvaukseen (n. 400 euroa) ja vasta sen jälkeen leikkaukseen. Leikkaus voidaan tehdä joko julkisella tai yksityisellä puolella, mutta sitä ei kannata vielä juuri miettiä.
Suurin virhe mitä voit tehdä, on se, että jätät varaamatta ajan hyvälle ortopedille. - Voih ja voih
leikattu olkapää kirjoitti:
Ojentajalihaksessa oli repeämä ja ahdas olkaluu. Olkaluuta poistettiin vähän ja siloteltiin rispautumia. Leikkaus tehtiin Pulsissa Turussa v. 2008, hintaa tuli kaikkineen noin 4000 euroa - mutta kyllä se kannatti :D
Sinun kannattaa nyt varata aika olkapäihin erikoistuneelle ortopedille, se ei maksa vielä kuin jotain 80. Hän voi kirjoittaa lähetteen magneettikuvaukseen (n. 400 euroa) ja vasta sen jälkeen leikkaukseen. Leikkaus voidaan tehdä joko julkisella tai yksityisellä puolella, mutta sitä ei kannata vielä juuri miettiä.
Suurin virhe mitä voit tehdä, on se, että jätät varaamatta ajan hyvälle ortopedille.Olet oikeassa. Soitin tänään ja varasin ortopedin. Pitäisi olla hyvä. Lueskelin vanhoja ketjuja ja sillä perusteella valitsin. Saa nähdä miten käy...
- sama tilanne
Miten menee, onko mennyt eteenpäin:?
- Voih ja voih
Hyvin menee tällä hetkellä. Sain peruutusajan ortopedille, olkapäähän erikoistuneelle. Kävin vastaanotolla ja minulle sanottiin, että tähystettävä se olka on.
Tähystysajan sain nopeasti ja nyt olkapää leikattu.
Käsi kantositeessä 4 viikkoa. Sen jälkeen aloitetaan kuntoutus pikkuhiljaa. Nyt ainakin olen tyytyväinen. Vikoja löytyi paljon ja ne korjattu.Ortopedi maksoi noin 90 euroa, leikkaus kaikkineen n. 4800 euroa. Kaikki lähti etenemään nopeasti kun oli osaava ortopedi. - Hinta
Voih ja voih kirjoitti:
Hyvin menee tällä hetkellä. Sain peruutusajan ortopedille, olkapäähän erikoistuneelle. Kävin vastaanotolla ja minulle sanottiin, että tähystettävä se olka on.
Tähystysajan sain nopeasti ja nyt olkapää leikattu.
Käsi kantositeessä 4 viikkoa. Sen jälkeen aloitetaan kuntoutus pikkuhiljaa. Nyt ainakin olen tyytyväinen. Vikoja löytyi paljon ja ne korjattu.Ortopedi maksoi noin 90 euroa, leikkaus kaikkineen n. 4800 euroa. Kaikki lähti etenemään nopeasti kun oli osaava ortopedi.Olipa siinä hintaa, 4800 euroa! On syytäkin olla kunnossa!
- Jo kolme kertaa leikattu
Hinta kirjoitti:
Olipa siinä hintaa, 4800 euroa! On syytäkin olla kunnossa!
Olkapään tähystysleikkaukset yksityisellä maksavat 3500 -5000 euroa. Hinta tulee sen mukaan mitä on tehty. Minulla leikattu olkapää kolmasti, kaikki olen omasta pussista maksanut. Leikkaukset tulleet maksamaan 12 000 euroa, kaksi magneettikuvausta n. 800, fysioterapiat 1000 ja useita kortisonipiikkejä vastaanotolla ja myös radiologin laittamana n.1600. Sitten tietty vielä lääkärin vastaanottomaksut jne
Kolmas leikkaus tehtiin pari kuukautta sitten. Julkisella puolella ei hankalia olkapääleikkauksia kannata ajatella. Ja julkiselle puolelle olisi joutunut jonottamaan kuukausikaupalla. Kauheita summia kulunut mutta terveys ennenkaikkea! - Tuntipalkat
Jo kolme kertaa leikattu kirjoitti:
Olkapään tähystysleikkaukset yksityisellä maksavat 3500 -5000 euroa. Hinta tulee sen mukaan mitä on tehty. Minulla leikattu olkapää kolmasti, kaikki olen omasta pussista maksanut. Leikkaukset tulleet maksamaan 12 000 euroa, kaksi magneettikuvausta n. 800, fysioterapiat 1000 ja useita kortisonipiikkejä vastaanotolla ja myös radiologin laittamana n.1600. Sitten tietty vielä lääkärin vastaanottomaksut jne
Kolmas leikkaus tehtiin pari kuukautta sitten. Julkisella puolella ei hankalia olkapääleikkauksia kannata ajatella. Ja julkiselle puolelle olisi joutunut jonottamaan kuukausikaupalla. Kauheita summia kulunut mutta terveys ennenkaikkea!Aina puhutaan tuntipalkoista. Millaisille tuntipalkoille noissa hommissa päästään, eli kuinka kauan tuollainen tähystysleikkaus kestää?
- Jo kolme kertaa leik
Tuntipalkat kirjoitti:
Aina puhutaan tuntipalkoista. Millaisille tuntipalkoille noissa hommissa päästään, eli kuinka kauan tuollainen tähystysleikkaus kestää?
Hyvät palkathan noilla ortopedella on. Toisaalta laskussa suurin summa oli laitososuuden eli leikkaussalin käyttö. Ortopedi otti 900 ja nukutuslääkäri 350. Tämä viimeinen leikkaus kesti noin puolitoista tuntia.
Jo kolme kertaa leikattu kirjoitti:
Kolmas leikkaus tehtiin pari kuukautta sitten. Julkisella puolella ei hankalia olkapääleikkauksia kannata ajatella. Ja julkiselle puolelle olisi joutunut jonottamaan kuukausikaupalla. Kauheita summia kulunut mutta terveys ennenkaikkea!Minut leikattiin julkisella puolella viikko sitten. Sama ortopedi leikkasi, joka tekee yksityisesti, että taso kyllä on ihan sama. Jouduin odottamaan kuukauden verran, yksityiselle olisin päässyt kahdessa viikossa. Tosin laitettiin kiireellisenä repeämän vuoksi. Lasku tulee fysioterapioineen olemaan parin sadan luokkaa.
- leikattu olkapää
Hienoa, hyvä juttu!
Muistat vain olla maltilla seuraavan vuoden niin se ehtii toipua täysin ja ei tule rasitusvaurioita. Älä myöskään menetä toivoa jos olkapääsi jäätyy, se sulaa itsestään 3-6 kk kuluessa. Huomaa myös se, että paranemista voi tapahtua vielä yli vuodenkin jälkeen, minun olkapää on nyt 99,9 prosenttisesti kivuton n. 2,5 vuoden päästä leikkauksesta. Puolitoista vuotta sitten olisin antanut prosentiksi 99. - Anonyymi
Kokeile kortisoni pistosta, minulla helpotti pitkään, mutta tahtoo kipu palata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532484Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖352264Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle261995Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt891810Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3081630- 1501456
Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle251391- 711246
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231058Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu111043