lapsen risaleikkausen jälkivaivoista..

murehdin ja valvon

Lapsellani (3v) leikattiin tuossa viime perjantaina (16.2) kaikki risat (siis kitarisa ja nielurisat) pois. Lääkitys mitä sairaalasta kirjoitettiin reseptille: pronaxen 3ml 2kertaa päivässä ja ½ pore panacod 2-3kertaa päivässä.

Hänellä on nyt ollut maanantaista asti lämpöilyä ja kuumeet..37.8 - 38.2.
Lääkärissä kävimme keskiviikkona, ja crp 29, määrättiin kuuri, amorion 3ml 2xpäivässä.
Nyt kävimme päivällä taas lääkärissä, kun kuumeilu jatkuu, crp oli onneksi laskenut,12.

Tulee kovia itkukohtauksia -itku kohtauksien aikana pitelee korviaan, valittelee vatsaansa, valittelee kurkkuaan, pääkipua, huonoa oloa. Ei ole ollenkaan oma itsensä, todella uninen, nukkuu paljon...ei ole nukkunut päkkäreitä enää vuoteen, mutta nyt nukkuu melkein koko päivän, mennen silti illalla yö unille jo n.klo:19 ( -20), kun normaalisti mennyt vasta 21-22 .Heräilee yöllä kovaa itkien ja valittaen ennemmin mainitsemiani kipuja.

Olen ollut yhteydessä sekä tk:hon, että sairaalaan jossa lapsi leikattiin.
Sairaalasta sanotaan, että tk:hon aina ensin, josta laittavat eteenpäin jos katsovat tarpeelliseksi, mutta sanovat myös, että vanhemmat ne ovat lapsensa parhaimpia asiantuntioita. Tk:sta vain vähätellään, ja sanotaan, että "tuo on normaalia leikkauksen jälkeen", eikä siis laiteta eteenpäin.

Mitä minun nyt pitäisi tehdä? alkaa olla voimatkin loppu, kun tulee yöt valvottua murehtien.
Onko tuo muka ihan normaalia?

9

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seiskaäiti

      Jos mukulalle on tosiaan panacodia kirjoitettu, voi olla tokkurainen ja uninen pelkästään tuon lääkkeen takia. Itse en todellakaan antaisi sitä lääkettä lapselle, eikö muita vaihtoehtoja ollut harkinnassa. Kylmä syötävä ja juotava voivat hetkellisesti auttaa. Mahaa voi oikeastikin vääntää ja ummetusta tulla, kodeiinin sivuvaikutuksia, vaikka auttaakin kipuun voi tehdä kipeäksi. Miten lapsi voi syödä kuituja, kun kurkku on hellä. Ruuansulatus jogurtit voivat olla avuksi, meillä mukulatkin syövät tarvittaessa sitä valion jugurttia. Yritä nyt itsekin nukkua, kun lapsi nukkuu. Ota vaikka viereen niin lapsi saa turvaa, vaikka et aina jaksaisi ottaa syliin. Jos muuten yleiskunto menee huonommaksi niin takas lääkärille, mutta yrittäkää jaksaa ja levätkää molemmat.

    • murehdin ja valvon

      Äh, tuossa sen huomaa, että aivotki aivan sekaisin valvomisesta.
      Meinasin laittaa vielä loppuun, että : panacodia siis määräättiin, mutta lapsi ei sitä ota. Vaan olen suurimmaksi osaksi laittanut suppoja (panadol 1½ 125mg:sta ja tarvittaessa käskettiin antaan 60mg:nen lisäksi).

      En itsekkään mielelläni panacodia lapselle anna..itse kun olen joskus joutunut niitä todella kovan kivun vuoksi ottamaan, niin tiedän, mikä olo niistä voi tulla.
      Huomasi sen nyt jos sairaalassa, että lapsi oli kuin toisessa maailmassa, kun panacodia hänelle lykkäsivät, ja jotain muuta kipulääkettä (nimeä en nyt millään saa päähän)..oltiin siis yön yli sairaalassa leikkauksen jälkeen.

      Jogurttia on hiukan syönyt, Gefilus kidius..
      Tässä kun nyt katsoin, niin lapsi on laihtunut todella paljon..ei hän syö jogurtin lisäksi mitään muuta..ei edes jätski mene alas :( vaikka se auttais.

    • ll

      Mene yksityiselle, tänään. Lääkäriasemat, useimmat, ovat auki 24/7 ja niihin pääsee ilman ajanvarausta.

    • murehdin ja valvon

      Milläs menet, kun viimeisillä hiuluilla ei yksityisellä maksa edes tervehdystä.
      Ei se kaikille ole niin vain yksinkertaista lähteä yksityiselle.
      Menisin toki, jos olisi varaa..mutta kun ei ole. Ja katsos, kun lähin yksityinen on 60km päässä..lähde nyt sinne, kun autokin syö polttoainetta, eli se pitäisi tankata,jos meinaisin päästä sinne yksityiselle asti..eli jälleen palaamme siihen, että ei ole varaa.

    • murehdin ja valvon

      ja taas se itkukohtaus, pariinkin kertaan tänään.
      Se on aivan kamalaa..ja kun tuntee itsensä niin avuttomaksi.
      Sairaalasta sanotaan edelleen samaa..ja tk:ssa ei oteta vakavasti...
      Kohta mun pää räjähtää niin, että se kuullaan tk:ssakin!!!

    • Mimmamamma

      voiko lapsi jo paremmin?

      • meillä kans pikkusena

        miten Lapsi on toipunnut ? aurikoista kevättä Ja pikaista paranemista . jaksuja


    • kevättä rinnassa :)

      En ole aiemmin ehtinyt käydä täälä katselemassa, kaikenlaista juhlaa ja kevät hommaa ollut.

      "Pienen" raivokohtaukseni jälkeen -meni hermot lääkäreihin- sain lapselle avun.
      Sai kunnon lääkkeet ja seurannan, ja ei mennyt kuin pari-kolme päivää, niin lapsi oli taas normaalimpi :) .
      Eli kyllä se vain on niin, että sitä pitää suuttua, ennen kuin saa sen avun, mitä tarvitsee.
      Ja tuon jälkeen, jos on tarvinnut soitella lääkäriin, ovat ottaneet heti asiaksi, eivätkä ole yhtään purnanneet vastaan :D

      Vaihdan nimimerkin toiseen, tuosta "murehdin ja valvon" :D

    • mamma muistaa

      Lapsi tarvitsee joskus nesteytystä kun ei kipeän kurkun (kipu säteilee korviin) voi syödä eikä juoda...Ja sitä vahvaa kipulääkettä suppona on annettava.Mun molemmilta lapsilta on leikattu nielu ja kitarisat ja se kurkku on tosi kipeä sen jälkeen! Tyttären kohdalla piti palata sairaalaan kun ei pystynyt nielemään ja oksenteli.Nestetys ja kunnon "myrkyt" helpotti .ja parin pv jälkeen eväät maistu jo..Pojalla meni viikko huonolla syömisellä mutat joi ja söi mehujäätelöä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe