Peltipoliisit valtion Sampoja?

12

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet piilokamerassa.

      Pelti on inhimillinen materiaali. Se sakottaa kaikkia tasapuolisesti eikä pärstäkertoimen, käyttäytymisen tai v i t t u i l u n mukaisesti:)

      • Olet piilokamerassa.

        Mikä parasta, ei turhia pysähtelyjä, ei poliisiauton takapenkille joutumista, sakot voi ottaa haltuun omassa autossa ratin takana, pysähtymättä:)


      • pelti kiini?
        Olet piilokamerassa. kirjoitti:

        Mikä parasta, ei turhia pysähtelyjä, ei poliisiauton takapenkille joutumista, sakot voi ottaa haltuun omassa autossa ratin takana, pysähtymättä:)

        Jos olet ollut niin kännissä, ettet muista edes ajaneesi? Teetkö silloin valituksen peltiheikin sakotuksesta?


      • pelti kiini? kirjoitti:

        Jos olet ollut niin kännissä, ettet muista edes ajaneesi? Teetkö silloin valituksen peltiheikin sakotuksesta?

        Änkeenpä tähän väliin ja kerron, että olen kerran saanut peruttua peltipoliisin ylinopeussakot kun nopeudennäyttökyltti oli aura-auton jäljiltä täysin näkymättömissä.
        Kännissä ei tuu ajeltua, sitä varten on taksit keksitty.


      • pum pum!

        Eripuolilla suomea on niitä käytetty maalitauluinakin paremman kohteen puutteessa. :D
        Mikä olisi parempi kohde?


    • poliisi hoitaa

      autoilijoiden kusetuksen parhaiten peltipoliiseilla

    • Fjodor D.

      Olisivat nyt suuressa viisaudessaan asiasta päättävät ottaneet ajoneuvoveron valvonnan pois poliisilta. Eihän siinä ole mitään järkeä, koska veron joutuu joka tapauksessa maksamaan, vaikka sitten ulosottomiehelle.
      Kyllä minä ymmärrän jos katsastamattomuuden takia lähtee kilvet autosta, mutta että veron takia!
      Ajatellaanpa kuinka paljon työtä ko. veron valvonnasta poliisille on- Jos nyt vaikkapa 1200 autoilijaa kärähtää tienpäällä, veikkaisin että poliisilta kuluu aikaa puoli tuntia / tapaus.
      Se on 600 työtuntia, joka tekee 75 työpäivää normaalityöajalla.
      SAATTAISI olla parempi, että poliisi olisi tuonkin ajan käytettävissä "oikeisiin" hälytystehtäviin?
      Jos sattuu virkavallan edustajia olemaan paikalla, niin kommentoikaahan.
      (toki muutkin saa kommentoida)

      • Se yleisratsiahan

        ja seuranta viimeviikolla narautti 2400 turvavyönkäyttämättä jattäjää, ja ylinopeudesta liki saman verran. Ei ihme että poliiseilla ei ole resusseja muuhun tutkintaan.


      • Fjodor D.
        Se yleisratsiahan kirjoitti:

        ja seuranta viimeviikolla narautti 2400 turvavyönkäyttämättä jattäjää, ja ylinopeudesta liki saman verran. Ei ihme että poliiseilla ei ole resusseja muuhun tutkintaan.

        Niin se menee. Olisivat edes varoittamatta etukäteen kampanjoistaan niin tulisi voittoa.
        Vaan ei, lehdissä etusivulla yleensä kerrotaan tulevista "tehovalvontaiskuista".
        -"Ahaa,, huomenna tarkkaillaan ajonopeuksia, ajelenkin katsastamattomalla autollani kännissä rajoitusten mukaan, etten jää kiinni päällä olevasta etsintäkuulutuksesta" ;)


    • Luin tuon jutun ja ihan kovasti ihmetytti, että niinkin paljon yksi peltipoliisi tuo rahnaa valtiolle. Onko se pantu pirullisesti semmoseen paikkaan, että vahinkoja sattuu, vai ovatko autoilijat ihan vaan hölmöjä? Jokuhan tiesi kertoa, että kameroita on vähemmän kuin tolppia, joten joka tolpassa ei ole kameraa. Ja poliisi on sitten jekuttanut hönöjä pitämällä tuossa yhessä tolpassa aina kameraa.

      • Pakosta

        autolla paljon joudun liikkumaan, ja ei ainakaan täällä pohjoisessa osassa Suomea ole kaikissa peltipoliisilaatikoissa kameraa. Tosin niistä valvontapisteistä varoitetaan merkillä jo hyvissä ajoin ennenkuin tolppa on.
        kuitenkaan koskaan ole sakkoja tullu, kai olen kuuliainen noudattamaan nopeusrajoituksia, ja samaa suosittelen kaikille toisillekkin.


      • Hieman se ihmetyttää, koska kameroista varoitetaankin hyvissä ajoin ja silti ajetaan ylinopeudella salaman välkkeeseen? Se huomaavaisuus ja etenkin tarkkaavaisuus on pahasti hukassa nyky autoilijoilta?
        -
        http://www.automerkit.fi/typo3temp/pics/a46572c3d8.jpg
        -
        Siitä Linnainmaan kameran ohitse ajelen monta kertaa viikossa, muttei ole kertaakaan minua kuvannut, vaikka tahkoaa toiseksi eniten rahaa valtiolle.. ,-))


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      238
      5411
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      124
      4363
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2122
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1563
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1452
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1205
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      179
      1080
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      929
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      837
    10. 46
      813
    Aihe