Mies puolusti, perhettään ,itseää,asuntoaan.

Tosimies.

Kaksi miestä murtautui yöllä asuntoon jonka haltija heräsi ja ryhtyi puolustus kannalle lyöden toista rosvoa vasaralla päähän ja toista hän sohaisi jäätuuralla kasvoihin ja pakeni naapuriin soittamaan hätäkeskukseen.

LOISTAVAA!!!
Juuri näin pitää,saa, ja tulee tehdä jos sinun kotiisi tunkeudutaan minkään keinon ei tule olla kiellettyjen listalla, kaiken tulee olla sallittua kotinsa,perheensä ja itsensä puolustamisessa,liian raakaa tai ylimitoitettua keinoa ei ole olemassa.

Ihmisoikeuksista ei pidä välittää sillä roistoilta ne oven ulkopuolelle heidän murtautuessaan toisen kotiin.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/asuntoon-tunkeutujat-saivat-vasarasta-ja-jäätuurasta-päähän/742493

142

4294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisäsiittoisuus savo

Hyi sentään,luet siis savonsanomia!!

Sama läpi mistä kyrpäkatalainen on kotoisin,hyi että sentään ja viellä mainostat sitä!!

• Tosimies.

Luen paljon ja kaikkea.

• Savo paras

Haistappa itse idiootti, savo on kuules kuuluisampi alue kun moni muu suomen maassa !!!!

• ajokortiton vanhentu
        Tosimies. kirjoitti:

Luen paljon ja kaikkea.

kyllä itseään on puolustettava.varman henkisen väkivallan uhriksi jouduin.kuusivuotta kiusanneet henkisesti.nyt syön mielenterveyslääkkeitä neljäkertaa päivässä ja unilääkkeet päälle.ja särkylääkkeet.tuomari on onneksi apuna,ja psyaktit.huonohermoinen olisi jo mennyt varman päättäjiä,nuijalla päähän takomaan.nykyään on rekyylitön nuija kaikki isku kohdistuu lyötävään,ei anna takapotkua lyöjälle.kohta lähtee paperit eduskuntaan.ja oikeuteen,ja eduskunnan oikeusapumiehelle.ja rules jatkuu.olen täysin työkyvytön.ja käsivammainen aivovammainen,ja ajokiellossa ja vanhaksi mennyt kortti.ja olen kuulemma ammattiajoon kelpaava sanoi varman päättäjät.

• kohta eläke tulee va
        ajokortiton vanhentu kirjoitti:

kyllä itseään on puolustettava.varman henkisen väkivallan uhriksi jouduin.kuusivuotta kiusanneet henkisesti.nyt syön mielenterveyslääkkeitä neljäkertaa päivässä ja unilääkkeet päälle.ja särkylääkkeet.tuomari on onneksi apuna,ja psyaktit.huonohermoinen olisi jo mennyt varman päättäjiä,nuijalla päähän takomaan.nykyään on rekyylitön nuija kaikki isku kohdistuu lyötävään,ei anna takapotkua lyöjälle.kohta lähtee paperit eduskuntaan.ja oikeuteen,ja eduskunnan oikeusapumiehelle.ja rules jatkuu.olen täysin työkyvytön.ja käsivammainen aivovammainen,ja ajokiellossa ja vanhaksi mennyt kortti.ja olen kuulemma ammattiajoon kelpaava sanoi varman päättäjät.

juvan mies.kävi ostamassa pistoolin,ja kävelee vaman toimistoon.kehui että jos ei eläkettä tule,ruuti ryhtyy palamaan näytti asetta minulle.oli kourallinen panoksia olisko jotain 38 kaliperi tai 44 tylppäpäisiä.

• trollollol
        kohta eläke tulee va kirjoitti:

juvan mies.kävi ostamassa pistoolin,ja kävelee vaman toimistoon.kehui että jos ei eläkettä tule,ruuti ryhtyy palamaan näytti asetta minulle.oli kourallinen panoksia olisko jotain 38 kaliperi tai 44 tylppäpäisiä.

kukanäitä huonoja yrityksiä peukuttelee.ellette huomaa kirjoitussasussa mitään erikoista,uskoisin että,olette hieman päästänne pökeröllä.t.vieläkinpaskemi yritys.

tää trolli on joka keskustelussa, :D jotenki siistii et saa peukkuu vaik on surkee trolli, ei kerro mitään s24sivuston keskimääräisestä älykkyydestä. tai sit se ite antaa itelleen noi kaikki plussat.

• ...

Kannattaa muuttaa jonnekin toiselle paikkakunnalle, kauas nykyisestä. Vertaile, millä ilmansuunnalla on halvimmat asunnot ja vuokrat (ja tietysti fiksuimmat ihmiset...).

• jngkldngldngjldf
        Savo paras kirjoitti:

Haistappa itse idiootti, savo on kuules kuuluisampi alue kun moni muu suomen maassa !!!!

Oisko noin? mites suomen pers reikä lahti! on oikeesti myös sitä!

• TrolliKko

Kyllä Jumala parantaa!!!

• Oikein!

Minulla on kaiken varalta iso 70cm pitkä momenttiavain sängyn jalkopäässä jolla voi tarpeen niin vaatiessa laittaa arvot kohdalleen mahdolliselta hullulta..
      Se että joutuisi milloinkaan sitä käyttämään muuhun kuin tarkoitustaan vastaavaan hommaan on erittäin pieni, mutta mistäpä sitä nykymaailmassa voi varmuudella mennä vannomaan.

• tarkennus:

siis sängyn jalkopäässä lattialla koska siinä on sopivasti avoin komero.

• Kauhee kohtalo

Aatelkaas kun Irakissa ja Afganistanissa jokainen perheenpää joutuu puolustamaan kotiaan, vaimoaan, lapsiaan USAn, Naton ja Naton kumppaneiden mm. Suomen sotilaita vastaan.

• Tosimies.

Koskaan ei voi olla liaan varovainen, varsinkin nykyään kun rikollisia oikein houkutellaan Suomeen.

• Ihminen on nolla?
        Kauhee kohtalo kirjoitti:

Aatelkaas kun Irakissa ja Afganistanissa jokainen perheenpää joutuu puolustamaan kotiaan, vaimoaan, lapsiaan USAn, Naton ja Naton kumppaneiden mm. Suomen sotilaita vastaan.

Niin mutta me tarttetaan se öljy että päästään kaaralla töihin. Joten suu kii.

• Ei ole

• just just
        Tosimies. kirjoitti:

Koskaan ei voi olla liaan varovainen, varsinkin nykyään kun rikollisia oikein houkutellaan Suomeen.

Juup, toista se oli ennen, ei ollut rikollisiakaan....hehhehee

• saa nukkua rauhassa

Minulla on liiketunnistimella laukeava kylkimiina eteisessä ja kuistin rappujen alta viuhkapanos pihallepäin.

• kiemunki
        saa nukkua rauhassa kirjoitti:

Minulla on liiketunnistimella laukeava kylkimiina eteisessä ja kuistin rappujen alta viuhkapanos pihallepäin.

kylkimiinaa kätetään ajoneuvoihin lähinnä, ja se "panos" on nimeltään viuhkamiina.

• nurinkurin
        Tosimies. kirjoitti:

Suomen lakihan suojelee rikollisia.
        Jos itseään ja kotiaan puolustaa,
        niin joutuu itse siitä syytteesseen.
        Toisin on asiat vaikkapa Amerikassa
        tai Venäjällä, joissa on oikeudentaju
        sentään kohdallaan itsepuolustuksessakin.

• lckvnlxdkvndk
        Tosimies. kirjoitti:

No älä viitti... missä sä asut,jossain mikä mikä maa! Tää roisto muuttaa v*ttuu suomest ens kesän! tää on poliisi valtio jos et oo huomannu, tulee jimilt poliisia ja pelastajaa! Vaikka en haluu pahaa muille ni saisinko narkkaa rauhas,en!
        ihanko olisin suurikin uhka :)

• 2+16

Se mitallin paikka tuolle urhealle kotinsa puolustajalle.

• MIlitantti Antti

En minä ainakaan jää vartoomaan, että murtomiehet vie omaisuuteni ja sen päälle kenties vielä mukiloivat minut ja perheenjäseneni. Sen verran on aina sängyn lähellä kättä pidempää, että kerkiän puolustautumaan. Ei kenenkään minun mielestäni kannata antaa ryöstää itseään. Ei kun turpiin vaan murtomiehille ja kunnolla!!!

• vdkvlxnvxdlkvnx
        MIlitantti Antti kirjoitti:

En minä ainakaan jää vartoomaan, että murtomiehet vie omaisuuteni ja sen päälle kenties vielä mukiloivat minut ja perheenjäseneni. Sen verran on aina sängyn lähellä kättä pidempää, että kerkiän puolustautumaan. Ei kenenkään minun mielestäni kannata antaa ryöstää itseään. Ei kun turpiin vaan murtomiehille ja kunnolla!!!

No huh-huh! Kuka teist on nähny murtomiehen yöl XDDDD uhotaa ja mesotaa! eiköhän noi tuu käymää ku oot töis!et varmaa tartte sit pesist XDDD

• sad nliskcnzdjk n
        vdkvlxnvxdlkvnx kirjoitti:

No huh-huh! Kuka teist on nähny murtomiehen yöl XDDDD uhotaa ja mesotaa! eiköhän noi tuu käymää ku oot töis!et varmaa tartte sit pesist XDDD

Varas hälytin on kyl ihan hyvä!pellet!

• hero-killer

Kannattaa puukottaa itseään pariin paikkaan sen jälkeen kun on pistellyt hörhöt manan majoille.

Näin taataan se että saat sankarin maineen ja lainsuojan samanaikaisesti.

• Sormenjälkinero..

Kunhan muistat laittaa sen puukon hörhön käteen sitten..

• von Münchausen

Älä suotta odota että tulevat talosi lähelle. Ota se pyssysi seinältä ja lähde jahtaamaan ohikulkijoita - kuka tahansa heistä on mahdollinen uhka sinun kodillesi. Parempi katsoa kuin katua - vedät vain rohkeasti liipasimesta, vellihousu!

• Haloo?

Miksi matkisin USA:n ulkopolitiikkaa? Kaikkihan näkevät ettei siitä mitään hyvää seuraa?

• puolustuksen tuki

http://en.wikipedia.org/wiki/Barrett_M82

Ameriikassa missä kaikki on suurta ja mahtavaa niin myydään kodin puolustukseen muun muassa edellä mainittua asetta.
      Sillä pystyy puolustamaan perhettään tehokkaasti aina tuonne 1800:n metriin saakka jolloin puhutaan nimenomaan ennaltaehkäisevästä kodin turvaamisesta.

Horisontissa kun näkyy liikettä niin ruuti palamaan perskeles! Herättää kunnioitusta murtomaunossa joka laskeutuu savupiipusta suoraan tuijottamaan Barrett M82:n piippua!

• Huom!

"Herättää kunnioitusta murtomaunossa joka laskeutuu savupiipusta suoraan tuijottamaan Barrett M82:n piippua".

Toivon mukaan kovin monia nuohoojia ei kuitenkaan tiputeta ennaltaehkäisevästi katolta.

• Tosimies.

• pump pump

Pumppuhaulikkokin on myös kunnioitusta herättävä varsinkin kun murtovaras kuulee sen metallisen (aseita vähemmän tuntevillekin elokuvista tutun) latausäänen, siinä vaiheessa järkevä hämäräheppu luikkii kiltisti tiehensä, jos kerkiää. Lyhyt pumppuhaulikko on kevyt, nopea ja helppo käsitellä eikä haulipanoksilla tarvitse kovin tarkasti tähtäillä pimeässäkään. Haulit myös turvallisia jos on lähinaapureita kun eivät ole pitkällä matkalla tappavan vaarallisia.

• nimim erkki

no siis kannattaa miinottaa koko lähiympäristö niin ennaltaehkäsee viel paremmin murtoveikkoja.
        mul on kyl viel parempi tapa ennaltaehkästä murtoveikkoja, ei osta sitä isointa telkkarii ja hienointa autoo. ei tarvii näyttää nii pitkäkynnet ei kuolaa sun omaisuutta.

• Väkivallan käyttöä

ei voi laillisesti suositella. Mutta jokaisen pitää kysyä itseltään:

Jos asuntooni tunkeudutaan yöllä. Puolustaudunko, vai annanko tappaa itseni?

Moni murtovaras nykyään on niin aineissa, ettei ajattele sekuntiakaan tappaako murtokohteesta yllättäen löytyvän asukkaan vai ei. Lisäksi moni murtautuja on ulkomailta suomeen tullut murtosarjan urakoiva ammattirikollinen jolle asukkaan tappaminen on vain "bisness as usual".

On oma valintasi päätätkö elämäsi päätyen poliisin tilastoihin, vai varaudutko edes mahdollisuuteen puolustautua, kun tappomiehet tulevat.

• Tosimies.

Niin,,, jokaisella murtovarkaalla on vapaus olla murtautumatta, vapaus olla tekemättä rikosta.
        Kun ihminen murtautuu toisen kotiin niin mielestäni hänellä ei saa olla enään mitään oikeuksia joiden johdosta hän olisi tasavertainen kohteensa asukkaiden kanssa, sillä asukkaat ovat uhreja, uhreja tietämättään ,ilman vapautta valita kohtaloaan.

Jokainen keino on sallittava tälläisissä tapauksissa itsepuolustaminsensa tähden.

Itse en anna murtovarkaalle mitään mahdollisuutta murhata lapsiani, en edes yrittää sitä vaikka tuollainen ei olisi tuon varkaan tarkoitus hänellä on siihen potentiaalia ja minun on otettava se huomioon.

Jokainen murtovaras on potentiaalinen murhaaja,raiskaaja ja voin vannoa että minun kotiini tunkeutuja ei kävele itse täältä ulos.

Kuten olen sanonut murtovaras jättää ihmisoikeutensa kohteen ulkopuolelle.

• HALKO

Suomessa on huono laki itsepuolustukseen,pitäskö kun rosvot tulevat sisälle kysyä keitetäänkö kahvit jos ei ole pulllaa niin pyytä vielä anteeksi.On se käsittämätöntä ettei saa itseään puolustaa vaikka lyöt nyrkillä se on pahoinpitely.kYLLÄ OIS KIRVEELLÄ TÖITÄ TÄHÄN LAKI MUUTOKSEEN

• Sopii tulla käymään

Minulla on vanha kaksipiippuinen Baijkal katkaistulla piipulla ja viidakkoveitsi pistimenä.
      Tukin etupäässä on upotettuna kaksi Moran terää, jos vaikka joku onnistuisi tarraamaan kiinni, niin sitten nykäisen taaksepäin.
      Perää en ole lyhentänyt, että on voimakkaampi pistellä ja ulottuukin kauemmas.
      Panoksissa on 32 grammaa merisuolaa.

Jos en tällä pärjää, niin tyynyn päädyssä on panelin alta nykäistävissä kymmenesti laukeava .22 pistooli.

Pitempään piiritykseen löytyy kaapista oikeita tappavia aseita ja panoksia pienen urheiluliikkeen verran.

• enosaasanoa.sda

No siis. Mielestäni saa puolustautua melkein millä keinolla tahansa. MUTTA aseen laukaiseminen ja varsinkin samalla tähtääminen tappavaan kohtaan ei enää ole samassa suhteessa rikollisen tekoon eli varkauteen.

Toki jos varas käy päälle eli varas hyökkää kohti, niin silloin mielestäni ampuminenkin olisi ok, mutta muuten tulisi pärjätä poliisille soitolla ja mahdollisella pesarilla tmv.

• Sopii tulla käymään
        enosaasanoa.sda kirjoitti:

No siis. Mielestäni saa puolustautua melkein millä keinolla tahansa. MUTTA aseen laukaiseminen ja varsinkin samalla tähtääminen tappavaan kohtaan ei enää ole samassa suhteessa rikollisen tekoon eli varkauteen.

Toki jos varas käy päälle eli varas hyökkää kohti, niin silloin mielestäni ampuminenkin olisi ok, mutta muuten tulisi pärjätä poliisille soitolla ja mahdollisella pesarilla tmv.

Minä tähtäänkin munille tai perseeseen, jos ehdin. Suolapanos ei liioin ole erityisen tappava vaatteiden läpi ammuttuna. Pelotusvaikutus varmaan sitäkin suurempi. Lyhyestä piipusta lähtee mahtavat lieskat pimeällä (voi vaikuttaa osumaan, mutta minkäs teet?) ja pamauskin on hurja, etenkin sisällä.

Kumpa pääsisikin joskus kokeilemaan!

Mitä muuten luulet, jos roistollakin on ase tai puukko, odottaako hän kiltisti sillä aikaa kun näpyttelen poliisin numeroa? Tuskin.

Jos joku kääppäilee makuuhuoneessani, niin en jää makaamaan, vaan kohti vain ja kun pistin osuu pehmeään, laukaisen. Päälle se kävi, katsokaa vaikka ruutijälkiä, oli juuri pistämäisillään puukolla.

Huoneeseen tulee juuri sopivasti valoa, joten silmäni ovat aina tottuneet ja näen tarpeeksi puolustautuakseni.

Ase kulkee autossa mukana, joten jos äitini luona sattuu olemaan kutsumattomia vieraita, niin vaihdat kovat piippuun! HAI SIE, PYSY POISSA!!!

• Sellaisten murtajien

määrä joilla on tavoitteenaan tappaa, on kohtalaisen pieni. Niin vaarallisia kuin ovatkin, ovat murhanhimoiset rikolliset marginaalinen osuus rikollisista.

Huolestuttavampaa on se että tappamisesta on tulossa entistä normaalimpaa arkirutiinia niiden rikollisten keskuudessa jotka eivät varsinaisesti rikoksissaan murhiin tähtääkään.

Kioskin myyjä panee hanttiin? Tapetaan se ja otetaan rahat.
      Vanhus ei päästä irti käsilaukustaan? Tapetaan se ja otetaan rahat.
      Murtokohteessa lapsi heräsi ja näki kasvot? Tapetaan se ja jatketaan penkomista.

Rikollisuutta ja tappoja on ollut halki ihmiskunnan historian. Nyt on kuitenkin meneillään trendi jossa ihmiselämää ei pidetä juurikaan arvossa. Elämme aikaa jona satunnainen vastaantulija saatetaan potkia tajuttomaksi, ja pään ja niskan päälle hypitään asenteella "Jos se kuolee niin se kuolee" ja hyppiminen videoidaan youtubeen muiden sosiopaattien pisteytettäväksi.

• Suomi siistiksi taas

Osaltaa tuo ihmishengen halpuus (Suomessa) johtuu aivan varmasti myös siitä että ryöstäjä/tappaja tietää selviävänsä nuhteluilla ja pienellä tuomiolla. Lisäksi vankilat ovat luksushotelleja joihin moni vanha laitostunut venkula on niin kiintynyt että tekee rikoksia sen vuoksi että saisi katon pään päälle, lämmintä ruokaa ja ilmaisen lääkärin, mistään ei tarvitse huolehtia itse.

En usko valtion palkkalistoilla olevien "tutkijoiden" tuottamiin tilastoihin joiden ainoa päämäärä näyttääkin olevan vain antaa jokin virallinen lupa virkamiehille ja poliitikoille säästää rahaa vankeusrangaistuksissa, yleisessä turvallisuudessa ja poliisien määrässä. Noissa tilastoissahan usein toitotetaan että mitään ongelmia ei ole vaan asiat päinvastoin menevät parempaan suuntaan!

Suomi on juuri noiden lälly"tuomioiden" takia erittäin houkutteleva maa ulkolaisille rikollisliigoille.

Toivotaan että ihmiset ottavat jatkossakin lain omiin käsiinsä jos ja kun joutuvat väkivaltarikollisten kanssa tekemisiin vastoin tahtoaan.

• nimim erkki
        Suomi siistiksi taas kirjoitti:

Osaltaa tuo ihmishengen halpuus (Suomessa) johtuu aivan varmasti myös siitä että ryöstäjä/tappaja tietää selviävänsä nuhteluilla ja pienellä tuomiolla. Lisäksi vankilat ovat luksushotelleja joihin moni vanha laitostunut venkula on niin kiintynyt että tekee rikoksia sen vuoksi että saisi katon pään päälle, lämmintä ruokaa ja ilmaisen lääkärin, mistään ei tarvitse huolehtia itse.

En usko valtion palkkalistoilla olevien "tutkijoiden" tuottamiin tilastoihin joiden ainoa päämäärä näyttääkin olevan vain antaa jokin virallinen lupa virkamiehille ja poliitikoille säästää rahaa vankeusrangaistuksissa, yleisessä turvallisuudessa ja poliisien määrässä. Noissa tilastoissahan usein toitotetaan että mitään ongelmia ei ole vaan asiat päinvastoin menevät parempaan suuntaan!

Suomi on juuri noiden lälly"tuomioiden" takia erittäin houkutteleva maa ulkolaisille rikollisliigoille.

Toivotaan että ihmiset ottavat jatkossakin lain omiin käsiinsä jos ja kun joutuvat väkivaltarikollisten kanssa tekemisiin vastoin tahtoaan.

jep.

suomen lainsäädäntö ja tuomiot melkeenpä kehottaa rikoksien tekoon.
        myymällä huumeita saa paljon paaaaljon enemmän rahaa kuin siitä esimerkiksi edes sakotetaan. ensikertalaisena suurimmat tuomiot talousrikoksista on semmost 7-10vuotta rapiat. ja ensikertalaisena taposta 2-12vuotta. tapon yritys on ensikertalaisena se 2vuotta ja hyvällä käytöksellä alle.
        jos sua vituttaa joku erittäin paljon juo tanakka känni ja aja autolla yli. juopuneena rikoksentehneitä vähän katotaan sormien läpi.. vaikka ainakin minä pystyn päihtyneenäkin miettimään mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.

elikä siis, tästä voidaan kuvitella ihmishengen arvo. jos seppo syynää valtiolta 100 000euroa hän saa viitisen vuotta vankeutta, eli tappaja maksaa periaatteessa sen 100 000 euroo et tunkee puukon sun nieluu. kätevää.
        ja sit meidän pitäs niiku olla hiljaa ja tyytyy siihen paskaan mitä me saadaan.
        heti ku kerrot et suomes on joku vialla niin oot nainen ja vittu valitat. :D

ja joo suomi ja ruotsi kutsuu paljon huumekauppaa, salakuljetusta, mitä ikinä. joku jenkkipoika salee naurais sen muutaman vuoden istuttuaan et ei helvetti, rikos kannattaa TODELLAKIN.

eikä suomessa ykskään rikollinen oo istunu 25 jtn semmosta vuotta pidempää, ellei ne sit oo pakotettu avohoitoon.

• Tosimies.

"määrä joilla on tavoitteenaan tappaa, on kohtalaisen pieni. Niin vaarallisia kuin ovatkin, ovat murhanhimoiset rikolliset marginaalinen osuus rikollisista"

-Olet aivan oikeassa, mutta aikaa ei ole kysellä.
      Tilanne on joka hän tai me, vastaus on mieluummin me eli perheeni selviävät elossa.

"Huolestuttavampaa on se että tappamisesta on tulossa entistä normaalimpaa arkirutiinia niiden rikollisten keskuudessa jotka eivät varsinaisesti rikoksissaan murhiin tähtääkään."

-Kyllä, olemattomilla tuomioilla on syynsä tähän.
      Moni murhaa uudestaan vapauduttuaan, kuolemantuomio estäisi tämän.

• höp pöp

Moni uudestaan vapauduttuaan murhaavista myös ottaa tappamisensa kohteeksi toisen rikollisen. Jos mielestäsi rikollisella ei siis ole elämiseen oikeutta, niin tämä murhan uusija vain auttaa tilanteessa. Eipähän tartte suotta käyttää aikaa useamman rikollisen tappamiseen..

Vai väitätkö, että murhamiehet (tai miksei -naiset) ottavat useimmiten kohteekseen satunnaisia kohteita ihan vaan tappamisen ilosta? Ei, kyllä yleensä taustalla on porukoita, joissa harrastellaan rikollisuutta yleisemminkin. Sitten jos on riitaa tai ongelmia ryöstösaaliitten jaossa niin......

• Hirsipuu kunniaan!
        höp pöp kirjoitti:

Moni uudestaan vapauduttuaan murhaavista myös ottaa tappamisensa kohteeksi toisen rikollisen. Jos mielestäsi rikollisella ei siis ole elämiseen oikeutta, niin tämä murhan uusija vain auttaa tilanteessa. Eipähän tartte suotta käyttää aikaa useamman rikollisen tappamiseen..

Vai väitätkö, että murhamiehet (tai miksei -naiset) ottavat useimmiten kohteekseen satunnaisia kohteita ihan vaan tappamisen ilosta? Ei, kyllä yleensä taustalla on porukoita, joissa harrastellaan rikollisuutta yleisemminkin. Sitten jos on riitaa tai ongelmia ryöstösaaliitten jaossa niin......

Kyllä nämä valjakkalat pitäisi ilman muuta teloittaa välittömästi. Hullu tappaa kun sille päälle sattuu ja Valjakkala varmasti sattuu ennen pitkää. Taitaa nytkin olla väkivaltatuomio tulossa.
        PerkeIe että suututtaa, kun vanhukset lojuvat lökät vaipoissa ja tuollasia saatanallisia sikoja elätetään vuosikymmeniä lojumassa yhteiskunnan varoilla odottamassa, että pääsee taas ryöstelemään ja murhaamaan!
        Väkivaltarikollinen tekee uuden rikoksen muutaman tunnin sisällä siitä kun on ulos päässyt.

• pron neuvot

Kamppailu, itsepuolustus ja suojelualan ammattilaisena voin kertoa että todellisessa tilanteessa on pakko suorittaa hätävarjelun liioittelu.
      Hyökkäys on puolustuksen tukipylväs oli laki mitä mieltä tahansa. Kyse on psykologisesta ja sitä kautta fyysisestä ylivoimasta ottaa tilanne haltuun.
      Tilanteen haltuunotto edellyttää vakuuttavaa uhkaa tai suoritusta puolustautujan taholta.

Normi soffaperunalle tuottaa vaikeuksia kävellä postilaatikolle huohottamatta saati sitten kyetä puolustautumaan nuorta kuumaveristä rikollista vastaan kenellä ei ole mitään menetettävää.
      Tuohon täytyy sanoa että ainoa keino on miettiä jonkin sortin astalo valmiiksi ja opetella käyttämään sitä. Toki unohtamatta puhelimen käyttöä ensimmäisenä.

Miehillä on tapana että aika kultaa muistot. Moni mies kuvittelee että hänellä on hirmuiset lyöntivoimat ja hänelle ei ryppyillä. Juuri noille miehille tuleekin suurimpana yllätyksenä se ettei heidän lyönneistään ole mihinkään ja se järkytys joka siitä seuraa lamauttaa puolustautujan ja antaa hyökkääjälle etulyöntiaseman.

Elikä lyhyesti: Jos aiot ylipäätään yrittää puolustautua niin tiedä kykysi, tee se kunnolla tai älä ollenkaan. Hopeamitaleja ei jaeta noissa hommissa.

Järjenkäyttö on tärkeintä kaikille osapuolille.

• Tosimies.

Lyhyesti virsi kaunis, osta vanhenpana ase;)
        Liipasimen veto ei vaadi voimia kovin.

• nimim erkki
        Tosimies. kirjoitti:

Lyhyesti virsi kaunis, osta vanhenpana ase;)
        Liipasimen veto ei vaadi voimia kovin.

jep ihmisen ampuminen ja tappaminen, on ''itsepuolustusta'' parhaimmillaan. :DD

• ....................

sitten kyetä puolustautumaan nuorta kuumaveristä rikollista vastaan kenellä ei ole mitään menetettävää."

Amerikassahan uhri vastikään puolustautui. Amerikassa on monen rikollisen viimeisiksi sanoiksi jäänyt luultavasti "et uskalla sä ampua". Ja jos rikollinen on selvinnytkin on tiedossa ollut vähän pidempi linnareissu kuin Suomessa. Suomalainen oikeuskäsitys on pahasti vääristynyt. Käytännössä suomalaisella ei ole oikeutta hätävarjeluun. Se on nähty monta kertaa tuomioissa.

Minusta nämä puheet kaikkien tilanteiden ratkeamisesta puhumalla ovat jo itsepetosta. Olen sitä mieltä että kaksi poliisia kuoli tuon koulutuksen vuoksi eli tapaus Steen Cristensen. Mikä sai heidät luopumaan aseestaan? Miten poliisille voi tulla edes mieleen antaa aseensa rikolliselle? Tuli tilanne että puhuminen ei auttanut ja olisi pitänyt puolustautua vaikka oman henkensä uhalla tai ainakin olla valmiina vetämään aseensa esiin ja ampumaan henkensä edestä mikäli vastapuoli aloittaa ampumisen tuli mitä tuli.

Todennäköisesti kumpikin olisi haavoitunut Cristensenin luodeista mikäli nämä eivät olisi antaneet aseitaan mutta todennäköisesti tuleen vastaaminen olisi johtanut Cristensenin kuolemaan koska tällä ei ollut suojaliiveja. On tietysti mahdollisuus että Cristensen olisi peräytynyt ja paennut mikäli "kauhun taspaino" olisi säilynyt.

• cvbgnh

Teillä on tuo asioiden tutkiminen aina vähän hakusessa kuten tämänkin uutisen osalta. Tunkeutuja ei ollut tuikituntematon murtovaras vaan uhri ja tunkeutuja tunsivat toisensa ja kyseessä oli välien selvittely. Ttietojeni mukaan uhri oli velkaa tunkeutujalle ja ei ollut halunnut maksaa velkaa lupauksista huolimatta.

Näin ollen uutinen saa uuden sävyn.

• Tosimies.

Eipäs saakaan uutta sävyä, toisen kotiin tunkeutuminen on väärin vaikka hän olisi sinulle velkaa.
        Velat on haettava lainvoimaisin keinoin ja veloista on aina tehtävä lainvoimainen velkakirja.

• Edellinen
        Tosimies. kirjoitti:

Eipäs saakaan uutta sävyä, toisen kotiin tunkeutuminen on väärin vaikka hän olisi sinulle velkaa.
        Velat on haettava lainvoimaisin keinoin ja veloista on aina tehtävä lainvoimainen velkakirja.

Sen verran vielä tarkennusta, että jutussa kyseessä olleita velkoja ei voi hakea lainvoimaisin keinoin ja tuollaisista veloista ei tehdä lainvoimaisia velkakirjoja.

Niin tunkeutuja kuin "uhrikin" oli vanhoja hörhöjä, että kukaan ei olisi surrut, vaikka uhri tai tunkeutuja kaikki yhdessä olisi potkaisseet tyhjää.

• Kotini on linnani

Jotka meille pyrkii väkisin tai ovat murtautuneet sinne poissa ollessani niin heille saattaa käydä KALPATEN mikäli rosvo tai rosvot ovat tuiki tuntemattomia !

• Tosimies.

Todellakin , kotini on linnani!

• Hekotusta

Jäätuuralla kasvoihin=))) Tuo vasara nyt vielä menee mutta harvemmin sitä jäätuuraa pirtissä säilyttetään.

Pääasia että antaa koko rahan edestä kyytiä. Suomessa on tapana tuomioistuimien jakaa kaikille oikeutta. Todennäköisesti saa tuomion lievästä pahoinpitelystä.

• Puolustava tiikeri

Sinä päivänä, kun rosvot tai huumeveikot soittavat ennakkoon ja kysyvät rauhallisesti, että saavatko he luvan tulla sisään ja ovat ovat ystävällisiä ja eivät kohtele minua huonosti tai varasta mitään, jätän puolustautumiseni pelkän hätäkeskukseen soiton varaan.
      Siinä poliisia odotellessa voin sitten keittää ja tarjota kahvit..
      Niin kauan kun tämä toimintatapa ei ole käytössä, puolustan itseäni ja omaisuuttani henkeni edestä hyökkääjien hengenvaaraan joutumisesta tai vahingoittumisriskistä välittämättä.
      Miksi kunnon ihmisten pitäisi siinä tilanteessa käyttäytyä fiksusti kun rosvot eivät käyttäydy?

• nimim erkkimies

ei pidäkään, eikä voi.

vanha viisas japanilainen sanonta, ''jos joku hakkaa sua pesismailalla kylkeen samalla kun sen kaveri irrottaa sun sterkkoja, kaiva puhelin esiin ja odota että poliisit saapuvat.''

• omaisrenkin puolesta

Enemmän pelkään "itsepuolustajia" kuin varkaita.

• olet rosvo

Vaihda ammattia jos pelkäät että ihmiset puolustavat itseään sinulta.

• erkki mies

siis joo, ehdottomasti oon sitä mieltä et jos kotiin tullaan niin kaikki on sallittua. ihan ku siin ois aikaa ryöstäjien tulles hakkaa sua kaivaa känny esiin ja soittaa poliisille. tai sanoo ''hei fenatkaa hetki et soitan kytät, sit voitte ruveta kantaa kamaa pakuunne.''

itse en ole väkivaltainen ihminen, otsikko oli helvetin harhaanjohtava tälläkin kertaa, oisin tullu pätemään kuinka voitan jokaisen tappelun puhumalla.
      tappelu on todellakin sun päätös, ite oon päättäny monta vuotta sitte etten joudu turvautuu väkivaltaan, enkä ole näin joutunut.
      nyrkit on jokasella, se vaan et kuka niitä nyrkkejä heiluttaa. jos oot fiksu äijä heiluttaa nyrkkejä nii voisit senkin energian ja fiksuuden käyttää johonkin hyödylliseen, esimerkiksi puhumiseen.

• aropupu71

Tietenkään kaikki keinot eivät ole sallittuja vaan ne pitää suhteuttaa tilanteeseen. Jos joku tulee uhoamaan sinulle nakkikiskalle niin ensimmäisenä ei pidä kaivaa torrakkaa esille takapaksista ja pamauttaa uhoajaan reikää keskelle.

• ex vartija

Omaisuuden ja koskemattomuuden puolustaminen on mielestäni täysin sallittua.
      Kukä antaa oikeuden hyökätä toisen päälle pahoinpitelyaikeissa, tai kuka antaa luvan tunkeutua tai toisen asunnossa esiintyä edes uhkaavasti, toisen vieraana. Missä on toisen ihmisen yksityisyyden kunnioitus, tai hänen omaisuutensa, seurassaan olevien? kysyn vaan.
      Lain käyttäjät hurskastelevat "liiallisella" voiman käytöllä, mitä se on. Se tulee kysymykseen vasta sitten JOS kun toinen on taltutettu, tai rauhoittunut, tai on muutern jo puolustus kyvytön vielä sen jälkeen käydään käsiksi tai lyömään, silloin on kyse liiallisen voiman käytöstä. Turhaa valittaa jos menee toisen asuntoon tarkoituksena varastaa, tai muuten tuottaa vahinkoa ja joutuu ulos heitetyksi tai saa selkäänsä liiasta voiman käytöstä. Nykyään on menty näissä asioissa naurettavuuksiin. Lain säätäjät eivät ole itse mitenkään ajantasalla saati että tajuaisivat asian raadollisen puolen.

• nimim erkki

jep ja joskus ryöstäjä voi esimerkiksi olla pireissä, se on kiva yrittää piripää taltuttaa kääntämällä toista poskea ja etsiskelemällä kännykkää. näissä tapauksissa todellakin mennään liian pitkälle ja se on mun mielestä enemmän itsestäänselvyys ku että kana munii.

ei oo ees siellä oikeussalissa näistä asioista päättävät ihmiset semmosia, ettei itseään puolusta hädäntilanteella ja jos kaveri ei taltu ees paistinpannulla niin todellakin tulee pahaa jälkee.
        mun mielestä noissa oikeuspäätöksissä kaikki päättäjät pitäs ajaa samaan tilanteeseen ja kattoo mitä ne tekee tilanteessa. äijä riehuu puukon kanssa ja veitsi on käden ulottuvilla, uhkaatko soittaa poliisin?

yks semmonen tapaus tulee mielee ku kahta tyyppii oli 30tyyppii vastassa, tottakai siinä tulee vittu pahaa jälkee ku ei tommosta ihmismassaa toista poskee kääntämäl taltuteta. väkivalta on paskaa, mut siihen on joskus pakko turvautua, sen tietää ne oikeustalossa istuvat sällitki. ois kiva laittaa ne samaan asemaan joskus ja kattoo kuolisko ne koska laki sanoo niin ja näin :D

• erkki erimieltä

Päin vaan
      Olen sitä mieltä, että kenenkään kotiin ei saa tulla ns. väkivalloin, niin ettei kodin
      omistaja saa puolustautua. Keinot pitä olla aina niin reippaat, että tunkeutuja, joko perääntyy heti ja oitis tai , sitten saadaan toimintakyvyttömäksi ja pidätettyä. Eli suoritetaan ns. kansalaispidätys. Joskus tietysti käy niin, että tunkeutujalle tekee
      pipiä. Niin pitääkin hittojakos tulit.
      On tietysti hiemen eri asia erilaisten hämyjen käymät keskinäiset ottelut. Niissä
      on kuitenkin kysymys aivan eri asioista. Kohde on kuitenkin aina omassa kotonaan
      ja hänelläkin tulee olla oikeus puolustaa itseään ja kotiaan. Että silleen.
      erkki erimielttä

• Oikeat arvot

No voi víttu, pitääks tällasii Suomes ees miettiä? Jenkeissä (ainakin joissain osavaltioissa) saat ampua taloosi tulleen tunkeilijan. Ja Suomessa ei muka saisi mitään tehdä? Eipä mua kiinnosta mikään Suomen laki vaan se mikä on oikein. Ja se oikein, että jos mun kämppään joku murtautuu luvatta, ni saa kyllä multa sellaisen selkäsaunan, että jos siitä selviää niin varmasti miettii alanvaihtoa sen jälkeen.

• samaa mieltä

hö , miksi tyytyä vahingoittamaan varasta kun voi pistää päiviltä kaikkien edun mukaisesti . samoin kriteerein kuin amerikassa niin hommat toimii niin kuin pitää .varas miettii kaksi kertaa ennenkuin murtautuu minnekkään kun saattaa olla tuuman piippu naaman edessä. ja näin ne varkaat loppuvat hyvinkin nopeasti. itse ainakin puolustan kotiani , omaisuuttani sekä itseäni kaikilla saatavilla olevin keinoin. jos siinä varkaalle käy heikosti se on varkaan omavika sekä iso voi voi .

• Ajattelija 84

Kyllä olen sitä mieltä, että oman henkilökohtaisen- ja omaisuuden koskemattomuuden turvaamiseksi on kaikki mahdolliset keinot sallittuja. Esim. oman kodin turvaaminen pitäisi laillistaa, eikä kriminalisoida. Nyky oikeuden mukaan saat syytteen, jos et tarjoa tunkeilijalle kahveja. Kyllä tunkeilijalle parempi palkinto olisi Vihtavuore Metso!!!

• miliiii...

mulla on venäjän miliisin kumi pamppu ja sillä kun rosvoa pyyhkesee niskoille niin loppuu rosvoilu ja halu tätä harrastaa, pidän sitä autoillessa mukanani jos tarvetta puolusttaa niin siitä on apua otteluun..

• pelkää

Kotiani vaani humalainen mies aseen kanssa ja oli uhannut tappaa aikaisemmin luonani piilossa olleen ihmisen. Soitimme poliisille, joka ilmoitti, että vuoron vaihtuminen on kahden tunnin päästä; soittakaa sitten uudelleen. Onneksi lähti ajamaan pois; tietenkin humalassa, mutta kukapas sitäkään olisi tullut todistamaan!?
      Kesäpaikalla pidän jotakin kättä pidempää aina oven sisäpuolella. Naapurit ihmettelivät, mutta herkesivät ihmettelemästä, kun muutaman kilometrin päässä tuntematon tappoi mökkiläisen yövuoteelleen ilman mitään konkreettista syytä.
      Mikä meitä suomalaisia vaivaa?

• VIESTIÄ EDUSKUNTAAN

ON TÄMÄ IHMEELLINEN MAA TÄMÄ SUOMI ???? AMERIKASSA VOI AMPUA KOTIINSA TUNKEUTUNEEN MUTTA TÄÄLLÄ SAA PAHOINPITELY SYYTTEEN

ASEIDEN KÄYTTÖÄ ENPUOLUSTA MUTTA JOKU MAHDOLLISUUS PITÄÄ OLLA IHMISELLÄ PUOLUSTAUTUA

• Suomen pas..ka laki

Suomessa ei saa itseään puolustaa. Syyte tulee itelle jos lyö toista vaikka toinen uhkaisi puukolla. sama koskee raiskauksia. Raiskausta ei pidä mennä estämään koska siitä tulee syyte itelle. olen nähnyt kun kerran mies hakkasi naista racvintolan edessa. Löi oikein kunnolla naista nyrkillä ja heitteli ikkunaan päin. Soitin vaan poliisit ja katselin vierestä kun mies hakkasi naista. poliiti tuli 5 minsan päästä vasta ja siinä ajassa nainen oli jo pahoin hakattu.Poliisit kyseli vaan et miksi en mennyt väliin ja sanoin etten halunnut syytettä pahoinpitelystä.

• mooses kotajärvi

Syrjäkylillä voi mennä monta tuntia että poliisi tulee.saattaa olla muksut ja muija hengettömänä kun tulevat jos jäät odottelemaan.eivätkä välttämättä pidä kiirettä jos on tärkeämpiä asioita hoidettavana,kuten raskaan kaluston tai parin pykälän ylinopeuksien kyttääminen.kyllä täällä saa ihmisen tappaa ja hakata aivan vapaasti,ja humalassa lasten yli ajella,se ei ole keltään pois mutta rikopa lakia,se käy byrokraattien kunnian päälle ja hups,olet kusessa.

• kjjkjsdkjsdijs

Toi on just niin oikein ku vaan voi olla.
      Laitetaanko keräys pystyyn ja maksetaan kodinpuolustajan kulut?

Mutta muistakaa, että suomessa usein nämä "turpaansa saaneet" ovat kovan luokan kusettajia.
      Tiedän tapauksen, jossa kaveri löi toista kaveria nyrkillä silmään ja oikeudessa syyttivät kolmatta henkilöä, joka todellisuudessa ei lyönyt.
      Saivat kuitenkin oikeudessa valehtelemalla rahaa kolmannelta osapuolelta...nämä kovat jätkät, jotka tosiaan eivät osaa muuta kuin kusettaa.

• sellasii naapureia

Mun naapurissa asui romaani perhe ja sit yks äijä joka oli viinaan menevä eli juopotteli paljon. Nää romaanit oli rikollisia, yrittivät keskellä päivää murtautua tän mun naapuri miehen asuntoon. Katselin ovisilmästä kun näillä romaaneilla oli vasaraa ja meisseliä jolla yritti aukaista naapurini oven. Naapurini oli kotona ja heräsi tietty siihen meteliin kun romaanit pääsi sisälle joten tappelu siitä tuli. Nyrkit alko heilumaan ja loppujen lopuksi mun naapuri sai syytteen kans kun puolusti omaisuuttaan. Naapurini omisti kolme asetta ja sanoi jälkeenpäin et jos olisi ehtinyt niin olisi ampunut nää romanit siihen paikkaan. sai siitäkin syytteen aseilla uhkailuista. Sanon vaa et pa..ka laki suomessa on kun itseään ei saa puolustaa.

• Voi erkki sentään

Ei tietenkään kannata puolustautua, ole hyvä tässä tavarat ja puolisoni, voit tappaa minut poistuessasi.. voi luoja. Kyllä minä vaan taistelisin omieni puolesta.

• rikollisuus kannatta

niin viestin aloituksessa nähdään miten rikollisuus kannattaa ja rikollista suojellaan....täytyisi todellakin uusia koko laki!

• usanmalliin

Minusta kaikki keinot sallittuja jos joku kotiisi murtautuu. Suomalainen oikeuskäytäntö on mennyt siihen, että jos kosket olet itse linnassa, kun olet onnetonta rosvoparkaa vähän ojentanut.
      Tässä kohtaa amerikkalainen oikeus käytäntö on valttia, rosvo kylmäks ja thats it.
      tulee valtiollekin halvemmaksi, kun ei kaikenlaista rupusakkia tarvii elättää vuosikausia. Valtion vois vielä velvottaa korvaamaan käytetyt patsuunat.

• ällällällällällälläl

PuoLLLLLLLLLustettaan kotia Niin saamme mitaLLLLLLLLLLLLeita!
      OpeteLLLLLLLLLLkaa saatanan kirjotushäiriöiLLLLLLLLset kirjottaan ne sanat oikein ja sitte voitte mietiskeLLLLLLLLLLLLLLLLLLLä miten sitä kotia puoLLLLLLLLLLLLLLustetaan.

• yks vaan

jos olet kerrostokyttä niin ole onnellinen kun on vielä munat tallella

• lampunkeksijä

Ison veden takana tunkeilijat olisivat saneet myös lyijyä kitusiin ja armelias ampuja olisi sankari.

Kyllä sopiva määrä vasaraa on tuossa kohtaa paikallaan.

• tottakai saa puolustaa itseään sekä perhettään.

• Tosimies.

Ja pitää!
        Sakot sellaiselle joka jättää perheensä rikolisten armoille.

• Terveisiä perseestä

Joo eikä tässä vielä kaikki: Sittenkuin puolustaudut hyökkääjää vastaan, niin sinulle tungetaan laitosasumista lusitun kakun ja maksettujen sakkojen sekä menetetyn asunnon jälkeen, koska olet väkivaltainen! Suurinpiirtein näin Suomessa.

• äääähhhhhh

No tuohan on butatiivistä hätävarjelua eikä edes sitä, vaan butatiivistä eli liioiteltua itsepuolustusta. Ei sitä tappomielessä saa kuitenkaan omaisuuttaan puolustaa, vaan pitää soittaa poliisit tai muu taho avuksi.

Itsepuolustus on pienten koulukiusattujen laji, jos siis puhutaan ihan siis kamppailu- ja ip-harrastahista, ja siellä on monenlaista ylimielistä, väkivallanhakuista lahopäätä nykyisin.

• Tyypillistä valehtelua. Tiedän että väkivallanhakuisilla lahopäillä ei ole kurinalaisuutta opetella taistelulajeja.

• nimim erkki

ähh tuu tänne nii kiskastaa sua kaveriporukalla turpiinii jos et tee mitään uskon sun paskan väitökses. jos rupeet sillon ku sun kimppuun hyökätään tavottelee puhelinta (joka voi kostautuu sun menoks, koska vasikoita rakastetaan) uskon sua täysin.

kaikki ketkä väittää ettei työnnä jaloillaan/käsillään, potki tai lyö kun on ahdistettu nurkkaan (joka on luonnostaan tuleva reflexinomainen juttu, sille ei voi mitää t. itsesuojeluvaisto, joka on jokaisella eläimellä.. myös ihmisellä) niin tulkoon tänne näin niin katotaan, paitsi ei se onnistu sopimalla tilannetta vaan se pitää tapahtuu yllärinä. voin lyödä koko omaisuuteni ja vasemman kiveksen pantiks, et nää vastarannankiisket tässä keskustelussa puhuu pelkkää isoa pa..zkaa. alapeukuta jos et ole samaa mieltä kanssani.

ite oon täys ituhippi ja rakastan kaikkee elämää.. mut jos sanon että kun mua tullaan hakkaamaan pampuin ja nyrkkiraudoin, että en mitään koita tehdä vastaan kusetan niin varmasti. trollaatteko vai onko teidän pakko olla aina erilaisia eriNlaisuus on in. kaikki näkee mut ku oon eriNlainen.
        iteki hippi ku oon nii näitä vaistonvarasia tekoja ei mulla ole, koska oon aivopeseytynyt täydelliseen ituhippeyteen.

siis kaverit hei, suosittelen tulla ryöstää mut koska en pistä vastaan. sama ku joku yrittäis väkisin tunkeutuu sun suoleen, laitatko silmät kii ja nautit matkasta :D

• nimim erkki

HUPS lol :D vähä väärin luin sun kommenttis. pahoitteluni.

• la la land

Kotiaan on saatava suojella. Piste.

Ihme maa kun täällä rikollisia kohdellaan kuin kuninkaita.

• vellihousut

Mitä te täällä oikein pelkäätte? englannissa poliisikin pärjää ilman asetta.

• Tosimies.

Nykyään heillä on jo aseet, hyvät ajat ovat menneitä.

• Tosi on

Eiköhän lähdetä siitä, että kotini on linnani. Ja jokaisen kotonaan tai kadulla rikollisen uhrin on oikeus puolustaa omaa ja läheistensä henkeä. Syyllinen on aina hyökkääjä eikä uhri. Rikollisille on tehtävä selväksi, että oma henki on katkolla
      ja siitä saa syyttää itseään jos huonosti käy. Kääntäkööt hyysärit toisen poskensa hakattavaksi, mutta minä en anna hakata sitä ensimmäistäkään poskea.

• Raipe.....

Itse ainakin pistän mahdollisuuksien mukaan pataan jokaista kotiini tunkeutuvaa henkilöä seurauksista välittämättä. Maksellaan sitten sakkoja tai istutaan linnassa mutta varmasti puolustan kotiani tarvittaessa vaikka väkivalloin.

Niin jokaisen kansalaisen tulee toimia. Omaisuutta ja perhettä pitää puolustaa, vaikka syyte heilahtaisi.

Poliisi ilmeisesti olettaa, että asukas istuu kiltisti paikallaan ja seuraa vierestä kun varkaat vievät arvoesineet ja rikkovat paikat ja pahoinpitelevät perheenjäsenet. Senkö jälkeen pitää vasta puuttua tilanteeseen?

• Kodinykkönen

mulla on konekiväärit asemissa ja pihat miinoitettu ,siinä saa rosvot yrittää tulla.

• Näinhän se menee,kun puolustat itseäsi,niin sinusta tekee oikeus syyllisen.ON se niin väärin,että tekijällä on paremmat oikeudet kun uhrilla.

• benelli

suomessa pitäis olla laki että jos joku tunkeutuu toisen asuntoon niin sen saa pistää kylmäksi haluamakseen katsomalla tavalla niin kuin amerikoissa ja aseet joka mökiin niin vähemmän murtoveikkoja tulossa yöllä kylään itelleen kipeetä hakemmaan

• Oikeusmurhan uhrit

Yksinhuoltaja äiti oli yksin kotona tyttölastensa kanssa kun nuorisorikollisjengiläiset ryntäsivät takaovesta sisään. He asuivat maalla jossa kaikki pitävät tai ainakin pitivät, ovet pääsääntöisesti auki, kotona ollessaan.

Äiti, tyttärineen ei tietenkään pystynyt millään puolustautumaan huumehumalassa olleita taistelulaijen harrastaja nuorukaisia vastaan. Nämä nuorisorikolliset riehuivat kodissa sotkien ja tuhoten paikkoja sekä pahoinpidellen heitä.

Äiti koitti anella rikollisia lähtemään, mutta turhaan. Äiti lapsineen pakenivat makuuhuoneeseen lukkojen taakse. Tosin lukko oli sellainen että sen sai auki millä tahansa veitsellä.

Ailkansa riehuttuaan, nuorukaiset olivat menneet takapihalle hajottamaan siellä olevia tavaroita. Tämän huomattuaan, äiti kävi laittamassa takaoven lukkoon, josta raivostuneena rikolliset yrittivät hajottaa ikkunoita sekä oven laseja, sisään päästäkseen, tässä kuitenkaan onnistumatta.

Poliisit eivät tulleet lainkaan auttamaan. Poliisi soitti n. 2 tunnin kuluttua, että "vieläkö ne on siellä?" koska eivät olisi halunneet tulla paikalle. Äidin kertoessa ettei rikolliset enää ole takapihalla, mutta voivat vaania jossain lähestöllä, poliisi totesi etteivät aio tulla, mutta voivat armollisesti käydä katsomassa onko rikollisten auto heidän kotipihassaan.

Lapset pelkäsivät kuukausia kulkea yksin kouluun, koska pelkäsivät rikollisten vaanivan lähistöllä ja kaappaavan heidät pakettiautoon. Lääkäri suositteli koulua maksamaan koulukyydin taatakseen lasten turvallisuuden.

Mikä seuraus selkkauksesta oli? No se että ÄITIÄ SYYTETTIIN HEITTEILLEJÄTÖSTÄ koska hän oli sulkenut ulko-oven eikä päästänyt nuorukaisia sisään. Oli syksy ja nuoret miehet olivat väittäneet olleensa vähissä vaatteissa ulkona. Tämä ei pitänyt paikkansa, minkä äiti oikeudessa onnekseen pystyi todistamaan, tapahtumasta kuvaamallaan videolla, josta selvästi näkee kuinka nuorukaisilla on toppatakki, farkut ja muut normaali ulkovaatteet. Äidin syyte siis hylättiin koska hän pystyi itse todistamaan itsensä syyttömäksi, muuten äiti olisi todennäköisesti saanut tuomion!?

Lisäksi videolta kuulee kuinka rikollinen uhkailee ja huutaa "VITTU SÄÄ KUOLET.. IHAN VARMANA KUOLET!!!" samalla kun hän hajottaa takapihalla olleita tavaroita. Nuorukaiset tunnustivat oikeudessa yrittäneensä väkisin sisään mm. hakkaamalla jääkiekkomailalla ikkunalaseja ja ovea.

Kaikesta tästä huolimatta nämä rikolliset eivät saaneet mitään tuomiota laittomasta uhkauksesta, kotirauhanhäirinnästä, vahingonteosta eivätkä pahoinpitelyistä. Eivät vaikka kyseisillä rikollisilla oli taustalla ryöstöjä, huume sekä väkivaltarikoksia.

Onko ihme että usko poliisiin ja oikeuslaitokseen on koetuksella?
      Miksi polisi, syyttäjä ja oikeuslaitos uskovat ilman mitään todisteita, rikollisia jotka rikoksen tehtyään, koittavat välttää omat syytteensä valehtelemalla ja väittämällä uhrin syyllistyneen johonkin rikokseen heitä kohtaan???

• hyvä suomi

olet ihan oikeassa!

• Jumala on kanssamme!

Toivon, että minun ja jokaisen asunto saa olla rauhassa ja elämä jatkuu ikuisesti. Jokaisen rikollisen pitäisi katsoa itseään peiliin ja miettiä rauhassa ja unohtaa viha ja kateus sekä rukoilla kirkossa ja/tai läheisen ihmisen kanssa ja/tai käydä vaikkapa lenkillä, ettei tekisi negatiivista. Syrjäytymistä tulee välttää verkostoitumalla vaikkapa. Ihmiset jotka eivät usko Jumalaan pitäisi ajatella pelastumistaan ja alkaa uskoa häneen.

• JERSSOSR

Minä hakkaisin miekalla asuntooni väkisinyrittävän paloiksi.. En katuisi yhtään, kotini on linnani ja tänne tullaan vain kutsuvieraana

• 4+18

Hyväksyn, jos perhettä tai omaisuutta uhataan niin turpaan tulee ja kunnolla. Oma vika jos erehtyy meille murtautumaan.

• Rikospaikkasiivooja

Eipä niitä roistoja meiltä ymmärrettäisi etsiä kun tekisivät sen varmasti viimeisen keikkkansa. =0P

• Jumala on kanssamme!

Minulle on opetettu, että aina pitää välttää kohtuutonta väkivaltaa eikä tappoa saa käyttää itsepuolustukseen. Tämä on moraalista ja kunnioitettavaa minustakin.

• No just juu...

Eli siis annat jonkun kotiisi tunkeutuvan sekopään tappaa sinut ja perheesi? Sinä vaan rukoilet ja annat bitchslapia?

• pään irti repiminen
        No just juu... kirjoitti:

Eli siis annat jonkun kotiisi tunkeutuvan sekopään tappaa sinut ja perheesi? Sinä vaan rukoilet ja annat bitchslapia?

hirttovaijerilla on vielä kohtuullista mielestäni

• Tosimies.

Sinulla on surkea Jumala

• Virtaa

Yeesh !
      Ja 600 volttia ulko-oven kahvaan....

• mulla on jäätuura

tuossa sängyn vieressä ja puukkojakin löytyy sekä vesuri, iso paimenkoira sekä 9mm, kaikki hoidettu lopullista puolustaitumista varten kaikissa tilanteissa ja ilman mitään sääliä

• tervetuloa roistot

meille mutta meiltä sitten lähdetään pois valitettavasti verisessä ruumispussissa

• en kannata

Tämä myöskin tiedoksi niille jotka kotiisi aikovat murtautua.

"minkään keinon ei tule olla kiellettyjen listalla, kaiken tulee olla sallittua,liian raakaa tai ylimitoitettua keinoa ei ole olemassa"

Viha lisää vihaa. Fyysinen itsepuolustus on luonteenpiirre jota nimenomaan pitäisi oppia poistamaan itsestä eikä lisäämään ja teknisesti kehittämään "tehokkaammaksi".

Oletko kymmenen vuotias?

• Tosimies.

Sinun täytyy vain provoilla tai sitten olet sosiaalidemokraatti?

Sinä yllytät rikollisi käyttämään väkivaltaa minua kohtaan, onneksi eivät tiedä osoitettani.
        Sinä olet täysin hakoteillä oleva hullu.

• en kannata
        Tosimies. kirjoitti:

Sinun täytyy vain provoilla tai sitten olet sosiaalidemokraatti?

Sinä yllytät rikollisi käyttämään väkivaltaa minua kohtaan, onneksi eivät tiedä osoitettani.
        Sinä olet täysin hakoteillä oleva hullu.

Yritin tuoda esiin sitä että sinä itse yllytät rikollisia käyttämään entistä kovempaa väkivaltaa.

Se on myös minun ongelma koska tosiaan he eivät tiedä kenen osoitteeseen tulevat joten myös minun ja kenen tahansa kotiin murtaudutaan sillä yli väkivaltaisella asenteella. Viha lisää vihaa.

Hanki ennemmin hyvä vakuutus tavaroillesi niin ei tarvi itse aseella yllyttää hulluja entistä hulluimmaksi.

• Tosimies.
        en kannata kirjoitti:

Yritin tuoda esiin sitä että sinä itse yllytät rikollisia käyttämään entistä kovempaa väkivaltaa.

Se on myös minun ongelma koska tosiaan he eivät tiedä kenen osoitteeseen tulevat joten myös minun ja kenen tahansa kotiin murtaudutaan sillä yli väkivaltaisella asenteella. Viha lisää vihaa.

Hanki ennemmin hyvä vakuutus tavaroillesi niin ei tarvi itse aseella yllyttää hulluja entistä hulluimmaksi.

Voi ziisus sentään.
        Rikolliset tunkeutuessaan jonkun asuntoon tekevät virheen, rikoksen.
        Itsensäpuolustaminen ei ole vihaa vaan rakkautta,itseään,perhettään,kotiaan kohtaan.

Vakuutuksella en saa murhattuja lapsiani takaisin,aseella sen voisin pystyä estämään.

Rikollisilla minun talossani ei tulisi olla mitään oikeuksia.

• Epämies (hämääjä)
        Tosimies. kirjoitti:

Voi ziisus sentään.
        Rikolliset tunkeutuessaan jonkun asuntoon tekevät virheen, rikoksen.
        Itsensäpuolustaminen ei ole vihaa vaan rakkautta,itseään,perhettään,kotiaan kohtaan.

Vakuutuksella en saa murhattuja lapsiani takaisin,aseella sen voisin pystyä estämään.

Rikollisilla minun talossani ei tulisi olla mitään oikeuksia.

Vaikuttaa siltä että et edes tarvi lakia. Kuten ei tarvi rikollinenkaan. Koko asenteesi on jotenkin rikollinen.

Onneksi sentään omaat perus todellisuudentajun ja tiedät milloin joku murtautuu kotiisi ja siinä tilanteessa saat sitten puolustaa itseäsi ja perhettäsi.

Mutta jos olisit vähänkin sekavemmassa tilassa niin olisit varmaan juuri niitä jotka ylipäätään ongelmia aiheuttavat.

• Tosimies.
        Epämies (hämääjä) kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että et edes tarvi lakia. Kuten ei tarvi rikollinenkaan. Koko asenteesi on jotenkin rikollinen.

Onneksi sentään omaat perus todellisuudentajun ja tiedät milloin joku murtautuu kotiisi ja siinä tilanteessa saat sitten puolustaa itseäsi ja perhettäsi.

Mutta jos olisit vähänkin sekavemmassa tilassa niin olisit varmaan juuri niitä jotka ylipäätään ongelmia aiheuttavat.

En ole koskaan rikkonut muuta lakia kuin nopeusrajoitusta ja parkkerausta kosvia sääntöjä.

Mikä ihme minun asenteessani rikollisia kohtaan voi olla rikollista?

Kommentisi on tyypillistä liberaalinen lässytystä, ota itseäsi niskasta kiinni hyvä ihminen!

• SADAS.

MÄ OLIN SADAS,..
      IHANAA..

• Olisi ollut hyvä peloite ainakin ulkomaisille konnille, jos olisi napauttanut vasaralla kumoon ja sitten jääkairalla porannut vatsat auki. :D

Itse epäilen monien tupakasta lähteneiden tulipalojen olevan vain jälkien piilottelua. Tapelleet asunnossa ja isännä kuoltua lavastettu tulipalo tuhoamaan jäljet. Poliisille kelpaa mielellään yleensä hämärien miesten tulipalokuolemat sänkyynsä. Ei tarvitse turhaan kuulustella ryyppyremmejä vaikka arvaavatkin kuoleman olleen tappelun tulosta.

Nyt kodinsuojelu oikeus antaisi näille hämärille tapauksille liian helpon keinon selviytyä syytteistä?

• nappula

Mä olen sitä mieltä, et jollei osaa erottaa mikä on omaa ja mikä on toisen, ni ei muuta ku vaikka nirri pois jos ei muu auta.

• Tosimies.

Kommunisteille toisen oma on omaa, tuo on yksi syy miksi Suomessa ei tunneta esim autovarkautta vaan se kulkee nimellä auton luvaton käyttöönotto!

Tässäkin kommunistien säätämässä laissa oletuksena on se että auto on yhteinen!?

• kiukkupussi

tää on oikein miesten toinen mieleinen aihe, ja kyllä näitä pahaa pahalla kostajia onkin, minä olen kuitenkin kuullut, että puolustaja joutuu itse vastuuseen liiallisesta väkivallasta, siis on osattava tehdä vastarintaa niin ettei se näy,
      on suurempi liiallisen puolustuksen syy myöskin, jos olet käynyt jotain paini ym. harrastamassa,
      kuitenkin minusta on hyvä osata puolustautua, mutta kun siinäkin on osattava pysyä rajoissa, ja hyvä on jättää jälki todisteeksi, sellainen kuin pankeissa yleensä on, hälytys jonnekin, tai katolle vilkkuvalot ehkä niinkin

• Itseäänpuolustava

Kyllähän sitä itseään ja läheisiään saa ja pitääkin puolustaa lähes keinolla millä hyvänsä.

Perusperiaatteena lähtisin siitä (mistä lakikin) että lievimmällä mahdollisella keinolla...

Toki tuollaisessa tilanteessa on vähän paha lähteä arpomaan, että josko tämmönen 70% läppäsy riittäisi.

Ihan mikä päivä tahansa otan hätävarjelun liiotteluna tehdystä pahoinpitelystä tuomion, kun elän sen tiedon kanssa että pikkasen kovempi voima olisi riittänyt estämään esim. jonkun raiskauksen, tai pahan vamman itselle/läheiselle/viattomalle kanssaihmiselle.

Toki kannattaa muistaa sekin, että vaikka murtomies pääsääntöisesti on paskiainen ja väärällä asialla, niin hänkin on kuitenkin ihminen ja ehkä tulevaisuudessa korjaa tapansa, joten mikään silmitön piekseminen ei ole kovin eettistä.

Lisäksi kannattaa vähän arvioida sitä, että riittääkö omat rahkeet puolustamiseen, vai kannattaako ennemmin esim. linnoittautua makuuhuoneeseen ja odotella apuja. Muuten "rauhassa" keikkaansa tekevä hörhö saattaa niskanpäälle päästyään, tuosta puolustusyrityksestä suivaantuneena tehdä jos jonkinmoisia temppuja.

Kyllä jokaiselta pitäisi kumminkin senverran suhteellisuuden tajua löytyä, että ymmärtää mikä on liikaa ja mikä on perusteltua.

• 9.3x74R

Milläs pieni vanha käppänä "lyö sopivasti"? Ikäni olen metsästänyt ja useimmiten se on ollut laaki ja vainaa.
        Joko roisto tai minä. Kumpi sinusta joutaisi hautaan, ikänsä töitä tehnyt vanhus vai ammattirikollinen?

• Aikamuoto eli tempus

Suomen kielessä ei ole erillistä futuuritempusta, vaan tulevaa tekemistä kuvataan preesensillä. Suomen kielessä imperfektillä viitataan yleensä toimintaan, joka on jo päättynyt, mutta on tapahtunut lähimenneisyydessä, tai jolla on jostain syystä uutisarvoa.

• äksy voimamies,,,,,,

kyl mä teen niistä murtovarkaista invalideja välittömästi jos tontilleni tulevat

• Sdwf333332

Jokainen tänne murtautuva saa valmistautua siihen että olen valmis tyhjentämään häneen useamman lippaan, jos koen perheeni olevan vähänkin uhattu. Ihan sama vaikka istuisin koko elämäni vankilassa, mutta perhettäni tulen puolustamaan kaikin keinoin.

• Tosimies.

Allekirjoitan.

• gawrgrae

Onpa vähän ristiriitaiset tilanteet asiasta.Periaatteessa kannattaisin jopa sitä että kodin puolustaminen jopa aseellisesti olisi laillista katso jenkkilä.Toisaalta, Suomessa on kyllä ihan tarpeeksi näitä isäntiä jotka viikonloppu päissää uhkailee muuteski sillä valmetin haulikollaan vaimoa ja lapsia, tiedä sitten tarvitseeko heille antaa lisenssi käytelläkkin sitä kotioloissa.

• njet jymmära tata

on tämä suomen laki kyllä yksi saatanan iso vitsi, kriminaaleja hyysätään, poliiseja vähennetään ja kaiken kukkuraksi vielä jos suojelet itseäsi / terveyttäsi / omaisuuttasi / perhettäsi = tulee valtion puolesta runtua koko rahalla, ihan kaikilla maksetuilla veroeuroilla :).

millä helvetin logiikalla se on järkeen käyvää että poliiseja vähennetään entisestään = paikalle saapuminen kestää entistä enemmän, jos nyt yleensä tulevat ??!!.

rikokset ja rikolliset raaistuu päivä päivältä = siitä niitä palkitaan tuomiota lieventämällä ja pään silittelyllä, " ethän enään tee tommoista toiste, ei ole meinaan reilua tommoinen ? "

ja se kaikista kuningasajatus = itsesuojelukin kielletään, ja kun sitä ei enään edes verovaroilla tuettu valtio / yhteiskuntakaan tee (jolla se oli ainakin vielä kun viimeksi on tarkistettu, perustuslaissa määrätty velvollisuus) niin väkisin tulee mieleen että, mitä tässä pitäisi tehdä ?!.

tulee vain mieleen eräskin korpiklaanin biisi . . . .

• surmaaminen on

paras itsepuolustuskeino

• Kodinpuolustaja

Jos joku tulee asuntoosi SISÄÄN salaa/luvattomasti/väkisin niin silloin voit kaikin keinoin uhkaavassa tilanteessa itseäsi puolustaa! Siitä ei tarvitse edes keskustella!
      Juuri äsken kuulin kuin oveani olisi testattu onko auki :o

En tajunnut kuin hetken päästä kun mietin äänen laatua että se taisi olla jopa tuollaista / tuollaisesta tarkotuksesta tuleva ääni.
      Otanpas kättä pidempää itsekin käden ulottuville niin kuin joku fiksu oli tässä viestiketjussa jo tehnyt...

• sarrrrrja...

Lahdessa asui aikoinaan armeijan entinen kapiainen joka vei puolustuksen äärimmilleen.
      -Oli kaivanut juoksuhautoja pihaansa ja juoksi niissä aseen kanssa joka aamu antaen itselleen komentoja.

Siinä täytyy sanoa että mies on valmis taistoon! Hat-hat-hat-hat-one two-three-four you wont make it to my door!

• Tottakai.

Itseään pitää puolustaa,jos joku aikoo tunkeutua esim.asuntoon. Onneksi minulla on peloton nelijalkainen ystävä,joka tarvittaessa puolustaa minua ja menee perässä vaikka nurkan taakse;)

• Karvaturrin kaveri

Olispa minullakin tuollainen nelijalkainen ystävä. Meidän nyhvö piiloutuu heti, jos joku vieras tulee ja on varmasti valmis hädän hetkellä uhraamaan minut itsensä puolesta.

• Harrastajatimpuri

Minä väsäsin pari vuotta sitten makkarin komeroon uudet hyllyt ja sahasin sähkösahalla vanhat pois.
      Saha jäi komeron pohjalle ja roikka on seinässä, joten jos joku yöllä tunkee sinne, niin voi tulla aika rumaa jälkeä, kun minulla on ylös päästyäni käyvä moottorisaha kädessä. Roikka riittää hyvin ulko-ovelle saakka ja vähän kauemmaskin.
      Poliisit saavat sormenjäljet pätkistä mukavasti talteen.

• tämäolisihyvälaki

Ehdotan että ILMAN PYYTÄMÄTTÄ lupaa jos tulee asuntoon sisälle niin on lupa käyttää tappavaa voimaa, eli ampua heti kuoliaaksi tai puukottaa mitään kyselemättä, kuten useimmissa amerikan etelän osavaltioissa on tapana.

Omalla vastuulla tulee pyytämättä sisään, silloin saa käyttää tappavaa voimaa puolustaakseen itseään.

• Hurja Pohojalaanen

Samaa mieltä kuin "LOISTAVAA" otsikolla kirjoittanut.
      Mun kotonani ei ole ihmisoikeuksia kuin perheelllä ja kutsutuilla vierailla, muille tulee lähtö,, mihin se riippu siitä mitä käteeni sattuu, tai mihin nyrkkini osuu....
      Tervetuloa testaamaan;-)

• SDP oli

viime(kin) vaaleissa ainut puolue, joka ei halunnut kiristää rikoksien rangaistusseuraamuksia.

• Jussuf (se sama)

Siellä maalla taitaa olla normaalia pelätä koko ajan. Täällä Helsingissä ei tarvitse koko ajan miettiä että millä tavalla kiduttaisi tai surmaisi mahdollista kanssaihmistä joka tulee liian lähelle.

Mualla on mukavoo....

• ilmoitus lähti

Tämän ketjun väkivaltafantasioilla kerätään pian monta aselupaa pois.

• Anonyymi

ARVOSANA 10 , MINULLA ON SUMUTEPULLOT JA ALUMIINI PESÄPALLOMAILA VIIMEISTELYÄ VARTEN

• Anonyymi

näistä pitää ottaa opiksi ja muistiin,
      tuommoiset vaan ku tulee, jos saat ne hengiltä, ehkä lievempi tuomio mut taitaa lusimaan joutua..

jose eivät kuole, tulee kostoa..

nämä on semmoisia menestyjä miehiä mutta eivät varoissaan, koettavat ylläpitää taloutta ettei akka niiltä lähde..
      elleivät ihan joku pentu porukka, sitten onkin kusessa kun ne saa tehdä mitä vaan ja laki suojelee

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      109
      5804
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3803
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3275
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      463
      2670
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1700
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1363
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1245
    Aihe