Olen hakenut kohtuu hinnalla stevian siemeniä, mutta ne ovat loppu kaupoista. sattuuko kellään olemaan ylimääräisiä siemeniä, esim 4-5 siementä tai pari tainta. Haluaisin niitä kokeilla kasvattaa, myös viinirypäleen kasvatus kiinnostaisi, jos niitä voi siemenestä kasvattaa. Olen valmis antamaan myös jotain, on pajon erilaisia siemeniä ja perennojen taimia, kunhan vaan lumet sulavat. Toivon vastauksia ja ehdotuksia/ajatuksia s-postiini [email protected]. Sydämelliset kiitokset jo näin etukäteen! T. Iida
Etsin stevian siemeniä/taimia
9
760
Vastaukset
- merja10001
http://www.hyotykasviyhdistys.fi/?p=siemenlu_kasvilaji&id=193
Tuolta itsekin tilasin. En vielä ainakaan uskalla luopua omista siemenistäni, kun en tiedä miten alkavat itää. Viikon ovat jo olleet mullassa, mutta vielä ei mitään. Voi olla että pitää toinen satsi laittaa. Tosin jos itävät, niin voisin kyllä laittaa sinullekin siemeniä.- ipap10
Olen käynyt mainitsemassasi kaupassa parikin kertaa, mutta turhaan. On kuulemma tulossa lisää, mutta eivät tiedä milloin! En enää jaksa uskoa heihin.
- mera10001
ipap10 kirjoitti:
Olen käynyt mainitsemassasi kaupassa parikin kertaa, mutta turhaan. On kuulemma tulossa lisää, mutta eivät tiedä milloin! En enää jaksa uskoa heihin.
Eikös noita näyttäisi tuolla olevan? Siis netin kautta tilattuna.
- saviruoho
Virosta saa siemeniä. Luotettava paikka, seemnemaailm.ee. Viinirypälettä ei ehkä kannata kasvattaa ruokakaupan siemenistä. Jos saisit oksan joltakin tuttavalta, niin juurruttamalla. Taimikaupoissa myydään viinirypäleen taimia. Kannattaa katsoa sellainen lajike, joka kestää Suomen kasvuoloja.
- ipap10
Saviruoho, kaunis kiitos asiallisesta vastauksesta. Annoit hyviä vihjeitä! Uskon että oksan saan kesällä.
- Siemenet pintaan
Kun mainittiin, ettei viikkoon ole itäneet, niin tuskin itävätkään sillä ne tulevat taimelle 3 päivässä. Kasvatus alustaksi yksittäinen turveruukku johon mullaksi vähäravinteinen kaktusmulta tai kylvö turve. Siemeniä ei saa peittää, lyijykynän päällä tehdään keskelle turveruukkua noin sentin syvä kolo johon siemen pudotetaan. (tämä kolo tehdään siksi, että siemen pysyy kosteana ilman jatkuvaa kastelua). Turveruukut laitetaan jollekin alustalle jossa niitä voidaan kastella altapäin, mutta varovasti, ettei likoa liikaan. Lopuksi muovikelmu ruukkujen päälle, niin siemen pysyy kosteana kolossaan. Koska siemenet ovat niin jumalattoman pieniä, onnistuu kylvö parhaiten siten, että siemenet laitetaan teevadille. Sitten otetaan jokin muovipuikko jota vähän hangataan villavaatteeseen, nyt puikko tulee sähköiseksi ja imaisee siemenen itseensä, puikolla helppo siirtää siemen kolon pohjalla.
- allis 199
Stevian siemeniä siemenkaupasta http://www.siemenkauppa.com/yrtit-ja-maustekasvit/441-stevia-stevia-rebaudiana.html
itänyt hyvin - Parvekeviljelijä
Jos lähelläsi on Prisma, jossa puutarhaosasto, voi hyvinkin löytyä stevian taimia. Minä ostin omani Raision Prismasta.
- tiidas
Minunkaan siemenet eivät itäneet. varmaan tuo kosteuden pito ongelma jonka vuoks olis pitäny tehdä ne pikku kuopat, eikä kalvoakaan ollu päällä.....
kiitos vinkistä "siemenet pintaan"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579