Etsin stevian siemeniä/taimia

ipap10

Olen hakenut kohtuu hinnalla stevian siemeniä, mutta ne ovat loppu kaupoista. sattuuko kellään olemaan ylimääräisiä siemeniä, esim 4-5 siementä tai pari tainta. Haluaisin niitä kokeilla kasvattaa, myös viinirypäleen kasvatus kiinnostaisi, jos niitä voi siemenestä kasvattaa. Olen valmis antamaan myös jotain, on pajon erilaisia siemeniä ja perennojen taimia, kunhan vaan lumet sulavat. Toivon vastauksia ja ehdotuksia/ajatuksia s-postiini [email protected]. Sydämelliset kiitokset jo näin etukäteen! T. Iida

9

784

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merja10001

http://www.hyotykasviyhdistys.fi/?p=siemenlu_kasvilaji&id=193

Tuolta itsekin tilasin. En vielä ainakaan uskalla luopua omista siemenistäni, kun en tiedä miten alkavat itää. Viikon ovat jo olleet mullassa, mutta vielä ei mitään. Voi olla että pitää toinen satsi laittaa. Tosin jos itävät, niin voisin kyllä laittaa sinullekin siemeniä.

• ipap10

Olen käynyt mainitsemassasi kaupassa parikin kertaa, mutta turhaan. On kuulemma tulossa lisää, mutta eivät tiedä milloin! En enää jaksa uskoa heihin.

• mera10001
        ipap10 kirjoitti:

Olen käynyt mainitsemassasi kaupassa parikin kertaa, mutta turhaan. On kuulemma tulossa lisää, mutta eivät tiedä milloin! En enää jaksa uskoa heihin.

Eikös noita näyttäisi tuolla olevan? Siis netin kautta tilattuna.

• saviruoho

Virosta saa siemeniä. Luotettava paikka, seemnemaailm.ee. Viinirypälettä ei ehkä kannata kasvattaa ruokakaupan siemenistä. Jos saisit oksan joltakin tuttavalta, niin juurruttamalla. Taimikaupoissa myydään viinirypäleen taimia. Kannattaa katsoa sellainen lajike, joka kestää Suomen kasvuoloja.

• ipap10

Saviruoho, kaunis kiitos asiallisesta vastauksesta. Annoit hyviä vihjeitä! Uskon että oksan saan kesällä.

• Siemenet pintaan

Kun mainittiin, ettei viikkoon ole itäneet, niin tuskin itävätkään sillä ne tulevat taimelle 3 päivässä. Kasvatus alustaksi yksittäinen turveruukku johon mullaksi vähäravinteinen kaktusmulta tai kylvö turve. Siemeniä ei saa peittää, lyijykynän päällä tehdään keskelle turveruukkua noin sentin syvä kolo johon siemen pudotetaan. (tämä kolo tehdään siksi, että siemen pysyy kosteana ilman jatkuvaa kastelua). Turveruukut laitetaan jollekin alustalle jossa niitä voidaan kastella altapäin, mutta varovasti, ettei likoa liikaan. Lopuksi muovikelmu ruukkujen päälle, niin siemen pysyy kosteana kolossaan. Koska siemenet ovat niin jumalattoman pieniä, onnistuu kylvö parhaiten siten, että siemenet laitetaan teevadille. Sitten otetaan jokin muovipuikko jota vähän hangataan villavaatteeseen, nyt puikko tulee sähköiseksi ja imaisee siemenen itseensä, puikolla helppo siirtää siemen kolon pohjalla.

• allis 199
    • Parvekeviljelijä

Jos lähelläsi on Prisma, jossa puutarhaosasto, voi hyvinkin löytyä stevian taimia. Minä ostin omani Raision Prismasta.

• tiidas

Minunkaan siemenet eivät itäneet. varmaan tuo kosteuden pito ongelma jonka vuoks olis pitäny tehdä ne pikku kuopat, eikä kalvoakaan ollu päällä.....
      kiitos vinkistä "siemenet pintaan"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      100
      2080
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      289
      1886
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      336
      1719
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1565
    5. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      96
      1337
    6. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      31
      1237
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1113
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      66
      1064
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1047
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1038
    Aihe