Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

avioero

suru sydämessä

Miten mun tulisi suhtautua asiaan.. Olemme aviopari, olleet naimisissa 2,5 vuotta ja molemmat uskossa. Nyt mies on päättänyt erota epäluottamukseni takia. Koen avioeron vääränä ja Jumalan tahdon vastaisena asiana ja haluan taistella liittoni puolesta tai oikeastaan en itse enää jaksa vaan Herra taistelee puolestani.
Mitä mieltä te muut olette?

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Se on ihan sama olisitteko eronneet avoparina vai avioparina. Ei mitään merkitystä

      • ....

        Voit olla ihan huoletta :)


    • olen minä

      Taisteletko todellisen rakkauden vuoksi vai sen takia että koet avioeron vain vääränä?

      Todellinen rakkaus antaa anteeksi. Jos miehesi ei kykene antamaan anteeksi sinulle, anna se anteeksi hänelle. Anna myös anteeksi itsellesi, jos koet että olet tehnyt jotain "väärin" toista kohtaan. Rakkaus sisältää myös toiselle vapauden valita oma polkunsa. Rakkaus ei taistele sen vuoksi, että jokin olisi Jumalan tahdon vastaista vaan sen vuoksi, että rakkaus on voima, joka auttaa jokaisen meistä eteenpäin myös vaikeissakin tilanteissa oli sitten kyseessä avioeron paikka taikka suhteen uudelleen arviointi, anteeksianto ja valinta pysyä yhdessä. Sinun haasteellinen tehtäväsi on nyt kertoa todelliset tunteesi miehellesi (pyytää mahdollisesti anteeksi jos tunnet että sille on tarvetta) ja sen jälkeen vapauttaa miehesi täysin valitsemaan oma polkunsa.

      Tapahtui mitä tahansa Jumalan vastaista se ei kuitenkaan ole, joten ole huoleti. Uskomuksesi (pelkosi) siitä, että avioero olisi Jumalan tahdon vaistaista aiheuttaa sinulle jo muutenkin vaikeaan tilanteeseen vain lisäkärsimystä. Ymmärrä, että elämässä ei ole mitään Jumalan vastaista, sinussa itsessäsi ei ole mitään Jumalan vastaista. Olet täydellisen rakastettu juuri sellaisena kuin olet ja niin on myös aviomiehesi ja vaikka mitä tapahtuisi olette aivan yhtä rakastettuja edelleenkin.

      Tunne todellinen rakkaus mitä Jumala on. Jumala ei tuomitse sinua vaan rakastaa enemmän kuin osaat edes kuvitella.

      Paljon voimaa kohdata vaikea elämän tilanne! Sinussa on kyllä voimaa mennä sen läpi tapahtuipa mitä tahansa. Kaikissa tilanteissa on oma siunauksessa kätkettynä. Toivottavasti tulet vielä löytämään omasi.

    • OttoPetteri

      Epäluottamuksen takia?
      Siksikö, että et enää usko siihen kuviteltuun jumalahahmoon?
      Toisin sanoen, mies käsittää, että ei pysty enää pitämään Sinua vallassaan uskonlahkon määräysten mukaisesti. "Mies on vaimonsa pää..." "Nainen vaietkoon seurakunnassa..." ja haluaa erota. Jos et nyt eroa, saatat tulevassa perhehelvetissä vielä katua päätöstäsi. Et olisi ensimmäinen uskontojen uhri - et myöskään fyysisesti tämän takia pahoinpidelty!

      Vai siksi, että miehesi ei enää usko Sinuun ja puhumisiisi? Tässä vaihtoehdossa on ainoa oikea tie keskustella tämä asia perinpohjin selväksi ilman mitään uskontoja tai "pyhiä kirjoja".

      • Otto petturi
        Mies täyttäköön aviovelvollisuutensa vaimoaan kohtaan, samoin vaimo miestään kohtaan.1.Kor.7:3
        Ei ole mistään uskon lahkosta kyse,lahkolaiset eivät ole näitä jakeita kirjoitaneet.
        Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään, Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako.


    • Inhottava realisti

      Surullista, että henkilökohtaiset asiat yhdistetään uskontoon.

      Oikeastaan säälin näitä ihmisiä.

      • Niin taitaa olla jossain määrin,uskonto kumma että siitä tehdään jokin muu kuin se alunperin pitäisi olla,uskota pidän opetus asiana ei se pelasta ketään mikään uskonto.
        Pelastu tulee ainoastaan kolgatan verenkautta joka on vuotanut syntien anteeksi saamiseksi jokaisen puolesta.


    • mielenterveys meni

      Minäkin olen eronnut kauan sitten. Se avioliitto oli niin kauhea kestää että ero oli väistämätön henkisen väkivallan takia. En usko että Jumala on tarkoittanut miestä pelkästään haukkumaan, aliarvioimaan, huorittelemaan, sairaanmustasukkaiseksi joka ikiseksi päiväksi kun syytä ei ollut mustasukkaisuuteen, olin aina kotona lapsen kanssa kun mies lähti perjantaina ja tuli sunnuntai-iltana omilta reissuiltaan haukkumaan. Nautin niistä hetkistä kun sain olla rauhassa lapsen kanssa kaksin. Lääkäri minulle sai lopulta järkeä päähän ja suorastaan huusi että nyt on parempi erota jos meinaat elää. Elän nyt yksin ja en edes halua enkä uskalla avioitua uudelleen vaikka on yksinäistä. Ja minä varmaan olen vain yksin syntinen ei miehessä mitään vikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe