Kahviastiastoista...

Haikutiuku

Eli en nyt oikein tiedä minne palstalle tämä täällä kuuluu mutta kysytääs nyt täällä. Minulla on kotona kahviastiasto, jossa leimana joku kruunun kuva sekä olisiko teksti Jarolina. Made in poland. 4. Jokaisessa kupissa numerot 53, lautasissa 38 yms. Kupit valkoiset (olisivatko posliinia ihan) sekä kupeissa kahdet "kultaraidat". lautasissa muistaakseni vain yhdet. Mutta minulle ei sano tämä merkki mitään, eli tietäisikö joku näistä enemmän ja ystävällisesti kertoisi minullekkin? :) Astiastossa muuten 7 osaa mutta yksi kakkulautanen uupuu :/ Eli käy periaatteessa vain kuudelle...

Toinen: Minulla on arabian kullatut sokerikko ja kermakko, leima on nro. 24, eli vuosivälin 1964-1971. Pohjassa A-X kaiverrus joka minua myöskin oudoksuttaa? Mitähän se noissa tarkoittaa?

Sekä tietysti jos joku osaa hinnoista sanoa niin olisi mukavaa. sillä olen ajatellut laittaa myyntiin.

29

2846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä neuvo on kuuklettaa tuo "jarolina". Löytyy mm. eBaysta joitain kohteita.

      Muuten en tiie mittää. Myö juuaan mainosmukeista kahvi. Ja niin juo vieraatki.

    • Haikutiuku

      Olen koittanut löytää muttei ole mitää kelvollista löytynyt. saatika vastaavan näköistä edes..

      • ;)

        Syötä noi tiedot huutonettiin, haku. Näet onko siellä myynnissä vastaavia. Saat samalla vertailukelpoista hinta määrettä. Myös pirautus johonkin antiikkiputiikkiin voisi auttaa. Netissäkin voisi löytyä jotakin kategoriaa.


    • ingaliina
    • Haikutiuku

      antiikkiliikkeeseen soitin mutta eivät tee hinta-arvioita. vastaus sieltä oli todella töykeä!

    • Haikutiuku

      Ingaliina: Ei ollut myöskään tuolla minkäänlaista kuvaa kahviastiastosta.. En ole vieläkää löytäny mistää vaikka olen koko päivän etsinyt.

      • ingaliina

        On niitä aika paljon netissä noita paikkoja joissa myydään vanhoja astioita ja tavaroita.Toivottavasti vielä löydät ja saat tietoa niistä arvokkaista astioista.
        Laitan vielä yhden linkin.Siellä oli ainakin noita sokerikkoja ja kermakkoja.

        http://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=48/&p=4


      • ingaliina kirjoitti:

        On niitä aika paljon netissä noita paikkoja joissa myydään vanhoja astioita ja tavaroita.Toivottavasti vielä löydät ja saat tietoa niistä arvokkaista astioista.
        Laitan vielä yhden linkin.Siellä oli ainakin noita sokerikkoja ja kermakkoja.

        http://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=48/&p=4

        Kiitos ingaliina ;o))),,, otmpa talteen nuo molemmat linkit,,, tuolla kaappien kätköissä tuolta linkistä löytyneitä astioita,,, sokerikoita ja muutakin,,,
        Nonniin, ja matka jatkuu maailmalla ;o))),,,
        Hyvää päivänjatkoa;o))),,,


      • ingaliina
        mokka-mari kirjoitti:

        Kiitos ingaliina ;o))),,, otmpa talteen nuo molemmat linkit,,, tuolla kaappien kätköissä tuolta linkistä löytyneitä astioita,,, sokerikoita ja muutakin,,,
        Nonniin, ja matka jatkuu maailmalla ;o))),,,
        Hyvää päivänjatkoa;o))),,,

        Moi sulle:)No hyvä kun sinua kiinnosti noi linkit.Mä joskus netissä katselen vanhoja astioita ja tavaroita kun mun tyttö on kiinnostunut kaikesta vanhasta.
        Ostin joululahjaksi hänelle vanhan maitokannun kirppikseltä.Olihan silläkin hintaa 45 euroa mutta kovasti oli mieluinen lahja hänelle.

        Hyvää päivänjatkoa sinnekkin:)


      • ingaliina kirjoitti:

        Moi sulle:)No hyvä kun sinua kiinnosti noi linkit.Mä joskus netissä katselen vanhoja astioita ja tavaroita kun mun tyttö on kiinnostunut kaikesta vanhasta.
        Ostin joululahjaksi hänelle vanhan maitokannun kirppikseltä.Olihan silläkin hintaa 45 euroa mutta kovasti oli mieluinen lahja hänelle.

        Hyvää päivänjatkoa sinnekkin:)

        Oho,,, tulipa yllätyksiä vastaan kun selailin,,, Myrna 12 hengen kalustohan tuolla kaappien kätköissä,,, ja lisäksi muutakin astiamallistoa,,, En ole käyttäny,,, enkä näköjään käytäkkään ;o))),,,
        En ole oikeastaan tykänny Myrnasta, mutta voi olla että asenne muutui ;o))),,,

        Nyt synttärikutsuille,,, Hän täyttää ikäikäikäikävuosiltaan paljooooon ;o))),,,
        Kivaa tämän päivän loppupuoliskoa ;o))),,,


    • Arabian astiat ovat arvokkaampia, mutta tuo puolalainen on arvotonta kamaa...tietty voit laittaa huutonettiin tai torille myyntiin ja määrätä itse hinnan...tyhmä ei ole se myyjä, vaan ostaja...kokeile vaikka hyvää hintaa,

      • Voihan se noin olla, mutta kyllä valitettavasti monta kertaa tuo "arvoton kama" on miellyttävämpää katsella kuin Arabian "arvokkaat". (esim. kuuluisa Ruskaa pakkasella -sarja)


      • LaardiBee kirjoitti:

        Voihan se noin olla, mutta kyllä valitettavasti monta kertaa tuo "arvoton kama" on miellyttävämpää katsella kuin Arabian "arvokkaat". (esim. kuuluisa Ruskaa pakkasella -sarja)

        muistan aina kun törmäsin odenselaisessa alkohoolia enempi käyttävän herrasmiehen olohuoneessa teekannuun mallia ruska. pöydällä pölyä täynnä mutta käytössä. lapsuuden muistoja tulvehtiva kannu ja sarja on tuo..

        piti jopa avata olut sen tunteen kunniaksi :-)


    • Haikutiuku

      Löysin lopulta edes hieman tietoa. kyseinen merkki karolina "jarolina" :) Leimat olivat samanlaiset tämän merkin kanssa! :) mutta vaikka kuinka erilaisilla haku sanoilla etsin, en löytänyt vastaavia kuppeja mistään. Kuvaa laitan kunhan saan ne ladattua loppuun, tuntuisi menevän ikuisuus..

      Tietoa löysin myös sen verran et valmistajan ruokalautaset (erinäköiset kylläkin) maksavat reilun 11e kpl. Eli enpä nyt tiedä onko niin huono ja arvoton? :D Romuritarilta on hinta-arviota pyydetty, kuten INGALIINA ehdotti (kiitos ehdotuksesta), mutta sitä ei ole vielä tullut... Eli vielä odotellaan.... :D

    • Haikutiuku
      • ingaliina

        Jokohan olet saanut tietoa astioistasi.On sulla arvokkaita astioita.
        Mä taisin löytää tuon sinun sokerikon ja kermakon.En tiedä onko koko sama mutta samalta näyttävän sun omien kanssa.
        Mukava tutkiskella vanhaa tavaraa.

        http://www.krookila.fi/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,10/Itemid,33/


      • annikoo..
        ingaliina kirjoitti:

        Jokohan olet saanut tietoa astioistasi.On sulla arvokkaita astioita.
        Mä taisin löytää tuon sinun sokerikon ja kermakon.En tiedä onko koko sama mutta samalta näyttävän sun omien kanssa.
        Mukava tutkiskella vanhaa tavaraa.

        http://www.krookila.fi/component/option,com_virtuemart/page,shop.browse/category_id,10/Itemid,33/

        Aikapaljon on ihan tutun näköisiä astioita noilla sivuilla.......sokeri ja kermakko joka tuossa on kullan värisenä on minulla hopean värisenä......
        Kupittaan saven ....matti ja mari....senkin löysin .....siitä saisi melkein 200euroa.....
        Kauniit ajattomat kupit nuo Jarolinat....


      • annikoo..
        annikoo.. kirjoitti:

        Aikapaljon on ihan tutun näköisiä astioita noilla sivuilla.......sokeri ja kermakko joka tuossa on kullan värisenä on minulla hopean värisenä......
        Kupittaan saven ....matti ja mari....senkin löysin .....siitä saisi melkein 200euroa.....
        Kauniit ajattomat kupit nuo Jarolinat....

        sori....siis Matti ja Maija...Kupittaan saven...


    • Haikutiuku

      Kyllä! Arabian astioista löysin tietoa, mutten edelleenkään noista kahvikupeist ja lautasista. Merkin olin tulkinnut väärin, on Karolina "Jarolina", tämän tajusin kun vihdoin pitkien etsintöjen jälkeen löysin kuvan samaisesta leimasta. Mutta muuta en sitten löytänytkään... Täytynee kohta laittaa huudettavaksi tuonne huuto.netiin.. :D Kunhan min tunnukset vain vahvistetaan sinne :)

      • Otappa hinnasta

        selvää ennenkuin laitat myyntiin. Joku saattaa huomata ja yrittää alehintaan sulta niitä kalastaa. Ei kannata lannistua hinta ja muissakaan hauissa. Yllätyksiä on aina odotettavissa, yleensä ylöspäin, joten pidättele jonkin aikaa, selvitä ensin astiat ennenkun laitat myyntiin.


    • haikutiuku

      no tuolla toisella palstalla oli jo sanottu et hinta ei ole lähelläkään arabian tasoilla. vaan nuo ovat täysin arvottomia.. mut jos nuokin on n. 50 vuotta vanhat nii en kyllä jaksais millään uskoa että täysin arvottomat ovat...

      Mielipiteensä kullakin. antiikkiliikkeessä ei suostuttu arviota antamaan, romuritarilta en ole vastausta saanut....

    • haikutiuku

      Löytyi erimallinen pikkulautainen. Tällä yksittäisellä kappaleella oli hinta n. 6€ Lautanen saman kokoinen. Eli jos lasketaan suurin piirtein tämän kanssa (tietenkään eivät ole verrattavissa koskaan) pelkistä lautasista tulisi n.36€. Entäpä kun lisätään siihen itse kupit ja kupin aluslautaset? (tuossa samalla sivulla oli eri valmistajalta 33 yhdestä setistä, siis yksittäisestä kuppi lautanen yhdistelmästä)

    • Haikutiuku

      Elikkäs. Menee nyt joko liian halvalla tai ei, niin laitoin huuto.netiin kyseisen astia kokonaisuuden myyntiin. http://www.huuto.net/kohteet/kahviastiasto/215783119

    • aika tyyriin näkösiä ovat nuo.. kultauksineen.. kyllä nuista sumpit joisi :-)

    • Haikutiuku

      Lähtö hinta koko paketista 100e :) ne jotka kiinnostuneita niin käykäähän huutamassa omaksenne! :)

    • Haikutiuku

      Haa! Ensimmäinen kerta ku näin jossain samanlaiset kahvikupit! SALKKAREISSA Isabellalla :D

      • isabellaa

        myy salkkareihin ne kupit;)


    • haikutiuku

      en :D kovasti tässä pohdin vain et mistäköhän ovat ne hankkineet..

    • mannerv

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe