Onko täällä tulijoita ensi kesän Juurileirille? Tai muille Juurielon leireille? Itse olen mukana Juurileirillä, olisi mukava kuulla muista tulijoista. :)
"Aikuistumisleiri kansanperinteiden hengessä 15-20-vuotiaille. Tutustumme elämyksellisellä tavalla esivanhempiemme maailmankatsomukseen, myytteihin, luonnontuotteiden käyttöön ja perinteisiin kädentöihin, nuotiolla musisointia ja muuta hauskanpitoa unohtamatta. Tänä vuonna leirillä tutustutaan mm. metsästyskulttuuriin. Juurileirillä pohditaan naiseksi, mieheksi ja aikuiseksi kasvamista sekä löydetään rohkeutta olla oma itsensä.
Hinta 200 euroa (sisarusalennus 20 euroa, jäsenalennus 10 e) sisältää ohjelman, ruuan, vakuutuksen, aittamajoituksen, ja savusaunan sekä rantasaunan. Toisen kerran osallistujille leirin hinta 170 euroa.
Ilmoittautuminen kotisivujen kautta lomakkeella 20.2. alkaen!
Lisätiedot: Mirka Turpeinen / [email protected] / 0400714460
www.juurielo.fi"
Juurileiri
7
414
Vastaukset
- Mooses Kotajärvi
Melkoisen kallista, monet Taivaannaulan järjestämät tapahtumat ovat paljon edullisempia.
- kasteden
Siis leiriksi Juurileirihän on aika halpa, mutta tietysti fakta on se, että jos tuon ikäisenä joutuu maksamaan sen 200 euroa ihan itse, niin kyllähän se tuntuu. Taiviksen tapahtumat ovat useimmiten vuodenkierron juhlia, eikä niissä sillä tavalla perehdytä perinteeseen (ainakaan kokonaisvaltaisesti), puhumattakaan siitä, mitä viikonlopun aikana muka kerkiää kansanperinteestä oikeasti ymmärtää. 200 euroa sisältää kuitenkin yhdeksältä päivältä kaiken: ruuat, materiaalit työpajoihin, yöpymiset, opetuksen/opastamisen yms. :)
- Tiedonjanoinen
Kertokaahan ihmiset jotka olitte leirillä, mitä opitte! Kiinnostaisi kovasti kuulla jotain muinaisista juuristamme ja perinteistä, mutta ei ole tullut tilaisuutta osallistua :)
- 1 + 2
Silkkaa luontomystiikkaa
- InnokasOsallistuja
Olisi kiva joskus osallistua leirille jos niitä vielä järjestetään. Pelkään kuitenkin että olen jo liian vanha aikuistumisleirille, koska tänä vuonna ei järjestetty leirejä.
- Kiinnostavaa
Kiinnostavalta kuulostaa. Ja tosiaan on halpa jos sisältää yli viikon majoitukset, ruuat, opetuksen ja vakuutuksetkin. Harmittaa että olen jo liian vanha näille leireille :J Jos vain olisin nuorempana tiennyt näistä tai onkohan näitä edes järjestetty mistä lähtien..?
- InnokasOsallistuja
Sentään samanlaisia leirejä järjestetään vanhemmillekkin vaikkeivat ne ole aikuistumisleirejä, ainakin toivottavasti vielä järjestetään koska järjestäjä ei ole ollut vuoteen enää aktiivinen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1421850
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43630
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos55626