Juurileiri

kasteden

Onko täällä tulijoita ensi kesän Juurileirille? Tai muille Juurielon leireille? Itse olen mukana Juurileirillä, olisi mukava kuulla muista tulijoista. :)

"Aikuistumisleiri kansanperinteiden hengessä 15-20-vuotiaille. Tutustumme elämyksellisellä tavalla esivanhempiemme maailmankatsomukseen, myytteihin, luonnontuotteiden käyttöön ja perinteisiin kädentöihin, nuotiolla musisointia ja muuta hauskanpitoa unohtamatta. Tänä vuonna leirillä tutustutaan mm. metsästyskulttuuriin. Juurileirillä pohditaan naiseksi, mieheksi ja aikuiseksi kasvamista sekä löydetään rohkeutta olla oma itsensä.

Hinta 200 euroa (sisarusalennus 20 euroa, jäsenalennus 10 e) sisältää ohjelman, ruuan, vakuutuksen, aittamajoituksen, ja savusaunan sekä rantasaunan. Toisen kerran osallistujille leirin hinta 170 euroa.

Ilmoittautuminen kotisivujen kautta lomakkeella 20.2. alkaen!

Lisätiedot: Mirka Turpeinen / [email protected] / 0400714460

www.juurielo.fi"

7

414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mooses Kotajärvi

Melkoisen kallista, monet Taivaannaulan järjestämät tapahtumat ovat paljon edullisempia.

• kasteden

Siis leiriksi Juurileirihän on aika halpa, mutta tietysti fakta on se, että jos tuon ikäisenä joutuu maksamaan sen 200 euroa ihan itse, niin kyllähän se tuntuu. Taiviksen tapahtumat ovat useimmiten vuodenkierron juhlia, eikä niissä sillä tavalla perehdytä perinteeseen (ainakaan kokonaisvaltaisesti), puhumattakaan siitä, mitä viikonlopun aikana muka kerkiää kansanperinteestä oikeasti ymmärtää. 200 euroa sisältää kuitenkin yhdeksältä päivältä kaiken: ruuat, materiaalit työpajoihin, yöpymiset, opetuksen/opastamisen yms. :)

• Tiedonjanoinen

Kertokaahan ihmiset jotka olitte leirillä, mitä opitte! Kiinnostaisi kovasti kuulla jotain muinaisista juuristamme ja perinteistä, mutta ei ole tullut tilaisuutta osallistua :)

• 1 + 2

Silkkaa luontomystiikkaa

• InnokasOsallistuja

Olisi kiva joskus osallistua leirille jos niitä vielä järjestetään. Pelkään kuitenkin että olen jo liian vanha aikuistumisleirille, koska tänä vuonna ei järjestetty leirejä.

• Kiinnostavaa

Kiinnostavalta kuulostaa. Ja tosiaan on halpa jos sisältää yli viikon majoitukset, ruuat, opetuksen ja vakuutuksetkin. Harmittaa että olen jo liian vanha näille leireille :J Jos vain olisin nuorempana tiennyt näistä tai onkohan näitä edes järjestetty mistä lähtien..?

• InnokasOsallistuja

Sentään samanlaisia leirejä järjestetään vanhemmillekkin vaikkeivat ne ole aikuistumisleirejä, ainakin toivottavasti vielä järjestetään koska järjestäjä ei ole ollut vuoteen enää aktiivinen.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      142
      1850
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      630
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      55
      626
    Aihe