VW moottoreiden öljynkulutus.

Golfari...

Mikä on yleensä normaalia öljynkulutusta? Joilekkin tuntuu olevan tärkeää ettei moottori kuluttaisi lainkaan öljyä. Mielestäni autonmoottorin pitääkin hieman kuluttaa öljyä, koska se on merkki siitä ,että moottorissa pelaa voitelu.

On moitittu paljon Volkkarin koneita,että ne "hörsii" öljyä. Minulla on ollut paljon uusia Volkkareita eikä niistä mikään ole kuluttanut öljyä kohtuuttomasti. Dieseleissä öljynvaihtoväli on ollut LL-huollossa n.24 000 km jonka aikana öljyä on tarvinnut lisätä n.1.5 Ltr.

Uudessa TDI:ssä lisäsin nyt vajaan puolikkaan 0.4 Ltr. ajettu 17 000-18 000 km. Tuolla lisäyksellä mennään toden-näköisesti ensimmäiseen LL-huoltoon.
Ensimmäiset 15 000 km menee yleensä ettei tarvitse lisätä laisinkaan. Sen jälkeen öljynkulutus nousee,huononeeko öljyn ominaisuudet?

53

3094

    Vastaukset

    • TSI:hin en ole koskaan lisännyt öljyä. 2-3 milliä putoaa öljynpinta tikussa vaihtovälillä.

      • Eihän siihen tarvitse lisätä öljyä kun sillä ei pääse huoltoväliä etteikö moottori sippaisi. käy VAG Arena sivuilla.


      • 9+15 kirjoitti:

        Eihän siihen tarvitse lisätä öljyä kun sillä ei pääse huoltoväliä etteikö moottori sippaisi. käy VAG Arena sivuilla.

        On niin monta huoltoväliä jo ajettu, ettei sitä köyhä kateellinen voi ymmärtääkään.


      • TSI:llä kirjoitti:

        On niin monta huoltoväliä jo ajettu, ettei sitä köyhä kateellinen voi ymmärtääkään.

        Monesko moottori?


      • Menee nesteet öljyn sekaan. Kts. paisuntasäiliö.


      • 14+3 kirjoitti:

        Monesko moottori?

        Ensimmäinen. Tällä mennään ensimmäinen miljoona kilometriä. Ehkä toinenkin.


      • Auton pitää kuluttaa jonkin verran öljyä, muuten se ei toimi, ainakaan kovin pitkään. Vanha TDI volkkarini vei noin 1,5 litraa 30 000km. Lienee normaalia kun ei nyt ihan litra tolkulla. Ajoin sillä 400 000km, melko kelpo pelejä nuo neloskoppaset Golffit.

        Sitten vaihdoin uudempaan ja TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
        Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
        Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
        Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
        Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.
        Löytäisi vaikka vähän ajetun neloskoppasen TDI Golffin, sillä ainakin ajelisi huoletta muutaman satatuhatta.
        Jos uudet volkkarit todellakin on tällaisia, vaihdan merkkiä tai kuljen taksilla.


      • Eikaikkitsiit kirjoitti:

        Auton pitää kuluttaa jonkin verran öljyä, muuten se ei toimi, ainakaan kovin pitkään. Vanha TDI volkkarini vei noin 1,5 litraa 30 000km. Lienee normaalia kun ei nyt ihan litra tolkulla. Ajoin sillä 400 000km, melko kelpo pelejä nuo neloskoppaset Golffit.

        Sitten vaihdoin uudempaan ja TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
        Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
        Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
        Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
        Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.
        Löytäisi vaikka vähän ajetun neloskoppasen TDI Golffin, sillä ainakin ajelisi huoletta muutaman satatuhatta.
        Jos uudet volkkarit todellakin on tällaisia, vaihdan merkkiä tai kuljen taksilla.

        Sitten heräsin ja päästin kissan ulos. Eikä minulla vieläkään ole varaa ostaa Volkkaria upealla TSI:llä, josta olen aina haaveillut.


      • Eikaikkitsiit kirjoitti:

        Auton pitää kuluttaa jonkin verran öljyä, muuten se ei toimi, ainakaan kovin pitkään. Vanha TDI volkkarini vei noin 1,5 litraa 30 000km. Lienee normaalia kun ei nyt ihan litra tolkulla. Ajoin sillä 400 000km, melko kelpo pelejä nuo neloskoppaset Golffit.

        Sitten vaihdoin uudempaan ja TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
        Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
        Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
        Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
        Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.
        Löytäisi vaikka vähän ajetun neloskoppasen TDI Golffin, sillä ainakin ajelisi huoletta muutaman satatuhatta.
        Jos uudet volkkarit todellakin on tällaisia, vaihdan merkkiä tai kuljen taksilla.

        Ei aivan harvinaista varsinkaan noissa TSI koneissa. Tutkittua tietoa löytyy ruotsin ja saksan autolehdistä. Suomen autolehdet ovat vähemmän tiedottaneet asiasta. Netistäkin löytää melko vaivatta mainintoja noista murheenkryyneistä...


      • Eikaikkitsiit kirjoitti:

        Auton pitää kuluttaa jonkin verran öljyä, muuten se ei toimi, ainakaan kovin pitkään. Vanha TDI volkkarini vei noin 1,5 litraa 30 000km. Lienee normaalia kun ei nyt ihan litra tolkulla. Ajoin sillä 400 000km, melko kelpo pelejä nuo neloskoppaset Golffit.

        Sitten vaihdoin uudempaan ja TSI laatua todellakin sain, heti uutena alkoi ajotietokone ilmoitteleen häiriötilasta. No, tämä korjaantui uudella päivityksellä. Seuraavaksi alkoi se öljynkulutus, ensin ajattelin sen olevan normaalia. Kulutus kumminkin lisääntyi jatkuvasti, enkä itse pitänyt sitä normaalina, vaikka Laakkonen muuta väitti. Kuulemma uudella autolla normaalia, osat sopeutuvat ajan kanssa, jep !
        Sen verran autoista ymmärrän, että tassä ei nyt kaikki ollut kohdallaan, mutta ajetaan kun on takuu ja sanovat itsestään paranevan.
        Ahdinhan sitten kypsyi, enään ei väitetty mitään vaan uskoivat olevan ihan oikea vika. Sitä savua tuli uudesta autosta enemmän kun vaarin vanhasta traktorista kyntöhommissa.
        Jakopää laitettin sitten 50 000km kohdalla. Olen kyllä kehunut nyky volkkareiden laatua, P...SKAA ovat.
        Tämäkin auto on varmaan viettänyt enemmän aikaa korjaamolla, kun omassa tallissa. Yritän päästä eroon, jos jollekin kelpaa.
        Löytäisi vaikka vähän ajetun neloskoppasen TDI Golffin, sillä ainakin ajelisi huoletta muutaman satatuhatta.
        Jos uudet volkkarit todellakin on tällaisia, vaihdan merkkiä tai kuljen taksilla.

        Ompas nautitavaa tekstiä TSI moottorista,kyllä käy ihan kauheesti kateeksi.
        Itselläni on samat (hyvät) kokemukset VW:n dieseleistä. On ollut lukuisia VW:n dieseleitä ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti.
        Voit ostaa huoletta nykydieselinkin ei ole mitään huonoa sanottavaa. Jopa 1.6 TDI:ssä on puhtia tarpeeksi joskaan ei sillä Elvistellä. Ominaisuudet ovat samat kuin aikoinaan 1.9 TDI 105 hv. Itselläni on kokemusta molemmista. Ja kulutus on pieni reippaasti alle 5ltr. Kesä/Talvi.


      • Golfari... kirjoitti:

        Ompas nautitavaa tekstiä TSI moottorista,kyllä käy ihan kauheesti kateeksi.
        Itselläni on samat (hyvät) kokemukset VW:n dieseleistä. On ollut lukuisia VW:n dieseleitä ja kaikki ovat toimineet moitteettomasti.
        Voit ostaa huoletta nykydieselinkin ei ole mitään huonoa sanottavaa. Jopa 1.6 TDI:ssä on puhtia tarpeeksi joskaan ei sillä Elvistellä. Ominaisuudet ovat samat kuin aikoinaan 1.9 TDI 105 hv. Itselläni on kokemusta molemmista. Ja kulutus on pieni reippaasti alle 5ltr. Kesä/Talvi.

        Samoja kokemuksia noista volkkarin diisseleistä, 1.9 olivat ainakin melko luotettavia ja pieni ruokaisia.
        Mutta TSI moottorit eivät todellakaan ole mistään kestävimmästä päästä ja selvähän se on kun pienistä koneista otetaan paljon vääntöä ja tehoa, hunolaatuisilla osilla. Loput sitten voi lukea netistä tai ulkomaisista autolehdistä, suomalaiset autolehdet ovat olleet tähän asti melko hiljaa asiasta.
        Ei todellakaan hyvää mainosta ja kun useilla käyttäjillä alkaa koneet hajoamaan niin kyllä se tieto vääjäämättä etenee. Tässä tapauksessa huonosta laadusta.


      • Entvw kirjoitti:

        Samoja kokemuksia noista volkkarin diisseleistä, 1.9 olivat ainakin melko luotettavia ja pieni ruokaisia.
        Mutta TSI moottorit eivät todellakaan ole mistään kestävimmästä päästä ja selvähän se on kun pienistä koneista otetaan paljon vääntöä ja tehoa, hunolaatuisilla osilla. Loput sitten voi lukea netistä tai ulkomaisista autolehdistä, suomalaiset autolehdet ovat olleet tähän asti melko hiljaa asiasta.
        Ei todellakaan hyvää mainosta ja kun useilla käyttäjillä alkaa koneet hajoamaan niin kyllä se tieto vääjäämättä etenee. Tässä tapauksessa huonosta laadusta.

        VW:n 1.4 TSI moottori on kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Useammat ja useammat omistajat ovat saaneet karvaasti kokea ongelmat jotka moottorissa ovat. Ei ollut VW:llä valmiuksia tehdä kunnollista bensiinimoottoria. Dieseltekniikka on tällä hetkellä VW:n vahvinta aluetta moottoreissa.
        On ihmeellistä porukkaa tällä foorumilla eivät voi millään myöntää,että ongelmia on ollut kaikissa 1.4 TSI moottoreissa,samat osat sippaavat. Näinhän se menee jos laatu on tasista ja nyt valitettavasti se on huonontasista.


      • Googleta! kirjoitti:

        Ei aivan harvinaista varsinkaan noissa TSI koneissa. Tutkittua tietoa löytyy ruotsin ja saksan autolehdistä. Suomen autolehdet ovat vähemmän tiedottaneet asiasta. Netistäkin löytää melko vaivatta mainintoja noista murheenkryyneistä...

        Täällä autolehdet on Keskon talutusnuorassa ei ne uskalla tuoda julki Keskon maahantuomista autoista mitään negatiivistä.
        Saksassa ja Ruotsissa on lehdidtö vähemmän riippuvaisia ja pitävät kiinni sananvapaudesta.


      • TSI:llä kirjoitti:

        Ensimmäinen. Tällä mennään ensimmäinen miljoona kilometriä. Ehkä toinenkin.

        Onneksi itse en ole sentään niin köyhä, että tarvitsisi samalla autolla kituuttaa miljoonaa kilometriä.....


      • Eikaikkitsiit kirjoitti:

        Sitten heräsin ja päästin kissan ulos. Eikä minulla vieläkään ole varaa ostaa Volkkaria upealla TSI:llä, josta olen aina haaveillut.

        joo, eihän ne ikinä hajoa ja kaikki muut on kateellisia ja muuta vakiopaskaa....


      • 14+3 kirjoitti:

        Onneksi itse en ole sentään niin köyhä, että tarvitsisi samalla autolla kituuttaa miljoonaa kilometriä.....

        Sama täällä. Joku muu saa jatkaa kun vaihdan neljän vuoden välein uudenveroisen auton uuteen.


      • TSI:llä kirjoitti:

        Sama täällä. Joku muu saa jatkaa kun vaihdan neljän vuoden välein uudenveroisen auton uuteen.

        Mutta eikö se ole perusteetonta tuhlausta. Etkö luota auton kestävyyteen ?


      • vanhassa vara paree kirjoitti:

        Mutta eikö se ole perusteetonta tuhlausta. Etkö luota auton kestävyyteen ?

        Totta kai mutta vain köyhät ajavat samalla autolla vuosia. Merkistä riippumatta vaihdan uuteen neljän vuoden völein.


    • Noin 1Ltr./ 10 000 km on tervettä öljynkulutusta. Uusimmissa autoissa on yleensäkin lisääntynyt öljynkulutus jos verrataan vanhemppiin autoihin.

      • Johtuu siitä,että joissakin autoissa käytetään puumäntiä.


      • Oiloil kirjoitti:

        Johtuu siitä,että joissakin autoissa käytetään puumäntiä.

        Tehdään kiinassa lapsityövoimalla, ei kovin mittatarkkoja, materiaalitkin ovat mitä sattuu, hioontuvat käytössä, kuten tuossa edellä olevasta tekstistä voi päätellä.
        Ei hullumpaa, pääasia kun halvalla saavat.


      • Markkinataloutta kirjoitti:

        Tehdään kiinassa lapsityövoimalla, ei kovin mittatarkkoja, materiaalitkin ovat mitä sattuu, hioontuvat käytössä, kuten tuossa edellä olevasta tekstistä voi päätellä.
        Ei hullumpaa, pääasia kun halvalla saavat.

        Nyt ei olla kia-palstalla.


      • kia-palsta kirjoitti:

        Nyt ei olla kia-palstalla.

        Eipä taida Kian koneiden kestävyydessä tai öljynsyönnissä paljon sanottavaa olla, ihan aikuisen oikeasti. Tälläisestä Japani/Korea luotettavuudesta voi VW vain haaveilla tällä hetkellä.

        http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016


      • kateellinen köyhä kirjoitti:

        Eipä taida Kian koneiden kestävyydessä tai öljynsyönnissä paljon sanottavaa olla, ihan aikuisen oikeasti. Tälläisestä Japani/Korea luotettavuudesta voi VW vain haaveilla tällä hetkellä.

        http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201108016

        Ei taida. Eiväthän ne luotettavuudessa ja laadussa ole VW:n tasolla mutta jostain on kehitysmaidenkin aloitettava.


      • TSI:llä kirjoitti:

        Ei taida. Eiväthän ne luotettavuudessa ja laadussa ole VW:n tasolla mutta jostain on kehitysmaidenkin aloitettava.

        Miksi volkkarissa on tilaston mukaan enemmin konerikkoja kuin muissa konsernin autoissa vaikka pitäisi olla kyseessä samaa tekniikkaa.
        Miksi KIA, Toyota ja Mitsu ovat koneiltaan niin paljon luotettavampia?
        Onko volkkarin tehtailla lainkaan laadunvalvontaa ?


      • 1300 automatik kirjoitti:

        Miksi volkkarissa on tilaston mukaan enemmin konerikkoja kuin muissa konsernin autoissa vaikka pitäisi olla kyseessä samaa tekniikkaa.
        Miksi KIA, Toyota ja Mitsu ovat koneiltaan niin paljon luotettavampia?
        Onko volkkarin tehtailla lainkaan laadunvalvontaa ?

        Ei olekaan. Köyhän toiveunissa vain.


    • Litra/ 10,000km/h oli auto sitten maserati tai kupla.

      • Juu, Auto Wikistä kerran lukasin että Auton moottorin tulee kuluttaa öljyä tai moottori kuluu, kulutuksen määrästä ei muistaakseni mainittu.
        Itselläni Passat 1.9 tdi BXE jolla ajan noin 15th, km vaihtovälin ja öljyä lisään siinä reilun7th,n kohilla 1/2 lt jolla lisäyksellä pärjään just, just, vaihtoon asti.


    • 10 000 km vaihtovälillä jos ei tarvitse lisätä on kaikki OK.

    • Uusimmassa TM:ssa on uuden Honda Civicin koeajo. Siellä autotietotaulukossa on maininta suurimmasta sallitusta öljynkulutuksesta, joka on 1l/1000km.
      Varsinainen öljypoltin!
      Civicin runsas öljynkulutus on myös ihan käytännön tosiasia, niin runsas ettei tällä osastolla olla sellaista koskaan koettu pahimmissa painajaisissakaan. TM:n 60000km:n käyttötestissä (TM14/2007) Civiciin jouduttiin lisäämään suht lyhyistä vaihtoväleistä huolimatta 4,7l öljyä. Tuon luokan lisäystarpeita ei ole käyttötesteissä ollut missään muussa automerkissä. Mainittakoon, että pari vuotta aikaisemmin (TM 10/2005) Golfin käyttötestissä ei 50% pitemmistä öljynvaihtoväleistä huolimatta tarvinnut lisätä tippaakaan öljyä. Tästä herääkin kysymys miksi tätä keskustelua ei käydä Honda-osiolla, jossa siihen olisi oikeasti aihetta?

      • Tosi hyvä kommentti. Voidaan jatkaa siis puhumista myönteisessä valossa.

        Yksi asia mikä monesti jää huomioimatta on se,kun käytetään LL-vaihtoväliä joka on aika pitkä n.25 000 km. Öljyn laatu alkaa heikkenemään tuossa 13 000 km paikkeilla jolloin sitä täytyy luraus lisätä.

        Jos taas vaihtotyö tehtäisiin 10 000 km välein sitä ei tarvitsisi lisätä ollenkaan.
        Näin se ainakin minun Volkkareissa aina on mennyt joilla ajetaan LL-huolto-ohjelman mukaan.
        Joka väittää,että hänen autonsa ei "syö" oljyä niin kokeilkoon ajaa 25 000 km niin epäilen ,että kyllä siinä vähintään 0.5 litraa joutuu lisämään.


      • Golfari... kirjoitti:

        Tosi hyvä kommentti. Voidaan jatkaa siis puhumista myönteisessä valossa.

        Yksi asia mikä monesti jää huomioimatta on se,kun käytetään LL-vaihtoväliä joka on aika pitkä n.25 000 km. Öljyn laatu alkaa heikkenemään tuossa 13 000 km paikkeilla jolloin sitä täytyy luraus lisätä.

        Jos taas vaihtotyö tehtäisiin 10 000 km välein sitä ei tarvitsisi lisätä ollenkaan.
        Näin se ainakin minun Volkkareissa aina on mennyt joilla ajetaan LL-huolto-ohjelman mukaan.
        Joka väittää,että hänen autonsa ei "syö" oljyä niin kokeilkoon ajaa 25 000 km niin epäilen ,että kyllä siinä vähintään 0.5 litraa joutuu lisämään.

        Mulla on Passat Variant 2,0 CR TDI DSG vm 2010. Autolla on nyt ajettu n. 65000km. 1. huollossa auto kävi 29500km:n kohdalla, toisessa 60500km:n kohdalla. 2-automme, VW Golf 1,6FSI vm. 2005 noudattaa huoltovälien suhteen samaa kaavaa. Nyt Golfin mittarissa on 184000km. Öljyä näihin ei ole tarvinnut lisätä edes 1. huoltovälillä, kuten ennen vanhaan lähes kaikkiin omistamiini autoihin merkistä riippumatta. Autoja olen sentään omistanut 40 vuoden aikana 17kpl. Yhdessäkään ei öljynkulutus ole muodostunut ongelmaksi ja kaikissa aikaisemmissa Volkkareissani öljynlisäystarve on loppunut 1. huollon jälkeen.

        Omista kokemuksistani käsin tuomitsen öljynkulutuskirjoittelut Volkkarien osalta tarpeettomaksi paskanjauhannaksi. Menkää sinne missä tuollaiselle jorinalle on tarvetta. Johan tuossa joku esitti öljynkulutusasiasta selvää faktaakin.


      • Epäilet väärin! kirjoitti:

        Mulla on Passat Variant 2,0 CR TDI DSG vm 2010. Autolla on nyt ajettu n. 65000km. 1. huollossa auto kävi 29500km:n kohdalla, toisessa 60500km:n kohdalla. 2-automme, VW Golf 1,6FSI vm. 2005 noudattaa huoltovälien suhteen samaa kaavaa. Nyt Golfin mittarissa on 184000km. Öljyä näihin ei ole tarvinnut lisätä edes 1. huoltovälillä, kuten ennen vanhaan lähes kaikkiin omistamiini autoihin merkistä riippumatta. Autoja olen sentään omistanut 40 vuoden aikana 17kpl. Yhdessäkään ei öljynkulutus ole muodostunut ongelmaksi ja kaikissa aikaisemmissa Volkkareissani öljynlisäystarve on loppunut 1. huollon jälkeen.

        Omista kokemuksistani käsin tuomitsen öljynkulutuskirjoittelut Volkkarien osalta tarpeettomaksi paskanjauhannaksi. Menkää sinne missä tuollaiselle jorinalle on tarvetta. Johan tuossa joku esitti öljynkulutusasiasta selvää faktaakin.

        Kokemukset ainakin minulla osoittavat toista. Olen omistanut 20 uutta Volkkaria. Aina ykkös Golfista alkaen. (periaatteessa Kuplasta Vm-60 alkaen) Kaikki viimeisimmät VW:t joita olen omistanut ja niissä on ollut LL-huolto ohjelma.
        Aloitetaan tuoreemmasta päästä. Golf Plus Vm 2011 1.6 TDI ajettu 18 000 km . Moottori pyysi öljyä 17 500 kohdalla lisäsin vajaan puolikkaan, siis käytännössä uusi auto.
        Sitä aikaisempi VW Golf Vm - 05 2.0 TDI öljynpyyntiä huollon jälkeen 15 000-17 000 km jälkeen. (lisäystä n. 1.5 litraa 25 000 km välillä)
        Sitä aikaisempi VW Golf -03 1.9TDI 105 hv ölynpyyntivalo syttyi aina samoissa 15 000-17 000 km paikkeilla.
        Vielä seuraava LL-auto VW Golf 1,9 TDI 100 hv Vm -01 samaa kaavaa on noudattaneet kaikki VW:t joten paskaa puhut minä puhun kokemuksesta ja sinä unissasi. ÖLJYN LAATU HEIKKENEE nuissa kilsoissa. Jos vaihtaisi öljyt 15 000 km välein ei tarvitsisi lisätä mitään.

        Voi jumalauta kuupää "öljyn lisäystarve on loppunut ensimmäisen huollon jälkeen" ???? Voi jestas mikä saatanan pelle. Ei kuule huololla voida vaikuttaa öljynlisäyksen tarpeeseen OOT täysin pihalla kun yksinäinen valopylväs.
        Jos paskaakin puhuu täytyy silloinkin jotakin ymmärtää ettei kärähdä.
        Taitaa BELLELLÄ olla osamaksut jumissa,kun bitää basoo bauhata bääsiäisenäkin.

        Jos sun Volkkarit ei oo kuluttanut öljyä niin miten lisäystarve on loppunut ensimmäisen huollon jälkeen.Heh hee! Kun on tarpeeksi pösilö niin yhdellä sanalla tyhjentää koko Bajazzon. Niin minä oon aina sanonut.

        Laitata vaseliinit sinne moottoriin huollossa niin ei tarvitse lisätä, silloin huolto vaikuttaa öljyn lisäystarpeeseen. Oliko jano kun heräsit nuista unista?


      • Golfari... kirjoitti:

        Kokemukset ainakin minulla osoittavat toista. Olen omistanut 20 uutta Volkkaria. Aina ykkös Golfista alkaen. (periaatteessa Kuplasta Vm-60 alkaen) Kaikki viimeisimmät VW:t joita olen omistanut ja niissä on ollut LL-huolto ohjelma.
        Aloitetaan tuoreemmasta päästä. Golf Plus Vm 2011 1.6 TDI ajettu 18 000 km . Moottori pyysi öljyä 17 500 kohdalla lisäsin vajaan puolikkaan, siis käytännössä uusi auto.
        Sitä aikaisempi VW Golf Vm - 05 2.0 TDI öljynpyyntiä huollon jälkeen 15 000-17 000 km jälkeen. (lisäystä n. 1.5 litraa 25 000 km välillä)
        Sitä aikaisempi VW Golf -03 1.9TDI 105 hv ölynpyyntivalo syttyi aina samoissa 15 000-17 000 km paikkeilla.
        Vielä seuraava LL-auto VW Golf 1,9 TDI 100 hv Vm -01 samaa kaavaa on noudattaneet kaikki VW:t joten paskaa puhut minä puhun kokemuksesta ja sinä unissasi. ÖLJYN LAATU HEIKKENEE nuissa kilsoissa. Jos vaihtaisi öljyt 15 000 km välein ei tarvitsisi lisätä mitään.

        Voi jumalauta kuupää "öljyn lisäystarve on loppunut ensimmäisen huollon jälkeen" ???? Voi jestas mikä saatanan pelle. Ei kuule huololla voida vaikuttaa öljynlisäyksen tarpeeseen OOT täysin pihalla kun yksinäinen valopylväs.
        Jos paskaakin puhuu täytyy silloinkin jotakin ymmärtää ettei kärähdä.
        Taitaa BELLELLÄ olla osamaksut jumissa,kun bitää basoo bauhata bääsiäisenäkin.

        Jos sun Volkkarit ei oo kuluttanut öljyä niin miten lisäystarve on loppunut ensimmäisen huollon jälkeen.Heh hee! Kun on tarpeeksi pösilö niin yhdellä sanalla tyhjentää koko Bajazzon. Niin minä oon aina sanonut.

        Laitata vaseliinit sinne moottoriin huollossa niin ei tarvitse lisätä, silloin huolto vaikuttaa öljyn lisäystarpeeseen. Oliko jano kun heräsit nuista unista?

        Oletpa pahasti kuutamolla uuden auton käyttätymisestä öljynkulutuksen suhteen ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa vastaan suorastaan surkuhupaisaa. Sen vuoksi epäilenkin ettet ole koskaan omistanut uutta autoa. Tai sitten et kertakaikkiaan ymmärrä kirjoitettua tekstiä.
        Kyllä fakta on niin, että uusi auto kuluttaa aina enemmän öljyä kuin vähän käytetty. Kyseessä on niinkin tavallinen asia kuin sylinterien hoonauksen hioutuminen sileämmäksi ja sitä kautta tiiveyden lisääntyminen männän ja sylinterin välillä sekä öljyrenkaiden toiminnan tehostuminen sopeutumisen myötä
        Epäilet väärin-nimimerkin tapauksessa täytyy olla kyse juuri tästä ilmiöstä jos 1. huoltoon mennessä öljynlisäyksen tarve on loppunut.
        Itsellä on samanlainen kokemus diesel-Ventosta 90-luvulta. Silloin öljynvaihtoväli siinä mallissa oli virallisesti 7500km, mutta paikallinen Volkkaridiileri kehotti vaihtamaan öljyt 10000km:n välein kunhan käyttää synteettisiä öljyjä. 1. huoltoon mennessä öljyä piti lisätä litran verran. 1. huollossa reklamoin vihaisena runsaasta öljyn kulutuksesta. Huoltoneuvoja rauhoitteli ja sanoi kulutuksen loppuvan varmasti niin ettei öljyä tarvitse enää lisätä. Oikeassa oli! Ventoon ei sen koommin tarvinnut öljyä lisätä 200tkm:in mennessä jolloin se meni vaihdossa.
        Moottori syö öljyä, se on varmaa. Jos ei syö, ei sille voi ennustaa pitkää ikää. Kyse onkin siitä syökö se niin älyttömiä määriä kuin täällä terot provokirjoituksissaan antaa ymmärtää. Honda Civikin kohdalla näyttää pitävän paikkansa, mutta Volkkarien kohdalla kyse on liioittelusta. Itsekin ajan nykyisin Octavialla LL-huoltoväleillä täydet kilometrit eikä öljyä tarvitse lisätä.


      • teknikko-Pekka kirjoitti:

        Oletpa pahasti kuutamolla uuden auton käyttätymisestä öljynkulutuksen suhteen ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa vastaan suorastaan surkuhupaisaa. Sen vuoksi epäilenkin ettet ole koskaan omistanut uutta autoa. Tai sitten et kertakaikkiaan ymmärrä kirjoitettua tekstiä.
        Kyllä fakta on niin, että uusi auto kuluttaa aina enemmän öljyä kuin vähän käytetty. Kyseessä on niinkin tavallinen asia kuin sylinterien hoonauksen hioutuminen sileämmäksi ja sitä kautta tiiveyden lisääntyminen männän ja sylinterin välillä sekä öljyrenkaiden toiminnan tehostuminen sopeutumisen myötä
        Epäilet väärin-nimimerkin tapauksessa täytyy olla kyse juuri tästä ilmiöstä jos 1. huoltoon mennessä öljynlisäyksen tarve on loppunut.
        Itsellä on samanlainen kokemus diesel-Ventosta 90-luvulta. Silloin öljynvaihtoväli siinä mallissa oli virallisesti 7500km, mutta paikallinen Volkkaridiileri kehotti vaihtamaan öljyt 10000km:n välein kunhan käyttää synteettisiä öljyjä. 1. huoltoon mennessä öljyä piti lisätä litran verran. 1. huollossa reklamoin vihaisena runsaasta öljyn kulutuksesta. Huoltoneuvoja rauhoitteli ja sanoi kulutuksen loppuvan varmasti niin ettei öljyä tarvitse enää lisätä. Oikeassa oli! Ventoon ei sen koommin tarvinnut öljyä lisätä 200tkm:in mennessä jolloin se meni vaihdossa.
        Moottori syö öljyä, se on varmaa. Jos ei syö, ei sille voi ennustaa pitkää ikää. Kyse onkin siitä syökö se niin älyttömiä määriä kuin täällä terot provokirjoituksissaan antaa ymmärtää. Honda Civikin kohdalla näyttää pitävän paikkansa, mutta Volkkarien kohdalla kyse on liioittelusta. Itsekin ajan nykyisin Octavialla LL-huoltoväleillä täydet kilometrit eikä öljyä tarvitse lisätä.

        >ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa
        >vastaan suorastaan surkuhupaisaa

        En tiedä, onko tuosta nimimerkistä oikeassa elämässä yhtään mihinkään, mutta hänen kirjallinen esiintymisensä näillä palstoilla on ollut viime kuukausien aikana todellakin täysin ala-arvoista! Vaikuttaa pahasti itsetuntovammaiselta – puutteet korvautuvat tolkuttomalla itsekehulla ja toisten mollaamisella.

        Olisi kaiketi parasta jättää noin luonnevikaiselta vaikuttava tapaus keskustelemaan itsensä kanssa.


      • Palstaa seuraillut kirjoitti:

        >ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa
        >vastaan suorastaan surkuhupaisaa

        En tiedä, onko tuosta nimimerkistä oikeassa elämässä yhtään mihinkään, mutta hänen kirjallinen esiintymisensä näillä palstoilla on ollut viime kuukausien aikana todellakin täysin ala-arvoista! Vaikuttaa pahasti itsetuntovammaiselta – puutteet korvautuvat tolkuttomalla itsekehulla ja toisten mollaamisella.

        Olisi kaiketi parasta jättää noin luonnevikaiselta vaikuttava tapaus keskustelemaan itsensä kanssa.

        Luulenpa, että Golfari... ajaa itse jollakin Ladalla -89. Ei tuollaisilla käytöstavoilla ja tyhmyydellä ole voinut koskaan mistään saada töitä ja sosiaalihuollon tuella ei uutta autoa osteta. Paitsi jos on mamu ja muslimi.


      • Palstaa seuraillut kirjoitti:

        >ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa
        >vastaan suorastaan surkuhupaisaa

        En tiedä, onko tuosta nimimerkistä oikeassa elämässä yhtään mihinkään, mutta hänen kirjallinen esiintymisensä näillä palstoilla on ollut viime kuukausien aikana todellakin täysin ala-arvoista! Vaikuttaa pahasti itsetuntovammaiselta – puutteet korvautuvat tolkuttomalla itsekehulla ja toisten mollaamisella.

        Olisi kaiketi parasta jättää noin luonnevikaiselta vaikuttava tapaus keskustelemaan itsensä kanssa.

        Myöskin palstaa seurailleena sanoisin, että "Golfari..." -nimimerkkiä on alkanut käyttää monikin palstan häirikkö, aivan kuten "osssss" -nimimerkkiäkin. Samalla näitten kirjoittajien uskottavuus on painunut aivan pohjamutiin. Toisaalta itsepähän ovat asennevammallaan kohtalonsa ansainneet.
        Hyvä vastaisku näihin provokirjoituksiin saattaisi tosiaan olla kommentoimatta niitä alkuunkaan.


      • samoin seuraillut kirjoitti:

        Myöskin palstaa seurailleena sanoisin, että "Golfari..." -nimimerkkiä on alkanut käyttää monikin palstan häirikkö, aivan kuten "osssss" -nimimerkkiäkin. Samalla näitten kirjoittajien uskottavuus on painunut aivan pohjamutiin. Toisaalta itsepähän ovat asennevammallaan kohtalonsa ansainneet.
        Hyvä vastaisku näihin provokirjoituksiin saattaisi tosiaan olla kommentoimatta niitä alkuunkaan.

        Osa tuolla nimimerkillä kirjoitetuista viesteistä on todellakin ilmiselvästi muiden kirjoittamia. Asiassa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa, koska aidon ja väärennetyn kirjoittajan erottaa toisistaan kuka tahansa.

        Uskottavuus on joka tapauksessa karissut nimenomaan nimimerkin alkuperäiseltä käyttäjältä – jos sitä on koskaan ollutkaan.


      • Palstaa seuraillut kirjoitti:

        Osa tuolla nimimerkillä kirjoitetuista viesteistä on todellakin ilmiselvästi muiden kirjoittamia. Asiassa ei kuitenkaan ole mitään ongelmaa, koska aidon ja väärennetyn kirjoittajan erottaa toisistaan kuka tahansa.

        Uskottavuus on joka tapauksessa karissut nimenomaan nimimerkin alkuperäiseltä käyttäjältä – jos sitä on koskaan ollutkaan.

        Onko kiva seurustella itsesi kanssa. Meksikolaisen rottelon kun ostaa niin rupee höpäjään itselleen.

        Huollossa käyttäminen ei vaikuta autonöljynkulutukseen lainkaan. Se ,että ennen oli huonompaa ja epätarkempaa koneistustekniikkaa vaikutti siihen ,että kone "hoonautui" ensimmäisillä tuhansilla kilometreillä pitää kyllä paikkansa.

        SIIS tänä päivänä, on niin paljon kehittyneet materiaalit ja koneistukset ettei koneen "hoonautumisella ole mitään käytännön merkitystä öljynkulutukseen. Koska kone on jo aika tarkka toleransseiltaan jo uutena.

        Se on aivan turhaa tuubaa puhua pasoo. Jos tänä päivänä tehty moottori kuluttaa uutena öljyä se toden-näköisesti kuluttaa sitä kohta enemmän.
        On turhaa kloppien jauhaa paskaa olen niin monta autoa uutena ostanut ja ajanut ne kalleimmat kilometrit alle 100 000km ja vaihtoon.
        Kaikki mitä kirjoitin öljynkulutuksesta aijemmin pitää takuulla paikkansa kokemus on sen osoittanut.
        Mutta miten sinulla onko ensimmäinen osamaksuauto vai onko ollenkaan pirssiä? Hoonauta reikääs. Mitä puhuin tämän päivän moottorien koneistuksesta pitää paikkansa. Sinä kerjäläinen oot ite pudonnut kyydistä kun autonmoottoreista puhutaan. Paina peukkua.
        Kirjota lisää useammalla nimimerkillä. Heh hee!


      • teknikko-Pekka kirjoitti:

        Oletpa pahasti kuutamolla uuden auton käyttätymisestä öljynkulutuksen suhteen ja ala-arvoinen hyökkäyksesi asiallista kommentoijaa vastaan suorastaan surkuhupaisaa. Sen vuoksi epäilenkin ettet ole koskaan omistanut uutta autoa. Tai sitten et kertakaikkiaan ymmärrä kirjoitettua tekstiä.
        Kyllä fakta on niin, että uusi auto kuluttaa aina enemmän öljyä kuin vähän käytetty. Kyseessä on niinkin tavallinen asia kuin sylinterien hoonauksen hioutuminen sileämmäksi ja sitä kautta tiiveyden lisääntyminen männän ja sylinterin välillä sekä öljyrenkaiden toiminnan tehostuminen sopeutumisen myötä
        Epäilet väärin-nimimerkin tapauksessa täytyy olla kyse juuri tästä ilmiöstä jos 1. huoltoon mennessä öljynlisäyksen tarve on loppunut.
        Itsellä on samanlainen kokemus diesel-Ventosta 90-luvulta. Silloin öljynvaihtoväli siinä mallissa oli virallisesti 7500km, mutta paikallinen Volkkaridiileri kehotti vaihtamaan öljyt 10000km:n välein kunhan käyttää synteettisiä öljyjä. 1. huoltoon mennessä öljyä piti lisätä litran verran. 1. huollossa reklamoin vihaisena runsaasta öljyn kulutuksesta. Huoltoneuvoja rauhoitteli ja sanoi kulutuksen loppuvan varmasti niin ettei öljyä tarvitse enää lisätä. Oikeassa oli! Ventoon ei sen koommin tarvinnut öljyä lisätä 200tkm:in mennessä jolloin se meni vaihdossa.
        Moottori syö öljyä, se on varmaa. Jos ei syö, ei sille voi ennustaa pitkää ikää. Kyse onkin siitä syökö se niin älyttömiä määriä kuin täällä terot provokirjoituksissaan antaa ymmärtää. Honda Civikin kohdalla näyttää pitävän paikkansa, mutta Volkkarien kohdalla kyse on liioittelusta. Itsekin ajan nykyisin Octavialla LL-huoltoväleillä täydet kilometrit eikä öljyä tarvitse lisätä.

        Voi sua Teknari Pekka -90 luvun Vento. On teknari koneistukset nykyään moottoreissa eri luokkaa kun -90 luvulla
        Moottoreiden materiaalit ja koneistukset saadaan tämän päivän tekniikalla niin hyvin vaadittaviin toleransseihin ettei niitä tarvitse enää käytössä juurikaan hoonata tai tarve on vähäinen.
        Ne ajat jolloin kansipultit kiristettiin ja ajettiin moottorit ns. hiontaoljyillä ovat olleet historiaa jo 30 vuotta. (eka vaihdot 1500 km ennen)
        90 -luvun jakajapumpulla ja matalakieroksinen 1.9 TDI on aivan eri juttu kun tänään olevat kireämmät dieselit. Myös öljyltä vaaditaan nykydieseleissä paljon parempaa voitelua kun jossain -90 luvun Ventossa.

        Itselläni oli HB GOLF 1.9 TDI 100hv jakajapumpulla vuosimallia 1999 joka kulutti öljyä aivan saman kaavan mukaan 15 000 km mentiin ilman lisäystä mutta sitten n.3500-4000 km välein vajaa puolikas. Minun ajossani vaihtoväli oli noin 25 000 km ja lisäystä kaikkineen n. 1.5 ltr.
        Olen omistanut 2000 luvulla 4-diesel Volkkaria ja kaikissa mennään samalla kaavalla. On se ihme,että ne ovat minulle sattuneet tuollaiset autot.
        Itse en pidä tuollaista kulutusta ollenkaan pahana. Tällä foorumilla kuitenkin puhutaan niin Basoo ja jauhetaan vaikka musta valkeaksi eikä voida tosi asioita tunnustaa. Nykykoneet kuluttavat öljyä siitä ei päästä mihinkään. Ajetaanko öljyt liian litkuiksi vai onko vika muualla?
        Ps. Jos olen jossain väärässä kerro?

        Nyt puhutaan autoista jotka ovat valmistettuja 2000 luvulla.


      • Golfari... kirjoitti:

        Voi sua Teknari Pekka -90 luvun Vento. On teknari koneistukset nykyään moottoreissa eri luokkaa kun -90 luvulla
        Moottoreiden materiaalit ja koneistukset saadaan tämän päivän tekniikalla niin hyvin vaadittaviin toleransseihin ettei niitä tarvitse enää käytössä juurikaan hoonata tai tarve on vähäinen.
        Ne ajat jolloin kansipultit kiristettiin ja ajettiin moottorit ns. hiontaoljyillä ovat olleet historiaa jo 30 vuotta. (eka vaihdot 1500 km ennen)
        90 -luvun jakajapumpulla ja matalakieroksinen 1.9 TDI on aivan eri juttu kun tänään olevat kireämmät dieselit. Myös öljyltä vaaditaan nykydieseleissä paljon parempaa voitelua kun jossain -90 luvun Ventossa.

        Itselläni oli HB GOLF 1.9 TDI 100hv jakajapumpulla vuosimallia 1999 joka kulutti öljyä aivan saman kaavan mukaan 15 000 km mentiin ilman lisäystä mutta sitten n.3500-4000 km välein vajaa puolikas. Minun ajossani vaihtoväli oli noin 25 000 km ja lisäystä kaikkineen n. 1.5 ltr.
        Olen omistanut 2000 luvulla 4-diesel Volkkaria ja kaikissa mennään samalla kaavalla. On se ihme,että ne ovat minulle sattuneet tuollaiset autot.
        Itse en pidä tuollaista kulutusta ollenkaan pahana. Tällä foorumilla kuitenkin puhutaan niin Basoo ja jauhetaan vaikka musta valkeaksi eikä voida tosi asioita tunnustaa. Nykykoneet kuluttavat öljyä siitä ei päästä mihinkään. Ajetaanko öljyt liian litkuiksi vai onko vika muualla?
        Ps. Jos olen jossain väärässä kerro?

        Nyt puhutaan autoista jotka ovat valmistettuja 2000 luvulla.

        Täällähän on tosiaankin tämä Impivaaran Peräpellon Ruutupaitaryhmä jotka eivät näe omissa Variantin rotteloissa mitään vikaa. Sähköjohdotkin ovat niin ohuita ja huonolaatuista piuhaa etteivät kestä pakkasella oven avaamista. Nääs' kun ovat johdinsarjat tehty Meksikossa orjatyövomalla liittimetkin murenee käsiin aivan kuin Kiinan mopoissa.
        Variantin moottoriin on ihan turha laittaa edes öljyä kun se ei siellä kierrä kun moottori jurnuttaa ja öljynkierto on tukossa lietteen takia.
        Viallinen voitelu ja jurnutus tekee nopeasti lopun sellaisista moottoreista jotka ovat muutenkin kasattu heikoista ja alimitoitetuista osista.
        Yhdistelmäkulutus on Variantissa 1.4 TSI vain 3.2 litraa sadalla kun auto on 70 kilometriä matkasta hinauksessa.


      • Golfari... kirjoitti:

        Voi sua Teknari Pekka -90 luvun Vento. On teknari koneistukset nykyään moottoreissa eri luokkaa kun -90 luvulla
        Moottoreiden materiaalit ja koneistukset saadaan tämän päivän tekniikalla niin hyvin vaadittaviin toleransseihin ettei niitä tarvitse enää käytössä juurikaan hoonata tai tarve on vähäinen.
        Ne ajat jolloin kansipultit kiristettiin ja ajettiin moottorit ns. hiontaoljyillä ovat olleet historiaa jo 30 vuotta. (eka vaihdot 1500 km ennen)
        90 -luvun jakajapumpulla ja matalakieroksinen 1.9 TDI on aivan eri juttu kun tänään olevat kireämmät dieselit. Myös öljyltä vaaditaan nykydieseleissä paljon parempaa voitelua kun jossain -90 luvun Ventossa.

        Itselläni oli HB GOLF 1.9 TDI 100hv jakajapumpulla vuosimallia 1999 joka kulutti öljyä aivan saman kaavan mukaan 15 000 km mentiin ilman lisäystä mutta sitten n.3500-4000 km välein vajaa puolikas. Minun ajossani vaihtoväli oli noin 25 000 km ja lisäystä kaikkineen n. 1.5 ltr.
        Olen omistanut 2000 luvulla 4-diesel Volkkaria ja kaikissa mennään samalla kaavalla. On se ihme,että ne ovat minulle sattuneet tuollaiset autot.
        Itse en pidä tuollaista kulutusta ollenkaan pahana. Tällä foorumilla kuitenkin puhutaan niin Basoo ja jauhetaan vaikka musta valkeaksi eikä voida tosi asioita tunnustaa. Nykykoneet kuluttavat öljyä siitä ei päästä mihinkään. Ajetaanko öljyt liian litkuiksi vai onko vika muualla?
        Ps. Jos olen jossain väärässä kerro?

        Nyt puhutaan autoista jotka ovat valmistettuja 2000 luvulla.

        Olishan se hyvä että vw immeisetki ymmärtäis että ongelma autojakin on...ostin 2000 mallin polo 1.9 sdi..koneeseen tehty konerikon jälkeen..putki yhteen syliteriin ja kaikkiin männät ja renkaat, laakerit ja tiivisteet,kanteen venttiiliohjurin kumit..ja se kaikkia kiinnostava juttu on 1l /1000km öljynkulutus..lukekaapa vw käsikirjasta siellä mainitaan myös tämä mahdollinen kulutus...en tiedä miksi tämä uudesta asti on vienyt ja vie edelleen sen litran tonnille..Nyt sellainen vw ihminen joka on saanut ko. kulutuksen tippumaan asialliselle tasolle niin mitä olet tai pitäisi tehdä että saa sen kulutuksen aisoihin..turhat paskanjauhajat ei kiinnosta teidän mielipiteet jos ette tosiasioita voi hyväksyä, siis mikä mättää..eka vw ..ei hyvää lupaa..tietenkin kun muistaa vaan tarkistaa ja lisätä niin meneehän se..


      • saabisti2 kirjoitti:

        Olishan se hyvä että vw immeisetki ymmärtäis että ongelma autojakin on...ostin 2000 mallin polo 1.9 sdi..koneeseen tehty konerikon jälkeen..putki yhteen syliteriin ja kaikkiin männät ja renkaat, laakerit ja tiivisteet,kanteen venttiiliohjurin kumit..ja se kaikkia kiinnostava juttu on 1l /1000km öljynkulutus..lukekaapa vw käsikirjasta siellä mainitaan myös tämä mahdollinen kulutus...en tiedä miksi tämä uudesta asti on vienyt ja vie edelleen sen litran tonnille..Nyt sellainen vw ihminen joka on saanut ko. kulutuksen tippumaan asialliselle tasolle niin mitä olet tai pitäisi tehdä että saa sen kulutuksen aisoihin..turhat paskanjauhajat ei kiinnosta teidän mielipiteet jos ette tosiasioita voi hyväksyä, siis mikä mättää..eka vw ..ei hyvää lupaa..tietenkin kun muistaa vaan tarkistaa ja lisätä niin meneehän se..

        Kokeile eri öljyjä. Paljoko oli SDI 1.9 ajettu kun kone piti rempata?


    • Opel 1.6 Turbokone, nyt 4 vuotta ajettuna öljyn lisäystarve huoltojen välillä 0 litraa, öljypinta aina ylärajassa, autolla n. 60 tkm ajettu. Eli normaalisti uusiin ja uudehkoihin autoihin ei öljyä tarvitse lisäillä lainkaan tai tosi vähän. Peugeotin THP imaisi 0,5 litraa huoltovälillä, öljyvalo ei syttynyt mutta tuon kun lisäsi kerran niin sai ajella huoletta myös pidempää matkaa. Autosta pitää siis itse huolehtia huoltoväleillä, mutta VW ja Audi sekä Skoda omistajien öljyn kanssa läträäminen joka kuukausi on posketonta touhua ja suurin osa pitää normaalina kun huoltokirjassa lukee niin.

      Jengi ei tajua, että se 0,5 litraa tuhannella tarkoitta sitä, että siinä vaiheessa kun autolla on ajettu n. 250 -300 tkm niin alkaa tuon verran syömään ja koneremppaa pitäisi tehdä pikapuoliin. Näissä VAG konsernin autoissa on tuo hurja kulutus jo uutena, pistää miettii että miten uusia ne moottorien lohkot oikein on kun heti alkaa öljynsyönti kun auto rullaa tehtaalta ja vielä erikoisempaa on se, että kaikkien moottorit ei syö öljyä, tämä vain vahvistaa epäilyä, että kaikki ei saa uudessa autossa ihan uutta moottoria tai sitten valmistusviallisia kierrätetään uusissa autoissa kuten Audi jo kerran narahti:

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001481606.html

      Ei meinanneet Audin johtajat myöntää asiaa, eli sama touhu jatkuu edelleen, näitä kusettajia ei haittaa vaikka jäävät kiinni tuon tuosta, mainostoimistojen lumoavat mainokset johdattavat lauhkeat lampaat kaupoille

    • skoda oktaviani 2013vm 43tkm ajettu kulutti 4l/1000km öljyä ja merkkiliike sanoi että aivan normaalia. lisäile vaan tarvittaessa. se tuntuu olevan aivan normaalia.

    • Kyllä on kommenttii pitkä ku nälkävuosi, nyt täytyy kurvota motonettiin hakkee öljyt!

    • kts. google

      moottorihiomo

      ja TM 19/17 tutki asian-suunnitteluvirhe eli tehtaalta paskaa suomeksi

      • tarviiko olla epätietoinen kun lukee tuolta asiat?


    • 66 litraa meni Polo GTI:ssä huoltovälillä, tuo oli Airport Centerin mukaan ihan tyypillistä, huohotinletku ja mäntien öljysuihkutus muka syönnit aiheutti, oikeesti kyse oli suunnitteluvirheestä. 1.4 TSI kaksoisahdetut hajosivat jos niihin tankkasi 95 bensaa jota valmistaja itse suositteli, männänrenkaat tykkäs huonoa ja jopa ihan uutena alkoi öljynsyönti. Tietty kone olis kai kestäny jos sem tehoja ei olis käyttäny, mutta kuka ostaa sportin jotta voi ajaa hiljaa matalilla kierroksilla 😁

    • Ei oo mitään normaalua kulutusta, jos öljyvalo syttyy pitää lisätä öljyä. Ei K-Autoa haittaa vaikka kuluttais satoja litroja tonnilla, niille on ihan yksi lysti mitä niiden tuotteista ajatellaan, Kesko paikkaa tappiot kun myynti sakkaa. Landella riittää turvenuijia jpilla on aina ollu volkkari, niille menee läpi kaikki huuhaa selitykset kuten öljysumun keräilyn ongelma 😁

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ohisalo: paperittomille työlupa jonon ohi

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/1883695a-f66c-488e-a622-ac181f96a0ff Miten on mahdollista, kaikki uutisointi mikä liittyy Ohisaloon on negatiiv
      Maailman menoa
      182
      2031
    2. Helsingissä Oodissa puukotus tekijä poistunut paikalta ei vaaraa !

      No nyt noita kulttuuritekoja tehdään jo oikessa ympäristössään kirjastossa. Että silleen. ILtalehti.
      Maailman menoa
      117
      1074
    3. Hallitus halveksii Suomen nuoria

      Suomessa on kymmeniä tuhansia suomalaissyntyisiä nuoria, joilla ei ole koulutusta. Nyt pitäisi tehdä kaikki mahdollinen, jotta nämä nuoret saataisiin
      Maailman menoa
      69
      1001
    4. Maisa ei ollut onnellinen Jari-Matin kanssa

      Mutta Mikon kanssa kaikki sujuu hienosti ja kumpikin rakastaa toisiaan ♥️
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      608
    5. Martina Puman tapahtumassa Lontoossa

      Hangossa vietetyn viikonlopun jälkeen Martina lensi tänään Lontooseen, missä hän osallistuu saksalaisen Puma-brändin tapahtumaan. Pumahan on saksalain
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      480