Heti alkuun selväksi lukijoille, että otsikko on Malakian kirjasta otettu. Malakian
piti kirjoittaa näin kovaa tekstiä, koska juutalaiset olivat silloin rappiolla. Varsin
rohkeaa puhetta silloisia ylimielisiä ja ulkokultaisia pappeja kohtaan.
Laitan tämän kohdan kahden käännöksen mukaan tähän niin näemme
mitenkä KR: 92. on kääntänyt kohdan:
Malakia 2: 1:"Te papit, teitä koskee tämä sana 2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi ", sanoo Herra Sebaot. " Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin
kunnioita minua."
3 - Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään, Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne
jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heittetään tuohon samaan tunkioon.
4.- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka jonka tein Leevin kanssa pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
Sitten UM. käännöksen mukaan:
Malakia : 2 1 " " Ja tämä käsky koskee nyt teitä , oi papit." 2 Ellette
kuuntele ja ellette ota sydämenasiaksenne, että annatte kunnian minun nimelleni ", on armeijoiden Jehova sanonut , " niin minäkin lähetän päällenne kirouksen , ja minä kiroan teidän siunauksenne. Minä olenkin jo kironnut sen , koska te ette ota tätä sydämenasiaksenne. "
3 " Katso! Minä nuhtelen kylvösiementänne teidän takianne, ja minä olen levittävä rapaa kasvoillenne, juhlienne rapaa, ja teidät kannetaan siihen.
4 Ja teidän on tultava tietämään , että olen lähettänyt teille tämän käskyn , jotta liittoni Leevin kanssa pysyisi " , on armeijoiden Jehova sanonut. "
"suolet sontineen teidän silmillenne...."
1
115
Vastaukset
- agnostikko,,
Lainaat usein raamattua. Sinua nähtävästi kiinnostaa raamattu. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää.
Miksi et lukisi ja tutkisi raamattua omatoimisesti ja lähtisi jehovan todistajista koska uskoakseni olet tämän palstan vakkarina saanut jo riittävästi näyttöä ja todisteita siitä että vartiotorniseura on valheellinen lahko.
Ero lahkosta ei tarkoita uskosta luopumista. Se tarkoittaa askelta rehellisyyteen päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780