Heti alkuun selväksi lukijoille, että otsikko on Malakian kirjasta otettu. Malakian
piti kirjoittaa näin kovaa tekstiä, koska juutalaiset olivat silloin rappiolla. Varsin
rohkeaa puhetta silloisia ylimielisiä ja ulkokultaisia pappeja kohtaan.
Laitan tämän kohdan kahden käännöksen mukaan tähän niin näemme
mitenkä KR: 92. on kääntänyt kohdan:
Malakia 2: 1:"Te papit, teitä koskee tämä sana 2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi ", sanoo Herra Sebaot. " Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin
kunnioita minua."
3 - Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään, Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne
jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heittetään tuohon samaan tunkioon.
4.- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka jonka tein Leevin kanssa pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.
Sitten UM. käännöksen mukaan:
Malakia : 2 1 " " Ja tämä käsky koskee nyt teitä , oi papit." 2 Ellette
kuuntele ja ellette ota sydämenasiaksenne, että annatte kunnian minun nimelleni ", on armeijoiden Jehova sanonut , " niin minäkin lähetän päällenne kirouksen , ja minä kiroan teidän siunauksenne. Minä olenkin jo kironnut sen , koska te ette ota tätä sydämenasiaksenne. "
3 " Katso! Minä nuhtelen kylvösiementänne teidän takianne, ja minä olen levittävä rapaa kasvoillenne, juhlienne rapaa, ja teidät kannetaan siihen.
4 Ja teidän on tultava tietämään , että olen lähettänyt teille tämän käskyn , jotta liittoni Leevin kanssa pysyisi " , on armeijoiden Jehova sanonut. "
"suolet sontineen teidän silmillenne...."
1
100
Vastaukset
- agnostikko,,
Lainaat usein raamattua. Sinua nähtävästi kiinnostaa raamattu. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää.
Miksi et lukisi ja tutkisi raamattua omatoimisesti ja lähtisi jehovan todistajista koska uskoakseni olet tämän palstan vakkarina saanut jo riittävästi näyttöä ja todisteita siitä että vartiotorniseura on valheellinen lahko.
Ero lahkosta ei tarkoita uskosta luopumista. Se tarkoittaa askelta rehellisyyteen päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek194953Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5292560Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1482139Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192132- 191745
- 821624
- 1461525
- 1131131
- 126903
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40869