Me emme ole yksin

missxcessive

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkijat Linnunradalla miljardeja maankaltaisia planeettoja/a1305558730164

Olisi mielenkiintoista tietää mitä uskovaiset tästä ajattelevat. Uskovat nuo jotkut tuolla jossain kaukana kristittyjen jumalaan ja onko kristittyjen jumala luonut nekin. :D

25

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *uskovatko

• 600-villii

Joo, tietty jumala loi pari dinosaurusta. Hörppi siinä kahvit, poltti nortin ja luoda lompsautti parit linnunradat sekä planeetat.
      Aika normi juttu.
      Jaakoppi tulee varmasti kohta kertomaan, miten upea todiste tämä on allahin olemassa olosta....

• Eiköhän tässä käy niin, että uskovat sulkevat pois mielestään tällaiset asiat, jotka eivät mahdu heille annettuun pirtaan.

Ateistit näköjään yleensä vastustavat eniten juuri kristittyjen jumalakäsitystä, mutta onko aito kristillinen jumalakäsitys loppujen lopuksi kovin erilainen kuin muidenkaan uskontojen? Taivaallisten laajojen Hierarkioiden olemassaoloon uskomiseenhan kaikki suuret uskonnot perustuvat.

Jumalolennoista ja Taivaallisista Hierarkioista on olemassa jopa todisteita:
      http://www.netikka.net/mpeltonen/fatima2.htm

Uskotaan melko yleisestikin, että maailmankaikkeus on pohjimmiltaan ykseys. Iträmaisissa filosofioissa tuota ykseyttä nimitetään "Kaikkeuden Alkulähteeksi"
      ja kristinuskossa "Jumalaksi" ja "Korkeimmaksi Luojaksi". Konkreettisemmassa mielessä Jumala ja jumaluudet koostuvat kuitenkin laajoista Henkihierarkioista
      ja mm. Valoa edustavista enkelihierarkioista (ovat alkulähteen eriytymiä, vaikka toimivatkin ykseydessä).

• Jaa, että valoa edustavia enkelihierarkioita.......

Tiedättekö muuten, että jos väkisin esiinpyrkivää hymyä yrittää pidätellä niin se voi sattua leukaperissä?

• Jaa jaa, ja taas fatimaa pukkaa. Minua nyt kiinnostaa lähinnä kristittyjen mielipide suomessa kun ollaan ja vallitseva "luulemus" on kristin luulo. Toki muslimienkin ja hindujen mielipide kiinnostaa, mutta hyvin harvoin heitä tällä palstalla näkee. Minulle kaikki uskonnot ovat samaa gaggaa eri paketissa.

Uskovaisten kirjoituksista ja puheista kyllä saa sen käsityksen että jumala on luonut vain ja ainostaan maapallon ja sen asukkaat. Raamatussahan ei mainita mitään muilla planeetoilla mahdollisesti olevista elämänmuodoista. Vai?

• Phoebus kirjoitti:

Jaa, että valoa edustavia enkelihierarkioita.......

Tiedättekö muuten, että jos väkisin esiinpyrkivää hymyä yrittää pidätellä niin se voi sattua leukaperissä?

Minulla pyörähti silmät nurin. :x

• missxcessive kirjoitti:

Jaa jaa, ja taas fatimaa pukkaa. Minua nyt kiinnostaa lähinnä kristittyjen mielipide suomessa kun ollaan ja vallitseva "luulemus" on kristin luulo. Toki muslimienkin ja hindujen mielipide kiinnostaa, mutta hyvin harvoin heitä tällä palstalla näkee. Minulle kaikki uskonnot ovat samaa gaggaa eri paketissa.

Uskovaisten kirjoituksista ja puheista kyllä saa sen käsityksen että jumala on luonut vain ja ainostaan maapallon ja sen asukkaat. Raamatussahan ei mainita mitään muilla planeetoilla mahdollisesti olevista elämänmuodoista. Vai?

Eikös Raamatun mukaan luotu vain yksi maa ja tähdetkin ovat vain pikku tuikkuja taivaankannessa, mistä ne maailman loppuessa satavat maahan?

• Phoebus kirjoitti:

Eikös Raamatun mukaan luotu vain yksi maa ja tähdetkin ovat vain pikku tuikkuja taivaankannessa, mistä ne maailman loppuessa satavat maahan?

Juu, ja aurinko ja kuu laitettiin taivaalle lampuiksi valoa tuomaan.

• Kx3

Oletko koskaan miettinyt sitä että miksi on valokuva ihmisistä, jotka ovat "tarkkailemassa" ilmestystä sen sijaan että olisi otettu kuva itse ilmestyksestä? Fatiman ihme on todistusarvoltaan tyypillisesti "uskislegenda" ei mitään muuta.

• -
        missxcessive kirjoitti:

Juu, ja aurinko ja kuu laitettiin taivaalle lampuiksi valoa tuomaan.

heh..

On kunnon propaganda palsta näköjään tämä. Ateistit sen kuin painelevat plussaa heti jos joku pistää räikeitä valheita Raamatusta.

On se jännä juttu tuo ateismi kuinka siihen kuuluu uskontojen vastustaminen sen sijaan että siinä näytettäisiin suvaitsevaisuutta muita kohtaan. Agnostikot eivät luonnollisestikaan vastusta jumal-käsitteitä koska siitä ei ole heille mitään haittaa. Ateisteille sen sijaan jumal-käsitteet ovat erittäin haitallisia etenkin jos ateisti ei itse kykene todistamaan jumalien olemassaoloa. Tämä haittaa tieteellistä kehitystä kun pitää pysähtyä välillä miettimään onko jumalia olemassa. Josta pääsemmekin kysymykseen, ovatko ateistit oikeasti ateisteja jos he haluavat väitellä jostain asiasta sen sijaan että esittäisivät faktatietoja? Jos ateisti itse kyseenalaistaa jonkin uskontoihin liittyvän asian, eikö hän samalla kyseenalaista oman käsityksen kyseisestä uskosta? Jos ateisti ei tiedä mitä jossain uskonnollisessa kirjassa lukee, voiko hän tietää mitä kyseiseen uskontoon kuuluu? Jos ateisti ei tiedä mitä kyseinen uskonto edustaa tai mitä jossain uskonnollisessa kirjassa lukee, miten hän voi olla uskomatta sellaiseen mistä hän ei tiedä juurikaan mitään? Eikö se ole sama kuin että uskoisi johonkin mistä ei ole tietoa?

No mutta heittäkäähän nyt sitten niitä miinuksia mulle ja plussia tuohon ylemmäs.

• Kalapagos (ei kirj.)

Kirjoituksen alku taitaa kertoa riittävästi olosuhteista, joissa "ihme" tapahtui.

"Vuonna 1917 Potugalin vuoristoinen maaseutu oli henkisesti lähempänä 1700-lukua kuin nykypäivää. Katolinen kirkko loi puitteet ihmisten uskonnon täyttämälle elämälle. Kaikkinainen usko henkimaailmaan ja ihmeisiin oli vuoriston paljolti lukutaidottomille asukeille itsestäänselvää. Myös suoranainen taikausko vallitsi: vielä vuonna 1933 nainen poltettiin elävältä, koska häntä epäiltiin paholaisen riivaamaksi."

Verkossa näytti olevan muutama tekstikin, jossa esittämääsi ihmettä on kumottu. En jaksanut lukea.

• 220 volttia

http://www.youtube.com/watch?v=IxwplVjQ-i4

3min 15 sek.

Beware the bearers of FALSE gifts&their BROKEN PROMISES.Much PAIN but still time.(unclear word).There is GOOD out there.We Oppose DECEPTION. Conduit CLOSING

Varokaa VÄÄRIEN lahjojen tuojia ja heidän RIKOTTUJA LUPAUKSIAAN.Paljon TUSKAA mutta vielä aikaa.(epäselvä sana).Tuolla ulkona on HYVÄÄ.Me Vastustamme HUIJAUSTA.Käytäntö päättyy

• Minusta kuulostaan vähintään oudolta että olisimme näin suuressa universumissa ainuita elollisia ja alyllisiä olentoja.

• Toivoa sopii !

Että tuolla Linnunradalla on eläämää ja se olisi vielä älyllistä elämää, joka tuntuu olevan Telluksella katoavaa "kansanperinnettä".

• Tuossa yhdessä ketjussa minulta tätä jo kyseltiin, jos et paa pahaksi postaan vastaukseni tähän sinunkin ketjuusi :)

Hyvä kysymys, itselleni tämä ei ole ollut kompastuskivi. En pitäisi ihmeenä että sitä elämää löytyisi muualtakin. Mielenkiintoista olisi millaista elämää tai elämänmuotoja löytyisi. Itse näkisin että se aiheuttaisi pohdintaa, siis jos löytyisi, mutta en minä uskosta olisi ensimmäisenä luopumassa.

Raamattu ei juurikaan ota kantaa maan ulkopuoliseen elämään. Jotkut ovat tulkinneet Jeesuksen hivenen arvoitukselliset sanat:"Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa...(Joh.10:16)", viittaukseksi maan ulkopuoliseen elämään. Mene ja tiedä. Itse en nyt ihan ensimmäisenä olisi tuota tulkintaa allekirjoitamassa, mutta "jätän oven ravolleen" tuossa kohti :)

• "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa...(Joh.10:16)"

Tuotahan voi tulkita ihan miten vain. Kuten yleensäkin raamatussa olevia epämääräisiä kirjoituksia.

Tuli mieleen että jänskättääkö sinua (kun kuitenkin uskot ettät jatkat elämääsi kuoleman jälkeen jossain mihin kaikki uskovat pääsevät) että mitä kaikkea siellä jumalan helmoissa häärääkään? xD Oikeasti, tää menee jo minunkin mielikuvituksen tuolle puolen vaikka minulla vilkas mielikuvitus onkin. :D

• missxcessive kirjoitti:

"Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa...(Joh.10:16)"

Tuotahan voi tulkita ihan miten vain. Kuten yleensäkin raamatussa olevia epämääräisiä kirjoituksia.

Tuli mieleen että jänskättääkö sinua (kun kuitenkin uskot ettät jatkat elämääsi kuoleman jälkeen jossain mihin kaikki uskovat pääsevät) että mitä kaikkea siellä jumalan helmoissa häärääkään? xD Oikeasti, tää menee jo minunkin mielikuvituksen tuolle puolen vaikka minulla vilkas mielikuvitus onkin. :D

No, tässä toinen rikkaan mielikuvituksen omaava :) Tottahan toki se kuolemanjälkeinen jänskättää, tulee tunne että kokemusmaailma ja mielikuvitus eivät riitä sitä hahmottamaan. Voi vain kuvitella. Raamattukaan ei loppujen lopuksi kovin paljon kerro taivaasta, ehkäpä tarkoituksella niin.

• Fides qua

No mitä tuosta nyt pitäisi ajatella? Tuskin tuossa on olemassa mitään yksimielistä näkemystä uskonnollisten (viittaat nähtävästi kristittyihin) ihmisten keskuudessa. Riippuu keneltä kysyy.

Tyhmä kysymys kaiken kaikkiaan.

• Höh, minusta hyvä ja pohtimisen arvoinen kysymys.

• miss ei kirj.

Ajattele kuule ihan mitä haluat.

• Kilvoittelu niukoista taivaspaikoista saattaisi kiristyä äärimmilleen, jos paljastuisi että muualla maailmankakkeudessa on hurskaampia olentoja kuin Niilo Yli-Vainio ja kumpp.

• taina pätkä

Elämää on varmasti muuallakin, olisi suorastaan järjetöntä väittää muuta.
      Se ei pois sulje niitä tapahtumia mitä on tapahtunut täällä omassa pienessä lintukodossamme. Elämän lähde on kaikkialla muuallakin sama ja yhteinen. Yksi energia. Ei kolmea tai neljää. Kulttuurit taas muuntautuvat ja sekoittuvatkin ja se
      kehitys on kulttuurievoluutiota.

• Uskon ehdottomasti

että avaruudesta löytyy pitkälle kehittyneitä elämänmuotoja. Oman näkemykseni mukaan kaikki todennäköisyydet ovat sen puolella.

Eriasia onkin sitten saammeko me heihin ikinä kontaktia, tai saavatko he meihin kontaktin. Voi tietysti olla että he tietävät jo olemassaolostamme, ja ajattelevat että tuollaisia apinoita kannattaa vältellä.

Varsinkin jos puhutaan, että jos sattuukin olemaan avaruusolioita joiden teknologia on miljoonia vuosia pidemmällä, ja he ovat huomattavasti ihmistä älykkäämpiä, niin heillä ei välttämättä ole minkäänlaista motiivia olla missään tekemisissä ihmisten kanssa.

Onhan näitä asioita aina kiva spekuloida.

• >>...heillä ei välttämättä ole minkäänlaista motiivia olla missään tekemisissä ihmisten kanssa.

Niin, tai sitten ehkä tahtovat ihmisistä mielenkiintoista gourmet-ruokaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      47
      2995
    2. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      22
      2435
    3. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      22
      2298
    4. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      34
      2263
    5. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      1931
    6. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      33
      1678
    7. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      78
      1628
    8. Tykkäätkö siitä

H- naisesta?
      Ikävä
      38
      1609
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      16
      1516
    10. Haluaisin vielä

Yrittää. Annatko meille enää mahdollisuutta
      Ikävä
      30
      1415
    Aihe