täyttä elämää

vapax

Mitä on uskoontulo?

Uskoon tuleminen tai uskon löytyminen tarkoittaa sitä, että ihmisen ja Jumalan välinen särkynyt yhteys eheytyy. Jumala rakastaa jokaista luomaansa ihmistä hyvin paljon ja Hän haluaa antaa jokaisen sydämeen pysyvän rauhan, kestävän toivon ja todellisen ilon. Raamatun mukaan kukaan ihminen ei kuitenkaan voi olla yhteydessä Jumalaan ilman, että tuntee Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Jeesus on tie Isän Jumalan luokse.
”Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.” (Johanneksen evankeliumi 3:16)

Mihin uskoontuloa tarvitaan?

Ihminen luotiin alun perin yhteyteen Jumalan kanssa, mutta sitten syntiinlankeemus – tottelemattomuus Jumalaa kohtaan – erotti ihmisen Jumalasta. Ihmisen pahat teot erottavat ihmisen Jumalasta edelleen.
Ehkä ajattelet, ettet ole tehnyt mitään väärää elämässäsi, mutta Jumalan näkökulmasta yksikin valhe tai ilkeä ajatus lähimmäisestä riittää. Raamattu nimittää meidän pahoja tekoja synniksi. Kaikki ihmiset ovat Raamatun mukaan syntisiä, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta. Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa.
Syntiinlankeemus aiheutti syvän kuilun ihmisen ja Jumalan välille. Tuon kuilun voi ylittää vain Jeesuksen kanssa, sillä Jeesus on kärsinyt meidän puolestamme synnistä kuuluvan rangaistuksen. Jumala antoi ainoan Poikansa maailmaan sovittamaan synnit. Jeesus kärsi ristillä rangaistuksen koko ihmiskunnan pahojen tekojen tähden. Kun ihminen ottaa vastaan Jumalan lahjan, syntien anteeksiantamisen, eheytyy särkynyt yhteys Isään Jumalaan. Jumala antaa ihmisen sydämeen rauhan, jota ei voi saada mistään muualta.

Rukoile uskonrukous

Uskoontuloon ei tarvita mitään erityisiä temppuja. Voit vain rukoilla yksinkertaisesti Jeesusta elämääsi joko omin sanoin tai seuraavasti:

”Herra Jeesus Kristus, olen rikkonut Jumalaa vastaan ajatuksin, teoin ja tekemättä jättämisin. Tarvitsen anteeksiantoa ja sinua. Uskon, että olet ristillä kärsinyt rangaistuksen minun syntieni tähden. Anna minulle anteeksi kaikki pahat ja väärät tekoni. Tahdon ottaa vastaan syntieni anteeksiannon. Tule Jeesus sydämeeni asumaan. Ota elämäni ohjat käsiisi. Aamen.”

Jos rukoilit koko sydämestäsi yllä olevan rukouksen, voit luottaa siihen, että Jeesus asuu nyt sydämessäsi. Sinä kuulut hänelle ja sinä olet syntynyt uudesti ylhäältä sillä Pyhä Henki on tullut sismpääsi. Ala lukea Raamattua ja ala rukoilla omin sanoin Jumalaa, jotta voit kasvaa uskossasi. Sinun kannattaa myös hakeutua seurakunnan muiden uskovien yhteyteen.

”Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan. Hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.” (Johanneksen evankeliumi 1:12)

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JK

      ENTIEDÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2663
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2440
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2081
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe